Nitronationals 2009 Alastaro

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

Nitronationals 2009 Alastaro

ViestiKirjoittaja miketti » 2.7.2009 7:34

Ketäs tänä vuonna on menossa? Itse lähden huomenna ja lauantaina, ehkä sunnuntainakin jos vaan ilmoja piisaa. Kalustoa on ainakin paikalla, mm. 9 Top Fuelia, 23 Pro Modia jne. Kaiken kaikkiaan 240 kuljettajaa...

Toivotaan että kelit on kohdillaan :)

Edittiä, lisätty kuljettajamäärä

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 2.7.2009 7:49

Menossa ollaan kaikkina neljänä päivänä. Harmittaa hieman ettei käytännön syistä tällä kertaa voi jäädä Alastaroon majoittumaan, sen verran hauska retkeilyreissu oli viime vuonna.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 2.7.2009 9:14

Sunnuntaina meen kattomaan. Eikös ne ajele muut päivät pintakaasulla :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.7.2009 11:52

Siellä olis Tuusulan oma poika Paavola RS4 audillaan.
Tietäis vaa että millon ajaa.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 2.7.2009 11:55

Mahdollisesti Sunnuntaina paikalla finaaleissa.
Ellei nyt huomenna joku kipinä iske ja menis silloinkin.

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 2.7.2009 15:22

Tuossa outlawin sivuilta lainattua Audin kulkua:

7. OL534 Tomi Paavola 8.612 261.49 kmh

Eiköhän tuo kulku parane kun ratakin paranee kuulemma koko ajan

vagmies
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.3.2009 11:10

ViestiKirjoittaja vagmies » 2.7.2009 15:44

Lauantaina olis tarkotus raahautua ihmettelemään nitro vehkeitä.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 2.7.2009 16:00

tarkoitus olisi piakkoin lähteä alastaroon päin ajeleen, duunissa siellä koko v.lopun.

Aurinko sais kyllä paistaa.

Tero.N
-
Viestit: 55
Liittynyt: 25.7.2003 20:20

ViestiKirjoittaja Tero.N » 2.7.2009 16:18

Ekaa kertaa pitäisi tuokin tapahtuma lähteä katsomaan, sen verran tuo WCSC ja Kamasa tools Nationals aiheutti addiktiota kiihdytyskisoihin (ennen tätä kesää ollut ikinä käynyt kiihdyttelyä katsomassa). Perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina olisi tarkoitus paikan päällä olla.

dB_
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.11.2008 16:27

ViestiKirjoittaja dB_ » 2.7.2009 19:20

Tulossa ollaan:) huomenna ja viikonloppuna..jos joku näkee vihreän golffin luona ni tulkaa jubaa. :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.7.2009 21:30

Lauantaina olis tarkoitus käydä katsomasa miten vehkeet liikahtaa..

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 3.7.2009 15:05

Juurikin lähtöä tekemässä täältä jyväskylän seudulta. Tuleepahan ekan kerran käytyä ihmettelemässä noitakin vehkeitä.

dB_
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.11.2008 16:27

ViestiKirjoittaja dB_ » 3.7.2009 17:13

Minkälaiset kelit oli tänää?täällä teurossa,tammelan vieressä tuli vettä ni ei viel tänää viittitty lähtee..

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 3.7.2009 18:07

no tässä radan lähistöllä asustelen, niin aamulla sato, mutta nyt on kyllä samaa keliä kun ollut viimisen viikon eli lämmintä piisaa..

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 3.7.2009 19:38

Vesisade loppui joskus yhden paikkeilla, kahden jälkeen alkoi ajot, kolmen jälkeen tuli radan rasvaus ja putsailussa meni pari tuntia. Sitten pari autoa kävi reunavalleissa ja jälkien siivoilussa meni taas hieman aikaa. Nyt rullaavat pro-ryhmät, mutta aika heikkoa on tänään siis anti ollut.

Tero.N
-
Viestit: 55
Liittynyt: 25.7.2003 20:20

ViestiKirjoittaja Tero.N » 3.7.2009 22:58

Yhden päivän katsojille varmaan kyllä aika pettymys jos sattuivat tämän päivän valitsemaan. Tuntikaupalla meni ajoaikaa hukkaan, aamun sade lykkäsi aloitusta monta tuntia ja radan putsaukseenkin meni useampi tunti. Rata vaikutti muutenkin melko liukkaalta pro-ryhmille.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 4.7.2009 18:28

Kaikenkaikkiaan hieno päivä, just sopiva ilma ja autot näkyi hyvin VIP katsomosta. Kuvia hieman myöhemmin.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 4.7.2009 20:43


Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.7.2009 22:01

Loistavia kuvia Puercolla!! Vaikka eivät tee läheskään oikeutta noille vehkeille. Aivan tajutonta settiä kerrassaan :D

Itse en ottanut montaakaan kuvaa vaan keskityin kerrankin itse asiaan :)

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 5.7.2009 2:52

^Kiitos kiitos

^Sain tuurilla sen verran loistopaikat että oli pakko keskittyä olennaiseen ja kuvaamiseen. Hieman otti päähän se että olin autolla ja ei ollut kuskia. ;)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 5.7.2009 21:22

puerco: KIITOS!
Tuo toinen video, 4 -pyttyinen mopo, ja ZiisuS mitkä äänet :-P
Muuten mutta kun menee kananlihalle...

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 5.7.2009 23:00

Kiitos taasen ;)
Tässä vielä sunnuntain anti josta myös melkeen kaikki olemattomat videot.

Kuva

http://puerco.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat ... ai_Sunday/

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 6.7.2009 6:33

ai puerco oli meidän vipis.. paskamainen kolari su. just kesken finaaleiden kun suoja aita kaatui kuin domino palikat. Kisat keskeytettiin siihen.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 6.7.2009 14:05

^Pekka Laineen kutsumana juu.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.7.2009 16:01

Paavola taisi ajaa 8.4 aikoja, mitä sunnuntaina vähä jututin tiimi-miehiä. Harmi
ettei sunnuntaina näkynyt radalla, kun oli itse paikalla. Topfuelit alkaa vissiin
käymään vähä liian isoiksi Alastaron radalle kohta. 4.1 kun mennään jo nyt, niin
parin vuoden päästäkös sitten ollaan alle 4 sekunnin aikoja. :) Huhoijah!

Oli kyl kiva käydä, kun kaikki oikeastaan toimi moittettomasti, jopa sää oli hyvä!

vagmies
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.3.2009 11:10

ViestiKirjoittaja vagmies » 6.7.2009 16:56

Kovia on ajat joo mutta eipä saaneet ajaa topfuelit 1/4 Mailia vaan ajovat tuhat jalkaa. Muut luokat ajo koko vartin kyllä. :)

Mopoilija
-
Viestit: 41
Liittynyt: 30.5.2007 18:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mopoilija » 6.7.2009 20:23


Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 6.7.2009 23:18

Ei ajeta jenkeissäkään Top fueleilla enää varttimailia vaan "tuhatjalkaiset" on käytössä sielläkin nykyään.
Muilla ajetaan normaalisti 1/4mile vetoja.

Tuppaa noissa Dragstereissa huiput nousemaan vaarallisen koviksi joten tuhannella jalalla pyritään keskittymään olennaiseen eli mahdollisimman liukkaaseen lähtöön paikaltaan + reaktioaikoihin.

Ei ne siltikään ihan hiljaa mene, taisi lauantaina huiput hipoa siellä 370km/h tienoilla vai muistanko väärin?

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 7.7.2009 8:21

Tuossa TF:n finaalilähdön tulokset:

Carter (.088) 4.122 457.05

Neergaard (.113) 4.109 459.37

Ja lauantaina lajittelussa :

Carter 4.127 448.56

Et lujaa ne menee, 60 jalkaa ovat menneet niin n. 170 km/h on vauhtia :)

vagmies
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.3.2009 11:10

ViestiKirjoittaja vagmies » 7.7.2009 8:50

Kyllähän ne tosiaan kovaa ajaa silti vaikka matka on vähän lyhyempi kun ennen ja se ääni kun kaksi noita lähtee vierekkäin on kohtuullisen brutaali. :)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 7.7.2009 9:26

kyllä noiden tf autojen tehot ja ennen kaikkea se miten se teho saadaan siirrettyä siihen rataan niin on parantunut joka vuosi.Tuo 1000 jalan matkan ymmärtää kun miettii mitä nopeuksia mentiin jo pari vuotta sitten,silti vetää suu pielet korviin kun näkee tämmöisen onnistuneen 1000 jalan vedon,sen verran on tehoa laitteissa.
Sitä voi vaan miettiä kuinka tuommoinen potkaisee selkärankaan kun auton mitan matkalla ollaan kiihdytetty jo pitkälti toiselle sadalle..Rikkoo muuten fysiikan lakeja jo tuommoinen kiihtyvyys jos ajatellaan pelkän kitkan kannalta..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 7.7.2009 12:01

Taisin muistaa vaivaisen satasen pieleen nuo loppunopeudet.. ;)

Vento89
-
Viestit: 115
Liittynyt: 13.5.2009 20:09

ViestiKirjoittaja Vento89 » 11.7.2009 23:36

Tuli oltua pe ja la paikalla.

Toi 1000 jalan kilpailumatkahan johtuu siitä että n. vuosi sitten jenkeissä kuoli Top fuel funny car ryhmässä yks kuski (Scott Kalitta) ja sen seurauksena jenkkien kattojärjestö NHRA päätti lyhentää kilpailumatkaa Top fuel luokissa.

Tässä linkki vielä kyseiseen onnettomuus videoon.
http://www.youtube.com/watch?v=vK70eJdP44o

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 12.7.2009 19:39

Eilen aamulla tuli telkkarista joku kooste finaaleista jossa näkyi hyvin se viimeinen rysäys ja se kun turva-aidat kaatuivat dominopalikoiden lailla..

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.7.2009 20:12

Siis hetkonen, onks tos nyt mitään ideaa pitää tollaista betoniseinää radan lopussa...
tota Scott Kalitta videoo meinaan.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 12.7.2009 23:10

^ hyvinhän tuo näytti toimivan stopparina. (mustaa huumoria)
Tiedä sitten mitä hyötyä tuossakaan tilanteessa olisi ollut 1000 jalan kisasta varttimailin sijaan, ero matkassahan on vain n. 100m.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.7.2009 23:19

1000jalkaa on se 330metria, eli ei edes sitä 100metria. Totta tosin on et TF:t kerää
viel siinäki matkassa vauhtia sen 100km. :)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 13.7.2009 6:03

"Jalka (engl. foot tai feet) on pituuden mittayksikkö, jonka pituus on kaksitoista tuumaa eli 0,3048 metriä. Jalkaa merkitään lyhenteellä ft tai joskus myös ′ – yläpuolisella indeksointipilkulla. Jalka ei ole SI-järjestelmän mukainen yksikkö, mutta on yleisesti käytössä Yhdysvalloissa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Joidenkin mukaan Kuningas Henrik I:llä oli 12 tuuman pituinen jalkaterä, ja että hän päätti standardisoida tämän pituuden. Löydettyjen kirjoitusten perusteella termiä kuitenkin käytettiin jo 70 vuotta ennen kuninkaan syntymää."
Noin wikipedia kirjoittaa jalasta mittayksikkönä,eli 402-303=99m lyhyempi rata ja juuri tuolla loppumatkalla on erittäin suuri merkitys auton nopeuteen koska lopussa alkaa TF dragstereissa olemaan oikeasti pitoa sen hävyttömän ison spoikan takia.Riippuen hieman siiven säädöstä niin voima joka auton perää painaa alaspäin on luokkaa 2-3 TONNIA ,jopa huomattavasti enemmänkin..Toinen asia on että lyhyemmällä radalla on tällöin pidempi jarrutusmatka.

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 13.7.2009 23:29

Toi 1000 jalkaa ajomatkana johtuu siitä että teamit saavat setupit jenkeistä ja siellähän ajomatka on se 1000 jalkaa.

Ja toi Saarisen aidankaato oli aika hurja, viereisellä radalla ollut auto oli meidän tiimin entinen kilpuri. Onneksi ei käynyt kuinkaan, Saarinen oli ajanut illalla vielä kotiin... :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa