Tauluteeveetä hankkimassa
Valvoja: ffp jäsenet
Tauluteeveetä hankkimassa
Alkaa toi 24" philipsi tympimään ja kiinnostaisi nyt ostaa tuollainen 40-42" tauluteevee. En niistä ymmärrä oikeastaan muuta kuin hinnan, merkin ja tuumat. Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa telsua? Mitä merkkiä voi suositella ja mitä ei missään nimessä kannata hankkia? Kaikki kokemukset tervetulleita.
-
- -
- Viesti:
Hyvä ja hintansa värtti on kyllä Sony. Jimm's Pc-Storesta tullu töllöt haettua ittelle ja parille kaverille hyvillä kokemuksilla =) Kannattaa huomioida liittimet ennenkaikkea, että on fullhh sekä takuu. Valotehoja on mahdoton vertailla, eri valmistajat ilmoittavat ne eri tavalla. Esim 1000:1 ja 4000:1 voivat tarkoittaa samaa kuin myös 10000:1..
Itse tuli myös tuskailtua asian kanssa jokin aika sit. Malleja kun tuntuu olevan aivan älyttömästi.. Päädyin kuitenkin itse tuohon Sonyn 40W4000:n, ja eipä ole tarvinnut katua. Hinta/laatu -suhde mielestäni kohdallaan, alle tonnilla saa netistä ja kaiketi jo jostain liikkeistäkin. http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=86 <-- tuolta lueskelin aika paljon muiden kokemuksista, ja juurikin noista W-sarjalaisista löytyy runsaasti tietoa
Pioneerin plasmat on ainakin kovasana, jos oikeesti haluu panostaa.
Mut jos meinaa vaan ostaa jonkun ruudun ostaa josta voi katella uutiset, niin aikalailla sama minkä nykypäivänä ostaa. En ainakaan minä tänäpäivänä kovin suuria eroja normikäytössä noista ole löytänyt pesukonekaupan hyllyssä ainakaan.- Kuitenkin, vuoden päästä nää on vanhanaikaisia vaikka olisi ostanut sen kalliin ja parhaan mallin nyt..
Mut jos meinaa vaan ostaa jonkun ruudun ostaa josta voi katella uutiset, niin aikalailla sama minkä nykypäivänä ostaa. En ainakaan minä tänäpäivänä kovin suuria eroja normikäytössä noista ole löytänyt pesukonekaupan hyllyssä ainakaan.- Kuitenkin, vuoden päästä nää on vanhanaikaisia vaikka olisi ostanut sen kalliin ja parhaan mallin nyt..
Varmaan hinta korreloin noissa LCD -näytöissäkin. Neljä ja puoli vuotta sitten hankin tietokonekäyttöön 20" Dellin näytön, jonka vertainen resoluutio/pikseliluku on vielä nykyäänkin löydettävissä vain kalliimmista näytöistä. Vaaneipä ole taulussa ollut pienintäkään vikaa eikä yksikään pikseli ole pimennyt. Maksoi silloin aivan tolkuttomasti, mutta halvempia olisi saanut olla päntiönään vaihtamassa -eikä resoluutio olisi tyydyttänyt sittenkään.
-
- -
Ihan turhaan lähteä stressaamaan siitä että ostaa "parhaan" telkkarin. Koska kokoajan tulee uusia malleja joissa on enemmän ominaisuuksia ja parempi kontrasti.
Minun mielestä paras ostaa sellainen keskihintainen töllö. Kuitenkin kokoajan tulee uutta ja parempaa tarjolle. Ja hinnat tulee tietysti alaspäin.
Kiinnittää huomita käytettävyyteen ja niihin liitäntöihin/ominaisuuksiin mitä tarvitsee ja haluaa!
Minun mielestä paras ostaa sellainen keskihintainen töllö. Kuitenkin kokoajan tulee uutta ja parempaa tarjolle. Ja hinnat tulee tietysti alaspäin.
Kiinnittää huomita käytettävyyteen ja niihin liitäntöihin/ominaisuuksiin mitä tarvitsee ja haluaa!
Se on totta, että jokainen ostaa omiin tarpeisiinsa sopivan. Tulin vain itse siihen tulokseen, että mieluummin ostan hieman laadukkaamman ja monipuolisemman kuin sellaisen hinnat alkaen töllön. Tottahan silläkin pärjää, mutten ainakaan halua heti olla uutta hankkimassa. Ja jos sen ostamista lykkää jatkuvasti odottaen parempaa ja uudempaa tekniikkaa, niin saako sitä ikinä hankittua?
-
- -
- Viesti:
Auttakkee...
Sopii aiheeseen jotenkuten. Eli mulla on 40" sonyn HD-ready sekä pleikka 3.
En saa pleikasta pelatessa ulos kun 720p/60 vaikka pleikan valikot tulee näytölle 1020p/80..
Pleikan valikoita olen koittanu selata ja siellä on se näytön tarkkuus jne, mut se ei anna laittaa sitä täydelle piirrolle...jostain kumman syystä?
Sopii aiheeseen jotenkuten. Eli mulla on 40" sonyn HD-ready sekä pleikka 3.
En saa pleikasta pelatessa ulos kun 720p/60 vaikka pleikan valikot tulee näytölle 1020p/80..
Pleikan valikoita olen koittanu selata ja siellä on se näytön tarkkuus jne, mut se ei anna laittaa sitä täydelle piirrolle...jostain kumman syystä?
http://www.filmifin.com/bbs/showthread.php?t=38614 Olisko tosta apua? Eli ilmeisesti pelikohtaista tuo.. jos oikein ymmärsin.
Itsellä ollu kolme Samsungin LCD-töllöä ja ollut tyytyväinen kahteen näistä. LE40N87 ei ollut hyvä, liiketoisto melko onnetonta, kuva muuten ok. Nykyinen LE40A559 (eli siis uutta 5-sarjaa, Axx riippuen ulkonäöstä) on kaikinpuolin ollut hyvä telkkari. Kuva on loistava ja liiketoistossa ei valittamista. Hinta taitaa nykyään olla jo selvästi alle 1000e.
Jos ulkonäkö miellyttää niin Mirai tarjoaa melko edullisen vaihtoehdon FullHD luokkaan. Tästä töllöstä löytyy juttua esim dvdplazalta vaikka kuinka, suurinosa taitaa kehua. Ei kuitenkaan kannata odotella ulkonäöltään/laadultaan/muotoilultaan näitä isompien valmistajien mukaista tuotetta.
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=DTL-742E600
Mikäli olet alle 40" ostamassa niin ei kannata panostaa FullHD tarraan. 40" paneeli on kyllä ihan minimi missä tuon eron edes jollain tapaa huomaa. 32" FullHD:ssa ei ole mitään käytännön järkeä.
Jos ulkonäkö miellyttää niin Mirai tarjoaa melko edullisen vaihtoehdon FullHD luokkaan. Tästä töllöstä löytyy juttua esim dvdplazalta vaikka kuinka, suurinosa taitaa kehua. Ei kuitenkaan kannata odotella ulkonäöltään/laadultaan/muotoilultaan näitä isompien valmistajien mukaista tuotetta.
http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=DTL-742E600
Mikäli olet alle 40" ostamassa niin ei kannata panostaa FullHD tarraan. 40" paneeli on kyllä ihan minimi missä tuon eron edes jollain tapaa huomaa. 32" FullHD:ssa ei ole mitään käytännön järkeä.
agee kirjoitti:En saa pleikasta pelatessa ulos kun 720p/60 vaikka pleikan valikot tulee näytölle 1020p/80..
Mikä sen televiosoon malli on? Tukeeko se edes suurempaa resoluutiota?
Onko ne pelit 1080p?
Aika monet pelit on "vain" 720p, vaatii kuitenkin taitoa koodaajilta saada pelit pyörimään nätisti 1920x1080 resoluutiolla.
Olisiko mahdollista, että pleikkari työntää sen XMB:n ulos 1080p:nä ja tv suorittaa skaalauksen alaspäin?
Pebe kirjoitti:32" FullHD:ssa ei ole mitään käytännön järkeä.
Katseluetäisyys lienee se avainsana siihen, onko tuossa järkeä.
Ainakin jos aikoo myös tietokoneen näyttönä televisiota käyttää, niin ei siitä haittaakaan ole.
Verkkokaupassa noita hiljattain vertailin ja aika selkeästi kyllä erotti, mikä oli FullHD-ruutu ja mikä ei. Vaikka lähete oli tavallista TV-kuvaa, on FullHD-ruudun kuva huomattavasti hienojakoisempi. Toki riippuu skaalaimesta, miten hyvin ne puuttuvat pikselit osataan generoida.Mikäli olet alle 40" ostamassa niin ei kannata panostaa FullHD tarraan. 40" paneeli on kyllä ihan minimi missä tuon eron edes jollain tapaa huomaa. 32" FullHD:ssa ei ole mitään käytännön järkeä.
-
- -
Tuon vielä sellaisen näkökulman asiaan, että pitäsin melkein kaikkia kaupassa olevia taulutelkkoja kohtuullisina. - Ainakin taannoin kun itselleni uuden 32" LCD:n ostin, kaupan hyllyllä kaikissa tölöttimissä oli suhtkoht yhtä hyvä kuva. - Suurin ero olikin sitten hinnoissa..
Jos tarkoituksena on katsella uutiset ja leffoja silloin tällöin, en menettäisi yöuniani telkkarin valinnasta. - Vaan ostaisin lähinnä sen joka miellyttää ulkoisestikin omaa silmää ja on kohtuu hintainen. Kuitenkaan en näe suuremmin järkeä maksaa extraa siitä HD kuvasta jos ei vielä satu sitä tarvitsemaan. - Kuitenkaan normi töllönkatsojaa ei HD taida ym. taida vielä vuosiin hetkauttaa.
Jos tarkoituksena on katsella uutiset ja leffoja silloin tällöin, en menettäisi yöuniani telkkarin valinnasta. - Vaan ostaisin lähinnä sen joka miellyttää ulkoisestikin omaa silmää ja on kohtuu hintainen. Kuitenkaan en näe suuremmin järkeä maksaa extraa siitä HD kuvasta jos ei vielä satu sitä tarvitsemaan. - Kuitenkaan normi töllönkatsojaa ei HD taida ym. taida vielä vuosiin hetkauttaa.
http://www.sony.fi/comparison/kdl40w4000k/kdl40l4000k Liitännöissä, ulkonäössä ja paneelissa eroja. Sitä en tiedä eroaako kuva käytännössä mitenkään radikaalisti, kun en ole päässyt vertailemaan.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”