Jom-coilover
Valvoja: ffp jäsenet
Jom-coilover
Eli onko kokemuksia kyseisistä sarjoista? Kattelin vaan kun olis alle 300 euroon myynnissä noita mk2 golffiin, mutta jos tollanen ihan susi on niin ei kehtais rahoja hukkaan heittää.
Aika paljon tuntuu olevan auto/malli kohtainen niiden laatu
toisiin tarkoitetut mukamas kauheita ja toisiin ihan hyviä.
Kokeilemallahan se selviää =)
Itsellä odottaa cordobaan yksi satsi alle laittamimista, pitää vaan saada ensin pienemmän talvirenkaat että mahtuu madaltamaan.
Tuo sarja mikä mulla, tiputtaa tyv-lapun mukaan 25-95mm, tiedä häntä....
toisiin tarkoitetut mukamas kauheita ja toisiin ihan hyviä.
Kokeilemallahan se selviää =)
Itsellä odottaa cordobaan yksi satsi alle laittamimista, pitää vaan saada ensin pienemmän talvirenkaat että mahtuu madaltamaan.
Tuo sarja mikä mulla, tiputtaa tyv-lapun mukaan 25-95mm, tiedä häntä....
Tänään sain paketin kotiin. Vaikuttaa ihan kohtuulliselta noin silmämääräisesti katsellen.
Edelleen jäi laadukas mielikuva, kun asensin tolpat alle. Talvikäyttöä varten pitää jotenkin suojata, kun ei varmasti oo mitään hapettumisen kestävää matskua. Tosin pitää K&W:nkin alustat suojata, jos haluaa helpohkosti säädellä myöhemmin.
Alusta on jäykkä, mutta niin pitääkin olla, jos halutaan auto "alas". Kaupunki mukavuutta arvostavalle voi suositella -40mm jousia.
Oli pakko tänään lähteä kakkiksella töihin, että pääsee kokeilemaan mukulakivi ominaisuuksia, eikä toi nyt mikään kauhea ole.
Jätin korkeuden toistaiseksi Jommin "tehdas korkeuteen", tiputtelen sitten lisää, kunhan uudet renkaat tulevat.
Säätövaraa jäi n. 5-7 cm. alaspäin, ja lisääkin, jos apujouset poistaa.
Tehdas "säädöillä"
Orkkis
mulla on kans toi jomin säädettvä jetas, säätövaraa ainakin on tarpeeks... mulla on kylläkin noi apujouset otettu veks, eli on kans vähän vissiin jäykempi... täs kuvas viel varaa laskee, mutta tukivarteen on maavara 5cm. http://www.aijaa.com/v.php?i=3265879.jpg
Mulla oli alapuolella kakkiksessa.
http://i482.photobucket.com/albums/rr181/voimakeula/27122008197.jpg
http://i482.photobucket.com/albums/rr181/voimakeula/27122008200.jpg
http://i482.photobucket.com/albums/rr181/voimakeula/27122008197.jpg
http://i482.photobucket.com/albums/rr181/voimakeula/27122008200.jpg
Yks hyvä on kans tervaspray, ja sit käynti hiekkatiellä..(haastellista talvella kylläkin). Ja tuoksuu auto koko talven veneeltä mukavasti ;). Sprayvaseliini tahtoo peseytyä jonkin verran pois eikä myöskään esim FK:n mukana tullut spray riittänyt Suomeen talveen. Varmaan noissa vaseliineissä voi kyllä oll aeroja merkin suhteen ja mihin tarkoitukseen on tehty, eikö erikseen ole sitkeämpää suojavaseliniinia?
-
- -
formel K:ta saa halvalla saksasta. kokemusta tosin vielä ei ole
Minulla on/oli formelit golffissa, takaiskarit työnsivät mehut pihalle vähän reilun vuoden käytön jälkeen. Kilometrejä kertyi ~30-40tkm.
Ihan OK alusta kun oli vielä ehjä, tosin aika jämäkkä - vähän jopa kova niinkuin kaikki muutkin linttasatsit. Asfaltilla oli oikein hyvä ajaa, ei ollut kuitenkaan pintakova mutta sorateillä aivan järkyttävä :)
-
- -
tuolta löytyy ihan suomesta noita, on korkeussäädettävää ja tavan alustasarjoja ja pelkkiä madallusjousiakin :D
tuossa linkki suoraan jom korkeussäädettävä golf variant III
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
ja nuo weitec alustasarjat on ihan hyviä ja kohtuu halpoja jos ei säädettävää halua. ainakin slamit.fi myy niitä
tuossa linkki suoraan jom korkeussäädettävä golf variant III
http://www.autovaruste.net/content/fi/1 ... /2832.html
ja nuo weitec alustasarjat on ihan hyviä ja kohtuu halpoja jos ei säädettävää halua. ainakin slamit.fi myy niitä
-
- -
Itse tilasin tämmöiset kesällä. Hinta tosiaan tuo ja kulut muistaakseni 38 eur päälle. Paketti tuli viikossa ja kaikenlisäksi ilmeisesti parempi setti, koska oli kumminkin oli kierresäätö joka kulmassa :)
jom
Saakos tuota jom:ia kakkikseen halvemmalla mistään kuin autovarustenetistä: http://www.autovaruste.net/content/fi/11501/35180/2832/2832.html ? 269€ tarjouksessa sis tuolla.? +rahti tottakai
KIIRE!
olen tässä tilaamassa saksasta alusta, ja tuli vähän ongelmia...
voisiko joku kertoa mulle mikä ero näissä on???
http://www.jom.de/products/de/Tieferleg ... winde.html
ja
ainoa mikä itse ymmärrän on että toi eka menee corradoon ja toinen ei?!?!
onko niissä joku jäykkyys ero?
kakkikseen tulossa...
olen tässä tilaamassa saksasta alusta, ja tuli vähän ongelmia...
voisiko joku kertoa mulle mikä ero näissä on???
ja
ainoa mikä itse ymmärrän on että toi eka menee corradoon ja toinen ei?!?!
onko niissä joku jäykkyys ero?
kakkikseen tulossa...
Nelos golffiin alusta mietinnässä ja tuolta jom.de sivuilta ei kyllä paljoa informaatiota irtoa. Jos joku saksan kielen taitoinen osaisi sanoa mitä eroa näillä kolmella alustalla on mitä tuohon golf iv:en on saatavilla, ja mikä näistä sopii etuvetoiseen 1.8i golffiin: http://www.jom.de/de/Tieferlegung/Gewindefahrwerk/Volkswagen/Golf-IV
Ja tämäkö estää vetaria osumasta kallistuksenvakaajaan ja onko näitä paketissa 1 vai 2 ? http://www.jom.de/products/de/Tieferlegung/Fahrwerkszubehoer/Stabilisator/Stabilisator-Koppelstangenset-Audi-A3-Seat-Leon-Toledo-Skoda-Oktavia-VW-Golf-IV-Bora-New-Beetle.html
Ja tämäkö estää vetaria osumasta kallistuksenvakaajaan ja onko näitä paketissa 1 vai 2 ? http://www.jom.de/products/de/Tieferlegung/Fahrwerkszubehoer/Stabilisator/Stabilisator-Koppelstangenset-Audi-A3-Seat-Leon-Toledo-Skoda-Oktavia-VW-Golf-IV-Bora-New-Beetle.html
Kai olette huomioinu että noi kuvat eivät ole juuri kyseiseen autoon sopivista.
Eihän alustasarjoista oteta kuin pari kuvaa joilla myydään kaikkia malleja.
no niin tietysti.. just kuvien perusteella arvelin tuon sinisen olevan oikea.
Eikös nuo punajousiset käy siihen etuvetoiseen golffiin.
Tähän jos sais jonkunlaisen varmistuksen niin lähtis alustasarja tilaukseen.
Millaset toimitusajat tuolta jom.de:stä on ollu? Päiviä, viikkoja, kuukausia?
Pistin äsken tilauksen menemään postiennakolla. Ilmottelen kunhan on lisätietoa toimitusajoista. Vähän hankalaa kun sivut kokonaan saksaks mutta google translate auttoi asiaa..
Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa, tuli sähköpostissa tilauksen jälkeen: "Zur Kontrolle haben wir die von Ihnen aufgegebene Bestellung noch einmal aufgelistet."
Tuosta ei oikein järkevää vastausta osannut googlekaan antaa.
Itse tilasin viime viikon maanantaina osia tuolta ja seurantakoodin mukaan paketti oli perjantaina helsingissä tullattuna ja valmiina toimitettavaksi eteenpäin kotimaassa. Itse tein tilauksen postiennakolla joten pankkien viiveiden ja oman aikataulun vuoksi paketti toimitetaan huomenna kotiovelle. Eli hyvin tuntuu toimitukset pelaavan :)
Itse tilasin korkeussäädettävän setin kakkikseen, mallia punainen, saas nähdä tuossa viikonlopun aikana kun kerkiää asentelemaan että minkälainen on :)
Itse tilasin korkeussäädettävän setin kakkikseen, mallia punainen, saas nähdä tuossa viikonlopun aikana kun kerkiää asentelemaan että minkälainen on :)
Noniin, tuossa perjantaina sain setin asennettua alle ja kyllähän tuo aika jämäkkä alusta on, tosin onhan autokin aika matalalla että pitäähän sen jäykkä ollakkin. Huomaa hyvin eron kun ennen oli takana aika kuoleentuneet weitecin iskarit niin nyt kun takajousituskin on yhtä jäykkä kuin keulassa niin kyllähän meno aluksi aika kivirekimäiseltä tuntuu :D Mutta kyllän nimittäin on mukava laskea mutkatietä, ei enää kallistele lähes yhtään ja tuntuma tiehen on hyvä :) Tulihan tuota samalla asennettua pikkitukikin eteen ylös mutta tuskinpa se merkittävästi auttaa. JOM:in vakiosäädöillä maavaraa jäi puskurin alalaidasta alle 5cm niin nostin sekä perää että keulaa muutaman sentin ylöspäin, mahtuu etupyörätkin kääntymään vähän paremmin.
Eilen sitten lueskelin täältä foorumilta että jäillakin on ollut ongelmia saada vanteita mahtumaan alle coiloverien kanssa ja pitihän se itekkin kokeilla että mahtuuko ne kesäpyörät. No edestähän ne otti jousiin kiinni, tosin niin vähän että tuo on onneksi korjattavissa nelipyöräsuuntauksessa camberia hieman säätämällä. Toisella puolella jäi väliä 1-1,5mm ja toisella puolella otti hieman kiinni, mutta kulmat onkin vaan silmämääräisesti laitettu. Onneksi ei ole leveempiä vanteita kun ei noihin spacereitäkään viittis laittaa kun menevät kaareen kiinni muuten, mielessä on kyllä käynyt myös G60 kaaret ja loksujen mankelointi =) Vanteet ovat siis 15x7,5'' ET27.
Toimituksessa ei tullu vielä kaikki osat, eli loput eivät ilmeisesti löytyneet suoraan varastosta. En tiiä sitten tuleeko postikulut uudestaan vai ei kun en tuota saksaa niin kovin hyvin ymmärrä?
Eilen sitten lueskelin täältä foorumilta että jäillakin on ollut ongelmia saada vanteita mahtumaan alle coiloverien kanssa ja pitihän se itekkin kokeilla että mahtuuko ne kesäpyörät. No edestähän ne otti jousiin kiinni, tosin niin vähän että tuo on onneksi korjattavissa nelipyöräsuuntauksessa camberia hieman säätämällä. Toisella puolella jäi väliä 1-1,5mm ja toisella puolella otti hieman kiinni, mutta kulmat onkin vaan silmämääräisesti laitettu. Onneksi ei ole leveempiä vanteita kun ei noihin spacereitäkään viittis laittaa kun menevät kaareen kiinni muuten, mielessä on kyllä käynyt myös G60 kaaret ja loksujen mankelointi =) Vanteet ovat siis 15x7,5'' ET27.
Toimituksessa ei tullu vielä kaikki osat, eli loput eivät ilmeisesti löytyneet suoraan varastosta. En tiiä sitten tuleeko postikulut uudestaan vai ei kun en tuota saksaa niin kovin hyvin ymmärrä?
Asensin tuossa Jom Rs coiloverit alle (auto vw golf iv) ja tuli semmonen tenkkapoo, että en saanu sitä takajousen säätöpalikkaa mahtumaan sille kuuluvaan "kaulukseen", joka siis on takajousen alaosassa. Kaulus on siis liian iso. Miten porukka on tuon homman hoitanut? Sitä kaulusta on aika hankala lähtä hiomaan/nuijimaan kapeammaksi. Säätöpalikkaa ei siis ole nyt ollenkaan paikoillaan vaan jousi on aivan tavallisesti niinkuin aluperäinenkin. Kovin meni perä matalaksi, joten kiitosta vaan jos jollakin on neuvoa antaa.
Eli ihan positiivisa kokemuksia kaikilla noista Jomin seteistä?
Boraa pitäis tontittaa ja Jomilta sais 30-60mm säädettävää alustaa aika huokeeseen hintaan. Mites ton vanteiden mahtuvuuden kannalta, onko vaan vanhemmissa autoissa ollu, että vanne ottaa jouseen, vai myös uudemmissa?
Mahtuu kuitenki 18x8,5" levee vanne 35et:llä vielä alle ilman ongelmia?
Boraa pitäis tontittaa ja Jomilta sais 30-60mm säädettävää alustaa aika huokeeseen hintaan. Mites ton vanteiden mahtuvuuden kannalta, onko vaan vanhemmissa autoissa ollu, että vanne ottaa jouseen, vai myös uudemmissa?
Eli ihan positiivisa kokemuksia kaikilla noista Jomin seteistä?
Kopioinpa nyt suoraan tuosta toisesta ketjusta tähän kun just samaa juttua itekin mietin, ja alustana tuossa jom:
PostPosted: 13.4.2009 12:04 Post subject: Alustasarjan kanssa ongelmia!
Elikkäs vaihdoin tuossa muutama päivä sitten autooni (vw golf iv vm. -99) säädettävän alustasarjan. Nyt sitten päätin laittaa kesärenkaat alle van kas kummaa, renkaat ottavat iskareiden korkeudensäätökiekkoihin kiinni. Vanteet ovat 8" leveät ja ET on 35, joten niiden pitäisi olla hyvinkin oikeanlaiset kyseiseen autoon ja koossa 18".
Linkki itse ketjuun: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=116048
Sarjan muutoskatsastus
Asensin boraan jommin säädettävänsarjan joulun tienoilla ja katselin juuri niitä numeroita takatolpissa verranten tuv-lappuun. No eipä ainakaan takana täsmännyt, eli ei toivoa leimasta. Paketin kyljessä lukee kuitenkin bora ja sarja sopi alle kaikin puolin. Katsastus vaan lähenee ja tuskin menee lävitse ilman muutosta. Silloin alle laitettaessa ei tohkeuksissaan huomannut vertailla tolppien ja lappujen numeroita ja muistaakseni osissa oli jotkut paperitarrat päällä, mutta eihän niitä enää niissä ole. Onko joku törmännyt vastaavaan eroavaisuuteen vai onkohan tullut jotenkin väärät osat? Tarvii nyt vielä katsoa edestäkin, mutta vähän jo kylmää ajatus katsastuksesta :( Muuten olen sarjaan ollut tyytyväinen kaikin puolin.
New postPosted: 15.4.2009 17:06 Post subject:
^Itellä katsuri ei kyllä kattonu itse alustasarjasta mitään muuta, kuin että on laitettu kiinni kunnolla. Ei kyllä vertaillut sitä lappua mihinkään muuhun kuin auton tyyppikilpeen. Näin Hervannassa viime viikolla...
Edellisen auton kun muutoskatsastin vuosi sitten niin hylkäs katsastuksen kun oli eri merkinnät lapussa kun oli jousissa. Hain sitten liikkeestä toisen lapun ja leima tuli. Et veikkaan et tälläkin kertaa katsotaan niin pirun tarkkaan... Näin Riihimäellä...
oma kokemus alkoi huonosti JOM coil-over korkeus säädettävästä alustasta.
ostin sellasen mk-1 golffiin, hantin puolelle eteen sopii ok, seuraavaksi kuskin puolinen työn alle...hyvin tää sujuu...
no uusi ja käyttämätön iskari jumissa!!! ikään kuin painesta olisi puolet hukassa, ilman jousta painaa iskarin kasaan, sinne se melkein jääkin. nousee todella hitaasti ylös, eikä edes jaksa nostaa koko vartta ylös....ei tollasta kannata autoon kiinni laittaa...
autossa jo kiinni oleva+takaiskarit pomppaa samantien täyteen mittaan kasaan painamisen jälkeen.ok.
katsotaan mitä myyjälike huomenna sanoo, todennäköisesti saa uuden takuuna, mutta onko hyllyssä ja koska saa...sen aikaa auto pukkien päällä tallissa, voi saatana!!!
onko muilla käynyt samoin?
ostin sellasen mk-1 golffiin, hantin puolelle eteen sopii ok, seuraavaksi kuskin puolinen työn alle...hyvin tää sujuu...
no uusi ja käyttämätön iskari jumissa!!! ikään kuin painesta olisi puolet hukassa, ilman jousta painaa iskarin kasaan, sinne se melkein jääkin. nousee todella hitaasti ylös, eikä edes jaksa nostaa koko vartta ylös....ei tollasta kannata autoon kiinni laittaa...
autossa jo kiinni oleva+takaiskarit pomppaa samantien täyteen mittaan kasaan painamisen jälkeen.ok.
katsotaan mitä myyjälike huomenna sanoo, todennäköisesti saa uuden takuuna, mutta onko hyllyssä ja koska saa...sen aikaa auto pukkien päällä tallissa, voi saatana!!!
onko muilla käynyt samoin?
Tänään tuli mulle alusta, 14.4 tilattu elikkä tasan viikkossa tuli. Vähän pisti jo jännittään kun iskarin paketissa on tarra "Golf 3", kai nää nyt herranjestas sopii? Auto näkyykin profiilissa.
edit. Paniikissa ei välttämättä ajattele kaikkea, eihän sitä tiedä minkä kolmoskoppasen nuo on. Pitää toivoa että sopii :)
edit. Paniikissa ei välttämättä ajattele kaikkea, eihän sitä tiedä minkä kolmoskoppasen nuo on. Pitää toivoa että sopii :)
Tänään tuli mulle alusta, 14.4 tilattu elikkä tasan viikkossa tuli.
Mulle ei oo vieläkään tullu, 1.4 tilasin, tosin tiedossa oli että iv golfiin ei ollu sarjoja varastossa. Pitää kysellä sähköpostilla että mikä lie tilanne.
e: noniin ja nyt tuli vastaus että tämän viikon perjantaina pitäs paketti lähtee tulemaan jos vaan tulee se sarja ajoissa niille
-
- -
non niin, tänään tuli laitettua omaan ventoon jom coilover sarja ja nyt jäi sellanen asia mietityttämään että kuuluuko takajousista lähteä ääntä kun painaa perää maata kohden? ennen oli fk:n 40mm madaltavat jouset ja tolpat takana ja ne ei muistaakseni ääntä pitänyt. Eli olenko nyt kämmännyt jotain vai onko tuo jousien ääni ihan luonnollista?
^HEi
Laitoin kans tänään Jom:in alustan mk3 ja mullakin jäi kuulumaan sellainen sanoisinko kolina/rutina takapäästä otin toiseen kertaan tolpat vielä alta pois ja tarkastin oonko koonnut väärin ne mutta ei?
En ole ensinmäistä kertaa alustaa mk3 vaihtamassa että sen syyksi ei voi laittaa. mutta tosiaan outo kolina / rutina / pauke sieltä kuuluu.
Laitoin kans tänään Jom:in alustan mk3 ja mullakin jäi kuulumaan sellainen sanoisinko kolina/rutina takapäästä otin toiseen kertaan tolpat vielä alta pois ja tarkastin oonko koonnut väärin ne mutta ei?
En ole ensinmäistä kertaa alustaa mk3 vaihtamassa että sen syyksi ei voi laittaa. mutta tosiaan outo kolina / rutina / pauke sieltä kuuluu.
Edestä se kumimutikka missä on yläpäänlaakeri ja sen kiinnitys"holkki" ja ne konehuoneen puoleiset osat ja takaa ne kontinpuoleiset hilut + se kumimutikka mikä on siellä iskarinyläpäässä. Tosin noi viimeiset kumimutikat ainakaan itsellä ei tullut edes sen iskarin mukana alas.
Itse just ruuvailin alle noi JOMit ja mitä nyt 5 km kotiin ajoin niin varsin asialliselta tuntui.
Ainakin riittävän alas saa noilla, jouduin pikkaisen nostamaan joka kulmaa kun en päässyt duunipaikan varaston pihalta pois :D Ja vielä olisi ollut kierrettä alaspäin vaikka kuinka :D
Itse just ruuvailin alle noi JOMit ja mitä nyt 5 km kotiin ajoin niin varsin asialliselta tuntui.
Ainakin riittävän alas saa noilla, jouduin pikkaisen nostamaan joka kulmaa kun en päässyt duunipaikan varaston pihalta pois :D Ja vielä olisi ollut kierrettä alaspäin vaikka kuinka :D
Kolisee? Kannattanee tarkistaa että olet kiristänyt sieltä kaikki kunnolla.
Itsellänikin jäi takapäästä kuskinpuoli kolisemaan ja tarkitsin sen niin siellä oli varmaan 10mm väljää kun en ollut kiritänyt kunnolla kaikkea. Mulla ei ollut se alin niistä kolmesta mutterista kunnolla kiristetty. Siis se mikä jää pitämään sitä ylemmän jousilautasen päällä olevaa alumiini holkkia kiinni.
Se yläpäähän kannattaa ja varmaan pitääkin kiristää vasta kun on auto maassa.
Itsellänikin jäi takapäästä kuskinpuoli kolisemaan ja tarkitsin sen niin siellä oli varmaan 10mm väljää kun en ollut kiritänyt kunnolla kaikkea. Mulla ei ollut se alin niistä kolmesta mutterista kunnolla kiristetty. Siis se mikä jää pitämään sitä ylemmän jousilautasen päällä olevaa alumiini holkkia kiinni.
Se yläpäähän kannattaa ja varmaan pitääkin kiristää vasta kun on auto maassa.
Eli siellä on se alapuolelle tuleva kumi paikallaan ja siinä iskarin tolpassa kiristetty se mutteri kunnolla mikä pitää sen yläjousilautasen päälle tulevan alumiiniholkin paikallaan.
Lisäksi siellä yläpuolella on sen alin "prikka" varmasti oikein päin ja sen päällä se kumi kunnolla ja sen päälle tuleva osa kiristetty mutterilla varmasti kunnolla. Ja sen päälle taisi vielä tulla se "kuparilautanen" ja mutteri.
Ja onhan ne yläpäät kiristetty rengas maassa ja paino päällä?
Jos tosiaan näin on niin sitten en kyllä osaa sanoa mikä siellä kolisee.
Itsellä ei mitään kolinoita kuulu ja varmaan reilu 100km tuolla on tullut ajettua.
Lisäksi siellä yläpuolella on sen alin "prikka" varmasti oikein päin ja sen päällä se kumi kunnolla ja sen päälle tuleva osa kiristetty mutterilla varmasti kunnolla. Ja sen päälle taisi vielä tulla se "kuparilautanen" ja mutteri.
Ja onhan ne yläpäät kiristetty rengas maassa ja paino päällä?
Jos tosiaan näin on niin sitten en kyllä osaa sanoa mikä siellä kolisee.
Itsellä ei mitään kolinoita kuulu ja varmaan reilu 100km tuolla on tullut ajettua.
justiin tuollai mitä sanoit, ja on kiristetty mopolla takapää kun rengas oli maassa.
Kahteen kertaan otin tolpat alta pois ja katsoin että kaikki oikein. En tiedä hukkuuko kolina meluun, mutta kuuluu vain pienissä nopeuksissa. ? outoa. mutta voisiko olla kolinan syy siinä että sulla on corrado ja meillä muilla g3 joilla kolisee. vai arvasinko väärin?
Kahteen kertaan otin tolpat alta pois ja katsoin että kaikki oikein. En tiedä hukkuuko kolina meluun, mutta kuuluu vain pienissä nopeuksissa. ? outoa. mutta voisiko olla kolinan syy siinä että sulla on corrado ja meillä muilla g3 joilla kolisee. vai arvasinko väärin?
No niin Jälleen kerran otettu takatolpat irti ja tilannetta tutkittu.
-Asennuksessa ei ole tapahtunut virhettä.
-Kaikki osat oli kunnossa ja paikoillaan
Vika löytyi itse jousista, ne päästää sellaisen rutisevan/narisevan äänen. Pyöritimme jousta eri asentoon jolloin ääni pieneni hieman mutta kuuluu edelleen selvästi. Tulimme siihen tulokseen että on valmistusvika, mutta sen takia en rupea sarjaa takaisin lähettelemään. Toivotaan että loppuu joskus. Ikäänkuin jousi olisi jännityksessä jotenkin.
Vika esiintyy ainoastaan takana. onko teillä muilla se ns "apujousi" ylä vai alapuolella varsinaista jousta. itselläni se on alapuolella eli säätöprikkojen päällä. Tuskin se silti vaikuttaa. Paskamainen ääni, korjaantuu tietysti musiikilla mutta ei kiva.
-Asennuksessa ei ole tapahtunut virhettä.
-Kaikki osat oli kunnossa ja paikoillaan
Vika löytyi itse jousista, ne päästää sellaisen rutisevan/narisevan äänen. Pyöritimme jousta eri asentoon jolloin ääni pieneni hieman mutta kuuluu edelleen selvästi. Tulimme siihen tulokseen että on valmistusvika, mutta sen takia en rupea sarjaa takaisin lähettelemään. Toivotaan että loppuu joskus. Ikäänkuin jousi olisi jännityksessä jotenkin.
Vika esiintyy ainoastaan takana. onko teillä muilla se ns "apujousi" ylä vai alapuolella varsinaista jousta. itselläni se on alapuolella eli säätöprikkojen päällä. Tuskin se silti vaikuttaa. Paskamainen ääni, korjaantuu tietysti musiikilla mutta ei kiva.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”