vw passat 99.vm 1.9tdi kansi mutkalla/halki

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vaihtoehto
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.4.2009 21:22

vw passat 99.vm 1.9tdi kansi mutkalla/halki

ViestiKirjoittaja vaihtoehto » 15.4.2009 21:29

vokkarilla on ajettu 330tkm
yhtä äkkiä rupes lämmöt nousemaan ja laskemaan ja lopulta lämmöt pysy nolissa mutta lämppäri työnti lämmintä, kannen pahvi ol menny kun työnti öljyä lohkolle.
kannentiiviste vaihdettiin ja toimi normaalisti vähän aikaa ja nytte rupes taas lämmöt humpailemaan ja lämppäristä tullee normaalistikkin lämmintä vaikka mittari näyttää nollaa ja auto käy normaalisti mutta ei vuoda öljyä minnekkään, tai ainut on turpolle menevä öljy lerku mikä vähän tihmii mutta ei paljoo.

eli eli, olisko sittenkin pitäny kansi käyttää "oikasussa"? vai voisko onkelma olla termostaatissa?

asiasta on ollu paljo kaiken laista juttua täällä mutta hermot meni ehtiessä

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 15.4.2009 22:06

Onkos ko. moottorissa flektin ohjaus saman lämpötila-anturin kautta, kuin lämpömittarin? Onko flekti pyörinyt, kun kone lämmennyt reippaammin? tuo viisarin heittely mun mielestä viittais suuresti anturivikaan..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 15.4.2009 22:50

eri anturit... vaihda vaan moottorin lämpötila-anturi suoraan =)

vaihtoehto
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.4.2009 21:22

ViestiKirjoittaja vaihtoehto » 15.4.2009 23:38

en oo kerenny niin tarkasti kahtomaan että pyöriskö flekti hullun lailla ku on viileenä mittarin mukaan...
tutkailin tuossa illan kähmää sen minkä ulkona näki niin moottori oli täysin kuiva, ainut vuoto oli turpolle menevässä öljyletkun nipassa.

mutta jos mietittäs että olis kannessa halkeema tai mutkalla niin sehän olis laittanu pahimmassa tappauksessa puurot ja vellit sekasin tai sitte vuotanu aika reilusti konneelle?

tuota anturi juttuaki mietin niin kumma kun se vasta n.200km kannentiivisteen vaihon jälkeen rupes "oikkuilemmaan" vai onko porukalla vastaavasta kokemusta?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 16.4.2009 15:44

Voin kokemuksesta ainakin sanoa, että oikaisussa kannattaa käyttää.

vaihtoehto
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.4.2009 21:22

ViestiKirjoittaja vaihtoehto » 27.4.2009 17:25

joo mutta jos kansi olis mutkalla niin sehän tekis hirveetä kuplia myö tuohon paisuntasäiliöön?
kaasuttelin lämimällä konneella ja viileellä tuossa ja katoin niin ei minkäänlaista kuplaa tullu, enemmän kaasua niin näytti vaan että lähtee nestevirtaamaan...

elikkäs minkälainen anturi tuohon kävis ku motonetissä ol 3 erillaista lämpöanturia

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.4.2009 19:43

Valvonta, ja neliöliitin tai pyöreä, eli katso kumpi liitin sinulla, jää yksi vaihtoehto. Vaihda termostaatti ja koita siitä samalla sormella onko vesipumpunmuoviratas kiinni akselissaan, minulla yksi ratas irronnut T4 1,9D.

vaihtoehto
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.4.2009 21:22

ViestiKirjoittaja vaihtoehto » 27.4.2009 21:03

pittää käyttää termaria irti ja koitella, mutta eekös se pitäs jotakin meteliä jos olis vespunpum ratas irti?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.4.2009 21:18

Ei pidä!
Tekee aluksi sitä juuri mitä kerroit, onko siinä mallissa sähkölisäpumppu, sen pyöriessä kuuluu pieni surina.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 25.5.2009 13:39

miten vois kotikonstein selvittää että onko kansi vinossa? minulla on tällä hetkellä kansi irti afn koneesta, tiivisteen vaihto käynnissä.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.5.2009 19:46

Lasia vissiin käytetään? Heittokellollakin jotenkin?
Hankalaa se taitaa kuitenkin olla ja varmuutta ei saa kuitenkaan kunnolla, pitäisi hehkut, suuttimet, venat ottaa pois.

Ei kun koneistamolle kansi ja käyt matkalla ostamassa nokka-akselin tiivisteen sekä venttiilivarren kumit.
Siellä ne purkaa käden käänteessä kannen, raapasee lastun siitä pois ja laittaa noi uudet osat.
Hintakin jää varmasti reippaasti alle satkuun, jollei tehdä painetestiä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 27.5.2009 12:54

^kiitos. onko kellään suositella paikkaa oulun alueella missä ko toimenpide kannataisi tehdä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa