t4 syncro vaihteisto pähkäilyä
Valvoja: ffp jäsenet
t4 syncro vaihteisto pähkäilyä
eli vaihdelaatikkoni alkaa jo olla tiensä päässä(ulina ja vitosen rusahtelu) ja ajattelin laatikon vaihtoa. autossahan on ns."pikkulaatikko" joten ajattelin et ois laittanu samalla sen paremman laatikon jos jatkossa erehtyis sen turbonkin tuikkaman pellin alle, mut miten pikkulaatikon jakovaihteisto käy tuohon "isompaan" askiin? Etkastakin olen koittanut saada apuja mut huonolla tuloksella. viisaammat auttakoon...
ns. pikkuaski eli peltiperse aski ja 102Hv vaihteisto ovat eri mallisarjaa eivätkä osat käy ristiin. Isossa laatikossa on samat erot etu ja nelivedoissa kuin pikkuaskissakin. Myös vaihdevivusto on erilainen.
Syncron laatikossa on eri kuoret ja perämurikka kuin etuvedon laatikossa joten etuvedon askin muuttaminen nelivedon askiksi vaatii kuoret ja tasauspyörästön vanhasta.
Myös 150Hv aski on omansa ja siihen ei ole olemassa neliveto osia.
Nelivedoissa, ainakin 102Hv:n askissa on nelivedossa tiheämpi perävälitys kuin etuvedossa mutta rattaat sopii ristiin perämurikasta riippumatta.
Lisäksi 102Hv laatikko ei sovi suoraan 2.4 vauhtipyörän/kytkimen kanssa vaan siihen tarvitaan pari Shimmiä, näitä löytyy multa.
Syncron laatikossa on eri kuoret ja perämurikka kuin etuvedon laatikossa joten etuvedon askin muuttaminen nelivedon askiksi vaatii kuoret ja tasauspyörästön vanhasta.
Myös 150Hv aski on omansa ja siihen ei ole olemassa neliveto osia.
Nelivedoissa, ainakin 102Hv:n askissa on nelivedossa tiheämpi perävälitys kuin etuvedossa mutta rattaat sopii ristiin perämurikasta riippumatta.
Lisäksi 102Hv laatikko ei sovi suoraan 2.4 vauhtipyörän/kytkimen kanssa vaan siihen tarvitaan pari Shimmiä, näitä löytyy multa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa