R34 Skyline

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

R34 Skyline

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 17.5.2009 22:45

Kaikki lähti siitä kun ensimmäinen Hurjapäät-elokuva ilmestyi. Japanin ihmeautot alkoi kiinnostamaan ja kakkososassa ollut hopea-sininen R34 oli kyllä mieleenpainuvin.

Uusin eli neljäs osa ilmestyi ja kaverin kanssa elokuvan jälkeen käytiin sitten syvällistä keskustelua erinäköisistä vaihtoehdoista seuraavaksi autoksi... Sattui sitten vielä niin hassusti että työpaikka vaihtui ja uudessa työpaikassa ei tarvi diesel-autoa kun asunto kuuluu työsuhde-etuihin.

Internettiä selailemaan... Nettiautossa oli 2 näitä R34sia myynnissä joista laitoin kyselyä. Golf kiinnosti Vantaan miestä ja koeajolle piti lähteä... En ollut koskaan ajanut näin tehokasta autoa, enkä oikealta ohjattavaa autoa, myös kehä3 on hiukan erilainen ajaa kuin täällä maalla. Joten koeajoa joutui hieman jännittämään...
Suuremmilta kolareilta vältyttiin ja vaihtokaupathan siitä saatiin aikaan. Takaisin tulomatkalla meinas koko ajan naama revetä kahtia kun pisti tua turbon vihellys hymyilyttämään...

Pari jännittävää viikkoa katsastus setien kanssa on nyt vietetty ja siitä tuloksena kilvet, joista tulee kyllä paremmat versiot 2 viikon sisällä. ei oikeen noi pitkät mallit sovi...
Ei se ole näiden kanssa kyllä niin helppoa kuin saksalaisten :)

Auto ensirek 31.12.98
Ml ostaessa 107 tkm

Specsejä hieman:
-Eli moottorina RB25DET; 2,5 litrainen suora kuutonen turbolla, tehdas ilmoittaa 280hp mutta onhan näissä yli 300 mittailtu vakioina
-HKS vapari
-Joku putkistokin löytyy mutta alle en ole päässyt katsomaan merkkiä
-HICAS nelipyöräohjaus
-Impul-merkkinen korisarja ja siipi
-Bilstein korkeus/jäykkyys säädettävä, järeemmät vakaajat
-Säädettävät reaktiotangot
-Boston Acousticin nelikanavainen vahvistin sillattuna etupäälle, jossa myöskin Bostonin erkkasetti
-RSpec turbotimer

Kuva

Hankintalistalla:
Puolat+Tulpat [x]
Säädöissä tarvii käydä ihan varmuuden vuoksi
Vanteet
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 13.8.2009 10:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 17.5.2009 23:23

Onhan se astetta hienompi Datsuni ehdottomasti. Siipeä lukuunottamatta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.5.2009 23:26

toi on kyl hienoin korimalli... itellä oli tommonen laiteltavana vuosipari sitte =) pirun kiva laitos ajella :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.5.2009 0:34

R34 on kyllä yksi maailmankaikkeuden hienoimmista autoista. Vaikka riisikuppi onkin... ;)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 18.5.2009 7:38

Simple the best =)

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 18.5.2009 10:30

Ihme kukaan ei oo vielä kysyny että paljoks on tehoo:D:D On kyllä tosi siisti peli. säästynyt räpellyksiltä:)

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 18.5.2009 11:02

säästynyt räpellyksiltä:)


No mikäs tuo siipi on? :D

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.5.2009 11:05

keula noissa on mukavan häijy , perä taas aivan väärässä autossa mun silmään :), tai siis nuo takavalot lähinnä..

muuten hieno epeli :)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 18.5.2009 11:32

Harmi vaan, että köyhän miehen malli :(

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 18.5.2009 11:40

Joo tuosta siivestä voi olla montaa eri mieltä :)
Omasta mielestäni se sopii hienosti ja kuuluu tuohon korisarjaan, ainut että taustapeilistä ei näe juuri mitään ;D

Tehosta ei ole kyllä itselläkään juuri mitään tietoa. Katsotaan sitten kun
http://www.rhdjapan.com/jdm-low/SplitFire-Direct-Ignition-System-Coil-Packs-RB20-RB25-RB26-15556
noi saapuu. pätkii hieman yläkierroksilla ja johtuu ilmeisesti yhden puolan toiminnasta. vaihdetaan kaikki hieman parempiin jos auttaisi.

Kiitos kommenteista :)

Harmi vaan, että köyhän miehen malli :(

Joo ei ole varaa laittaa kahden Golffin rahoja että saisi GT-Rän :/ ja on toi takavetoinenkin ihan kiva..

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 18.5.2009 15:43

Mikä nissani ei pätkisi yläkieroksilla? Porukka noihin nissaneihin vag r-puolia ovat laittaneet niin saaneet niillä pelit toimimaan.

Tarkista nyt ensiksi mitkä tulpat siellä on, koska on aika pirun tarkkoja, että oikeat tulpat jotta toimis.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 18.5.2009 15:53

Joo tulpat tilaan samalla, vaikkakin myyjä sanoi että 103tkm vaihdettu uudet ja on oikeanlaiset. eihäs sitä koskaan silti tiedä...
Noissa puolissa on kai suositeltu että vaihtaa 100tkm jälkeen ja tuossa on jo 111tkm että ei niitä turhaan tule osteltua siinä mielessä.

Lisätty ekaan postaukseen hiukan specsejä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.5.2009 16:37

riftereis kans v6 mondeon puolaa normi tulpanjohtojen kans käytetty... halpa ratkasu =)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.5.2009 22:41

Hauskuusfaktori korkeampi tuollaisella on kuin nelikolla. Ei sitä nelikkoa kuitenkaan raaski talvella rankoa pitkin penkkoja ja kesällä takapotkulla nyt vain on vaivattomampaa leikkiä =)

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 19.5.2009 10:30

Ja renkaita menee puolet kaksi kertaa vähemmän:;;;)))

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 20.5.2009 21:32

Opetellaan nyt ensin takavetoisella :)

Kuva Kuva Kuva

Pari uutta kuvaa tuli otettua ^

Kilven kiinnitys nätti :) ootetaan uudet kilvet ennenku aletaan kiinnitteleen kunnolla.

Niin ja huomasin samalla että vahvari onkin soundstream.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 21.5.2009 0:49

Nuo on asiallisia pelejä, mut onpas ihmeen "pannari" penkit...

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 22.5.2009 8:24

Nuo on asiallisia pelejä, mut onpas ihmeen "pannari" penkit...


No joo, kuvat toki hämää hiukan. On ne kuitenkin aika rankasti "kuppi"-malliset. Toki ei ole niin "raaserit" kuin evossa :/
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 22.5.2009 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.5.2009 10:27

aika rankasti kuppi-malliset

:)


Leveämpää ja Reilusti leveämpää vannetta kaipaa, muuten ihan nätti auto (sinänsä)

pena2
-
Viestit: 124
Liittynyt: 19.12.2005 18:25

ViestiKirjoittaja pena2 » 27.5.2009 13:10

Onko nipponi nuin huono kun nyt on jo myynnissä???

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 27.5.2009 21:56

Onko nipponi nuin huono kun nyt on jo myynnissä???


Samaa katsoin itekkin, ei tainnut nipponi sittenkään "natsata". :D

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 28.5.2009 17:27

Kaikki on aina myynnissä kun hinnasta sovitaan...

Ei ole pakkomyynnissä ollenkaan.

Pelkään vaan että mun ja skylinen suhde syventyy liian vakavaksi :)
Ensi talven aikana rakkaus leimahtaa jos ei nyt mene kaupan ja sitten ei enään luovuta :P

Niin ja tuosta "huono"sta sen verran, että onhan tämä omassa gatekoriassaan aika kova laite. Ei ole huono ei....

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.5.2009 20:59

No ei varmasti ole huono.. Eikai ne japanian pojat suotta ko. laitetta ole Son of Godzillaksi ristinyt... :)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 28.5.2009 22:25

Edellisen "viikon kommentin" kunniaksi tuore kuva kauniista perästä.

Kuva

#82
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.6.2006 18:51

ViestiKirjoittaja #82 » 29.5.2009 9:57

Vanteet vois laittaa vaihtoon, muuten kyllä ihan ok peli

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 29.5.2009 10:07

Oonkohan mää sitten ainoa, jota noi skylinet ei hetkauta ulkonäöllisesti suuntaan ei toiseen. Tavallisen auton näkönen värkki.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 29.5.2009 10:08

Joo noi on auton alkuperäiset vanteet ja vaihtuu kyllä kunhan saadaan pakolliset hommat kuntoon ja odotellaan uusia palkkatilejä :)

Nyt on SplitFiren puolat sekä uudet NGK iridiumit laitettu ja nyt pelaa hienosti! ne rahat ei mennyt hukkaan!

ABT: Mikä nissani ei pätkisi yläkieroksilla?


Tämä.
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 29.5.2009 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fry
-
Viestit: 72
Liittynyt: 27.3.2007 10:58

ViestiKirjoittaja Fry » 29.5.2009 11:11

petteri et ole ainoa . :]

mutta takaveto ja woima,kelpais varmaan mullekkin!

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 29.5.2009 17:03

Oisit käyny tekee muutaman kuution betonia ja valanu ne ton datsunin päälle :D
Näyttäis olevan Lohja Ruduksen asema ku on ton värinen.
Mielipidettä autosta varmaan moni osaa bongata tästä viestistä =D Tällä autolla jossei pesää heru nii on miehessä vika...

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 31.5.2009 11:30

Näyttäis olevan Lohja Ruduksen asema ku on ton värinen.


Vaan ei ole :) Joo kyllä se värin valinta on metsään mennyt kun on alle vuoden vanha yritys ja väri on tosiaan melko lähellä lohjan väriä. Vilppulan betonijaloste on kyseessä

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.5.2009 12:45

ABT: Mikä nissani ei pätkisi yläkieroksilla?


Tämä.


Niin eihän se vaatinut kuin uudet tuning mallin puolat ja paremmat tulpat ;)

Muista nauttia nyt kunnolla, kun sulla nissani turbolla mikä vielä toimii. Kyllä sä vielä pääset kiroamaan tuota ;)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 1.6.2009 12:26

Posted: 31.5.2009 11:45 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

ABT: Mikä nissani ei pätkisi yläkieroksilla?


Tämä.


Niin eihän se vaatinut kuin uudet tuning mallin puolat ja paremmat tulpat ;)

Muista nauttia nyt kunnolla, kun sulla nissani turbolla mikä vielä toimii. Kyllä sä vielä pääset kiroamaan tuota ;)


Totta mutta huoltokirjan mukaankin on puolien vaihtoväli 100 000km
nyt oli 111tkm että olihan ne muutenkin vaihtokunnossa. kulutusosia :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.6.2009 12:37

tosiaan saa iloita kun pelaa.... noita vehkeitä viä ihan hyvin ostaa mut harvalla varaa pitää :) tein vuosipari sitte tommoseen ärrään koneen.... alle 30tkm ajettu auto ;) satamassa pojat vähän "siirtäny" autoo...

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 1.6.2009 14:08

ei ole suomen maalla yhtään neo moottoria hajonnut. eikä vakioita muuallakaan juuri.
toi on kuuleman mukaan todella luotettava moottori toi r34sessa oleva~verrattuna vanhempiin.

kaikki vehkeet saa hajalle kun kaltoin kohtelee. ja turbotimerikin pidentää jo ahtimen elämänkaarta mukavasti.

koputetaan nyt kuitenkin puuta mun tuurin tuntien.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.6.2009 18:35

lähes samoja koneita noi 26dettiläiset ainaski on =) mut tuuripeliä kummiskin...

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 1.6.2009 19:15

Niin, tässähän on tosiaan RB25DET, eikä RB26DETT jotka on aivan kaks eri asiaa.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 1.6.2009 21:34

Sleeper jo vastasikin, mutta tosiaan
ENR34 25GT-T RB25DET 2498 cm3 206 kW (280 hv)@ 6400 r/min 319 Nm @ 3200 r/min
ja
BNR34 GT-R RB26DETT 2569 cm3 206 kW (280 hv) @ 6800 r/min 368 Nm @ 4400 r/min
on aivan eri moottorit.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 13.8.2009 18:24

Noniin muutamia uusia kuvia vois lisäillä...
Auto on saanut kilvet sekä etupuskurin korjauksen (väliaikanen mattamusta)
Samalla vaihdoin mustat verkot.

Kuva

Vanteiden hankinta siirretty talvelle, vanteet on jo tiedossa ;)

Kuva

Likainen on kyllä :/

Kuva


Kuva Kuva Kuva

Lundi
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.6.2009 18:51

ViestiKirjoittaja Lundi » 13.8.2009 20:12

Hieno peli eikä varmaan tarvitse pelätä, että jalkoihin jää!

Kuinka nopeasti omaksuit ajamaan autoa hanttarin puolelta? Viime talvena vuokrasin auton päiväksi ollessani Malesiassa ja ainakin itsellä oikea käsi hakkasi pari kertaa ovipahvia vaihdon yhteydessä ja pyyhkijät meni vilkun sijasta ;)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 13.8.2009 20:31

No joo toi vilkun käyttö oli itselle se hankalin oppia, siinä kesti kauiten.
tohon oikeelta puolelta ajoon tottuu ihan viikonlopussa.
ainut että nopeat vaihdot "lähettäessä" on vieläkin väliin olevinansa hankalia. heti jos ei keskity siihen niin varattua tuuttaa kun jalka on kättä nopeampi :)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 5.11.2009 9:55

Kuva

Viimeinen kuva kauniista autosta mun aikana.
Olin jo (kuten kuvasta näkyy) purkanut auton talviteloille ja tarkoitus oli puskurit maalailla ym...
Kunnes puhelin soi ja siellä sanottiin että jos on r34 myynnissä niin tulevat sen hakemaan pois. Eihän se tavallaan ollut myynnissä mutta kun hinnan sai itse sanoa niin ei voinut pitää autoa enään :)

Haikea on kyllä mieli, auto vaihtoi omistajaa 3.11.2009 ja sen voi nykyään tavata Kotkan suunnalta.

Sen verran pääsi silti JDM auto puremaan että ensi kesänä on varmaan taas joku idän ihme alla... jos nyt sitten gtr..................................

saa lukita.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa