Auton sisäpesu ja hajonnut mittaristo
Valvoja: ffp jäsenet
Auton sisäpesu ja hajonnut mittaristo
Jostain syystä aikasempi topic oli poistettu mutta laitetaan uudestaan.
Kannattaa siis varoa erästä nyt sitten nimeltämainitsematonta autojen putsaus/pesu+muu käsittely liikettä tuossa jyväskylän seppälänkankaalla.
toiminta yrityksessä on hieman arvelluttavaa eikä tekijä anna mitään takuuta eikä ota vastuuta tekosistaan! (kokemusta on)
kaveri ei taida muutenkaan olla kovin ammatti-ihminen noissa hommissa eikä myöskään tiedä oman firman pyörittämisestä ja siihen kuuluvista vastuista mitään!
Olisko kellään ehotuksia mitä muita vastaavia liikkeitä on Jyväskylän alueella jossa vois käyttää autoa pesussa + muissa käsittelyissä kun tuonne en uskalla viedä enää mitään! hajottavat vaan lisää!
Kannattaa siis varoa erästä nyt sitten nimeltämainitsematonta autojen putsaus/pesu+muu käsittely liikettä tuossa jyväskylän seppälänkankaalla.
toiminta yrityksessä on hieman arvelluttavaa eikä tekijä anna mitään takuuta eikä ota vastuuta tekosistaan! (kokemusta on)
kaveri ei taida muutenkaan olla kovin ammatti-ihminen noissa hommissa eikä myöskään tiedä oman firman pyörittämisestä ja siihen kuuluvista vastuista mitään!
Olisko kellään ehotuksia mitä muita vastaavia liikkeitä on Jyväskylän alueella jossa vois käyttää autoa pesussa + muissa käsittelyissä kun tuonne en uskalla viedä enää mitään! hajottavat vaan lisää!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
ok täytyy sitten esimerkkinä kertoa nuo omat kokemukset eli:
auto kävi kyseisessä yrityksessä sisustan pesussa ja jostain syystä kaveri ei ymmärrä että kun sisusta pestään niin autoahan ei voi ajaa pihalle pakkaseen ennenkun sisusta on täysin kuivunut.
kävin kattomassa paikan päällä ni auto oli pihalla ja joku puhallinhärpäke auton sisällä ja ovi raollaan kun piuhat meni sieltä välistä.
seuraavana päivänä noudettiin sitten autoa kun piti olla valmista niin mittaristo ei enää toiminu ollenkaan.
kurvattiin sitten lukemaan vikakoodit ja koodeja ei tullu mutta korjaamonäijä sano että päivänselvä asia kun penkeistä kondensoituu kosteutta ja autoa käytetään pihalla ja ajetaan takasin sisälle ja taas pihalle ni kosteuden takia menee oikoseen ja särkee mittariston.
yrittäjä oli sitä mieltä että ei ole korvausvelvollinen vaikka auto meni ehjänä sinne ja tuli rikkinäisenä takasi.
auto kävi kyseisessä yrityksessä sisustan pesussa ja jostain syystä kaveri ei ymmärrä että kun sisusta pestään niin autoahan ei voi ajaa pihalle pakkaseen ennenkun sisusta on täysin kuivunut.
kävin kattomassa paikan päällä ni auto oli pihalla ja joku puhallinhärpäke auton sisällä ja ovi raollaan kun piuhat meni sieltä välistä.
seuraavana päivänä noudettiin sitten autoa kun piti olla valmista niin mittaristo ei enää toiminu ollenkaan.
kurvattiin sitten lukemaan vikakoodit ja koodeja ei tullu mutta korjaamonäijä sano että päivänselvä asia kun penkeistä kondensoituu kosteutta ja autoa käytetään pihalla ja ajetaan takasin sisälle ja taas pihalle ni kosteuden takia menee oikoseen ja särkee mittariston.
yrittäjä oli sitä mieltä että ei ole korvausvelvollinen vaikka auto meni ehjänä sinne ja tuli rikkinäisenä takasi.
käytännössä mittaristossa on kosketushäikkää eli toimii ku piirilevyn vääntää ropellille mutta ne kyseiset kosketushäikät on tullu just sen kosteuden/oikosulun takia siellä liikkeessä ollessaan!
yrittäjä syyttää että ollaan ite säretty mittaristo vaikka ei olla autoon koskettu sillä välin ku se on sillä pesussa ollu, jolloinka millään tavalla ei voi olla meidän vika!!
yrittäjä syyttää että ollaan ite säretty mittaristo vaikka ei olla autoon koskettu sillä välin ku se on sillä pesussa ollu, jolloinka millään tavalla ei voi olla meidän vika!!
Harmin paikka, aika hankala tilanne. Olisihan tuo vika tosin voinut tulla myös kuivattaessa autoa sisätiloissakin, oudolta tuntuu kyllä että ihan pelkästään sisustasta haihtuva kosteus olisi aiheuttanut niin laajamittaista vauriota itsekseen koska ei se pesurin jäljiltä nyt aivan niin litsislätsis-märkä ole. Alkutalven, syksyn ja muutenkin viimeaikojen kelitkin ovat olleet varsin kosteita, joten jo senkin ansiosta auton sisäkosteus saattaa olla hyvinkin lähellä tuota pesun aikaista/jälkeistä kosteusprosenttia.
Tosi oudosti on kyllä hajonnut, voisin itsekin siirtää auton sisäpesun jälkeen hetkeksi pihalle puhaltimen kanssa jos tallissa olisi ahdasta, +12V ei kuitenkaan johdu mitenkään erikoisen herkästi kosteuden vaikutuksesta...
Tosi oudosti on kyllä hajonnut, voisin itsekin siirtää auton sisäpesun jälkeen hetkeksi pihalle puhaltimen kanssa jos tallissa olisi ahdasta, +12V ei kuitenkaan johdu mitenkään erikoisen herkästi kosteuden vaikutuksesta...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Siivosin vähän otsikkoa. Ja minä olen se, joka poisti sen aiemman. Täällä kun ei ole tapana syytellä ketään kolmansia osapuolia ilman, että mitenkään perustelee syytöksiään.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kyllä auton mittariston pitää kestää aika julmaakin kosteutta auton sisätiloissa, ei yksi sisäpesu rikkoontumista aiheuta. Kyllä melkein pitäisi kaataa vettä kiposta mittariston päälle, että se hajoaa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kyllä auton mittariston pitää kestää aika julmaakin kosteutta auton sisätiloissa, ei yksi sisäpesu rikkoontumista aiheuta. Kyllä melkein pitäisi kaataa vettä kiposta mittariston päälle, että se hajoaa.
Niin empähän minäkään osaa sen mittariston kanssa jutella.
tiiän vaan sen että auto meni sinne ehjänä ja lähti rikkinäisenä ja kun siitä suoraan vein sen merkkiliikkeeseen jossa luettiin siis vikakoodit ni ne osas heti sanoa että vastaavia vikoja on kuulemma tullut juurikin sisustan pesujen yhteydessä ja myös silloin kun autoa on talvella pidetty yöt autotallissa ja päivät ulkona pakkasessa ja johtuen juuri siitä kosteudesta, eli sen olisi voinu estää sillä että ois kuivattanu auton sisätiloissa niinku kyllä järkikin sanoo että pakkasellahan se kosteus/vesi tuppaa jäätymään ku sitä rittämissä määrin on.
merkkiliikkeen pihassa oli sinä samana päivänä joku ibiza jossa kuulemma samantyyppinen vika mittaristossa ja se ootti siellä rivissä uutta mittaristoa.
a4 audista oli kyse.
tiiän vaan sen että auto meni sinne ehjänä ja lähti rikkinäisenä ja kun siitä suoraan vein sen merkkiliikkeeseen jossa luettiin siis vikakoodit ni ne osas heti sanoa että vastaavia vikoja on kuulemma tullut juurikin sisustan pesujen yhteydessä ja myös silloin kun autoa on talvella pidetty yöt autotallissa ja päivät ulkona pakkasessa ja johtuen juuri siitä kosteudesta, eli sen olisi voinu estää sillä että ois kuivattanu auton sisätiloissa niinku kyllä järkikin sanoo että pakkasellahan se kosteus/vesi tuppaa jäätymään ku sitä rittämissä määrin on.
merkkiliikkeen pihassa oli sinä samana päivänä joku ibiza jossa kuulemma samantyyppinen vika mittaristossa ja se ootti siellä rivissä uutta mittaristoa.
a4 audista oli kyse.
Mika B :lle vastausta
yrittäjä ite sano että oli joutunu takapenkkiä pesemään rajummin tai millä sanoilla nyt ilmaskaan asiaa mutta sain semmosen käsityksen että käytännössä takapenkki oli oikeen uinu vedestä ku oli niin likanen että tarvi rankemman käsittelyn.
eikä se vesi siltikään sieltä hypi sinne mittaristoon, mutta mitä enemmän vettä ni sen kosteampaa ilmakin.
Heikki J.
ymmärrän yskän! nyt pitäis olla riittävästi selvitystä?
yrittäjä ite sano että oli joutunu takapenkkiä pesemään rajummin tai millä sanoilla nyt ilmaskaan asiaa mutta sain semmosen käsityksen että käytännössä takapenkki oli oikeen uinu vedestä ku oli niin likanen että tarvi rankemman käsittelyn.
eikä se vesi siltikään sieltä hypi sinne mittaristoon, mutta mitä enemmän vettä ni sen kosteampaa ilmakin.
Heikki J.
ymmärrän yskän! nyt pitäis olla riittävästi selvitystä?
Ok.
Se mittaristo on tosin koteloitu (ei toki vesitiiviisti), eikä näinollen ensimmäisenä sisäilmaan tiivistynyt kosteus hyppää tuon kotelon sisällä olevalle piirilevylle. Eikä vaikutus näy yhden päivän kuluessa, vaurio vaatisi "marinointiajan" --> hapettumista ja kosketushäiriötä.
Näillä tiedoilla tuntuisi, että kyse on joko sattumasta (eli mittaristossa ollut jo piilevää vikaa joka on tullut esille sitten juuri tämän pesun yhteydessä) tai sitten se firma on anniskellut vettä myös suoraan kojetaululle.
Ja jos autoa on kuivateltu ulkona puhaltimen kanssa niin, että lämmin ilma on päässyt ulos autosta, niin sitä parempi. Ilmankosteus on sitä alhaisempi mitä kylmempää ilma on, ja kosteus menee lämpimän ilman mukana ulos.
Se mittaristo on tosin koteloitu (ei toki vesitiiviisti), eikä näinollen ensimmäisenä sisäilmaan tiivistynyt kosteus hyppää tuon kotelon sisällä olevalle piirilevylle. Eikä vaikutus näy yhden päivän kuluessa, vaurio vaatisi "marinointiajan" --> hapettumista ja kosketushäiriötä.
Näillä tiedoilla tuntuisi, että kyse on joko sattumasta (eli mittaristossa ollut jo piilevää vikaa joka on tullut esille sitten juuri tämän pesun yhteydessä) tai sitten se firma on anniskellut vettä myös suoraan kojetaululle.
Ja jos autoa on kuivateltu ulkona puhaltimen kanssa niin, että lämmin ilma on päässyt ulos autosta, niin sitä parempi. Ilmankosteus on sitä alhaisempi mitä kylmempää ilma on, ja kosteus menee lämpimän ilman mukana ulos.
Tutun fiksarin kanssa tuli juteltua, ja heillä on pienellä aikaa käynyt kahden Touranin kanssa sama asia eli normaali fiksin jälkeen mittaristot piemeänä, ajoestot päällä eikä mitään valoja. Samanlailla autoja ovat pesseet aina, mutta nyt vain osunut jotain 'yksilöitä' eteen.
Korjaus uusi mittaristo. He kuivaavat sisällä kuitenkin autonsa eivätkä ulkona. Ei siis ennen kuulumatonta..
Korjaus uusi mittaristo. He kuivaavat sisällä kuitenkin autonsa eivätkä ulkona. Ei siis ennen kuulumatonta..
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Eikö nämä Vaggineiden mittaristot olekaan "pomminvarmoja":D
Taitaa lähinnä olla varmoja pommeja.
Lieko tuo ollut sisäpesussa?
Asiaa tarkemmin tuntematta, jos käyt tankkaamassa autosi X- huoltoasemalla ja pihalta lähdettyäsi esimerkiksi ajovalopolttimo pimenee, onke se X-huoltoasemayrittäjän vika?
Taitaa lähinnä olla varmoja pommeja.
merkkiliikkeen pihassa oli sinä samana päivänä joku ibiza jossa kuulemma samantyyppinen vika mittaristossa ja se ootti siellä rivissä uutta mittaristoa.
Lieko tuo ollut sisäpesussa?
kaveri ei taida muutenkaan olla kovin ammatti-ihminen noissa hommissa eikä myöskään tiedä oman firman pyörittämisestä ja siihen kuuluvista vastuista mitään!
Asiaa tarkemmin tuntematta, jos käyt tankkaamassa autosi X- huoltoasemalla ja pihalta lähdettyäsi esimerkiksi ajovalopolttimo pimenee, onke se X-huoltoasemayrittäjän vika?
reps...Taitaa lähinnä olla varmoja pommeja.
Aiheesta sen verran, että jos auto on ehjänä mennyt sinne, ja rikkinäisenä takaisin, on periaatteessa yrittäjä korvausvelvollinen.
Tässätapauksessa toisaalta on heikkoa, jos kerta nuo mittaristot hajoaa muutenkin, jolloin taas olisi takuun alaista, jos sitä on? Eikä itse mittaristoon ole koskettu itse pesussa.
Toivottavasti yrittäjällä on vastuuvakuutus, joka tietenkin korvaa tällaiset kämmit.
Yrittäjällä on vastuuvakuutus mutta omavastuu on kuulemma 500e ni hyödytön olis laittaa sinnekään ja yrittäjä ite sano että ei yksinkertasesti ole rahaa korvata sitä uutta mittaristoa että ei voi mitään. eli tavallaan vaikutti siltä että tajus oman vastuunsa mutta rahapulassa alko keksiä kaikkia mahollisia syitä ettei joutuisi maksamaan uutta mittaristoa..
menny kuulemma vähän heikosti nytten vähälle aikaa.
menny kuulemma vähän heikosti nytten vähälle aikaa.
En kyllä mitenkään ymmärrä kuinka mittariston kosketushäiriöt voisi mennä pesurifirman piikkiin jos vettä ei ole mittaristoon kaadettu. Onhan sitä autossa aina kosteutta eikä se mittari ole varmasti mennyt rikki pelkästään tuosta pesusta aiheutuneen kosteuden vuoksi. Ja pitäähän sitä nyt asiakkaankin ymmärtää, että kosteutta tulee jos sisustaa pestään. Jos kerran pesufirma joutuisi tuollaiset maksamaan niin sehän olisi mahdotonta pestä yhtäkään autoa kun aina asiakas voisi vaatia korvausta milloin mistäkin kosketushäiriöstä.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
En kyllä mitenkään ymmärrä kuinka mittariston kosketushäiriöt voisi mennä pesurifirman piikkiin jos vettä ei ole mittaristoon kaadettu. Onhan sitä autossa aina kosteutta eikä se mittari ole varmasti mennyt rikki pelkästään tuosta pesusta aiheutuneen kosteuden vuoksi. Ja pitäähän sitä nyt asiakkaankin ymmärtää, että kosteutta tulee jos sisustaa pestään. Jos kerran pesufirma joutuisi tuollaiset maksamaan niin sehän olisi mahdotonta pestä yhtäkään autoa kun aina asiakas voisi vaatia korvausta milloin mistäkin kosketushäiriöstä.
Osasit pukea tämän paremmin sanoiksi, kuin minä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
on kuivateltu ja tehty kaikki temput mitä voi ja on se siis selvinny että siellä on kosketushäikkää juotoksissa ja ne häikät on tullu just sen kosteuden aiheuttaman oikosulun takia, niinku jo tuossa ylempänä oon sanonu.
asioistahan saa olla montaa mieltä eikä tuokaan välttämättä paikkaansa pidä mutta näin siitä on "diagnoosi" tehty.
asioistahan saa olla montaa mieltä eikä tuokaan välttämättä paikkaansa pidä mutta näin siitä on "diagnoosi" tehty.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
kosketushäikkää juotoksissa ja ne häikät on tullu just sen kosteuden aiheuttaman oikosulun takia
Tuo on kyllä vähän outoa. Haihtuva vesi ei aiheuta oikosulkuja, ja oikosulku ei aiheuta mainitsemiasi kylmäjuotoksia, siis juotoksia, joissa metallit eivät kosketa toisiaan. Ennemminkin tuosta voisi päätellä että mittaristossa on ollut näitä kosketushäikkiä juotoksissa (lue: kylmäjuotoksia) jotka on vielä juuri ja juuri toimineet, tämä pesu ja kuivatus on saattanut kuitenkin aiheuttaa sen että jo vikaantunut osa on herennyt lopullisesti toimimasta, eli juotos on voinut kyllä hapettua sopivasti sopivasta kohtaan ja näinollen estänyt virran kulkemisen jo huonoksi menneessä juotoksessa.
Ja jos autoa on kuivateltu ulkona puhaltimen kanssa niin, että lämmin ilma on päässyt ulos autosta, niin sitä parempi. Ilmankosteus on sitä alhaisempi mitä kylmempää ilma on, ja kosteus menee lämpimän ilman mukana ulos.
Juuri näin, mikäli ilmanvaihto on ajateltu oikein. Eli oikea räppänä oikeasta kohtaa sopivasti raollaan varmasti kuivaa lämmityksen kanssa paremmin kuin siellä kosteassa ja lämpimässä hallissa.
Ainahan sitä voi tietenkin jeesustella, mutta ajatellaampa tilanne että vaikka auton ecu hajoaa esim. pestessä autoa ulkoapäin koneellisesti tai fiksarin toimesta. Kyllä se silloinkin on auton vika/ominaisuus, eikä sen pesurin/yrittäjän koska auto on tuotu pestäväksi ja tiedossa on että siitä tulee vettä ja kosteutta, auton pitää kestää sellainen.
Itse en veisi autoa pesuun talvella... Mielummin vaikka kesällä niin kuivuu auringossa vähän paremmin... Mutta kuten tossa jo sanottiin, Tina ei esim. halkea tai irtoa vedestä... Kyllä se on sitten valmistus virhe jos löytyy kylmäjuotoksia...
Voisin ehkä vielä ymmärtää että penkinlämmitys lakkaisi toimimasta sisäpesussa... Sehän on halvempaa korjata ja todennäkösempää et se hajoais... Muuten voisi aina viedä auton sisäpesuun kun vaikka ilmastointi hajoaa tai radio kyrvähtää... Helppo pyytää uusia eikä maksa mitään :D
Voisin ehkä vielä ymmärtää että penkinlämmitys lakkaisi toimimasta sisäpesussa... Sehän on halvempaa korjata ja todennäkösempää et se hajoais... Muuten voisi aina viedä auton sisäpesuun kun vaikka ilmastointi hajoaa tai radio kyrvähtää... Helppo pyytää uusia eikä maksa mitään :D
p0wer
taidat sinäkin vaan puolustella sitä kaveria jos kerta tunnet sen, mutta eipä tuollakaan väliä.
Mulle on merkkiliikkeestä kerrottu syy hajoamiseen ja uskon sitä, enkä edelleenkään hyväksy sitä että vien ehjän auton sinne pesuun ja se tulee rikkinäisenä sieltä takasin ja sitten syytetään minua itteä siitä että oon sen rikkonu.
lisäksi asian hoitaa tästä eteenpäin onneks joku muu taho ni ei tartte enää itekkään ressata tuosta.
taidat sinäkin vaan puolustella sitä kaveria jos kerta tunnet sen, mutta eipä tuollakaan väliä.
Mulle on merkkiliikkeestä kerrottu syy hajoamiseen ja uskon sitä, enkä edelleenkään hyväksy sitä että vien ehjän auton sinne pesuun ja se tulee rikkinäisenä sieltä takasin ja sitten syytetään minua itteä siitä että oon sen rikkonu.
lisäksi asian hoitaa tästä eteenpäin onneks joku muu taho ni ei tartte enää itekkään ressata tuosta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Auto oli ilmeisesti A4? Tietyissä vuosi malleissa (taisi olla 98-01), nuo mittaristo viat on normaaleja ja noita mittaristoja vaihdetaan usein (vaihdettiin aikanaan omiin -00 A4:n ja -99 A3:n molempiin).
Sinällään mittaristo kestää kyllä sisä pesusta aiheutuvan kosteuden jos on muuten kunnossa, todennäköisesti tuo kosteus on vain nopeuttanut hajoamista. Jos auto on mainitsemani malli niin vika ei ole juotoksissa vaan Magneti marellin custon piirissä joka tuosta hajoaa ja sitä ei oikein meinaa löytyä uutta mistään, toki joskus myös puhdistaminen auttaa vähäksi aikaa. Audi foorumilla taisi olla joku kaveri joka vaihtoi noita piirejä, mutta vaihdon hinta oli melko lähellä uuden mittariston hintaa ja toiminta takuuta ei ollut niin en sitä itse kokeillut.
Sinällään mittaristo kestää kyllä sisä pesusta aiheutuvan kosteuden jos on muuten kunnossa, todennäköisesti tuo kosteus on vain nopeuttanut hajoamista. Jos auto on mainitsemani malli niin vika ei ole juotoksissa vaan Magneti marellin custon piirissä joka tuosta hajoaa ja sitä ei oikein meinaa löytyä uutta mistään, toki joskus myös puhdistaminen auttaa vähäksi aikaa. Audi foorumilla taisi olla joku kaveri joka vaihtoi noita piirejä, mutta vaihdon hinta oli melko lähellä uuden mittariston hintaa ja toiminta takuuta ei ollut niin en sitä itse kokeillut.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Jos sinne mittaristoon ei ole laskettu letkulla vettä, niin ei se hajoaminen ole tuosta pesusta johtuvaa. Nuo äkilliset lämpötilanvaihtelut luultavasti toivat piilevän vian esiin, joka olisi ilmaantunut kuitenkin jossakin vaiheessa. Tuskin tuossa on tapahtunut mitään sen kummempaa.
Jos noissa diudeissa on vielä tyyppivikana mittariston hajoaminen, niin en lähtisi syyttämään sisustan pesijää.
Jos noissa diudeissa on vielä tyyppivikana mittariston hajoaminen, niin en lähtisi syyttämään sisustan pesijää.
Se vuosimalli olisi kyllä aivan mukava tietää, auttaisi varmaan monia hieman tuon vian haarukoinnissa. Nämä ovat kuitenkin monille tuttuja laitteita, joten voisit saada jopa apuakin tuohon asiaan jos ilmoittaisit vuosimallin.
Aika ylimielisellä asenteella tässä kyllä ollaan liikkeellä... Niinkuin todettu jo moneen kertaan, ei se höyrystynyt vesi siellä mittaristossa kyllä mitään vikaa aiheuta. Kyllä sitä vettä siellä autossa sisällä on näin talviaikaan joka päivä muutenkin, eikä ne penkit sen pesun jälkeen niin märät ole.
Itsekkin pesin alkutalvesta vissiin 6 auton penkit yhden viikonlopun aikana, ja kaikki autot kuivattiin pakkasessa ulkona, lasit raollaan. Kumma kun niissä ei ole missään mittaristot tai muut sähkölaitteet hajonneet... Joukossa oli mm. 2kpl A4 Audeja, joista toisessa on kyllä mittaristossa vikaa jo valmiiksi, sekään ei hajonnut lisää tuon pesun takia.
Aika ylimielisellä asenteella tässä kyllä ollaan liikkeellä... Niinkuin todettu jo moneen kertaan, ei se höyrystynyt vesi siellä mittaristossa kyllä mitään vikaa aiheuta. Kyllä sitä vettä siellä autossa sisällä on näin talviaikaan joka päivä muutenkin, eikä ne penkit sen pesun jälkeen niin märät ole.
Itsekkin pesin alkutalvesta vissiin 6 auton penkit yhden viikonlopun aikana, ja kaikki autot kuivattiin pakkasessa ulkona, lasit raollaan. Kumma kun niissä ei ole missään mittaristot tai muut sähkölaitteet hajonneet... Joukossa oli mm. 2kpl A4 Audeja, joista toisessa on kyllä mittaristossa vikaa jo valmiiksi, sekään ei hajonnut lisää tuon pesun takia.
"Kerro ihmeessä lisää ja perustele asia tarkemmin, on todennäköisesti minullekin tuttu paikka."
Vaikea sanoa onko tuttu paikka kun itse yritystä ei edelleenkään ole käynyt selville kirjoituksistasi, voisin tosin käydä ohimennen vaikka tiedustelemassa kun pari fiksaamoa tuollapäin on. Paikallisista autofiksaus/tuning/hilpe ymym kaupoista tunnen/tiedän kuitenkin jonkinverran ihmisiä koska toimittelen töiden puolesta sellaisiin toisinaan tavaraa, joten voisihan sitä käydä vinoilemassa onko mittarivikaisia audeja käyny viimeaikoina pesussa :)
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Se vuosimalli olisi kyllä aivan mukava tietää, auttaisi varmaan monia hieman tuon vian haarukoinnissa. Nämä ovat kuitenkin monille tuttuja laitteita, joten voisit saada jopa apuakin tuohon asiaan jos ilmoittaisit vuosimallin.
On tosiaan hieman helpompi auttaa kun leikataan se ylimielinen asenne pois ja ilmoitetaan autosta muutakin kuin valmistaja.
Mielestäni fiksarin ei tarvitse korjata rikkoutunutta mittaristoa. Kyllä konsernin mittariston pitää kestää pieni pesu arktisissakin olosuhteissa. Kuitenkin puhutaan vain kuivauksesta hieman raittiimmassa ilmassa.
siellä on kosketushäikkää juotoksissa ja ne häikät on tullu just sen kosteuden aiheuttaman oikosulun takia
Tuo lause itsessään kumoaa itsensä. Kosketushäikkä ei voi aiheutua kosteudesta (tai voi mutta se on pitkä prosessi, joka ei liity tähän). Ja kosteus ei voi aiheuttaa tuolla mittaristossa oikosulkua, ellei sinne kaada vettä.
Tyypillinen vika mittaristossa ja muuallakin autoelektroniikassa, hiushalkeama. Oli vain ajan kysymys, että halkeaa niin paljon, että virrankulku loppuu. Näitä olen korjaillut vaikka kuinka paljon.kosketushäikkää eli toimii ku piirilevyn vääntää ropellille
Mulle on merkkiliikkeestä kerrottu syy hajoamiseen ja uskon sitä,
Merkkiliikkeen ammattitaito ei riitä mittarin sisäisten kytkentöjen analysointiin. Merkkiliikkeessä vaihtavat mittaristoja, eivätkä korjaa niitä. Pelkkää arvailua merkkiliikkeeltä.
Ja ei ole kytköksiä kyseiseen pesufirmaan. Satun vaan työskentelemään elektroniikan parissa ja harrastukseksi korjailen autoelektroniikkaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa