Jetta 1.3 sytytysennakon säätäminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

Jetta 1.3 sytytysennakon säätäminen

ViestiKirjoittaja kupukka » 15.5.2009 19:35

Vkoloppuna olisi tarkoitus saada ajoituslamppu lainaksi ja laittaa sytytys kohdalleen. Muistanko väärin vai onko niin, että HK koneessa ei ole hihnapyörässä mitään sytytysennakkoasteikkoa? Häänesistä katsoin, että tyhjäkäynnillä 4-6 astetta ennakkoa (BTDC). Onkohan tuo tänäpäivänä vielä hyvä määrä? Ja kuinka tuollaisen saa sihdattua, jos ei ole asteikkoa näkyvillä? :)

Ilmeisesti alipaineletkut kannattaa ottaa irti säätämisen ajaksi?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 16.5.2009 10:21

Kyllä siellä on nolla ja 5-asteen merkki ja kiilahihnapyörässä kolo. Ajosuunnassa takimmainen merkki on ennakko merkki, siihen tähtäät ilman alipainetta ja se on siinä.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 16.5.2009 10:39

Pitääpä iltapäivällä tutkia. Kiitos!

EDIT: Hayenesiä katsoin vielä, niin taitaa ainoastaan 1.8:ssa olla tuo nolla merkki ja pystyviiva.

Jos omassani ei ole kuin kolo ja se peltilevy, niin kun siihen kohdistaa, niin onko ennakko silloin 0 vai jotain muuta? Joten pitääkö ruveta laskemaan kaarenpituutta?

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 16.5.2009 17:14


kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 16.5.2009 20:07

no joo tuo kuva selkeytti. Siellä oli ennakkoa aika paljon. Nyt siellä on varmaan jotain 10 astetta kun en oikein hokannut tota.

Edit: vähän ihmetyttää kun siellä on nyt ollut perusennakkoa varmaan jotain 30 jos suhteuttaa tuohon hahlon väliin, joten kuinka moottori on tuntunut suhteellisen kunnossa olevalta? Pitää huomenna vielä laittaa tuohon 5 kohdalle sytkä.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 17.5.2009 18:38

Nyt on viisi ennakkoa. Jotenkin jäi vain maku, että kun oli aiemmalla säädöllä oli tullut ennemmän ennakkoa, niin kone kävi tasaisemmin. Kun säätöä tehtiin ja 5 tuli kohdilleen, niin tyhjäkäynti pieneni ihmeellisesti. Joten pitäisikö olla kuitenkin enemmän kuin 5 ennakko tämän päivän bensoilla?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.4.2014 21:27

Mitkä arvot on -83 Jetan 1.5 JB koneelle?

Kyseessä on automaatti; muutamassa paikkaa näkynyt, että perusennakko olis eri?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa