Etelänmatka umpisuomalaisille,minne?
Valvoja: ffp jäsenet
Etelänmatka umpisuomalaisille,minne?
Reissaajat huom nyt vinkkiä missä pärjää 2 vanhaa umpisuomalaista varista eli vanhemmat on lähdössä kevään mittaan elämänsä ensimmäiselle etelänmatkalle ja pitäis löytää paikka jossa 2 noin 60v pärjäis suomen kielellä mahdollisimman hyvin.
Kummallakin pisin reissu taitaa olla laivamatka Tukholmaan tai bussireissu Viroon eikä lentokoneessa ole koskaan olleet.
Kummallakin pisin reissu taitaa olla laivamatka Tukholmaan tai bussireissu Viroon eikä lentokoneessa ole koskaan olleet.
Kanariansaaret, ja varsinkin Playa del Ingles on vallan hyvä lomakohde juuri kyseiselle henkilötyypille. Omat appivanhemmat reissaavat parikertaa vuodessa Inglesiin, ja hyvin pärjäävät suomellakin. Eivät tosiaan englantia osaa.
Inglesissä on paljon suomalaisia, ja jos ottaa jonkun "yleisemmän" hotellin niin varmasti naapurissa on joku joka osaa avustaa tarpeen mukaan.
OT. Sinänsä on hassua että näissä isommissa turistirysissä on "Suomalaisia" ja "Nordic" ravintoloita mistä saa pottumuusia ja lihapullia sekä tottakai ylihinnoiteltua suomalaista olutta. Nämä siis ainakin Inglesissä, Lanzarotella ja Madeiralla.
Inglesissä on paljon suomalaisia, ja jos ottaa jonkun "yleisemmän" hotellin niin varmasti naapurissa on joku joka osaa avustaa tarpeen mukaan.
OT. Sinänsä on hassua että näissä isommissa turistirysissä on "Suomalaisia" ja "Nordic" ravintoloita mistä saa pottumuusia ja lihapullia sekä tottakai ylihinnoiteltua suomalaista olutta. Nämä siis ainakin Inglesissä, Lanzarotella ja Madeiralla.
Mitäs hassua siinä on? Eikös se ole ihan hyvä juttu, että Peräkylän Reino saa lihapataa syödäkseen?
Eiköhän se ole Gran Canaria ja jos ei nuoriso ja yökerhoelämä ole tärkeintä, niin ehkä ennemmin se Puerto Rico kuin Playa del Inglés.
...
Itse suosittelen Kosia tai Kyprosta.
Molemmissa olen käynyt 3 kertaa, ja tarkoitus olisi joskus mennä uudestaankin, itse tykkään paikoista todella paljon :)
Kanarian saarilla tosiaan pärjää suomella hyvin, Teneriffalla saa suomalaisia sanomalehtiäkin.. Päivän viiveellä ;)
Molemmissa olen käynyt 3 kertaa, ja tarkoitus olisi joskus mennä uudestaankin, itse tykkään paikoista todella paljon :)
Kanarian saarilla tosiaan pärjää suomella hyvin, Teneriffalla saa suomalaisia sanomalehtiäkin.. Päivän viiveellä ;)
Vai että Madeiralla? Oletko nyt ihan varma? Olen siellä nimittäin kahteen otteeseen viikon ollut, enkä ole mitään noista tähän mennessä nähnyt, en "Suomalaisia" tai "Nordic" ravintoloita enkä suomalaista olutta. On tuo Madeira enemmänkin saksalaisten ja brittien matkakohde kuin suomalaisten, joka on mielestäni ihan hyvä.
Playa del Ingles, Gran Canaria on ainakin varma kohde. Sää on melkoisella todennäköisyydellä hyvä, löytyy hiekkarantaa ja ostoskeskuksia. Jos retket kiinnostavat, niin niitäkin löytyy joka lähtöön. Bussilla sitten pääsee ympäri saarta jos maisemien katselu kiinnostaa.
Pakettimatka vaikka Aurinkomatkoilta ja majoitus johonkin isompaan hotelliin, huone mahdollisimman ylhäältä. Katutasossa voi olla liikenteen melua tai diskomökää.
Suomella tosiaan pärjää, niin paljon tuolla meikäläisiä käy.
Pakettimatka vaikka Aurinkomatkoilta ja majoitus johonkin isompaan hotelliin, huone mahdollisimman ylhäältä. Katutasossa voi olla liikenteen melua tai diskomökää.
Suomella tosiaan pärjää, niin paljon tuolla meikäläisiä käy.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”