Mikä moottorityyppi olisi paras aihio 1,9TDI koneista vir?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

Mikä moottorityyppi olisi paras aihio 1,9TDI koneista vir?

ViestiKirjoittaja atte_o » 23.3.2009 15:11

Hei! Olisi tarkoitus lähteä rakentamaan golffia 4 1,9TDI koneella ja pitäisi saada tehoja tuonne min.220-280hv. Antakaa vinkkejä!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.3.2009 17:18

Sama kait se oikeestaan noille tehoille on ruveta mistä tahansa koneesta rakentaa kun joutuu kaiken lohkon ympäriltä kuitenkin vaihtamaan. Se onkin sitten hinta ja maku kysymys lähteekö rakentamaan pumpparia vai jakaja konetta. Itelle kelpais jakajapumpullisista mikä vaan nelosgolfin tdi kone. Noille tehoille suosittelen jo katsomaan 6 lovisella askilla olevan auton niin kestää laatikko paljon paremmin.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 23.3.2009 17:24

eikös tuolla ollut myynnissä hyvä aihio tuollaiseen :

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=637070

itse olen tuota haaveillut - resepti sopii varmaan malliksi vaikka ei tuota kys. pakettia ostaisikaan. - en tiedä onko lie jo myynytkin tuon paketin kun niin vanha ilmo. Itselläni on autossa vähän tuhnumpi pumppari + 6 lovinen loota + sachsin kiinteä kytkin-vauhtis-paketti ja motivaatiopula jatkaa projektia :)

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 25.3.2009 16:53

saksasta meinasin hakea aihion...tois samalla tarvittavat viriosat!

Rubu
-
Viestit: 134
Liittynyt: 19.4.2007 18:06

ViestiKirjoittaja Rubu » 25.3.2009 17:26

Kannattaako noita tuoda enää saksasta?

Mulla ois tuo eukon kulkine myytävänä jos ei kilometrit säikyttele niin tuosta varmaan vielä jotain saisi aikaiseksi.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 25.3.2009 17:40

Ja minulla olisi kanssa - eikä ole edes kilometrejäkään paljoa :) Eikä hintakaan ole paha (siitä pääsee taatusti yhteisymmärrykseen jos tuollaista autoa etsii).

http://poltin.fi/~henri/golf/

kyseinen kulkine..

..ja kyseisellä kytkimellä :

http://poltin.fi/~henri/kytkin/

muuten vakio ja 155tkm ajettu 6-vaihteinen ilmaistoitu vehje.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 29.3.2009 15:13

Korin pitäis olla 3ovinen...ei tuu liikenne käyttöön!

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 14.4.2009 15:38

Kertokaapas mikä on isoin vnt:ahdin mitä vois 1,9tdi sovittaa? Mikä ahdin on uudessa 3,0tdi Koneessa 240hv..? entä? 5,0Tdi 313hv? Löytyskö noista vai pitäiskö turvaitua muihin merkkeihin esim. mb 400cdi?(pakosarja menee jokatapauksessa uusiksi). Golf 4 90hv tai 110hv:sta meinasin rakentaa niin minkälaisia suuttimia suosittelisitte? Minkälainen pääsutin pumppuun?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.4.2009 15:48

Suuttimiksi racet. Pääsuutin pumppuun? Tarkoitat varmaan nestepäätä. Noilla suunnitelmilla se saa olla varmaan suoraan 12mm.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 14.4.2009 15:54

Aika isojakin ahtimia ovat jotkut hurjat käyttäneet.
Jos suomen osat kelpaavat, niin melkeinpä kehoittaisin kääntymään Findiesel Oy:n puoleen osavalinnoissa..

Tiedän että 3.0tdi turbolla (Garrett GT2260V) on 1.9tdi pumppusuutin koneen kanssa otettu 276hp/525nm, maksimi vääntö ~2700 kierroksella.. eli sellainen varmaan riittäisi tarpeisiisi.
Kukaan ei ole mennyt vielä suomessa yli 300hp, mutta ainakin pari on muutaman hevosen päässä ollut dynossa, joskin turbot ovat olleet eri kalipeeria.. uskoisin kyllä että tänä kesänä tuo rajapyykki paukkuu ainakin parin koneen verran.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 15.4.2009 15:51

Joo nestepäätä tarkoitin. Mika karala oli sitä mieltä ettei vnt ahdin kestä kaasupohjassa ajoa. Ahtimen akseli "paukkuu" poikki. Suositteli hukkaportillista Holsettia!

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 15.4.2009 20:24

jos suositteli he221w:stä niin jätä sellanen laittamatta. mielummin joku hullu hirviöhybridi. mielummin vähän reilun kokoisena kuin liian pieni. gt32 koko luokka alkaa olla jo ihan jees ja kestää vetää kaasu pohjassa vähän pidempään

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.4.2009 23:09

Jos tuon kaliperin vnt ei kestä kaasu pohjassa ajoa se on väärin säädetty. Tai sitten siellä ei kestä mikään muukaan..

Kyllä se tuonne gt 32 suuntaan tuuppaa oli vnt tai ei ja ainakin 8v-koneeseen se 2,5bar ahtoja jos 300konipoikaa tekee mieli rikkoa..

Jos luokan säännöt sallivat niin kahdella ahtimella saa todella toimivan kokoonpanon ja vetää alhaalta ylös. (Luetaan 1500-6000rpm)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 16.4.2009 10:08

Tuo 275hp tuli 1.9bar ahdoilla ja pakopaine maksimissaan 1.6bar, 4500 kierroksella pakopaine 1.5bar ja ahtopaine tuo 1.9bar.
Maksimiteho oli 4500rpm.
Veikkaisin että ei ole akseli liian suurella kuormituksella jos tavoite on tuo ensimmäisessä postissa mainittu ja muu kokoonpano tukee tehotavoitetta.. eikä koiteta niitä vakio osilla puristaa väkisin.
Tuossa koneessa oli vääntöä yli 400nm välillä 2100rpm-4700rpm.. eli ihan mukava katupeli.

Minä en kyllä ahtimista ymmärrä tuon taivaallista.. voihan se olla että se menee rikki =)

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 25.4.2009 13:09

Tässä projektissa ei ole tarkoitus rikkoa 300hv vaan saada rakennetuksi moottori joka pysyy vetoalueella 5-v lootalla kokoajan ja teho pitää saada välitettyä tiehen. Kun on etu vetoiseta auotosta kyse niin se 220hv:kin riittää jos vetoalue on n.2500/3000-5000. Ja savutus pitäisi pysyä "kohtuullisena". Tupla turboa en rupea rakentamaan...

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 25.4.2009 18:18

Minäolen lähtenyt sellaisella kokoonpanolla että mulla on eaton m45 alakierroksilla ja holset hx35 isoilla kiekoilla. holsettiin vaihettu 0,64 garretin pakopesä. tänään sain kytkimen joka ei lipsu missään tilanteessa:). Enää puuttuu pultteja ja tiivisteitä ja jakopään hilut niin alan kasaamaan konetta.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.4.2009 18:52

Sulla on muuten pro turbon oma motorsport pesä ja 0.63. Ainakin näin tekijän mukaan

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 25.4.2009 23:53

lueppas tuo mun topiikki tuolta "turbon päivitys apuja" siinä on reseptit yli 200hp ja 400nm ja vetoja on 2000rpm-5000rpm alueella omasta mielestäni kohtuullisesti.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 26.4.2009 11:01

Sulla on muuten pro turbon oma motorsport pesä ja 0.63. Ainakin näin tekijän mukaan


Ai jaa sehän siinä sitten varmaan on kun niitä eri vaihtoehtoja puntaroitiin puhelimessa niin mulle jäi tuo garretin pesä vaan mieleen. :)

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 26.4.2009 11:27

lueppas tuo mun topiikki tuolta "turbon päivitys apuja" siinä on reseptit yli 200hp ja 400nm ja vetoja on 2000rpm-5000rpm alueella omasta mielestäni kohtuullisesti


Luettu on ja tuo sun autos tuli puheeksi kun olin karalan juttusilla jos oikein ymmärsin.





Minäolen lähtenyt sellaisella kokoonpanolla että mulla on eaton m45 alakierroksilla ja holset hx35 isoilla kiekoilla. holsettiin vaihettu 0,64 garretin pakopesä. tänään sain kytkimen joka ei lipsu missään tilanteessa:). Enää puuttuu pultteja ja tiivisteitä ja jakopään hilut niin alan kasaamaan konetta.


Mitkä on tehotavoitteet?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 26.4.2009 20:09

mitäs karala sanoi?

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 26.4.2009 20:37

mitäs karala sanoi?


Vieläko tuo lafka toimii?
Nettisivut olleet poissa käytöstä jo pari viikkoa...

Hyvinhän nuo sivut ovat koko ajan toimineet =)


Jes, koitin tuliketulla ja heti toimi! Miksei IE7:lla?

Edittiä: OT
Viimeksi muokannut kt0510, 26.4.2009 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 26.4.2009 20:47

Hyvinhän nuo sivut ovat koko ajan toimineet =)

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 27.4.2009 12:59

[quotemitäs karala sanoi?[/quote]

eipä oikein mitään..."apupoika" kehui kyllä kovasti!

Ahtimeksi tulee todennäköisesti HE221W.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 27.4.2009 15:34

sanonpahan vaan että älä laita tuota he221w

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.4.2009 15:44

Kaverilla tuo kävi sakkailee yli 1,4bar ahdoilla.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 27.4.2009 16:34

Kaverilla tuo kävi sakkailee yli 1,4bar ahdoilla.



Missä autossa kiinni? Missä säädetty?

Mikäs ahdin sinne sit käy kun vnt;tä en huoli...?
Onks kellään kokemusta tosta dahlbäkraicingin imusarjasta..näyttää "aika hyvältä kuvassa"

sanonpahan vaan että älä laita tuota he221w


Perustelut haluaisin kuulla..?

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 27.4.2009 19:25

Quote:
Minäolen lähtenyt sellaisella kokoonpanolla että mulla on eaton m45 alakierroksilla ja holset hx35 isoilla kiekoilla. holsettiin vaihettu 0,64 garretin pakopesä. tänään sain kytkimen joka ei lipsu missään tilanteessa:). Enää puuttuu pultteja ja tiivisteitä ja jakopään hilut niin alan kasaamaan konetta.


Mitkä on tehotavoitteet?


Tarkoitus olis saada yli 300hv ajettavaa pyörätehoa 4 motionissa. Jos vain joskus sais valmiiksi.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.4.2009 7:06

Liian iso pakopesä liian pienelle siivelle. Pakopainetta tuntuu tekevän ihan hirveesti jo 2bar ahdoilla.

Mikäs sulla on tehotavoite?

Fin-turbon 17/20 tuntuu toimivan todella hyvin ja kohtuu hyville tehoille

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 28.4.2009 12:26

...Tuo 275hp tuli 1.9bar ahdoilla ja pakopaine maksimissaan 1.6bar, 4500 kierroksella pakopaine 1.5bar ja ahtopaine tuo 1.9bar.
Maksimiteho oli 4500rpm.
Veikkaisin että ei ole akseli liian suurella kuormituksella jos tavoite on tuo ensimmäisessä postissa mainittu ja muu kokoonpano tukee tehotavoitetta.. eikä koiteta niitä vakio osilla puristaa väkisin.
Tuossa koneessa oli vääntöä yli 400nm välillä 2100rpm-4700rpm.. eli ihan mukava katupeli...


....Tai sitten finturbon hybridi, tai mikä vaan noista kolmelitraisten vakioahtimista, mersussa tieten paras, mutta saa kait nuo muutkin ihan kivasti toimimaan.=),

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 20.6.2009 14:26

Nyt on ahdin tulossa finturbolta gt25/28 titaani siivellä! Nyt pitäis pistää kantta laittoon kokemuksia? Onko jollain isompia venoja tai nokkaa vaihdettu? kokemuksia?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 20.6.2009 15:26

elikkäs siis hukkis ahtimesta puhutaan, kyllähän tuossa omassa autossa on isommat molemmat venat ja nokka hiottu normaalista poikkeavaksi. kyllä niillä kait jotain eroa on, ainakin kukkarossa sen huomaa jos ei muussa.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 26.6.2009 22:15

elikkäs siis hukkis ahtimesta puhutaan

Kyl.

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 17.7.2009 16:50

Onko kellään tietoa et onko bensa 1,6 33mm pako venttiili samaa ainetta kun 1,9tdi: 31mm? Entä minkälainen imusarja ois paras?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa