1,9tdi viritys
Valvoja: ffp jäsenet
1,9tdi viritys
Laitatin 1,9 tdi 100hv uuden ohjelman ja nyt pitäis minun mielestä saada isompi välijäähdytin. Onko muut jotka ovat virittäneet 1,9 tdi konetta joutunut isontamaan välijäähdytintä imuilman lämmön takia?
Autossa on hetkelliseti 1,6 bar paineet. Paljonko muilla on kun on lastutettu/ohjelmoitu?
Autossa on hetkelliseti 1,6 bar paineet. Paljonko muilla on kun on lastutettu/ohjelmoitu?
Hetkellistä painetta tärkeämpää on se mihin paineet tasoittuu tai pyrkii tasoittumaan. Monesti sataheppaiseen lastutetaan liikaa ahtopainetta vakioturboon nähden, se kun ihan onnettoman pieni. Itse vaihtaisin ensin isomman, 130 tai 150 heppaisen ahtimen ja sitten vasta suunnittelisin coolerin vaihtoa.
Tarkoituksena ei ole enään lisä virittäminen vaan imuilman lämpötilan alas saaminen. Huomaa kun ilma on kylmempi niin auto lähtee paremmin ja kun ilma on lämmin ja on ajanut vähän kovempaa niin auto käy raskaammin.
Luulen että imuilma noisee niin korkeaksi että se alkaa haittaamaan käyntiä.
Siksi kysyin onko muut joutunu laittamaan isompaa kuuleria ja onko kaikissa pasunoissa sama kuuleri vakiona?
Luulen että imuilma noisee niin korkeaksi että se alkaa haittaamaan käyntiä.
Siksi kysyin onko muut joutunu laittamaan isompaa kuuleria ja onko kaikissa pasunoissa sama kuuleri vakiona?
.
Eikö ahtopaineen lasku tule kysymykseenkään.
Sillä jos nykyinen välijäähy ei tosiaan riitä, niin taitaa vakioahtimesta olla puristettuna jo vähän liikaa painetta, tai välijäähy on tukossa.
Elikkäs jokatapauksessa varmaankin joudut ahtimen vaihtoon.
Vielä vähän tehokkaammassakin mallissa taitaa lastunkin jälkeen riittää sama cooleri.
Sen intake- puolen avartamisella mahtaisi olla enemmänkin vaikutusta.
Tehojen ja paineiden pitää nousta aikatavalla, jotta coolerin vaihdolla saadaan oikeata hyötyä. Tai sille on todellista tarvetta.
Ei kait se vaihto tietty suuria haittaakkaan. :-)
On ne tainneet tehtaalla kuitenkin miettiä tätäkin asiaa jonkin verran.
Eikö ahtopaineen lasku tule kysymykseenkään.
Sillä jos nykyinen välijäähy ei tosiaan riitä, niin taitaa vakioahtimesta olla puristettuna jo vähän liikaa painetta, tai välijäähy on tukossa.
Elikkäs jokatapauksessa varmaankin joudut ahtimen vaihtoon.
Vielä vähän tehokkaammassakin mallissa taitaa lastunkin jälkeen riittää sama cooleri.
Sen intake- puolen avartamisella mahtaisi olla enemmänkin vaikutusta.
Tehojen ja paineiden pitää nousta aikatavalla, jotta coolerin vaihdolla saadaan oikeata hyötyä. Tai sille on todellista tarvetta.
Ei kait se vaihto tietty suuria haittaakkaan. :-)
On ne tainneet tehtaalla kuitenkin miettiä tätäkin asiaa jonkin verran.
Se tuplacooleri ei muovipäätyjensä puolesta ole paras vaihtoehto. Itsellä -02 AVF Upsoluten softalla nostaa paineet 1,5bar (piikki 1,7bar) ja vakio coolerilla loggasin parhaillaan 75 asteen ahtolämpöjä! Tällöin kuulemma vaarana pullahtaa pääty irti.
Nyt keulalla tuo TDIfreakin mainitsema kiinan cooleri ja suurimmat lämmöt luokkaa 45 astetta.
Cooleri on 2,5" lähdöillä. Itse käytin hyödyksi alkuperäisiä ahtoputkia kiinnittämällä coolerille menevän / coolerilta tulevan putken klemmareilla alkuperäisen päälle.
Mulla oli vakio coolerilla sama ilmiö. Paitsi että kytkin ei luista (4motion-->suurempi kytkin). Nykyään eroa ei kylmän ja lämpimän kelin välillä juuri huomaa.
Nyt keulalla tuo TDIfreakin mainitsema kiinan cooleri ja suurimmat lämmöt luokkaa 45 astetta.
Cooleri on 2,5" lähdöillä. Itse käytin hyödyksi alkuperäisiä ahtoputkia kiinnittämällä coolerille menevän / coolerilta tulevan putken klemmareilla alkuperäisen päälle.
itellä ainakin tehon nousu on huomattava kun ajellaan kylmällä ilmalla. kytkin ei pidä.
Mulla oli vakio coolerilla sama ilmiö. Paitsi että kytkin ei luista (4motion-->suurempi kytkin). Nykyään eroa ei kylmän ja lämpimän kelin välillä juuri huomaa.
Siellä oikeassa etukulmassahan on webasto :D ;)
Mutta enivei, todellakin pikkisen kun nostaa paineita, niin alkaa nuo muovikuulerien pääsyt pettämään, parempi on sinne laittaa kerralla semmoinen joka kestää.
ja niitä kuulereita saa TÄÄLTÄ
Mutta enivei, todellakin pikkisen kun nostaa paineita, niin alkaa nuo muovikuulerien pääsyt pettämään, parempi on sinne laittaa kerralla semmoinen joka kestää.
ja niitä kuulereita saa TÄÄLTÄ
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”