Golf Mk1 -77

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Nicce--
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.12.2008 19:41

Golf Mk1 -77

ViestiKirjoittaja Nicce-- » 28.12.2008 20:05

Terve

Tässä olis oma golffi projekti, auto 77vm ja on 1.1 litrasella voimapesällä varustettu:)
Tarkotus olis pienillä muutoksilla edetä. Eli hieman valoja vaihtaa, säädettävä alusta laittaa, huulivanteet, kromiosia ja sen semmosta.

Muutama kuva autosta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuon näköinen auto kyseessä, sen mitä olen hieman tutkinut autoa niin yllättävän vähän näyttää olevan ruostetta missään.

Jos jollain on tietoa mistä saisi tilattua / jollain myytävänä takakaarien eteen ne mustat muovipalat ja keulaan sen muovilipan niin saa infota ihmeessä :)

[/img]

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 28.12.2008 20:18

Hienon näköinen laitos.


Volkswarenhaus, sieltä saa ainakin jotain.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 28.12.2008 20:28

nomutta sehän vasta nätin näkönen yksilö on.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.12.2008 21:26

Ompa vain hyvin säilyneen olonen. Eikai tuolle ulkonäön suhteen tarvi muuta ku se alusta ja sen kautta korkeus kohalleen, ja tyyliin sopivat vanteet alle esim ATS classic 7/8x13" koossa.

Etulippoja saa motonetistä, tainnu maksaa ku vajaa 8 euroa.

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 30.12.2008 10:32

Hienossa kunnossa tosiaan näyttää olevan.

Kivipeltejä on toisinaan myös tarjolla ebay.de. Sielläkin hyvistä saa maksaa hyvän hinnan.


Ja samalla tilauksella tietty uudet takaluukun merkit ja helmalistat.

Tai jos kuitenkin tarjoaisit sitä museokatsastukseen... ;-)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.12.2008 10:51

Mielestäni olisi suuri vääryys, jos tuollaiseen vehkeeseen mentäisiin vaihtelemaan valoja, vanteita tai alustaa. Koska käyttäjä tuskin pidemmän päälle on kuitenkaan tyytyväinen auton tarjoamaan suorituskykyyn, kyseiset muutokset olisivat vain silmänlumetta. Oikea kohtelu tuollaiselle olisi ehdottomasti museorekisteri.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 30.12.2008 14:51

^Höpöhöpö, museorekisteröinti on aivan älytöntä "pappojen" touhua..

-77, hmm. Ei päästö mittauksia, ei ongelmia niistä. Moottorin vaihtaa isompaan ja vaikka ahtaa...

Oikeaan suuntaan on suunnitelmat menossa ja sitte kun rupee 1.1l voimanpesän tehot ahdistamaan niin..

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.12.2008 15:07

kyseiset muutokset olisivat vain silmänlumetta

Eikös kaikki ulkoiset muutokset oo "silmänlumetta"? Urheiluautot onkin sit erikseen. Ei kai se, et autossa on hieman erikoisempaa valoa ja vannetta, tarkoita automaattisesti sitä, et autossa pitäs olla tyränä jerkkua?

Siisti peli, ja siistimmäksi muuttuu jos laitat alustaa ja vannetta. ;)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.12.2008 15:50

Jos ei museorekisteröintiä, niin sitten asiallinen käyttöentisointi, koska hyväkuntoisia seiskaseiskat alkavat olla jo harvinaisia. Pappojen touhut ymmärtää paremmin, kun on itse lähempänä kyseistä ikää.
Tosiasia ainakin on, että kaikki koneenvaihdot ja tehonlisäykset edellyttävät mittavia muutoksia myös jarruihin, voimansiirtoon ja alustaan, joten helpompi lienee hankkia valmiiksi tehokas aihio.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.12.2008 16:34

Itellä oli aikoinaan -81 1,1:stä tehty täydellinen gti-konversio, niin ei sillä kuulemma ollut käytännössä muuta rahallista arvoa kuin tuore leima ja ajokunto.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.12.2008 17:06

Valtaosa Suomen cabrioleteista on myös aikanaan ollut "sedan-malleja". Alkuperäisistä saa maksaa kunnon hinnan, mutta korinvaihdot voivat olla vaikea saada kaupatuksi eteenpäin.
Viimeksi muokannut lukkari, 30.12.2008 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 30.12.2008 17:12

Hieno ykkös Golf,jota saa muokata mieleiseksi jos haluaa,minun mielestä.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.12.2008 17:28

Jos haluaa autoa ihailla tallissa niin museoi.
Jos haluaa ajaa vanhalla ja hienolla autolla, korjaa, kunnostaa ja modernisoi auton parhaiden päivien loistoon, missä vähän omaa mieltä mielyttäviä uusia osia.
Noissa kahdessa ensimmäisessä vaihtoehdoissa on se hyvä, että joku voi autosta vielä joskus maksaakkin jotain.
Kolmas vaihtoehto käsittää sitten kaiken tekniikanvaihdoista aina rata-autoon, näillä molemmillä on arvoa omistajalle ja varmasti harrastmista jos sitä haluaa, näitä laitteita ei vain oikeen osaa arvostaa kukaan muiu kuin omistaja. Mutta jokainen valitsee itse mitä tekee ja on toivottavasti aina tyytyväinen siihen mitä on tehnyt. Itse valitsin kultaisen keskitien oman autoni kanssa.

Nicce--
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.12.2008 19:41

ViestiKirjoittaja Nicce-- » 30.12.2008 21:20

hieman on joo ihmiset aina erimieltä näiden vanhojen autojen kohtaloista.
mutta tästä tulee ihan harrastepeli ja museoautot ovat mielestäni sitten erikseen.

ja kumminkaan niin isoja muutoksia ei tehdä ainakaan vielä etteikö autoa voisi palauttaa alkuperäis kuntoon jos vaikka vuosien varrella mieli muuttuu.

eilen tuli tilattua autoon sitten säädettävä alusta ja pitäisi saapua tammikuun puolessa välissä kutakuinkin. :)

hain myös hieman kulutusosia eilen autoon. esim. jarrulevyt+palat eteen, virrajakajan hilut, suodattimia ja sen semmosta. ja tulihan samalla tilattua se lippa tonne keulaan.

laitan kuvia kun saan jotain tehtyä, hieman vaan flunssa painaa päälle niin aikalailla veto pois äijjältä.

-Nicce-

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 30.12.2008 21:39

Onko tuossa jo levyt edessä? Kaverilla oli vastaava 1,1l ja siinä oli alunperin rummut edessä...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.12.2008 21:57

Juu ei nuita aiempia kommentteja liian vakavasti pidä ottaa, itsehän se omistaja auton kohtalosta päättää, mutta nuo niinkuin omia kokemuksia.

Nicce--
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.12.2008 19:41

ViestiKirjoittaja Nicce-- » 30.12.2008 22:11

Joo on tossa levyt edessä, itsekin hieman yllätyin auton ostaessa kun huomasin että on jo levyt edessä.

Joo kyllähän aina mielipiteitä saa/ pitää sanoa. eikä niistä kuulu ottaa hernettä nenään, oli mielipiteet sitten vaikka hieman negatiivisiäkin.

Rocco
-
Viestit: 550
Liittynyt: 31.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja Rocco » 31.12.2008 15:51

Todella hieno! Onko auto suomen olosuhteissa säilynyt näin hyvin vai maalattu jälkikäteen? Millaisia vanteita olet kaavaillut?

Nicce--
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.12.2008 19:41

ViestiKirjoittaja Nicce-- » 1.2.2009 19:15

Juu suomipeli tuo on kyllä, mutta maalattu on 90-luvun alussa uudestaan.

Nyt on pitkästä aikaan ehtinyt jotain taas tekemään autolle. Eli sain jomin alustan ruuvvattua paikoilleen ja etulipan laitoin myös kiinni.

en autoa vielä kovin tonttiin laittanut kun tarvii mennä katsastukseen suoraan kun otan auton kesällä ajoon niin olisi turhaa työtä vaan edes takas säädellä.

löysin myös autoon nyt ainakin ensisijaan alle tulevat vanteet ja kun halvalla sai niin olihan ne pakko ostaa.
vanteet on 8* 15" edessä ottaa hieman tolppaan kiinni mutta tarvii tilata 10mm spaceri niin homma korjaantuu sillä.

Onko tuohon etutukivarsiin mitään ratkaisua ettei olisi niin maassa kiinni kun autoa enemmän madaltaa?

Ja jos jollain on ylimääräsenä kromipeiliä,kattotelinettä, tai takakaariin ne muovipalat niin voi ottaa yhteyttä. semmoset nimittäin on hakusessa.


Niin ja vanteille tulee kapeemmat kumit ja siinä samalla vanteet maalataan uudestaan ja ehkä reuna kiillotetaan.
Onko mielipiteitä että pitääkö saman hopean värin noissa vanteen keskiöissä vai jollain muulla värillä?

tässä jokunen huono kuva.

[img]
Kuva
Kuva

[/img]Kuva
Kuva

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 2.2.2009 1:14

Miltäs näyttäis korinvärisenä?
kliks
naps

Nicce--
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.12.2008 19:41

ViestiKirjoittaja Nicce-- » 28.6.2009 22:20

Nonii herätellääs tätäkin taas välillä.

Autohan ehti jo välissä palamaakin vappuna mutta siitä selvittii kohtuu pienillä vaurioilla.
Hieman ennen kotipihaa irtosi bensapumpusta paluupuolen natsa johon letku tulee kiinni ja aiheutti tulipalon. onneksi auto liuku juuri pihaan asti niin sai nopeasti sammutettua.

takavalot on tullut laitettua kiinni mutta eteen tilaamani kirkkaat vilkut ei sopinut. oli liian syvät eli otti hiekkapeltiin kiinni. onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa?

tässä nyt muutama kuva kun on saanut vanteetkin paikoilleen.

ja saa rohkeasti kommentoida vanteiden sopivuutta:)

[img][img]http://img132.imageshack.us/img132/1715/img3841n.th.jpg[/img]

[/img]Kuva

[img][img]http://img3.imageshack.us/img3/4982/img3842l.th.jpg[/img]

Ajattelin kokeilla tehdä ovipahvit laminaatista ensiviikolla, saas nähdä miten luonaa. laitan kuvia jos niistä saa semmoset että voi laittaa paikoille.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 29.6.2009 13:28

Hyvältä näyttää :) Eipä oo vanteet ainakaan missään tusinaväreissä.
Eikös ne kirkkaat lasit käy orggispohjiin? Laitat vaan värilliset polttimot sinne ja jos ei oranssit (tai silverlook) polttimot käy suoraan ni hiot toisen nypykän niistä pois.
Mulla kävi ainakin muovipuskurillisessa tarvikepohjatkin, mutta taitaa olla tuo peltipuskuri sitten lähempänä koria. Aluksi vaihdoin kyllä pelkät lasit ja nekin kävi tarvikevilkuista orggiksiin.

edit: Niin joo... hyvä ettei pahempaa vauriota sattunut palossa näin hienolle pelille. Oli tuuria mukana!

Nicce--
-
Viestit: 6
Liittynyt: 28.12.2008 19:41

ViestiKirjoittaja Nicce-- » 5.7.2009 21:39

Osaako joku viisampi sanoa että sopiiko tuohon jonkun 5vaihteinen laatikko helpolla, olisi hiukan mukavampi ajella pikatiellä kun pakkaa olemaan aika paljon kierroksia pikatiellä ton 4 lovisen laatikon kanssa..

Niin ja talvella ajattelin laittaa tuon 1.1 l koneen tilalle 1.3l koneen kun tuli semmonen saatua.
Joutuuko vaihtamaan jotain koneen kiinnityksiä vai sopiiko ihan samaan koloon?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 5.7.2009 21:56

1.1:n korvakot siirrät sen 1.3:n lohkoon niin ei tarvi ku tipauttaa paikalleen, ne pitäis kaikki olla bolt-on.

Mk2:n 085-tyyppinen(?) 5-vaiht pikkulohkon laatikko saattais taipua ykkösen nokalle, ovat vain vähän harvinaisempia. Loppupään pikkulohko-kakkosissa tainnut olla..

Ihan hyvännäköinen on noilla vanteilla/väreillä, siisti ja ilmeisen hyvä peruskunto hivelee silmää eniten :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa