Passatin jarrulevyt
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin jarrulevyt
Hei,
Katsastus mies käski vaihtaa jarrulevyt sekä etee, -että taakse. Onko jarrulevyjen
vaihto taakse vaikea homma ? eteenhän ne on aika helppo vaihtaa. (eihän jarrupaloja tässä yhteydessä tarvi vaihtaa jos niissä on vielä pintaa?) Kiitos sinulle joka vaivaudut vastaamaan ! Auto siis WV -Passat 1.9 tdi - 98 automatic.
Katsastus mies käski vaihtaa jarrulevyt sekä etee, -että taakse. Onko jarrulevyjen
vaihto taakse vaikea homma ? eteenhän ne on aika helppo vaihtaa. (eihän jarrupaloja tässä yhteydessä tarvi vaihtaa jos niissä on vielä pintaa?) Kiitos sinulle joka vaivaudut vastaamaan ! Auto siis WV -Passat 1.9 tdi - 98 automatic.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Periaatteessa sama homma edessä ja takana kun laakeri ei tuu levyn mukana.
Jos ei oo ikinä vaihtanu levyjä niin kyllä siinä joitain asioita voi tehdä väärin, mutta ei muista kun menee vähän jo rutiinilla tuollaiset... Jotain huoltomanuaalia kannattais vilkaista että vähän saa kuvaa mitä on tekemässä. Jumittava pultti tollasessa yleensä hommaa hidastaa jos joku.
Se satulan männän sisäänpainaminen on ärsyttävää ilman kunnollista puristinta, mutta aina niihin joku tilapäistyökalu löytyy. Tarviikohan tuossakin takajarrun mäntää pyörittää samalla?
Palat on yleensä halvemmat kun levyt ja jos ne ei oo tasaiseksi pinnaltaan kuluneet niin ne alkaa urittamaan uutta levyä jo alusta alkaen ja ilmiö vähän kuin ruokkii itse itseään. Laihialainen ehkä hioo kivellä tasaiseksi?
Teräsharjalla putsailee paikat että ei mee heti jumiin.
Jos ei oo ikinä vaihtanu levyjä niin kyllä siinä joitain asioita voi tehdä väärin, mutta ei muista kun menee vähän jo rutiinilla tuollaiset... Jotain huoltomanuaalia kannattais vilkaista että vähän saa kuvaa mitä on tekemässä. Jumittava pultti tollasessa yleensä hommaa hidastaa jos joku.
Se satulan männän sisäänpainaminen on ärsyttävää ilman kunnollista puristinta, mutta aina niihin joku tilapäistyökalu löytyy. Tarviikohan tuossakin takajarrun mäntää pyörittää samalla?
Palat on yleensä halvemmat kun levyt ja jos ne ei oo tasaiseksi pinnaltaan kuluneet niin ne alkaa urittamaan uutta levyä jo alusta alkaen ja ilmiö vähän kuin ruokkii itse itseään. Laihialainen ehkä hioo kivellä tasaiseksi?
Teräsharjalla putsailee paikat että ei mee heti jumiin.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Hei,
Katsastus mies käski vaihtaa jarrulevyt sekä etee, -että taakse. Onko jarrulevyjen
vaihto taakse vaikea homma ? eteenhän ne on aika helppo vaihtaa. (eihän jarrupaloja tässä yhteydessä tarvi vaihtaa jos niissä on vielä pintaa?) Kiitos sinulle joka vaivaudut vastaamaan ! Auto siis WV -Passat 1.9 tdi - 98 automatic.
Auto on varmaankin VW -Passat ;)
Ei oe vaikea.
Palat kannattaa vaihtaa samalla, ei siitä konkurssi tule ;)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=111817&highlight=
Tuolla on oma tarinani, jossa on mainittu tarvittavat työkalut.
Edit
Tarviikohan tuossakin takajarrun mäntää pyörittää samalla?
Pitää.
/Edit
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:

Ihan ehdoton jos jarruja joskus toistekin aikoo laittaa. Tuo on niitä ostoksia joka olisi pitänyt itsekin hankkia jo vuosia sitten. Pari vuotta tuota käyttänyt lähisuvun autoihin ja vieläkin melkein naurattaa kun on männän puristaminen helppoa. Etujarruihinkin tuota käyttää oikein mielikseen vaikkei tarvikaan kiertää samalla.
Tuo on sen verran tukevaa tekoa että vähän jumittavatkin männät lähtevät liikkeelle mikä ei pihdeillä aina ihan tostanoinvaan onnistu. Tosin onhan se vähän omaan punttiin kusemista jos ruosteisia mäntiä yrittää käyttää...
Biltsussa 13,49 €. Motonetissä myytävä työkalu näyttää kyllä ihan hirveältä rimpulalta eikä sillä saa pyöritettyä samalla mitä nää meidän autot vaatii. Ennen sieltäkin sai muistaakseni tuota samaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko sulla kunnollinen työkalu nyt tuohon?pekkala kirjoitti:Hei,
Auto tunkin nokassa ja jarrulevyn vaihto käynnissä taakse. Jarrulevy itse lähti kyllä kun otti satulan käteen (samoin kuin edessä)mutta uusia paloja laitettaessa, ei sylinteri mene millään sisään ?? yritin painaa ja pyörittää vai ei. Sievästi painon jarrua ja sylinteri ei kuitenkaa ole ruostunut. Pitäiskö auot olla käynnissä vai miten saan sylinterin sisään. Odottelen vastausta, todella tarpeeseen menee jonkun apu. Suur kiitokset jo nyt.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Takana pyöritetään käsijarrumekanismin takia.
Juuri näin.
Ex kolfilla jarruttelin männällä, kun pala loppui, joutui antaa vauhtia papukaijapihdeillä, että sai männän palautettua, kun hioutui nystyt siitä männänpäästä, eikä oikein ottanut tuo työkalu.
Ei kuitenkaan tarvi mitään korkeakoulu opintoja tuohon hommaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa