Golf mk1 alusta+jarrupäivitys apua?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk1 alusta+jarrupäivitys apua?
Olen tässä aikani foorumia selaillut ja hakua koittanut mutta en taida vaan osata ku ei löytyny infoa. Eli ykköskoppaan alusta- ja jarrupäivitystä mielessä. Tässä olis muutama kysymys.
- Ensin pitäis saada varmaan olkatuet joihin kävis jotku oikeet jarrut. Käykö mk2 mk3 osat?
- Mahtuuko 239 jarrut 13" vanteiden sisään vai kannattaako suoraan unohtaa ne ja pistää 14-15" ja vaikka 256 jarrut?
- Mistä autosta satulat ja levyt?
- Jarrutehostin ja pääsylkkä olisi kiva saada tehokkaammat myös. Käykö suoraan mistään?
Kaiken maailman poikkitukea ja coilovereita tulee varmaan ostettua jossain vaiheessa, mutta...
- mistäs sais kallistuksenvakaajan?
- entäs napamuutokset jos tahtoisin vaikka Audin ja Mersun vanteita käyttää (5x112) Saako navat jostain VAG tuotteesta käymään suoraa vai onko helpoin porauttaa vakionavat? Tietysti kiinnostais mikä firma semmosta edes tekee (pk seutu?).
Kiitos ja anteeksi.
- Ensin pitäis saada varmaan olkatuet joihin kävis jotku oikeet jarrut. Käykö mk2 mk3 osat?
- Mahtuuko 239 jarrut 13" vanteiden sisään vai kannattaako suoraan unohtaa ne ja pistää 14-15" ja vaikka 256 jarrut?
- Mistä autosta satulat ja levyt?
- Jarrutehostin ja pääsylkkä olisi kiva saada tehokkaammat myös. Käykö suoraan mistään?
Kaiken maailman poikkitukea ja coilovereita tulee varmaan ostettua jossain vaiheessa, mutta...
- mistäs sais kallistuksenvakaajan?
- entäs napamuutokset jos tahtoisin vaikka Audin ja Mersun vanteita käyttää (5x112) Saako navat jostain VAG tuotteesta käymään suoraa vai onko helpoin porauttaa vakionavat? Tietysti kiinnostais mikä firma semmosta edes tekee (pk seutu?).
Kiitos ja anteeksi.
239x20 jarrut mahtuu vielä 13" vanteen sisään. 256 vaatii jo 14"
Lähinnä sciroccon ja audi 80? g60 2mäntä jarrusatulaa käytetty monesti tai sitten ihan isolla rahalla jotain 4 mäntä satulaa yms.
Mitä lukenut jarrupääsylintereistä, niin käsittääkseni mikään ei ole ihan p&p ratkaisu, vaan aina on jotain pientä säätöä.
Kallistuksen vakaajat on merkkiliikkeen tiskillä yllättävän edullisia, muistaakseni vakaajan tangot itsessään oli 85e nurkillä ja niihin sitten vielä jollain 50e pikkuosia.
Napoja jos tahdot muokkaa niin ota vanhat pois ja olka-akseli kainaloon ja kauppoja kiertämään jos vaikka löytys joku napa kun siihen olkaan menee.
Lähinnä sciroccon ja audi 80? g60 2mäntä jarrusatulaa käytetty monesti tai sitten ihan isolla rahalla jotain 4 mäntä satulaa yms.
Mitä lukenut jarrupääsylintereistä, niin käsittääkseni mikään ei ole ihan p&p ratkaisu, vaan aina on jotain pientä säätöä.
Kallistuksen vakaajat on merkkiliikkeen tiskillä yllättävän edullisia, muistaakseni vakaajan tangot itsessään oli 85e nurkillä ja niihin sitten vielä jollain 50e pikkuosia.
Napoja jos tahdot muokkaa niin ota vanhat pois ja olka-akseli kainaloon ja kauppoja kiertämään jos vaikka löytys joku napa kun siihen olkaan menee.
Scirocco / Audi satuloita en löytänyt ainakaan höpönetin listoilta. Onko se nyt näin että _melkeen_ satula kun satula käy kunhan saa semmosen kiinnikeraudan mikä passaa mk1 olkatukeen vai oonko käsittänyt ihan väärin. Luulis niitä saavan ainakin vv-autosta, jos ei muuten.
Hitto ku tajuis tosta etkasta jotain ku semmonen (joku vanha) olis tossa koneella. Toki vois mennä joskus marisemaan marmoritiskille, mut niitä tuskin hirveesti kiinnostaa ettiä mitään yhteensopivuuksia vanhojen miinojen jarruille :P
edit: Koitin tota etkaa tutkailla ja näyttäis siltä että 239 jarrut sais caddystä melko suoraan sopimaan, kun vaihtaa koko olkatuen ja eikös ne saa jäähdytetyt kun käyttää ohkasempia paloja?
Hitto ku tajuis tosta etkasta jotain ku semmonen (joku vanha) olis tossa koneella. Toki vois mennä joskus marisemaan marmoritiskille, mut niitä tuskin hirveesti kiinnostaa ettiä mitään yhteensopivuuksia vanhojen miinojen jarruille :P
edit: Koitin tota etkaa tutkailla ja näyttäis siltä että 239 jarrut sais caddystä melko suoraan sopimaan, kun vaihtaa koko olkatuen ja eikös ne saa jäähdytetyt kun käyttää ohkasempia paloja?
Noita kannakerautoja ja liukutappeja ei tosiaan saa enää vw-tiskiltä.
Mutta ei hätä ole tämän näkönen, VW classic part centeristä Wolfsburgista saa noita uusina "vw osina" molempia. Tai ainakin sai kun viimeksi kyselin.
www.vw-classicparts.de
Kannake 171 615 127 = 37,80€ per puoli.
Liukutappi satsi 171 698 444 = 25€ per puoli.
( En ole ihan varma, mut sisältää ilmeisesti liukutapit 1 x 171 615 219 ja 1 x 171 615 219A )
+ alvit 19%.
Levyt, palat ja kunnostetut satulat vaikka motonetistä.
Tosin luulis noita kaikkia löytyvän käytettynä Suomestakin.
Mutta ei hätä ole tämän näkönen, VW classic part centeristä Wolfsburgista saa noita uusina "vw osina" molempia. Tai ainakin sai kun viimeksi kyselin.
www.vw-classicparts.de
Kannake 171 615 127 = 37,80€ per puoli.
Liukutappi satsi 171 698 444 = 25€ per puoli.
( En ole ihan varma, mut sisältää ilmeisesti liukutapit 1 x 171 615 219 ja 1 x 171 615 219A )
+ alvit 19%.
Levyt, palat ja kunnostetut satulat vaikka motonetistä.
Tosin luulis noita kaikkia löytyvän käytettynä Suomestakin.
Jos 13" vanteet haluaa pitää niin sitten jotkut kunnolliset 239x20 levyt ja Caddyn/32b Passatin VWII satula + kunnon palat. Ja ne olka-akselit kans vaikka caddysta. Alapalloja on kanssa eri paksuisella tapilla, riippuu taas tuosta olka-akselista.
256 jarrut löytyy sitten vitoskoneisista typ81/85 Audeista, 2,2 koneisita 32b Passatista ja 16V Sciroccosta. Sopii suoraan tuohon esim Caddyn olka-akseliin. Audin levy on 4x108 jaolla, vw 4x100.
256 jarrut löytyy sitten vitoskoneisista typ81/85 Audeista, 2,2 koneisita 32b Passatista ja 16V Sciroccosta. Sopii suoraan tuohon esim Caddyn olka-akseliin. Audin levy on 4x108 jaolla, vw 4x100.
Kaippa se on sitten sama, mutta ainakin satulan kannakkeet pitäis saada mk1 sopivat.
Pienikoneisissa ja vaparidiesel golffissa on eri jarrut kuin 1.5 1.6 1.8 ja turbodiesel golffeissa.
Alkais kiinnostamaan myös toi mk2/mk3 olkatukien sovitus ykköseen käyttämällä mk2 alapalloja ja raidetankoja. Osia joutuu hieman porailemaan, mutta se ei liene ongelma. Raideleveyttä ei kyllä kärsis kasvattaa yhtään.
edit: Pikaisella tutkinnalla näyttäis noita lakruja ja napoja olevan erilaisia noissa. Tietääkö kukaan onko vetarin paksuus/pooritus muuttunut mk1->mk2->mk3 paljonkin?
Pienikoneisissa ja vaparidiesel golffissa on eri jarrut kuin 1.5 1.6 1.8 ja turbodiesel golffeissa.
Alkais kiinnostamaan myös toi mk2/mk3 olkatukien sovitus ykköseen käyttämällä mk2 alapalloja ja raidetankoja. Osia joutuu hieman porailemaan, mutta se ei liene ongelma. Raideleveyttä ei kyllä kärsis kasvattaa yhtään.
edit: Pikaisella tutkinnalla näyttäis noita lakruja ja napoja olevan erilaisia noissa. Tietääkö kukaan onko vetarin paksuus/pooritus muuttunut mk1->mk2->mk3 paljonkin?
Upitaas vanhaa topikkia.
Elikkest tarkotus olis päivittää mk1 golffin jarruja tekniikan muutoksen johdosta ja olen suunnitellut G60 satuloita/levyjä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin alla olevilla osilla homma olis ns. bolt on?
https://www.bolt-action.nl/product/mk1-280mm-g60-brake-adapter-kit/
https://www.bolt-action.nl/product/vw-mk1-rear-stub-axles-for-disc-brakes/
Elikkest tarkotus olis päivittää mk1 golffin jarruja tekniikan muutoksen johdosta ja olen suunnitellut G60 satuloita/levyjä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin alla olevilla osilla homma olis ns. bolt on?
https://www.bolt-action.nl/product/mk1-280mm-g60-brake-adapter-kit/
https://www.bolt-action.nl/product/vw-mk1-rear-stub-axles-for-disc-brakes/
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa