Taas kerran 1.8t AEB koneellinen volkkari, josta tehot/ahdot kateessa. Auton ostin viime syksynä (oli ajettu noin 200tkm) ja autossa oikeastaan alusta lähtien ollut sellainen vika, että välillä auto on ollut tehoton. Autoon vaihdoin MTM:n lastun melkein saman tien. Alussa vika oli sellainen, että ajaessa välillä tehoja oli enemmän ja välillä vähemmän (olisiko pers.tuntumalla noin 30 hv:n tehoero?) ja nykyään tuota tehoheittelyä ei enää tule ollenkaan vaan auto tasaisesti tehoton. Auto vetää alakierroksilla hyvin, mutta yläkierroksilta tehot ovat hävinneet. Ahtopainemittaria en ole saanut vielä käsiin.
Passattini ei kelpuuta vag-comia tai muita ”koti”testereitä, volkkariliikkeiden testerit toimii ja auto antanut aikaisemmin vain vikakoodin ahtovuodosta ja samalla testanneet uudella maffilla, jossa vika ei ole ollut.
Vaihdettu/testattu ja tulos:
-edellinen omistaja vaihdattanut turbon noin 10 tkm sitten
-paineistin ahtovuotojen varalta -> vuotoja löytyi
-vaihdoin ahtoletkuja ja sulaneen huohotinputken imusarjan alta -> hieman tehoja lisää ja bensan keskikulutus tippui noin litralla
-maffin piuha irti -> ei oikeastaan mitään vaikutusta
-bensansuodin -> ei vaikutusta mihinkään
-otin hukkaportille menevä letku irti, paineet ”räjähtävät” -> turbo kunnossa
-kaasuläppäkotelo irroitettu ja puhdistettu -> tyhjäkäynti tasaisempi
-N75:ltä virtajohto irti -> auto tehottomampi
-N75 mitattu, vastus noin 35 ohm -> pitäis olla kunnossa
-N75:lle tuleva virtajohto mitattu, jännite noin 8v tyhjäkäynnillä
-uusi bypass ->toimii hieman tasaisemmin
-uusi N75K -> turbo herää aikaisemmin ja hieman tehokkaampi ja tasaisempi veto
Seuraava toimenpide?
-katalysaattori/pakoputki tukossa?
Pystyykö tuon pakoputkiston muuten miten paineistamaan, esim ottamalla lambdan irti ja pistämällä jonkun mittarin sen tilalle? Tuosta paineistamisesta ollut jotain juttua foorumeilla, mutta tarkempaa ohjeistusta tuohon en ole löytänyt
VIKASELVISI: Passatin ahto ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
VIKASELVISI: Passatin ahto ongelma
Viimeksi muokannut tkh, 15.9.2008 18:57. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Puolen litran limppari pullosta pohja pois ja korkkiin venttiili, ilmanpuhdistimeen/maffille menevä letku irti ja pullo kiinni klemmarilla letkuun ja eikun painetta järjestelmään. Painetta ei saa laittaa liikaa ja jossain suosittelivat vielä tukkimaan huohotinputken, kun muuten voi paineistuksen jälkeen auto vähän aikaa savuttaa, mutta tuo kuulemma vain, jos laittaa liikaa painetta (yli kilon).
Vika selvisi, eli katalysaattori oli hajonnut, tai ainakin sisuskalut oli paskana ja nyt ilman sisuskaluja auto toimii todella hyvin, eli ei hyydy enää. Auto meni kuitenkin tuolla hajonneella katilla läpi katsastuksesta, vaikka sisuskaluissa oli iso reikä. No jos saisi vielä downpipen ja tehokatin jossain vaiheessa tuohon asennettua tuon onton katin tilalle...
Itselläni Audi 1.8T Quattro (vakio 120kW), Revon softalla, Forgen by-pass ja BSR:n opti-flow...
Heti ohjelmoinnin jälkeen toimi kuin junan vessa ja tehoa oli mitä luvattiin. Sitten alkoivat ongelmat. Sytytyspuolia poksahteli ja ne vaihdettiin kaikki uusiin. Sitten käytin auton vuosihuollossa Bernerillä ja huollon jälkeen tehot alkoivat hiipua. Nyt ei enää Audi liikahda juurikaan vakiota enempää, mikä *##*?`tti siinä voisi olla vikana?
Vikakoodeja ei anna mitään, ilmamassamittarin vaihdoin tänään, ei vaikutusta.
Voisiko katti olla paskana ja miten sen nyt tähän hätään voisin helpoimmin todeta?
Tehot hävisivät pikkuhiljaa, välillä oli poweria ja sitten taas ei... nyt ei enää ole, eikä näytä heräävän henkiin millään. Mitä seuraavaksi?
HELP!
Heti ohjelmoinnin jälkeen toimi kuin junan vessa ja tehoa oli mitä luvattiin. Sitten alkoivat ongelmat. Sytytyspuolia poksahteli ja ne vaihdettiin kaikki uusiin. Sitten käytin auton vuosihuollossa Bernerillä ja huollon jälkeen tehot alkoivat hiipua. Nyt ei enää Audi liikahda juurikaan vakiota enempää, mikä *##*?`tti siinä voisi olla vikana?
Vikakoodeja ei anna mitään, ilmamassamittarin vaihdoin tänään, ei vaikutusta.
Voisiko katti olla paskana ja miten sen nyt tähän hätään voisin helpoimmin todeta?
Tehot hävisivät pikkuhiljaa, välillä oli poweria ja sitten taas ei... nyt ei enää ole, eikä näytä heräävän henkiin millään. Mitä seuraavaksi?
HELP!
Katin hajoamista ei mulla ainakaan nähny millään testillä, ainoastaan kun otti pois paikoiltaan niin sillä selvis.
Väsäsin muuten viikonloppuna tuohon omaan passattiini magnaflow:n takapöntön kiinni vakio änkkärin tilalle ja auto piristy aivan huomattavasti tuolla, lähtee huomattavasti herkemmin vetämään ja vetää yläkierroksilla paremmin.
Eikä ollut kallis, englannista tilattuna 49 euroa ja samalla tilasin magnaflow metallisen tehokatin, sille hintaa jäi 80 euroa, postikuluineen kotiovelle tuotuna yhteensä tais tehdä jotain 150 euroa. Kiinnikkeet pitää vain itte tehdä, kun tuo änkkäri ois maksanu jotain 300 e passattiin sopivilla kiinnikkeillä ja katti jotain saman verran.
Pitäs vielä tuo tehokatti pultata alle, mut saa nähdä millon ennättää. Molemmat vielä e -tyyppi hyväksyttyjä eli ei pitäs tulla katsastuksen kanssa myöhemmin ongelmia.
Väsäsin muuten viikonloppuna tuohon omaan passattiini magnaflow:n takapöntön kiinni vakio änkkärin tilalle ja auto piristy aivan huomattavasti tuolla, lähtee huomattavasti herkemmin vetämään ja vetää yläkierroksilla paremmin.
Eikä ollut kallis, englannista tilattuna 49 euroa ja samalla tilasin magnaflow metallisen tehokatin, sille hintaa jäi 80 euroa, postikuluineen kotiovelle tuotuna yhteensä tais tehdä jotain 150 euroa. Kiinnikkeet pitää vain itte tehdä, kun tuo änkkäri ois maksanu jotain 300 e passattiin sopivilla kiinnikkeillä ja katti jotain saman verran.
Pitäs vielä tuo tehokatti pultata alle, mut saa nähdä millon ennättää. Molemmat vielä e -tyyppi hyväksyttyjä eli ei pitäs tulla katsastuksen kanssa myöhemmin ongelmia.
Nuo magnaflown tuotteet löysin ebaystä, myyjänä oli seuraava liike:
http://shop.ebay.co.uk/merchant/nemesisperformanceuk
Nyt tuolla ei myynnissä samoja malleja enää ollut.
Varmistin vielä paljon itse silloin maksoin niistä ja hinnat olivat: änkkäri 49e, katti 80e ja postikuluineen yhteensä 159,85e, tilasin nuo vuodenvaihteessa kun punnan kurssi oli silloin sama kuin euron.
http://shop.ebay.co.uk/merchant/nemesisperformanceuk
Nyt tuolla ei myynnissä samoja malleja enää ollut.
Varmistin vielä paljon itse silloin maksoin niistä ja hinnat olivat: änkkäri 49e, katti 80e ja postikuluineen yhteensä 159,85e, tilasin nuo vuodenvaihteessa kun punnan kurssi oli silloin sama kuin euron.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa