G2 16V (sisustaa ja vähän ulkokuorta)
Valvoja: ffp jäsenet
G2 16V (sisustaa ja vähän ulkokuorta)
Eli aloitetaas tarina nyt kun noi muut volkkarit alkaa olemaan kunnossa ja ei jaksa nyt kuidun/kitin kanssa vähän aikaan kikkailla niin heräteostoksena tuli ostettua tuollainen aito ja alkuperäinen katiton malli vuodelta 1989 mittarissa karvan yli 300tkm.
Varusteita:
-ohjaustehostin
-finlandia 2000 kattoluukku (ei ainakaan vielä vuotanut kun kävin pesemässä)
-ajotietokone
-lohkolämmitin/sisäpistoke
Tuunaukset:
-vihreä sisävalo (maalattu vihreäksi)
-g60 alalippa vai onko tuollainen jo sitten gti:ssä vakiona?
-kirkkaat vilkut
-sebring putken pää
-hiton vanha radalle.com tarra tuulilaissa
-joku alusta?
-2*14" alut
-1-pyyhin järjestelmä
-caliber mp3 soitin (rca poikkastu) panasonic 6*9 hattuhyllyllä
-punaiset teippaukset :D
Vikoja:
-Auto ihmeellisesti välillä sammuu kun painaa kytkimen pohjaan tai sitten jää tyhjäkäynti 500rpm tuntumaan (auton uudestaan käynnistys poistaa vian)
-hyvä jos tehoa on se 100hv eli kilometrit tehneet tehtävänsä (penkiin ensi viikolla)
-ajotietokoneen viiksi on itse korjattu ja lasipesunestettä ruikitaan erillisestä napista.
-puhallin ei toimi 3:lla
-apparin kulmassa jarrupalat alkaa olemaan finaalissa
Eli tosiaan sitten tarinaa eli kattelin että nyt olis myynnissä aito alkuperäinen musta kr kakkis suhteellisen järkevään rahaan ja auto oli vielä juuri leimattu. No siinä sitten maanantai yöllä kaveri tokas että lähdetään huomenna hakemaan se (matkaa kuitenkin se 500km/suunta) no siinä sitten olin että perkule mennään. Ja niin sitten tiistaina uudemman golfin keula suuntasi pohjanmaan suuntaan.
Auto tosiaan oli vanhemmalla n.30-40v äijällä ja sillä kyseinen kikotin oli ollut ainakin vuoden 2007 alusta, koska autosta löytyi kuitti joka kirjattu hänen nimellään "Käyntihäiriön korjaus" selittään konehuoneen erivärisiä johtoja eli liittimiä uusittu aika kasa.
Eli autossa oli erittäin hienot punaiset teipit jotka olivat ihan sähköteippiä ne lähti kävelemään ekalla huoltoasemalla.
Itse matka kotiin taittui ihan mukavasti paitsi alla olevat kesärenkaiden rungot olivat pilalla koska kyseisiä vanteita/renkaita oli seisotettu jonkun toisen gti kakkiksen alla tyhjinä josta oli ne ostanut. Niin oli kivat tärinät noiden takia :D
No olihan sitä pakko mennä suoraan tallille vähän tuunaamaan. No onneksi sattui jostain tallin perukoilta löytymään sopivat "TUSINA" vanteet alle eli tälläiset koko näillä 17" tosiaan nämä nyt ainakin toistaiseksi saa pyöriä alla. Kattoo jos näistä ratavanteet tekisi itselle. Tuossa vielä kuva vanteista. Kyllä siitä tuli aivan älytön maasturi mutta siihen tulee lähiaikoina muutosta. Ei vaan viitsi mitään muutaman euron alustaa tilata tuohon.
Tuo toinen mun golfi ei ihan selvästikkään tykännyt uudesta tulokkaasta, koska katsoo sitä niin vihasesti
Myös ekana illalla piti kaivaa vähän varostoja ja löytyhän sieltä kakkikseen osaa eli kirkkaat vilkut vaihtuivat tummiin
Nyt parin illalla aikana ollaan taas vähän "tuunailtu" eli poistettiin vähän painoa. Tuossa tulos Myös unohdan aina valot päälle, koska ei ole summeria eli asennettiin summeri. Ajattelin, että tulpat ja tulpan johdot olisi hyvä vaihtaa mutta tuollahan oli ihan asialliset tulpat ja selvis sitten, että ne on reilu 2v vanhat ja viimeisen vuoden aikana autolla ajettu 5tkm eli tuskin kauheasti ajettu. Laitoin tilalle bocsh tulpat/motonetin tulpan johdot mutta taidan vaihtaa noi takas koska paremmin se noilla hörähti käyntiin.
Myös autossa oli tuulilasissa sellanen erillinen antenni jonka kanssa ei kyllä yhtään radio kuulunut näytti vaan ulos tyhmälle kun oli kaks puolisella teipillä niin revin sen pois. Myös radalle.com:n tarra lähti kävelemään. Lohkolämmitin oli tyhmässä paikkaa eli keskellä puskuria niin tökkäs pahasti silmään. Eli siirsin sen pois näkyvistä
Tässä vähän mitä tulevan pitää:
männät/kanget
penkit (kakkiksen kiskot tilattu)
+matkahuollossa tulossa tavaraa ;)
Varusteita:
-ohjaustehostin
-finlandia 2000 kattoluukku (ei ainakaan vielä vuotanut kun kävin pesemässä)
-ajotietokone
-lohkolämmitin/sisäpistoke
Tuunaukset:
-vihreä sisävalo (maalattu vihreäksi)
-g60 alalippa vai onko tuollainen jo sitten gti:ssä vakiona?
-kirkkaat vilkut
-sebring putken pää
-hiton vanha radalle.com tarra tuulilaissa
-joku alusta?
-2*14" alut
-1-pyyhin järjestelmä
-caliber mp3 soitin (rca poikkastu) panasonic 6*9 hattuhyllyllä
-punaiset teippaukset :D
Vikoja:
-Auto ihmeellisesti välillä sammuu kun painaa kytkimen pohjaan tai sitten jää tyhjäkäynti 500rpm tuntumaan (auton uudestaan käynnistys poistaa vian)
-hyvä jos tehoa on se 100hv eli kilometrit tehneet tehtävänsä (penkiin ensi viikolla)
-ajotietokoneen viiksi on itse korjattu ja lasipesunestettä ruikitaan erillisestä napista.
-puhallin ei toimi 3:lla
-apparin kulmassa jarrupalat alkaa olemaan finaalissa
Eli tosiaan sitten tarinaa eli kattelin että nyt olis myynnissä aito alkuperäinen musta kr kakkis suhteellisen järkevään rahaan ja auto oli vielä juuri leimattu. No siinä sitten maanantai yöllä kaveri tokas että lähdetään huomenna hakemaan se (matkaa kuitenkin se 500km/suunta) no siinä sitten olin että perkule mennään. Ja niin sitten tiistaina uudemman golfin keula suuntasi pohjanmaan suuntaan.
Auto tosiaan oli vanhemmalla n.30-40v äijällä ja sillä kyseinen kikotin oli ollut ainakin vuoden 2007 alusta, koska autosta löytyi kuitti joka kirjattu hänen nimellään "Käyntihäiriön korjaus" selittään konehuoneen erivärisiä johtoja eli liittimiä uusittu aika kasa.
Eli autossa oli erittäin hienot punaiset teipit jotka olivat ihan sähköteippiä ne lähti kävelemään ekalla huoltoasemalla.
Itse matka kotiin taittui ihan mukavasti paitsi alla olevat kesärenkaiden rungot olivat pilalla koska kyseisiä vanteita/renkaita oli seisotettu jonkun toisen gti kakkiksen alla tyhjinä josta oli ne ostanut. Niin oli kivat tärinät noiden takia :D
No olihan sitä pakko mennä suoraan tallille vähän tuunaamaan. No onneksi sattui jostain tallin perukoilta löytymään sopivat "TUSINA" vanteet alle eli tälläiset koko näillä 17" tosiaan nämä nyt ainakin toistaiseksi saa pyöriä alla. Kattoo jos näistä ratavanteet tekisi itselle. Tuossa vielä kuva vanteista. Kyllä siitä tuli aivan älytön maasturi mutta siihen tulee lähiaikoina muutosta. Ei vaan viitsi mitään muutaman euron alustaa tilata tuohon.
Tuo toinen mun golfi ei ihan selvästikkään tykännyt uudesta tulokkaasta, koska katsoo sitä niin vihasesti
Myös ekana illalla piti kaivaa vähän varostoja ja löytyhän sieltä kakkikseen osaa eli kirkkaat vilkut vaihtuivat tummiin
Nyt parin illalla aikana ollaan taas vähän "tuunailtu" eli poistettiin vähän painoa. Tuossa tulos Myös unohdan aina valot päälle, koska ei ole summeria eli asennettiin summeri. Ajattelin, että tulpat ja tulpan johdot olisi hyvä vaihtaa mutta tuollahan oli ihan asialliset tulpat ja selvis sitten, että ne on reilu 2v vanhat ja viimeisen vuoden aikana autolla ajettu 5tkm eli tuskin kauheasti ajettu. Laitoin tilalle bocsh tulpat/motonetin tulpan johdot mutta taidan vaihtaa noi takas koska paremmin se noilla hörähti käyntiin.
Myös autossa oli tuulilasissa sellanen erillinen antenni jonka kanssa ei kyllä yhtään radio kuulunut näytti vaan ulos tyhmälle kun oli kaks puolisella teipillä niin revin sen pois. Myös radalle.com:n tarra lähti kävelemään. Lohkolämmitin oli tyhmässä paikkaa eli keskellä puskuria niin tökkäs pahasti silmään. Eli siirsin sen pois näkyvistä
Tässä vähän mitä tulevan pitää:
männät/kanget
penkit (kakkiksen kiskot tilattu)
+matkahuollossa tulossa tavaraa ;)
Viimeksi muokannut ABT, 15.7.2009 2:25. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Kattoo nyt kuinka perusteellisesti tuota jaksaa lähteä väsämään. Tarkoitus olis vielä yrittää saada toi VIHELTÄMÄÄN täksi kesäksi!
Nyt tuli haettua uusi alkuperäinen kuskin lokari, että saa noi ainoat pintaruosteet pois! Myös samalla mukaan tarttui alkuperäiset uudet gti:n takavalot ja uudet isolasioven peilit.
Hain kaverilta maalikaupasta spray pullon tuota väriä. Sillä maalataan toi lokari ja vähän keulan palikoita niistä sitten lähemmin kun saan kaikki loput palikat ;)
Nyt tuli haettua uusi alkuperäinen kuskin lokari, että saa noi ainoat pintaruosteet pois! Myös samalla mukaan tarttui alkuperäiset uudet gti:n takavalot ja uudet isolasioven peilit.
Hain kaverilta maalikaupasta spray pullon tuota väriä. Sillä maalataan toi lokari ja vähän keulan palikoita niistä sitten lähemmin kun saan kaikki loput palikat ;)
Eli tosiaan metsästyksessä oli toinen 16v moottori. Fiksumpaa rakentaa erillistä konetta niin voi pitää autoa ajossa.
katotaan mitä muuta siitä saa irti! Kuvia tulee kunhan saan auton talliin ja pääsen himaan ne purkaamaan.
Tuossa kuvat legendaarisesta varaosa autosta. Kyllähän tuonkin sais vielä korjattua ja vähän mieli tekis herättää legenda henkiin, mutta kyllä mä taidan sen paaliin laittaa.
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf2/jetta1.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf2/jetta5.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf2/jetta6.jpg
Ps:kysy privalla osia lähtee halvalla muuten menee romuttamoon! Itse otan tuosta tekniikan/konepellin.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=116823
katotaan mitä muuta siitä saa irti! Kuvia tulee kunhan saan auton talliin ja pääsen himaan ne purkaamaan.
Tuossa kuvat legendaarisesta varaosa autosta. Kyllähän tuonkin sais vielä korjattua ja vähän mieli tekis herättää legenda henkiin, mutta kyllä mä taidan sen paaliin laittaa.
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf2/jetta1.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf2/jetta5.jpg
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf2/jetta6.jpg
Ps:kysy privalla osia lähtee halvalla muuten menee romuttamoon! Itse otan tuosta tekniikan/konepellin.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=116823
Viimeksi muokannut ABT, 25.4.2009 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Nyyh.... noinko sille kävi...
Itse olen ton aikoinaan Akin kanssa rakentanut ja omistanut auton 2000-2004 suurinpiirtein.
Mitä autolle sen jälkeen on tapahtunut ei ole tiedossani...Hassu juttu. Ajattelin tossa viikko takaperin laittaa tänne kyssäriä auton liikkeistä... Ja tänään se tuli auton lavalla vastaan. Hyvä kun kotiin kerkes niin broidi pisti viestä että katos mikä on kaupan....
Uretaanilla liimattiin puskurin kuori runkoon.... ja hyvin pysyi paikoillaan.
Autostahan piti alkujaan tehdä mk2 farmari... joka olisi ollut omaa ellämäntilannetta ajatellen järkevämpää. Toisin kävi. Vuosi taisi olla 2000 ja Bora oli just tullut markkinoille.... Siitä kai se ajatus lyhentämisestä tuli.
Konttia tosiaan lyhennettiin 13cm. Siivu pois välistä ja golfin takapelti tilalle...Vuosi sitten taisin heittä pois pellin palan joka lyhennettiin tosta...
Pitää jostain kaivaa esille toi vanha projekti sivu vuodelta yks ja kaks.
Tossa muutama kuva http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=89&kuva=2
NOita peltejä saa muuten vieläkin uutena jos jotakuta kiinnostaa... (privalla saa kiinni)
Itse olen ton aikoinaan Akin kanssa rakentanut ja omistanut auton 2000-2004 suurinpiirtein.
Mitä autolle sen jälkeen on tapahtunut ei ole tiedossani...Hassu juttu. Ajattelin tossa viikko takaperin laittaa tänne kyssäriä auton liikkeistä... Ja tänään se tuli auton lavalla vastaan. Hyvä kun kotiin kerkes niin broidi pisti viestä että katos mikä on kaupan....
Uretaanilla liimattiin puskurin kuori runkoon.... ja hyvin pysyi paikoillaan.
Autostahan piti alkujaan tehdä mk2 farmari... joka olisi ollut omaa ellämäntilannetta ajatellen järkevämpää. Toisin kävi. Vuosi taisi olla 2000 ja Bora oli just tullut markkinoille.... Siitä kai se ajatus lyhentämisestä tuli.
Konttia tosiaan lyhennettiin 13cm. Siivu pois välistä ja golfin takapelti tilalle...Vuosi sitten taisin heittä pois pellin palan joka lyhennettiin tosta...
Pitää jostain kaivaa esille toi vanha projekti sivu vuodelta yks ja kaks.
Tossa muutama kuva http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=89&kuva=2
NOita peltejä saa muuten vieläkin uutena jos jotakuta kiinnostaa... (privalla saa kiinni)
Tosiaan koppa tuossa on kyllä kiero eli kuten kuvasta näkyy kuskin puoli on huomattavasti alempana kun taas apparin puolelta puolestaan takata on alempana.
Mukana tuossa tuli myös kaikkea mukavaa mm.farkut, jackass dvd, ilmakiväärin luoteja ym... ym...
Hemmetin terveen olonen pohja tuossa näytti olevan eli sen puolesta harmi laittaa paaliin.
Kyllä toi lasikuitu konepelti tulee tähän vehkeeseen, koska ei ole tarkoitus tehä mitään sellaista matalalla lipuvaa entisöityä gti vehjettä vaan sellanen raaseri jonka oikeasti kuulee ja myös toivottavasti kulkee! lasikuitupelti=vähemmän painoa. Myös tuossa orkkispellissä on pari klommoa eli saa nekin samalla pois! Enempää kuitua tosiaan tähän autoon ei valitettavasti tule.
Tosiaan alunperin oli idea ostaa pelkkä moottori mutta sain tyyliin samalla rahalla koko auton, kun tuollaisen gti:n koneen. Kone on reilu vuosi sitten täysin remontoitu, tässä vähän listaa mitä siihen on tehty:
-tiivistesarja alapää
-tiivistesarja yläpää
-sylinterikannen pultit
-runkolaakerit
-kierokangenlaakerit
-imuventtiilit*8
-pakoventtiilit*8
-venttiilinostimet*16
-imu + pako-ohjaimet*16
-vesipumppu
-öljysuodatin
-polttoainesuodatin
-sytysjohtosarja
-virranjakajan kansi
-virranjakajan pyörin
-männät*4
-öljypumpun käyttöakselin helat
Työt:
-koeponnistus
-purku/kasaus
-tasohionta
-istukoiden koneistus*16
-osien puhdistus
-ohjaimien vaihto*16
-venttiilivarren kumien Iimaus*16
-lohkon poraus/thoonaus
-lohkon tasohionta
-kampiakselin hionta/ruosteenpoisto
-nokka-akselien puhdistus/kiillotus
-öljypumpun akselin laakerin vaihto/asennus/aarporaus
Yhteensä n.2400e (ajettu n.puoli vuotta)
Sitten autossa vielä superprintin n.2kk vanha pakosarja n.700e uutena ja öljylauhdutin sarja tosin itse lauhdutin ainakin rikki!
Ajattelin nyt käydä katsomassa ensi viikolla dynossa paljonko tuosta nykyisestä koneesta irtoaa ja varmaan teen niin, että ei ole järkeä lähteä heti uudestaan tuota jo korjattua konetta purkaamaan niin nostan sen tuonne paikalle ja otan tuosta kakkiksesta tuon kr:n ja lähden sitä sitten rakentamaan. Kattoo nyt kumpi noista koneista laitetaan atomeiksi.
Tosiaan tänään saatiin ihan kivasti muutamassa tunnissa purettua autoa:
-g60 kaaret
-kelvollinen lokari
-takaluukku
-takaspoileri
-takavalot
-ratti/vaihdekepin nuppi
-keula purettiin
-moottorista/laatikosta alkaa olemaan kaikki johdot/letkut irti myös pakosarja irroitettiin valmiiksi.
Löyty ihan mielenkiintoisia viritelmiä tuolta konehuoneesta ketä tunnustaa? klic ja WTF!?!
Tuossa vielä kuva missä kunnossa se suurinpiirtein nyt jäi talille!
Olisko aika mennä koisimaan, jos sitten huomenna irroittais vetarit, penkit ym...
Mukana tuossa tuli myös kaikkea mukavaa mm.farkut, jackass dvd, ilmakiväärin luoteja ym... ym...
Hemmetin terveen olonen pohja tuossa näytti olevan eli sen puolesta harmi laittaa paaliin.
Kyllä toi lasikuitu konepelti tulee tähän vehkeeseen, koska ei ole tarkoitus tehä mitään sellaista matalalla lipuvaa entisöityä gti vehjettä vaan sellanen raaseri jonka oikeasti kuulee ja myös toivottavasti kulkee! lasikuitupelti=vähemmän painoa. Myös tuossa orkkispellissä on pari klommoa eli saa nekin samalla pois! Enempää kuitua tosiaan tähän autoon ei valitettavasti tule.
Tosiaan alunperin oli idea ostaa pelkkä moottori mutta sain tyyliin samalla rahalla koko auton, kun tuollaisen gti:n koneen. Kone on reilu vuosi sitten täysin remontoitu, tässä vähän listaa mitä siihen on tehty:
-tiivistesarja alapää
-tiivistesarja yläpää
-sylinterikannen pultit
-runkolaakerit
-kierokangenlaakerit
-imuventtiilit*8
-pakoventtiilit*8
-venttiilinostimet*16
-imu + pako-ohjaimet*16
-vesipumppu
-öljysuodatin
-polttoainesuodatin
-sytysjohtosarja
-virranjakajan kansi
-virranjakajan pyörin
-männät*4
-öljypumpun käyttöakselin helat
Työt:
-koeponnistus
-purku/kasaus
-tasohionta
-istukoiden koneistus*16
-osien puhdistus
-ohjaimien vaihto*16
-venttiilivarren kumien Iimaus*16
-lohkon poraus/thoonaus
-lohkon tasohionta
-kampiakselin hionta/ruosteenpoisto
-nokka-akselien puhdistus/kiillotus
-öljypumpun akselin laakerin vaihto/asennus/aarporaus
Yhteensä n.2400e (ajettu n.puoli vuotta)
Sitten autossa vielä superprintin n.2kk vanha pakosarja n.700e uutena ja öljylauhdutin sarja tosin itse lauhdutin ainakin rikki!
Ajattelin nyt käydä katsomassa ensi viikolla dynossa paljonko tuosta nykyisestä koneesta irtoaa ja varmaan teen niin, että ei ole järkeä lähteä heti uudestaan tuota jo korjattua konetta purkaamaan niin nostan sen tuonne paikalle ja otan tuosta kakkiksesta tuon kr:n ja lähden sitä sitten rakentamaan. Kattoo nyt kumpi noista koneista laitetaan atomeiksi.
Tosiaan tänään saatiin ihan kivasti muutamassa tunnissa purettua autoa:
-g60 kaaret
-kelvollinen lokari
-takaluukku
-takaspoileri
-takavalot
-ratti/vaihdekepin nuppi
-keula purettiin
-moottorista/laatikosta alkaa olemaan kaikki johdot/letkut irti myös pakosarja irroitettiin valmiiksi.
Löyty ihan mielenkiintoisia viritelmiä tuolta konehuoneesta ketä tunnustaa? klic ja WTF!?!
Tuossa vielä kuva missä kunnossa se suurinpiirtein nyt jäi talille!
Olisko aika mennä koisimaan, jos sitten huomenna irroittais vetarit, penkit ym...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Lehtilä: Vesiletkuina ovat noi kupari putket toiminet!
Tosiaan itsekin muistan auton nähneeni vantaalla jokunen vuosi sitten! Ja tuosta tosiaan meni porvooseen josta sitten ostin kävin auton hakemassa takas pk-seudulle.
Tosiaan itsekin muistan auton nähneeni vantaalla jokunen vuosi sitten! Ja tuosta tosiaan meni porvooseen josta sitten ostin kävin auton hakemassa takas pk-seudulle.
Viimeksi muokannut ABT, 26.4.2009 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Elikkä taas jotain saatu aikaseksi!
Irroittelin tuossa kytkinvaijerin ja vaihdevivuston vielä koneesta, myös samalla huomasin, että startti on ottanut kolarissa vähän itseensä.
Myös pakoputkiston taistelin tuosta irti. Tuo välipönttä tosiaan oli mallia supersrint tosin takapönttö oli ihan simons. Tuo putki menee mun vanhaan jettaan, jonka kaveri tuossa ensi viikolla ostaa. (alkaa noita vihreitä osia olemaan aika pitkin poikin tallia, kuten kuvasta näkyy)
Kaveri tosiaan osti myös sisustan tuosta ja annoin sille vapaat kädet, että sen kuin irroittaa. Eli penkit ja ovipahvit lähti sen matkaan.
johankoskinen ei tätä kuvaa saa katsoa eli kaverit päättivät sitten katsoa kestääkö jetan katto reilua 400kg hyvinhän se näytti kestävän!
Myös auto nostettiin nyt pukeille ja etupäästä irroitettiin jarrut ja iskarit oli navan mutteri niin jumissa että ei saatu millään auki vaikka mitä konsteja yritettiin niin päätettiin jättää crc vaikuttamaan yön yli. Tuohon kuntoon suurinpiirtein auto nyt jäi tallille klic (huom! Takapyörän suuntaus ja katolla oleva komea radalle.com pokaali)
Josko sitä menis koisimaan aamulla olis aikanen herätys vielä!
Irroittelin tuossa kytkinvaijerin ja vaihdevivuston vielä koneesta, myös samalla huomasin, että startti on ottanut kolarissa vähän itseensä.
Myös pakoputkiston taistelin tuosta irti. Tuo välipönttä tosiaan oli mallia supersrint tosin takapönttö oli ihan simons. Tuo putki menee mun vanhaan jettaan, jonka kaveri tuossa ensi viikolla ostaa. (alkaa noita vihreitä osia olemaan aika pitkin poikin tallia, kuten kuvasta näkyy)
Kaveri tosiaan osti myös sisustan tuosta ja annoin sille vapaat kädet, että sen kuin irroittaa. Eli penkit ja ovipahvit lähti sen matkaan.
johankoskinen ei tätä kuvaa saa katsoa eli kaverit päättivät sitten katsoa kestääkö jetan katto reilua 400kg hyvinhän se näytti kestävän!
Myös auto nostettiin nyt pukeille ja etupäästä irroitettiin jarrut ja iskarit oli navan mutteri niin jumissa että ei saatu millään auki vaikka mitä konsteja yritettiin niin päätettiin jättää crc vaikuttamaan yön yli. Tuohon kuntoon suurinpiirtein auto nyt jäi tallille klic (huom! Takapyörän suuntaus ja katolla oleva komea radalle.com pokaali)
Josko sitä menis koisimaan aamulla olis aikanen herätys vielä!
Eli jotain saatu aikaseksikin! Sisusta alkaa olemaan aika purettu. Myös saatiin noi pyörännapojen pultit auki. hitosti crc, pitkä jatkovarsin ja 2 kaveria roikkumassa siinä niin lähti sitten auki. Lukittiin rautakangella rengaspulteilla ettei tuo napa pyöri ympäri koska autohan on jo ilmassa. Tuolta näytti pultit operaation jälkeen.
Tuossa kuva siitä missä kunnossa auto on nyt
Katotaan jos sitä vaikka tänään sais jo moottorin revittyä laatikkoineen irti!
Tuossa kuva siitä missä kunnossa auto on nyt
Katotaan jos sitä vaikka tänään sais jo moottorin revittyä laatikkoineen irti!
Aika hyvin osu mun perstuntuma kohdilleen eli parhaassa repäsyssä oli moottorissa se 114hv. Eli reilu 300tkm ja 20v on kadottanut 25hv tehoa.
Tuo auto tosiaan käy ihan sikarikkaalla penkittäjäkin sano, että tuohonhan vois suoraan heittää turbon kylkeen ja silti riittäis kakku (keskikulutus 99bensalla n.11-12l) voisko joku neuvoa miten tuossa säädetetään tuota seosta ja sytkää? Jotain toi penkittäjä selitti ja jonkun prikan otti jostain jousen välistä pois mutta sanoi että ei se oikein vaikuttanut.
myös huomasin että pakosarja vuotaa jostain onhan tuota joskus vuosien varrealla paikkailtu. Onneksi tallilla odottaa supersprintin sarja.
tuossa kuva penkki lapusta mistähän mahtaa johtua tuo notkahdun 6000rpm kohdalla? Penkittäjä sanoi että vois olla vaikka venttiilijouset?
Myös tuosta varaosa autosta lähti moottori irti samalla purin tuon verkonpainoksi soveltuvan laatikon irti Koneessa ei ollut missään mitään vuotoja mutta muutama pultti uupui tai oli vain sormikireydessä eli todennäköisesti tuo piti ihan paikkansa, että kone juuri käytä läpi. Kytkin näytti myös yllättävän hyväkuntoiselta eli uskoisin että se on samalla vaihdettu kun kone ollut irti. Tuossa vielä kuva vauhtipyörästä
Jos jotain kiinnostaa niin tuossa yksi penkki veto (pahoittelen huonoa laatua):
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf2/08052009009.mp4
Nyt sitten tässä pohdin, että pitäiskö ihan mielenkiinnolla kokeilla mitä tuo vaikuttaa että seokset noi rikkaalla koska tunnetustihan rikas seos vie tehoa. Eli säätäis seosta laihemmalle ja vähän sytkää ja samalla jos vaihtais tuon vuotavan pakosarjan tuohon superprintiin ja päivittäis loppuputkenkin parempaan ja mahdollisesti vielä jotain muuta ja tämän jälkeen menis katsomaan uudestaan dynoon.
Tuo auto tosiaan käy ihan sikarikkaalla penkittäjäkin sano, että tuohonhan vois suoraan heittää turbon kylkeen ja silti riittäis kakku (keskikulutus 99bensalla n.11-12l) voisko joku neuvoa miten tuossa säädetetään tuota seosta ja sytkää? Jotain toi penkittäjä selitti ja jonkun prikan otti jostain jousen välistä pois mutta sanoi että ei se oikein vaikuttanut.
myös huomasin että pakosarja vuotaa jostain onhan tuota joskus vuosien varrealla paikkailtu. Onneksi tallilla odottaa supersprintin sarja.
tuossa kuva penkki lapusta mistähän mahtaa johtua tuo notkahdun 6000rpm kohdalla? Penkittäjä sanoi että vois olla vaikka venttiilijouset?
Myös tuosta varaosa autosta lähti moottori irti samalla purin tuon verkonpainoksi soveltuvan laatikon irti Koneessa ei ollut missään mitään vuotoja mutta muutama pultti uupui tai oli vain sormikireydessä eli todennäköisesti tuo piti ihan paikkansa, että kone juuri käytä läpi. Kytkin näytti myös yllättävän hyväkuntoiselta eli uskoisin että se on samalla vaihdettu kun kone ollut irti. Tuossa vielä kuva vauhtipyörästä
Jos jotain kiinnostaa niin tuossa yksi penkki veto (pahoittelen huonoa laatua):
http://pb-tuning.net/joninkamat/golf2/08052009009.mp4
Nyt sitten tässä pohdin, että pitäiskö ihan mielenkiinnolla kokeilla mitä tuo vaikuttaa että seokset noi rikkaalla koska tunnetustihan rikas seos vie tehoa. Eli säätäis seosta laihemmalle ja vähän sytkää ja samalla jos vaihtais tuon vuotavan pakosarjan tuohon superprintiin ja päivittäis loppuputkenkin parempaan ja mahdollisesti vielä jotain muuta ja tämän jälkeen menis katsomaan uudestaan dynoon.
En tiedä vaikuttiko tuo että penkittiä poisti jonkun levyn tai vastaava tuolta ruiskujärjestelmästä jotta kävis laihemmalla, mutta tänään huomasin että välillä käyttäytyy kuin diisseli eli ei millään meinaa jaksaa vetää yli 5000rpm. Alkaa niinkuin röpörrämään 4000rpm jälkeen. Myös toi pakosarja kuulostais vuotavan aika pahasti.
taidan alkuviikosta pistää tilaukseen tuon putkiston tuohon vehkeeseen ja samoin pitää perehtyä tuohon ruiskun säätämiseen.
samalla menee sitten vems lajaakaistalampa/pakolämpö mittari tilaukseen. Alotetaan se virittäminen noista tärkeistä mittareista.myös pitää värkätä tollaset kuulokkeet joilla voi kuunnella nakutusta.
taidan alkuviikosta pistää tilaukseen tuon putkiston tuohon vehkeeseen ja samoin pitää perehtyä tuohon ruiskun säätämiseen.
samalla menee sitten vems lajaakaistalampa/pakolämpö mittari tilaukseen. Alotetaan se virittäminen noista tärkeistä mittareista.myös pitää värkätä tollaset kuulokkeet joilla voi kuunnella nakutusta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sen takia nyt ensin toi seosmittari niin näkee niitä vähän!
Mistä mä mahdan saada noi tehtaan arvot ja jos joku valaisi miten tuota "verkonpaino" ruiskua edes vähän pystyis säätämään?
Ja en nyt tiedä onko toi varsinaisesti virittämistä? Tarkoitus oli siis jos putkiston/pakosarjan vaihtais ehjään ja samalla astetta avarampaan ja sitten säätäis tuon ruiskun tosiaan niihin tehtaan arvoihin. Ja kävis uudestaan dynossa ihan vain mielenkiinnon vuoksi, että näkis millanen vaikutus sillä olisi. Mulla tosiaan toi toinen "huollettu" kone jota vähän modataan ja sitten nostetaan keulille vielä täksi kesäksi.
En usko, että itse tuossa moottorissa mitään isompaa vikaa on vaan joku säätänyt niin persulleen seokset/sytkän ja toi vuotava pakosarja sitten vielä kaiken kukkuraksi. Moottorista ei mitään vieraita ääniä kuulu eikä se savutakkaan.
Mistä mä mahdan saada noi tehtaan arvot ja jos joku valaisi miten tuota "verkonpaino" ruiskua edes vähän pystyis säätämään?
Ja en nyt tiedä onko toi varsinaisesti virittämistä? Tarkoitus oli siis jos putkiston/pakosarjan vaihtais ehjään ja samalla astetta avarampaan ja sitten säätäis tuon ruiskun tosiaan niihin tehtaan arvoihin. Ja kävis uudestaan dynossa ihan vain mielenkiinnon vuoksi, että näkis millanen vaikutus sillä olisi. Mulla tosiaan toi toinen "huollettu" kone jota vähän modataan ja sitten nostetaan keulille vielä täksi kesäksi.
En usko, että itse tuossa moottorissa mitään isompaa vikaa on vaan joku säätänyt niin persulleen seokset/sytkän ja toi vuotava pakosarja sitten vielä kaiken kukkuraksi. Moottorista ei mitään vieraita ääniä kuulu eikä se savutakkaan.
Viimeksi muokannut ABT, 9.5.2009 2:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Suosittelen hurauttamaan lähimpään Bosch-huoltoon seosten ja sytkän säätöön! ;) Vittumainen säätää persdynolla kohilleen nuo! jos nyt kuitenkin haluat säätää seosta, ni ilmamäärämittarista löytyy siitä etualalta semmonen vähän nupineulanpäätä isompi muovitulppa, jonka alla on pieni kuusikoloruuvi, jolla seosta säädetään. Muistaakseni myötäpäivään menee rikkaammalle. sytkän säätö tapahtuukin sitte jakajaa kääntelemällä.
Toivottavasti nyt oli vähän enemmän apua ku noista Kyr*äläisen kommenteista! ;)
Toivottavasti nyt oli vähän enemmän apua ku noista Kyr*äläisen kommenteista! ;)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ensinnäkin viime lauantai kotiin tullessa (olin viikon reissuhommissa) huomasin, että joku oli sitten käynyt pistämässä golfin takasivulasin sisään ja viemässä mun 30e arvoiset golf mailat sieltä. No onneksi sain kaverilta uuden lasin ilmaiseksi ja eilen tuli sitten sekin vaihdettua paikoilleen.
Elikkä jotain on tälläkin saatu aikaseksi.
Ulkokuori:
-tummat sivuvilkut
-Kuskin lokari vaihtui klommottomaan ja ruosteettomaan (vielä pitäisi kaari kiinnittää takaisin)
-jettakeula, inpro:n mustilla valoilla ja mattig:n merkittömällä maskilla ainut, että valojen kiinnitysraudat olivat väärät joten valot näyttää minne sattuu, jostain pitäis oikeat metsästää
Sisusta:
-Penkit sain tänään vihdoin kiinni ei niissä kiskoissa tainnut kuin 2-3kk mennä tilauksesta ei paha ollenkaan. Nuo kiskot vielä tarvi sovittimet joka sitten kiinnitetään penkkiin eihän ne sellaisia mulle tajunneet myydä onneksi nuo penkkien mukana tulleet yleismallin kiskot menivät paikoilleen ilman isompaa väkivaltaa.
-Samalla sitten tottakai tarttui autoracing:lta muutakin mukavaa mukaan eli omp:n poikkituet eteen ja taakse sekä omp:n nelipistevyöt
-Myös takapenkit, hattuhylly ym... tuli heitettyä mäkeen eli turha paino pois. Auto näytti niin tyhjältä joten tilalle piti jotain saada niin hommasin tuollaiset koriste alumiinipuolikaaret.
Tekniikka:
-02A laatikko kaikkineen tilpehööreineen hommattu
Nyt alkaa siis sisusta olemaan kondiksessa vielä pitäis ratti vaihtaa mokkaseen ja koelauta nukata (tallila toinen koelauta) myös nuo leikkikaaret vaihtuvat jossain vaiheessa kunnollisiin.
Tänään myös valoluomi ja art:n konepelti sai väriä päälle joutu hemmetti kittaus/lasikuitu hommiin tuon konepellin kanssa kun oli vähän ottanut kipeetä kolarissa.
ps:huomenna yritän uppia kuvia nettiin.
Elikkä jotain on tälläkin saatu aikaseksi.
Ulkokuori:
-tummat sivuvilkut
-Kuskin lokari vaihtui klommottomaan ja ruosteettomaan (vielä pitäisi kaari kiinnittää takaisin)
-jettakeula, inpro:n mustilla valoilla ja mattig:n merkittömällä maskilla ainut, että valojen kiinnitysraudat olivat väärät joten valot näyttää minne sattuu, jostain pitäis oikeat metsästää
Sisusta:
-Penkit sain tänään vihdoin kiinni ei niissä kiskoissa tainnut kuin 2-3kk mennä tilauksesta ei paha ollenkaan. Nuo kiskot vielä tarvi sovittimet joka sitten kiinnitetään penkkiin eihän ne sellaisia mulle tajunneet myydä onneksi nuo penkkien mukana tulleet yleismallin kiskot menivät paikoilleen ilman isompaa väkivaltaa.
-Samalla sitten tottakai tarttui autoracing:lta muutakin mukavaa mukaan eli omp:n poikkituet eteen ja taakse sekä omp:n nelipistevyöt
-Myös takapenkit, hattuhylly ym... tuli heitettyä mäkeen eli turha paino pois. Auto näytti niin tyhjältä joten tilalle piti jotain saada niin hommasin tuollaiset koriste alumiinipuolikaaret.
Tekniikka:
-02A laatikko kaikkineen tilpehööreineen hommattu
Nyt alkaa siis sisusta olemaan kondiksessa vielä pitäis ratti vaihtaa mokkaseen ja koelauta nukata (tallila toinen koelauta) myös nuo leikkikaaret vaihtuvat jossain vaiheessa kunnollisiin.
Tänään myös valoluomi ja art:n konepelti sai väriä päälle joutu hemmetti kittaus/lasikuitu hommiin tuon konepellin kanssa kun oli vähän ottanut kipeetä kolarissa.
ps:huomenna yritän uppia kuvia nettiin.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa