Jom-coilover
Valvoja: ffp jäsenet
laitoin ite saman setin alle ventoon ja nyt ajeltu hetken verran.. takapää yllätys yllätys alkoi kolisemaan ja pitäisi avata ja nostaakin hiukan, tuli meinaa takapainotteinen. en tiedä olisiko jäänyt sen pitkän holkin päässä oleva mutsku hiukan löysälle ja ääni tulee sieltä.
muuten alusta on tuntunut toimivan, mutta ei järin jäykkä kyllä ole.
paljon täällä porukka on ehtinyt jo ajelemaan tolla alustalla?
muuten alusta on tuntunut toimivan, mutta ei järin jäykkä kyllä ole.
paljon täällä porukka on ehtinyt jo ajelemaan tolla alustalla?
Nyt kun viimein alusta näyttää olevan suomessa, ja olen ups:ltä seurantakoodinkin saanut, niin mitäs helvettiä tää nyt sitten meinaa:
VASTAANOTTAJAN OSOITE ON KAUKOALUEELLA, JONNE EI TOIMITETA LÄHETYKSIÄ PÄIVITTÄIN
Paketin piti olla huomenna täällä, mutta nyt toimitusaika siirretty 20.5! Asun ihan Joensuun lähellä.
e: pyyhitään vähän turhaa pois. Eli soitin UPS:än asiakaspalveluun ja sanoivat että paketti on nyt siirtyny Postin haltuun ja se on nyt niitten vastuulla sitten. Tiedä sit pitääkö tuo 20.5 silti paikkaansa.
VASTAANOTTAJAN OSOITE ON KAUKOALUEELLA, JONNE EI TOIMITETA LÄHETYKSIÄ PÄIVITTÄIN
Paketin piti olla huomenna täällä, mutta nyt toimitusaika siirretty 20.5! Asun ihan Joensuun lähellä.
e: pyyhitään vähän turhaa pois. Eli soitin UPS:än asiakaspalveluun ja sanoivat että paketti on nyt siirtyny Postin haltuun ja se on nyt niitten vastuulla sitten. Tiedä sit pitääkö tuo 20.5 silti paikkaansa.
Itselläni takapää paukkuu aivan järkyttävästi, joten vaihdoin alle vanhan kw:n takapään. Huomasin vain, että takapään puslat on täysin loppu, loppuviikosta vaihdan puslat ja katson loppuuko paukkuminen.
Kun iskareita painaa omalla painollaan ei niistä minkäänlaista pauketta ole havaittavissa, joten uskon noihin pusliin.
Kun iskareita painaa omalla painollaan ei niistä minkäänlaista pauketta ole havaittavissa, joten uskon noihin pusliin.
ville1b Lähetetty: 12.5.2009 15:52 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Nyt kun viimein alusta näyttää olevan suomessa, ja olen ups:ltä seurantakoodinkin saanut, niin mitäs helvettiä tää nyt sitten meinaa:
VASTAANOTTAJAN OSOITE ON KAUKOALUEELLA, JONNE EI TOIMITETA LÄHETYKSIÄ PÄIVITTÄIN
Paketin piti olla huomenna täällä, mutta nyt toimitusaika siirretty 20.5! Asun ihan Joensuun lähellä.
e: pyyhitään vähän turhaa pois. Eli soitin UPS:än asiakaspalveluun ja sanoivat että paketti on nyt siirtyny Postin haltuun ja se on nyt niitten vastuulla sitten. Tiedä sit pitääkö tuo 20.5 silti paikkaansa
Kokeiles laittaa se UPS:n numero postin pakettiseurantaan niin saattaa näkyä missä menossa.
Kokeiles laittaa se UPS:n numero postin pakettiseurantaan niin saattaa näkyä missä menossa.
Joo sillä ei löytyny mutta sain asiakaspalvelusta postin oman seurantanumeron ja eiköhän nuo tänään tänne tule.
Sitten tuosta Jom.de - sivustosta/kaupasta kokemuksia niin asiakaspalvelu voisi olla parempaa, tai ainakin sivustolla voisi lukea onko tuotetta varastossa vai ei.
Laitoin tilauksen lisätietoihin että minulle käy kumpi vaan iv golfiin käyvä alusta (niitä siis kahta erimerkkistä siellä) että laittakaa se kumpi teillä on nopeemmin varastossa. No näinhän ei tehty, en usko että ne ees luki mitä olin kirjottanu lisätietoihin. Tilaukseen merkitsemäni alusta olisi tullut vasta joskus kesäkuussa, joten olin perumassa koko tilausta. Lopulta monien sähköpostiviestien jälkeen sain selville että sitä toista alustaa onkin varastossa, joten lähettivät sitten kuitenkin sen. Tässä vaan meni monta viikkoa ylimäärästä aikaa.
Joten ennen kun tilaatte niin suosittelen kysymään onko tuotteita saatavilla heti vai ei. Ja kannattaa laittaa viestiä suoraan Miriam Wilskelle tai Joachim Lembkelle (taisi olla myyntipäällikkö tjsp. ja emailit löytyy sivuilta) eikä yrittää saada yhteyttä sivuston yhteydenotto-lomakkeen kautta. Nämä kaksi henkilöä ainakin minua opastivat ihan asiallisesti.
Ton takajousien paukkunan ainakin minulla aiheuttaa juurikin tuo muoviholkki siinä apujousen ja jousen välissä. Kun apujousi liikkuu osuu tuo muoviholkki kierteeseen, mutta minulla ainakin paukkuna loppui kun hiukan kääntelin apujousta ja jousta eri asentoon toisiinsa nähden. Kannattaa kokeilla missä asennossa paukkuminen loppuu. Minulla oli ennen tuota kääntöä paukkuminen ihan sietämätön, mutta nyt olen todella tyytyväinen alustaan kun pääsin tuosta inhottavasta äänestä eroon.
Itsellä ventossa alla kys setti ja takapää rutisee.
Onko kukaan saanut vielä aikaiseksi kokeilla tuota, että heittäisi ne apujouset sinne ylös. Ja jos on niin millaisia vaikutuksia "ajettavuuteen" vaihdolla on.
Eipä tuo kovin jäykkä setti ole, mutta etupään toimintaan olen ollut hyvinkin tyytyväinen, vielä kun tuon takapään saisi hiljaiseksi niin avot. Jommilla ajanut nyt jonkun 3-4tkm. Toinen puoli kait vähä hiljentynyt kun holkki kulunut, mutta toinen ääntelee vielä aika rankasti. Jousien eri asentoon pyörittäminen minulla ei ainakaan auttanut.
Onko kukaan saanut vielä aikaiseksi kokeilla tuota, että heittäisi ne apujouset sinne ylös. Ja jos on niin millaisia vaikutuksia "ajettavuuteen" vaihdolla on.
Eipä tuo kovin jäykkä setti ole, mutta etupään toimintaan olen ollut hyvinkin tyytyväinen, vielä kun tuon takapään saisi hiljaiseksi niin avot. Jommilla ajanut nyt jonkun 3-4tkm. Toinen puoli kait vähä hiljentynyt kun holkki kulunut, mutta toinen ääntelee vielä aika rankasti. Jousien eri asentoon pyörittäminen minulla ei ainakaan auttanut.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 30.5.2009 18:01
Alustasarjat on saatavana vaan madallettuina...
Sattuisko kukaan tietämään, mistä muualta sais Rallyeen sport-alustan, jossa säädöt riittäis orkkis ajokorkeuteen. Ihan en kuitenkaan Bilsteinin rallye settiä viittis sijoittaa, kun kauppias sanoi niiden maksavan 6 k€.
Mulla on niinku orkkis look tavoitteena, marmoritiskiltä tietty niitä alkuperäisosia sais...
Nimim. Taknurkka tuhisee jo.
Lisäks harkitsen jarrujen päivittämistä, mutta keskimäärin niissäkin ns. paremmat jarrut on mallia min. 16" vannekoolle, mikä sekään ei oikein tavoitteisiin sovi.
Mulla on niinku orkkis look tavoitteena, marmoritiskiltä tietty niitä alkuperäisosia sais...
Nimim. Taknurkka tuhisee jo.
Lisäks harkitsen jarrujen päivittämistä, mutta keskimäärin niissäkin ns. paremmat jarrut on mallia min. 16" vannekoolle, mikä sekään ei oikein tavoitteisiin sovi.
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 14.4.2005 19:48
Kuinka voi olla mahollista, että kyseinen Jom-coilover iskari tulee kupista läpi ja konepeltiin kiinni? Siis etupäässä tietenki ja autona -97 Vento.. Kaikki näkyvät mutterit yläpäässä tiukassa ja silti iskarin yläpää töröttää noin 5-7 senttiä oletusasentoa ylempänä.. Lisäksi takaiskari ilmeisesti poikki tai muuten vaan sökönä, iskari kädessä kun heiluttaa mäntää niin heiluu kaikkiin ilmansuuntiin.. Ei vaan voi käsittää miten voi mennä parissa viikossa sarja tollaseen kuntoon, vaikka toki halpa oliki! Lisäksi takuuseen saa uusia ehkä heinäkuussa, ei näin, ei todellakaan näin! Mitä kaikkea sieltä etupäästä voi hajota lisää kun se iskari on tosiaan jotenki paskana? Kun pakko ois autolla ajaa, mutta ei tiiä uskaltaako.. :(
Kuinka voi olla mahollista, että kyseinen Jom-coilover iskari tulee kupista läpi ja konepeltiin kiinni?
Mahtaisiko tolppa olla kasattu väärin..? Onko tolpan yläpäähän asennettu vanhempi vai uudempi iskarin yläpään laakerointi?
Kuva
Kuvassa vasemman puoleiset osat ovat -94 asti, oikealla uudemmat.
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 14.4.2005 19:48
Epäilisin että vika on juuri siinä. Jos Golf 3/Vento seteissä ei eritellä mihin vuosimalliin ne kuuluvat, käytetään niiden kanssa yleensä vanhemman mallisia osia. -95 Golffiin ei ainakaan FK:n Highsporteja pystynyt kasaamaan uudemmilla yläpään hilkkeillä. Muut säädettävät onkin sitten tullut askarreltua vanhempiin kolmosiin.
Tarvitset kuvan vasemman puoleisesta ylätuennasta osat 30 ja 35. Motonetilla kyseiset tuotteet ovat
Tarvitset kuvan vasemman puoleisesta ylätuennasta osat 30 ja 35. Motonetilla kyseiset tuotteet ovat
Motonet kirjoitti:18-1117...VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Jousijalan tukilaakeri Golf II
III 92->95 Etujousijalan ylätuki+laakeri "tavalliset" [1992->1995]
18-1471 ...VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Joustintuen kierreholkki VAG
III 92->98 Etujousijalan kierrehylsy (M14x13mm)
-
- -
- Viestit: 53
- Liittynyt: 12.4.2008 20:21
Tilasin JOM.de tolpat autooni tossa toukokuun ekoina päivinä. Ilmottivat, että ei ole varastossa ja että tilaavat ja arvioi, että tuote olis mulla toukokuun vikaan päivään mennessä. No sain tehdystä tilauksesta tilausvahvistuksen mailiini - kaikki siis ok. No eipä ollutkaan. 3.6 laitoin mailia, että koska olis tulossa, niin sain vastauksen: Emme pystyneet veloittamaan kortiltasi ja meillä ei ollu yhteystietojasi, joten myimme tuotteen toiselle tilaajalle. wtf O_o johan olin saanu sen vahvistusmailinkin oikeeseen osotteeseen, pliiiiis! No ei muuta kun uutta tilausta tulille - nytkään en saanut kortilla maksettua, joten laitoin tilinsiirrolla tänää. Miriam Wilske on mua palvellu ihan kiitettävästi tässä kuluneina viikkoina. Toivottavasti toi sarjakin tulis ennen kesän loppumista :S
Ja hintaa profiilin autoon tuli 385€ postikuluineen.
Onkos siä paketissa tosiaan ollu kaikki tarpeellinen? Säätöavain ja pohjaanlyöntikumit? Kauhulla odottelen paketin saapumista, että pääsee harjotteleen alustan vaihtoa omin pikku tumpelokäsine.
Koitan kans muistaa tulla avautuun sarjasta, jahka sen tosiaan ajoon saan.
Ja hintaa profiilin autoon tuli 385€ postikuluineen.
Onkos siä paketissa tosiaan ollu kaikki tarpeellinen? Säätöavain ja pohjaanlyöntikumit? Kauhulla odottelen paketin saapumista, että pääsee harjotteleen alustan vaihtoa omin pikku tumpelokäsine.
Koitan kans muistaa tulla avautuun sarjasta, jahka sen tosiaan ajoon saan.
Paljonko noissa autovaruste.netin JOM coil-over-sarjoissa on eroa toisiinsa?
Punaisissa (349e) ilmoitetaan säätövaraksi 40-85mm ja sinisissä (269e) taas ei säätövaraa ole ilmoitettu.
Voisiko joku keneltä löytyy siniset kertoa meneekö niillä yhtä alas kuin punaisilla?Ei viitsi reilua hunttia laittaa turhaan jollei eroa ole nimeksikään.
Myös vaihtoehtoja halvempiin paikkoihin ja setteihin voi antaa jos tällä hetkellä löytyy.
Punaisissa (349e) ilmoitetaan säätövaraksi 40-85mm ja sinisissä (269e) taas ei säätövaraa ole ilmoitettu.
Voisiko joku keneltä löytyy siniset kertoa meneekö niillä yhtä alas kuin punaisilla?Ei viitsi reilua hunttia laittaa turhaan jollei eroa ole nimeksikään.
Myös vaihtoehtoja halvempiin paikkoihin ja setteihin voi antaa jos tällä hetkellä löytyy.
Mikä on kasattu väärin kun etuiskareiden yläpäät nousee jousilautasineen noin sentin verran iskaritornista ylös kun auton laskee maahan? Settinä toimii tuo JOMin kalliimpi "punainen" sarja. Eikös sarjan mukana tuleva mutteri ole korvaava mutteri yläpään kiristykseen, eikä kuulu mihinkään laakeripusla setin, iskarin ylä lautasen tai iskaritornin väliin? Ja vielä, että eikös laakeri ja siinä kiinni oleva iso kumipusla ja metallilautanen kuulu kiristää niin alas kun saa? Joku asennusvirhe on tapahtunut koska toisella puolella tapahtui sama homma vakiotolpalla kun yläpään mutterin löysäsi, onko kumipusla mennyt rikki tms?
Autona toimii Jetta vm. 90.
Auttakaa tyhmää, kiitoksia etukäteen!
Autona toimii Jetta vm. 90.
Auttakaa tyhmää, kiitoksia etukäteen!
Kumipusla-kääntölaakeri paketti kannattaa aina vaihtaa uuteen, jos vanhan ikä ei ole tiedossa, hintaa Motonetissä jonkun kympin kipale ja kun osaa kysyä 88-92 Passatin vastaavaa osaa siihen kohtaan saat G60 golfeissa käytetyn palikan.
Siis mikä osa tulee ylös korin iskaritornista? Jos yllämainittu kumi on ehjä, eihän sieltä voi tulla ylös mikään muu kuin iskarin varsi, yläjousilautanenhan jää tuon kääntölaakerin alapuolelle, iskarinvarren päälle kuuluu leveä "kova" prikka, sen päälle tulee siis ylälautanen jonka päälle sitten kääntölaakeri-kumipusla joka kiristetään paikoilleen sillä holkkimaisella mutterilla. Sitten jousijalka paikoilleen autoon ja viimeiseksi yläkautta se kuppimainen lautanen ja mutteri kiinni. Vai tuleeko se konehuoneen puolella oleva kuppi liian korkealle? Jos näin on, jotain puuttuu iskarin varren yläpäästä tai olet laittanut sen holkkimutterin tilalle jonkin sopimattoman osan.
Siis mikä osa tulee ylös korin iskaritornista? Jos yllämainittu kumi on ehjä, eihän sieltä voi tulla ylös mikään muu kuin iskarin varsi, yläjousilautanenhan jää tuon kääntölaakerin alapuolelle, iskarinvarren päälle kuuluu leveä "kova" prikka, sen päälle tulee siis ylälautanen jonka päälle sitten kääntölaakeri-kumipusla joka kiristetään paikoilleen sillä holkkimaisella mutterilla. Sitten jousijalka paikoilleen autoon ja viimeiseksi yläkautta se kuppimainen lautanen ja mutteri kiinni. Vai tuleeko se konehuoneen puolella oleva kuppi liian korkealle? Jos näin on, jotain puuttuu iskarin varren yläpäästä tai olet laittanut sen holkkimutterin tilalle jonkin sopimattoman osan.
Juurikin se konehuoneen puolella sijaitseva kuppi (anteeksi väärät termit) nousee noin sentin verran iskaritornin yläpuolelle kun auton laskee alas ja iskari menee kasaan. Olisiko jollain tietoa jonkinmoisista räjäytyskuvista, josta näkisi onko siellä iskarin yläpäässä kaikki oikein päin. Samoin päin se kasattiin kuin vanhakin, eikä osia irroiteltu tms.
Voisiko olla että vanha kääntölaakeri-kumipusla setti olisi vain niin kuolettunut että antaisi periksi niin paljon että moinen rako yläpään metallikupin ja iskarintornin väliin jäisi?
Voisiko olla että vanha kääntölaakeri-kumipusla setti olisi vain niin kuolettunut että antaisi periksi niin paljon että moinen rako yläpään metallikupin ja iskarintornin väliin jäisi?
Mitä eroa näillä kahdella JOMin setillä on? Eli JOMin säädettävä alustasarja punaisilla vs. sinisillä jousilla..? Hinta ja väri on ihan silmillä havaittavissa, onko jotain muutakin? :)
Mitä eroa näillä kahdella JOMin setillä on? Eli JOMin säädettävä alustasarja punaisilla vs. sinisillä jousilla..? Hinta ja väri on ihan silmillä havaittavissa, onko jotain muutakin? :)
Vastaus löytyi jo täältä ku luki viestit läpi...
Soittelin autovarusteeseen ja kyselin samalla ton sinisen ja punasen sarjan eroja... Ainoo ero on et punaset on tehty jossain päin eurooppaa, myyjä veikkasi hollantia... Siniset onkin sitten tehty jossain kaukomaassa :D
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Myös täällä tuli nyt asennuttua tuo JOM:in coilisetti G2 koppaseen golffiin.
Pakko saada talviryskyttimeen alusta jotta saa hivenen ylös talvella.
Asennus oli helppo (vaikka se onkin ihan idioottisysteemi tuo iskarin kiinnitys=)
ei ongelmia ja kaikki sopi paikoilleen hyvin.
Avain millä holkkeja kierretään on huono.Annetaan se anteeksi kun puhutaan TODELLA halvasta sarjasta. Eihän tällä rahalla pitäisi coili sarjaa edes saada, eihän tekijälle jää mitään =D
Takapää pitää kolinaa ja rutinaa, enimmäkseen alaspäin painettaessa rutisee ihmeellisesti.
Tässä topicissa kyllä olikin aikasemmin jo muilla samaa ongelmaa. Toivottavasti se poistuu.
Liian löysä alusta on, aivan liian "lutku".
Toivottavasti jousien vaihdolla jostakin muusta sarjasta saa hivenen jämäkämmäksi.
Ja maavarasta, eihän autoa saa tällä sarjalla edes kovin matalaksi!!!
Mitä ihmettä, myyjä kyllä uhosi että "varmasti riittää kierteet ja jää varojakin vielä".
No ei kyllä jäänyt,kierteet edessä ruuvattu max. alas kuin vaan saa ja takana piti kyllä jättää kierrettä koska takapää olisi muuten painunut matalemmaksi kuin etupää mikä ei välttämättä ole kovin edustavan näköistä =D
Mutta myös tämä ongelmä toivottavasti poistuu jousia vaihtamalla.
Apujousia pois ottamalla ei pitkälle päästä ;)
Yleisarvosana alustalle 6
Hinta huomioon ottaen ehkäpä jopa 8, hinta kun on niin älyttömän halpa!
Pakko saada talviryskyttimeen alusta jotta saa hivenen ylös talvella.
Asennus oli helppo (vaikka se onkin ihan idioottisysteemi tuo iskarin kiinnitys=)
ei ongelmia ja kaikki sopi paikoilleen hyvin.
Avain millä holkkeja kierretään on huono.Annetaan se anteeksi kun puhutaan TODELLA halvasta sarjasta. Eihän tällä rahalla pitäisi coili sarjaa edes saada, eihän tekijälle jää mitään =D
Takapää pitää kolinaa ja rutinaa, enimmäkseen alaspäin painettaessa rutisee ihmeellisesti.
Tässä topicissa kyllä olikin aikasemmin jo muilla samaa ongelmaa. Toivottavasti se poistuu.
Liian löysä alusta on, aivan liian "lutku".
Toivottavasti jousien vaihdolla jostakin muusta sarjasta saa hivenen jämäkämmäksi.
Ja maavarasta, eihän autoa saa tällä sarjalla edes kovin matalaksi!!!
Mitä ihmettä, myyjä kyllä uhosi että "varmasti riittää kierteet ja jää varojakin vielä".
No ei kyllä jäänyt,kierteet edessä ruuvattu max. alas kuin vaan saa ja takana piti kyllä jättää kierrettä koska takapää olisi muuten painunut matalemmaksi kuin etupää mikä ei välttämättä ole kovin edustavan näköistä =D
Mutta myös tämä ongelmä toivottavasti poistuu jousia vaihtamalla.
Apujousia pois ottamalla ei pitkälle päästä ;)
Yleisarvosana alustalle 6
Hinta huomioon ottaen ehkäpä jopa 8, hinta kun on niin älyttömän halpa!
Noniin.Alusta on itellekkin hankittu Ms Tuonnin Mikolta.
Merkkihän ei ole jom vaan ta technix/raceland,mutta taitaa silti sopia tähän topikkiin.
Näin netistä kaivettuna eroa on ulkoisesti jomeihin jonkun verran.
Valitettavasti kulkine johon ovat tulossa,on täysin rojektina vielä,mutta tänne päivittelen heti ajotuntumat kun semmosia on saatu.
Mutta nyt siihen varsinaiseen asiaan.Mitenkä olette asentaneet mk2 autoissa etutolppien ylälaakerit?nimittäin omassa sarjassa ei tullut mukana kun konehuoneen puolelle tuleva mutteri eikä mitään millä asentaa laakeri tolppaan.Laakerihan ainakin alunperin pitäisi olla tolpassa kiinni ja näin ollen tolppa "valmiina" pakettina asennettavaksi..Elikä niin että kun avaat konehuoneen puolelta mutterin niin tolppa ei leviä laakereineen käsiin tahi pajan lattialle...
Merkkihän ei ole jom vaan ta technix/raceland,mutta taitaa silti sopia tähän topikkiin.
Näin netistä kaivettuna eroa on ulkoisesti jomeihin jonkun verran.
Valitettavasti kulkine johon ovat tulossa,on täysin rojektina vielä,mutta tänne päivittelen heti ajotuntumat kun semmosia on saatu.
Mutta nyt siihen varsinaiseen asiaan.Mitenkä olette asentaneet mk2 autoissa etutolppien ylälaakerit?nimittäin omassa sarjassa ei tullut mukana kun konehuoneen puolelle tuleva mutteri eikä mitään millä asentaa laakeri tolppaan.Laakerihan ainakin alunperin pitäisi olla tolpassa kiinni ja näin ollen tolppa "valmiina" pakettina asennettavaksi..Elikä niin että kun avaat konehuoneen puolelta mutterin niin tolppa ei leviä laakereineen käsiin tahi pajan lattialle...
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 17.3.2008 22:54
- Viesti:
Jomin alusta itellänikin ventossa. Edestä kierteet loppu ja taakse jäi 5cm kierrettä. Alemmas pitäs saada keulaa.
http://kemppinen.kuvat.fi/kuvat/Vw+Vento/IMG_0166.JPG
http://kemppinen.kuvat.fi/kuvat/Vw+Vento/IMG_0166.JPG
4kk kesti, jes jes. Eikä oo ollu ees mikään ultimaattinen tontitus, apujousetki vielä paikallaan ja eessä 1cm kierteitä jälelläki, takana samassa suhteessa...
Eilen alkoi takaiskari pitää outoa kolinaa. Ajattelin että on varmaa yläpää löystyny. No eipä ollut. Otin tolpan irti ja juosen pois. Painoin iskarin pohjaan. Kas sehän jäi sinne, no vedämpä sen pois. Kas kas tulee mustaa vedensekaista nestettä. Diagnoosi--> kaputt
Vituttaisko?
Eilen alkoi takaiskari pitää outoa kolinaa. Ajattelin että on varmaa yläpää löystyny. No eipä ollut. Otin tolpan irti ja juosen pois. Painoin iskarin pohjaan. Kas sehän jäi sinne, no vedämpä sen pois. Kas kas tulee mustaa vedensekaista nestettä. Diagnoosi--> kaputt
Vituttaisko?
kyllä mulla vaan tonttiin tippus.. takana vielä 6,5 cm kierrettä ja jos yhtään alemmas tiputtais ni raapis kaaria jo.. edessä en muista kuin paljon oli varaa madaltaa mut oli sieläkin joku 3-4 cm ellen väärin muista...
ihme rutinaa kyllä pitää sekä etu- että takapäässä :s niin ja konehuoneen puolella ne kupit jäi ihmeen ylös :s
ihme rutinaa kyllä pitää sekä etu- että takapäässä :s niin ja konehuoneen puolella ne kupit jäi ihmeen ylös :s
Bora TDI Variant
mistä sais edullisesti kyseiseen autoon säädettävänalustan? ja voi kertoo omiaki kokemuksia boran madalluksesta.
No pistetäähä bora kuskille tästä näin jomin coiloveri säädettävä alusta juu.
En kyllä tiedä sopiiko tuo varianttiin?
Jom coilover
Itsekin tilaan kyseisen golffiini kunhan palkkani saan. Vähän ongelmia palkan maksussa tuolla yrityksessä.
Ehkä vielä joskus kerron täällä kyseisestä jutusta. Opettavainen tarina tulossa
En kyllä tiedä sopiiko tuo varianttiin?
Jom coilover
Itsekin tilaan kyseisen golffiini kunhan palkkani saan. Vähän ongelmia palkan maksussa tuolla yrityksessä.
Ehkä vielä joskus kerron täällä kyseisestä jutusta. Opettavainen tarina tulossa
Onko kukaan tilannu noita ebay:n alustasarjoja? Esim http://global.ebay.com/Gewindefahrwerk_VW_Golf_2_Jetta_2/180401582741/item. Luulisi olevan laadultaan JOM:in tasoa?
^Sininen sarja.
Apujousien ja jousien välissä oleva muovinen jousilautanen hankaa kierteisiin. Tuosa voi päästä eroon, jos pyörittää sitä jousipakkaa sellaiseen asentoon, jossa se lautanen ei enää ota kiinni. Näin toimi omassa.
Joustintuet todennäkösesti kuoleentuneet, eli se kumilaippa on painunut ajansaatossa.. Huomauttivat mulle samasta asiasta katsastuksessa.
ihme rutinaa kyllä pitää sekä etu- että takapäässä
Apujousien ja jousien välissä oleva muovinen jousilautanen hankaa kierteisiin. Tuosa voi päästä eroon, jos pyörittää sitä jousipakkaa sellaiseen asentoon, jossa se lautanen ei enää ota kiinni. Näin toimi omassa.
konehuoneen puolella ne kupit jäi ihmeen ylös
Joustintuet todennäkösesti kuoleentuneet, eli se kumilaippa on painunut ajansaatossa.. Huomauttivat mulle samasta asiasta katsastuksessa.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 1.10.2009 18:34
Mo!
Tuli laitettua golffin alle jomin coiloverit ja madallusta ei tällä hetkellä ole kuin 2cm vakiosta, mutta ratti on noin 20min vinossa vasemmalle ja ennen mahdallusta oli suorassa. Onnistuinkohan rikkomaan asennuksessa ny jotain vai onko tää normaalia ja pitää käyttää suuntauksessa? :D Jos voi olla jotain rikki mitä kannattaisi tarkastaa ensimmäisenä?
Oon todella käsi näissä jutuissa.. :(
Edit : kyseessä siis golf iv
Tuli laitettua golffin alle jomin coiloverit ja madallusta ei tällä hetkellä ole kuin 2cm vakiosta, mutta ratti on noin 20min vinossa vasemmalle ja ennen mahdallusta oli suorassa. Onnistuinkohan rikkomaan asennuksessa ny jotain vai onko tää normaalia ja pitää käyttää suuntauksessa? :D Jos voi olla jotain rikki mitä kannattaisi tarkastaa ensimmäisenä?
Oon todella käsi näissä jutuissa.. :(
Edit : kyseessä siis golf iv
Viimeksi muokannut Torppari, 17.3.2010 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No camppeerikulma on ainakin muuttunut. Ja jos raidetangon päät on olleet irti, niin silloin todennäköisesi myös aurauskulmat ovat muuttuneet. Ei tarvitse paljoa olla arvot pielessä että ratti jää vinoon.
Jos kyse on 2-3 korin golffista niin, camppeeri kulmaa voi säätää alapallonivelestä sekä olka-akselista.
Jos kyse on 2-3 korin golffista niin, camppeeri kulmaa voi säätää alapallonivelestä sekä olka-akselista.
Kyllä on tarkotus alle laittaa nyt viikonloppuna. Piti laittaa jo viikko sit mut ei sitten kerinnykkään.
D2:n olisin laittanu jos oisivat luvanneet konttorilla sen läpi menon muutoskatsastuksessa. Sanovat et laita niin katsotaan sitte. Ei viitti laittaa 900€ alustaan jos sitä ei saakkaan katsastettua. KW on kans pois suljettu parin kaverin autossa olleina, eikä taas H&R:n säädettävään napsut nyt riitä niin testataan noita halpiksia. Oota ku saan ton alle niin tuu testaa millanen on.
D2:n olisin laittanu jos oisivat luvanneet konttorilla sen läpi menon muutoskatsastuksessa. Sanovat et laita niin katsotaan sitte. Ei viitti laittaa 900€ alustaan jos sitä ei saakkaan katsastettua. KW on kans pois suljettu parin kaverin autossa olleina, eikä taas H&R:n säädettävään napsut nyt riitä niin testataan noita halpiksia. Oota ku saan ton alle niin tuu testaa millanen on.
itselle tuli marraskuussa jomin sarja alle ja viikko sit laskin takapäätä alemmas niin bräkleenillä kierteet puhtaaksi ja säädöt toimi niinku uutena eli ei ollu juminu yhtään ja näytti olevan vielä mehutkin sisällä. ajettu 15tkm ja sääli on sairautta eli yllättävän positiivinen sarja omasta mielestä
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Jumppasin mennäviikolla JOM RS -korkeussäädettävän tuohon Octavian alle ja hyvin toimii. On muuten huomattavasti mukavampi alusta kuin kaverin Passatin alla oleva Vmax -korkeussäädettävä joka on kuitenkin hinnaltaankin hieman kalliimpi. Säätövarat on tosiaan vähintäänkin riittävät, itselläni säätö on karvan verran yli puolenvälin ja alkaa olla alla olevien vanteiden kanssa maksimimadallus.
Aika näyttää miten sitten toimii pitemmässä puussa.. paskoja kuvia --> klik
Aika näyttää miten sitten toimii pitemmässä puussa.. paskoja kuvia --> klik
Jumppasin mennäviikolla JOM RS -korkeussäädettävän tuohon Octavian alle ja hyvin toimii. On muuten huomattavasti mukavampi alusta kuin kaverin Passatin alla oleva Vmax -korkeussäädettävä
Millä tavalla mukavampi? Pehmeämpi?
Itsellä hakusessa säädettävä alusta passat varianttiin ja mahdollisimman EI pintakova olis tarkotus löytää.
Sebastian --> Minä ainaki käsitän että kaikki pienetkin urat yms täräyttää autoa kohtuu reilusti.
kumita --> Tuolla pari viestiä aiemmin kirjoittelin tosta Racelandistä joka on nyt muutamien satojen kilometrien jälkeenkin vielä todella miellyttävä alusta. Enemmänki mukavuuspainotteinen alusta. Mulla autona passat farkku tdi -04.
kumita --> Tuolla pari viestiä aiemmin kirjoittelin tosta Racelandistä joka on nyt muutamien satojen kilometrien jälkeenkin vielä todella miellyttävä alusta. Enemmänki mukavuuspainotteinen alusta. Mulla autona passat farkku tdi -04.
Millä tavalla mukavampi? Pehmeämpi?
Itsellä hakusessa säädettävä alusta passat varianttiin ja mahdollisimman EI pintakova olis tarkotus löytää.
Kyllävain, juurikin pehmeämpi varsinkin pienissä ja terävissä koloissa sekä täryytyksissä.. Vmax myös pompottaa erittäin vastenmielisesti, kuin olisi iskarit jo valmiiksi paskana.
Yllätyin kyllä erittäin suuresti varsinkin tuosta paljolti säilyneestä ajomukavuudesta oman auton kohdalla, odotin kuitenkin aiempien kokemusten perusteella jumalatonta uraohjusta & kivirekeä.
Hinta-laatusuhteesta täys kymppi JOMille tässä vaiheessa.
Toi "pompottaminen" voi johtua liian korkeaprofiilisista/löysistä renkaista. Jos säädöt on vedetty tappiin puukottamatta pohjaanlyöntikumeja, niin voi myös "vähän" pompottaa.
Itsellä oli kakkosgolffissa JOM RS, nyt avossa tyyriimpi supersport ja yhtä kamalan pintakovaa on meno roudan raiskaamilla kaduilla. Hyväksytty, vaan ei suunniteltu avon korkeammille akselimassoille, mistä johtuen perä on kovin löysän tuntuinen.
Kakkiksella vedin n. vuoden päivät kaikki arkiajot, pesukoneen roudaukset ym. raggariseurueiden kuskaukset säädöt pohjassa navasta kaareen edessä muistaakseni 25 cm, takana 24 cm, mutta öljyjä en saanut ulos tai muutenkaan alustaa rikki, eli kestävyydestä propsit. Säätömutterit aukesivat viime keväänä suolatalven jäljiltä ilman ongelmia, vaikkei mitään tervoja ollut pinnassa. Kaverin KW variante inoxit taas olivat jumissa kierteisiin jääneen purseen ansiosta...
Itsellä oli kakkosgolffissa JOM RS, nyt avossa tyyriimpi supersport ja yhtä kamalan pintakovaa on meno roudan raiskaamilla kaduilla. Hyväksytty, vaan ei suunniteltu avon korkeammille akselimassoille, mistä johtuen perä on kovin löysän tuntuinen.
Kakkiksella vedin n. vuoden päivät kaikki arkiajot, pesukoneen roudaukset ym. raggariseurueiden kuskaukset säädöt pohjassa navasta kaareen edessä muistaakseni 25 cm, takana 24 cm, mutta öljyjä en saanut ulos tai muutenkaan alustaa rikki, eli kestävyydestä propsit. Säätömutterit aukesivat viime keväänä suolatalven jäljiltä ilman ongelmia, vaikkei mitään tervoja ollut pinnassa. Kaverin KW variante inoxit taas olivat jumissa kierteisiin jääneen purseen ansiosta...
JOM RS < - - Mitäs tuo RS meinaa? Ei tullu muuta mieleen kuin Rennsportti :)
Mietin alustaksi ensin GTS coilovereita joita saa 500€ pintaan ja kahden vuoden takuulla mutta tämän setin pintakovuudesta/ajomukavuudesta en hirveästi ole löytäny juttua.
Loppuelämää sarjan ei tarvi kestääkkään ja siksi aloin miettimään myös tätä halpaa JOMmia, saahan sitä 2 sarjaa tuon GTS:n hinnalla :)
Mietin alustaksi ensin GTS coilovereita joita saa 500€ pintaan ja kahden vuoden takuulla mutta tämän setin pintakovuudesta/ajomukavuudesta en hirveästi ole löytäny juttua.
Loppuelämää sarjan ei tarvi kestääkkään ja siksi aloin miettimään myös tätä halpaa JOMmia, saahan sitä 2 sarjaa tuon GTS:n hinnalla :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Perunankylväjä ja 19 vierailijaa