Mistä jämäkämpi kytkin?
Valvoja: ffp jäsenet
Olisko jollaki suorat neuvot tuohon 2.0tdi 140hv vitos golfiin, meinaan menee ahdin vaihtoon ja poksia rassataan,. 170hv hujakoille visii tulee nii:
-Mistä kytkin, varaosanumerot yms tarpeelliset tiedot?
-Millä hintaa?
-onko kallis työnä teettää tuo jämäkämmän kytkimen vaihto,noin hintoja?
-Onko muuta mitä tarvitaan ettei sitä tarvi heti taas seisottaa pajan pihalla?
-Mistä kytkin, varaosanumerot yms tarpeelliset tiedot?
-Millä hintaa?
-onko kallis työnä teettää tuo jämäkämmän kytkimen vaihto,noin hintoja?
-Onko muuta mitä tarvitaan ettei sitä tarvi heti taas seisottaa pajan pihalla?
Katalookin mukaan tuo 645 loppunen on se kiinteään 228m vauhtipyörään sopiva SRE-asetelma. Siis alunperin Golf 3 aikakauden koneisiin TDI / VR6 yms.
Tälle SRE ilmoittaa väännönkestoa 420+ Nm ja todistetusti paljon enemmän.
Tuota 778 loppusta tarjotaan Golf/Bora ALH koneen perään, 228mm ja väännönkesto luvataan 330+ Nm, varmaan tuokin jonkin verran enemmän sietää.
Tuli vaan mieleen, onko tuo 778 loppuinen asetelma kaksoismassan tarkoitettu..?
Tälle SRE ilmoittaa väännönkestoa 420+ Nm ja todistetusti paljon enemmän.
Tuota 778 loppusta tarjotaan Golf/Bora ALH koneen perään, 228mm ja väännönkesto luvataan 330+ Nm, varmaan tuokin jonkin verran enemmän sietää.
Tuli vaan mieleen, onko tuo 778 loppuinen asetelma kaksoismassan tarkoitettu..?
mites ton painelaakerin kanssa, onko ihan asetelma kohtanen? Jos alkuperäisen käy hakemassa. Ja sitten uudet pultit, vauhtipyörään ja asetelmaan. Eli jos nyt 1z vauhtipyörän löydän jostain niin hommaan ilmeisesti 1z vp:n pultit. Tuskin esim. agr:n ja 1z:n pultit samanlaiset. Kun toisessa kaksoismassa.
Sanokaapa mikä olisi toimivin kytkinlevy tuollaiseen 020-lootaan 1.6 TD koneelliseen Mk1 Golffiin. Täällä on paljon puhuttu tuosta sachsin race-asetelmasta, mutta se ei vielä ole mahdollista hankkia, mutta mitenkäs sitten tuo VR6:n levy vakio asetelman kanssa vai sintteri? Kertokaa joilla enemmän kokemusta :)
Kiitoksia jo etukäteen.
Kiitoksia jo etukäteen.
Voi kokeilla vakioleyllä ja tuplajousiasetelmalla. Siis tavallaan kahden vakioasetelman jouset päällekkäin hitsattuna. Olisi vähän ystävällisempi käyttää kuin sintterikytkin.
Ja se sintterikytkin kyllä hyvin todennäköisesti hajottaa tuon 020-laatikon, kun on muutenkin jo aika heikkoa tekoa turbokoneeseen.
Ja se sintterikytkin kyllä hyvin todennäköisesti hajottaa tuon 020-laatikon, kun on muutenkin jo aika heikkoa tekoa turbokoneeseen.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
Vielä Kysymyksiä poikittaiskone+ 6v loota yhdistelmästä. vr6 vauhtiksen pitäis sopia, mutta entä käykö levyksi passatin 228mm 23 hampainen levy? Onko väliä, minkä 228mm asetelman laittaa? Entäs painelaakeri? Startiksihan pitäisi käydä 5v lootan startti.
Pääsisköhän sittenki halvemmalla jos teettäis 240mm kiinteen asetelman ja sille kunnon asetelma ja levy...
Pääsisköhän sittenki halvemmalla jos teettäis 240mm kiinteen asetelman ja sille kunnon asetelma ja levy...
6V lootan kanssa BKD:n vauhtis ja kytkin on aika kestävä paketti. Menee melkein suoraan, en tiedä mikä muutos siihen piti tehdä.
Kyllähän sinne 228 kova vauhtiskin voisi mennä 5v startin kanssa. Mutta ei siis VR6 vauhtis vaan nelos-dieselin vauhtis mistä on miljoona kertaa ollut juttua. Siihen vaan SRE asetelmaa niin kestää mutta laatikko voi kalittaa.
Kyllähän sinne 228 kova vauhtiskin voisi mennä 5v startin kanssa. Mutta ei siis VR6 vauhtis vaan nelos-dieselin vauhtis mistä on miljoona kertaa ollut juttua. Siihen vaan SRE asetelmaa niin kestää mutta laatikko voi kalittaa.
Nyt on tuo kytkin alkanu vähän luistaan 150 ohmisen "evryn" ja putkiston asennuksen jälkeen.
Kestääkö se BKD:n vauhtis ja kytkin PD150 turbon ja keulacoolerin asennuksen jälkeenkin? Meneekö se paketti tosiaan heittämällä paikalleen vai joutuuko paljonkin muokkaamaan? Eikös se vauhtis oo kuitenkin 2-massa?
Tappaako kevyempi kiintee vauhtis ja 400Nm väännöt pienillä kierroksilla helpostikkin ton 6v lootan?
Kestääkö se BKD:n vauhtis ja kytkin PD150 turbon ja keulacoolerin asennuksen jälkeenkin? Meneekö se paketti tosiaan heittämällä paikalleen vai joutuuko paljonkin muokkaamaan? Eikös se vauhtis oo kuitenkin 2-massa?
Tappaako kevyempi kiintee vauhtis ja 400Nm väännöt pienillä kierroksilla helpostikkin ton 6v lootan?
Kyllä se tuntui hieman ääntävän muttei ei kuitenkaan allekirjoittaneen korvaan mitenkään erikoisen lujaa vaikka zemi niin kovasti väittikin, tuo omakin ääntää samalla tavalla ellei toisinaan vähän lujempaakin. Mitäpä merkitystä tuolla nyt toisaalta edes on kun sisään se ei juurikaan kuulu, on se kuitenkin sen verran mukavempi ajaa ettei tollaset pikkujutut haittaa :)
terve pitkästä aikaa...
onko jollain tuohon tdi top sport leoniin ARL koneella ja vuosimalli on 2003 kytkin osiin varaosanumeroita
ja alkuperäsiä haetaan...
meinasin koittaa jos tuolta saksanmaalta löytyis kytkin,asetelma ja vauhtipyörä edullisesti.
tai ainakin edullisemmin ku suomesta...ei huvittais yli 1000€ laittaa pelkkään kytkimeen :(
joten jos jollain olis nuo numerot niin saisin asian taas etiäppäin, ja kiitos jo etukäteen.
kävi tuossa mielessä jos jollain velholla olis kiinteän vauhtiksen teettäny mutta taitaa
tuo laatikko tykätä aika kyttyrää mitä näitä keskuteluja tässä oon lukenu.
onko jollain tuohon tdi top sport leoniin ARL koneella ja vuosimalli on 2003 kytkin osiin varaosanumeroita
ja alkuperäsiä haetaan...
meinasin koittaa jos tuolta saksanmaalta löytyis kytkin,asetelma ja vauhtipyörä edullisesti.
tai ainakin edullisemmin ku suomesta...ei huvittais yli 1000€ laittaa pelkkään kytkimeen :(
joten jos jollain olis nuo numerot niin saisin asian taas etiäppäin, ja kiitos jo etukäteen.
kävi tuossa mielessä jos jollain velholla olis kiinteän vauhtiksen teettäny mutta taitaa
tuo laatikko tykätä aika kyttyrää mitä näitä keskuteluja tässä oon lukenu.
Millaistahan settia olis tarjolla 240mm kytkinpakettiin?
Kiinteä vauhtis, ~600nm kesto ja kuitenki suht mukava käyttää.
Sachsilta nättäis saavan levyä johon luvataan 565nm kestoa.
Ei o ehkä viel ajankohtainen, kun näyttäis vakiokin kestävän jo sen
vajaa 500nm vääntöä, mut kyl se raja joskus tulee vastaa ja sit ku
vaihtaa niin vaihtaa kerralla paremman. ;)
edit: Lisätäänpä vielä, että kamat on kiinni 01E lootassa.
Kiinteä vauhtis, ~600nm kesto ja kuitenki suht mukava käyttää.
Sachsilta nättäis saavan levyä johon luvataan 565nm kestoa.
Ei o ehkä viel ajankohtainen, kun näyttäis vakiokin kestävän jo sen
vajaa 500nm vääntöä, mut kyl se raja joskus tulee vastaa ja sit ku
vaihtaa niin vaihtaa kerralla paremman. ;)
edit: Lisätäänpä vielä, että kamat on kiinni 01E lootassa.
"Karalalla on valmiina sorvattuna hyllyssä kovaa vauhtista - tosin hinta on sama kuin sachsin kovalla jossa on jopa startin kehä mukana....."
tuota öhöm...
soitin karalalle tuossa syksyllä asiaa koskien ja hän tuumas että tuohon ei ole olemassa
mitää kovaa vauhtista / kukaan ei sellasta oo tehny.
kyseessähän just tuo 240mm:nen kytkin joka tässä LEON 1M tdi 150hv:ssä on
joten ei ole sachs:in valmistetta tarjolla tähän malliin kiinteänä.
tai jos sellanen on -08 vuoden lopulla tehty niin äkkiä infoa mistä sellasen löytää.
noihin 5V laatikoilla varustettuihin kotteroihin on kiinteitä pyöriä vaikka hurun mykke
mutta kun ne ei passaa tähän autoon mikä mulla on.
-ville-
tuota öhöm...
soitin karalalle tuossa syksyllä asiaa koskien ja hän tuumas että tuohon ei ole olemassa
mitää kovaa vauhtista / kukaan ei sellasta oo tehny.
kyseessähän just tuo 240mm:nen kytkin joka tässä LEON 1M tdi 150hv:ssä on
joten ei ole sachs:in valmistetta tarjolla tähän malliin kiinteänä.
tai jos sellanen on -08 vuoden lopulla tehty niin äkkiä infoa mistä sellasen löytää.
noihin 5V laatikoilla varustettuihin kotteroihin on kiinteitä pyöriä vaikka hurun mykke
mutta kun ne ei passaa tähän autoon mikä mulla on.
-ville-
Laatikko sinällään ei ala kalkattamaan vaan se kytkinlevy. Vakiona kaksoismassan kanssa kun kytkinlevyssä ei ole jousia ollenkaan ja sen on kiinteä - tuossa sachsin paketissa vauhtipyörän ollessa kiinteä ne jouset on siirretty kytkinlevyyn ja se levy kalkattaa vähän - Jyväskylässä saa tulla kuuntelemaan ja kokeilemaan mille kytkin tuntuu.
Tässä topicissa juttu karkaa taas useampaan suuntaan.
1: audin ja vw:n pitkittäismoottori ja niiden 240mm kytkin : tilalle käy s4:sen tai jonkun muun vehkeen kiinteä vauhtis ja hilut
2: vw 5-vaihteiset poikittaismoottorit : tilalle käy joku vakio kiinteä 228mm vauhtis + poraa uuden jaon 240mm asetelmalle ja laittaa sellaisen + minkä vaa levyn
3: vw: 6-vaihteiset poikittaismoottorit : tilalle käy tuo 240mm SRE paketti mihin oli linkki ylhäällä tai sitten karalan vastaava sorvattu vauhtis + erikseen hankittu paineasetelma+levy. Tilalle ei sovi mikään 228m vauhtis+kötöstelty 240mm paineasetelma siihen - se ei vaan käy. Eikä tilalle käy pitkittäismoottorisen vauhtis koska siellä on startin kehä väärällä kulmalla.
http://turbotec.com/tuotteet/kytkinpaketit.html
ja kyllä tuolla ainakin kuukausi sitten oli hyllyssä kytkintä myös poikittaismoottoriin 6-vaihteiseen 240mm malliin.
itse laitoin tosin pienen pohdinnan jälkeen juurikin tämän sachsin 240mm paketin mihin oli linkki ylhäällä :
http://poltin.fi/~henri/kytkin/
Omassani moottori ei ole ARL, mutta kyseinen paketti sopii myös siihen ja samoin kuin kaikkiin muihinkin 115, 130 ja 150 heppaisiin diesel-koneisii mitä nyt vaan 6-vaihteisen laatikon kanssa on saanut.
Tässä topicissa juttu karkaa taas useampaan suuntaan.
1: audin ja vw:n pitkittäismoottori ja niiden 240mm kytkin : tilalle käy s4:sen tai jonkun muun vehkeen kiinteä vauhtis ja hilut
2: vw 5-vaihteiset poikittaismoottorit : tilalle käy joku vakio kiinteä 228mm vauhtis + poraa uuden jaon 240mm asetelmalle ja laittaa sellaisen + minkä vaa levyn
3: vw: 6-vaihteiset poikittaismoottorit : tilalle käy tuo 240mm SRE paketti mihin oli linkki ylhäällä tai sitten karalan vastaava sorvattu vauhtis + erikseen hankittu paineasetelma+levy. Tilalle ei sovi mikään 228m vauhtis+kötöstelty 240mm paineasetelma siihen - se ei vaan käy. Eikä tilalle käy pitkittäismoottorisen vauhtis koska siellä on startin kehä väärällä kulmalla.
http://turbotec.com/tuotteet/kytkinpaketit.html
ja kyllä tuolla ainakin kuukausi sitten oli hyllyssä kytkintä myös poikittaismoottoriin 6-vaihteiseen 240mm malliin.
itse laitoin tosin pienen pohdinnan jälkeen juurikin tämän sachsin 240mm paketin mihin oli linkki ylhäällä :
http://poltin.fi/~henri/kytkin/
Omassani moottori ei ole ARL, mutta kyseinen paketti sopii myös siihen ja samoin kuin kaikkiin muihinkin 115, 130 ja 150 heppaisiin diesel-koneisii mitä nyt vaan 6-vaihteisen laatikon kanssa on saanut.
1: audin ja vw:n pitkittäismoottori ja niiden 240mm kytkin : tilalle käy s4:sen tai jonkun muun vehkeen kiinteä vauhtis ja hilut
Eli urS4 tai S6?
B5 S4:ssa on samoja hiluja kun täs mun nykyisessä, joka rajaa ton tehojen
noston johonkin 500nm pintaan. Joka tuottaa ihan sopivasti hevosia jo tossa
4000kierroksen kohdilla. :)
kiitos Zemial asian valaisusta..
nyt vähän mieli rauhottui :)
laitoinki jo eräälle kaverille postia koskien juuri tuota ylempänä mainitussa linkissa
olevaan sachs:in pakettia.
jos hän sais suhteilla hommattua satsin suomeen edes hiukka edullisemmin ku minä...
voi olla että ei saa...mutta oon jo varautunu tuohon 1305€:n summaan kun alan tuota nyt laittamaan kuntoon.
on tosi hienoa että täälä on kavereita joilla on oikeesti tietoa asioista, kiitos kovasti avusta
TDIfreakille kun laitoit linkin, tuskin olisin koskaa nsitä mistää bittiavaruudesta hoksannu ettiä :)
toivotaan että pian saan kytkyttimen pitämään ja jos vaikka innostuis sitte hommaamaan uuden softan.
-ville-
nyt vähän mieli rauhottui :)
laitoinki jo eräälle kaverille postia koskien juuri tuota ylempänä mainitussa linkissa
olevaan sachs:in pakettia.
jos hän sais suhteilla hommattua satsin suomeen edes hiukka edullisemmin ku minä...
voi olla että ei saa...mutta oon jo varautunu tuohon 1305€:n summaan kun alan tuota nyt laittamaan kuntoon.
on tosi hienoa että täälä on kavereita joilla on oikeesti tietoa asioista, kiitos kovasti avusta
TDIfreakille kun laitoit linkin, tuskin olisin koskaa nsitä mistää bittiavaruudesta hoksannu ettiä :)
toivotaan että pian saan kytkyttimen pitämään ja jos vaikka innostuis sitte hommaamaan uuden softan.
-ville-
Juu kiitosta tulee myös täältä henkilöille jotka oikeesti tietävät.
Tää ois jo vähä halvempi hinta:
Ebay
22€ oli tk r32 setille ja tuskin tähän sen enempää.
Kuvia kun kattoo, nii eipä toi nii vaikee ois itekkää sorvata. Mahtakohan tuo perus imatran 520 kestää, jos tekis lähes alkuperäisen painosen? Parempi ois varmaan hankkii nuorrutettua terästä. Pitäis vaan saada alkuperänen jostain malliks ennenku alkaa enempää haaveileen.
Tää ois jo vähä halvempi hinta:
Ebay
22€ oli tk r32 setille ja tuskin tähän sen enempää.
Kuvia kun kattoo, nii eipä toi nii vaikee ois itekkää sorvata. Mahtakohan tuo perus imatran 520 kestää, jos tekis lähes alkuperäisen painosen? Parempi ois varmaan hankkii nuorrutettua terästä. Pitäis vaan saada alkuperänen jostain malliks ennenku alkaa enempää haaveileen.
kytkinpäivistystä
Mikä olis paras kytkin/vauhtipyörä paketti joka sopii passatiin AVF 1,9pd 4-motion, vm-02 pitkittäiskoneella 6-vaihteisella laatikolla?
Ja kestäis 500nm vääntöä?
Auotssa on nyt vääntöä noin 400nm/2200 Ja luultavasti tulossa enemmän, kun tulee turbonpäivitystä..
Auto on ajettu 310tkm, eli luultavasti pitää vaihtaa vauhtipyörä myöskin.
En halua ainakin sintterilevyä, kun tulee paljon kaupunkiajoa, ja kilometrejä tulee noin 30tkm/vuosi.
Ja kestäis 500nm vääntöä?
Auotssa on nyt vääntöä noin 400nm/2200 Ja luultavasti tulossa enemmän, kun tulee turbonpäivitystä..
Auto on ajettu 310tkm, eli luultavasti pitää vaihtaa vauhtipyörä myöskin.
En halua ainakin sintterilevyä, kun tulee paljon kaupunkiajoa, ja kilometrejä tulee noin 30tkm/vuosi.
Itse varmaan päädyn SRE+urS4 vauhtis -yhdistelmään, jos se ilman suurempia ongelmia sinne keulalle tippuu.
Tähän mennessä on kytkinpaketin valinta kohtalaisen selvää, enää pitäis selvittää mikä olis hintalaatu-suhteeltaan paras vauhtipyörä. Ainakin se originaali kaksoismassa tuntuis maksavan maltaita, S4:n vauhtiksen hintoja en oo vielä tiedustellut mistään. Yks tuttu ehdotti teräksisen vp:n kyselyä Ojennukselta, pitää sinnekin olla yhteydessä.
Tässä vaiheessa lähinnä askarruttaa kysymykset siitä että onko asennus bolt-on, vai joutuuko soveltamaan ja kuinka paljon.
Tähän mennessä on kytkinpaketin valinta kohtalaisen selvää, enää pitäis selvittää mikä olis hintalaatu-suhteeltaan paras vauhtipyörä. Ainakin se originaali kaksoismassa tuntuis maksavan maltaita, S4:n vauhtiksen hintoja en oo vielä tiedustellut mistään. Yks tuttu ehdotti teräksisen vp:n kyselyä Ojennukselta, pitää sinnekin olla yhteydessä.
Tässä vaiheessa lähinnä askarruttaa kysymykset siitä että onko asennus bolt-on, vai joutuuko soveltamaan ja kuinka paljon.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 3.4.2009 11:04
kytkimestä kukkaruukkuun...
tietääkö (no tietysti tietää, hölmö kysymys) kukaan että onko mitään eroa alkuperäisellä kiineällä ja valeon kiinteällä vauhtipyörällä keskenään?
kun eukon agr:ään tuli hommattua valeon paketti (vauhtipyörä, asetelma, levy) korvaamaan alkuperäinen kaksoismassa, niin yllätykseksi olikin kiinteä vauhtis jo valmiina. sinne jäi ja sai valeon muut osat seurakseen. mietin vaan että mitä tuolle tekisii...
tietääkö (no tietysti tietää, hölmö kysymys) kukaan että onko mitään eroa alkuperäisellä kiineällä ja valeon kiinteällä vauhtipyörällä keskenään?
kun eukon agr:ään tuli hommattua valeon paketti (vauhtipyörä, asetelma, levy) korvaamaan alkuperäinen kaksoismassa, niin yllätykseksi olikin kiinteä vauhtis jo valmiina. sinne jäi ja sai valeon muut osat seurakseen. mietin vaan että mitä tuolle tekisii...
iltaa iltaa,
Tuota semmosta kyselisin kun ei ole ollut puhetta atd-moottorityypistä tässä mitään. Kohteena ATD 74kw TDI PD -03 variant golffi. Kilometrejä takana 200t. Vauhtipyörä pitää semmosta ääntä että alta pois, vaihtoon pitäisi saada mutta ei tietoa että mitä sinne kannattaa lykätä ja mikä passaa?
Tarvikkeelta sais ~500e sen valeon jäykän paketin asetelmalla ja laakerilla, liekö se tuo kannattais laittaa vaan saako esim +200e yhtään fiksumpaa vaihtoehtoa?
Kannattaako joku vaihtoehtoa että hajottamolta hakisi samanlaisen kaksmassan tilalle?
kiitoksia etukäteen!
edit: kirjotusvirheet
Tuota semmosta kyselisin kun ei ole ollut puhetta atd-moottorityypistä tässä mitään. Kohteena ATD 74kw TDI PD -03 variant golffi. Kilometrejä takana 200t. Vauhtipyörä pitää semmosta ääntä että alta pois, vaihtoon pitäisi saada mutta ei tietoa että mitä sinne kannattaa lykätä ja mikä passaa?
Tarvikkeelta sais ~500e sen valeon jäykän paketin asetelmalla ja laakerilla, liekö se tuo kannattais laittaa vaan saako esim +200e yhtään fiksumpaa vaihtoehtoa?
Kannattaako joku vaihtoehtoa että hajottamolta hakisi samanlaisen kaksmassan tilalle?
kiitoksia etukäteen!
edit: kirjotusvirheet
http://cgi.ebay.co.uk/Audi-A4-A6-VW-Pas ... 7C294%3A50
kellään kokemusta tommosesta paketista?
itellä on aavistuksen verran tota jyristämis ongelmaa ja ajatuksena ois vaihtaa kiinteä vauhtipyörä.
auto on 99 passat tdi 4 motion karalan lastuttamana.
kellään kokemusta tommosesta paketista?
itellä on aavistuksen verran tota jyristämis ongelmaa ja ajatuksena ois vaihtaa kiinteä vauhtipyörä.
auto on 99 passat tdi 4 motion karalan lastuttamana.
Moi ! Nyt on golffin kytkin tullut tiensä päähän ja on aika vaihtaa kytkin. Olen jo hankkinut seuraavat osat:
vauhtipyörä 037 105 273C
Sachs:in paineasetelma 883082 999 778
Ilmeisesti tarvitsen ainakin pultteja sekä painelaakerin? Olisi kiva saada hieman tarkempaa tietoa, että mitkä pultit ja painelaakeri käyvät.
Auto: Golf iv 1.9 TDI motti: AGR
Kiitoksia etukäteen!
vauhtipyörä 037 105 273C
Sachs:in paineasetelma 883082 999 778
Ilmeisesti tarvitsen ainakin pultteja sekä painelaakerin? Olisi kiva saada hieman tarkempaa tietoa, että mitkä pultit ja painelaakeri käyvät.
Auto: Golf iv 1.9 TDI motti: AGR
Kiitoksia etukäteen!
Nyt on vaihtoehto työsylinterin päästä jatkaminen kokeiltu, mutta edelleenkään ei irrota kunnolla. Nyt tulikin mieleen kysymys että onko kasattaessa jokin mennyt vikaan kun ei toimi? Vaihteita ei saa ollenkaan päälle moottorin käydessä tällä hetkellä. Sammuksissa toimii laatikon puolesta ok. Kytkimessä on tällä hetkellä pieni liikevara ennen kuin ottaa kiinni. Kuinka paljon pitää jatkaa pääsylinterin ja polkimen välistä tankoa jos kokeilisi sitä vaihtoehtoa huomenna? Ja kannattaako silloin purkaa työsylinterin päähän tehty jatko pois?
Paljon kysymyksiä ja epäselvyyksiä kokemattomalla ja olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata.
Paljon kysymyksiä ja epäselvyyksiä kokemattomalla ja olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata.
Joo unohtui ihan mainita. Elikkä siellä on nyt se perus setti. AHU vauhtis, SRE 645 loppuinen asetelma, VR6 golffin LUK kytkinlevy sekä samaan kulkineeseen tarkoitettu Sachs:n painelaakeri.
Se ei todennäköisesti ole paljosta kiinni koska sain tänä aamulla laitettua pakin sekä nelosen päälle moottorin käydessä.
Se ei todennäköisesti ole paljosta kiinni koska sain tänä aamulla laitettua pakin sekä nelosen päälle moottorin käydessä.
Ruvetaanpas nyt sitten ihan oikeasti diagnosoimaan ongelmaa.
Miten toi kaksoismassa oikein oireilee lopunaikojen tultua?
- Paikallaan kierrättäessä tietyillä kierroksilla (~1000rpm, ~1400rpm) alkaa selkeesti koko auto tärisemään.
-Joskus myös ihan maantienopeuksissa kevyesti isolla vaihteella kiihdyttäessä kuuluu vaimeaa jyrinää...
- Välillä huolimaton vaihtaminen aiheuttaa aika roiman kolauksen jostain päin voimansiirtoa, myös jos liikkeelle lähtiessä kytkimen nostaa nopeasti niin semmonen lievä kolahdus kuuluu.
Meinasin et vois muun muassa vetoniveliä ja moottorin/vaihteiston tukikumeja tarkistella näin aluksi...
edit: niin ja tosiaan bensalaite on alla, mut jospa tällä puolen tiedettäis tuosta vauhtipyöräasiasta vähän paremmin...
Miten toi kaksoismassa oikein oireilee lopunaikojen tultua?
- Paikallaan kierrättäessä tietyillä kierroksilla (~1000rpm, ~1400rpm) alkaa selkeesti koko auto tärisemään.
-Joskus myös ihan maantienopeuksissa kevyesti isolla vaihteella kiihdyttäessä kuuluu vaimeaa jyrinää...
- Välillä huolimaton vaihtaminen aiheuttaa aika roiman kolauksen jostain päin voimansiirtoa, myös jos liikkeelle lähtiessä kytkimen nostaa nopeasti niin semmonen lievä kolahdus kuuluu.
Meinasin et vois muun muassa vetoniveliä ja moottorin/vaihteiston tukikumeja tarkistella näin aluksi...
edit: niin ja tosiaan bensalaite on alla, mut jospa tällä puolen tiedettäis tuosta vauhtipyöräasiasta vähän paremmin...
kytkin remontin jälkeinen jurnutus
Onko kellään tietoa moisesta asiasta, teetin vauhtipyörä/ kytkin remontin johon kuului audin kova vauhtipyörä, s2 kytkin, 5v startti. käytin vauhtipyörän tasapainotuksessa koneistuksen jälkeen mutta nyt kun autolla ajaa niin 1800 kierroksen kohilla kuuluu ja tuntuu jurinaa tai resonointia joka kuuluu tosi selvästi. tuntuu että jurina kulkee koko auton läpi keulasta perään. sen kummemmin en kuitenkaan tiedä mistä ääni lähtee.
Auto on Passat -00 atj pitkittäiskoneella, torsen neliveto, autoon on laitettu karalan ohjelma ja vääntöä on 365nm.
Onko torsen nelivedossa joitain tyyppivikola / yleensä väljiä kohtia jotka voivat tehdä sen äänen? vauhtipyörä on jonkinverran kevyempi mutta ainakin tdifreakin mukaan pitäisi toimia sillä hyvin.
ennen remonttia moista jurinaa ei kuulunut.
Auto on Passat -00 atj pitkittäiskoneella, torsen neliveto, autoon on laitettu karalan ohjelma ja vääntöä on 365nm.
Onko torsen nelivedossa joitain tyyppivikola / yleensä väljiä kohtia jotka voivat tehdä sen äänen? vauhtipyörä on jonkinverran kevyempi mutta ainakin tdifreakin mukaan pitäisi toimia sillä hyvin.
ennen remonttia moista jurinaa ei kuulunut.
En pitäisi tuota 240mm asetelman sovittamista 228mm vauhtipyörään mitenkään kompastuskivenä. Itse tein tuolle asetelmalle keskitystyökalun vauhtipyörään ja sitten vaan pystyporakoneella uudet reijät. Mielestäni kohtuullisen helppo homma, ainakin koneistamoille.
Olen ajellut tuollaisella 240mm kytkin/kiinteä vp paketilla pidemmän aikaa ja autona Passat torsenilla. Täytyy todeta ettei sitä kaksoismassaa ihan turhaa ole sinne laitettu, onhan se mukavampi ajaa. Kyllä se kiinteä vp 240mm kytkimellä tuppaa vähän jurista juuri siellä 1700-1800 maisemissa ja tuossa torsen ympäristössä se tuntuu "koko kropassa". Ei voi minkään... No kytkin ei kuitenkaan luista, eikä myöskään kaksoismassa pohjaa. Tuota jurina oiretta saa parannettua ohjelmalla jossa vääntöhuippu on vähän korkeammalla.
Olen ajellut tuollaisella 240mm kytkin/kiinteä vp paketilla pidemmän aikaa ja autona Passat torsenilla. Täytyy todeta ettei sitä kaksoismassaa ihan turhaa ole sinne laitettu, onhan se mukavampi ajaa. Kyllä se kiinteä vp 240mm kytkimellä tuppaa vähän jurista juuri siellä 1700-1800 maisemissa ja tuossa torsen ympäristössä se tuntuu "koko kropassa". Ei voi minkään... No kytkin ei kuitenkaan luista, eikä myöskään kaksoismassa pohjaa. Tuota jurina oiretta saa parannettua ohjelmalla jossa vääntöhuippu on vähän korkeammalla.
S2 kytkimessä on melko vahvat jouset keskiössä. Voisi tietty kokeilla jotain levyä vielä väkevämmillä jousilla jos vaikka auttaisi.
Kokeilin aluksi S4 kytkintä jossa ei ole jousia, se oli oikeasti melko hirveä ajaa. Tolla kytkimellä laatikko kilkatti todella pahasti myös tyhjäkäynnillä.
Mietinnässä on ollut rakentaa kardaanin ja perän liitoskohtaan sellainen "rättinivel". Eikös ainakin Mersuissa ole edelleen sellaisia käytössä? Ovat varmaankin melko kestävää kamaa.
Tuikku varmaan pystyy vahvistamaan tämän?
Kokeilin aluksi S4 kytkintä jossa ei ole jousia, se oli oikeasti melko hirveä ajaa. Tolla kytkimellä laatikko kilkatti todella pahasti myös tyhjäkäynnillä.
Mietinnässä on ollut rakentaa kardaanin ja perän liitoskohtaan sellainen "rättinivel". Eikös ainakin Mersuissa ole edelleen sellaisia käytössä? Ovat varmaankin melko kestävää kamaa.
Tuikku varmaan pystyy vahvistamaan tämän?
Itse merkkasin kardaanin kohdan laippaan ja laitoin sen samaan kohtaa kasattaessa. En tiedä onko tuolla kauheasti väliä, koska tuo kardaanin keskittyy tosi hyvin laippaansa. Suurta heittoa tuohon ei voi tulla ja sehän vatkaisi siellä kokoajan jos olisi pielessä.
Jos se sinun voimansiirto tuntuu tärisen niin ettei uskalla ajaa niin kannattaa tarkistaa takaperän kannatinkumit, etummainen saattaa olla väljä, kardaanin keskikannatinlaakeri ja laatikonkumit. Kardaanin kannatinlaakeri hakkaa ikävästi jos on rikki.
Tuolla omalla kytkinsetillä on ajeltu nyt n. 100 tkm ja olen pari kertaa öljyt vaihtanut lootaan ja perään. Kummastakaan ei ole löytynyt öljyn seasta metallia joten siellä ei ole mielestäni ole ihmeitä tapahtunut. Toiminta laatikossa ja perässä muutenkin OK.
Jos se sinun voimansiirto tuntuu tärisen niin ettei uskalla ajaa niin kannattaa tarkistaa takaperän kannatinkumit, etummainen saattaa olla väljä, kardaanin keskikannatinlaakeri ja laatikonkumit. Kardaanin kannatinlaakeri hakkaa ikävästi jos on rikki.
Tuolla omalla kytkinsetillä on ajeltu nyt n. 100 tkm ja olen pari kertaa öljyt vaihtanut lootaan ja perään. Kummastakaan ei ole löytynyt öljyn seasta metallia joten siellä ei ole mielestäni ole ihmeitä tapahtunut. Toiminta laatikossa ja perässä muutenkin OK.
.
Juu, mersussa jos voimansiirto täristää, niin useimmiten syynä on juurikin tuo kardaanin keskikannatinlaakeri.
Se on halpa "standartilaakeri" varmaankin...ja luulisin, että helppo vaihtaa, vaikkapa ihan varultakin.
Kädellä voi kyllä ajaessa kokeilla kardaanitunnelista siitä kannattimen kohdalta, tärinän pitäisi ajossa tuntua ihan selvästi.
Juu, mersussa jos voimansiirto täristää, niin useimmiten syynä on juurikin tuo kardaanin keskikannatinlaakeri.
Se on halpa "standartilaakeri" varmaankin...ja luulisin, että helppo vaihtaa, vaikkapa ihan varultakin.
Kädellä voi kyllä ajaessa kokeilla kardaanitunnelista siitä kannattimen kohdalta, tärinän pitäisi ajossa tuntua ihan selvästi.
Onko porukka käyttänyt siis pelkästään vakiota/motonetin VR6 levyä, vai onko parempi laittaa vahvistettu sachsin levy? Esim: 881861 999793?
Toinen kysymys liittyen -645 asetelmaan. Tälläistä uutta olen tänään menossa hakemaan, mutta nyt kun rupersin kuvaa tarkemmin katsomaan, niin kuuluuko tuosta puuttua tuo yksi jousilevy?? Pitäisi olla kuitenkin uusi ja ajamaton.

Toinen kysymys liittyen -645 asetelmaan. Tälläistä uutta olen tänään menossa hakemaan, mutta nyt kun rupersin kuvaa tarkemmin katsomaan, niin kuuluuko tuosta puuttua tuo yksi jousilevy?? Pitäisi olla kuitenkin uusi ja ajamaton.

Jees, kiitos nopeasta vastauksesta!
2.5 tdi Transporteriin menossa tuo, joten taidan suosiolla panostaa myös siihen vahvempaan levyyn. Ja vauhtipyöräksi 2.4D kiinetä.
EDIT: Joopa joo, ajoin sitten 200km turhaan, koska myyjä oli "vahingossa" laittanut ilmoitukseen väärän osanumeron. Ja samainen heppu tässä topicissa kiroilee, kuinka oli ostanut väärän asetelman. Eli nyt pitäisi pika pikaa löytää tuollainen 645 asetelma, toivotaan että suomesta sellainen löytyy. Privalla saa myös tarjota.
2.5 tdi Transporteriin menossa tuo, joten taidan suosiolla panostaa myös siihen vahvempaan levyyn. Ja vauhtipyöräksi 2.4D kiinetä.
EDIT: Joopa joo, ajoin sitten 200km turhaan, koska myyjä oli "vahingossa" laittanut ilmoitukseen väärän osanumeron. Ja samainen heppu tässä topicissa kiroilee, kuinka oli ostanut väärän asetelman. Eli nyt pitäisi pika pikaa löytää tuollainen 645 asetelma, toivotaan että suomesta sellainen löytyy. Privalla saa myös tarjota.
Kytkimen vaihto edessä ja kiinteä vauhtipyörä hommattu, mutta sen sopivuuden haluaisin vielä tarkistaa ennen kuin alan vaihtamaan. Myyjän mukaan pitäis olla TDI Passatista pitkittäin olevasta koneesta, mutta mistä ei tietoa. Osanumero on 026 105 271 L, ihmetyttää kun käytössäni oleva etka ei sitä tunnistanut. Näyttää samalta kuin tässä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=449839#449839 topiikissa olevissa kuvissa.
Voikohan joku varmentaa mistä tuo on? Olisi tulossa AJM moottoriin pitkittäin.
Kiitos jo etukäteen!
Voikohan joku varmentaa mistä tuo on? Olisi tulossa AJM moottoriin pitkittäin.
Kiitos jo etukäteen!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa