Jetta 1.8 RP -90 ...Myynnissä!...
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta 1.8 RP -90 ...Myynnissä!...
Tuli ostettua tuossa alkuvuodesta tuollainen 1.8 RP jetta, joka oli katsastettu, muutenkin "hyvillä" varusteilla ikäisekseen ja kun halvalla sai. Värinä tottakai punainen!
HUOM! Kuvat otettu puhelimella, kuvanlaatu EI ole maailman paras!
Pari kuvaa kotiutumisen jälkeen:
Etumuovikaari oli revitty irti jostakin syystä?
"Onhan siinä sentään isot puskurit!"
Vetokoukkukin siitä löytyi. (Paneelista puuttuva pala on jo liimattu paikoilleen.)
Pakkohan siihen oli rattikin vaihtaa....
Konehuonetta
RISPEKT!
Oli pakko käydä pesemässä auto, ja repimässä loputkin muovikaaret pois, ruostettahan sieltä löytyi. Kaikki kaaret hioin, ja massasin.
Pestynä
Ruosteet hiottuna ja massattuna
Takavalojen oranssi pisti aina silmään, ja asialle ajattelin tehdä jotain. Siispä tuumasta toimeen ja lakkaa ostamaan. Hioin valot 800:lla jonka jälkeen pesin ne huolella. Lakkaa vetelin seuraavasti: Kaksi kerrosta, Neljä kerrosta ja Kuusi kerrosta. Luulin tottakai että hyvä tuli, mutta toisin kävi. Valot oli pakko hioa uudestaa valumien takia. Tässä uudelleen lakattuna.
Seuraavana alkoi sylettämään kuskinpuolen etukaiuttimen sirinä. Ostin siis 6,5" DLS:ät, mutta eiväthän ne menisi vanhojen 4" Jensenien tilalle.Työstäminen alkoi rinkuloiden tekemisellä ja "koteloiden" reikien suurentamisella.
Siinä hieman suunnattuna.
Molemmat suunnattuna ja liimattuna,
seuraavana hilpeyttä paremmassa puoliskossa herättänyt sukkahousujen venytys.
Kuidutusta, on se mukavaa...
Siinä toinen on jo kuidutettu melkein kokonaan.
Sisältäkin täytyi vahvistaa
Molemmat kokonaan kuidutettuna.
Pohjatöitä pitäisi alotella, saas nähdä jos viikonlopuksi saisi musiikin soimaan, tosin diskantit on jo kiinni ja johdot on vedetty.
Kesäksi on tulossa kaikennäköistä, pienenä teaserina sanottakoon että alusta ym. pikku nippeliä on jo tilattu.
HUOM! Kuvat otettu puhelimella, kuvanlaatu EI ole maailman paras!
Pari kuvaa kotiutumisen jälkeen:
Etumuovikaari oli revitty irti jostakin syystä?
"Onhan siinä sentään isot puskurit!"
Vetokoukkukin siitä löytyi. (Paneelista puuttuva pala on jo liimattu paikoilleen.)
Pakkohan siihen oli rattikin vaihtaa....
Konehuonetta
RISPEKT!
Oli pakko käydä pesemässä auto, ja repimässä loputkin muovikaaret pois, ruostettahan sieltä löytyi. Kaikki kaaret hioin, ja massasin.
Pestynä
Ruosteet hiottuna ja massattuna
Takavalojen oranssi pisti aina silmään, ja asialle ajattelin tehdä jotain. Siispä tuumasta toimeen ja lakkaa ostamaan. Hioin valot 800:lla jonka jälkeen pesin ne huolella. Lakkaa vetelin seuraavasti: Kaksi kerrosta, Neljä kerrosta ja Kuusi kerrosta. Luulin tottakai että hyvä tuli, mutta toisin kävi. Valot oli pakko hioa uudestaa valumien takia. Tässä uudelleen lakattuna.
Seuraavana alkoi sylettämään kuskinpuolen etukaiuttimen sirinä. Ostin siis 6,5" DLS:ät, mutta eiväthän ne menisi vanhojen 4" Jensenien tilalle.Työstäminen alkoi rinkuloiden tekemisellä ja "koteloiden" reikien suurentamisella.
Siinä hieman suunnattuna.
Molemmat suunnattuna ja liimattuna,
seuraavana hilpeyttä paremmassa puoliskossa herättänyt sukkahousujen venytys.
Kuidutusta, on se mukavaa...
Siinä toinen on jo kuidutettu melkein kokonaan.
Sisältäkin täytyi vahvistaa
Molemmat kokonaan kuidutettuna.
Pohjatöitä pitäisi alotella, saas nähdä jos viikonlopuksi saisi musiikin soimaan, tosin diskantit on jo kiinni ja johdot on vedetty.
Kesäksi on tulossa kaikennäköistä, pienenä teaserina sanottakoon että alusta ym. pikku nippeliä on jo tilattu.
Viimeksi muokannut miikam, 6.7.2009 14:39. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Husse käymään, pisto kaasu pohjassa takakontin luukun läpi ja parilla hitsitäpillä kiinni, että pysyy siinä moottoritienopeuksissakin. Sikapossua väliin, ettei sada sisälle. Ja voilá - uusi tuning-suuntaus on kehitetty. Toimii myös kattoon, tosin matkustajia kehoitetaan noudattamaan erityistä varovaisuutta katosta törröttävän laipan kanssa.
Nyt on etupää valmis!
Kuvia:
Ylimääräiset kuidut poistettu
Pahimmat röpöt hiottu
Kitattuna
Hiottuna
Valmis
Pinta on muuten vedetty kiveniskumassalla...
Myöhemmin lisään kuvia missä näkyy kun ovat paikallaan.
Tänään vaihdoin myös kesärenkaat alle, laitoin samalla muovikaaret ja helmat takaisin paikalleen, kuvia siitäkin myöhemmin...
...tilausta odotellessa....
Kuvia:
Ylimääräiset kuidut poistettu
Pahimmat röpöt hiottu
Kitattuna
Hiottuna
Valmis
Pinta on muuten vedetty kiveniskumassalla...
Myöhemmin lisään kuvia missä näkyy kun ovat paikallaan.
Tänään vaihdoin myös kesärenkaat alle, laitoin samalla muovikaaret ja helmat takaisin paikalleen, kuvia siitäkin myöhemmin...
...tilausta odotellessa....
Kiveniskumassa on muuten yllättävän hyvää kamaa kun hakusessa on ns. "factory" lookki. Ite tein joskus kakkikseen keskipaneelin, jossa oli 1-din soitinpaikka ja päällystin sen myöskin kiveniskumassalla. Ainoa haittapuoli oli, että meinas olla aika herkkä "naarmuuntumaan". Mattalakan laitoin päälle niin auttoi hieman. Siistit paneelit muuten!
Kiitos, paneelit ovat nyt mitä ovat, ajavat asiansa. Viimeistelyyn olisi pitänyt käyttää enemmän aikaa...
Takavalot lakkasin Motip:in Tuning Line värilakalla.
Takavalot lakkasin Motip:in Tuning Line värilakalla.
Jälkihän riippuu siitä, montako kerrosta ja miten sitä lakkaa siihen sutaisee. jos vedät esim. 2 kerrosta, pinta on vain hieman tummempi. Jos sitä lakkaa hölvää koko purkin, niinkuin itse tein, niin valot ovat varmasti aivan mustat...
P.S. Voi olla että itse putsaan valot lakasta ja vetäisen uudestaan punaiseksi jättäen pakkivalon kohdan kirkkaaksi, saas nähdä.
P.S. Voi olla että itse putsaan valot lakasta ja vetäisen uudestaan punaiseksi jättäen pakkivalon kohdan kirkkaaksi, saas nähdä.
Noniin, tilaus saapui vihdoin!
Nam ja nam, maskikin tuli mukana...
Maskin vaihdoin samantien, helpoin kun se noista kolmesta oli.
Vakiomaski paikallaan, ripsilippa irroitettuna.
Alalistan kiinnikkeitä joutui hieman modaamaan jotta se istui nätisti uuteen maskiin.
Maski paikallaan, siinä ripsilipan kanssa.
Pakoputkenpään kanssa joutui taistelemaan hiukan enemmän, ja patentinhan siinä joutui tekemään. Loppujenlopuksi sekin istui hyvin.
Etujouset olivat kaikkein veemäisimmät, ja niiden kanssa taisteltii pitkin yötä.
Kotelo tyhjillään.
Jouset menivät tuntien taistelun jälkeen paikalleen, yhdeltä yöllä oli pakko luovuttaa, ja siirtää takajouset seuraavalle päivälle.
Vertailua moraan, siinä yleisilmettä.
Seuraavan koulupäivän sitten hyödynsin takajousien parissa. Ne menivät paikalleen ilman minkäänlaista taistelua.
Tuollainen siitä sitten tuli, sama takaa.
Loppujenlopuksi etulipan ja maan väliin jäi n. 60mm, alustan ja maan väliin hiukan enemmän. (Perä pitäisi saada vielä 10-20mm alemmas, minun mielestä...)
Ja kyllä, tällä pystyy jopa ajamaan, oli tuossa n. 400kg äijiä kyydissä, ja pystyi ajamaan mukulakivillä, moottoritiellä ja hidastetöyssyistä, ilman että mikään raapisi kiinni.
Ainut miinus tässä on että etuiskarit kun ovat aivan liian pitkät noille jousille, se aiheuttaa keulaan ikävän kumipallo-ilmiön. (Mutta kauneuden eteen on tingittävä mukavuudesta)
...Laitan taas pari kuvaa kun saan auton pestyä...
Nam ja nam, maskikin tuli mukana...
Maskin vaihdoin samantien, helpoin kun se noista kolmesta oli.
Vakiomaski paikallaan, ripsilippa irroitettuna.
Alalistan kiinnikkeitä joutui hieman modaamaan jotta se istui nätisti uuteen maskiin.
Maski paikallaan, siinä ripsilipan kanssa.
Pakoputkenpään kanssa joutui taistelemaan hiukan enemmän, ja patentinhan siinä joutui tekemään. Loppujenlopuksi sekin istui hyvin.
Etujouset olivat kaikkein veemäisimmät, ja niiden kanssa taisteltii pitkin yötä.
Kotelo tyhjillään.
Jouset menivät tuntien taistelun jälkeen paikalleen, yhdeltä yöllä oli pakko luovuttaa, ja siirtää takajouset seuraavalle päivälle.
Vertailua moraan, siinä yleisilmettä.
Seuraavan koulupäivän sitten hyödynsin takajousien parissa. Ne menivät paikalleen ilman minkäänlaista taistelua.
Tuollainen siitä sitten tuli, sama takaa.
Loppujenlopuksi etulipan ja maan väliin jäi n. 60mm, alustan ja maan väliin hiukan enemmän. (Perä pitäisi saada vielä 10-20mm alemmas, minun mielestä...)
Ja kyllä, tällä pystyy jopa ajamaan, oli tuossa n. 400kg äijiä kyydissä, ja pystyi ajamaan mukulakivillä, moottoritiellä ja hidastetöyssyistä, ilman että mikään raapisi kiinni.
Ainut miinus tässä on että etuiskarit kun ovat aivan liian pitkät noille jousille, se aiheuttaa keulaan ikävän kumipallo-ilmiön. (Mutta kauneuden eteen on tingittävä mukavuudesta)
...Laitan taas pari kuvaa kun saan auton pestyä...
Rajallinen budjetti, eikä tohon rahaa käydä enempää työntämään, toivottavasti.
Kyllähän toi 80/60 on aika tissiposkien setti, ajattelin että se olisi matalempi, mutta pääseepähän ajelemaan melkeinpä missä vain.
P.S. Katselin tuossa takajousien vaihdon yhteydessä tuota hattuhyllyä, voipi olla että päästään vielä leikkimään kuidulla!
Kyllähän toi 80/60 on aika tissiposkien setti, ajattelin että se olisi matalempi, mutta pääseepähän ajelemaan melkeinpä missä vain.
P.S. Katselin tuossa takajousien vaihdon yhteydessä tuota hattuhyllyä, voipi olla että päästään vielä leikkimään kuidulla!
Tänään säikähdin aikamoisesti, öljyä ja jäähdytysnestettä tippui auton alle ajon jälkeen.
Ehdin jo tokaista "kansi saatana".
Tarkemman tutkimisen jälkeen onneksi viat olivat seuraavanlaiset:
1. Öljy tuli venttiilikopan ja kannen välistä, selvisi kiristämällä.
2. Jäähdytysnestettä tuli paisuntasäiliön "ylivuotoreiästä". Syynä: korkin O-rengas oli pois paikoiltaan.
HUH!
P.S. Saattaapi olla että moottori vaihtuu lähiaikoina GU:hun... Tosin monojetillä varustettuna!
Ehdin jo tokaista "kansi saatana".
Tarkemman tutkimisen jälkeen onneksi viat olivat seuraavanlaiset:
1. Öljy tuli venttiilikopan ja kannen välistä, selvisi kiristämällä.
2. Jäähdytysnestettä tuli paisuntasäiliön "ylivuotoreiästä". Syynä: korkin O-rengas oli pois paikoiltaan.
HUH!
P.S. Saattaapi olla että moottori vaihtuu lähiaikoina GU:hun... Tosin monojetillä varustettuna!
Taas on päivitelty autoa! (Tietotekniikka petti, joten tänne päivittely hieman jäi...)
Kun ilmat lämpeni, alkoi auto käymään liian kuumana flektin toimimattomuuden takia (Anturivika), joten tein lievän "patentin". Nyt flekti lähtee pyörimään omasta katkaisijasta kahdella portaalla, (nyt on kaksi sumuvalokatkaisijaa, sumuvaloille ja flektille.)
Kuvia: 1, 2
Moottoripesukin tuli suoritettua, puhdasta? Lensitiinillä ja painepesurilla pesin, silikonispraytä käytin viimeistelyyn.
Eräänä iltana oli tylsää, ja visio pääsi iskemään: Kuvia: ensimmäinen kehikko, kehikko valmiina, kulmaraudoista siis tuon tein, tässä muodoiltaan valmiina. Tällä hektkellä on maali kuivumassa, musta tuosta on tulossa.
Vetokoukkukin sai hieman siistimmän ilmeen.
Rahaakin jostain oli kertynyt, oli pakko tuhlata penkkeihin! Suoraanhan nuo eivät jettaan mene, joten purkasin ylimääräiset golfin penkit, joista olisi tarkoitus hyödyntää kiskot ja niskatuet. Saas nähdä mitä tuosta kiskojen sovittelusta tulee, saattaapi mennä paljon viinaa ja hermoja!
(...P.S. Tänään piti jetta myllyttää, sopivasti tuli vettä taivaalta, tottakai...)
Kun ilmat lämpeni, alkoi auto käymään liian kuumana flektin toimimattomuuden takia (Anturivika), joten tein lievän "patentin". Nyt flekti lähtee pyörimään omasta katkaisijasta kahdella portaalla, (nyt on kaksi sumuvalokatkaisijaa, sumuvaloille ja flektille.)
Kuvia: 1, 2
Moottoripesukin tuli suoritettua, puhdasta? Lensitiinillä ja painepesurilla pesin, silikonispraytä käytin viimeistelyyn.
Eräänä iltana oli tylsää, ja visio pääsi iskemään: Kuvia: ensimmäinen kehikko, kehikko valmiina, kulmaraudoista siis tuon tein, tässä muodoiltaan valmiina. Tällä hektkellä on maali kuivumassa, musta tuosta on tulossa.
Vetokoukkukin sai hieman siistimmän ilmeen.
Rahaakin jostain oli kertynyt, oli pakko tuhlata penkkeihin! Suoraanhan nuo eivät jettaan mene, joten purkasin ylimääräiset golfin penkit, joista olisi tarkoitus hyödyntää kiskot ja niskatuet. Saas nähdä mitä tuosta kiskojen sovittelusta tulee, saattaapi mennä paljon viinaa ja hermoja!
(...P.S. Tänään piti jetta myllyttää, sopivasti tuli vettä taivaalta, tottakai...)
Tänään saatiin vielä jotakin aikaiseksi, kattoteline paikallaan.
Tuli tehtyä myös pikku detaili, kuka huomasi?
Tuli tehtyä myös pikku detaili, kuka huomasi?
GSI-Kadetin penkit joskus sovittelin kädiin. Juuri niin hermoja raastavaa touhua, kuin ennakoit. Ykkösgolfin penkin kuupasta irrotin sen kehikkoristikon ja sovittelin kadetin penkkiin, varsin helposti sai kiinni, mutta istuin asettui aivan liian korkealle, joten jalkoja piti lyhentää ja jalan kaarta laskea senttikaupalla. Homman teki hankalaksi se, että kädin kopissa ei todellakaan ole paljoa tilaa sovitella.
Lähtihän se taas käsistä.... Lopputulos.
Ja tosiaan, kyllähän tuo kori on korkealla, kokeilin myös sillä tavalla, että telineet olisivat olleet korin päädyissä ja kiinnitys korin yläpäässä, se vasta koomiselta näyttikin.
No jotain positiivista, tiedetään ainakin että tuo penkkiswap on käytännössä mahdollista. :D Ajattelin juuri niin, että leikkaan tuon pohjalevyn tosta golfin penkistä irti ja lyhentelen kiskon jalkoja sen verran kuin tarvitsee.
Ja tosiaan, kyllähän tuo kori on korkealla, kokeilin myös sillä tavalla, että telineet olisivat olleet korin päädyissä ja kiinnitys korin yläpäässä, se vasta koomiselta näyttikin.
No jotain positiivista, tiedetään ainakin että tuo penkkiswap on käytännössä mahdollista. :D Ajattelin juuri niin, että leikkaan tuon pohjalevyn tosta golfin penkistä irti ja lyhentelen kiskon jalkoja sen verran kuin tarvitsee.
Jetta tuli myllyteltyä, käytiin myös openissa ja mansessa, kotiinpääsyn jälkee lähti taas lapasesta, nyt on pohjien teko meneillään.
Väriksi olisi tulossa näillä näkymin mattavihreää, vanteet käännetään, jos jostain löydän edullisesti 155/55 r14 renkaat, ja myös vanteiden väri vaihtuu...
...Kuvia myöhemmin...
Väriksi olisi tulossa näillä näkymin mattavihreää, vanteet käännetään, jos jostain löydän edullisesti 155/55 r14 renkaat, ja myös vanteiden väri vaihtuu...
...Kuvia myöhemmin...
Tässä parin illan anteja
Kontinkansi hitsattuna. Muutamalla paikalla selvisi, tuohon laitan kilvenvaloiksi yleismallit, orkkikset murenivat käsiin irroittaessa. Kuvassa merkki irroitettu, sekin hitsataan umpeen, "JETTA"- tekstin jätän, tottakai.
Uutta peltiä joutui vääntämään jonkin verran tuohon tiivisteen ympärille.
Tällä hetkellä on jonkin verran myös kittailtu, jokapuolelta autoa, niistä lisää myöhemmin...
Kontinkansi hitsattuna. Muutamalla paikalla selvisi, tuohon laitan kilvenvaloiksi yleismallit, orkkikset murenivat käsiin irroittaessa. Kuvassa merkki irroitettu, sekin hitsataan umpeen, "JETTA"- tekstin jätän, tottakai.
Uutta peltiä joutui vääntämään jonkin verran tuohon tiivisteen ympärille.
Tällä hetkellä on jonkin verran myös kittailtu, jokapuolelta autoa, niistä lisää myöhemmin...
Taas on tehty jotakin, tällä kertaa valoille.
Etuvaloja hiukan tuli tummennettua, takavaloja myös.
Etuvilkut saivat sisäänsä parkit.
Pelkät parkit päällä
Vilkut päällä
Sivuvilkutkin saivat osansa.
Tuli myö rikottua yksi maaginen raja.
Etuvaloja hiukan tuli tummennettua, takavaloja myös.
Etuvilkut saivat sisäänsä parkit.
Pelkät parkit päällä
Vilkut päällä
Sivuvilkutkin saivat osansa.
Tuli myö rikottua yksi maaginen raja.
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Etuvilkut ovat alunperin siniset, ne olisivat vasta hölmöltä näyttäneet, takavalot+ sivuvilkut kieltämättä lähtivät hieman käsistä, ja tosiaan kyllähän ne etuvalot sillälailla olisi saanut, voihan tuo olla että niinkin tulee tehtyä, eikä sillä valoteholla niinkään, ei tässä lapinperukoilla asustella.
Noita parkillisia etuvilkkuja on muuten valmiinakin olemassa, laillisenakin versiona.
Vieläkö myynnissä?
Vieläkö Jetta on myynnissä?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa