Golf mk2 Öljyanturit

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

Golf mk2 Öljyanturit

ViestiKirjoittaja Ketola » 11.10.2007 0:48

Autona siis mk2 gti 16v. Ongelmana on että kun autoa kierrättää yli 3k niin alkaa öljysummeri huutaan, alle sen ei mitää ongelmaa. Tänää vaihdoin yläpaineanturin mutta eipä tuo ongelma mihinkään lähteny. Koitan tässä tänää ehtiä vaihtaa "oikeet öljyt" jos toimis (motonetin öljyt just laitettu), vai voiko olla sitte niistä nii paljoo? Mitä sitä pitäis seuraavaks alkaa vaihtelee/tarkastaa? öljypumppu?
Viimeksi muokannut Ketola, 18.10.2007 16:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.10.2007 1:18

Olikos niitä antureita kaksi, ja jos, niin kai vaihdoit yläpaineanturin?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 11.10.2007 2:04

Vastaavia ketjuja on ollut lyhyen ajan sisällä jo monia. Corradoissa ja Golfeissa tuntuu olevan molemmissa samaa vikaa. Ota muutama tunti illasta koneen ääressä ja lue tekniikka-alueelta kaikki kyseiset ketjut läpi niin pitäisi löytyä vastaus.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 17.10.2007 23:29

Joo elikkä löyty toi ongelmanlähde tässä viimein, siitä johdosta joka menee sinne anturille haarautuu toinenki johto joka oli ollu irtaalla. Paikkaa ei tälle johdolle löytyny kyllä mistään, mihinhän mahtaa kuulua? voisko se olla ihan vaan johki maahan? sillä ku sen maadotti johonkin niin surinaa ei kuulu ja jos se summeri kerkee alkaa huutaan ja ton maadottaa niin ääni loppuu. Suhteellisen sekavasti selitetty, toivottavasti joku ymmärsi, mutta jos joku tietää mitä johtoo tarkotan ja mihin se kuuluu niin olis hyvähomma :D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.10.2007 12:48

Siinähän öljynsuodattimen jalassa kuuluisi olla kummatkin anturit.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 18.10.2007 15:13

Missähän sen toisen sitte pitäis olla. Ei oo toi tekniikka vielä oikeen hallussa nii siks voi olla vähän tyhmiäkysymyksiä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.10.2007 15:24

Ite antureihin en ota kantaa, mutta ensimmäisen viestin otsikon voisit ainakin päivittää heti alkuunsa kuvaavammaksi.

o.lehto
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.6.2007 16:25

ViestiKirjoittaja o.lehto » 18.10.2007 15:41

siis öljynsuodattimen jalassa on kaksi anturia kumpaankin kuuluisi mennä yksi johto.. sullako ei mene toiseen sit mitään?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.10.2007 16:03

Vai eikö siellä ole kuin yksi anturi?

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 18.10.2007 16:25

http://tinypic.com/view.php?pic=2dhzqt3&s=2 eli toi toisenpiuhan paikka tosiaa hakuses. Oon ehkä ilmaissut asiani hieman väärin tässä aikasemmin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.10.2007 18:15

Tuo letku on kyllä tossa ylimääränen! Mihin se menee?? Siinä paikalla pitäis olla anturi.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.10.2007 19:06

Oisko sillä mekaaninen öljynpaine mittari autossa?
No kuitenkin siinä sen tilalla pitäisi olla toinen anturi.
Jos löytyy mekaaninen mittari niin hae jostain haarotus pala että saat sen anturinki siihen.
Ja jos mietit millasta kannattaa niin eti jostain voorumin kätköistä öljynpaine mittarin asennus juttuja.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 18.10.2007 19:29

Eli tohon letkun tilalle alipaineanturi ja pitäs olla ongelman poissa?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.10.2007 19:38

Oikea siihen kuuluva anturi ja piuha siihen ni loppuu surina.
Olikos muuten se letku öljynpaine mittarin?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.10.2007 21:43

Kannattaa merkkiliikkeestä hakea ne anturit. Ite kokeilin monellakin eri tarvike anturilla, mutta aina vaan herjas paineita! Lopen kyllästyin ja hain marmoritiskiltä orkkikset, eikä ole sen jälkeen uikuttanu!

Tosiaan! En aatellukkaan että joku vois asentaa kakkikseen öp-mittarin! :D

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 19.10.2007 13:43

Juu kiitos neuvoista, pitää nyt suunnata sinne marmoritiskille.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 19.10.2007 22:20

en jaksa suotta uutta topikkia tehä kun näitä on joh sen verran paljon!

elikkäs.

miulta golfista alko yhtä äkkiä soimaan öljy päineen merkki valoja summeri soi.
mutta kun laitoin auton parkkiin ja odotin hetken laitoin auton uudestaan käytiin niin ei mitään?!

tuli vaan semmonen asia mieleen että onkos noissa 1.6 (ez) ja 1.8 (gu) koneissa virran jakajassa jotain eroa ?! kun mulla on toi 1.6 jakaja ja 1.8 kone!

kiitos vastauksista!

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.10.2007 15:07

Onhan noilla näköjään eri osanumerot. Olisko vaan erillaiset keskpakoennakkot noissa tuskin muuta eroa.

Mutta miten tämä liittyy öp-antureihin?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 20.10.2007 15:48

Jos jostain löytyy 1/8-27NTP kierteellä oleva T-haaroitin tolle anturille niin kerro toki mistä löysit. Mua ei kiinnostais mitää letkuviritystä tehä.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.3.2008 0:49

Noh, nostellaan.. Liittyy öljyantureihin/paineeseen.. Tuossa vaihettii kansi Golffiin ja eikun lyömään tulille. Noh, mittariston öljynpaineen valo ei vilku kun virrat kääntää on-asentoon, auto käyntiin ja hyvin pellaa. Siinä sitte käynnissä ollessa irroteltii antureitten johtoja ja mitään ei tapahdu valolle! Valo ei vaan vilku eikä summeri soi :D Oisko kellään ikinä ollu vastaavaa tilannetta? Meinaan pelottaa kun ollenkaa ei valo pellaa.. Tosin painetta kyllä ol kannessa yli neljä killoo käynnistyksen jälkeen mittarilla mitattuna. :) Noh, täytyy tänään lauantaina tutkiskella asiaa, ei enää jaksanut kun saatiin kasaan :) Jos ei löydy ratkaisua niin öljynpainemittaria vaan ostelemmaan..
Ja autona toimii kakkosmuru uskollisella GU-koneella..

pokon
-
Viestit: 13
Liittynyt: 7.2.2008 19:07

ViestiKirjoittaja pokon » 6.4.2009 19:02

mk2 golf 16v kr kone ei menaa saada kabiinin mittarin mukaan painetta, suodattimen anturista tulee kyllä oljyä ja kannen takaosassa (pakosarja yläpuolella) olevasta anturista tulee öljyä mutta valo silti syttyy hetken päästä kun konetta käyttää tyhjäkläynnillä tai vähän isommilla kierroksilla. rassailin muitakin antureita ja sitten löyty yksi anturi virranjakajan alapuolelta josta ei tule mitään kun sen naapuri antureista tulee vettä, mitä tästä anturista pitäs tulla :) kuvakin olisi mutta sen räpläämiseen menee aikaa :)

[/img]

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.4.2009 12:34

Sinulla on siis jälkiasennus mittari?

Mistä olet ottanut painetiedon?

Kannessa oleva anturi on öljynlämmölle eikä ole paineen takaisena. Paineanturit on suodatinjalassa.

pokon
-
Viestit: 13
Liittynyt: 7.2.2008 19:07

ViestiKirjoittaja pokon » 15.4.2009 16:03

siis oma mittari on mutta vika onki nyt josain muualla koska ostin uudet anturit ja silti valo syttyy noin minuutin käynnin jälkeen,

otin antureista johdot irti ja kokeilin uudestaan ni valot sytty taas minuutin käynnin jälkeen että missähän vika on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa