Apua Raumalle!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Apua Raumalle!
Olen muuttamassa työn perässä Raumalle täältä Kokkolasta. Onko vinkkejä mistä kysellä vuokra-asuntoja keltaisten sivujen numeroiden lisäksi? Mistä alueelta kannattais kysellä ja mitä alueita kannattais välttää? Ei mielellään muutettais asuinalueelle, jossa kaikki epämääräset hiipparit asustelee...
Myös kaikki muu kertomisen/tietämisen arvoinen otetaan mielellään vastaan, kuten ns. must paikat, hyvät ruokapaikat yms. paikat mitä tarttee perus elämiseen/olemiseen ja kotiutumisen helpottamiseksi. Eli perus kaupunkiopas tyylinen ratkasu :)
Oon käyny kaks kertaa Raumalla, ekalla kerralla hain auton ja nyt toka kerta tänään työhaastattelussa, eli tietämys ei ole kovin järeä vielä kyseisestä kaupungista.
Myös kaikki muu kertomisen/tietämisen arvoinen otetaan mielellään vastaan, kuten ns. must paikat, hyvät ruokapaikat yms. paikat mitä tarttee perus elämiseen/olemiseen ja kotiutumisen helpottamiseksi. Eli perus kaupunkiopas tyylinen ratkasu :)
Oon käyny kaks kertaa Raumalla, ekalla kerralla hain auton ja nyt toka kerta tänään työhaastattelussa, eli tietämys ei ole kovin järeä vielä kyseisestä kaupungista.
Vältä ainakin Lajon, Merirauman ja Sinisaaren kerrostaloalueita.
Ruokapaikkoina suosin Buena Vistaa, Mr.Jonesia, Wanhan Rauman Kellaria ja kesäisin sen terassia.
BuenaVistan ruoka parhaimmillaan oli kyllä erinomaista. Hinta/laatu kohillaan.. Kellarissa ruoka oli hyvää mutta hinta/laatu ei ehkä aivan yhtä hyvä:)
Hmm, en itsekään mikään lähiöfani ole, mutta millä perusteella nyt dissataan esim. Merirauman aluetta? - Toki, kaupungin vuokrataloja kannattaa dissata.. muut entiset UPM ym. talot lienee jo myyty osakkeiksi niitä haluaville.
Raumalta etsisin vuokraluukkua laittamalla yksinkertaisesti Uusi-Rauma sekä Länsi-Suomi lehtiin halutaan vuokrata ilmoituksen. Raumalla ei taida homma edes olla välittäjille keskittynyt millään lailla.. joten lehti-ilmoitus lienee paras tapa, niin vuokran-antajalle kuin vuokralaisellekin. - Oikean asunnon löytymiseen kannattaa kuitenkin varata hetki aikaa jotta löytyy se mieleinen koti.
Hmm, en itsekään mikään lähiöfani ole, mutta millä perusteella nyt dissataan esim. Merirauman aluetta?
Työn puolesta hengailin siellä viikon ja kyllä ne 60-70-luvun kerrostalot oli täynnä suhteellisen jäätävää porukkaa. Meriraumassa on hienojakin taloja ja alueita, mutta minä puhuin vain siitä kerrostaloalueesta. Mainehan sillä on kuin jollain Jakomäellä.
Jaa, että oikeen ulkonaliikkumiskielto :)
Sanoin sen siksi, kun tuntuu siltä, että jos menee duunissa tunti pitkäksi niin kaikki kaupat onkin sitten jo kiinni. Tosin esim.K-Rauta taitaa nykyään olla auki vielä 18:00 saakka kun pidensi aukioloaikoja.
Juu, ja jos se pommi sieltä laukee käsiin, voi asunto Raumalta olla yllärin vaikea myytävä:)
- Itse joskus aikanaan tuolta ostoa mietein, hinnat karanneet ihan naurettaviksi, jopa niissä Merirauman etc. ex-vuokrakasarmeissa.
Toisaalta Meriraumassakin ihan kelpoja ne perällä olevat talot. - Vuokratalojahan tuolla alueella ei enää ihan montaa liene?
- Itse joskus aikanaan tuolta ostoa mietein, hinnat karanneet ihan naurettaviksi, jopa niissä Merirauman etc. ex-vuokrakasarmeissa.
Toisaalta Meriraumassakin ihan kelpoja ne perällä olevat talot. - Vuokratalojahan tuolla alueella ei enää ihan montaa liene?
Jos tuo pommi tuolla pamahtaa, niin silloin on muutakin huolia kun se miten saa asuntonsa myytyä. Raumalla on asuntojen myynti jäätynyt paikoilleen viimeiset 2 kk. Samat rivi-ja omakotitalot edelleen myynnissä mitkä olivat lokakuussa. Kämppiä on ihan hyvin myynnissä, joskaan itse en ole vielä sopivaa löytänyt ja kun hinnat ovat koko ajan laskussa, niin tekee mieli hieman odotella.
Terveisin jo 6 kk omakotitaloasuntoa Raumalta etsinyt pommityömaalla työskentelevä
Terveisin jo 6 kk omakotitaloasuntoa Raumalta etsinyt pommityömaalla työskentelevä
-
- -
Oon pari kertaa Raumalta kämpän vuokrannut (yht. 5 vuotta asunu) ja tuntuu, että parhaiten kontaktin vuokraajiin sai kun laittoi ilmoitukseen Uusi Rauma lehteen. http://www.uusirauma.fi/
Oman kokemuksen mukaan mitä kahjomman ilmoituksen laittaa niin sitä enemmän tarjoajia tulee..
..tai muut porrii.
Oman kokemuksen mukaan mitä kahjomman ilmoituksen laittaa niin sitä enemmän tarjoajia tulee..
..tai muut porrii.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Kyllä minäkin asuinpaikkana tuon Pyynpään valitsisin jos kyse olisi pelkästä asuinalueesta. Olen tuossa Sampaalassa tuomolantiellä asunutkin joskus 8 vuotta sitten. Varmaan alue rauhoittunut siitä. Ei vuodessa pöllitty kuin yksi mankka, kerran vietiin bensat ja joku heitti liikkuvaa autoa kivellä.
Joo ja jos Luxcenterissä asioit niin kannattaa hieman varauksella kuunnella niitä Hellan juttuja.
Joo ja jos Luxcenterissä asioit niin kannattaa hieman varauksella kuunnella niitä Hellan juttuja.
-
- -
Nuo nyt meni kummatki ohi ekan soiton turhan odottelun vuoks. Ekan asunnon vuokraisäntä piti eilen soitella, ei soittanu eikä vastannu puhelimeen ja tänään oli sitte varakämppä menny. Piti sit ottaa näkemättä kaksio Pumpputieltä, et on ees joku mihin kamansa kantaa joulun jälkeen. Kattoo sit mihin sieltä, jos ei viihdy. Epäilyttävän edullinen oli kyllä...
-
- -
-
- -
Aikoinaan (70/80-luvulla) nuo Pumpputien korkeammat asuintalot (vuokrataloja) oli aika villiä seutua, nykyään taitaa olla rauhallisempaa, matalammat talot (osoite taitaa olla ahteentie)taitaa kaikki olla omistustaloja ja aikoinaankin rauhallisempia.
Itse asuskelen n.500m päästä kyseiseltä alueelta, joten tervetuloa "naapuristoon".
Itse asuskelen n.500m päästä kyseiseltä alueelta, joten tervetuloa "naapuristoon".
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”