passat 3c ja 20" vanteet

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

passat 3c ja 20" vanteet

ViestiKirjoittaja olgr » 3.2.2009 16:42

Onko kokemuksia, mahtuuko Passat 3C sedanin alla pyörimään vanteet koossa 8.5"-9"x20" ja kumeina 235/35R20? Vanteen ET on +35mm. Auto on ihan vakio highline varusteltu ja ei pitäisi ainakaan olla madallettu. Highlinessähän ei ole sama -15mm alusta kuin sportlinessä.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.2.2009 16:45

235/30/20 menee kyllä 8" ET35:lla. 8.5" leveyteen on parempi taaseen ET30-32
35% sivuprofiililla en usko et kovin hyvin käy.
Viimeksi muokannut diffas, 3.2.2009 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.2.2009 16:48

Saattaa muuten olla jokseenkin hoopon näköinen 20-tuumaisilla vanteilla ilman madallusta...

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 3.2.2009 18:17

No perskele, vieläkun olisi tarkoitus autoa madaltaakin... Eli pitäydymme suosiolla 19":ssa?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 3.2.2009 18:21

Kuva

http://www.hofele.com/design/en/Accesso ... wheel.html

Itse en laittaisi missään tapauksessa 20" vanteita... Aivan liian isot.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 3.2.2009 18:55

Ja 19":lla madallus on tarpeen.

EDIT: vai sittenkin 20" + 20"

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 3.2.2009 20:35

No onhan noissa 20" munaa... Mutta tosiaan ovatko sitten aivan koriltansa vakiossa autossa hieman pöhköt. Tässä on jotain semmosta mitä olen haaveillut. Kromit tuppaavat olemaan hiukan hinnoissa vaan näissä kokoluokissa. 20" saisi melko nättiä perus vannetta kumeineen ihan ok rahalla, esim tässä on jotain sen suuntaista. Eivät nyt olet tietenkään ihan vielä akuutit, mutta voisihan ne ostaa.

Katselin noita ADR Sterling kromeja hieman jostain amerikkalaisesta kaupasta. Olisi tarjolla 9.5"x19" ET35 ja 8.5"x19" ET35. Löytyy myös ET25 kumpaakin. Olisiko taakse mahdollista laittaa 9.5:set ja eteen 8.5:set vai laitetaanko suosilla 8.5" joka nurkkaan? ET35 lienee ainakin 8.5:selle hyvä? 9.5"x19" ET35 maksaisivat kokonaiset 225$ pala. 8.5" 217$. Ja kauppa oli http://www.elites-wholesale.com. Sivuilla lukee myös: Do you ship internationally? Yes. Minkälaiset tullit moisiin tulee?

Ideoita ja kokemuksia?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.2.2009 23:30

Eikös tuon mallin passatissa pidä olla ET:t samaa luokkaa kuin uudessa Golfissa ja Eosissa jne. Eli jossain 40 päälle?

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 4.2.2009 6:29

No sehän ei yhtään helpota vanteiden etsimistä. Tai ainakaan tuolla em. kaupassa ei tuommoisella ET:llä ole 5x112 jakosia kromeja. Katselin kyllä itsekin, että jossain soveltuvuus taulukossa oli 7.5x19" ET40-45 tai muuta vastaavaa. Eli taitaa sitten 8.5x19" ET35 tulla tosi ulos.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 4.2.2009 9:44

Saat kyllä varsinaisia kevätjuhla liikkeitä tehdä jos aiot 35 ET:llä vanteet alle laittaa. Nelivetoiseen se onnistuu, mutta vajaa vetoiseen ei. Lisäksi vielä Passatissa on takapää varsin ahdas, että unohda samalla se 9,5 levee vanne.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2009 15:45

Mahtaako tollaiset vähemmän premium-merkkiset 20-tuumaiset kromivanteet olla kuinka raskaita jos vertaa johonkin BBS:ään tai O.Z. Racingiin?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.2.2009 16:07

Mahtaako tollaiset vähemmän premium-merkkiset 20-tuumaiset kromivanteet olla kuinka raskaita jos vertaa johonkin BBS:ään tai O.Z. Racingiin?


No mitäs luulet, ihan on ollu karvan vaille vitun painavia.
Eikä tunnu aina kaikki noi bbs ja oozetatkaan olevan "niin" kevyitä..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 4.2.2009 16:27

EIkä vanteiden painoja kannata laskeskella jos 20 tuumaset vanteet meinaa laittaa. 16 tuumanen peltivanne kun on se kevein ratkaisu tuohon malliin jos painon mukaan mennään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2009 17:07

Itse ajattelin lähinnä että pompsahtaako se 18 tuumaa, 15 kg → 20 tuumaa, 30 kg?

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 4.2.2009 22:07

Tänään saapui auto tontille. Kai ne 19" laitetaan sitten kesäksi. Madallus sitten sen mukaan, säädettävää ajattelin. Vai olisiko joku ei säädettävä jousi+iskarisarja hyvä valinta? Vanteet tulisi ilmeisesti olla luokkaa 8"-8.5" x 19" ET 40-45+, spacereillahan tota saadaan sitten kohdilleen. Kumit sitten koossa 225/35/19 tai 235/35/19.

Juu, en noita vanne painoja tässä autossa laskisi, eihän tommonen perhepassatti muutenkaan mihinkään kulje, R36 saattanee olla poikkeus. En ole radalle menossa, eikä muutaman litran suurempi kulutus haittane elämää. Pidemmällä aikajänteellä saattaneehan se turha vannemassa kuluttaa erinäisiä paikkoja autossa.
Viimeksi muokannut olgr, 4.2.2009 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2009 22:09

Niin ei se kulutus tai suorituskyky vaan ajettavuus...

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 5.2.2009 8:06

Okei okei, eihän ne mitään umpi valurautaa saa olla. Uskallan kuitenkin hulluna ostaa oudonkin merkkiset kromit, uskon, että niillä tullaan toimeen! Tai ainakin salaa toivon...

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 9.2.2009 23:28

Vastaan nyt itse itselleni. Ainakin audi a4 b7 jossa vakio et on 40-50, passaa 8.5 x 19 vanne 35ET:llä ihan mainiosti.. Onko passatissa todella niin eri hommat? Autoani ei ole tarjoitus madaltaa aivan tappiin, ei ainakaan renkaita karien sisään asti.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 10.2.2009 8:46

Passatin pyörän kaaret ovat erilaiset kuin Audissa, siis toisin sanoen Passatin kaaret ovat ahtaamat kuin Audissa vaikka pohjaratkaisu onkin samanlainen.
Tässäkin kohtaa on taas hyvä pitää myös mielessä että ET:n suuri pienentäminen käy laakereiden ja pallonivelien päällä, niiden käyttöikää lyhentämällä.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 10.2.2009 9:00

Passatin pyörän kaaret ovat erilaiset kuin Audissa, siis toisin sanoen Passatin kaaret ovat ahtaamat kuin Audissa vaikka pohjaratkaisu onkin samanlainen.


Noiden autojen pohjaratkaisuissa ei kyllä juuri samaa ole.

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 10.2.2009 10:17

Okei, kai se on uskottava. Tuossa olisi todella hienot vanteet tarjolla, mutta niitä ei saa kun ET35. Ne on siis kuopattava ja todella etsittävä oikealla ET:llä olevat vastaavat. Usasta luultavasti tulevat, niin onhan siellä mistä valita.

Kyllä ne rapakon takana aika härskiä kummia taaksekin laittaa: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4238926

Ei kovin ahtaalta vaikuta...

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 11.2.2009 7:41

Noiden autojen pohjaratkaisuissa ei kyllä juuri samaa ole.


Pahoittelen, meni mallisarjat sekaisin.

Jos täyden varmuuden haluat vanteiden sopivuuteen, käyt rengas liikkeessä kokeilemassa jotain vannetta jonka ET on se 35, siitä sitten näkee kuinka lähelle kaarta se vanne tulee.
Täysivetoinenhan on eri juttu tuolta takapäästä, eli toisin sanoen on tilavammat kaaret. Passatissakin on tuossa mallissa takana camperi säädettävissä, eli sen kun kaataa miinukselle sen 2 astetta niin alkaa mahtumaan. Renkaiden nopeaa kulumista on sitten kyllä turha ihmetellä:)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 11.2.2009 9:33

Kyllä ne rapakon takana aika härskiä kummia taaksekin laittaa: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4238926


Eikös nuo ole 19" C63 AMG:n vanteet? Mitkä lie specsit?

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 11.2.2009 9:52

En tiedä onko tossa sinisessä sama kun tässä:

http://farm4.static.flickr.com/3522/322 ... d04c_o.jpg

amg reps
19x8.5 ET 42 FRONT
19x9.5 ET 45 REAR
235/35/19 FRONT
245/35/19 REAR

Enemmän näyttäisi tulevan ulos tuossa sedanissa, oisko ET sitten eri...

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 11.2.2009 10:57



Mikäs etupuskuri tuo on?

En kyllä sanoisi että tulee sen ulommas sedanissakaan.

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 12.2.2009 8:42

Puskurista ei ole tietoa, mutta vanteet on R63 replicat. Kovasti rupesi itseäkin kiinnostamaan, luultavasti ei ole Suomessa vastaavia paljoa.

jokkix
-
Viestit: 31
Liittynyt: 9.4.2010 18:47

ViestiKirjoittaja jokkix » 10.6.2010 19:44

Tuo puskuri on jotain peruskamaa jenkkilässä. Ainakin mitä olen kuvia katsellut niitten foorumeilta, niin monelta löytyy kyseinen puskin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa