Web-site 80-90 volkkareista... ideoita?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

tepi3
-
Viesti:

Web-site 80-90 volkkareista... ideoita?

ViestiKirjoittaja tepi3 » 31.3.2009 11:47

Eli ois tarkoitus perustaa, tollanen EI-kaupallinen web-site Lähinnä omista tarpeista lähtöisin. Ajatuksena olisi lähinnä kerätä tietoa ja kuvia (teknistä sisältöä) vähän niinkuin Wiki tyyliin, mutta jotenkin enemmän aihe keskeisemmin.

Sivuille on tulossa, Tietoa moottoreista ( löytyy jo melko rikkonaisesti netistä, paljonkin) kuvia ja tietoa polttoaine järjestelmistä, kaasareista ruiskuun, arvioita eri laitteista+ "idiootti" testit- ei niin Insinööri näkökulmista... ( megasquirt, erikoistyökaluista mallia halpa, omat sovellutukset)

Nyhjää tyhjästä keskustelua, eli enemmän " hei, mä teintän ihan ite"- juttuja, eikä mittään noita miljoonan euron Bolt-on paketti asennuksia. yms.

Siis suomeksi, kun joku tarvii kuvaa esim. G2 helmakotelosta, niin sellainen voisi löytyä. Niin sanottu "knoppi tiedot" varasto.

Toistaiseksi, en kaavaile: Myynti tai osto palstaa, rekisteröitymisiä mihinkään, sponsoreita tai muuta sellaista.

Mitä etsin: Ideoita eri tarpeista, yhteyden ottoja jos jollakin on itse hankittua tietoa, jonka voi jakaa myös muille, ilman korvausta ( kunnia tietenkin kuuluu kauppaan, artikkeli julkaistaan joko nimi merkillä tai nimellä). Eli jos oot räpsiny kuvia millä luulisit olevan arvoa myös muille niin ne voidaan julkaista.

En julkaise: Rekisteri tietoja, nimiä, mainoksia, osto tai myynti-ilmoituksia, tai mitään mikä rikkoo tekijän oikeus lakeja.

Jatkan aiheesta tarkemmin kunhan saan sivuston nettiin asti ( tunnus on jo rekisteröity...)

mutta ideoita voi laittaa.

Edit: En käsittele "kovan" hinta luokan projekteja, eli Audit on hienoja, mutta mulla ei noihin rahat riitä joten pysyn noissa Golffeissa ja muissa "50€ " autoissa...

songwriter
uusi tulokas

wanhoja vokkeleita

ViestiKirjoittaja songwriter » 31.3.2009 16:07

Jep, ajatus on ihan hyvä. Itsellä yksi -94 passatti, -96 Tohelo ja -90 VW Matkaaja. Niitä ropatessa ei tule aika pitkäksi. Kerro projektin valmistumisesta lisää. Itse jaan mielelläni kaiken tiedon mitä on kertynyt.

t:vokkeliukko

tepi3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 31.3.2009 17:06

kuulostaa oikein lupaavalta... sen verran on kanssa noi vag pelit tullu tutuks, että ne on kun legoja, osat käy toistensa kanssa melko hyvin yhteen... ;)

Ksalmi
-

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 31.3.2009 21:43

Mutta miks perustaa Taas uus autosivu josta "nopeasti ja helposti" löytää spesiaali tietoa joltain pieneltä sektorilta..??
Idea ihan hyvä, muttet mielestäni toimis paremmin jos saatais sellanen yks iso sivusto, ja joka nousis tällöin myös monien tietoon ja käyttöön. Ja noi hakumoottorit on tämmösillä isommilla sivuilla myös ominaista ja ne oikeasti toimii.

www.autowiki.fi on jo pystyssä oleva sivusto, johon noita tietoja voi täydentää. Noi tekniset tiedot ja artikkelimaiset jutut mitä luettelit.

Nuo loput, "kakkiksen helmakotelon kuvat" sunmuut saa sitten näiltä foorumeiltakin uuden topicin perustamalla tai kysymällä jossain vanhassa muilta käyttäjiltä. Vai eikö? Ilmasia kuvapankkeja on jo pilvin pimein, ja ihmisillä kovalevyt täynnä omia projekti kuvia joista suurinta osaa ei kukaan muu tule näkemään kuin kuvan ottanut. Esim www.xs.to ei vaadi minkäänlaisia rekisteröitymisiä senkun painaa selaa, lataa ja kopioi linkin foorumille..

Enkä halua lytätä kenenkään intoa, päin vastoin olisin kiitollinen että jos joku vaan viitsii omaa aikaansa kuluttaa muiden hyödyksi, mutta jotenkin tuntuu että se työpanos mitä tuollaisen sivun ylläpitämiseksi ja ensinnäkin aikaansaamikseksi valuu turhaan hukkaan.
Saatikka että tuleeko siitä koskaan yhtään mitään kun kaveriporukalla aletaan "harrastamaan". Ja se webserverin ylläpitokin maksaa Ihan oikeita euroja,.. että miten pitkään sellasta sitten jaksaa maksaa sillä hyvä-samarialainen mielessä? Pelkkä .fi-webosoitekin maksaa sen jonkun kympin vuodessa.

jii_bee
-

ViestiKirjoittaja jii_bee » 31.3.2009 23:06

Mikäli kokee, että itselle kertyneet arvokkaat tiedot on saatava muidenkin nähtäville, ne voi lisätä myös FVWA:n foorumin viestiketjuihin.
Vesijäähdytteisten Volkkarien varikkoalueen osioista löytyvät linkit- ja FAQ-topicit joihin tietonsa tuoreemmista Volkswageneista voi lisätä.

tepi3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 1.4.2009 16:57

Hyvä juttu. Juuri tämän laista keskustelua kaipasin. Koska sitä saattaa tulla sokeaksi omille ideoilleen, niin on hyvä tehdä ensin hieman tausta työtä, jotta ei rupea kasaamaan mitään turhaa sivustoa.

Mutta miksikäs sitten ei... Ainakin se olis itse tehty... =)

Juu, se websaitin ylläpito maksaa, mulla on jo... mutta maksaahan se tupakoiti, viinan juonti, jne. kin... eli harrasteensa kullakin... =)

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.4.2009 17:17

Ja myös tuonne meidän "Tekstit" -osioon otetaan vastaan artikkeleita ja vinkkejä erilaisiin tee-se-itse hommiin.

Ja piti vielä lisätä, että nuo omat autosivut tahtoo turhan usein olla sellaisia hetken hurmaa -juttuja. Jaksat niihin panostaa ehkä puoli vuotta, ehkä pidempäänkin, mutta joskus ne kuitenkin unohtuu ja jää päivittämättä. Jos jutut jakaa heti kerralla isomman sivuston kanssa, on todennäköisempää, että ne tiedot siellä pysyvät ns. muiden hoidettavina pidempään, osana isompaa kokonaisuutta.

Sanon tämän ihan omiin kokemuksiin pohjautuen. On vähän heikosti tullut pajalle.com:ia päiviteltyä parin viime vuoden aikana. Tänne foorumille jaksaa vielä jotain kirjoitella, mutta ei vaan töiden ja muiden harrastusten takia riitä aikaa päivitellä vielä omiakin sivuja, ihan vaan omaksi huvikseen.

tepi3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 1.4.2009 18:10

Heikki J.: Totta tuokin... itellä on toi sivujen päivittäminen oman elämätilanteen kanssa vähän niin ja näin, mutta joskus sitä aina jaksaa... Teen sivustoja lähinnä itselleni, josta voin sitten "tarkistaa" informaation. Muualla ne tuppaa aika-ajoin katoamaan, koska sivustot poistuvat servereiltä, kun niitä ei enään päivitellä... =)

Eli voisin sanoa, että tuo saitti nyt on lähinnä varmempi "muistitikku" koska se varmuus kopioidaan usein. ja toiseksi, musta se ei ole hirveen kalliskaan.

Mutta lähtö ajatuksenikaan ei ollut lähteä luomaan mitään uutta ja hienoa, vaan lähinnä "muistiota" itselleni, ja siinä sivussa muillekkin.

MUTTA, olen kiitollinen keskustelusta ja tottakai palautteen ideoistani kestän, miksi keksiä pyörää uudelleen... ;)

Golffimake
-

ViestiKirjoittaja Golffimake » 8.4.2009 22:28

Ajatuksena ei mitenkään huono...
Samoin kuin mese.fi foorumilla(joo olen myös mersumies) Mersutiedon Mekka.
Ainut vaan kun sitä tietoa mitä juuri silloin remonttia tehdessä kaipaa, ei millään löydy vaikka kuinka hienoilla hakukoneilla roplaa.

Takavuosina olen tutustunut mk2 golf c 1,6d 4v man -yksilöön ja sen sielunelämään tarkemmin kuin kukaan kehtaa myöntää, mutta harvassa on ne harrastajat jotka samaa tietomäärää tarvitsisivat, saati sitten ketä kiinnostaa... :)

tepi3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 9.4.2009 13:11

Minkäs teet, yhden Golffin ostin, ja kohta huomasin omistavani lukuisia samankaltaisia yksilöitä. Eli veriin meni.

Avasin jo sivuston, mutta silällön tuottaminen on alku metreillä...

Ajatuksena olisi purkaa tuollainen ohjaustehostettu ohjausvaihde, mitä ei kuulemma oikein voi purkaa mutta mitäs sitä ei tieteen eteen tekisi... =)

Tästä sitten kuvat nettiin ja hieman selostusta. mutta kunhan nyt sitten ehdin materiaalin kasaamaan.

nyt vois jo kuvata tommosen PB koneen, kun oon sen leväyttänyt.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”