VW-OEM-Friikkien painajainen, Kadett D
Valvoja: ffp jäsenet
VW-OEM-Friikkien painajainen, Kadett D
Tässäpä kesäloman kunniaksi "rakentamani" kesäkulkine;
http://kuvablogi.com/nayta/1330161/
Alustaa on jo nyt madallettu noin viitisen senttiä, ja lisäähän sitä pitäisi tontittaa, mutta kun nykyinen ah niin oldskool henkinen vanne-rengas -setti hieman rajoittaa madallusta...
Tällä Rüsselheimin ihmeellä olisi tarkoitus huomenissa (2.8) valloittaa kalajoki. Silloinhan siellä on opel hörhöjen miitti, jossa ajetaan myös varttimailia. Tosin tällä ei aiota varttimailia edes yrittää, menopuolen riittävyydestä kun vastaa 1.3S ökymoottori.
yks kuva lisää:
http://kuvablogi.com/nayta/1330163/
Eiköhän tämä ole vähintään yhtä kantikkaan ajaton kuin kakkis? eikö joo?
http://kuvablogi.com/nayta/1330161/
Alustaa on jo nyt madallettu noin viitisen senttiä, ja lisäähän sitä pitäisi tontittaa, mutta kun nykyinen ah niin oldskool henkinen vanne-rengas -setti hieman rajoittaa madallusta...
Tällä Rüsselheimin ihmeellä olisi tarkoitus huomenissa (2.8) valloittaa kalajoki. Silloinhan siellä on opel hörhöjen miitti, jossa ajetaan myös varttimailia. Tosin tällä ei aiota varttimailia edes yrittää, menopuolen riittävyydestä kun vastaa 1.3S ökymoottori.
yks kuva lisää:
http://kuvablogi.com/nayta/1330163/
Eiköhän tämä ole vähintään yhtä kantikkaan ajaton kuin kakkis? eikö joo?
Viimeksi muokannut markkuk, 23.12.2008 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takacamberit pitäs kyllä olla ihan nollissa, kun siellä on jäykkä taka-akseli... kuvissa kylläkin näyttää että olisi päin p____:ttä...
Vanteiden kohtalo on vielä auki, koska unelmissa on laittaa joko 25-30 ET:llä olevat vanteet, tai sitten noille vanteille jotkin ylikapeat 165 tai 175 kummit... jää nähtäväksi..
Keulaa pitäisi laskea tässä joku päivä, kunhan kerkeää. ns. käyttöauto 3b passat vei tänään hyvin aikaa (ja rahaa) kun korjasin keskuslukon. Tähän tarvittiin koko kuskin oven lukkomekanismi 160 euron kappalehintaan....
Niin joo. Ei tarvinut Opel tapahtumasta ilman pokaalia lähteä ;)
Vanteiden kohtalo on vielä auki, koska unelmissa on laittaa joko 25-30 ET:llä olevat vanteet, tai sitten noille vanteille jotkin ylikapeat 165 tai 175 kummit... jää nähtäväksi..
Keulaa pitäisi laskea tässä joku päivä, kunhan kerkeää. ns. käyttöauto 3b passat vei tänään hyvin aikaa (ja rahaa) kun korjasin keskuslukon. Tähän tarvittiin koko kuskin oven lukkomekanismi 160 euron kappalehintaan....
Niin joo. Ei tarvinut Opel tapahtumasta ilman pokaalia lähteä ;)
Hieno on kedautti. :)
Meillä oli tulla joskus miljoona vuotta sitten akan kanssa avioero, kun möin sen p*rseen alta mersun ja otin vaihdossa tuollaisen Luxus-Kadetin. Autohan oli ihan siisti, mutta edellinen omistaja oli keksinyt maalata sen fordsoninsiniseksi ja vetää autossa ikkunat kiinni säkillisen Aromaa päivässä. Auto ei oikein miellyttänyt rouva nirppanokkaa, tuli tunne että eukolle on luiskahtanut lasivillaa emättimeen, mutta onneksi sain vaihdettua auton hieman äveriäämpään ihan muutaman päivän sisään.
Meillä oli tulla joskus miljoona vuotta sitten akan kanssa avioero, kun möin sen p*rseen alta mersun ja otin vaihdossa tuollaisen Luxus-Kadetin. Autohan oli ihan siisti, mutta edellinen omistaja oli keksinyt maalata sen fordsoninsiniseksi ja vetää autossa ikkunat kiinni säkillisen Aromaa päivässä. Auto ei oikein miellyttänyt rouva nirppanokkaa, tuli tunne että eukolle on luiskahtanut lasivillaa emättimeen, mutta onneksi sain vaihdettua auton hieman äveriäämpään ihan muutaman päivän sisään.
Kattoteline on mallia vähän liian uusi, niin ostin paikallisesta varaosaputkasta "röpelömaalia", siis semmoista joka rypistyy kuivuessaan. Lisäksi tuunasin väliputket poistamalla muovipinnan niistä, ja uittamalla putkia merisuola-vesi seoksessa pesuhallin lattialla. Komeat tuli.
Kattotelinettä voisi tosiaan tuunata viis senttiä alas, kuten myös koko autoa. vanne-rengas setti pitäisi sitä ennen jostain kehittää :D
Kattotelinettä voisi tosiaan tuunata viis senttiä alas, kuten myös koko autoa. vanne-rengas setti pitäisi sitä ennen jostain kehittää :D
Pientä päivitystä tännekin..
madalsin kadettia hieman lisää, nyt rupeaa lyhyempikin (173 cm) näkemään mitä matkalaukun yläpinnalla on:
http://kuvablogi.com/nayta/1428829/
Myös kattotelineet madaltuivat noin 5 cm. Lisää niitäkin joutuu vielä pudottamaan...
Tarkkaavainen huomaa kuvassa myös pakolliset tarratuuningit ;)
Ja tottakai tulossa on lähiaikoina uutta ja mahtavaa; -60mm alusta, sekä kuvan vanteille tämän jälkeen pakolliset 175mm leveät kumet.
madalsin kadettia hieman lisää, nyt rupeaa lyhyempikin (173 cm) näkemään mitä matkalaukun yläpinnalla on:
http://kuvablogi.com/nayta/1428829/
Myös kattotelineet madaltuivat noin 5 cm. Lisää niitäkin joutuu vielä pudottamaan...
Tarkkaavainen huomaa kuvassa myös pakolliset tarratuuningit ;)
Ja tottakai tulossa on lähiaikoina uutta ja mahtavaa; -60mm alusta, sekä kuvan vanteille tämän jälkeen pakolliset 175mm leveät kumet.
saattaahan tuo jonku mielestä hieno ollaki ku vaihtas vanteet ja noi kauheat munkit.
Edit: vaikka ihan mustat peltivanteetkin olis tyylikkäämmät kuin nelipuolavanteet. Ja kaikki ylinmääräinen mäkeen katolta ja perästä.
Ei kannata beebeeässiä pilata ooppelilla, olisihan se ikävä jos länget maksaa moninkertaisesti hevosen arvon. =) (<-huomaa hymiö)
Edit2: onko tuo takakulma/perä vaaleampi kuin etuovi/etukulma? Vai näenkö harhoja. Tuossa viimeisimmässä kuvassa?
Edit: vaikka ihan mustat peltivanteetkin olis tyylikkäämmät kuin nelipuolavanteet. Ja kaikki ylinmääräinen mäkeen katolta ja perästä.
Ei kannata beebeeässiä pilata ooppelilla, olisihan se ikävä jos länget maksaa moninkertaisesti hevosen arvon. =) (<-huomaa hymiö)
Edit2: onko tuo takakulma/perä vaaleampi kuin etuovi/etukulma? Vai näenkö harhoja. Tuossa viimeisimmässä kuvassa?
Viimeksi muokannut Sebastian, 30.8.2008 23:39. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Tällä foorumilla ei vaan sovi samaan lauseeseen, tai edes topikkiin, sanat "ajomukavuus" ja "hieno". itekkin tuossa vaihtelin 15" 50 sarjalaisilla kumeilla olevat tuumaa pienempiin ja 65-sarjalaisiin kumeihin, koska ihan mukava olis "nauttiakin" tuosta ajamisesta :) Täälä pohjosen kinttupoluilla siis.
No niin, tälläkin ajoneuvolla alkaa talvikausi;
- Korjasin takaluukun lukon, nytten ei tarvitse enää takapenkin kautta lastata takaluukkua
- Tarkoitus on lähinnä sipistellä auton ulkokuorta ja tekniikkaa talven aikana. Ruuvaustilat kun on käytettävissä. Se jää nähtäväksi onko sitten aikaa..
- Jousia olen odottanut saapuvaksi kuin kuuta nousevaa jo yli kuukauden päivät. Ennenkuin jouset saa käteen ei voi päättää ensi kauden rengasvalintaa, eikä juuri mitään muutakaan..
- jousille sitten kaveriksi sopivat iskarit
- ajatuksissa on asentaa irmscher jälkiasennusruisku, jos vain semmoinen jostakin pilkkailmatteeksi löytyisi (vink vink) ;)
- Korjasin takaluukun lukon, nytten ei tarvitse enää takapenkin kautta lastata takaluukkua
- Tarkoitus on lähinnä sipistellä auton ulkokuorta ja tekniikkaa talven aikana. Ruuvaustilat kun on käytettävissä. Se jää nähtäväksi onko sitten aikaa..
- Jousia olen odottanut saapuvaksi kuin kuuta nousevaa jo yli kuukauden päivät. Ennenkuin jouset saa käteen ei voi päättää ensi kauden rengasvalintaa, eikä juuri mitään muutakaan..
- jousille sitten kaveriksi sopivat iskarit
- ajatuksissa on asentaa irmscher jälkiasennusruisku, jos vain semmoinen jostakin pilkkailmatteeksi löytyisi (vink vink) ;)
doo dii, vw ihmeiset!
Syksyn pimeyden kunniaksi olen nyt aloitellut ns. projektia asentamalla kadettiin hyperteknisen nelipisteruiskujärjestelmän!
http://kuvablogi.com/nayta/1582017/
Testiajojen perusteella käytettävyys kasvoi potenssiin kymmenen. Vielä pitäisi rakentaa kartioputsari ilmamäärämittarin nokkaan, ja sipistellä konehuone muutenkin valmiiksi. Tarkkaavaisemmat saattavat huomata, että lämmityslaitteen puhaltimen kotelo puuttuu vielä.
Vieteritkin asentuivat, nyt pitäisi löytää kummallisenkokoiset kumit joidenkin haukkumille nelipuolaraskasmetallivanteille, että autolla voisi ajaa ilman että kumit hankaa joka kumpussa...
Syksyn pimeyden kunniaksi olen nyt aloitellut ns. projektia asentamalla kadettiin hyperteknisen nelipisteruiskujärjestelmän!
http://kuvablogi.com/nayta/1582017/
Testiajojen perusteella käytettävyys kasvoi potenssiin kymmenen. Vielä pitäisi rakentaa kartioputsari ilmamäärämittarin nokkaan, ja sipistellä konehuone muutenkin valmiiksi. Tarkkaavaisemmat saattavat huomata, että lämmityslaitteen puhaltimen kotelo puuttuu vielä.
Vieteritkin asentuivat, nyt pitäisi löytää kummallisenkokoiset kumit joidenkin haukkumille nelipuolaraskasmetallivanteille, että autolla voisi ajaa ilman että kumit hankaa joka kumpussa...
Oliko paha laittaa? Mikä bensapumppu sulla on tossa? Tuli ostettua omaankin raatoon tommonen ruisku mutta bensapumppu on ihan mätä. Mulla kone siis 1.6 kaasari (16sv)
Milläs tommosen auton saa kunnolla tonttiin ku mulla pohjaa keula eikä oo kumeja siel.
Ei kärsi sijottaa 750e coilovereihin ku auto on hirvee miina.
Milläs tommosen auton saa kunnolla tonttiin ku mulla pohjaa keula eikä oo kumeja siel.
Ei kärsi sijottaa 750e coilovereihin ku auto on hirvee miina.
kyllähän tuo ruiskusarja on melko bolt-on..
isoimmat ongelmat oli bensalinjojen vedossa ja boksin läpiviennissä hytin puolelle.
bensapumppu on "normaali" bosch pumppu, ei mikään erikoinen. näitähän on joka ooppelissa yms
jouset on -60mm cobrat. ajokokemukset on noin 200 metriä, että ei vielä voi kehua tai haukkua ;) oletuksena kuitenkin on ettei tämä mikään matkamukava enää ole...
isoimmat ongelmat oli bensalinjojen vedossa ja boksin läpiviennissä hytin puolelle.
bensapumppu on "normaali" bosch pumppu, ei mikään erikoinen. näitähän on joka ooppelissa yms
jouset on -60mm cobrat. ajokokemukset on noin 200 metriä, että ei vielä voi kehua tai haukkua ;) oletuksena kuitenkin on ettei tämä mikään matkamukava enää ole...
No niin VAG merkki-ihmiset :D
Innostuin näin joulunpyhien ja joulupukin ennenaikaisen visiitin innoittamana hieman sipistelemään Kadettia;
Rakensin 175/50/15 kumit vanteille:
http://kuvablogi.com/nayta/1646371/
Kuvassa siis uusi vasemmalla ja vanha oikealla.
Näillä gummeilla saatiin renkaitten kulutuspinta jopa kaarien sisäpuolelle:
http://kuvablogi.com/nayta/1646397/
Maasturihan se on vieläkin vaikka jotkut jousetkin sinne asennettiin:
http://kuvablogi.com/nayta/1646375/
http://kuvablogi.com/nayta/1646373/
http://kuvablogi.com/nayta/1646378/
Maavaraa on vieläkin turhan paljon, helmapellistä 12 cm ja matalimmasta kohtaa (etutukivarren sisäpää) noin 9cm. pitää nyt katsoa mitä tämän korjaamiseksi saisi aikaiseksi...
Kaiken tämän valtaisan urakoinnin lisäksi tein pikaisen puhdistuksen enimmistä likakokkareista, lokin jätöksistä ja käpälänjäljistä, mikä on toivon mukaan kuvista nähtävissä ;)
Vielä pitäisi rakentaa ilmamäärämittarin nokkaan kartiosuodattimelle jonkinsortin adapteri, ettei kaikenmaailman kävyt ja herneet imeydy voimanpesään.
Innostuin näin joulunpyhien ja joulupukin ennenaikaisen visiitin innoittamana hieman sipistelemään Kadettia;
Rakensin 175/50/15 kumit vanteille:
http://kuvablogi.com/nayta/1646371/
Kuvassa siis uusi vasemmalla ja vanha oikealla.
Näillä gummeilla saatiin renkaitten kulutuspinta jopa kaarien sisäpuolelle:
http://kuvablogi.com/nayta/1646397/
Maasturihan se on vieläkin vaikka jotkut jousetkin sinne asennettiin:
http://kuvablogi.com/nayta/1646375/
http://kuvablogi.com/nayta/1646373/
http://kuvablogi.com/nayta/1646378/
Maavaraa on vieläkin turhan paljon, helmapellistä 12 cm ja matalimmasta kohtaa (etutukivarren sisäpää) noin 9cm. pitää nyt katsoa mitä tämän korjaamiseksi saisi aikaiseksi...
Kaiken tämän valtaisan urakoinnin lisäksi tein pikaisen puhdistuksen enimmistä likakokkareista, lokin jätöksistä ja käpälänjäljistä, mikä on toivon mukaan kuvista nähtävissä ;)
Vielä pitäisi rakentaa ilmamäärämittarin nokkaan kartiosuodattimelle jonkinsortin adapteri, ettei kaikenmaailman kävyt ja herneet imeydy voimanpesään.
Mahtuukos D:ssä jatkamaan iskaritorneja ylöspäin? E:ssä kattelin että mahtuis jokusen sentin ehkä. Itselläni tosin on raidetangot jo melkosen lähellä koria katkotuilla -60 jousilla. Joko leikkaa sitä reikää suuremmaksi tai muokkaa sitä kiinnitystä niin että ne voi asentaa toisin päin sinne. Silloin joutunee myös vaihtamaan raidepäät päittäin että tangot pysyy suorassa.
redi:
En mä rupea noita iskaritorneja modaamaan, ku se on niin komia tuolta konehuoneesta ;) Etupäässä on nyt -60mm jouset joista on niistetty vielä yksi kierros pois. Etupäätä pitäisi saada se puuttuva 1 cm alaspäin, että saisi hieman etukenoa tähänkin vehkeeseen.
Lyhyempiä iskareita kun saisi kierroksen jostakin huippuedullisesti, niin voisi etupäätä hieman hienosäätää lisää ;)
tepi:
Tämä yksilö oli ilmainen, mutta "ostohetken" jälkeen budjetti onkin sitten karannut ihan huomaamatta.
En mä rupea noita iskaritorneja modaamaan, ku se on niin komia tuolta konehuoneesta ;) Etupäässä on nyt -60mm jouset joista on niistetty vielä yksi kierros pois. Etupäätä pitäisi saada se puuttuva 1 cm alaspäin, että saisi hieman etukenoa tähänkin vehkeeseen.
Lyhyempiä iskareita kun saisi kierroksen jostakin huippuedullisesti, niin voisi etupäätä hieman hienosäätää lisää ;)
tepi:
Tämä yksilö oli ilmainen, mutta "ostohetken" jälkeen budjetti onkin sitten karannut ihan huomaamatta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kiitoksia kommenteista ja kehuista.
Jormalainen: Tää on ilmeisesti GLS varusteilla, ainakin niin oikeanpuoleisessa lokasuojassa lukee. Varusteitahan tässä onkin erittäin runsaasti, neljä aukeavaa ovea sekä tuo maailman mullistava katon rajaan asti aukeava takaluukku.
JP: XE tekniikan istuttaminen on käynyt kyllä mielessä, mutta ei ole vielä ajankohtaista, koska tällä pitää päästä ajelemaankin. Tulee kohtuuttoman kalliiksi, jos meinaa rakentaa XE koneen esimerkiksi pattipäämännillä, 50mm tuplilla ja jollakin suorasytkäkombinaatiolla ;)
Pyörittelin käsissäni astra f :n iskarin yläpäitä. ne ovat hieman erilaiset, ja voisivat sopivasti modattuina olla vastaus tuohon etupään madallukseen. Pitää tutkia ja ihmetellä.
Jormalainen: Tää on ilmeisesti GLS varusteilla, ainakin niin oikeanpuoleisessa lokasuojassa lukee. Varusteitahan tässä onkin erittäin runsaasti, neljä aukeavaa ovea sekä tuo maailman mullistava katon rajaan asti aukeava takaluukku.
JP: XE tekniikan istuttaminen on käynyt kyllä mielessä, mutta ei ole vielä ajankohtaista, koska tällä pitää päästä ajelemaankin. Tulee kohtuuttoman kalliiksi, jos meinaa rakentaa XE koneen esimerkiksi pattipäämännillä, 50mm tuplilla ja jollakin suorasytkäkombinaatiolla ;)
Pyörittelin käsissäni astra f :n iskarin yläpäitä. ne ovat hieman erilaiset, ja voisivat sopivasti modattuina olla vastaus tuohon etupään madallukseen. Pitää tutkia ja ihmetellä.
Pyhien tekemisenpuutteessa rakentelin kartiosuperloniverkkoilmafiltterin kiinni daavidiin:
http://kuvablogi.com/nayta/1665354/
Kyllä luulisi että tällä nyt ilma virtaa. Sopiva adapteri rakentui jääkiekosta ilmasahan ja porakoneen avulla ;)
Lisäksi rakentelin koko ilmamäärämittari- ja filtterihökötyksen kiinni koriin. Eihän tälle nyt enää tarvisi tehdä sen isompia, kuin laskea sentti keulaa ja säätää auraukset. Nyt on haritusta tieten neljättä senttiä edessä...
http://kuvablogi.com/nayta/1665354/
Kyllä luulisi että tällä nyt ilma virtaa. Sopiva adapteri rakentui jääkiekosta ilmasahan ja porakoneen avulla ;)
Lisäksi rakentelin koko ilmamäärämittari- ja filtterihökötyksen kiinni koriin. Eihän tälle nyt enää tarvisi tehdä sen isompia, kuin laskea sentti keulaa ja säätää auraukset. Nyt on haritusta tieten neljättä senttiä edessä...
No, tähän sopii jo sanoa muutenkin kuin ivallisessa merkityksessä "Look at Opel now!"
Kyllä se on retro kun puree eikä mikään violetti välähdys, tai ferrari levitykset! Rock Rock!
[e]:[Karhun 12-pack taitaa olla piilomainontaa?
(ei kai se täytenä tuonne kuvaan voinut eksyä... ):D Jep-jep, Täyttä olutta!][/e]
Kyllä se on retro kun puree eikä mikään violetti välähdys, tai ferrari levitykset! Rock Rock!
[e]:[Karhun 12-pack taitaa olla piilomainontaa?
(ei kai se täytenä tuonne kuvaan voinut eksyä... ):D Jep-jep, Täyttä olutta!][/e]
Kiitoksia kommenteista :)
Ja sitten asiaan;
Kadettia tuli taas puolisen tuntia ruuvattua näin lauantain kunniaksi;
Irroitin oikeanpuoleisen etulokarin koska ruostepeikko oli päässyt nakertamaan:
http://kuvablogi.com/nayta/1676343/
olisihan tuon näppärämpi vielä kursinut kasaan, mutta maalaustyön määrä olisi ollut likimain sama kuin vaihtamalla uutta tilalle. Lisäksi lokarin etupäässä oli painauma ja ruostekuppaa, niin päätin että heitetään oikealle puolelle uusi lokari. Vasemman puolen lokari on jo joskus auton historiassa vaihdettukin. Kaiken hyvän lisäksi tässä saavutetaan samalla kertaa toinenkin etu, nimittäin radio ei sitten enää kuulu. Radioantennin piiskaa ei enää porata paikalleen tähän uuteen lokariin......rupeaa haiskahtamaan vakavahkolta tämän vessan tuuninkin alttarille uhraaminen? ... vai mitensemeni ;)
Tässä vielä kuva kun sovittelin uutta paikalleen:
http://kuvablogi.com/nayta/1676344/
Seuraavaksi lokari menee maalaamoon ja sen jälkeen siihen kiinnitellään kaikki nippelit ja pultataan paikalleen.
Ja sitten asiaan;
Kadettia tuli taas puolisen tuntia ruuvattua näin lauantain kunniaksi;
Irroitin oikeanpuoleisen etulokarin koska ruostepeikko oli päässyt nakertamaan:
http://kuvablogi.com/nayta/1676343/
olisihan tuon näppärämpi vielä kursinut kasaan, mutta maalaustyön määrä olisi ollut likimain sama kuin vaihtamalla uutta tilalle. Lisäksi lokarin etupäässä oli painauma ja ruostekuppaa, niin päätin että heitetään oikealle puolelle uusi lokari. Vasemman puolen lokari on jo joskus auton historiassa vaihdettukin. Kaiken hyvän lisäksi tässä saavutetaan samalla kertaa toinenkin etu, nimittäin radio ei sitten enää kuulu. Radioantennin piiskaa ei enää porata paikalleen tähän uuteen lokariin......rupeaa haiskahtamaan vakavahkolta tämän vessan tuuninkin alttarille uhraaminen? ... vai mitensemeni ;)
Tässä vielä kuva kun sovittelin uutta paikalleen:
http://kuvablogi.com/nayta/1676344/
Seuraavaksi lokari menee maalaamoon ja sen jälkeen siihen kiinnitellään kaikki nippelit ja pultataan paikalleen.
Hieno auto on :) En näe mitään syytä, miksi kadetti ois jotenkin huonompi aihio kuin golf. Nämä D-mallin kadetit on aina olleet jotenkin semmosia väliinputoajia C- ja E-mallien seassa, joten siitäkin propsit että tällainen on otettu kohteeksi. Yhden farkkuastran omistaneena ja lapsena C-kadetissa matkustaneena minä olen muutenkin kaappi-opelisti...
mielestäni tämä on paljon tyylikkäämpi kuin kakkis. jo senkin takia että tämä on harvinainen. itseltäni löytyy muiden 2 adamin lisäksi ajoautona oleva 2.0 Daavid.
tätä projektia pitää seurailla (:
omaan tein muuten takajouset farkkuastran jousista pätkäisemällä keskeltä-> perä tippui n 7cm. et35 "16x"7.5 alessiolla tuli 55 profiilin 205 kummi ihan kaaren reunan tasolle. olis kyllä vara pudottaa vielä 35-45mm joka kulmasta :D.
tätä projektia pitää seurailla (:
omaan tein muuten takajouset farkkuastran jousista pätkäisemällä keskeltä-> perä tippui n 7cm. et35 "16x"7.5 alessiolla tuli 55 profiilin 205 kummi ihan kaaren reunan tasolle. olis kyllä vara pudottaa vielä 35-45mm joka kulmasta :D.
kiitosta kiitosta kommenteista..
nyt on lokari asennettu paikalleen, ja kuviakin voisi laittaa viikonloppuna esille jos innostuu.
Seuraava vaihe taitaakin olla nelipyöräsuuntaus. Tosin raidetangonpäät olivat pikaisella testauksella jumissa raidetangoissa, että taitaa tarvita hieman lämmittämistä että saa liikkumaan ja aurauksen säädetyksi.
nyt on lokari asennettu paikalleen, ja kuviakin voisi laittaa viikonloppuna esille jos innostuu.
Seuraava vaihe taitaakin olla nelipyöräsuuntaus. Tosin raidetangonpäät olivat pikaisella testauksella jumissa raidetangoissa, että taitaa tarvita hieman lämmittämistä että saa liikkumaan ja aurauksen säädetyksi.
No se laite joka on käytettävissä (jota en tosin itse osaa käyttää ;) ) on nelipyöräsuuntaukseen tarkoitettu.
Eli pistetään joka pyörään mittari kiinni ja katsotaan auraus kohdilleen. Samalla sitten saa komian raportin mitenkä mikäkin pyörä vinksottaa.
lokariin pitis vielä keksiä komia tarra tuuning!
Eli pistetään joka pyörään mittari kiinni ja katsotaan auraus kohdilleen. Samalla sitten saa komian raportin mitenkä mikäkin pyörä vinksottaa.
lokariin pitis vielä keksiä komia tarra tuuning!
Taka-akseli on samanlainen ku kakkiksessakin, ei sille juuri mitään pysty tekemään. Kaiken hyvän lisäksi vielä taka-akselin rungon puoleiset korvat ovat kiinteät, että se on todella säätökelvoton.
Semmoisen jutun kuulin tosin että takanapoja on shimmailtu siihen taka-akseliin nähden, eli taka-akselin rungon ja takanavan kiinnityksen väliin on laitettu tavaraa sopiville puolin. tällöinhän taka-auraukseen ja camberiin voi vaikuttaa. tähän kyseiseen yksilöön ei tämmösiä jippoja ruveta turhan takia tekemään. Vakiokorkuisena se meni ihan suoraan, että ei kai se voi mahdottoman paljoa huonota? ;)
Semmoisen jutun kuulin tosin että takanapoja on shimmailtu siihen taka-akseliin nähden, eli taka-akselin rungon ja takanavan kiinnityksen väliin on laitettu tavaraa sopiville puolin. tällöinhän taka-auraukseen ja camberiin voi vaikuttaa. tähän kyseiseen yksilöön ei tämmösiä jippoja ruveta turhan takia tekemään. Vakiokorkuisena se meni ihan suoraan, että ei kai se voi mahdottoman paljoa huonota? ;)
Ei muuta ku Saariselälle ;) Ehkä ei kuiteskaan....
http://kuvablogi.com/nayta/1711292/
Lokarin värikin sattui aikasta lähelle muun auton väriä.
Nyt on taas romut katolla ja takaluukkukin täynnä, niin on komiasti keula pystyssä.
http://kuvablogi.com/nayta/1711292/
Lokarin värikin sattui aikasta lähelle muun auton väriä.
Nyt on taas romut katolla ja takaluukkukin täynnä, niin on komiasti keula pystyssä.
Kadetti käytiin edellisen viestin kuvan mukaisessa kokoonpanossa käyttämässä leimalla. Ja uuden rekisteriotteenhan sieltä sai mukaan. Ainut asia mistä setä keksi huomauttaa oli vääränkokoiset renkaat. Uusi rengaskoko (175/50/15) muutoskatsastettiin kadettiin samalla kerralla.
Tästä innostuneena keksin hinkata vanteista sen aivan uloimman normaalisti vannetta vasten tulevan reunan alumiinin värisiksi. Alunperinhän tuo pinta on musta. Kiillottaa on tässä yhteydessä hieman väärä sana, koska pohjat tehtiin kasikymppisellä paperilla ja viilalla, ja viimeistely 280 karkeuksisella paperilla. Tämä saattaa herättää hilpeyttä karttusen veljeksissä, mutta pitäähän kehittämisen varaakin jättää. Lakka vetästiin reunaan samoilla vauhdeilla.
Nyt vanteen reuna paistaa komiasti silmään kun autoa tarkastelee etuviistosta.
Etupää:
http://kuvablogi.com/nayta/1833040/
Takapää ylhäältäpäin kuvattuna:
http://kuvablogi.com/nayta/1833043/
Ja etuviistosta:
http://kuvablogi.com/nayta/1833041/
Huudin ebaystä tuohon rotteloon myös lyhyemmät iskarit. Keväämmällä kun on toivottavasti aikaa, voisi keulaa pudottaa vielä sentin verran, että pääsisi tuosta silmää häiritsevästä keulimisesta eroon.
Tästä innostuneena keksin hinkata vanteista sen aivan uloimman normaalisti vannetta vasten tulevan reunan alumiinin värisiksi. Alunperinhän tuo pinta on musta. Kiillottaa on tässä yhteydessä hieman väärä sana, koska pohjat tehtiin kasikymppisellä paperilla ja viilalla, ja viimeistely 280 karkeuksisella paperilla. Tämä saattaa herättää hilpeyttä karttusen veljeksissä, mutta pitäähän kehittämisen varaakin jättää. Lakka vetästiin reunaan samoilla vauhdeilla.
Nyt vanteen reuna paistaa komiasti silmään kun autoa tarkastelee etuviistosta.
Etupää:
http://kuvablogi.com/nayta/1833040/
Takapää ylhäältäpäin kuvattuna:
http://kuvablogi.com/nayta/1833043/
Ja etuviistosta:
http://kuvablogi.com/nayta/1833041/
Huudin ebaystä tuohon rotteloon myös lyhyemmät iskarit. Keväämmällä kun on toivottavasti aikaa, voisi keulaa pudottaa vielä sentin verran, että pääsisi tuosta silmää häiritsevästä keulimisesta eroon.
On todella siist kadetti !!
Itselläni on moinen kulkupeli myös, joskaan ei lähellekkään noin siisti.
Jokos lyhyemmät iskarit sait alle ruuvattua? Olishan siihen tainnut ratkaisu löytyä ihan ooppeliltakin, E-kadetin tolppa kun on vakionakin Deen tolppaa lyhyempi.
Konehuone kuvasta ei näkynyt että onkos virranjakaja mallia kärjellinen. Meinaan jos on niin suosittelen vaihtamaan kärjettömän sen tilalle niin kasvaa taas tuo käytettävyys ja käyttäjä ystävällisyys.
Itselläni on moinen kulkupeli myös, joskaan ei lähellekkään noin siisti.
Jokos lyhyemmät iskarit sait alle ruuvattua? Olishan siihen tainnut ratkaisu löytyä ihan ooppeliltakin, E-kadetin tolppa kun on vakionakin Deen tolppaa lyhyempi.
Konehuone kuvasta ei näkynyt että onkos virranjakaja mallia kärjellinen. Meinaan jos on niin suosittelen vaihtamaan kärjettömän sen tilalle niin kasvaa taas tuo käytettävyys ja käyttäjä ystävällisyys.
Katoppas, tännehän oli joku laittanut kommenttiakin.
Sytytysjärjestelmä on huippudigitaalinen kärjetön, eli tässähän on jo varsinaista lentokonetekniikkaa konepellin alla ;)
Auto on niellyt kilometrejä nyt joitakin satoja, ja ainut ongelma oli vesipumpun vuotaminen. Pumpun (22 euroa) ja jakoremmin (6,90 euroa) vaihdoin tänään joutessani.
Tuossa se parkkipaikalla törröttää, kuvankin nappasin oikein ikkunan läpi;
http://kuvablogi.com/nayta/2110701/
Tässä vielä tämmöinen joittenkin tykkäämä "detail" -kuva;
http://kuvablogi.com/nayta/2110709/
Seuraava "tuunaus" voisi olla auton sisältä tyhjääminen. Vuodessa sinne on kertynyt jo melkoinen pino romua, esimerkiksi vanhoja rekisteriotteita yms..
PÄIVITYSTÄ 8.9.2009:
Tämä peli siirtyi seuraavalle omistajalle tänään. Toivottavasti saa arvoistansa kohtelua. Ainakin innostus ja suunnitelmat tuntuivat olevan auton eteenpäinviemiseen olemassa :D
Sytytysjärjestelmä on huippudigitaalinen kärjetön, eli tässähän on jo varsinaista lentokonetekniikkaa konepellin alla ;)
Auto on niellyt kilometrejä nyt joitakin satoja, ja ainut ongelma oli vesipumpun vuotaminen. Pumpun (22 euroa) ja jakoremmin (6,90 euroa) vaihdoin tänään joutessani.
Tuossa se parkkipaikalla törröttää, kuvankin nappasin oikein ikkunan läpi;
http://kuvablogi.com/nayta/2110701/
Tässä vielä tämmöinen joittenkin tykkäämä "detail" -kuva;
http://kuvablogi.com/nayta/2110709/
Seuraava "tuunaus" voisi olla auton sisältä tyhjääminen. Vuodessa sinne on kertynyt jo melkoinen pino romua, esimerkiksi vanhoja rekisteriotteita yms..
PÄIVITYSTÄ 8.9.2009:
Tämä peli siirtyi seuraavalle omistajalle tänään. Toivottavasti saa arvoistansa kohtelua. Ainakin innostus ja suunnitelmat tuntuivat olevan auton eteenpäinviemiseen olemassa :D
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa