VW Caravelle GL syncro T4
Valvoja: ffp jäsenet
Tuli käytyä tankilla: hieman hämmästytti, kun vajaan kahden viikon takaisesta oli valtaosin maantieajoa sisältävän lenkin keskikulutus tippunut reilun litran. Liekö vaikutusta hieman laahaavan takajarrun fiksaamisella, herkemmillä öljyillä laatikossa ja perässä vaiko hieman herkemmin rullaavilla pyörillä -vai kaikkien näiden tekijöiden yhteisvaikutuksella.
43 tkm olen tällä ajanut, enkä koskaan ole päässyt noin alhaisiin lukuihin. Hyvähän se vaan on, että tankillisella pääsee reilut 100 km pidemmälle.
e: mahtaako joku muistaa sitä saksalaista firmaa, josta saa noita alkuperäisiä tolppien teippauksia. Painepesuri on aika säälimätön noita kohtaan.
43 tkm olen tällä ajanut, enkä koskaan ole päässyt noin alhaisiin lukuihin. Hyvähän se vaan on, että tankillisella pääsee reilut 100 km pidemmälle.
e: mahtaako joku muistaa sitä saksalaista firmaa, josta saa noita alkuperäisiä tolppien teippauksia. Painepesuri on aika säälimätön noita kohtaan.
Täällä ei ole ihmeempiä tapahtunut, kun resursseja syö tuo heräteostos-golf.
Hieman kuluneen rekisterikilven tilalle hankin uuden -työllistin näin kilpimaalaamon kavereita.

Hieman kuluneen rekisterikilven tilalle hankin uuden -työllistin näin kilpimaalaamon kavereita.

Viimeksi muokannut lukkari, 4.12.2020 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ oikein tippa tulee linssiiin kun muistelee tuollaisia teippejä mitä tiskiltä tilattiin omaan 16 tappiseen, viimeiset olivat mitä oli alkuperäisenä vielä saatavilla... ei niinkään se fiilistely vetistytä, mutta ne summat mitä niistä silloin maksettiin :D Jälkituotanto on järkeistänyt noita hintoja ihan kohtuuttomasi :D
Lyös tuo nyt tonttiin ja iske kunnon vantikset alle niin päästään vähän enemmän volkkarimeininkiin tässäkin topicissa!
Johan tuota on noin 30 mm pudotettukin, syncro on melko korkea vakioalustalla, nyt se on aika normaali.
Meillä ei esikaupunkialueella aurata talvella katuja ihan 1. kiireysluokituksen mukaan. Viime talvenakin sai pahimmilla myräköillä seurata "volkkarimeininkiä" kun matalalla alustalla varustetut henkilöautot rypivät hangessa. Saatikka meidän treenihallin pihalla, jossa aura käy ehkä kerran viikossa.
Sitten kun joku esittelee minulle esim. 17" koossa hyvännäköiset, laadukkaat merkkivanteet, yhtä hyvillä renkailla kun nyt alla olevat, niin saatan harkita vaihtoa. Niin, ja vanne saa painaa renkaan kanssa korkeintaan sen samat 15 kg/kpl kuin nykyisetkin.
Kiitokset tarralinkistä. Pitää yrittää ottaa selvää, mikä on brittien käsitys termeistä "near side" jne.
Pitkään tuumailin noita kromikaaria, että pitäisikö noille jotain (yleisön pyynnöistä huolimatta) tehdä. Tänään porasin niitit irti, irrotin trimminauhat ja hiekkapuhalsin mataksi

Siinä ehti jo käydä mielessä, että jos vain vetäisi lakan pintaan. Jatkoin kuitenkin aloittamallani suunnitelmalla, värivaihtoehdothan olivat musta ja korin väri. Päätin valita jälkimmäisen

Valmis tuote

on ehkä hieman hillitympi kuin kromattu versio

Trimminauhatkin olisivat voineet olla samaa sävyä, mutta epäilin maalin kestoa niissä.

Siinä ehti jo käydä mielessä, että jos vain vetäisi lakan pintaan. Jatkoin kuitenkin aloittamallani suunnitelmalla, värivaihtoehdothan olivat musta ja korin väri. Päätin valita jälkimmäisen

Valmis tuote


on ehkä hieman hillitympi kuin kromattu versio

Trimminauhatkin olisivat voineet olla samaa sävyä, mutta epäilin maalin kestoa niissä.
Viimeksi muokannut lukkari, 4.12.2020 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jo joskus viime talvena alkoi vaivata kiusallinen vika: sisävalot välkkyivät pienessäkin tärähdyksessä. Kun sisävaloja on kaikkiaan viisi, on valoshow melkoinen. Ledipolttimot ovat lisäksi aika nopeita, joten vaiva oli häiritsevä. Lopulta vika oli niin inhottava, että piti kytkeä valot yksitellen pois. Kesällä sisävaloja en tarvinnut, joten ei haitannut.
Ensin veikkasin W8 -valoa ja himmenninpurkkia, mutta irrottamalla johdot ei vika kadonnut. Jäi siis se hankalampi osa eli maavuodon mahdollisuus: mikä tahansa maapuolen piuha sisävalossa saattaa ottaa kiinni runkoon missä vain. Jos johto on jossakin kotelon kätköissä, on vika hankala korjata.
Aloitin helpoimmasta eli kytkemällä irti ovikytkimiä. Vika paikallistuikin liukuoven kytkimeen. Vastakappaleena oleva muoviläpyskä on kulunut ja oven säätö sen verran kaukana, että valokytkin ottaa herkästi kontaktia. Onneksi vika oli helpossa paikassa.

Kytkin pitkästä aikaa takaisin topikin sivulla yksi esitellyn lähivaloautomatiikan. Säästyy taas polttimoita ja muistamisen vaivalta. Ei aina tahdo muistaa kytkeä valoja päälle ja viimeksi viime viikolla parkit olivat koko yön päällä pihassa. Varmaan ovat ohikulkijat ihmetelleet.
Lisänä tuohon kytkentään laitoin releen 85 -nastaan kytkimen, jolla pakkovalot saa tarvittaessa kytkettyä pois.
Kytkentöjä tehdessäni huomasin, että iso läpivientikumi akun vieressä konehuoneen puolelle oli irrallaan. Eberin asentaja siihen on viimeksi kajonnut, joten hänen piikkiin menee. Eipä sitä ehjänä takaisin saa, joten roudarin teippi korjatkoon asian.

Tuollaisesta kolosta tulee yllättävän paljon melua sisään. Edellisessä golffissa oli joku vienyt sisätilan pistokkeen mennessään ja jättänyt rintapellin läpiviennin auki. Hiljeni huomattavasti melu, kun reiän tulppasi.
Ensin veikkasin W8 -valoa ja himmenninpurkkia, mutta irrottamalla johdot ei vika kadonnut. Jäi siis se hankalampi osa eli maavuodon mahdollisuus: mikä tahansa maapuolen piuha sisävalossa saattaa ottaa kiinni runkoon missä vain. Jos johto on jossakin kotelon kätköissä, on vika hankala korjata.
Aloitin helpoimmasta eli kytkemällä irti ovikytkimiä. Vika paikallistuikin liukuoven kytkimeen. Vastakappaleena oleva muoviläpyskä on kulunut ja oven säätö sen verran kaukana, että valokytkin ottaa herkästi kontaktia. Onneksi vika oli helpossa paikassa.

Kytkin pitkästä aikaa takaisin topikin sivulla yksi esitellyn lähivaloautomatiikan. Säästyy taas polttimoita ja muistamisen vaivalta. Ei aina tahdo muistaa kytkeä valoja päälle ja viimeksi viime viikolla parkit olivat koko yön päällä pihassa. Varmaan ovat ohikulkijat ihmetelleet.
Lisänä tuohon kytkentään laitoin releen 85 -nastaan kytkimen, jolla pakkovalot saa tarvittaessa kytkettyä pois.
Kytkentöjä tehdessäni huomasin, että iso läpivientikumi akun vieressä konehuoneen puolelle oli irrallaan. Eberin asentaja siihen on viimeksi kajonnut, joten hänen piikkiin menee. Eipä sitä ehjänä takaisin saa, joten roudarin teippi korjatkoon asian.

Tuollaisesta kolosta tulee yllättävän paljon melua sisään. Edellisessä golffissa oli joku vienyt sisätilan pistokkeen mennessään ja jättänyt rintapellin läpiviennin auki. Hiljeni huomattavasti melu, kun reiän tulppasi.
Viimeksi muokannut lukkari, 4.12.2020 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puskurin maalausta
Sain itseäni viimeinkin niskasta kiinni ja jo viime talvena hankitun uuden tarvikemallisen puskurin nahan hiottua sileäksi.
Puskurin päärin maalata itse, jo aikaisemmin hankittu hieman hinnat alkaen -malleja parempi maaliruisku on ollut kovassa käytössä kesän mittaan ja päätin kokeilla, onnistuisiko oikeilla aineilla ruiskumaalaus.
Värikaupasta hakemaan purkkia ja purnukkaa -yllätyin miten paljon aineita tarvitaan neitseellisen muovipuskurin maalaamiseen, kaikkiaan kahdeksasta eri purkista piti aineita ottaa käyttöön: silikoninpoistoaine, tinneri, muoviprimer, pohjamaali/kovete, 2k-pintamaali, lakka/kovete. Ei ihan halpa setti, joten ymmärrän nyt paremmin automaalaamoitten veloitukset. Pintamaalia värikaupan kaveri sekoitti varmaan puoli tuntia.
Samalla maalaukseen meni eräältä foorumilaiselta aiemmin hankkimani yhtenäinen keulapelti, jonka lampunpesimien reiät piti hitsata umpeen. Myös Saksan kaupasta hankitut Kamein valoluomet saivat värin pintaan.
Mukavaa puuhaa tuo maalaaminen oikeilla aineilla, hieman toista kuin kilikalipullolla tuhertaminen. Talliin en viitsinyt viritellä suojia, joten tyynenä ja aurinkoisena päivänä piti maalata pihalla. Yllättävän vähän roskia sain pintaan tarttumaan.
Lopputulokseen pitää olla tyytyväinen. Puskuria olisi saanut hioa vielä hieman tasaisemmaksi, sillä hieman karvaa nosti joihinkin vaikeampiin paikkoihin. Samaten lakkaa vetelin pintaan hieman liian innokkaasti ja tuli valumia, jotka pitää hioa pois jossakin vaiheessa.

Yhtenäinen keulapelti on paljon kliinimpi kuin vanhemman mallin vastaava.
Kilven vieressä olevien kolojen peitetulpat on minulla jossakin tallessa, en vain juuri tähän hätään niitä löytänyt. Myös feislift -puskurin pidempi hinauskoukku täytyy laittaa hankintaan.
Valoluomet menevät jonkin verran tuunauksen puolelle (elleivät pirunsilmävalot sitä jo aiemmin ole olleet) ja niiista voi olla monta mieltä, mutta ne istuvat paikoilleen hyvin ja jos alkaa kyllästyttää, ne saa pois helposti.
Puskurin päärin maalata itse, jo aikaisemmin hankittu hieman hinnat alkaen -malleja parempi maaliruisku on ollut kovassa käytössä kesän mittaan ja päätin kokeilla, onnistuisiko oikeilla aineilla ruiskumaalaus.
Värikaupasta hakemaan purkkia ja purnukkaa -yllätyin miten paljon aineita tarvitaan neitseellisen muovipuskurin maalaamiseen, kaikkiaan kahdeksasta eri purkista piti aineita ottaa käyttöön: silikoninpoistoaine, tinneri, muoviprimer, pohjamaali/kovete, 2k-pintamaali, lakka/kovete. Ei ihan halpa setti, joten ymmärrän nyt paremmin automaalaamoitten veloitukset. Pintamaalia värikaupan kaveri sekoitti varmaan puoli tuntia.
Samalla maalaukseen meni eräältä foorumilaiselta aiemmin hankkimani yhtenäinen keulapelti, jonka lampunpesimien reiät piti hitsata umpeen. Myös Saksan kaupasta hankitut Kamein valoluomet saivat värin pintaan.
Mukavaa puuhaa tuo maalaaminen oikeilla aineilla, hieman toista kuin kilikalipullolla tuhertaminen. Talliin en viitsinyt viritellä suojia, joten tyynenä ja aurinkoisena päivänä piti maalata pihalla. Yllättävän vähän roskia sain pintaan tarttumaan.
Lopputulokseen pitää olla tyytyväinen. Puskuria olisi saanut hioa vielä hieman tasaisemmaksi, sillä hieman karvaa nosti joihinkin vaikeampiin paikkoihin. Samaten lakkaa vetelin pintaan hieman liian innokkaasti ja tuli valumia, jotka pitää hioa pois jossakin vaiheessa.


Yhtenäinen keulapelti on paljon kliinimpi kuin vanhemman mallin vastaava.
Kilven vieressä olevien kolojen peitetulpat on minulla jossakin tallessa, en vain juuri tähän hätään niitä löytänyt. Myös feislift -puskurin pidempi hinauskoukku täytyy laittaa hankintaan.
Valoluomet menevät jonkin verran tuunauksen puolelle (elleivät pirunsilmävalot sitä jo aiemmin ole olleet) ja niiista voi olla monta mieltä, mutta ne istuvat paikoilleen hyvin ja jos alkaa kyllästyttää, ne saa pois helposti.
Viimeksi muokannut lukkari, 4.12.2020 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää totutella tuohon luukkiin. Kamein valoluomet sopivat oikeastaan aika hyvin tuohon konepellin alareunan linjaan. Valojen yläpuolelle olisi muuten jäänyt aika iso rako. Yhtenäinen keulapelti on harmoninen ja parempi tuo iso puskuri on korin värissä kuin mustana.
Vanha, pyöreämallinen nahka on jouten. Siitäkin saa hiomalla ja maalaamalla vielä ihan kelpo puskurin, pääsee samalla muutamasta pikku naarmusta eroon.
Yksi asia, mikä kaduttaa, on se, että tuli kesällä tilattua taakse euromallin kilpi. Keulaan olisi ehkä paremmin sopinut perinteinen malli.
Nyt kun jälkeenpäin ajattelee, olisi voinut hieman leikkiä lasikuidulla ja täyttää nuo sumuvalojen paikat. Tietty, lasikuitu ei hirveästi jousta.
Vanha, pyöreämallinen nahka on jouten. Siitäkin saa hiomalla ja maalaamalla vielä ihan kelpo puskurin, pääsee samalla muutamasta pikku naarmusta eroon.
Yksi asia, mikä kaduttaa, on se, että tuli kesällä tilattua taakse euromallin kilpi. Keulaan olisi ehkä paremmin sopinut perinteinen malli.
Nyt kun jälkeenpäin ajattelee, olisi voinut hieman leikkiä lasikuidulla ja täyttää nuo sumuvalojen paikat. Tietty, lasikuitu ei hirveästi jousta.
Ne lakkavalumat voi hioa 2000 vesihiomapaperilla ja kiillottaa, niin ne automaalaamossakin tekevät jos sattuu "tissi" tulemaan.. Itsellä on satajetin ruisku ja kyllä täytyy sanoa että ammattiruiskulla on kiva maalata.. unohtamatta hyvää hengityssuojainta. Voi keskittyä itse ruiskuttamiseen eikä hengtyksen pidättelemiseen. Ulkona tapaan itsekin maalailla kesäisin ja ne roskat voi sitten hioa ja kiillottaa ko kohdan jos on kriittisessä kohdassa joku koivun norkko..
Tulevaan autotalliini (8x5m, isompaa ei pihaan mahdu) haaveilen tekeväni ilmanvaihdon niin kuin maalausuunissa: poisto lattiasta ja tulo katosta, valoja sitä mukaa että näkee.. ja taajuusmuuttajalla ohjataan flektejä, sekin valmiina kun olin ennen lukkosepän/sähköasentajan uraa töissä vacon oyj:llä ja ostin vaihtolaitehyllystä taajuusmuuttajan ihan jos vaikka joskus tarvisi..Autotalli projekti alkaa sitten vasta kun "hallitus" on antanut luvan ja rahaakin pitäisi saada kasaan; rakentaminen ei ihan ilmaista touhua ole
Tulevaan autotalliini (8x5m, isompaa ei pihaan mahdu) haaveilen tekeväni ilmanvaihdon niin kuin maalausuunissa: poisto lattiasta ja tulo katosta, valoja sitä mukaa että näkee.. ja taajuusmuuttajalla ohjataan flektejä, sekin valmiina kun olin ennen lukkosepän/sähköasentajan uraa töissä vacon oyj:llä ja ostin vaihtolaitehyllystä taajuusmuuttajan ihan jos vaikka joskus tarvisi..Autotalli projekti alkaa sitten vasta kun "hallitus" on antanut luvan ja rahaakin pitäisi saada kasaan; rakentaminen ei ihan ilmaista touhua ole
Kiitos, sopii keulan ilme omaankin silmään.

Millähän tuon keulapellin matalan säleikön saisi korvattua niin, että se sulautuisi mahdollisimman hyvin keulan väriin, mutta ei haittaisi syylärin ilmansaantia?
Aamuisin ovat tiet jo jäässä, joten kietaisin alle talvirenkaat, Nokian WRG2. Keskieuroopan kitkat, tuskin ainakaan huonommat kuin edelliset Misukat.
Vanteisiin sipaisin hieman tummempaa sävyä, kiven alla muuten tuon mallin Ronalien 72 mm keskiölätkät.
Kiitos, sopii keulan ilme omaankin silmään.

Millähän tuon keulapellin matalan säleikön saisi korvattua niin, että se sulautuisi mahdollisimman hyvin keulan väriin, mutta ei haittaisi syylärin ilmansaantia?
Aamuisin ovat tiet jo jäässä, joten kietaisin alle talvirenkaat, Nokian WRG2. Keskieuroopan kitkat, tuskin ainakaan huonommat kuin edelliset Misukat.
Vanteisiin sipaisin hieman tummempaa sävyä, kiven alla muuten tuon mallin Ronalien 72 mm keskiölätkät.


Millähän tuon keulapellin matalan säleikön saisi korvattua niin, että se sulautuisi mahdollisimman hyvin keulan väriin, mutta ei haittaisi syylärin ilmansaantia?
Aamuisin ovat tiet jo jäässä, joten kietaisin alle talvirenkaat, Nokian WRG2. Keskieuroopan kitkat, tuskin ainakaan huonommat kuin edelliset Misukat.
Vanteisiin sipaisin hieman tummempaa sävyä, kiven alla muuten tuon mallin Ronalien 72 mm keskiölätkät.


Millähän tuon keulapellin matalan säleikön saisi korvattua niin, että se sulautuisi mahdollisimman hyvin keulan väriin, mutta ei haittaisi syylärin ilmansaantia?
Aamuisin ovat tiet jo jäässä, joten kietaisin alle talvirenkaat, Nokian WRG2. Keskieuroopan kitkat, tuskin ainakaan huonommat kuin edelliset Misukat.
Vanteisiin sipaisin hieman tummempaa sävyä, kiven alla muuten tuon mallin Ronalien 72 mm keskiölätkät.

Viimeksi muokannut lukkari, 4.12.2020 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaihdoin sekä lähi- että kaukovaloihin Osram H1 Night Breaker 55W polttimot. Onhan ne aika merkittävästi kirkkaammat kuin viime talvesta saakka poltetut merkittömät saksalaispolttimot.
Tuosta kaupasta tilattuna hinta oli ihan siedettävä ja toimitus nopea, kolmessa päivässä postilaatikkoon tilauksesta.
Katsotaan, miten kestää releytetyssä systeemissä.
Tuosta kaupasta tilattuna hinta oli ihan siedettävä ja toimitus nopea, kolmessa päivässä postilaatikkoon tilauksesta.
Katsotaan, miten kestää releytetyssä systeemissä.
En ole kyllä vierekkäin verrannut, luotin siihen, että on numeron perusteella oikea. Noissa on muuten käyttöakselin pituudessakin eroa


Viimeksi muokannut lukkari, 4.12.2020 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jännä tarina oli pumpulla. Tilasin oikealla numerolla ja toimittivat laatikossa missä oli oikea numero. Pumppu vaan oli väärä :-)
No nyt on uusi kokeilu tulossa saksasta.
Sen verran harmitti, että en viitsiny vielä edes reklamoida, kun ilmoittivat, että tällanen vahinko on ehkä käynyt.
Kyllä palvelu pelaa sakemannien kanssa.
No nyt on uusi kokeilu tulossa saksasta.
Sen verran harmitti, että en viitsiny vielä edes reklamoida, kun ilmoittivat, että tällanen vahinko on ehkä käynyt.
Kyllä palvelu pelaa sakemannien kanssa.
No hyvä, että löytyi oikea. Itsellä ainakin merkitön Saksan kaupan tarvikepumppu toiminut moitteetta jo pitkän aikaa.
Päivitetäämpä tähän positiivinen katsastuskokemus Joensuun A-Katsastuksesta, jonne menin tarjouskampanjan houkuttelemana. Koko lysti dieselin pakokaasutesteineen maksoi 26€ ja hyvää kahvia siemaillessa sai jutella katsurin kanssa leppoisasti pakuasioita. Ainoa moite tuli liian ylös näyttävistä valoista, merkintä otteeseen, viikko aikaa korjata.
Huoltiksella käytin jonkin aikaa sitten suuntausta tarkistuttamassa, eikä se kuntoon tullut, koska noista umpioista säädetään korkeus säätömoottorin karan pituutta justeeraamalla. Se on sitten tyyliin yritys ja erehdys, vaikka umpion valmistaja onkin antanut tarkan millimitan karan perussäädölle.
Kuskin puolella säätö vielä onnistuu, kun moottorin saa irti, mutta matkustajan puolella pitäisi irrottaa umpio, jotta moottorin saisi kierrettyä irti. Uudemman mallin keulapeltiä en mielelläni alkaisi irrotella, on sen verran hyvin kiinni, joten taidan turvautua valojen säädössä perinteiseen menetelmään: ohuita aluslevyjä sopiva määrä kiinnitysruuvien alle.
Kaikkea sitä joutuu stailauksen uhriksi joutuneelle tekemäänkin.
Päivitetäämpä tähän positiivinen katsastuskokemus Joensuun A-Katsastuksesta, jonne menin tarjouskampanjan houkuttelemana. Koko lysti dieselin pakokaasutesteineen maksoi 26€ ja hyvää kahvia siemaillessa sai jutella katsurin kanssa leppoisasti pakuasioita. Ainoa moite tuli liian ylös näyttävistä valoista, merkintä otteeseen, viikko aikaa korjata.
Huoltiksella käytin jonkin aikaa sitten suuntausta tarkistuttamassa, eikä se kuntoon tullut, koska noista umpioista säädetään korkeus säätömoottorin karan pituutta justeeraamalla. Se on sitten tyyliin yritys ja erehdys, vaikka umpion valmistaja onkin antanut tarkan millimitan karan perussäädölle.
Kuskin puolella säätö vielä onnistuu, kun moottorin saa irti, mutta matkustajan puolella pitäisi irrottaa umpio, jotta moottorin saisi kierrettyä irti. Uudemman mallin keulapeltiä en mielelläni alkaisi irrotella, on sen verran hyvin kiinni, joten taidan turvautua valojen säädössä perinteiseen menetelmään: ohuita aluslevyjä sopiva määrä kiinnitysruuvien alle.
Kaikkea sitä joutuu stailauksen uhriksi joutuneelle tekemäänkin.
Lukkojen sarjoittamista
Konnat perskule kun veivät auton ja avaimet. Auto löytyi - lukittuna - mutta avaimet on yhä voroilla.
Vara-avaimilla ajelen, mutta nyt on koko ajan pelko että milloin konnat menevät taas autoon avaimillaan.
Onko kukaan koettanut sarjoittaa itse ovien lukkoja. Lienee niissä kuitenkin sisällä jotain eri järjestykseen tulevia haittalevyjä ym.
Merkkiliikkeessä saoivat uuden virtalukon + ovien sarjoittamisen maksavan 500 euroa...huh
Itse lukko 79 euroa ja työt 420...
Olis tässä rahoille muutakin käyttöä...
Vara-avaimilla ajelen, mutta nyt on koko ajan pelko että milloin konnat menevät taas autoon avaimillaan.
Onko kukaan koettanut sarjoittaa itse ovien lukkoja. Lienee niissä kuitenkin sisällä jotain eri järjestykseen tulevia haittalevyjä ym.
Merkkiliikkeessä saoivat uuden virtalukon + ovien sarjoittamisen maksavan 500 euroa...huh
Itse lukko 79 euroa ja työt 420...
Olis tässä rahoille muutakin käyttöä...
Onko kukaan koettanut sarjoittaa itse ovien lukkoja. Lienee niissä kuitenkin sisällä jotain eri järjestykseen tulevia haittalevyjä ym.
Kyllä se sarjoitus itsekkin onnistuu, ei ole mikään amerikantemppu. VW:ltä saa pussillisen haittalevyjä ja jousia vajaalla 80e:llä (varaosanumero 443 898 041 A), samalla setillä sarjoittaa useamman autonkin joten loput haitat voi vaikka trokata eteenpäin.
Eilen lämmittelin autoa eberillä ja tänään kun oli hieman kylmempi keli ja kokeilin takaluukkua, niin sepä ei taaskaan mennyt kiinni. Olen tuon kanssa telkunnut lukuisia kertoja ja olen miettinyt, että mikä vika tuossa lukkolaitteessa esim. on, että se ei anna luukun sulkeutua kokonaan.
Totesin, että luukun tiiviste on jäässä ja kun aloin kokeilla tiivistettä, se oli koko matkaltaan alareunasta aivan jäässä. Ei ihme, että ei mene luukku kiinni, kun on kova tiiviste vastassa! Hyvä ettei rikkonut luukun reunaa.
Lämmitin tiivistettä sen verran, että sain ontelossa olvan jään liikkelle. Irrotin tiivisteen alaosasta ja ravistelin jäät pois, kuivaus paineilmalla. Tiivisteen rakenne on aika hölmö: reiät ovat yläpuolella, joten vesi pääsee luukun reunaa pitkin tiivisteen onteloon, mutta ei ulos. Pakkasella tiiviste ei pääse koskaan sulamaan. Sama ongelma tuntui olevan Multivanissakin.
Taas viisastuin, mutta pitkään siinä meni -)
Totesin, että luukun tiiviste on jäässä ja kun aloin kokeilla tiivistettä, se oli koko matkaltaan alareunasta aivan jäässä. Ei ihme, että ei mene luukku kiinni, kun on kova tiiviste vastassa! Hyvä ettei rikkonut luukun reunaa.
Lämmitin tiivistettä sen verran, että sain ontelossa olvan jään liikkelle. Irrotin tiivisteen alaosasta ja ravistelin jäät pois, kuivaus paineilmalla. Tiivisteen rakenne on aika hölmö: reiät ovat yläpuolella, joten vesi pääsee luukun reunaa pitkin tiivisteen onteloon, mutta ei ulos. Pakkasella tiiviste ei pääse koskaan sulamaan. Sama ongelma tuntui olevan Multivanissakin.
Taas viisastuin, mutta pitkään siinä meni -)
Re: VW Caravelle GL syncro T4
auki on
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa