audi A8 3.3 TDI
Valvoja: ffp jäsenet
audi A8 3.3 TDI
kellään kokemusta tuosta kaikille niin tuntemattomasta 3.3Tdi motista, ajatuksissa oli pasuuna vaihtaa joko tuollaiseen A8 audiin tai sitten johonkin muuhun vastaavaan MB s 400cdi tms. edustusluokan auto. alkaa nämä tusina kapistukset kyllästyttämään=( nyt siis kokemuksia ja huhuja tuosta vehkeestä, kaikki kommentit ja mietteet tervetulleita!
'Huonona puolena' varmaan se, että ko kone on käytössä vain ja ainoastaan A8-ssa, ja siinäkin vain melko lyhyen aikaa. Tekniikka on eksoottista jos vertaa tavan TDI-hin, esimerkiksi toinen flekteistä on hydraulimoottorivetoinen, ohjaustehostimen tuotosta osa ohjataan tarvittaessa pyörittämään flektiä. Välijäähdytin on neste-ilmajäähdytin, samaten polttoaineen jäähdytys tapahtuu jäähdytysnesteellä.
Hieno kone varmasti ajossa, max vääntö 480Nm saavutetaan jo 1800 kierroksella, ja vääntökäyrä lähtee laskemaan vasta 3000 kierroksen jälkeen. Vääntöä on todennäköisesti rajoitettu vaihdelootan kestoa ajatellen.
Ei voi sanoa etteikö himoittais itteäkin..
Hieno kone varmasti ajossa, max vääntö 480Nm saavutetaan jo 1800 kierroksella, ja vääntökäyrä lähtee laskemaan vasta 3000 kierroksen jälkeen. Vääntöä on todennäköisesti rajoitettu vaihdelootan kestoa ajatellen.
Ei voi sanoa etteikö himoittais itteäkin..
joo, eksoottiselta kuullostaa kyllä! huollot varmasti ihan omaa luokkaansa hinnoiltaa, joskaan sillä nyt ei tuollaisen auton kanssa merkitystä juuri ole=) saati sitten jos jotain hajoaa, osaavatkohan tehdä laakkosella mitään muuta kuin tulostaa laskun?;) täytyy etsiä sopivaa ja käydä ajamassa, eiköhän se päätös sitten siitä muodostu. Mielessä myös bmw 730/740d ja MB S 400 CDI, liekkö noista mikään ns. parempi vaihtoehto?!
osaavatkohan tehdä laakkosella mitään muuta kuin tulostaa laskun?;) t
Kallista tulee ainakin olemaan. Jos ei tykkää rahojaan mielettömästi tärvätä, kannattaa opetella tekemään itsekin jotain, tai etsii asiansa osaavan korjaamon, jossa asenne kohdillaan. (eli tehdään, jos ei ole ennen tehty, niin opetellaan)
Lienee näissä kaikissa omat ongelmansa, oli keulassa sitten rinkelit, tähti taikka baijerin moottoriverstaan logo. Ikä tuo näihinkin omat ongelmansa, ja jos tälläisen ostaa, kannattaa panostaa siihen että löytää sen hyvän yksilön, eikä osta sitä nettimobiilin halvinta "vain 199k ajettua", jossa penkki on puhki yms.
A8:n kohdalla ainakin keskittyisin vain ja ainoastaan quattroihin. - Se lienee myös suurin erottava tekijä Bimmerin ja Mersun osalta. Kaikki näistä myöskin lienee vähän erilaisia luonteeltaan/ajettavuudeltaan. (vaikka taitaa mersua saada 4maticcina, mutta lienee merkittävästi harvinaisempi kuin A8 q)
etuvetoista A8:ia. Mahdettiinko noita tehdäkään kuin muutamana ekana vuotena 2.8 V6:lla? No ehkä saksan markkinoilta löytyi ostajat niillekin.
Kyllähän tuota vajaavetoista myydään ihan vieläkin (2.8 V6 FSI), 100 800€ näytti lähtöhinta olevan ihan täällä suomessa. Näitä löytyy ihan http://www.audi.fi -sivuilta......
Onhan A8:a ainakin 2,8 (onko peräti kaikki vetotapavammaisia?), 3,7 V8, 2,5 TDI koneilla ollut myös etuvetoisena. Saksassahan on jopa A6:sta saanut 2,7TT etuvetona...
Juu, toisaalta kyllähän sitä tälläsen voi uutenakin käydä tilaamassa. Samalla saa valita värin. Muttamutta, kyllä mä ainakin pitäisin olennaisimpana kuntoa ja historiaa, kuin yksiselitteisesti ikää/kilsoja.
Taitaa olla kaikki vaihtoehdot, 730/740d, e400cdi ja a8 3.3tdi hieman riskialttiita ostoksia. Oma valinta olisi ehkä e400cdi riittävän uutena ja vähän ajettuna (mahdollisesti vielä takuuta jäljellä).
Juu, toisaalta kyllähän sitä tälläsen voi uutenakin käydä tilaamassa. Samalla saa valita värin. Muttamutta, kyllä mä ainakin pitäisin olennaisimpana kuntoa ja historiaa, kuin yksiselitteisesti ikää/kilsoja.
no joo, tuo takuunalainen 400 cdi eemeli mersu käy ehkä vähän liian kalliiksi, en haluaisi maksaa kyllä niin paljoa autosta! ja noita Eemeleitä tulee joka nurkalla vastaan, ei ehkä 400:sia mutta pienempiä. siis 700 bmw:ssä ja S mersussa sekä A8 audissa viehättää enemmänkin tuo ulkonäkö ja vahvaolemus, eikös auton tulisi kuitekin kuskiltaan näyttää ;) ja kun on vahvannäköinen olisi hyvä myös olla vahva vai?=) kyllä 320 cdi äSSäkin kävisi hyvin ajattelin vain että tuo vinkkeli olisi vieläkin "miehekkäämpi" A8 ei taas saa muulla tehokkaalla dieselillä kun sit uudempia ja hinta jo ihan eriluokkaa noissa. ja olen kuitekin näitä vaggineita aina "hyvinä" pitänyt niin siksi tuo Audi oli päällimmäisenä mielessä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa