Golf VI kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf VI kokemuksia?
Autolehdet tuota mainostaa maasta taivaaseen. Hiljaiseksi ovat kehuneet ja moottoreita ylistäneet. Koeajolle en ole vielä päässyt. Laadukkaan oloinen peli kaikin puolin kun esittelyautoa tutkin. Commonrail dieselmoottori ja DSG-vaihteisto olis rokkaava yhdistelmä ja Highlinessa on kohtuullinen lähtötaso varustelussa, mutta... Xenon valoja ei ole lainkaan saatavana edes lisävarusteena. Climatronic ilmastointi on lisävaruste kaikissa malleissa. ESP:tä ei saa lainkaan kytkettyä pois päältä. Highlinessa monitoimiohjauspyörä vakiona. Uutena moottorina 81kW TDI. Tehtaan ilmoittavat kulutuslukemat ovat varsin optimistisia, liekö kovin totuudenmukaisia. Myöhemmin tulee kuulema GT- ja GTI-mallit. Kertokaas jos olette päässeet tutustumaan autoon paremmin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
omia kokemuksia;
verrokkina 315tkm ajettu 9-5 saab
- "normaali meluisa" ei mitenkään erityisen hiljainen,
- ainakin 1.6 koneella koneen ääni kuuluu hyttiin satasen vauhdeissa. ja kierroksiakin oli tottakai 3000
- 1.6 kone ihan nöyrä, ei mikään raketti kuitenkaan
- sopivan jämäkkä ajaa, hieman ehkä ohjaus tahmea palauttamaan. ei enää tunnu "pikkuautolta" tai ketterältä kummiskaan enää
- huomattavasti kivemman näköinen erityisesti sisältä verrattuna vanhoihin
- kojelauta kuitenkin kovaa muovia, ja oikean A pilarin juuressa jokin natisi, kuten myös jossakin takana. tästä miinusta, auto oli vain 4000 km ajettu...
kaikesta huolimatta oli mun mielestä viitoskoppaseen verrattuna positiivinen yllätys
verrokkina 315tkm ajettu 9-5 saab
- "normaali meluisa" ei mitenkään erityisen hiljainen,
- ainakin 1.6 koneella koneen ääni kuuluu hyttiin satasen vauhdeissa. ja kierroksiakin oli tottakai 3000
- 1.6 kone ihan nöyrä, ei mikään raketti kuitenkaan
- sopivan jämäkkä ajaa, hieman ehkä ohjaus tahmea palauttamaan. ei enää tunnu "pikkuautolta" tai ketterältä kummiskaan enää
- huomattavasti kivemman näköinen erityisesti sisältä verrattuna vanhoihin
- kojelauta kuitenkin kovaa muovia, ja oikean A pilarin juuressa jokin natisi, kuten myös jossakin takana. tästä miinusta, auto oli vain 4000 km ajettu...
kaikesta huolimatta oli mun mielestä viitoskoppaseen verrattuna positiivinen yllätys
^^ VI Golfia ei ole 1.6 bensakoneella. Myöhemmin tulee 1.6 tdi. Hinnat alkaen malli on 1.4 (59kW) jota tuskin myydään kovin suuria määriä. Sitten tuleekin jo 1.4 TSI (90kW) ja 2.0 TDI (81kW). Kakslitranen diesel trendline varustelulla alk. 22 880€, ei älytön hinta. Tuota 1.4 TSI:tä ovat kehuneet että vääntää paremmin kuin vanha 2.0FSI. Tuulilasin mukaan 200Nm on 1500-4000 r/min alueella. Ja tuota highlinea itsekin ihastelin, on kieltämättä aika hieno. Tuulilasi oli antanut kehuja ajettavuudesta, moottorin ominaisuuksista ja laadukkuudesta. Moitteita tuli hankintahinnasta ja huonosta perusvarustelusta. Kyseessä siis 1.4 TSI (90kW) Comfortline.
Tämä auto oli mulla vuokralla Unkarissa. Kone 1.6 75kW, tarkistin rekisteriotteesta ;) Kyseistä konetta ei sitten ilmeisestikään tuoda suomeen? 1.4 tsi kone varmasti olisi tuohonkin ihan nappivalinta, esim sinä 122 hv versiona. Toivottavasti tähän vaihtoehtoon on saatu järkevät välitykset valittua tehtaalla ;)
VI golf -09
Koeajoin eilen 1.4tsi 122hv koneisen golf.in highline varustuksella man.6 laatikolla ei mikään raketti sekään nyk. auto -02 variant golf 1.9tdi 130hv potkii jotenkin musta paremmin mut hiljainen oli ja todella hyvä ajaa... siitä syystä tilattiin 2.0tdi dsg 140hv highline varusteilla ym. tinketangeleilla ainoa todella suuri miinus on että xenonvalot alkuperäisinä saa vasta vuoden päästä ja toinen suuri miinus toim aika on 5kk ko. autolla vrt. kaveri tilasi 30.12.2008 a4 avant audin suurimmalla 4-koneella ym mitä sai ja kaikki herkut kauppaan mukaan toim aika on vaan 8vko.a
Kyllä toi melko hiljanen auto on. Meille tuli just tällä viikolla tollanen 1.4TSI 122hv työautoks ja viikon kokemuksella voi sanoo, et oppilaat on tämän tästä ihmeissään et "hei, käyks tää auto nyt ollenkaan vai sammuks se?!" ;)
Mukava auto ajaa ja sisätilat on kehittyny selkeesti parempaan suuntaan V-korisesta.
Mukava auto ajaa ja sisätilat on kehittyny selkeesti parempaan suuntaan V-korisesta.
..sisätilat on kehittyny selkeesti parempaan suuntaan V-korisesta.
..joka oli taas takapakkia neloskorisesta IMO. Positiivista on kyllä ollut keskustelu ja kirjoittelu kutosen ympärillä. Todistaa vaan sen, että ehkä oli VW:ltä ihan viisas veto tuollainen perusteellisempi kasvojenkohotus kokonaan uuden mallin sijaan.
Onko kukaan koeajanut uudella 110 hv/81kw Common Rail koneella uutta Golfia? Itseäni kiinnostaisi erityisesti tuolla koneella mutta paikkakunnallani ei ole sitä koeajettavissa. Onkohan se kuinka paljon hiljaisempi kun vertaa edeltävään 105 hv pumppusuutin koneeseen ja muut ominaisuudet siihen verrattuna? Itse ainakin pidin paljon tuosta vanhasta 105 hv koneestakin kun siitä löytyy niin mukavasti vääntöäkin niin ajattelin että jos tämä uusi kone on ominaisuuksiltakin vähintään yhtä hyvä niin lähtee tilaukseen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa