Word- ongelma / tiedosto osittain pilalla

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

vk
-

Word- ongelma / tiedosto osittain pilalla

ViestiKirjoittaja vk » 23.2.2009 9:41

Muistitikulle tallennettu Word tiedosto (.doc) oli tehnyt temput ja useampi sivu keskellä dokumenttia oli muuttunut pelkiksi neliöiksi.

Onko mitää keinoa tai ideaa mistä onnistuisi palautaa osia menetetystä tekstistä?

EDIT: taitaa olla turhaa haaveilua tuo palauttaminen. Edellinen temp tiedosto ei kata tuota puuttuvaa osaa ja notepadilla avatusta tiedostosta löytyy ihan raaka aukko puuttuvien kappaleiden kohdalta. Ilmeisesti joku avaruuden neutroni osunut tuohon muistitikun sektoriin jossa tuo kappale oli.

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 23.2.2009 18:32

Ihan mielenkiinnoista, oliko tikku otettu koneesta irti vaan kylmästi kiskaisemalla ilman, että tikkua oli varsinaisesti "pysäytetty"? Itse yleensä tikun kiskaisen vaan irti, eikä yleensä mitään tapahdu, mutta kuullut myös päinvastaisia "kauhutarinoita".

Klonksvaagen
-

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 23.2.2009 18:39

Ihan mielenkiinnoista, oliko tikku otettu koneesta irti vaan kylmästi kiskaisemalla ilman, että tikkua oli varsinaisesti "pysäytetty"? Itse yleensä tikun kiskaisen vaan irti, eikä yleensä mitään tapahdu, mutta kuullut myös päinvastaisia "kauhutarinoita".

Sama tyyli täällä, jonkun kerran on wintoosa antanut jonkun ilmoituksen ja "data" jäänyt vajaaksi.

Kannataa varmaan kokeilla jotain recovery ohjelmaa.
Ainakin "oikea" word oletusasetuksilla tekee varmuuskopiotiedoston, jonka voinee kaivaa esille.

Itse palautin tuollaisella ohjelmalla formatoidulta kiintolevyltä valokuvia.

(Edit)
Näpläimistä alkaa patterit loppua, kun tulee tahattomiakin kirotus vireitä :)
(/Edit)

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 23.2.2009 19:54

8-9v sisällä kadonnut itselläni mitää dataa mistään laitteesta, kun kiskaissut ilman pysäytystä.. jos ei lasketa sitä ainutta kertaa joka tapahtui ubuntulla (mutta se nyt taas on asia erikseen)..

Tosiaan tuskin saa dataa mitenkään takasin, jos se kerran on bittiavaruuteen haihtunut. Formatointiin tarkoitetut ohjelmat tuskin auttavat tässä vaiheessa! Formatointihan ei poista läheskään kaikkea dataa, ja siksi sitä saa nostettua erinäisillä ohjelmilla, kun tässä taas se data ei ole piilossa, vaan tuolla bittiavaruudessa.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.2.2009 19:56

Data häviää jos ottaa usb-muistin irti ennen kuin väylän puskurimuisti on kirjoitettu laitteelle.

Uudemmat käyttikset kirjoittavat puskurit tasaisin väliajoin laitteelle. Vanhemmissa pitää laite pysäyttää että puskuri kirjoitetaan.

vk
-

ViestiKirjoittaja vk » 23.2.2009 21:23

ei ole tikkua poistettu koneesta ollenkaan tämän onnettomuuden aikana. Ei ole vaan tallentunut tuo kohta tai on hävinnyt. No virhe on korjattu ja puuttuva kohta kirjoitettu uudestaan.

kiitos auttajille kuitenkin

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 23.2.2009 22:57

Toiset käyttää aina sitä "Poista laite turvallisesti" -ominaisuutta ennen kuin irroittavat tikun koneesta. Itse olen vain katsonut, että tikun merkkivalo lopetta vilkkumisen ja kiskaissut tikun irti, eikä koskaan ole mitään kadonnut. Paitsi kerran kun koko kone meni jostain syystä jäihin kesken tiedonsiirron ja 2Gt tikulle ilmestyi ~4Gt epämääräinen tiedosto, jota ei pystynyt edes poistamaan.
Kaikki ehjät tiedostot vain koneelle talteen, jonka jälkeen tikulle täydellinen formatointi ja taas toimii.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.2.2009 9:46

Wordihan tekee niitä kissanhännällä varustettuja temppitiedostoja samaan kansioon, mihin tiedostokin on talletettu. Pyyhkiytyvät, kun wordin sammuttaa normaalisti, mutta crash -tilanteessa saattavat jäädä jäljelle. Joskus olen niistä saanut jotain dataa irti, kun originaali on tuhoutunut.

Klonksvaagen
-

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 24.2.2009 10:12

Wordihan tekee niitä kissanhännällä varustettuja temppitiedostoja samaan kansioon, mihin tiedostokin on talletettu. Pyyhkiytyvät, kun wordin sammuttaa normaalisti, mutta crash -tilanteessa saattavat jäädä jäljelle. Joskus olen niistä saanut jotain dataa irti, kun originaali on tuhoutunut.

Just noita tarkoitin. Nuilla "recovery" ohjelmillahan löytyy tiedostot, vaikka olisi "päälle kirjoitettu", luulisi nuidenkin kissanhäntä tiedostojen löytyvän.

Jappelo
-

ViestiKirjoittaja Jappelo » 24.2.2009 15:32

Tumpula
-

ViestiKirjoittaja Tumpula » 25.2.2009 14:07

^Vokabuläärivinoilua Gatesille?

Repair Corrupt Microst Word Files

Pientä hymynkaretta nousi huulille. (Excelin kodalla toki Microsoft oikeinkirjoitettuna).

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”