Kumia ja nahkaa - prätkän penkin verhoilua

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Rynnäkköpäärynä
-

Kumia ja nahkaa - prätkän penkin verhoilua

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 30.11.2008 16:58

Minulla on ollut ajatuksena moottoripyörän penkin päällystäminen nahalla. Alkuperäinen pinta on jonkinlaista kumia tai vinyyliä, keinonahkaa siis.

Voi olla ettei taidot riitä ja ajattelinkin kysellä kommentteja kannattaako ko. hommaa teettää? Kyseessä on -82 Yamaha Virago, siis custompyörä. Penkki olisi hienompi nahkaisena verrattuna tuohon auringonpolttamaan kerniin, tosin saa sitä hiukan paremmaksi autoglymin vinyyliaineella käsitellen.

Mitä nahkaa siinä olisi hyvä käyttää? Luulisin nautaa, vai pitääkö olla pässin persuusta??

miko j
-

ViestiKirjoittaja miko j » 30.11.2008 21:35

Kaveri teetti -08 gsx-r penkin alcantarasta ja tuli hyvä! ei ime vettä ja kestää kulutusta.

ICE-FI
-

ViestiKirjoittaja ICE-FI » 30.11.2008 22:31

Alcantara ei kestä penkissä ja se imee vettä. Alcantara on semmoista mikrokuitua, jossa on suht lyhyt nukka. Aito nahka ei myöskään ole paras vaihtoehto, tosin parempi kuin Alcantara tässä tapauksessa. Ainakin yksi Eurooppalainen nahkavalmistaja myy nahkaa, joka kuulemma kestää veden. Sillä päällystetään veneitä Dubaissa. Muuten kannattaa käyttää keinonahkaa, joka kestää kaiken.

tässä vielä linkki KXD:n galleriaan http://www.kxd.fi/gallery2/main.php/v/small/ siellä on kuvia penkeistä keinonahalla päälystettynä.

miko j
-

ViestiKirjoittaja miko j » 1.12.2008 5:17

kyllä se ainakin kulutusta kestää , varmasti vähemmän kuin nahka. Mutta vettä se ei kyllä imenyt, olisiko päällä ollut jokin suoja-aine?

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 1.12.2008 5:53

En ole kovin huolestumut veden imemisestä, voihan sitä rasvata. Pitää mun maiharitkin vettä kun rasvaa kerran pari kuukaudessa. Mutta ilmeisesti pitää olla paksuhkoa nahkaa ettei veny liikaa. Olen käyttänyt Nikwaxia, nyt mulla on mehiläisvahapohjaista rasvaa.

ICE-FI
-

ViestiKirjoittaja ICE-FI » 2.12.2008 17:36

Nyt on jotain ymmärretty väärin. Se ei voi olla alcantara, koska aitoon Alcantaraan ei voi laittaa mitään semmoista hoitoainetta, ettei nukka muuttuisi. Ja jos nukkaa muuttuu, niin materiaali näyttää huonolta. Se voi olla keinonahkaa, jossa on alcantaran tapainen pinta. KXD:llä on semmoista varastossa ja se näyttää samanlaiselta kun Alcantara, mutta on kuitenkin vinyyliä. Tuntuu tietysti paljon muovisemmalta. Mutta aidolla Alcantaralla päällystäminen on erittäin huono idea.

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”