Mitä tapahtui foorumille?
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä tapahtui foorumille?
Onko kukaan muu huomannut radikaalia tason laskua lähiviikkoina? Tuntuu kuin kaikki olisivat muuttuneet trolleiksi.. Täällä valitetaan yhdyssanoista, ja seuraava tulee ja valittaa siitä että itse kirjoitti (selvästi tarkoituksella, trolli?) väärin.. On ollut kaiken maailman harrikan moottori jenkkirautaan aiheita, valitetaan ja suorastaan vittuillaan jos 16vuotiasta kiinnostaa mitä kaikkea kustannusta tulee kun auton hakee jenkeistä.. Miksi? Mitä tapahtui vanhalle kunnon FFP:lle?
Myynti-ilmoituksistakin alettu taas luistamaan.. Monet jättävät vanteiden myynnissä noudattamatta tätä. Lisäksi otsikoissa alkaa olemaan O:/M:/V: merkintöjä, ja harvat muuttavat myynti-ilmoituksen nimeksi "MYYTY".
Mielestäni vika ei ole moderaattoreissa, eihän tästä foorumista mitään itäsaksaa toivota..
E: Löytyykö vika siitä, että foorumilla tuntuisi olevan todella paljon ihmisiä, kenen nimen alla koristaa "Uusi tulokas" teksti?
Myynti-ilmoituksistakin alettu taas luistamaan.. Monet jättävät vanteiden myynnissä noudattamatta tätä. Lisäksi otsikoissa alkaa olemaan O:/M:/V: merkintöjä, ja harvat muuttavat myynti-ilmoituksen nimeksi "MYYTY".
Mielestäni vika ei ole moderaattoreissa, eihän tästä foorumista mitään itäsaksaa toivota..
E: Löytyykö vika siitä, että foorumilla tuntuisi olevan todella paljon ihmisiä, kenen nimen alla koristaa "Uusi tulokas" teksti?
Samaa vähän tuumaillu toisaallakin foorumilla, searchin, googlen käyttö ja oman evän väräyttäminen kysymysten vastauksien etsimiseen tuntuu toisinaan olevan liikaa pyydetty ja ohjeita kysellään forumilta pakkivalopolttimoiden vaihdosta lähtien ennenkuin itse vaivaudutaan edes yrittämään -luonnollisestikin kertomatta jätetään myös auton merkki ja mallikin jotta lukijan olisi mahdollisimman vaikea hahmottaa koko tilannetta, käyttäjätietojen täyttäminen rekisteröitymisvaiheessa joskus tosin pelastaa tilanteen, mutta yleensä tämäkin on jätetty tekemättä.
Niinhän ne rantojen miehetkin alkavat kerääntyä pikkuhiljaa koloistaan nautiskelemaan auringon lämmöstä yleisille paikoille, liekö tässä tapahtuu samantyylistä paluumuuttoa Forumin lämpöön :D
Näkeepähän noita melko radikaaleja kirjotushäröjä muuallakin kun täällä forumilla, joillakin se on ihan "verissä" ja jotkut ei oikeasti välitä kun ei kiinnosta, kunhan on hänessään.

Niinhän ne rantojen miehetkin alkavat kerääntyä pikkuhiljaa koloistaan nautiskelemaan auringon lämmöstä yleisille paikoille, liekö tässä tapahtuu samantyylistä paluumuuttoa Forumin lämpöön :D
Näkeepähän noita melko radikaaleja kirjotushäröjä muuallakin kun täällä forumilla, joillakin se on ihan "verissä" ja jotkut ei oikeasti välitä kun ei kiinnosta, kunhan on hänessään.

[OT]^ ei tuolla määrällä vielä kuuhun mennä :) [/OT]
Aika-ajoin tuon ilmiön havaitsee, että tulee kaikenmaailman mörrimöykkyjä ja äidinkielen taitajia. Mutta mielestäni tällä foorumilla homma toimii kuitenkin mallikkaasti. Modet ei vedä ylilyöntilinjaa ja yleensä ensimmäisenä asioista huomautetaan ihan tyylikkäästi.
On tämä edelleen yksi parhaista suomalaisista autoaiheisista foorumeista. Propsit jäsenille siitä.
Aika-ajoin tuon ilmiön havaitsee, että tulee kaikenmaailman mörrimöykkyjä ja äidinkielen taitajia. Mutta mielestäni tällä foorumilla homma toimii kuitenkin mallikkaasti. Modet ei vedä ylilyöntilinjaa ja yleensä ensimmäisenä asioista huomautetaan ihan tyylikkäästi.
On tämä edelleen yksi parhaista suomalaisista autoaiheisista foorumeista. Propsit jäsenille siitä.
On ollut kaiken maailman harrikan moottori jenkkirautaan aiheita, valitetaan ja suorastaan vittuillaan jos 16vuotiasta kiinnostaa mitä kaikkea kustannusta tulee kun auton hakee jenkeistä.. Miksi? Mitä tapahtui vanhalle kunnon FFP:lle?
No uskoisin että "valitus ja vittuilu" oli tällä kertaa ihan aiheellista koska kyseessä oli aivan selvästi trolli joka sotki foorumia useilla tunnuksilla aivan tarkoituksella.
Kaikki nämä "autontuojat" ja purkkavirittelijät kirjoittivat samalla tyylillä.
Keräsin muutaman viestin esille yhteen kuvaan, kaikilla käyttäjillä kirjoitustyyli aivan sama. Joko HUUTAMISTA tai sitten todella lyhyitä rivejä.
Klikkaa isommaksi

Ei tämmöiset viestit ainakaan nosta foorumin tasoa, vai mitä olet mieltä? ;)
Eihän siinä mitään vikaa ole jos asiallisesti kysytään auton tuomisen kuluista, mutta tässä nyt ei ollut mitään muuta tarkoitusta kuin sotkea foorumia.
Ja toisakseen, varsinkin tuota Harley-kyselijää kokeiltiin vielä opastaa asiallisesti lukemaan foorumin säännöt ja käyttäytymään kunnolla - mutta ei siitä ollut mitään apua.
Anteeksi jos aiheutin jollekkin mielipahaa tuolla trolliteinilauma-kommentilla.
Mutta näin yleisesti palstan hengen muuttumisesta, jokaisen kannattaa ehkä vähän löysätä sitä kiristävää pipoa, kun foorumi kasvaa niin mukana on aina myös semmoisia henkilöitä jotka eivät välttämättä kirjoita kieliopin mukaan tai osaa aluksi kaikkia foorumin sääntöjä jne, se on vain hyväksyttävä kun ei sille oikein mahda mitään. Suurin osa uusista käyttäjistä ei nimittäin lue sääntöjä ennen kirjoittamista :( Heitä joutuu välillä vähän opastamaan.
searchin, googlen käyttö ja oman evän väräyttäminen kysymysten vastauksien etsimiseen tuntuu toisinaan olevan liikaa pyydetty ja ohjeita kysellään forumilta pakkivalopolttimoiden vaihdosta lähtien ennenkuin itse vaivaudutaan edes yrittämään...
Ihmiset ja ajat muuttuvat, tämä nettiaika on muuttanut ihmisten toimintatapoja, kaikkien vastauksien odotetaan löytyvän netistä samantien ja maalaisjärki on unohdettu kokonaan :(
Ennen nettiaikaa pakkivalopolttimon vaihtoa ihmeteltiin kaveriporukalla, nykyään siitä jauhetaan foorumilla :)
Uusia autoharrastajia tulee koko ajan, siihen kun lisätään netin tuoma helppous myös "turhien" kysymyksien kysymiseen kun oman identiteetin voi piilottaa nimimerkin taakse, niin ratkaisua haetaan usein helpommalla mahdollisimmalla tavalla eli uudella ja vajailla tiedoilla varustetulla topikilla - ei siis jakseta etsiä onko aihetta käsitelty ennenkin niin tulos on tämä.
Jos jokainen yrittää ottaa vähän muitakin huomioon ja opastetaan tarvittaessa jos joku toimii väärin niin eiköhän tässä selvitä oikein hienosti :)
Mutta mielestäni tällä foorumilla homma toimii kuitenkin mallikkaasti. Modet ei vedä ylilyöntilinjaa ja yleensä ensimmäisenä asioista huomautetaan ihan tyylikkäästi.
.
-
- -
Näkyy olevan taas uusi kohde tuolla "såppaajalla"
Kliks
Kliks
Toisaalta mitä väliä sillä on onko tyyppi tosissaan tai ei, jos kaveri kuitenkin suht asiallisesti kyselee. Heti on kaikki "kyllä kakkis on maailman paras peli" foorumin ikuisuuskäyttäjät ja kaikkien alojen asiantuntijat vittuilemassa. Katsokaa peiliin. Avarammasta maailmankuvasta ei aina ole haittaakaan.
Toisaalta mitä väliä sillä on onko tyyppi tosissaan tai ei, jos kaveri kuitenkin suht asiallisesti kyselee.
Niin no....
Hei
olen 16v
ja tarkoitukseni olisi
ostaa jenkeistä
2010 vuoden kesällä auto,
tämmöisestä sivusta
http://www.exporttrader.com/section/search/
ja tarvitsisin lisätietoa että mitä muita jenkkiauto myyntisivuja olisi
en ole löytänyt kuin tämän. (ylhäällä)
ja hinnasta sen verran että,
siis tonni laivamaksu.
mitä muita maksuja olisi?
mun pitäis tietää, kun on aika tiukka budjetti.
koska tarkoitukseni olisi rakentaa siitä 2 eri auton osista
wannabe HotRodin
eli ostan suomesta jonkun toisen ja sen takaosan
hitsaan tohon kiinni eli rakennan pikku limusiinin, ja rakennan hotrodin.
auttakaa kertokaa lisää myyntisivuja jenkeistä
kuka ny jenkeist
autoa hankkii
mä hankin ekan autoni ruotsista
ja menen ruotsiin ostamaan autoa (harvinaista) sellaista
2010 vuoden kesällä
rahat pitää katsokaas saada kokoon....
siihen mennessä.
mutta on suomestakin ihan ok hyvä hankkia auto.
esim tämmöinen projektikunt.
http://www.porssilehdet.fi/veteraaniaut ... 31271.html
maailman kaunein auto romu mutta kaunis
Nuo siis samasta keskustelusta ja väitän että saman henkilön kirjoittamat. Eli rekisteröityy eri nimimerkillä monta kertaa. Sama kaveri on ollut laittamassa autoon harrikan konetta 1000€ budjetilla, kun siinä on niin kovat äänet ja auto keulii sit, ostamassa 1900-luvun klassikkoautoa jenkeistä ekaksi autoksi, ja taas sitä rahaa ei ole paljoa, ostamassa ruotsista jotain harvinaista autoa, ja nyt se on hankkimassa 1950 Ford Woodywagon Custom auton jämää ja aikoo taas ilman sitä rahaa rakennella ekan autonsa siitä. Ja jossain se tais mainita rakentavansa HotRod limusiininkin tai jotain... Asiallista??
Tuolle on monta eri sanaa millä kuvailla esim. spämmiä, trollausta, floodausta ym. hienoja nörttimaisia sanoja. Mutta sanaa asiallinen, ei kyllä voi käyttää samassa yhteydessä.
Yllättävän hyvin uppoo näköjään modeihinkin jopa toi. Joku on nyt heittäytynyt mielestään hassuksi ja tuhlaa luppoaikaansa kirjoittelemalla tänne päättömiä. Epäilen että onko tuokaan kaveri 16v tai 20v mitä nyt väittääkään olevansa.
Eihän siinä, te loppupeleissä kuitenkin päätätte mitä täällä kirjoitellaan...
edit. Eiku nyt se on itse rakentamassa autoa, ja taas varmaan mennään 1000€ budjetilla, mutta hei, sehän ihan asiallisesti kyselee ja varmaan on ihan tosissaankin...
Viimeksi muokannut Eemeli, 3.4.2009 19:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jos se nyt jotain niin helvetisti haittas kun avauduin tuosta paskasta niin sori vaan. 3 nikkiä ja sama jätkä kaikkien takana niin eiköhän ole trolli.
Meni vaan järki totaalisesti kun oli asiallinen aihe niin eikös perkele ollut sama teini tai mikä vittu lieneekään lohkomassa samaa paskaa mitä jauho jo toisissa topikeissa.
Joo ja on huono päivä ollut ja on vieläkin.
Minusta tuommoisia teinejä ei tänne kaivata vaikka asiallisesti osaisikin YHDEN kysymyksen esittää. Suurimmaksi osaksi viestit oli jotain utube sontaa(liekköhän yrittänyt nostaa videon ratingia) ja uskomatonta scheisseä ja lisäksi aivan väärissä topikeissa ja aivan eri aiheissa. Sääntöjä kun ei edes osata lukea niin tarviiko sonnallaan täyttää kaikki topikit?
Meni vaan järki totaalisesti kun oli asiallinen aihe niin eikös perkele ollut sama teini tai mikä vittu lieneekään lohkomassa samaa paskaa mitä jauho jo toisissa topikeissa.
Joo ja on huono päivä ollut ja on vieläkin.
Minusta tuommoisia teinejä ei tänne kaivata vaikka asiallisesti osaisikin YHDEN kysymyksen esittää. Suurimmaksi osaksi viestit oli jotain utube sontaa(liekköhän yrittänyt nostaa videon ratingia) ja uskomatonta scheisseä ja lisäksi aivan väärissä topikeissa ja aivan eri aiheissa. Sääntöjä kun ei edes osata lukea niin tarviiko sonnallaan täyttää kaikki topikit?
me saadaan taas jatkaa rauhalliseen tapaan vaggineiden ihailusta!
Eikö enää saa muista merkeistä kysellä edes tiukan paikan tulleen (kun oma järki loppuu)?
Avarammasta maailmankuvasta ei aina ole haittaakaan.
Tätä minä vaan tarkoitan, että ei heti eka kommentti olisi naljailua.
Sekin ihmetyttää joskus kun lueskelee tai etsii ketjuja eri kanavilta, niin jotkin käyttäjät vastaavat pääasiassa "Haku" ja vielä naljailevalla tyylillä. Haun käyttäminen on kylläkin hyvä asia, mutta vastauksen voisi silti antaa kysymykseen + mainita haun käyttämisestä viestin yhteydessä.
Tää on ollut mukavan rento ja samaanaikaan asialline foorumi..toivotaan että jatkuu..:)
Tätä toivon minäkin ja tälläkään kommentoinnilla en tahdo ketään loukata.
Katsokaa peiliin. Avarammasta maailmankuvasta ei aina ole haittaakaan.
Peukku ylös. Tuntuu että nämä "kaikkitietävät" ovat välillä liikaa olevinaan, eikä ainoastaan tällä foorumilla. Asiallinen suhtautuminen on mielestäni kaikki kaikessa, oli kysymykset sitten mitä tahansa. (Nyt en viittaa tähän topicissa mainittuun henkilöön ja jenkkiautojuttuihin).
Jos sinä tiedät, ja joku ei tiedä, niin ei se oikeuta kuitenkaan vittuilemaan päin näyttöä. Parempi siinä tapauksessa malttaa mielensä, ja ohittaa topic, tai ainakin olla kommentoimatta asiaa. Säästyy foorumit näin ollen siltä turhalta vittuilulta. Ja kun itse avaudut, niin joku avautuu sinulle jne.. Siinä valmis oravanpyörä.
Ei herneitä! :)
kuinkas monta kertaa pitää kirjoittaa etten ole trolli
menkääpä pojat etsimään tietoa sanasta trolli
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli
mä olen tänne tullut sen takia koska haluan keskustella autoista ja en ole kenenkään muun nikki kuin tämän tässä
menkääpä pojat etsimään tietoa sanasta trolli
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli
mä olen tänne tullut sen takia koska haluan keskustella autoista ja en ole kenenkään muun nikki kuin tämän tässä
-
- -
Niinpä. Ja aina kannattaa muistaa ettei tämä foorumi ole ihan koko elämä, eihän? Jos joku käyttäytyy kuin idiootti, kannattaa varmistua ettei ole itse sitä myös alkaessaan väittelemään idiootin kanssa.
Eli jos sapettaa kannattaa välillä laittaa kompuutteri sulki ja mennä ulos leikkimään. Vaikka autoilla ;)
Eli jos sapettaa kannattaa välillä laittaa kompuutteri sulki ja mennä ulos leikkimään. Vaikka autoilla ;)
offtopic (kun ei muuten jo olisi):
ei kai se nyt ihan noin ole. mulla on aina ollut kiinteä IP aiemmin Saunalahdella ja nyt Soneralla. koskaan en ole mitään muuta maksanut kun ihan normaalin hinnaston mukaisen kuukausimaksun.
Kiinteä ip on erikseen hinnoiteltu optio n. 99% :lla palveluntarjoajista, joten ei siitä ip:n seurannasta aina ole apua.
ei kai se nyt ihan noin ole. mulla on aina ollut kiinteä IP aiemmin Saunalahdella ja nyt Soneralla. koskaan en ole mitään muuta maksanut kun ihan normaalin hinnaston mukaisen kuukausimaksun.
Mitä mieltä olette myyntipalstan nykyisestä käytännöstä, jonka mukaan moderaattorit poistaa nykyään kaikki ilmoitukset sellaisilta, joilla heidän mielestään on "liikaa" myytävää, vaikka tavara olisi asiallista, harrasteauto osaa, joka sinänsä varmasti kiinnostaisi monia? Itselleni on käynyt tilanne siinä määrin monta kertaa, että en kyllä viitsi jatkossa enää ilmoitella tällä foorumilla mitään. Selityksenä on ollut epämääräinen luokittelu ja vertaus yritysmyyjä oikeuksiin ja heiltä vaadittuihin ilmoitusmaksuihin. Eli jos on liikaa tavaraa kaupan, joutuu yritysmyyjät ns. epätasaarvoiseen asemaan yksityisten myyjien kanssa, joilla on liikaa auton osia. Omasta mielestäni on aika absurdia vaatia tällaisessa tilanteessa yksityistä myyjää hankkimaan yritysmyyjä oikeuksia ja esiintymään yrityksenä myydessään omista projekteista jääneitä osiaan. Olen itsekin ehdottanut tähän ratkaisuksi selviä sääntöjä joko ilmoitusmääriin tai myytäviin tavaroihin nähden, jotta tyhjänpäiväiseltä kinaamiselta voitaisiin välttyä, mutta käytäntö on haluttu säilyttää nykyisenä.
Ajoittain palstaa läheisemmin seuranneena olen pannut merkille, että jos tavara on riittävän vähä arvoista, eli lähinnä muutaman euron romua, saa ilmoitella miten haluaa, se ei tunnu ketään kiinnostavan, mutta jos tavara on fiksumpaa, niin asiaan puututaan hyvinkin kärkkäästi. Itse en juuri viime hetkeinä ole isommasti pyrkinyt ilmoittelemaan omista romppeistani, koska ilmoitukseni on pyritty poistamaan mahdollisimman tarkoin, mutta laitoin eilen yhden asunnollani joitain aikoja ylimääräisenä olleen yksittäisen pakosarjan myyntiin, siis yhden pakosarjan, eikä mennyt kuin puoli vuorokautta, niin kas, ilmoitus oli poistettu. Teistä muista en tiedä, mutta itse en voi kuvitella tilannetta, että hankkisin yritysmyyjä oikeudet sen takia, että saisin myydä omia romujani foorumilla, sillä silloin tilanne ei vastaisi todellista asian tilaa. olen itsekin yrittäjä, mutta aivan toisen alan sellainen, ja jos ilmoittaisin foorumilla tavaraa myytäväksi yrittäjänä, olisi mm. oma henk. kohtainen verotukseni kerralla sotkussa ja myös oman ja yritykseni omaisuuden rajaaminen suhteessa kolmansiin muuttuisi aika vaikeaksi, ainakin jos näin teoriassa asiaa ajattelen.
Mikä siis on syynä asian nykyiseen tilaan? Epäilen, että minulle annettu vastaus yritysmyyjien asemasta suhteessa yksityisiin ei voi olla koko totuus. Voisiko asiassa siis olla oma osansa suomalaisella perikateudella tai joillain henk. kohtaisilla moderaattorien asenteilla tai muilla arveluttavilla motiiveilla, Ovatko muut kohdanneet vastaavaa kohtelua vastaavissa yhteyksissä?
Omasta mielestäni suhde yritys-yksityismyjien välillä olisi täysin ongelmaton ilmoitusmääristä riippumatta jos yksityistenkin ilmoitukset muutettaisiin suosiolla maksullisiksi niissä tapauksissa, joissa ilmoituksia on enemmälti. Loppuisi värkkääminen ja vääntäminen tyhjänpäiväisessä asiassa, ja samalla tulisi tuettua foorumin toimintaa. Mitä olette mieltä asiasta?
Ajoittain palstaa läheisemmin seuranneena olen pannut merkille, että jos tavara on riittävän vähä arvoista, eli lähinnä muutaman euron romua, saa ilmoitella miten haluaa, se ei tunnu ketään kiinnostavan, mutta jos tavara on fiksumpaa, niin asiaan puututaan hyvinkin kärkkäästi. Itse en juuri viime hetkeinä ole isommasti pyrkinyt ilmoittelemaan omista romppeistani, koska ilmoitukseni on pyritty poistamaan mahdollisimman tarkoin, mutta laitoin eilen yhden asunnollani joitain aikoja ylimääräisenä olleen yksittäisen pakosarjan myyntiin, siis yhden pakosarjan, eikä mennyt kuin puoli vuorokautta, niin kas, ilmoitus oli poistettu. Teistä muista en tiedä, mutta itse en voi kuvitella tilannetta, että hankkisin yritysmyyjä oikeudet sen takia, että saisin myydä omia romujani foorumilla, sillä silloin tilanne ei vastaisi todellista asian tilaa. olen itsekin yrittäjä, mutta aivan toisen alan sellainen, ja jos ilmoittaisin foorumilla tavaraa myytäväksi yrittäjänä, olisi mm. oma henk. kohtainen verotukseni kerralla sotkussa ja myös oman ja yritykseni omaisuuden rajaaminen suhteessa kolmansiin muuttuisi aika vaikeaksi, ainakin jos näin teoriassa asiaa ajattelen.
Mikä siis on syynä asian nykyiseen tilaan? Epäilen, että minulle annettu vastaus yritysmyyjien asemasta suhteessa yksityisiin ei voi olla koko totuus. Voisiko asiassa siis olla oma osansa suomalaisella perikateudella tai joillain henk. kohtaisilla moderaattorien asenteilla tai muilla arveluttavilla motiiveilla, Ovatko muut kohdanneet vastaavaa kohtelua vastaavissa yhteyksissä?
Omasta mielestäni suhde yritys-yksityismyjien välillä olisi täysin ongelmaton ilmoitusmääristä riippumatta jos yksityistenkin ilmoitukset muutettaisiin suosiolla maksullisiksi niissä tapauksissa, joissa ilmoituksia on enemmälti. Loppuisi värkkääminen ja vääntäminen tyhjänpäiväisessä asiassa, ja samalla tulisi tuettua foorumin toimintaa. Mitä olette mieltä asiasta?
No sulla ainakin kalleabba homma taitaa olla "ammattimaista" jo.. Lisäksi taisi olla joskus jotain rutinaa tuolla audifinns foorumillakin, että kaikki kaupat ei niin hyvin ole sujunut. - Tiedä vaikka olisi vaikutusta asiaan.
Hinnat ainakin on hyvinkin kauppiastasoa..
- En pidä missään nimessä huonona, että kauppiaat siirtyisi olisi tuolla Yritykset osiossa.. Tuskin siitä niin sairaasti veloitetetaan..
Eikä herneitä.. Tää oli vaan yhden sivusta seuranneen mielipide.
Tietty onhan se hienoa, että on aikaa "harrastaa", ja projekteista jää yli RS sisustoja, RS pakosarjoja ymym..
Hinnat ainakin on hyvinkin kauppiastasoa..
- En pidä missään nimessä huonona, että kauppiaat siirtyisi olisi tuolla Yritykset osiossa.. Tuskin siitä niin sairaasti veloitetetaan..
Eikä herneitä.. Tää oli vaan yhden sivusta seuranneen mielipide.
Tietty onhan se hienoa, että on aikaa "harrastaa", ja projekteista jää yli RS sisustoja, RS pakosarjoja ymym..
Kalleabba: Sinulle on asiasta kerrottu jo vuosia sitten muttet itse ole aiemmin viitsinyt mitenkään reakoida vaan olet jatkanut näiden "löysin takapihalta ylimääräisen RS4-penkkisarjan ovipaneleineen, joka jäi yli kun rakentelin vw golfia" myyntiä, kyse ei ole pelkästään tavaran määrästä tai tuotteiden hinnasta vaan kuten tuossa jo jiisimula kirjoittelikin myyntityön "ammattimaisuudesta" myös tämä on sinulle privaviestillä kerrottu, tuskin tälläkään foorumilla on kovin montaa henkilöä joka oikeasti uskoo että opiskelija Kalleabba tekee myyntityötä pelkästään nurkkiin jääneiden ylimääräisten projektiosien kanssa.
Myyntiosiossa on selkeät ohjeet ja näiden mukaan toimitaan, kaikkia se ei voi tyydyttää mutta ffp ry huolehtii sivustosta ja päättää näin ollen asioista sen kaavan mukaan mitä olemme aikoinaan päättänyt.
Myyntiosiossa on selkeät ohjeet ja näiden mukaan toimitaan, kaikkia se ei voi tyydyttää mutta ffp ry huolehtii sivustosta ja päättää näin ollen asioista sen kaavan mukaan mitä olemme aikoinaan päättänyt.
Lisäksi nykyisellään meillä ei ole mahdollisuutta nähdä kuinka monta ilmoitusta kenelläkin on milläkin osastolla. Lisäksi joku voi ilmoitella yhdellä ilmoituksella kymmenestä osasta, kun joku toinen tekee kymmenen erillistä ilmoitusta. Miten näitä sitten vertaat. Ei meillä ole aikaa alkaa laskemaan miten monta osaa esim. kenelläkin on ollut myynnissä. Siksi tässä joudutaan hiukan käyttämään harkintakykyä.
Kun jostakin meistä jäsenistä alkaa tuntua, että jopas joku kauppaa paljon tai poikkeuksellisen kallista osaa, niin sitten näistä keskustellaan jäsenten keskuudessa ja tehdään päätös sallitaanko moista vai ei. Joskus meille tulee myös yhteydenottoja näiltä ns. maksaneilta asiakkailta, että miten voimme sallia jonkun "puoliammattilaisen" ilmaiseksi ilmoittelemisen, kun tavaraa on kaupan enemmän kuin joillain yrityksillä.
Saattaa toki olla, että sinun kohdallasi delete-nappi on ollut vähän turhankin herkällä, koska asiasta on usein varoiteltu, ja silti niitä ilmoituksia aina vaan tulee mittavasta määrästä osia.
Kun jostakin meistä jäsenistä alkaa tuntua, että jopas joku kauppaa paljon tai poikkeuksellisen kallista osaa, niin sitten näistä keskustellaan jäsenten keskuudessa ja tehdään päätös sallitaanko moista vai ei. Joskus meille tulee myös yhteydenottoja näiltä ns. maksaneilta asiakkailta, että miten voimme sallia jonkun "puoliammattilaisen" ilmaiseksi ilmoittelemisen, kun tavaraa on kaupan enemmän kuin joillain yrityksillä.
Saattaa toki olla, että sinun kohdallasi delete-nappi on ollut vähän turhankin herkällä, koska asiasta on usein varoiteltu, ja silti niitä ilmoituksia aina vaan tulee mittavasta määrästä osia.
Ei nyt herneitä kenenkään nekkuun.. Se ei ollut tarkoitus. On vain monta kertaa käynyt mielessä laittaa asiasta julkista keskustelua vireille. Kuten sanottu, en halunnut että huomio kiinnitetään ilmoitusten tai osien määrään, vaan siihen, että mikäli yksityiset pakotetaan myymään romujaan yritysosioon, annetaan asiaa tuntemattomille väärää viestiä myyjän toiminnan luonteesta. Asiassa on kuitenkin vissi ero myytäessä jotain yrityksenä tai toisaalta yksityisenä ihmisenä.
Mitä tulee tuohon ilmoittelun hintaan, niin kuin olen teillekin arvon adminit jo useaan otteeseen todennut, ei ainakaan minulle ole kynnys maksaa jotain ilmoituksista, se ei ole tämän jutun juju, vaan tuo edellä kuvattu ongelma. Ja kuten edellä viittasin, asia olisi ratkaistavissa hyvinkin helposti ilman kenenkään "kyttäämistä". Ainakin se siltä tuntuu, että näitä myyntipuolen ilmoituksia valvotaan nykyisellään suht. tehokkaasti, kun ainakin oman nimimerkkini ilmot on poistettu laitaa myöten, siis KAIKKI alta vuorokauden. Oli niiden sisältö sitten 1 osa tai 10 osaa. Toisenlaisen käytännön kautta pääsisitte itsekin helpommalla.
Jos se jotain riipii, että satun harrastamaan s / Rs audeja, niin se on sitten jonkun muun ongelma kuin minun. Jos luulette, että noiden käytettyjen osien myynnillä tässä maassa joku leipäänsä repii, niin kyllä iskee kirveen teränsä pilalle, tai sitten on kyllä todella kapea leipä pöydässä..
Mikäli taas ongelma liittyy mainittuun ongelmaan nimeltä mainitsemattoman helsinkiläisen hepun kanssa, ja tuosta tapauksesta käytyyn keskusteluun, pyydän lukemaan tarinan loppuun tai ottamaan yhteyttä herraan itseensä. Selittäköön itse miten asiat saatiin järjestykseen ja mikä oli jutun juoni. Herralla oli ilmeisesti huono olo jostain syystä, kun katsoi sopivaksi tavaksi hoitaa reklamaation siten, että kirjoittaa foorumille hoonolla soomella kitkerän topiikin ennen kuin kysyy voidaanko turbot, joiden kuntoon ei ollut tyytyväinen, palauttaa. Myöhemmin hän otti kyllä yhteyttä ja sovittiin, että ahtimet palautetaan, mutta eipä vain anteeksipyyntö asian takia ollut aivan yhtä ponnekas kuin itkeminen asiasta sitä ennen. Noiden turbojen kohtaloksi sittemmin tuli muuten tulla asennetuksi erään Rovaniemeläisen jäsenen autoon, jossa ovat tietämäni mukaan palvelleet ilman ongelmia vielä tänä päivänäkin. Meistä on moneksi..
Mitä tulee tuohon ilmoittelun hintaan, niin kuin olen teillekin arvon adminit jo useaan otteeseen todennut, ei ainakaan minulle ole kynnys maksaa jotain ilmoituksista, se ei ole tämän jutun juju, vaan tuo edellä kuvattu ongelma. Ja kuten edellä viittasin, asia olisi ratkaistavissa hyvinkin helposti ilman kenenkään "kyttäämistä". Ainakin se siltä tuntuu, että näitä myyntipuolen ilmoituksia valvotaan nykyisellään suht. tehokkaasti, kun ainakin oman nimimerkkini ilmot on poistettu laitaa myöten, siis KAIKKI alta vuorokauden. Oli niiden sisältö sitten 1 osa tai 10 osaa. Toisenlaisen käytännön kautta pääsisitte itsekin helpommalla.
Jos se jotain riipii, että satun harrastamaan s / Rs audeja, niin se on sitten jonkun muun ongelma kuin minun. Jos luulette, että noiden käytettyjen osien myynnillä tässä maassa joku leipäänsä repii, niin kyllä iskee kirveen teränsä pilalle, tai sitten on kyllä todella kapea leipä pöydässä..
Mikäli taas ongelma liittyy mainittuun ongelmaan nimeltä mainitsemattoman helsinkiläisen hepun kanssa, ja tuosta tapauksesta käytyyn keskusteluun, pyydän lukemaan tarinan loppuun tai ottamaan yhteyttä herraan itseensä. Selittäköön itse miten asiat saatiin järjestykseen ja mikä oli jutun juoni. Herralla oli ilmeisesti huono olo jostain syystä, kun katsoi sopivaksi tavaksi hoitaa reklamaation siten, että kirjoittaa foorumille hoonolla soomella kitkerän topiikin ennen kuin kysyy voidaanko turbot, joiden kuntoon ei ollut tyytyväinen, palauttaa. Myöhemmin hän otti kyllä yhteyttä ja sovittiin, että ahtimet palautetaan, mutta eipä vain anteeksipyyntö asian takia ollut aivan yhtä ponnekas kuin itkeminen asiasta sitä ennen. Noiden turbojen kohtaloksi sittemmin tuli muuten tulla asennetuksi erään Rovaniemeläisen jäsenen autoon, jossa ovat tietämäni mukaan palvelleet ilman ongelmia vielä tänä päivänäkin. Meistä on moneksi..
Mistään Helsingin herrasta mulla ei oo tietoa eikä näin ollen tämä vaikuta mitenkään asiaan, edelleenkään ei ole kysymys onko yhdessä olmoituksessa 1 vai 10 tuotetta myynnissä, mutta jos jonkun myyjän ilmoituksissa on toistuvasti uutta tai muuten special kamaa myynnissä ei edelleenkään tältä foorumilta varmaan löydy montaakaan lukijaa joka ei yhdistäisi kyseisiä ilmoituksia jonkin näköiseen yritysomaiseen toimintaan.
Lisäksi meidän on pakko huomioida tälläiset ilmoittelut jo senkin takia että iso joukko maassa vaikuttavia yrityksiä ilmoittelee samaisella sivustolla maksua vastaan jopa samanlaisia uusia/special osia ihan verokirjan voimin, osa näistäkin on aikoinaan ollut opiskelijapojan harrastustoimintaa.
Jos meinaat että laitetaan sääntöihin et kuka vaan saa myydä esim.10 tuotetta kerrallaan helpottaisi "kyttäämistä" olet aika hakoteillä asian kanssa, helpompaa on katsoa pois ne ilmoitukset mikä sotivat sääntöjä vastaan ja antaa mahdollisuus ilmoittaa tuotteista yrityspuolella, näillä "verovaroilla" saamme maksettua ne kulut mitä sivuston ylläpitäminen maksaa se kun ei todellakaan ole ilmaista.
Tästä ei kannata enempää jahkata, asia on näin ja pysyy, eikä se varmasti kaikkia miellytä!
Lisäksi meidän on pakko huomioida tälläiset ilmoittelut jo senkin takia että iso joukko maassa vaikuttavia yrityksiä ilmoittelee samaisella sivustolla maksua vastaan jopa samanlaisia uusia/special osia ihan verokirjan voimin, osa näistäkin on aikoinaan ollut opiskelijapojan harrastustoimintaa.
Jos meinaat että laitetaan sääntöihin et kuka vaan saa myydä esim.10 tuotetta kerrallaan helpottaisi "kyttäämistä" olet aika hakoteillä asian kanssa, helpompaa on katsoa pois ne ilmoitukset mikä sotivat sääntöjä vastaan ja antaa mahdollisuus ilmoittaa tuotteista yrityspuolella, näillä "verovaroilla" saamme maksettua ne kulut mitä sivuston ylläpitäminen maksaa se kun ei todellakaan ole ilmaista.
Tästä ei kannata enempää jahkata, asia on näin ja pysyy, eikä se varmasti kaikkia miellytä!
Kuten sanottu, en halunnut että huomio kiinnitetään ilmoitusten tai osien määrään, vaan siihen, että mikäli yksityiset pakotetaan myymään romujaan yritysosioon, annetaan asiaa tuntemattomille väärää viestiä myyjän toiminnan luonteesta. Asiassa on kuitenkin vissi ero myytäessä jotain yrityksenä tai toisaalta yksityisenä ihmisenä.
Dear kalleabba!
Kuka tahansa voi huomata esimerkiksi googlettamalla nickiäsi kalleabba tai omalla nimelläsi ja löytää myyntiilmoituksiasi ympäri netin autosaittien. Mazda foorumilla sinusta puhutaan yksityisenä Webasto myyjänäkin.
Tyhmempikin huomaa myytäviä tavaroita selaamalla että tavarat eivät VARMASTI ole opiskelevan pojan autoprojekteista ylijääneitä. Toimintasi on levinnyt useille myyntiforumeille nopeana esimerkkinä mm. huuto.net, ffp.fi, gti foorumi, ultimatevw (mm. uusia syöttöpumppuja, oikeen useempi kappale jäänyt "yli"), btcf ja monimoni muu.
Tästä voi katsoa ilmoituksen jättäjien nickejä ja kuinka ollakkaan niitä ilmoja on jopa useita peräkkäin ja suurinosa niistä vähän kalliimpia osia ja vieläpä uusia.
Nopealla silmäyksellä näyttää siltä että toimintasi on jo liiketoimintaa, sillä haet selvää taloudellista hyötyä ja toimintasi on ammattimaista. Tämä peruste yksinään tekee toiminnasta yritystoiminnan kaltaista ja koska veroja et varmasti ole maksanut ne tullaan perimään. Lueppas tämä läpi näin aluksi!
Mielestäni ilmoituksesi kuuluvat Yhteistyökumppaneiden ilmoituksiin ja oletan (!?) että FFP ylläpito VAATII y-tunnuksen sinne puolelle.
Edit: [url=http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&seller=kalleabba&status=DC&order=L]Tästä näkee kyseisen hepun huuto.netissä olleet tuotteet.[/url] 47 ilmoitusta, Hinnat 300 ylöspäin ja ebereitä ja webasto aivan älyttömästi. Mistä kalleabba hommaat nuo tavarat myyntiin, ainakaan tuo väite että projekteista ylijääneitä on nyt todistettu mahdottomaksi.
Kas kas, alkoihan niitä mielipiteitä tulla, mutta ei siitä asiasta, mistä oli puhe. Sinulle vesku plussaa, kommentit ja perustelut on olleet asiallisia mitä sinä olet asiasta laittanut ja jos kantanne asiaan on tämä, niin tyydyn siihen. Auton romujen myynti ei minulle todellakaan tuo ihraa leivälle, niitä vain on omassa käytössä olleista varaosa / projektivehkeistä jäänyt vähän liikaa pyörimään. Ei tämän tarkoituksena ollut asiasta riidellä vaan selvittää mitä ajatuksia sen takana on ollut että nykyään KAIKKI ilmoitukseni on poistettu täysin ilman harkintaa. Hyvinkin perisuomalaista, sanoisin, mutta jos tilanne halutaan säilyttää nykyisellään, niin ei siinä mitään.
Sinulle Vince kehottaisin ottamaan huomioon, että tuossa listassa minkä esim huutonetistä olet kopioinut, on kaikki ilmoitukset melko pitkältä ajalta, mitä siellä on ollut, eli yhdestä ja samasta tuotteesta on useita ilmoituksia, ja toisaalta lämmittimien kauppaa ei minun toimestani tällä foorumilla ole kyllä käyty nimenomaan sen takia että ovat uusia ja niitä on välitetty ihmisille niin sanotusti pienellä katteella. Todettakoon vielä, että laitteet ovat laillisia ja myös laillisesti verotettuja toisin kuin haluat uskoa. kannattaa olla vähän paremmin perillä asioista, jos rupeaa syyttelemään muita sellaisesta josta ei tiedä mitään. Muut romut sitten onkin sitä tavaraa, mikä on henk. kohtaista omaisuutta, EIKÄ kuulu minkään yritysmyynnin piiriin. Kovasti olet näköjään suomalaisia autofoorumeita selannut, kun olet löytänyt minut sellaisilta foorumeilta joilla en itse tiedä käyneeni;)
Sinulle Vince kehottaisin ottamaan huomioon, että tuossa listassa minkä esim huutonetistä olet kopioinut, on kaikki ilmoitukset melko pitkältä ajalta, mitä siellä on ollut, eli yhdestä ja samasta tuotteesta on useita ilmoituksia, ja toisaalta lämmittimien kauppaa ei minun toimestani tällä foorumilla ole kyllä käyty nimenomaan sen takia että ovat uusia ja niitä on välitetty ihmisille niin sanotusti pienellä katteella. Todettakoon vielä, että laitteet ovat laillisia ja myös laillisesti verotettuja toisin kuin haluat uskoa. kannattaa olla vähän paremmin perillä asioista, jos rupeaa syyttelemään muita sellaisesta josta ei tiedä mitään. Muut romut sitten onkin sitä tavaraa, mikä on henk. kohtaista omaisuutta, EIKÄ kuulu minkään yritysmyynnin piiriin. Kovasti olet näköjään suomalaisia autofoorumeita selannut, kun olet löytänyt minut sellaisilta foorumeilta joilla en itse tiedä käyneeni;)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”