Apua passatin -98 hammastangon vaihtoon!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

glamour
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.1.2004 22:44

Apua passatin -98 hammastangon vaihtoon!

ViestiKirjoittaja glamour » 4.10.2007 9:06

Nyt alkoi vuotamaan ja pahasti. Ei auta kuin hakea tehdaskunnostettu.
Mitä hankaluuksia tiedossa? Anna vinkkejä, jos oot vaihtanut joskus.
Uudet O-renkaat ostan. Tarviiko uusia muttereita ja mitä rasvoja ja minne?
Ja uskaltaako noita osia irrotella pulttipyssyn kanssa?

Kauanko teillä on kestäneet nuo hammastangot? Mun autolla menty nyt 265 tuhatta.

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 15.10.2007 7:34

275tkm rullattu ja porsi. Tosin vielä vaihtamati. Pääsee kuitenkin ajamaan litralla öljyä reilu viikon ;)

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 17.6.2009 13:38

Täällä kanssa 247 tkm ajettu passatti ja ohjausvaihde eli raidetanko vuotaa pahasti. Onko täällä kukaan tuommosta vaihtanut? Purkuosa jo hankittuna ja pitäis alkaa vaihtaan tuo paikoilleen...

suorja
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.11.2004 15:24

ViestiKirjoittaja suorja » 18.6.2009 13:00

403 tuhatta ja hyvin pelaa.... kopkop...

hulukko
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.3.2007 20:58

ViestiKirjoittaja hulukko » 24.7.2009 12:13

265tkm.rupes vuotaa.saa parin viikon välein lisätä...

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 24.7.2009 23:47

en tiedä, johtuuko hammastangosta vai mistä, mutta omassa passatissa ratti palauttaa tökkivästi/ei ollenkaan ja ohjaus on muutenkin vaihtelevasti vittumaisen tahmea ja vetelä. kun auto kylmä niin ongelmaa ei juuri ole, mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen oireet tulevat esiin. katsastusmeiskään ei vikaa löytänyt. ohjaustehostimennesteet ja tukivarret/raidetangot vaihdoin noin vuosi sitten ja ei kuluta nestettä. 700 kilometrin yhtäjaksoisen ajon jälkeen oli jo niin vittumainen ohjaus, että meinasi aina kaista vaihtua kun koitti tehdä pienen ohjausliikkeen. autona -99 passatti 310tkm ajettuna alkuperäisellä hammastangolla...

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 28.7.2009 11:30

ei ollutkaan ongelma hamastangossa vaan pirun jäykissä tukivarsissa.. vaika raidetangot irti niin piti kaksin käsin vääntääjarrulevystä, että sai napahässäkän kääntymään. olisikohan sitten tehostimen pumppu tai jokin muu osa tehostimesta hajoamassa, kun on niin voimaton...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa