T4 ja vetonivelen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
T4 ja vetonivelen vaihto
onko isotöinen homma? T4 2.4D-91, laittakaa infoa jotka ovat ko vaihdon tehneet...
http://www.fvwa.fi/keskustelu?f=23&t=19 ... wtopic.php
Jos sisimmäinen niin ota irti ensin boordeista ulommainen, koiranluun käännät edestä pois niin muuta ylimääräistä ei vetonivelen/akselin lisäksi sitten vaadi. Aikaa menee n.1h, jos et ole ennen niveliä vaihtanut niin varaa puoli päivää remonttiin.
Jos sisimmäinen niin ota irti ensin boordeista ulommainen, koiranluun käännät edestä pois niin muuta ylimääräistä ei vetonivelen/akselin lisäksi sitten vaadi. Aikaa menee n.1h, jos et ole ennen niveliä vaihtanut niin varaa puoli päivää remonttiin.
Pari viikkoa sitten käytin omasta vasemmalta ulkonivelen irti kumin vaihdossa. Ei paha homma loppujen lopuksi.
Eteni jotakuinkin näin:
-ensin napapultti vähän löysemmälle
-auto ylös rengas pois
-alapallo irti (2 pulttia)
-koiranluu ja iskarin alapää irti
-napapultti irti
Nyt vetari mahtuukin tulemaan navasta läpi helposti. Napakka kopautus nivelen reunaan (näköjään sen olisi saanut pultillakin irti, mutta helposti lähti näinkin) ja nivel on käsissä.
Vetarin saa pois ilman iskarin/koiranluun irroitustakin, mutta alapallon takaisinsaaminen on tuskaista jos iskari on kiinni.
Eteni jotakuinkin näin:
-ensin napapultti vähän löysemmälle
-auto ylös rengas pois
-alapallo irti (2 pulttia)
-koiranluu ja iskarin alapää irti
-napapultti irti
Nyt vetari mahtuukin tulemaan navasta läpi helposti. Napakka kopautus nivelen reunaan (näköjään sen olisi saanut pultillakin irti, mutta helposti lähti näinkin) ja nivel on käsissä.
Vetarin saa pois ilman iskarin/koiranluun irroitustakin, mutta alapallon takaisinsaaminen on tuskaista jos iskari on kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa