Mikä pölynimuri?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä pölynimuri?
Avokki haluaa uutta imuria ja ei kai se oo ku ostettava sille uus leikkikalu.
Mikä koiratalouteen olisi sopiva imuri. Pari erimallista Electroluxia ollut putkeen, ja molemmista katkennut muovirunko sieltä alaosasta (onko nyt suutin), eli ei ainakaan luxia enään tänne tule.
Onko tuolle Mielen cat&dog mallille jotain parempaa, järkevämpää eli halvempaa :)
Tai jotain ihan muuta? Joku imurikauppias ovelle äkkiä-nyt olis otollinen asiakas :)
http://www.onoff.com/online/fi/inet.nsf ... endocument
Mikä koiratalouteen olisi sopiva imuri. Pari erimallista Electroluxia ollut putkeen, ja molemmista katkennut muovirunko sieltä alaosasta (onko nyt suutin), eli ei ainakaan luxia enään tänne tule.
Onko tuolle Mielen cat&dog mallille jotain parempaa, järkevämpää eli halvempaa :)
Tai jotain ihan muuta? Joku imurikauppias ovelle äkkiä-nyt olis otollinen asiakas :)
http://www.onoff.com/online/fi/inet.nsf ... endocument
Itsellä Hoover Sensory TS2166. Kyllähän tuo jaksaa imeä verrattuna vanhaan 1300W halppis-imuriin joka lähinnä siirsi pölyä. Mielellään imuroi kun ei tarvi joka kohtaa hinkata moneen kertaan. Kyllä tuolla saa sohvasta tuommoisen kääpiöpinserin pikkukarvan,riippuen toki suulakkeestakin.
Itseasiassa just tässä imuroin. =D
Itseasiassa just tässä imuroin. =D
-
- -
Ite suosin pölypussitonta, oli Voltan syklonimalli joka meni lopullisesti paskaksi vajaan vuoden käytön jälkeen. Ensin meni elektroninen tehonsäädin jonka jätin pois, sen jälkeen puolen vuoden päästä hajosi moottori. En jaksa tuota takuisiin laittaa kerta on noin huono.
Nyt mulla on ollut muutaman kuukauden Dyson joka on myös pölypussiton. Se on tehokas mutta ei mitenkään halpa. Odotukset on kovat, ainakin alkukokemusten perusteella suosittelen, aika näyttää onko siitä loppupeleissä mihinkään. Ainakin nettikeskusteluissa Dysonia on kehuttu kovasti. Mulle lisäarvoa tuo myös sen "innovatiivinen design" joka lämmittää pikkuinsinöörin mieltä kovasti ;)
http://www.fi.dyson.com/
Nyt mulla on ollut muutaman kuukauden Dyson joka on myös pölypussiton. Se on tehokas mutta ei mitenkään halpa. Odotukset on kovat, ainakin alkukokemusten perusteella suosittelen, aika näyttää onko siitä loppupeleissä mihinkään. Ainakin nettikeskusteluissa Dysonia on kehuttu kovasti. Mulle lisäarvoa tuo myös sen "innovatiivinen design" joka lämmittää pikkuinsinöörin mieltä kovasti ;)
http://www.fi.dyson.com/
Vaimo hommasi pari kuukautta sitten Dysonin pussittoman imurin ja onpa tuota tullu käytettyä itsekin enkä tällä kokemuksella vaihtais pussilliseen takaisin. Hintaa tuolla oli 260e joten oli kyllä kallliimpi kuin perinteiset mutta teho on aivan eri planeetalta. Lisäksi pölysäiliön täyttymistä on helppo seurata lexanisen säiliön läpi, koirasta kun tuota karvaa irtoaa aikalailla.
-
- -
Mielen Cat&Dog malli on ollut käytössä vuodesta 2001 ja on erittäin vaikea keksiä mitään pahaa sanottavaa ko. laitteesta, joka euron arvoinen. Vehkeen mukana tuli tuolloin mattosuulake, jolla matoista saa viimeisenkin töryn irti, tosin nykyään meillä ei koirien takia käytetä mattoja.
Kun aikanaan opetin koirani sietämään imuria, on nyt tosi hankalaa imuroida, kun koira tunkee väliin ja haluaa, että senkin turkki ajellaan imurilla läpi. Hassuja elukoita.
BTW: rouvalle Lux-kauppias möi joskus kauan sitten hemmetin kalliin mäyräkoiramallin Electroluxin, jota hän aikansa kehui kovin, eikä suostunut minun hiukkaskiihdyttimeeni koskemaan. Taipui sitten fiksuna ihmisenä (vaivihkaa) Mielen käyttäjäksi -)
Kun aikanaan opetin koirani sietämään imuria, on nyt tosi hankalaa imuroida, kun koira tunkee väliin ja haluaa, että senkin turkki ajellaan imurilla läpi. Hassuja elukoita.
BTW: rouvalle Lux-kauppias möi joskus kauan sitten hemmetin kalliin mäyräkoiramallin Electroluxin, jota hän aikansa kehui kovin, eikä suostunut minun hiukkaskiihdyttimeeni koskemaan. Taipui sitten fiksuna ihmisenä (vaivihkaa) Mielen käyttäjäksi -)
-
- -
Meillä oli joskus joku pussiton imuri. Tais olla LG.
Tuomiopäivän kapine oli aivan perseestä? Juu, kätevä tyhjentää. Ei muuta kun se kahvipannun näköinen kikotin ulos ja roskikseen vaan kopistelemaan. Tyhjennysoperaatioon pitää varata harja ja rikkakihveli tai mielummin toinen imuri jolla tyhjennyssotkun saa siivottua.
Laitettiin vahinko kiertämään ja myytiin helvetinkone anopille joka ihastui vain ulkonäköön. Yritti myöhemmin myydä takaisin kun huomasi tulleensa kusetetuksi.
Tilalle ostettiin Miele. HIntaa oli kyllä marginaalisesti enemmän kuin marketti-imurilla eli 300€ mutta Miele imee joka sentin edestä.
Pussin vaihto on helppoa nopeaa ja ennen kaikkea siistiä.
Eukko imuroi mielellään Mielellään. No kyllä määki joskus.
Tuomiopäivän kapine oli aivan perseestä? Juu, kätevä tyhjentää. Ei muuta kun se kahvipannun näköinen kikotin ulos ja roskikseen vaan kopistelemaan. Tyhjennysoperaatioon pitää varata harja ja rikkakihveli tai mielummin toinen imuri jolla tyhjennyssotkun saa siivottua.
Laitettiin vahinko kiertämään ja myytiin helvetinkone anopille joka ihastui vain ulkonäköön. Yritti myöhemmin myydä takaisin kun huomasi tulleensa kusetetuksi.
Tilalle ostettiin Miele. HIntaa oli kyllä marginaalisesti enemmän kuin marketti-imurilla eli 300€ mutta Miele imee joka sentin edestä.
Pussin vaihto on helppoa nopeaa ja ennen kaikkea siistiä.
Eukko imuroi mielellään Mielellään. No kyllä määki joskus.
Tuomiopäivän kapine oli aivan perseestä?
taisit vastata kysymykseen itse :)
meillä on Voltan masiina mikä on ollut hyvä, taisi olla kalliimmasta päästä silloin kun sen ostin mutta ollut sen arvoinen. kun vaihdan niin varmaan Dysoniin, kun niistä olen kuullut aika hyvää kommenttia.
http://www.consumer.philips.com/consume ... lse/FC9160
Philips FC9160, hemmetin hyvä ja laadukas laite. Koettu omassa taloudessa, sekä siskon että veljen, todella toimivaksi laitteeksi.
Hintakin näköjään tippunut 190€ tienoolle.
Philips FC9160, hemmetin hyvä ja laadukas laite. Koettu omassa taloudessa, sekä siskon että veljen, todella toimivaksi laitteeksi.
Hintakin näköjään tippunut 190€ tienoolle.
Aloitusviestissä dissattiin Eluxin tuotteita, minulla ei ole kyseisen merkin kanssa ollut ongelmia. Taitaa olla kolmas eluxin imuri menossa tällä hetkellä. Siivouskaapissa majailee tällainen ja tyytyväinen olen ollut. On tosiaan hiljainen laite, eikä ihan mahdottoman hintainenkaan.
Luxin mainoksesta:
Lux -kauppis (jalka jo tukevasti oven välissä) jatkaa asiakkaan jallittamista:
Jos 3dB on juuri kuultava ero, niin 6dB merkitsee vasta äänenpaineen puolittumista.Äänentaso laskee peräti seitsemän desibeliä. Imuri on neljä kertaa hiljaisempi kuin useimmat markkinoilla olevat pölynimurit.
Lux -kauppis (jalka jo tukevasti oven välissä) jatkaa asiakkaan jallittamista:
se on enemmän kuin neljä kertaa hiljaisempi kuin useimmat markkinoilla olevat koneet (se puolittaa äänitason kahdesti, tieteellisesti sanottuna)
PRICLESS :D
En varmasti olisi mennyt lähellekkään imurihyllyä/ ostanut uutta imuria jos puoliso haluaisi omia imurin... :)
Hävetkää jo vähän ämmät !! Kiistellä tai keskustella nyt imureista ja niiden ominaisuuksista... :D:D
:D
Varo ettei emäntä seuraa näitä autosivuja.
Ihan hyviä pointteja ja näkökulmia tässä topiikissa, muutakin kun kuinka välttää imurointia-kun se on välillä vaan pakko, vaikka noita tekosyitä aina olisikin takataskussa. Aina ne ei vaan kelpaa :)
Btw. Cat&dog on voitolla, ihan hintansakin puolesta. Tuttu kodinkone myyjäkin suositteli sitä samantien kun kerroin hintaluokan mistä valita-ehkei sillä ollut muuta imuria myydä :)
Varo ettei emäntä seuraa näitä autosivuja.
Ihan hyviä pointteja ja näkökulmia tässä topiikissa, muutakin kun kuinka välttää imurointia-kun se on välillä vaan pakko, vaikka noita tekosyitä aina olisikin takataskussa. Aina ne ei vaan kelpaa :)
Btw. Cat&dog on voitolla, ihan hintansakin puolesta. Tuttu kodinkone myyjäkin suositteli sitä samantien kun kerroin hintaluokan mistä valita-ehkei sillä ollut muuta imuria myydä :)
Jos ei ole mahdollista laittaa keskuspölynimuria niin ehdottomasti Dyson. Tavalliset imurit tuntuvat ihan leluilta tuohon verrattuna. Malleja löytyy runsaasti, meillä on tuollainen hinnat alkaen malli DC19.
Imurin teho on aivan omaa luokkaansa, yllättävää kuinka paljon roskaa irtoaa peruspuhtaalta parketilta tai matolta... Tyhjentäminen ei ole ollenkaan paha homma, tosin itse olen huuhdellut astian puhtaaksi aina tyhjentämisen yhteydessä. Käyttökuluja tuossa ei ole ollenkaan, hepa-suodatin on pestävä ja kestää "eliniän".
Jotta ei menisi pelkäksi kehumiseksi, niin on tuossa DC19 mallissa jotain puutteitakin. Ulottuvuus on pienempi mitä 3v vanhassa Volgassa, riittää hädin tuskin 91 m2 kämpän imurointiin. Myös kova imuteho aiheuttaa yllätyksen, kun lattiasuulaketta ei pysty liikuttamaan sivuittain sohvan tai sängyn alla. Varsinaista imutehon säätöä tuossa ei ole, ainoastaan vapautuspainike kahvassa.
Dysonilta löytyy omat mallit lemmikeille, esim tuollainen DC23 Animal Pro nostaa statusta kivasti. :)
Itse meinasin seuraavaksi hommata rikkaimurin, DC16 Animal. Tuolla moottoriturvalla saisi auton imuroitu näppärästi, vaikka eläimiä ei olekaan niin varsinkin tavaratilan verhoilu kerää kaikkea sontaa itseensä...
Imurin teho on aivan omaa luokkaansa, yllättävää kuinka paljon roskaa irtoaa peruspuhtaalta parketilta tai matolta... Tyhjentäminen ei ole ollenkaan paha homma, tosin itse olen huuhdellut astian puhtaaksi aina tyhjentämisen yhteydessä. Käyttökuluja tuossa ei ole ollenkaan, hepa-suodatin on pestävä ja kestää "eliniän".
Jotta ei menisi pelkäksi kehumiseksi, niin on tuossa DC19 mallissa jotain puutteitakin. Ulottuvuus on pienempi mitä 3v vanhassa Volgassa, riittää hädin tuskin 91 m2 kämpän imurointiin. Myös kova imuteho aiheuttaa yllätyksen, kun lattiasuulaketta ei pysty liikuttamaan sivuittain sohvan tai sängyn alla. Varsinaista imutehon säätöä tuossa ei ole, ainoastaan vapautuspainike kahvassa.
Dysonilta löytyy omat mallit lemmikeille, esim tuollainen DC23 Animal Pro nostaa statusta kivasti. :)
Itse meinasin seuraavaksi hommata rikkaimurin, DC16 Animal. Tuolla moottoriturvalla saisi auton imuroitu näppärästi, vaikka eläimiä ei olekaan niin varsinkin tavaratilan verhoilu kerää kaikkea sontaa itseensä...
En itse ole vielä löytänyt pahaa sanottavaa Dyson imureista. Toimii ihan hiton hyvin ja todellakin tyhjennys helppoa ottaa vain säiliön irti ja ulos roskikselle jonne roskat voi kipata eikä tarvitse sisällä pöllyytellä niitä.
Itseltä löytyy mallit DC20 allergy ja rikkaimuri DC16 Animal
Rikkaimuri on kyllä aivan ehdoton peli. Todellahyvä imuteho ja animal mallissa oleva moottoroitu harja herää hyvin roskat esim.matolta.
Itseltä löytyy mallit DC20 allergy ja rikkaimuri DC16 Animal
Rikkaimuri on kyllä aivan ehdoton peli. Todellahyvä imuteho ja animal mallissa oleva moottoroitu harja herää hyvin roskat esim.matolta.
Oliko se semmonen hopea/viininpunainen, jossa oli "voiman"säätö kädensijassa?
Jos, niin todella perseestä. Kaapissa on tuolla semmoinen. Aluksi tuntui kätevältä peliltä, mutta ajatus muuttui tyhjennysten ja mitä erilaisimpien hajonneiden muoviosien jälkeen.
-
- -
Jos lainaan tätä keskustelua, kun liippaa liki ...
Eli kokemuksia erimerkkisistä KESKUSpölynimureista ? OK-talon raksaaminen on siinä vaiheessa että pitäis tuotakin asiaa miettiä. . . . itse olen kattonut Beamin ja Allawayn laitteita. Pistää vaan mietityttämään, kun laite maksaa yli kiloeuron, niin en toivoisi siinä olevan erikoisen paljon niitä huonoja ominaisuuksia. Pääsisköhän noita laitteita jossakin kokeilemaan käytännössä ?
Eli kokemuksia erimerkkisistä KESKUSpölynimureista ? OK-talon raksaaminen on siinä vaiheessa että pitäis tuotakin asiaa miettiä. . . . itse olen kattonut Beamin ja Allawayn laitteita. Pistää vaan mietityttämään, kun laite maksaa yli kiloeuron, niin en toivoisi siinä olevan erikoisen paljon niitä huonoja ominaisuuksia. Pääsisköhän noita laitteita jossakin kokeilemaan käytännössä ?
kolmessa kämpässä missä oon asunnu on ollu Allaway ja porukoilla on myös ollu vuodesta 85 sama laite. Nykysessä kämpässä ollu vuodesta -89 ja hyvin skulaa. Tykkään tosta ku ei pöllytä sisälle poistoilmoja. 2 koiraa ja 2 kissaa kun saa tota karvaa ja hilsettä aikaseks, niin normaalit pölynimurit sen ehtiin pöllyttää osittain poistopuhalluksellaan ilmaan ennenku saa imuroitua kaikkee. Huomattavasti puhtaampana on kämppä pysyny nyt taas kun on keskuspöläri. 150 neliön talossa on vaan 2 pistoketta, ja hienosti piisaa...
Kyllähän se on näin että ostat avokille kunnon imurin.. unohdat ne electrolux,mielet ym.. sonnan levittäjät ja laitat Dyson imurin.
2v käyttänyt ja kyllä noissa imureissa on muutakin eroa kuin ulkonäkö ja käyntiääni.
siispä Dyson.
http://www.allergia-apu.fi/index_tiedos ... nKehys.htm
2v käyttänyt ja kyllä noissa imureissa on muutakin eroa kuin ulkonäkö ja käyntiääni.
siispä Dyson.
http://www.allergia-apu.fi/index_tiedos ... nKehys.htm
Olet varmaan testannut myös nämä muutkin sonnan levittäjät vastaavista hintaluokista?
Miten muuten allerginen reagoisi, jos joutuisi tyhjentämään pussittoman imurin vaikkapa tuulisella kelillä talon roskalaatikkoon ja paskat lentää silmille? Eräissä imureissa on sulkeutuva pölypussi, jolloin tyhjennys ei muodostu riskiksi.
Miten muuten allerginen reagoisi, jos joutuisi tyhjentämään pussittoman imurin vaikkapa tuulisella kelillä talon roskalaatikkoon ja paskat lentää silmille? Eräissä imureissa on sulkeutuva pölypussi, jolloin tyhjennys ei muodostu riskiksi.
Itse ostettiin juuri tällainen malli: http://www.consumer.philips.com/consume ... /FC9171-01
On muuten mieletön imuteho ja todella hiljanen (yleensä eivät mene käsikädessä, mutta tässä mennään). Dalmatialaisen karvat lähtevät helposti sohvasta irti jotka ennen on pitänyt nyppiä kynsillä tai pinseteillä jos on halunnut sohvan puhtaaksi.
On muuten mieletön imuteho ja todella hiljanen (yleensä eivät mene käsikädessä, mutta tässä mennään). Dalmatialaisen karvat lähtevät helposti sohvasta irti jotka ennen on pitänyt nyppiä kynsillä tai pinseteillä jos on halunnut sohvan puhtaaksi.
meillä on sellanen rainbow siinä shit tulee vesisäiliöön ja poisto ilmaan ei pölyä jää. maksaa toki 2300e.
Oho, tuon hintaisen imurin luulis kelpaavan jo ISS:llekin käyttöön. Ja en tarkoita sitä siivousfirmaa ;)
Kuten joskus tuolla aiemmassa imuri keskustelussakin totesin, niin en kyllä keksi millään kuinka imuri voisi olla niin hyvä, että olisin siitä valmis 2300€ maksamaan.
En edes puolia tuosta. Joku 500€ alkaa olemaan mun mielestä sellainen hinta, että jos sillä ei saa kotitalouskäyttöön aivan mainiota ja täysin vaatimuksia täyttävää imuria, niin silloin johan on kumma. Silloin imuriin on jo ängetty jonninjoutavaa tulevaisuuden tekniikkaa ja toimintojakin.
Ei mun asunnon ainakaan tarvitse niin steriili ja puhdas olla etteikö ihan normihintainen imuri riittäisi.
Tosin kyllähän se varmaan allergiakodeissa alkaa olemaan jollain tapaa järkisyilläkin perusteltavissa. Tosin nykyään mukuloitakin kasvatetaan niin steriileissä ympäristöissä, että joskus kun jonkinlaisen epäpuhtauden kanssa joutuvat tekemisiin niin heti alkaa näppylöitä tulemaan. Oijoi, oli se vähän eri meininkiä, kun itse olin pieni muksu, ennen oli kaikki toisin ja niin edespäin... ;)
Viimeksi muokannut Eemeli, 5.12.2008 8:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meilläkin homma lähti silleen liikkeelle, että kaverit oli ostanu moisen vehkeen. sanoin heti ekana , että ei taida teilläkään olla kaikki ihan himassa.olivat maksaneet vielä hieman enemmän.sitten näyttivät pienen demon plyyshi matolle ja auton penkille. sitten piti todeta .oho!! tossa aparaatissa on sellanen "moottoritamppari" siellä imurointi päässä. siellä pyörii sellanen korkkiruuvi harjas sähkömoottorin pyörittämänä.kyllä lähtee autosta koirankarvat todella näppärästi. toi on made in usa.kantsii käydä rainbow sivuilla ihmettelemässä tota vehettä jos kiinnostaa.
Täytyy kyl todeta et siinä on jo imurille satsausta kyllikseen, kai siin edes 13" tuumaiset erikoisvanteet on :D
Meillä pesköön muija edelleen lattioita jos imuriin pitäis tuollasia summia työntää.
Toisaalta jokainen laskee aina kannattavuuden omalla tavallaan, en sen puoleen ettenkö uskoisi sen olevan parempi kuin tavan imurit.
Meillä pesköön muija edelleen lattioita jos imuriin pitäis tuollasia summia työntää.
Toisaalta jokainen laskee aina kannattavuuden omalla tavallaan, en sen puoleen ettenkö uskoisi sen olevan parempi kuin tavan imurit.
Tosin kyllähän se varmaan allergiakodeissa alkaa olemaan jollain tapaa järkisyilläkin perusteltavissa. Tosin nykyään mukuloitakin kasvatetaan niin steriileissä ja kliinisissä ympäristöissä, että joskus kun jonkinlaisen epäpuhtauden kanssa joutuvat tekemisiin niin heti alkaa näppylöitä tulemaan. Oijoi, oli se vähän eri meininkiä, kun itse olin pieni muksu, ennen oli kaikki toisin ja niin edespäin... ;)
Niinpä. Eräs Suomen arvostetuimpia keuhkolääkäreitä oli luennollaan tuumannut, että nykyajan penskojen pitäisi olla aina pikkuisen paskaisia ja niillä pitäisi olla hieman vilu ja nälkä jos terveinä meinaisivat pysyä :-D
P.S. Kliininen muuten tarkoittaa jotain käytännölliseen lääkärintyöhön liittyvää. Sellaisessa olosuhteissa harvoin penskoja kasvatetaan :-D
En osaisi kuvitella, mikä täyttää pölynimurin pussin/säiliön nopeammin kuin (paimen)koiralauman karvat.
Toisaalta, lemmikkien/kotieläinten parissa elävillä on tutkitusti vähemmän allergiaa ja yliherkkyyttä kuin niillä, joitten elämä on hyvin steriiliä ja ravinto pitkälle käsiteltyä (ei-luomua). Viittaan myös aiempaan maitokeskustelu.
Toisaalta, lemmikkien/kotieläinten parissa elävillä on tutkitusti vähemmän allergiaa ja yliherkkyyttä kuin niillä, joitten elämä on hyvin steriiliä ja ravinto pitkälle käsiteltyä (ei-luomua). Viittaan myös aiempaan maitokeskustelu.
Viimeksi muokannut lukkari, 5.12.2008 9:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo, vaikka meillä toi aparaatti onkin niin kyllä niitä koiran karvoja (berhandilainen)on todella paljon nurkissa jne jne. aika etovan näköstä velliä on imuroinnin jälkeen , kun tyhjentää sen vesipytyn. kirkas vesi on muuttunut sellaiseksi harmaaksi liejuksi höystettynä koiran karvoilla. eiks täällä ole ketään jolle toi kone olis tuttu??
Tuommoisella Rainbow imurilla imuroinut ja tullut siihen tulokseen että turha maksaa noin paljon. ja eikös siinäkin poistoilma tule hepa suodattimen kautta, eli ei sen kummempaa ilmaa kuin muissakaan. Eikä kyllä auton penkistä hyvää saanut, piti miele kaivaa viimeistelyyn.
Tehoa haluaa niin ostaaa mieleen sellaisen moottoroidun suuttimen, maksaa sadan euron luokkaa muistaakseni. Ja saa mieleen myös sellaisen liikennevalo suuttimen mistä näkee tuleeko hiukkasia vielä läpi.
Tehoa haluaa niin ostaaa mieleen sellaisen moottoroidun suuttimen, maksaa sadan euron luokkaa muistaakseni. Ja saa mieleen myös sellaisen liikennevalo suuttimen mistä näkee tuleeko hiukkasia vielä läpi.
joo ei sillä tavan suuttimella matosta munkaan mielestä lähde yhtään mitään.mutta se suutin onkin tarkotettu lattiapinnoille(ei matoille) niillä moottori suuttimilla onkin tilanne sitten aivan toinen . tossa vehkeessä niitä näyttää olevan 2 erilaista(iso+pieni).poisto ilma tulee tosiaan hepan kautta , mutta ennen sitä se pyörii siellä vesikattilassa.
Ajattelinpa kertoa tähän aiheeseen oman näkemykseni, jonka kodintekniikka alalta sain.
Itse suosittelen lämpimästi Mielen perus imureita hinta luokkaan 100 – 300 €. Mielen imureissa kaikki pyörät ”pyörivät 360astetta”, joten imuri ei kangertele kulmissa ja oviaukoissa. Suulakkeessa on metalli vahvikkeet pohjassa, sekä putket tarpeeksi pitkiä. Jokaisessa liitoksessa on lukitus, joten osat eivät irtoile.
Yli 300 € luokassa kuvioihin tulee Mielen lisäksi juurikin Dyson ja Bosch home professional imurit. Dyson on hieman oudon näköinen ja ”muovinen” mutta käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä. Bosch lupaa taas home pro imureiden moottoreille pitkän takuun mutta sitä tuskin tarvitsee.
Sekin kannattaa tarkistaa, onko imurissa vaihdettava kertakäyttöinen vai pestävä pitkä ikäisempi poistoilmansuodatin. Suullakkeessa on parempi olla kumipinnoitetut/pinnoitettu pyörä, koska muovinen saattaa jumiutuessaan naarmuttaa lattioita.
Itse suosittelen lämpimästi Mielen perus imureita hinta luokkaan 100 – 300 €. Mielen imureissa kaikki pyörät ”pyörivät 360astetta”, joten imuri ei kangertele kulmissa ja oviaukoissa. Suulakkeessa on metalli vahvikkeet pohjassa, sekä putket tarpeeksi pitkiä. Jokaisessa liitoksessa on lukitus, joten osat eivät irtoile.
Yli 300 € luokassa kuvioihin tulee Mielen lisäksi juurikin Dyson ja Bosch home professional imurit. Dyson on hieman oudon näköinen ja ”muovinen” mutta käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä. Bosch lupaa taas home pro imureiden moottoreille pitkän takuun mutta sitä tuskin tarvitsee.
Sekin kannattaa tarkistaa, onko imurissa vaihdettava kertakäyttöinen vai pestävä pitkä ikäisempi poistoilmansuodatin. Suullakkeessa on parempi olla kumipinnoitetut/pinnoitettu pyörä, koska muovinen saattaa jumiutuessaan naarmuttaa lattioita.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”