Ostin talvikatiskaksi tuollaisen otsakkeen mukaisen kiulun.
Ostettaessa siitä vuoti lämmityslaitteen kenno, jonka uusin motonetin kennolla.
Ongelmana on, etten ilmauksesta huolimatta saa lämppäriä puhaltamaan kabiiniin kuin viileää. Toisaalta jos ajan jonkinaikaa puhallin 0-asennossa, henkäisee lämppäri pari sekunttia lämmintä puhallusta lisättäessä.
- Kenno tsekattu, ei ole tukossa
- Vesipumppu uusittu (ei kai voi pyöriä väärin päin kolmiossa laturi, vesipumppu, kampura)
- Termostaatti + O-rengas vaihdettu (ennen 87C nyt 93C, lämpömittari nousi juuri tuon verran termarin vaihdon jälkeen)
- Kaikki vesiletkut tarkastettu
- Lohkon vesikanavat (lohkon takaosa ja imusarja) tarkastettu
Jäähdytysjärjestelmä muodostaan normaalit paineet ajossa.
Ilmaillut olen normaalisti letkuja puristellen, säiliö jekkulangalla nostettuna ylös.
Tietty lämppärinkennon ja letkut olen täyttänyt ennen letkujen kiinnitystä.
Kummin päin nuo lämppärin kennon liitännät oikeasti ovat. Haynes väittää kuvateksteissä että vasen on supply ja oikea return mutta letkut on muotoiltu juuri toisinpäin..
Alkaa tulla pikkuhiljaa vilu ajellessa.
Sisälämmittimen ongelma (Audi 80 1.8S B3/typ89 )
Valvoja: ffp jäsenet
Tuollaisen sämpylä-Audin omistaneena tarkistaisin jäähdytysjärjestelmän ilmauksen.
Varsinkin ylävesiletkuun, joka on about metrin pituinen, kerääntyy helposti ilmaa. Siinä letkussa pitäisi olla tehtaan jäljiltä rautalankapidike, joka pitää letkun tarpeeksi korkealla.
Onko termari muuten tarvike vai marmori-tiskiltä ? Itsellä samassa koneessa ei tarvike-termari toiminut kunnolla.
Vaihdoitko koko vesipumpun vai pelkästään sen pesän ?
Ilmausta voisi koittaa vielä niin että ajaa keulan ylämäkeen, eli keula ylempänä kuin perä, kone käydessä avaa varovasti paisuntasäiliön korkki. Pitäisi ilmautua nyt helpommin.
Varsinkin ylävesiletkuun, joka on about metrin pituinen, kerääntyy helposti ilmaa. Siinä letkussa pitäisi olla tehtaan jäljiltä rautalankapidike, joka pitää letkun tarpeeksi korkealla.
Onko termari muuten tarvike vai marmori-tiskiltä ? Itsellä samassa koneessa ei tarvike-termari toiminut kunnolla.
Vaihdoitko koko vesipumpun vai pelkästään sen pesän ?
Ilmausta voisi koittaa vielä niin että ajaa keulan ylämäkeen, eli keula ylempänä kuin perä, kone käydessä avaa varovasti paisuntasäiliön korkki. Pitäisi ilmautua nyt helpommin.
Pitänee kokeilla vielä ilmausta. Letkuissa ei kylläkään ole mitään pidikettä.
Termostaattien (edellinen 87 että uusi 93) uskoisin toimivan oikein sillä koneen lämmöt nousevat juurikin mutaman asteen yli termostaatin ilmoitetun lämmön, sekä järjestelmään muodostuva paine vaikuttaa normaalilta. Uusi termari on motonet-kamaa, vanha näyttäisi alkuperäiseltä.
Vesipumppu on paketin ainoa komponentti jota en ole itse vaihtanut, vaan se oli vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä juuri ennenkuin auto minulle tuli. Ainakin pesä ja napa näyttäisi ulkoapäin uudelta.
Termostaattien (edellinen 87 että uusi 93) uskoisin toimivan oikein sillä koneen lämmöt nousevat juurikin mutaman asteen yli termostaatin ilmoitetun lämmön, sekä järjestelmään muodostuva paine vaikuttaa normaalilta. Uusi termari on motonet-kamaa, vanha näyttäisi alkuperäiseltä.
Vesipumppu on paketin ainoa komponentti jota en ole itse vaihtanut, vaan se oli vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä juuri ennenkuin auto minulle tuli. Ainakin pesä ja napa näyttäisi ulkoapäin uudelta.
Yritin vielä ilmailla pariin otteeseen etupää pukeilla ja säiliö nostettuna. Kyllähän sieltä jonkin verran ilmaa sai pois mutta lopputulos lämppärin toimintaan +-0.
Kennon meno/paluu -letkut lämpenevät kyllä.
Mitenkäs tuo ohjausläppä lämppärissä. Ohjausnamikasta käännettäsessä vaijeri kyllä kääntää läpän ohjausvipua normaalisti. Jos käännän ohjausta kylmästä kuumaksi, heikkenee puhallusteko ikäänkuin kenno jarruttaisi virtausta. Ei kai läppä ole voinut pyörähtää johonkin väärään asentoon?
Kennon meno/paluu -letkut lämpenevät kyllä.
Mitenkäs tuo ohjausläppä lämppärissä. Ohjausnamikasta käännettäsessä vaijeri kyllä kääntää läpän ohjausvipua normaalisti. Jos käännän ohjausta kylmästä kuumaksi, heikkenee puhallusteko ikäänkuin kenno jarruttaisi virtausta. Ei kai läppä ole voinut pyörähtää johonkin väärään asentoon?
Purin taas lämppärin irti ja katselin noiden "ohjausläppien" toiminnan. Ihan oikein näyttäisi ilman kierron pakotus kennon läpi toimivan. Samalla tuli tarkistettua kennosta in/out-merkinnät.
Vesipumpunkin menin ostamaan tietenkin väärällä navalla niin jäi vaihtamatta - Tämän tietyti huomasin vasta kun olin irroittanut ja purkanut vanhan pumpun ;)
Vanha pumppu ja uusi pumppu näyttäisi olevan erilaisilla siivillä. Vanhassa on valettu ruuvimainen siipi ja uudessa jyrkkälapainen prässätty.
Letkut lämpenevät mutta ei niitä yli-kuumiksi voi haukkua. Kylmää pukkaa kabiiniin.
Vesipumpunkin menin ostamaan tietenkin väärällä navalla niin jäi vaihtamatta - Tämän tietyti huomasin vasta kun olin irroittanut ja purkanut vanhan pumpun ;)
Vanha pumppu ja uusi pumppu näyttäisi olevan erilaisilla siivillä. Vanhassa on valettu ruuvimainen siipi ja uudessa jyrkkälapainen prässätty.
Letkut lämpenevät mutta ei niitä yli-kuumiksi voi haukkua. Kylmää pukkaa kabiiniin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa