Golfi V tdi 4-motion (valmis, ainakin suurinpiirtein)
Valvoja: ffp jäsenet
Golfi V tdi 4-motion (valmis, ainakin suurinpiirtein)
Elikkä käyttiksenä toimii tollanen 2005 vuosimallin vw golf 4-motion. Auton ostin muistaakseni 2006 kesällä jolloin mittarissa oli n.45tkm.
Tekniikka:
140hv 4-motion
Varusteet:
-sporttipaketti
-harmaat nahkapenkit
-5ovisuus
-helmiäisväri (musta)
-tehtaan tummennukset
-bi-xenon
-webasto
-automaatti-ilmastointi
-hälytin
-vakionopeuden säädin
-ajotietokone
-kattoluukku
-saatto toiminto (eli kun avaa ovet syttyy ajovalot)
-himmenevä taustapeili
-tihkutunnistin
-sähköherkut
-airbag vaikka naapurille jakaa
Autoa oli jo aikasemmat omistajat ehtineet tuunaamaan:
-merkitön maski
-valoluomet
-zenderin sivuhelmat
-zenderin takahelma
-orkkisetupuskuri johon lisätty kiinteä lasikuitunen alalippa.
-rs6 audin reblica vanteet 235/35R19.
(mukaan tuli psi:n tehoboksi ja riegerin (aito) muovipuskuri
-hifeille paikat kontissa
No ajattelin että alustan autoon laitan jossain vaiheessa, ettei näytä niin maasturilta ja hifit noille paikoille mihin tehty paikat. (no arvaa lähtikö tämä nyt sitten vähän hanskasta)
ensimmäiseksi talveksi paikoille vaihdettiin toi riegerin muovi puskuri koska eikö ne kaikki hehkuta että se muovi kestää talvella? 8h sovittamisen jälkeen toi puskuri ei vieläkään istunut kunnolla golfin keulalla ja menihän se sitten rikkikin kun tuli -15astetta pakkasta niin eihän tota päin tarvinnut kuin puhaltaa niin alko halkeilemaan (ensimmäinen ja viimeinen riegerin tuote johon minä sekaannun)
Autoon ei tullut ensimmäiseen puoleen vuoteen muuta kuin mp3 soitin eli se toimi hyvänä käyttiksenä. No sitten acs:ssään 2007 niin yksi osaston autoista ei ollutkaan valmis ja tuli ilmaan ehotus jos viedään golfi sinne vara-autoksi. No sitten tuli kauhea kiirus, että pakko tohon on saada sitten jotain omaa osaa kiinni. Joten ensimmäisenä laitetettiin tilaukseen uusi etupuskuri. No pitkään harkinnan jälkeen tulin neodesing valikoimasta löyty sellanen puskuri joka mahdollisesti miellytti silmää. http://www.prc.fi/PublishedService?file ... mcode=37F7
No arvatkaa oliko puskuri kuten myyti kuvassa? (pieni kiroaminen) http://s57.photobucket.com/albums/g207/ ... CF4069.jpg
Tuli muuten hippasen kiire ton puskurin kanssa kun se haettiin torstai aamulla. Illalla vein sen maalarille (vw merkin kolon kittasin umpeen) ja perjantai se oli maalattuna/verkotettuna autossa kiinni ja auto messuilla. (puskurin istuvuudessakin oli vähän sanottavaa) (ei ollut maalarikaan kauhean hyvin tehnyt pohjia kun kuukaudessa melkein kaikki maalit rapisi tosta puskurista irti (no ilman kuittia kun tekee niin mitäs sanot)
Acs:n saatiin myös h&r -35mm madallusjouset ja mustat leksuksen takavalot.
Seuraava messuetappi oli 100+ jossa auto oli tuolla omalla vakiopuskurilla missä tuo kuitunen alalippa. Suoraan sanottuna niin kaamena näköinen toi puskuri millä auto oli acs:ssä että eihän tollasta kehtaa pitää autossa kiinni.
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golfV.jpg
No syksyllä 2007 kun tuli renkaan vaihtokelit niin sen verran laski noi 16" talvirenkaat autoa niin en enään päässytkään pois työmaalta niin tuloksena rikkinäinen etupuskuri eli halkes toi lasikuitunen alalippa. (no korjasin itse talvella 2007 tämän puksurin) mutta huonoa tuuria tai ei niin särjin sen uudestaan 2008 keväällä (2viikkoa ehti olemaan ehjä) nyt sitten tämä puskuri odottaa tallilla inspiraatiota uudestaan korjaukseen. (Nyt sitten olen ajellut keväästä lähtien tuolla kaamealla neodesing puskurilla.)
Nyt syksyllä meni sitten hermot noihin h&r madallusjousiin koska noissa 19" on vähän väärä ET niin ne raapii aina auton joustaessa kiinni kaariin. Eli hommasin slamit.net kautta kw1 alustan autoon. No tämä ei kuitenkaan poistanut ongelmaa koska kw osottautui myös varsin joustavaksi eli vieläkin raapii kiinni vaikka autoa nostettiin ylemmäs. (tosin ongelma hävisi melkein kokonaan)
No sitten alko paukkua eli yksi aamu olin lähdössä omalta parkkikselta liikenteeseen niin vieressä oli iso paku jonka takaa ei paljon nähnyt no lähdin peruuttamaan varovasti kun yllättäen havahduin että tulee auto ja sitten paukahti. Eli peruutin yhden lancerin kylkeen. Tyttö oli juuri saanut kortin eikä sitten tietenkään tajunnut väistää (niinkuin kaikki tuolla parkkiksella tekee) vaan tuli ihan suoraa omaa ajokaistaa. No mun pussistahan tämä meni kun minä pakitin.
No tuloksena takapuskuri naarmuille/painautu kasaan, zenderin alahelma halkesin useasti kohtaa, toinen takavalo alko päästämään vettä sisään kolarin jälkeen, takaluukkuun tuli naaru mitsun peilistä kun se raapas. (completos ei enään saanut toimitettua zenderin takahelmaa niin laitettiin sitten korvaava tuote (oettingerin takahelma) No auton sais korjaamolta kuukaus sitten. Tosin olivat tilanneet väärät takavalot ja rekisterikilpi ei ollut vieläkään tullut olivat myös unohtaneet korjata takaluukun naarmut. (ei nyt kun auto siellä uudestaan saavat noi laittaa kuntoon)
No sitten paukku taas oli joku pakitti auton takafillaria päin yhdellä huoltoasemalla (tietenkään ei näkynyt kameroista ja heppu lähti karkuun) tuloksena hillittömät punaset naarmut vanteessa onneksi ei muuta. Tottakai tämä taas kyrpi kuin pientä oravaa koska noilla vanteilla on varmaan 80tkm ajettu ja ei ole yhtään kanttariosumaa/naarmua. Sulattelin kiukun rauhassa pois ja päätin että kaudeksi 2009 sitten ostetaan sellaset vanteet joissa oikea et eivätkä ole niin leveät niin ehkä ne ei sitten raavi.
No äsken sitten tuli voimaa talvella niin huvittavinta oli että ajattelin mennä aikasin himaan mutta päätin siirtää tuon duuni auton tosta parkkikselta toisella parkkikselle kun oli tullut huomautus että seissyt liian pitkään samassa kohtaa. No tottakai mä jäin sitten heti jumiin sen kanssa (takavetonen hilux kesärenkailla) no lähdin sitten noutamaan kaveria avuksi golfilla ja kun tultiin takas niin eiköhän taas kolisut :(
Eli tultiin risteykseen jossa 3 autoa odotti käännöstä vasemmalla kun ensimmäinen pitsakuski lähti liikenteeseen pienellä aygo:lla ja hänen peräänsä uusi legacy. No pitsakuskilta lähti aygo käsistä ja hän pyöräytti sen lumipenkkaan no en kai minä tätä nähnyt kun tulin subarun perästä. Subaru löi liinat kiinni, mutta eipä toi golf pysähtynytkään siinä varmaan 10-15m liun jarrut pohjassa ja totesin että ei ole tilaa väistää eli pakko vaan odottaa että osuu. Subaru ei ihan osunut aygoon vaan sai pysäytettyä. No arvatkaa lähtikö toi aygo tottakai karkuun ja ei huomattu ottaa rekkaria (olisiko sitten mahdollisesti ollut aygo:n vika?)
No vauhtia ei ollut paljon mutta keula mälleissä ei paljon vauhtia tarvittakkaan niin keula on entinen. hajalle meni ainakin: neodesing puskuri (pysyi kyllä muodossaan), pissapojan säiliö, maski, umpioista kiinnikkeet, lukkopelti, syyläri, välijäähy, ilmastoinnin kenno, konepelti hyppäsi pois paikaltaan kun toi lukkopelti väänsi sitä, molemmat sisälokarit. Eli varmaan tulee sitten koko keula melkein uutta. No auto lähti nyt korjaamolle jonne pitää huomenna soitella perään ja selitellä vähän noista tuning osista.
Katsotaan nyt mitä sanovat kun neodesing osia ei oikein taho millään saada suomeen eli jos laitetaan sitten oettingerin etupuskuri ja minä maksan välirahan. Toivotaan myös että ne ei nyt lunasta pois tota vehjettä koska helposti noista keulanosista tulee aika kallis lasku (bi-xenon, syyläri, välijäähy, ilmastoinnin kenno ym...)
Jos auto nyt pysyy mulla niin joka tapauksessa tulee uusi etupuskuri, uusi pelkääjän puolen lokari (transportterin ritilällä) (vanha vääntynyt vanteiden takia), uudet 19" vanteet, takaspoileri (tilattu), uudet takavalot (leksukset vähän teinit eli jotku hillitymmät), vihdoin ne hifit.
Tekniikka:
140hv 4-motion
Varusteet:
-sporttipaketti
-harmaat nahkapenkit
-5ovisuus
-helmiäisväri (musta)
-tehtaan tummennukset
-bi-xenon
-webasto
-automaatti-ilmastointi
-hälytin
-vakionopeuden säädin
-ajotietokone
-kattoluukku
-saatto toiminto (eli kun avaa ovet syttyy ajovalot)
-himmenevä taustapeili
-tihkutunnistin
-sähköherkut
-airbag vaikka naapurille jakaa
Autoa oli jo aikasemmat omistajat ehtineet tuunaamaan:
-merkitön maski
-valoluomet
-zenderin sivuhelmat
-zenderin takahelma
-orkkisetupuskuri johon lisätty kiinteä lasikuitunen alalippa.
-rs6 audin reblica vanteet 235/35R19.
(mukaan tuli psi:n tehoboksi ja riegerin (aito) muovipuskuri
-hifeille paikat kontissa
No ajattelin että alustan autoon laitan jossain vaiheessa, ettei näytä niin maasturilta ja hifit noille paikoille mihin tehty paikat. (no arvaa lähtikö tämä nyt sitten vähän hanskasta)
ensimmäiseksi talveksi paikoille vaihdettiin toi riegerin muovi puskuri koska eikö ne kaikki hehkuta että se muovi kestää talvella? 8h sovittamisen jälkeen toi puskuri ei vieläkään istunut kunnolla golfin keulalla ja menihän se sitten rikkikin kun tuli -15astetta pakkasta niin eihän tota päin tarvinnut kuin puhaltaa niin alko halkeilemaan (ensimmäinen ja viimeinen riegerin tuote johon minä sekaannun)
Autoon ei tullut ensimmäiseen puoleen vuoteen muuta kuin mp3 soitin eli se toimi hyvänä käyttiksenä. No sitten acs:ssään 2007 niin yksi osaston autoista ei ollutkaan valmis ja tuli ilmaan ehotus jos viedään golfi sinne vara-autoksi. No sitten tuli kauhea kiirus, että pakko tohon on saada sitten jotain omaa osaa kiinni. Joten ensimmäisenä laitetettiin tilaukseen uusi etupuskuri. No pitkään harkinnan jälkeen tulin neodesing valikoimasta löyty sellanen puskuri joka mahdollisesti miellytti silmää. http://www.prc.fi/PublishedService?file ... mcode=37F7
No arvatkaa oliko puskuri kuten myyti kuvassa? (pieni kiroaminen) http://s57.photobucket.com/albums/g207/ ... CF4069.jpg
Tuli muuten hippasen kiire ton puskurin kanssa kun se haettiin torstai aamulla. Illalla vein sen maalarille (vw merkin kolon kittasin umpeen) ja perjantai se oli maalattuna/verkotettuna autossa kiinni ja auto messuilla. (puskurin istuvuudessakin oli vähän sanottavaa) (ei ollut maalarikaan kauhean hyvin tehnyt pohjia kun kuukaudessa melkein kaikki maalit rapisi tosta puskurista irti (no ilman kuittia kun tekee niin mitäs sanot)
Acs:n saatiin myös h&r -35mm madallusjouset ja mustat leksuksen takavalot.
Seuraava messuetappi oli 100+ jossa auto oli tuolla omalla vakiopuskurilla missä tuo kuitunen alalippa. Suoraan sanottuna niin kaamena näköinen toi puskuri millä auto oli acs:ssä että eihän tollasta kehtaa pitää autossa kiinni.
http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golfV.jpg
No syksyllä 2007 kun tuli renkaan vaihtokelit niin sen verran laski noi 16" talvirenkaat autoa niin en enään päässytkään pois työmaalta niin tuloksena rikkinäinen etupuskuri eli halkes toi lasikuitunen alalippa. (no korjasin itse talvella 2007 tämän puksurin) mutta huonoa tuuria tai ei niin särjin sen uudestaan 2008 keväällä (2viikkoa ehti olemaan ehjä) nyt sitten tämä puskuri odottaa tallilla inspiraatiota uudestaan korjaukseen. (Nyt sitten olen ajellut keväästä lähtien tuolla kaamealla neodesing puskurilla.)
Nyt syksyllä meni sitten hermot noihin h&r madallusjousiin koska noissa 19" on vähän väärä ET niin ne raapii aina auton joustaessa kiinni kaariin. Eli hommasin slamit.net kautta kw1 alustan autoon. No tämä ei kuitenkaan poistanut ongelmaa koska kw osottautui myös varsin joustavaksi eli vieläkin raapii kiinni vaikka autoa nostettiin ylemmäs. (tosin ongelma hävisi melkein kokonaan)
No sitten alko paukkua eli yksi aamu olin lähdössä omalta parkkikselta liikenteeseen niin vieressä oli iso paku jonka takaa ei paljon nähnyt no lähdin peruuttamaan varovasti kun yllättäen havahduin että tulee auto ja sitten paukahti. Eli peruutin yhden lancerin kylkeen. Tyttö oli juuri saanut kortin eikä sitten tietenkään tajunnut väistää (niinkuin kaikki tuolla parkkiksella tekee) vaan tuli ihan suoraa omaa ajokaistaa. No mun pussistahan tämä meni kun minä pakitin.
No tuloksena takapuskuri naarmuille/painautu kasaan, zenderin alahelma halkesin useasti kohtaa, toinen takavalo alko päästämään vettä sisään kolarin jälkeen, takaluukkuun tuli naaru mitsun peilistä kun se raapas. (completos ei enään saanut toimitettua zenderin takahelmaa niin laitettiin sitten korvaava tuote (oettingerin takahelma) No auton sais korjaamolta kuukaus sitten. Tosin olivat tilanneet väärät takavalot ja rekisterikilpi ei ollut vieläkään tullut olivat myös unohtaneet korjata takaluukun naarmut. (ei nyt kun auto siellä uudestaan saavat noi laittaa kuntoon)
No sitten paukku taas oli joku pakitti auton takafillaria päin yhdellä huoltoasemalla (tietenkään ei näkynyt kameroista ja heppu lähti karkuun) tuloksena hillittömät punaset naarmut vanteessa onneksi ei muuta. Tottakai tämä taas kyrpi kuin pientä oravaa koska noilla vanteilla on varmaan 80tkm ajettu ja ei ole yhtään kanttariosumaa/naarmua. Sulattelin kiukun rauhassa pois ja päätin että kaudeksi 2009 sitten ostetaan sellaset vanteet joissa oikea et eivätkä ole niin leveät niin ehkä ne ei sitten raavi.
No äsken sitten tuli voimaa talvella niin huvittavinta oli että ajattelin mennä aikasin himaan mutta päätin siirtää tuon duuni auton tosta parkkikselta toisella parkkikselle kun oli tullut huomautus että seissyt liian pitkään samassa kohtaa. No tottakai mä jäin sitten heti jumiin sen kanssa (takavetonen hilux kesärenkailla) no lähdin sitten noutamaan kaveria avuksi golfilla ja kun tultiin takas niin eiköhän taas kolisut :(
Eli tultiin risteykseen jossa 3 autoa odotti käännöstä vasemmalla kun ensimmäinen pitsakuski lähti liikenteeseen pienellä aygo:lla ja hänen peräänsä uusi legacy. No pitsakuskilta lähti aygo käsistä ja hän pyöräytti sen lumipenkkaan no en kai minä tätä nähnyt kun tulin subarun perästä. Subaru löi liinat kiinni, mutta eipä toi golf pysähtynytkään siinä varmaan 10-15m liun jarrut pohjassa ja totesin että ei ole tilaa väistää eli pakko vaan odottaa että osuu. Subaru ei ihan osunut aygoon vaan sai pysäytettyä. No arvatkaa lähtikö toi aygo tottakai karkuun ja ei huomattu ottaa rekkaria (olisiko sitten mahdollisesti ollut aygo:n vika?)
No vauhtia ei ollut paljon mutta keula mälleissä ei paljon vauhtia tarvittakkaan niin keula on entinen. hajalle meni ainakin: neodesing puskuri (pysyi kyllä muodossaan), pissapojan säiliö, maski, umpioista kiinnikkeet, lukkopelti, syyläri, välijäähy, ilmastoinnin kenno, konepelti hyppäsi pois paikaltaan kun toi lukkopelti väänsi sitä, molemmat sisälokarit. Eli varmaan tulee sitten koko keula melkein uutta. No auto lähti nyt korjaamolle jonne pitää huomenna soitella perään ja selitellä vähän noista tuning osista.
Katsotaan nyt mitä sanovat kun neodesing osia ei oikein taho millään saada suomeen eli jos laitetaan sitten oettingerin etupuskuri ja minä maksan välirahan. Toivotaan myös että ne ei nyt lunasta pois tota vehjettä koska helposti noista keulanosista tulee aika kallis lasku (bi-xenon, syyläri, välijäähy, ilmastoinnin kenno ym...)
Jos auto nyt pysyy mulla niin joka tapauksessa tulee uusi etupuskuri, uusi pelkääjän puolen lokari (transportterin ritilällä) (vanha vääntynyt vanteiden takia), uudet 19" vanteet, takaspoileri (tilattu), uudet takavalot (leksukset vähän teinit eli jotku hillitymmät), vihdoin ne hifit.
Viimeksi muokannut ABT, 4.8.2010 11:50. Yhteensä muokattu 28 kertaa.
Kuvia tulee kunhan saan niitä huomenissa toiselta koneelta.
tässähän autossa on kuulemma jo aikasemmilla omistajilla ollut aika paljon vikoja. Itsellä vaihdettiin syyläri kerran takuuseen ja turbo mennyt itsellä 2 kertaa juuri kun auton sain ja sitten tuossa elokuussa. Turboja ennenkin mennyt jos nyt oikein laskin niin neljäs turbo olisi autossa menossa.
Eiks se niin ole usein että ensin ei kolise millään ja sitten kun alkaa kolisemaan niin sitten kolisee koko ajan. Hyviä puolia jos tästä hakee niin lähden reilu viikon päästä thaimaaseen niin ei olis muutenkaan ollut käyttöä autolle. Niin seisokoot nyt korjaamolla. Silti syö kuin pientä oravaa kun juuri kun etelä-suomessa kerrankin tarvii nelivetosta autoa niin eiköhän käy jotain tälläistä.
tässähän autossa on kuulemma jo aikasemmilla omistajilla ollut aika paljon vikoja. Itsellä vaihdettiin syyläri kerran takuuseen ja turbo mennyt itsellä 2 kertaa juuri kun auton sain ja sitten tuossa elokuussa. Turboja ennenkin mennyt jos nyt oikein laskin niin neljäs turbo olisi autossa menossa.
Eiks se niin ole usein että ensin ei kolise millään ja sitten kun alkaa kolisemaan niin sitten kolisee koko ajan. Hyviä puolia jos tästä hakee niin lähden reilu viikon päästä thaimaaseen niin ei olis muutenkaan ollut käyttöä autolle. Niin seisokoot nyt korjaamolla. Silti syö kuin pientä oravaa kun juuri kun etelä-suomessa kerrankin tarvii nelivetosta autoa niin eiköhän käy jotain tälläistä.
Kävin tuossa kävellen katsomassa oliko saanut jo golfin hinattua. Oli sitten hinurikuski jättänyt tuon neodesing puskurin kököttämään tuohon lumipenkan päälle. No en mä yli 400e puskuria jätä heitteille vaan keräsin sen talteen ja kannoin himaan. (nopealla tarkastelulla tosta vielä saa ihan käyvän puskurin, ainoat puuttuvat palat ovat valojen väliin tulevat kiinnikkeet)
kuva 100+ messujen jälkeen. http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golfV.jpg
Pistin jo viestiä metroautoon noista tuning osista että jäädäänkö odottamaan puskuria vaan etsitäänkö korvaava vaihtoehto? Koska neodesing:lla nyt tuota toimitusongelmaa niin ei ole järkeä seisottaa autoa sen takia kun puskuria ei saa suomeen.
kuva 100+ messujen jälkeen. http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golfV.jpg
Pistin jo viestiä metroautoon noista tuning osista että jäädäänkö odottamaan puskuria vaan etsitäänkö korvaava vaihtoehto? Koska neodesing:lla nyt tuota toimitusongelmaa niin ei ole järkeä seisottaa autoa sen takia kun puskuria ei saa suomeen.
Huono tuuri jatkuu
Eli kävin tänään tuolla korjaamolla hakemassa autostani tavaroita kuulemma ens viikolla pitäis kaikki noi tuning osat tulla.
No kun näin auton meinas itku päästä eli olivat entisessä kolarissa vahingoittuneet takavalot korvanneet kirkkailla leksuksilla ja jokainen varmasti tietää miten hyvin tuollaiset kirkkaat leksukset sopii mustaan autoon jossa lasit ym... mustia :(
Ensin olivat tilanneet väärät valot ja nyt uudestaan väärät valot jotka päättivät asentaa kysymättä multa mitään? Onko se asentaja ollut sokea tai jotain? Menin niin vihaiseksi että päätin olla mitään sanomatta, kun jos toi korjaamopäällikkö olis jonkun väärän sanan sanonut sitten niin ois voinut pieni palaute ryöppy sataa heidän toiminnasta.
Pistän nyt sähköpostia kuvien kanssa autosta että taas tuli väärät valot ja haluan noi mustat. En mä kehtaa tollasilla teini leksuksilla missään edes ajaa.
No kun näin auton meinas itku päästä eli olivat entisessä kolarissa vahingoittuneet takavalot korvanneet kirkkailla leksuksilla ja jokainen varmasti tietää miten hyvin tuollaiset kirkkaat leksukset sopii mustaan autoon jossa lasit ym... mustia :(
Ensin olivat tilanneet väärät valot ja nyt uudestaan väärät valot jotka päättivät asentaa kysymättä multa mitään? Onko se asentaja ollut sokea tai jotain? Menin niin vihaiseksi että päätin olla mitään sanomatta, kun jos toi korjaamopäällikkö olis jonkun väärän sanan sanonut sitten niin ois voinut pieni palaute ryöppy sataa heidän toiminnasta.
Pistän nyt sähköpostia kuvien kanssa autosta että taas tuli väärät valot ja haluan noi mustat. En mä kehtaa tollasilla teini leksuksilla missään edes ajaa.
Elikkä juuri sopivasti kun tulin thaimaasta niin seuraavana päivänä oli auto valmis,
Laittoivat sitten samanlaisen kuitupuskurin kuin ennen kolaria. Hyvää jälkeä kyllä olivat tehneet koska itsellä oli pienen muotoisia sovittamisongelmia tuon vanhan puskurin kanssa ja noi lampunpesimet eivät istuneet millään niin nythän toi istuu todella hyvin.
Jäi noi kirkkaat leksukset nyt ainakin hetkeksi autoon. Tänään vaihtuu tilalle vakiot kun ei sovi noi kirkkaat yhtään. Tässä nyt mietin että millaset valot tonne takapäähän laittaisi? ehotuksia? (noi mustat leksukset olivat ihan jees mutta vaihtelu virkistäisi)
myös takasiipi oli saapunut matkahuoltoon. myöhemmin tänään tulee kuvia sovituksesta. Se maalataan/asennetaan tässä välipäivinä.
Laittoivat sitten samanlaisen kuitupuskurin kuin ennen kolaria. Hyvää jälkeä kyllä olivat tehneet koska itsellä oli pienen muotoisia sovittamisongelmia tuon vanhan puskurin kanssa ja noi lampunpesimet eivät istuneet millään niin nythän toi istuu todella hyvin.
Jäi noi kirkkaat leksukset nyt ainakin hetkeksi autoon. Tänään vaihtuu tilalle vakiot kun ei sovi noi kirkkaat yhtään. Tässä nyt mietin että millaset valot tonne takapäähän laittaisi? ehotuksia? (noi mustat leksukset olivat ihan jees mutta vaihtelu virkistäisi)
myös takasiipi oli saapunut matkahuoltoon. myöhemmin tänään tulee kuvia sovituksesta. Se maalataan/asennetaan tässä välipäivinä.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Lähti vähän hanskasta tämäkin sitten...
äsken tuli haettua: http://www.pioneer.eu/fi/content/press/ ... HD1BT.html
bluethoot lisälaitteella ja peruutuskameralla jos sen asentaisi osoittamaan apparin jalkojen väliin? ;)
Huomenna selviää voidaanko tavaratilalle sanoa hyvästit.
äsken tuli haettua: http://www.pioneer.eu/fi/content/press/ ... HD1BT.html
bluethoot lisälaitteella ja peruutuskameralla jos sen asentaisi osoittamaan apparin jalkojen väliin? ;)
Huomenna selviää voidaanko tavaratilalle sanoa hyvästit.
Huomenna selviää vähän paremmin mitkä hifit tuonne autoon tulee se on varmaan, että ground zero:n/rainbow mennään.
alustavaa pohdintaa:
- pioneerin ohjelmalähde + lisäpalikat siihen (bluethoot, usb, peruutuskamera) HOMMATTU!
-dsp:n virkaa hoitaa toi 3sixty
-2*digipääte (linkataan yhteen)
-2*12" subit
-1*4kanavainen pääte (tällä soitetaan etupääte aktiivisena)
-3-tie erkkasarja vakiopaikoille eteen (takakaiuttimia ei tule, koska en minä siellä takapenkillä istu ja hifiautoihin ei sellaiset kuulu näin ovat isot pojat sanoneet)
-2*kondensaattori
-pari näyttöä niskatukiin? (jos rahat/aika riittää)
-parempi akku? optima,exedy ym..?
tälläinen lähtee huomenna tilaukseen:
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... ti=BulkPak
alustavaa pohdintaa:
- pioneerin ohjelmalähde + lisäpalikat siihen (bluethoot, usb, peruutuskamera) HOMMATTU!
-dsp:n virkaa hoitaa toi 3sixty
-2*digipääte (linkataan yhteen)
-2*12" subit
-1*4kanavainen pääte (tällä soitetaan etupääte aktiivisena)
-3-tie erkkasarja vakiopaikoille eteen (takakaiuttimia ei tule, koska en minä siellä takapenkillä istu ja hifiautoihin ei sellaiset kuulu näin ovat isot pojat sanoneet)
-2*kondensaattori
-pari näyttöä niskatukiin? (jos rahat/aika riittää)
-parempi akku? optima,exedy ym..?
tälläinen lähtee huomenna tilaukseen:
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... ti=BulkPak
Kävin illalla tallilla kääntymässä ja sain takaluukun siivottua roskista Sitten purettiin vanhan omistajan hifiasennuskehikko Todettiin, että vanha omistaja ei ole äänieristänyt autoa eli ylimääräistä bitumia ei löytynyt no kohta sitä löytyy. Kontti purettiin valmiiksi eristykselle, joka aloitetaan v.loppuna.
Stingerin rca piuhat tuolla näytti olevan eli niitä tullaan käyttämään asennuksessa samoin tarpeeksi paksu virtajohto oli vedetty eli säästyy pieneltä vaivalta kun ei tarvi edestä noita johtoja vetää.
Tuli sitten tilattua vähän enemmän tuota bitumia pitäis ainakin riittää.
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... ti=MegaPak
Stingerin rca piuhat tuolla näytti olevan eli niitä tullaan käyttämään asennuksessa samoin tarpeeksi paksu virtajohto oli vedetty eli säästyy pieneltä vaivalta kun ei tarvi edestä noita johtoja vetää.
Tuli sitten tilattua vähän enemmän tuota bitumia pitäis ainakin riittää.
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... ti=MegaPak
Eli taas oltiin tallilla rakentamassa. r32:ssa akkuhan on takaluukussa ja näköjään ainakin tässä golgfissa on suoraan paikka akulle kontissa eli nyt sitten suunniteltiin, että löis toisen akun tuonne konttiin ja kytkisi auton akun ja kontin akun väliin katkaisimen eli kun autossa ei ole virtaa ja haluaa soittaa musaa parkissa niin ei tule sitä ongelmaa, että auto ei lähtisi käyntiin.
Myös äänieristys tuli aloitettua ja
"bassoakin" testailtiin paikoilleen :D
Myös äänieristys tuli aloitettua ja
"bassoakin" testailtiin paikoilleen :D
Kontti äänieristetty kokonaan, takaluukku äänieristetty, perustuskamera asennettu ja piuha ledeille vedetty.
Eli laitamme konttiin pari lediä. Ledien paikaksi keksimme takaluukun kannen sisäverhoilut sinne kouruun josta kansi vedetään kiinni eli ledit eivät paista sieltä silmään. Vielä ei olla päätty minkä väriset ledit laitetaan. Aluksi oli mielessä kirkkaat mutta niitä ei kukaan huomaa niin punainen vois olla ihan jees, kun konttiin pohdittiin muutenkin punaista pintaa.
Eli laitamme konttiin pari lediä. Ledien paikaksi keksimme takaluukun kannen sisäverhoilut sinne kouruun josta kansi vedetään kiinni eli ledit eivät paista sieltä silmään. Vielä ei olla päätty minkä väriset ledit laitetaan. Aluksi oli mielessä kirkkaat mutta niitä ei kukaan huomaa niin punainen vois olla ihan jees, kun konttiin pohdittiin muutenkin punaista pintaa.
Elikkä laitellaas vähän kuvia kun ollaan saatu jotain taas aikaseksi.
Eli tosiaan kontti on nyt äänieristetty kokonaan. Myös takaluukun kansi saatiin äänieristettyä kuvassa näkyy myös ledien ja peruutuskameran johdot. Peruutuskamera saatiin myösasennettua kuvaan mukaan löysi myös hyväksyvä peukka. Pitää varmaan tarroja vähän siirtää jotta näkeekin jotain kameralla. Tuon pystyy myös säätämään tuossa kohdassa niin että messuilla vaikka kuvaa porukkaa kun ne pällistelevät konttia.
Tänään myös aloitettiin etuovien äänieristys pahvit irti. Kaveri sai toisen oven valmiiksi myös selvisi että vanha omistaja oli asentanut 2 tiesarjan eteen. Eli keskiääni oli 6.5" ja noi 4" ovikaiuttimet olivat vakiot. Tilalle tulee rainbow setti joka juuri tarkoitettu vitosgolfiin.
Innostuin v.loppuna taas korjaamaan tuota puskuria jonka kesällä rikoin. Puskuri kitattuna , kittinä käytin hiilari kittiä, jotta puskuri edes pienet kiinni ottot kestäisi. Puskuri hiottuna tänään kittasin vielä kerran karkeasti hiilarilla ja seuraava kerta onkin hieno kittaus jonka jälkeen puskuri on maalia vailla.
Jäniskevennys: Yöllä liian väsyneenä tulee kaiken maailman juttuja tallila mieleen. Miten pääset eroon vanhoista hillomunkeista :D
Tänään myös käytiin autoon hakemassa päivällä superkirkkaita punaisia ledejä. Ostin 10lediä mutta näköjään ei myyjä osanut laskea tai jotain kun oli vain 8 lediä. Vastuksia oli kuitenkin 10kpl. No kaveri noi sitten asensi tänään. Ensin kytkettiin ledit ja vastukset yhteen . Tämän jälkeen ledit asennettiin itse paneeliin. (harmi ettei taustalla olevat vanteet ole mun). Toinen kuva paneelista. Sitten testailtiin, että kaikki ledit palaa (ledejä asennettiin 4/kahva, kahvan muodon ansiosta ledit saatiin kaarelle jolloin ne ei vaan osoite samaan kohtaan konttia. johdot ledeille asennettiin siten että paneelin irroittaminen kokonaisen ledeineen päivineen sujuu nopeasti. Taas testailtiin, että vielä toimii. Kyllä se nyt jotain valaisee. Näyttää aika härskiltä ilman hattuhyllyä kontin ollessa kiinni. Kuitenkaan taustapeilistä tuo ei häikäse ja ulos ei mitenkään paista.
Tuli myös käytyä v.loppuna katsomassa mikä meininki riihimäen radalle.com tapahtumassa oli no eihän tuolla talvella mitään "tuning" autoja kauheasti ole eli tälläinen tuli mukaan Silmät päästä kyllä häpesin tuota etupuskuria ja takavaloja. No onneksi kevääksi muuttuu parempaan suuntaan toi ulkonäkö!
Tässähän projektissa on myös mukana yksi julkkis
Jatketaan tästä taas huomenna siis tänään illalla!
Eli tosiaan kontti on nyt äänieristetty kokonaan. Myös takaluukun kansi saatiin äänieristettyä kuvassa näkyy myös ledien ja peruutuskameran johdot. Peruutuskamera saatiin myösasennettua kuvaan mukaan löysi myös hyväksyvä peukka. Pitää varmaan tarroja vähän siirtää jotta näkeekin jotain kameralla. Tuon pystyy myös säätämään tuossa kohdassa niin että messuilla vaikka kuvaa porukkaa kun ne pällistelevät konttia.
Tänään myös aloitettiin etuovien äänieristys pahvit irti. Kaveri sai toisen oven valmiiksi myös selvisi että vanha omistaja oli asentanut 2 tiesarjan eteen. Eli keskiääni oli 6.5" ja noi 4" ovikaiuttimet olivat vakiot. Tilalle tulee rainbow setti joka juuri tarkoitettu vitosgolfiin.
Innostuin v.loppuna taas korjaamaan tuota puskuria jonka kesällä rikoin. Puskuri kitattuna , kittinä käytin hiilari kittiä, jotta puskuri edes pienet kiinni ottot kestäisi. Puskuri hiottuna tänään kittasin vielä kerran karkeasti hiilarilla ja seuraava kerta onkin hieno kittaus jonka jälkeen puskuri on maalia vailla.
Jäniskevennys: Yöllä liian väsyneenä tulee kaiken maailman juttuja tallila mieleen. Miten pääset eroon vanhoista hillomunkeista :D
Tänään myös käytiin autoon hakemassa päivällä superkirkkaita punaisia ledejä. Ostin 10lediä mutta näköjään ei myyjä osanut laskea tai jotain kun oli vain 8 lediä. Vastuksia oli kuitenkin 10kpl. No kaveri noi sitten asensi tänään. Ensin kytkettiin ledit ja vastukset yhteen . Tämän jälkeen ledit asennettiin itse paneeliin. (harmi ettei taustalla olevat vanteet ole mun). Toinen kuva paneelista. Sitten testailtiin, että kaikki ledit palaa (ledejä asennettiin 4/kahva, kahvan muodon ansiosta ledit saatiin kaarelle jolloin ne ei vaan osoite samaan kohtaan konttia. johdot ledeille asennettiin siten että paneelin irroittaminen kokonaisen ledeineen päivineen sujuu nopeasti. Taas testailtiin, että vielä toimii. Kyllä se nyt jotain valaisee. Näyttää aika härskiltä ilman hattuhyllyä kontin ollessa kiinni. Kuitenkaan taustapeilistä tuo ei häikäse ja ulos ei mitenkään paista.
Tuli myös käytyä v.loppuna katsomassa mikä meininki riihimäen radalle.com tapahtumassa oli no eihän tuolla talvella mitään "tuning" autoja kauheasti ole eli tälläinen tuli mukaan Silmät päästä kyllä häpesin tuota etupuskuria ja takavaloja. No onneksi kevääksi muuttuu parempaan suuntaan toi ulkonäkö!
Tässähän projektissa on myös mukana yksi julkkis
Jatketaan tästä taas huomenna siis tänään illalla!
Ja taas tuli oltua tallilla!
Aika karusti on vanha omistaja noi etukaiuttimet asentanut aikoinaan kun jesaria mennyt varmaan rulla ja sokeripaloja tusina.
Nyt on molemmat etuovet päällystetty dynamatilla. Vaikka V golfeissa ei saa ovea purettua samalla tavalla vaikka IV golfeissa eli piti toi bitumi laittaa tuohon sisäpintaan vaan niin yllättävän suuri vaikutus tuollakin on äänen laatuun. Paljon puhtaammin soi nyt. Eli suosittelen kaikille on hintansa väärti toi paketti. Aika tarkkaan tuollainen bulkpak menee dynamattia 5 golfin takaluukun ja 4 oven eristämiseen. On paljon helpompaa levittää kuin stp kun ei tarvi lämmittää eli liimatarra vain irti ja telalla painetaan kiinni.
Myös toi megapak dynamattia löysi tallille.
Huomenna pitäisi mennä hakemaan vähän lisää punaisia ledejä eli laitetaan auton ohjaamoonkin pari yksityiskohtaa (mitään joulukuusta ei kuitenkaan tule)
Loppu viikosta myös käydään hakemassa kaikki tarvittavat asennus kamat takaluukun päätteille/bassoille. Kuvia niistä kunhan saadaan kamat omalle tallille.
Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna taas rakentaa. Huomenna takaovien äänieristys ja varmaan noi ledit asennetaan etuoviin.
Aika karusti on vanha omistaja noi etukaiuttimet asentanut aikoinaan kun jesaria mennyt varmaan rulla ja sokeripaloja tusina.
Nyt on molemmat etuovet päällystetty dynamatilla. Vaikka V golfeissa ei saa ovea purettua samalla tavalla vaikka IV golfeissa eli piti toi bitumi laittaa tuohon sisäpintaan vaan niin yllättävän suuri vaikutus tuollakin on äänen laatuun. Paljon puhtaammin soi nyt. Eli suosittelen kaikille on hintansa väärti toi paketti. Aika tarkkaan tuollainen bulkpak menee dynamattia 5 golfin takaluukun ja 4 oven eristämiseen. On paljon helpompaa levittää kuin stp kun ei tarvi lämmittää eli liimatarra vain irti ja telalla painetaan kiinni.
Myös toi megapak dynamattia löysi tallille.
Huomenna pitäisi mennä hakemaan vähän lisää punaisia ledejä eli laitetaan auton ohjaamoonkin pari yksityiskohtaa (mitään joulukuusta ei kuitenkaan tule)
Loppu viikosta myös käydään hakemassa kaikki tarvittavat asennus kamat takaluukun päätteille/bassoille. Kuvia niistä kunhan saadaan kamat omalle tallille.
Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna taas rakentaa. Huomenna takaovien äänieristys ja varmaan noi ledit asennetaan etuoviin.
Katoin vaan että ei samalla tavalla pysty purkaamaan kuin 4:ssa. Kattelin myös, että onpa tyhmä systeemi jos tuonne sisälle ei millään pääse. Kyllä toi nykyinen bitumointi saa mulle riittää. Laitetaan vielä tuon 8" midin taakse tuollainen tuosta kolosta http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... SpeakerKit
Taas tuli oltua tallila oli vähän veto poissa niin ei jaksanut kuin pari lediä kytkeä molempiin etuoviin. Vielä ette saa kuvia koska ei kytketty noihin virtoja.
Taas tuli oltua tallila oli vähän veto poissa niin ei jaksanut kuin pari lediä kytkeä molempiin etuoviin. Vielä ette saa kuvia koska ei kytketty noihin virtoja.
Mut eikös vitosessa saa koko oven ulkopellin pois ruuveilla?
Siellä mustien muovien alla on piilossa ruuvit. Hyvin pitäs lähtee.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?&id=2984471
Kun sais oman puskuri projektin kasaan, niin vois alkaa repiin noita auki.
Ainakin peltien räminä beissien tahdissa vois vaimentua?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Tossa juteltiin että ei taida ainakaan vielä jaksaa tuota ovipeltiä irroittaa eli katsotaan miten rämisee noilla tulevilla vehkeillä ja tehdään sitten päätös. Eli tungetaan vaan tuosta midin reiästä niin paljon bitumia kuin saa.
Eli taas kuvia mitä ollaan duunailtu eli tosiaan vieläkin uupuu toisen takaoven bitumointi no onneksi acs:ään on aikaa. No tuossa kuva toisesta takaovesta takaoviin tosiaan ei tule kaiuttimia kuten ei oikeissa hifiautoissa olekkaan. Nyt on kaikkiin oviin kiinnitetty ledit valmiiksi vielä pitäisi piuhat kytkeä. Eli oven kahvoihin, ja noihin säilytyslohkeroihin laitettiin ledit noi tosiaan kytketään himmentimen kautta.
Myös peilit saivat vähän päivitystä eli tuollaiset asennettiin vihdoin ei ole ihan yhtä helppo homma toi vilkkujen vaihto kuin vanhemmissa golfeissa ;)
Sitten itse kontista joka tossa nopsaan väännettiin v.loppuna ;) Eli vahvarien runko on tuollainen mettalihäkkyjä suhteellisen kevyt ratkaisu. Tuo sitten pultataan autoon kiinni. Tuon rungon taakse jää vähän tilaa noille konkille, 3sixty:lle ja johdoille. Tuolta se kontti tulee sitten suurinpiirtein näyttämään valmiina, tosin noi paneelit eivät jää tuollaisiski teini hopeiksi vaan niihin tulee vähän jänniä juttua kuvia kunhan ovat valmiit. Tuossa vielä kuva sivusta. Hattuhylly tosiaan korvattiin tuollaisella nahalla päällystetyllä mallilla jossa tupla tikkaukset.
Tämän kuun puolessa välissä pitäisi tilata noi kaikki hifit.
Eli taas kuvia mitä ollaan duunailtu eli tosiaan vieläkin uupuu toisen takaoven bitumointi no onneksi acs:ään on aikaa. No tuossa kuva toisesta takaovesta takaoviin tosiaan ei tule kaiuttimia kuten ei oikeissa hifiautoissa olekkaan. Nyt on kaikkiin oviin kiinnitetty ledit valmiiksi vielä pitäisi piuhat kytkeä. Eli oven kahvoihin, ja noihin säilytyslohkeroihin laitettiin ledit noi tosiaan kytketään himmentimen kautta.
Myös peilit saivat vähän päivitystä eli tuollaiset asennettiin vihdoin ei ole ihan yhtä helppo homma toi vilkkujen vaihto kuin vanhemmissa golfeissa ;)
Sitten itse kontista joka tossa nopsaan väännettiin v.loppuna ;) Eli vahvarien runko on tuollainen mettalihäkkyjä suhteellisen kevyt ratkaisu. Tuo sitten pultataan autoon kiinni. Tuon rungon taakse jää vähän tilaa noille konkille, 3sixty:lle ja johdoille. Tuolta se kontti tulee sitten suurinpiirtein näyttämään valmiina, tosin noi paneelit eivät jää tuollaisiski teini hopeiksi vaan niihin tulee vähän jänniä juttua kuvia kunhan ovat valmiit. Tuossa vielä kuva sivusta. Hattuhylly tosiaan korvattiin tuollaisella nahalla päällystetyllä mallilla jossa tupla tikkaukset.
Tämän kuun puolessa välissä pitäisi tilata noi kaikki hifit.
Mielipiteitä kaivataan
Eli päivitetääs välillä tätäkin pahoittelut siitä, että päivitystä ei ole ehtinyt tänne raapustamaan, mutta melkein joka ilta on tallilla häärätty. En nyt viitsi heti kaikkea kirjoittaa mitä saatu aikaan vaan pistän joka päivä jotain stooria näette sitten messuilla ihan valmiina vasta!
Eli tuossa kuva noista hienoista toyota takavaloista oma silmä jotenkin alkanut pitämään noita ihan siisteinä
myös takasiipi sai maalin ylleen ja sekin liimattiin paikoilleen istuvuus oli hyvää luokkaa lasikuituosaksi mikä ei yllättänyt yhtään muovinen tuskin olis istunut. ;)
Myös melkein kaikki hifit ovat nyt saapuneet valitettavasti laman takia jouduttiin tyytymään astetta heikompaan kalustaan. Samalla meni myös noi vahvareiden ympärille tehdyt paneelit uusiksi :(
Mielipiteitä kummin päin subit laitetaan? oikein vai väärinpäin
tuossa vielä kuva vielä vahvarista ja subeista.
Saa kommentoida! ;)
Eli tuossa kuva noista hienoista toyota takavaloista oma silmä jotenkin alkanut pitämään noita ihan siisteinä
myös takasiipi sai maalin ylleen ja sekin liimattiin paikoilleen istuvuus oli hyvää luokkaa lasikuituosaksi mikä ei yllättänyt yhtään muovinen tuskin olis istunut. ;)
Myös melkein kaikki hifit ovat nyt saapuneet valitettavasti laman takia jouduttiin tyytymään astetta heikompaan kalustaan. Samalla meni myös noi vahvareiden ympärille tehdyt paneelit uusiksi :(
Mielipiteitä kummin päin subit laitetaan? oikein vai väärinpäin
tuossa vielä kuva vielä vahvarista ja subeista.
Saa kommentoida! ;)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Oma silmä kuitenkin jotenkin on sitä mieltä, että väärinpäin parempi.
Eli tosiaan toyota look takavalot lensivät aika pitkälle ja tilalle tuli slamit.net kautta tuollaiset vähän tehokkaamman golfin takavalot vielä ei noita tummennettu lakalla mutta katsotaan tulevaisuudessa.
Eli tosiaan toyota look takavalot lensivät aika pitkälle ja tilalle tuli slamit.net kautta tuollaiset vähän tehokkaamman golfin takavalot vielä ei noita tummennettu lakalla mutta katsotaan tulevaisuudessa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Juu ei noi edes mahdu noi subit oikein päin noihin koteloihin siis noi ground zeron elementit.
Oli ihan pakko vähän teitä kiusaa noilla kamoilla eli seuraava setti tulee nyt autoon. Päätettiin myös hankkia astetta laadukkaampi etupää.
-keskiäänet (en ihan varma ole onko noi omat vielä astetta parempaa sarjaa. http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... eksti=P204
-diskantit (sama homma voi olla astetta paremmat noi mun) http://www.audioimport.fi/?tuotteet&mer ... teryhma=49
-helix jakosuotimet (ei kuvaa)
-ovi basso http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... W200Xplain
-vahvarina etupäälle toimii http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... Paul_4.300
-rainbow jännitteen vahvistin tuolla 4-kanavaisella (tuplaa hetkellisesti tehot) saman näköinen ulkoisesti kuin tämä
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... Paul_2.400
-subeina toimii 2*12" http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... sti=GZNW12
-subeille virtaa puskee 2* http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... aul_DM2000
-konkkina toimii 2* http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... =GZTC1000T
-dsp:n virkaa hoitaa toi 3sexty
-akuiksi tulee 2*optima väriltään kellertäviä
-koko hommaa pyörittää tämä pioneer
tuossa vielä kuva koko roska kasasta (no akut ja jakosuotimet uupuvat)
Tuossa vielä yksi kuva takavaloista kai noilla muutama lisäheppa tulee.
Tosiaan päädyttiin sitten rainbow vahvareihin, koska ground zeron päätettiin olisivat tulleet vasta toukokuussa. Enemmän kuin hyvä tuuri kävi siinä, että tuo vahvari kehikko oli juuri oikein kokoinen noille vahvareille tosin noi paneelit meni sitten uusiksi noiden päätteiden ympärillä. Myös tarkkasilmäinen huomasi, että päätettiin noi takaluukun ledit vaihtaa sittenkin sinisiksi , koska vahvareissa siniset valot.
Myös tuo takapenkkien taakse tuleva paneeli meni sitten käyttökelvottomaksi , koska sinne pitää saada toi 4-kanainen vahvari mahtumaan. Kyllä siinä melkein pari tuntia meni kun mittailtiin/suunniteltiin uusi takapaneeli niin, että kaikki kamat saatiin mahtumaan.
Oli ihan pakko vähän teitä kiusaa noilla kamoilla eli seuraava setti tulee nyt autoon. Päätettiin myös hankkia astetta laadukkaampi etupää.
-keskiäänet (en ihan varma ole onko noi omat vielä astetta parempaa sarjaa. http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... eksti=P204
-diskantit (sama homma voi olla astetta paremmat noi mun) http://www.audioimport.fi/?tuotteet&mer ... teryhma=49
-helix jakosuotimet (ei kuvaa)
-ovi basso http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... W200Xplain
-vahvarina etupäälle toimii http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... Paul_4.300
-rainbow jännitteen vahvistin tuolla 4-kanavaisella (tuplaa hetkellisesti tehot) saman näköinen ulkoisesti kuin tämä
http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... Paul_2.400
-subeina toimii 2*12" http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... sti=GZNW12
-subeille virtaa puskee 2* http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... aul_DM2000
-konkkina toimii 2* http://www.audioimport.fi/?tuotteet&tuo ... =GZTC1000T
-dsp:n virkaa hoitaa toi 3sexty
-akuiksi tulee 2*optima väriltään kellertäviä
-koko hommaa pyörittää tämä pioneer
tuossa vielä kuva koko roska kasasta (no akut ja jakosuotimet uupuvat)
Tuossa vielä yksi kuva takavaloista kai noilla muutama lisäheppa tulee.
Tosiaan päädyttiin sitten rainbow vahvareihin, koska ground zeron päätettiin olisivat tulleet vasta toukokuussa. Enemmän kuin hyvä tuuri kävi siinä, että tuo vahvari kehikko oli juuri oikein kokoinen noille vahvareille tosin noi paneelit meni sitten uusiksi noiden päätteiden ympärillä. Myös tarkkasilmäinen huomasi, että päätettiin noi takaluukun ledit vaihtaa sittenkin sinisiksi , koska vahvareissa siniset valot.
Myös tuo takapenkkien taakse tuleva paneeli meni sitten käyttökelvottomaksi , koska sinne pitää saada toi 4-kanainen vahvari mahtumaan. Kyllä siinä melkein pari tuntia meni kun mittailtiin/suunniteltiin uusi takapaneeli niin, että kaikki kamat saatiin mahtumaan.
Viimeksi muokannut ABT, 18.3.2009 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tätäkös tässä ollaan tekemässä?! http://www.sk-autosound.fi/gallery/gal003/index.php
Ei olla tekemässä tuota toi on tehty jo 2v sitten nähty ja kuultu! Ihmeellisesti myös moottori ja auton väri muuttui välissä :D Tuon auton tekeminen maksoi sen n.10 000e itse sain "vähän" halvemmalla vielä astetta paremmat vehkeet. Tuosta autosta tuli soitin, konkat, 3sexty ja noi asennuskehikot, koska tuon omistaja päätti tuon myydä ja sain sitten edullisesti noi osat nurkista lojumasta.
Mulle tulee eri päätteet ja etupää. Ei siis pystynyt ihan kaikki asennusjuttuja sitten hyödyntämään tuosta :(
Mulle tulee eri päätteet ja etupää. Ei siis pystynyt ihan kaikki asennusjuttuja sitten hyödyntämään tuosta :(
Miksi keksiä pyörää uudestaan? No samat naamat tuossa on aika pitkälti mukana jotka alun perin tuon ovat tehneetkin.
Tosiaan lähti vähän hanskasta kun tarjottiin sen verran halvalla noita takaluukun osia, konkkia ja 3sextyä niin päätin sitten, että panostetaan noihin hifeihin.
nyt tallille yöllä taas lisää kuvia.
Tosiaan lähti vähän hanskasta kun tarjottiin sen verran halvalla noita takaluukun osia, konkkia ja 3sextyä niin päätin sitten, että panostetaan noihin hifeihin.
nyt tallille yöllä taas lisää kuvia.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Olihan noi mustat leksukset ihan jees mutta silmä kyllästynyt niihin ja alkaa ikää olemaan sen verran, että päässyt yli noista tuning takavaloista. Kaverit eivät tosin ymmärtäneet mitä eroa noissa on orkkisvaloihin ja eivät kuulemma olisi tuollaista euromäärää noihin ikinä laittaneet. Eivät ymmärtäneet, kun yritin selittää, että oem.
Pakko tuolla tallilla painaa kun pitää 3 autoa (yksikään ei vielä valmis) rakentaa acs:ään + osasto no onneksi ei ole nyt naista viemessä aikaa ja koulustakin hiljasempi jakso. Onhan toi toinen golf tuolla jo 2 vuotta seissyt. kun ollut motivaatio/aika vähän vähissä. No toivottavasti se kohta liikkuu :)
On toi kitin hiominen hienoa hommaa, nyt on tuo etupuskuri korjattu siihen kuntoon, että maalari tekee loput.
Elikkä päivitetääs taas vähän mitä ollaan saatu aikaseksi eli jokaiseen oveen päätettiin asentaa pari lediä ja takaovet ovat nyt valmiit. Eli 1kpl normaaleja
ovenkahvaan ja sitten asennettiin tuonne säilytyslokeroon todettiin, että normaali ledi on liian himmeä tuonne niin niihin sitten laitettiin superkirkkaat. Noi tottakai kytketty himmentimen kautta eli näin niiden kirkautta saadaan helposti säädettyä.
Eli tuo takapenkkien taakse tuleva paneeli piti tehdä täysin uusiksi, koska yksi nelikanavainen vahvari piti saada mahtumaan vielä johki ja päätettiin, että esille se on saatava. Päädyttiin siihen vaihtoehtoon, että on helpompi tehdä koko paneeli alusta saakka uudestaan. Tallilla onneksi oli tuollaista sopivaa kärsinyttä vaneria josta autolla ajettu yli ym...Ensin tuota vanhaa paneelia käytettiin sapluunana, että saatiin juuri oikean kokoinen paneeli tämän jälkeen alko kova miettiminen miten noi saa tuonne mahtumaan, koska toi vahvari teline tulee melkein kiinni noihin penkkeihin. Sen takia piti noi konkat upottaa tuonne sivuille koska samassa linjassa ne eivät olisi mahtuneet, kuin vahvari ja dsp ja vinoon niitä ei olis saanut mahtumaan, kuten tuossa vanhassa paneelissa oli. Eli vanerista leikattiin sopivan kokoisia palapelin paloja ja ne yhdistettiin sitten kuumaliimalla yhteen. Seuraavaksi paneeli kuidutettiin kasaan ja noi konkkien aukot kankoitettiin, jotta saatiin vähän pyöreää muotoa (biltemasta saa sellasta retkifiltiksi tarkoitettua hintaan 4.90 sopii tuohon enemmän kuin hyvin) myös koko paneeli siveltiin hartsilla, jotta saatiin epätasauksia piiloon ja elämistä vähennettyä
kuva
Tämän jälkeen sitten porattiin kaikki tarpeelliset läpiviennit ja epätasaiduudet kitattii/hiottiin tasaiksi. Tuon tasaisempi sen ei tarvitse olla, jos se päälystetään huovalla. Takapaneeli valmiina asennettavaksi.
Nyt nukkamaan jatketaan juttua huomenna!
Pakko tuolla tallilla painaa kun pitää 3 autoa (yksikään ei vielä valmis) rakentaa acs:ään + osasto no onneksi ei ole nyt naista viemessä aikaa ja koulustakin hiljasempi jakso. Onhan toi toinen golf tuolla jo 2 vuotta seissyt. kun ollut motivaatio/aika vähän vähissä. No toivottavasti se kohta liikkuu :)
On toi kitin hiominen hienoa hommaa, nyt on tuo etupuskuri korjattu siihen kuntoon, että maalari tekee loput.
Elikkä päivitetääs taas vähän mitä ollaan saatu aikaseksi eli jokaiseen oveen päätettiin asentaa pari lediä ja takaovet ovat nyt valmiit. Eli 1kpl normaaleja
ovenkahvaan ja sitten asennettiin tuonne säilytyslokeroon todettiin, että normaali ledi on liian himmeä tuonne niin niihin sitten laitettiin superkirkkaat. Noi tottakai kytketty himmentimen kautta eli näin niiden kirkautta saadaan helposti säädettyä.
Eli tuo takapenkkien taakse tuleva paneeli piti tehdä täysin uusiksi, koska yksi nelikanavainen vahvari piti saada mahtumaan vielä johki ja päätettiin, että esille se on saatava. Päädyttiin siihen vaihtoehtoon, että on helpompi tehdä koko paneeli alusta saakka uudestaan. Tallilla onneksi oli tuollaista sopivaa kärsinyttä vaneria josta autolla ajettu yli ym...Ensin tuota vanhaa paneelia käytettiin sapluunana, että saatiin juuri oikean kokoinen paneeli tämän jälkeen alko kova miettiminen miten noi saa tuonne mahtumaan, koska toi vahvari teline tulee melkein kiinni noihin penkkeihin. Sen takia piti noi konkat upottaa tuonne sivuille koska samassa linjassa ne eivät olisi mahtuneet, kuin vahvari ja dsp ja vinoon niitä ei olis saanut mahtumaan, kuten tuossa vanhassa paneelissa oli. Eli vanerista leikattiin sopivan kokoisia palapelin paloja ja ne yhdistettiin sitten kuumaliimalla yhteen. Seuraavaksi paneeli kuidutettiin kasaan ja noi konkkien aukot kankoitettiin, jotta saatiin vähän pyöreää muotoa (biltemasta saa sellasta retkifiltiksi tarkoitettua hintaan 4.90 sopii tuohon enemmän kuin hyvin) myös koko paneeli siveltiin hartsilla, jotta saatiin epätasauksia piiloon ja elämistä vähennettyä
kuva
Tämän jälkeen sitten porattiin kaikki tarpeelliset läpiviennit ja epätasaiduudet kitattii/hiottiin tasaiksi. Tuon tasaisempi sen ei tarvitse olla, jos se päälystetään huovalla. Takapaneeli valmiina asennettavaksi.
Nyt nukkamaan jatketaan juttua huomenna!
Ollut taas kauheasti kiiruita mutta päivitetääs tätäkin eli toi hillitty puskuri on nyt maalarilla ja v.loppuna pitäis saada maaleihin myös takaluukun kaikki paneelit pitäis saada huomenna maalin ylleen (eivät vielä todellakaan valmiit eli pitkä yö tulossa tallilla) Niistä tosiaan ei tule joka pojan hopeat noista paneeleista sitä ei tarvitse pelätä.
Otin pari huonoa yleiskuvaa tuosta autosta nyt pestynä eli etupää ja takapää pahoittelen kuvien huonoa laatua ja rumia talvivanteita.
Valitettavasti ei ollut varaa tilata acs:n noita uusi kesävanteina no onneksi on noi 19" rs6 replica vanteet eli mennään niillä acs ja seuraaville messuilla noi "alession turbot" :D
Haluan antaa erikoiskiitoksen sille joka on aikasemmin noita hifejä tuohon autoon asentanut tietääkseni heppu kuitenkin jälleenmyy autohifiä ammatikseen? Eli aloitetaan vaikka soittimesta ostin tuohon pioneerin navi soittimeet sellaisen liittimen millä saan sen keskustelemaan auton can-väylän kanssa eli saan naviin nopeussingaalin ym... no aikasempi omistaja on tehnyt omia johtoviritelmiään ja ajatellut säästävän kun katkasee noi orkkispiuhat ja yhdistää ne uudestaan sokeripaloilla soittimeen tässä sitten hänen taidonnäyte (onneksi olkoon säästi reilu 20e liittimen saa suoraan marmoritiskiltä)
Useampi ilta meni tuon kanssa pähkäityä mutta tultiin siihen tulokseen ei auta pakko viedä volkkarille, jotta saa toimimaan. Huhupuheiden mukaan auto olisi kuukauden ollut tuon takia aikoinaan korjaamolle, koska sähköt menivät sekaisin eli varmaan siellä deactivoitu noi johdot tai jotain.
Myös vanha omistaja on hienosti asentanut vanhan erillissarjan oviin käyttäen auton orkkispiuhoja ainakin osalta matkalta myös taas vaihteeksi milläs muullakaan on piuhoja yhdistetty kuin sokeripaloilla liitos vielä varmistettu tosi hienosti mustalla jesarilla :D klic ja klic Päätimme, että vaihdamme noi johdot/liittimet vasta acs:n jälkeen jolloin toi koko ovi puretaan jotta saadaan tuota dynamattia myös sisäpelteihin niin tällöin noiden johtojen vaihto on varsin helppoa.
Myös nämä 8" midbassot löysivät noiden vanhojen midien tilalle. Eli käytössä oli valmis 8" sovite, koska vanha omistaja oli hukannut noi alkuperäiset muovikiinnikkeet piti porata tuohon ovipeltiin pari reikää jotta saatiin toi sovite kunnolla kiinni. Sovitteen tiiveys varmistettiin vielä laittamalla sikaa ovipellin ja soviterinkulan väliin. midi paikoillaan
Myös jakosuotimet saapuivat vihdoin ja pari kellertävää optimaakin tuli haettua.
Otin pari huonoa yleiskuvaa tuosta autosta nyt pestynä eli etupää ja takapää pahoittelen kuvien huonoa laatua ja rumia talvivanteita.
Valitettavasti ei ollut varaa tilata acs:n noita uusi kesävanteina no onneksi on noi 19" rs6 replica vanteet eli mennään niillä acs ja seuraaville messuilla noi "alession turbot" :D
Haluan antaa erikoiskiitoksen sille joka on aikasemmin noita hifejä tuohon autoon asentanut tietääkseni heppu kuitenkin jälleenmyy autohifiä ammatikseen? Eli aloitetaan vaikka soittimesta ostin tuohon pioneerin navi soittimeet sellaisen liittimen millä saan sen keskustelemaan auton can-väylän kanssa eli saan naviin nopeussingaalin ym... no aikasempi omistaja on tehnyt omia johtoviritelmiään ja ajatellut säästävän kun katkasee noi orkkispiuhat ja yhdistää ne uudestaan sokeripaloilla soittimeen tässä sitten hänen taidonnäyte (onneksi olkoon säästi reilu 20e liittimen saa suoraan marmoritiskiltä)
Useampi ilta meni tuon kanssa pähkäityä mutta tultiin siihen tulokseen ei auta pakko viedä volkkarille, jotta saa toimimaan. Huhupuheiden mukaan auto olisi kuukauden ollut tuon takia aikoinaan korjaamolle, koska sähköt menivät sekaisin eli varmaan siellä deactivoitu noi johdot tai jotain.
Myös vanha omistaja on hienosti asentanut vanhan erillissarjan oviin käyttäen auton orkkispiuhoja ainakin osalta matkalta myös taas vaihteeksi milläs muullakaan on piuhoja yhdistetty kuin sokeripaloilla liitos vielä varmistettu tosi hienosti mustalla jesarilla :D klic ja klic Päätimme, että vaihdamme noi johdot/liittimet vasta acs:n jälkeen jolloin toi koko ovi puretaan jotta saadaan tuota dynamattia myös sisäpelteihin niin tällöin noiden johtojen vaihto on varsin helppoa.
Myös nämä 8" midbassot löysivät noiden vanhojen midien tilalle. Eli käytössä oli valmis 8" sovite, koska vanha omistaja oli hukannut noi alkuperäiset muovikiinnikkeet piti porata tuohon ovipeltiin pari reikää jotta saatiin toi sovite kunnolla kiinni. Sovitteen tiiveys varmistettiin vielä laittamalla sikaa ovipellin ja soviterinkulan väliin. midi paikoillaan
Myös jakosuotimet saapuivat vihdoin ja pari kellertävää optimaakin tuli haettua.
Viimeksi muokannut ABT, 28.3.2009 18:55. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Eli mun hyvä tuuri jatkuu taas!
Kävin äsken autolla autolla niin joku hemmetin kusipää ajanut koko kyljen sisään! n.5cm ovat molemmat ovet läjässä ja ei tietenkään ole mitään lappua jättänyt! Kiva kun alle viikko messuihin niin ei tuota tietenkään ehdi korjaamaan!
tosi mukavin mielin pitää nyt lähteä treffeille! Perkele!
Kävin äsken autolla autolla niin joku hemmetin kusipää ajanut koko kyljen sisään! n.5cm ovat molemmat ovet läjässä ja ei tietenkään ole mitään lappua jättänyt! Kiva kun alle viikko messuihin niin ei tuota tietenkään ehdi korjaamaan!
tosi mukavin mielin pitää nyt lähteä treffeille! Perkele!
Tuossa juuri maalari vitsaili kun näki noi ovet että maanantai aamulla vaan näyttämään vakuutusyhtiölle ja saman tien hakemaan pintapellit oviin niin maalaa ne sitten samalla kun maanantaina maalaa tuohon puskurin ja noi takaluukun paneelit. Kattoo nyt kun vääntynyt toi ovi jopa tuolta kahvojen tasolta kun tuossa menee varmaan joku törmäyspalkki ja sitä vasten sitten vääntänyt tuota ulkopeltiä.
Todennäköisesti messuille tulee apparin kylkeen koko kyljen kokoiset teipit vaaleanpunaisella "THÄNX"
Todennäköisesti messuille tulee apparin kylkeen koko kyljen kokoiset teipit vaaleanpunaisella "THÄNX"
Tosiaan huomenna toi kaveri maalaa noi takaluukun paneelit ja puskurin niin varmaan sitten pitää aloittaa toi piuharalli. Onneksi ei ole ens viikolla koulua kun joku pääsiäsiloma niin saa asua sitten tallilla.
Kiire tulee kun tähän pitäisi etupuskuri vaihtaa, diskanttikolmiot rakentaa (ei edes aloitettu), keskiäänet asentaa etuoviin ja kaikki loput takakontin hifit asentaa, jotain ledejä vielä asentaa sinne tänne ja vielä säätää että edes vähän soi messuilla.
huomenna aattelin päivän painia tuon toisen golfin kanssa ja sitten illalla jos tähän vaihtais puskurin ja etuovet sais melkein nippuun eli keskiäänet ja ledit asennettu.
pistäisin kuvia mutta joku häikkä kerhon palvelija tarjoajassa niin ei anna lisätä kuvia.
Kiire tulee kun tähän pitäisi etupuskuri vaihtaa, diskanttikolmiot rakentaa (ei edes aloitettu), keskiäänet asentaa etuoviin ja kaikki loput takakontin hifit asentaa, jotain ledejä vielä asentaa sinne tänne ja vielä säätää että edes vähän soi messuilla.
huomenna aattelin päivän painia tuon toisen golfin kanssa ja sitten illalla jos tähän vaihtais puskurin ja etuovet sais melkein nippuun eli keskiäänet ja ledit asennettu.
pistäisin kuvia mutta joku häikkä kerhon palvelija tarjoajassa niin ei anna lisätä kuvia.
Koko päivä meni sitten tuon toisen golfin kanssa eli tässä takaluukun kunto on tällä hetkellä tämä http://www.pb-tuning.net/joninkamat/golf5/runko.jpg
torstaina pitäis auto jo soida ei tule edes kiirus :D
Sain mä sentään tähän puskurin vaihdettua.
Nyt pariksi tunniksi nukkumaan ei siellä tallilla mennyt kuin se n.14h
torstaina pitäis auto jo soida ei tule edes kiirus :D
Sain mä sentään tähän puskurin vaihdettua.
Nyt pariksi tunniksi nukkumaan ei siellä tallilla mennyt kuin se n.14h
Eli tämä nyt sitten saatiin myös valmiiksi messuille ihan hullun sykkimisen jälkeen kaikki popitkin toimii paitsi että subit ovat erilaiset :(
Eli toinen subi on vanhempaa sarjaa kuin toinen ja täten ei pysty yhtään soittamaan tai kuulostaa heti kauhealta pärinältä koska toi toinen on paljon herkempi. eli ottaa puolet enemmän liikerataa kuin tuo toinen.
Eli toinen subi on vanhempaa sarjaa kuin toinen ja täten ei pysty yhtään soittamaan tai kuulostaa heti kauhealta pärinältä koska toi toinen on paljon herkempi. eli ottaa puolet enemmän liikerataa kuin tuo toinen.
Eli toinen subi on vanhempaa sarjaa kuin toinen ja täten ei pysty yhtään soittamaan tai kuulostaa heti kauhealta pärinältä koska toi toinen on paljon herkempi. eli ottaa puolet enemmän liikerataa kuin tuo toinen.
Ota reilusti toisen subin piuha irti, vaikka se vanhempi ja käytä sitä passiivisäteilijänä. Saattaa toimia paremmin tai sitten ei, kokeilemalla selviää :)
Kova on yritys ja siitä pisteitä, toivottavasti messut menee putkeen.
Toi toinen subi tosiaan 2:lla palautus jousella ja toinen 3:lla jopa maahantuoja ei huomannut, että malli vaihtunut. Eli huomenna aamulla pitäis sen verran aikasempaan mennä messuille että saa tuon subin vaihdettua Onneksi maahantuoja edustaa messuilla ja sattus olemaan sopiva subi messissä.
Sitten pitäis saada vielä joku säätämään noi kunnolla :D
Sitten pitäis saada vielä joku säätämään noi kunnolla :D
Saatiin subi vaihdettua lauantai aamulla huomenna pitäis saada toi säätöihin :D
Kunhan tästä messuhässäkästä selviää tulee aika hullua tarinaa kuvien kanssa miten tämä sykittiin kasaan.
torstaina klo 20.30 saatiin vehkeet tosiaan paikoilleen ja siitä sitten suoraan meikkarilla ja siitä messuhalliin jossa piti olla ennen 22. Tuli vähän kiire putsata tämä. No 21.57 saatiin autot sisään. Eli jäi vielä hyvin varaa.
Kunhan tästä messuhässäkästä selviää tulee aika hullua tarinaa kuvien kanssa miten tämä sykittiin kasaan.
torstaina klo 20.30 saatiin vehkeet tosiaan paikoilleen ja siitä sitten suoraan meikkarilla ja siitä messuhalliin jossa piti olla ennen 22. Tuli vähän kiire putsata tämä. No 21.57 saatiin autot sisään. Eli jäi vielä hyvin varaa.
Eli päätin viedä auton kolarikorjaukseen metro-auto koskeloon, koska yhtiö ei kertarina tuosta kyljestä olisi hyvittänyt mitään järkevää.
No auto oli reilu viikon siellä ja eilen sen piti olla valmis no heti ensimmäisenä huomasin, että takalokaria ei ole korjattu. Eli takalokarissa naarmut/painauma edelleen! Kuulemma työnjohdon mukaan se piti korjata! Eli eikö työnjohto koskelossa tarkasta alaistensa töitä?
Myös huomasin että pelkääjän ovessa on jotain häikkää eli kuuluu ihmeellinen ääni, kun sen avaa tai laittaa kiinni ja huomattiin, että eihän se ovi istu lokariin/kattoon nähden.
No sovittiin, että nämä laitetaan myöhemmässä vaiheessa kuntoon.
Sitten olin pihalta lähdössä ja tuli mieleen jostain syystä että tarkastetaanpa vielä etupuskuri koska tuo metroauton piha on yhtä töyssyä ja kerran aikasemminkin ottanut toi puskuri kiinni tuolla pihassa. No siinä sitten tuli huomattua, että puskuri on ajettu johonkin kiinni aika lujaa, koska toisessa päädyssä oli sellanen 3cm pitkä halkeama. Tässä vaiheessa mulla keitti välittömästi kiinni, koska olin juuri hinkannut tuota puskuria ihan hulluna sormet verillä ja kaikki halkeamat surrannut remelillä auki ja kitannut/kuiduttanut toiselle puolelle 2 kerrosta kuitua jotta se nyt kestäisi nipussa niin eikös joku aja sen paskaksi eikä viitsi edes asiasta mitään sanoa!
Tuli sitten annettua pieni palaute taas vaihteeksi metroauton kolarikorjauksesta! Ja vein avaimet takas ja sanoin, että nyt se auto laitetaan kuntoon. Että en hyväksy tuollaista! No työnjöhtaja oli vain ihan hiljaa ja tokas, että se ei ihan vahvasti sitten mennyt! Kyseli miksen voi tuoda autoa myöhemmin niin sanoin etten jaksa joka päivä juosta toteamassa mitä paskaa te taas olette tehneet! No sanoi, että jätä sitten tänne. Kun tokasin, että tämä teidän moka niin haluan sijaisauton tai sitten keskeytysturvaa jatketaan. Ihme ja kumma se oli ihan ok! Ja sanoi että jos otetaan heidän piikkiin sijaisauto.
Sitten aivan paras kohta! Kuulemma ei ollut eilen enään sijaisautoa saatavilla, no siihen sanoin että varmaan saat täksi päiväksi hommattua niin kuulemma ei saa edes tälle viikolla! Mitä hittoa ehdottaa mulle maanantai sijaisautoa ja sitten sillä ei ole koko viikkoon sellaista antaa! No sovittiin sitten, että jatketaan tuota keskeytysturvaa vakuutusyhtiön piikkiin!
En suosittele kenellään metro-auto koskeloa ainakaan kolarikorjaukseen! joka kerta mennyt jotain vituiksi kun siellä asioinut! Ekalla kerralla tuli väärät takavalot toisella tekivät purkkaviritelmän pissapoikiin ja nyt sitten jättivät korjaamatta/hajottivat autoa lisää.
ps: haha! Äsken tuli palaute kyselyä tekstiviestillä niin kerrankin meinaan vastata noihin!
No auto oli reilu viikon siellä ja eilen sen piti olla valmis no heti ensimmäisenä huomasin, että takalokaria ei ole korjattu. Eli takalokarissa naarmut/painauma edelleen! Kuulemma työnjohdon mukaan se piti korjata! Eli eikö työnjohto koskelossa tarkasta alaistensa töitä?
Myös huomasin että pelkääjän ovessa on jotain häikkää eli kuuluu ihmeellinen ääni, kun sen avaa tai laittaa kiinni ja huomattiin, että eihän se ovi istu lokariin/kattoon nähden.
No sovittiin, että nämä laitetaan myöhemmässä vaiheessa kuntoon.
Sitten olin pihalta lähdössä ja tuli mieleen jostain syystä että tarkastetaanpa vielä etupuskuri koska tuo metroauton piha on yhtä töyssyä ja kerran aikasemminkin ottanut toi puskuri kiinni tuolla pihassa. No siinä sitten tuli huomattua, että puskuri on ajettu johonkin kiinni aika lujaa, koska toisessa päädyssä oli sellanen 3cm pitkä halkeama. Tässä vaiheessa mulla keitti välittömästi kiinni, koska olin juuri hinkannut tuota puskuria ihan hulluna sormet verillä ja kaikki halkeamat surrannut remelillä auki ja kitannut/kuiduttanut toiselle puolelle 2 kerrosta kuitua jotta se nyt kestäisi nipussa niin eikös joku aja sen paskaksi eikä viitsi edes asiasta mitään sanoa!
Tuli sitten annettua pieni palaute taas vaihteeksi metroauton kolarikorjauksesta! Ja vein avaimet takas ja sanoin, että nyt se auto laitetaan kuntoon. Että en hyväksy tuollaista! No työnjöhtaja oli vain ihan hiljaa ja tokas, että se ei ihan vahvasti sitten mennyt! Kyseli miksen voi tuoda autoa myöhemmin niin sanoin etten jaksa joka päivä juosta toteamassa mitä paskaa te taas olette tehneet! No sanoi, että jätä sitten tänne. Kun tokasin, että tämä teidän moka niin haluan sijaisauton tai sitten keskeytysturvaa jatketaan. Ihme ja kumma se oli ihan ok! Ja sanoi että jos otetaan heidän piikkiin sijaisauto.
Sitten aivan paras kohta! Kuulemma ei ollut eilen enään sijaisautoa saatavilla, no siihen sanoin että varmaan saat täksi päiväksi hommattua niin kuulemma ei saa edes tälle viikolla! Mitä hittoa ehdottaa mulle maanantai sijaisautoa ja sitten sillä ei ole koko viikkoon sellaista antaa! No sovittiin sitten, että jatketaan tuota keskeytysturvaa vakuutusyhtiön piikkiin!
En suosittele kenellään metro-auto koskeloa ainakaan kolarikorjaukseen! joka kerta mennyt jotain vituiksi kun siellä asioinut! Ekalla kerralla tuli väärät takavalot toisella tekivät purkkaviritelmän pissapoikiin ja nyt sitten jättivät korjaamatta/hajottivat autoa lisää.
ps: haha! Äsken tuli palaute kyselyä tekstiviestillä niin kerrankin meinaan vastata noihin!
takavalot saatiin sovittua aikoinaan niin ei siitä niin paha mieli jäänyt! Tosin keskeytysturvasta joutui tuolloin taistelemaan, koska olivat merkanneet liian vähän päiviä ja kuulemma vakuutusyhtiö ei hyväksy sitä että auto pikkujutun takia niin pitkään korjaamolla.
Ja kun auto oli siellä pissapoikien laitossa niin samalla huomasivat tuon kyljen ja kysysivät josko laittaisivat siellä kuntoon. Sanoin, että saatteko nyt sitten ilman purkkavirityksiä tehtyä ja kunnon jälkeä ja lupas, että kyllä tekee kunnolla. (alunperin oli suunnitelmissa viedä muualle)
No enään ei ole tuonne mitään asiaa!
kaveri kun oli toyotalla töissä niin jos puskurissa tyyliin yksikin roska se piti maalata kokonaan uusiksi! Eli kyllä työnjohdon pitäisi vähän katsoa noiden korjausten perään!
ps: ei mulla niin hyviä kokemuskia ole herttoniemen/vantaan volkkarin kolarikorjauksista. Kaverin ibizaa eivät meinanneet millään saada korjattua herttoniemessä ja aikoinaan lupailivat ilmoittaa, jos korjaavat tuon mun auton koska tuning puskuri niin eivät sitten viitsineet ilmoittaa, vaikka niin lupailivat eli itse sai perään soittaa. Ensin sanottiin, että korjataan ja ilmoittaa miten tuon osan kanssa ja sitten kun soittaa perään niin ei me korjatakkaan.
Vantaalla tuon toisen golfin oven häivytys epäonnistui! Ja kun kävin tätä autoa siellä nyt näyttämässä niin äijä olis 50e ottanut siitä rahaa, että olis tehnyt mulle laskelman vakuutusyhtiötä varten. Aikasemmin aina saanut nämä laskelmat ilmaiseksi!
Ja kun auto oli siellä pissapoikien laitossa niin samalla huomasivat tuon kyljen ja kysysivät josko laittaisivat siellä kuntoon. Sanoin, että saatteko nyt sitten ilman purkkavirityksiä tehtyä ja kunnon jälkeä ja lupas, että kyllä tekee kunnolla. (alunperin oli suunnitelmissa viedä muualle)
No enään ei ole tuonne mitään asiaa!
kaveri kun oli toyotalla töissä niin jos puskurissa tyyliin yksikin roska se piti maalata kokonaan uusiksi! Eli kyllä työnjohdon pitäisi vähän katsoa noiden korjausten perään!
ps: ei mulla niin hyviä kokemuskia ole herttoniemen/vantaan volkkarin kolarikorjauksista. Kaverin ibizaa eivät meinanneet millään saada korjattua herttoniemessä ja aikoinaan lupailivat ilmoittaa, jos korjaavat tuon mun auton koska tuning puskuri niin eivät sitten viitsineet ilmoittaa, vaikka niin lupailivat eli itse sai perään soittaa. Ensin sanottiin, että korjataan ja ilmoittaa miten tuon osan kanssa ja sitten kun soittaa perään niin ei me korjatakkaan.
Vantaalla tuon toisen golfin oven häivytys epäonnistui! Ja kun kävin tätä autoa siellä nyt näyttämässä niin äijä olis 50e ottanut siitä rahaa, että olis tehnyt mulle laskelman vakuutusyhtiötä varten. Aikasemmin aina saanut nämä laskelmat ilmaiseksi!
Eli kyllä työnjohdon pitäisi vähän katsoa noiden korjausten perään!
luuletko tosiaan että joka rottelon ehtii käydä tarkastamassa?
oletko koskaan kuullut sanasta luottamus?
pyrkimys on kuitenkin luottaa asentajien ammattitaitoon ja tarkkuuteen...
tosin se ei aina ihan näytä riittävän, mutta aika on rajallista työnjohdollakin.
työnjohdon tehtäviin kun sisältyy vähän muutakin kuin vain takapiruna pällisteleminen.
jonde kerrotko yhdenkin täältä pk-seudulta joka korjaa noinkin tuunattua autoa? Ja miten se jonde tähän liittyy onko korjaamo vw liike tai vaikka nissanin korjaamo? Kyse kuitenkin siitä, että takalokari ei ollut maalattu, ja puskuri rikottu. Tosin olihan tuossa toi ovi mutta sen säätö tuskin vaatii mitään volkkarin omaa insinööriä kuitenkin takaovi oltiin onnistuttu saamaan kohdalleen!
kyllä ainakin toyotalla työnjohto kävi jokaisen auton pällistelemässä näköjään sama käytäntö ei ole joka puolella! Varsinkin uskon, että en ole ainut ketä saanut tuolta huonoa palvelua niin luulis työnjohdon sitten varsinkin katsovan, että jälki on hyvää.
vasta 3 kerta muuten kun 5 vuoden sisään joku ajaa tuolla koti parkkiksella mun autoa päin ilman, että jättää lappua! Kyllä minulla on autohalli, jossa ei viitsi rakennettua autoa säilyttää, koska siellä vähän välin käy varkaita ja sielläkin joku törppö oli onnistunut ajamaan ex muijan autoa päin!
kyllä ainakin toyotalla työnjohto kävi jokaisen auton pällistelemässä näköjään sama käytäntö ei ole joka puolella! Varsinkin uskon, että en ole ainut ketä saanut tuolta huonoa palvelua niin luulis työnjohdon sitten varsinkin katsovan, että jälki on hyvää.
vasta 3 kerta muuten kun 5 vuoden sisään joku ajaa tuolla koti parkkiksella mun autoa päin ilman, että jättää lappua! Kyllä minulla on autohalli, jossa ei viitsi rakennettua autoa säilyttää, koska siellä vähän välin käy varkaita ja sielläkin joku törppö oli onnistunut ajamaan ex muijan autoa päin!
Itse käytin Skodaa Airportin MetroAutossa takapuskurin maalauksessa pari vuotta sitten ja sain palkinnoksi lommon kuskin oveen. Huomasin vasta kotona tapahtuneen. Soitto välittömästi takas korjaamopäällikölle ja hän lupasi kysellä. Asentaja myönsi tapahtuneen mutta eipä ollut voinut mainita esimiehelleen asiasta.
Korjasivat lommon oikomalla ja maalaamalla koko oven vaikka olisi voinut kokeilla käyttää esim. Autodent:ä... Minäpä boikotoin MetroAutoa kuolemaani asti.
Korjasivat lommon oikomalla ja maalaamalla koko oven vaikka olisi voinut kokeilla käyttää esim. Autodent:ä... Minäpä boikotoin MetroAutoa kuolemaani asti.
miksi ihmeessä niitä (varsinkin enemmän laitettuja) autoja on pakko käyttää jossain merkkiliikkeen korikorjaamossa? luulisi noissa olevan korikorjaus samaa luokkaa kun huolto muuten - ylihinnoiteltua ja väliinpitämätöntä. eikö siellä päin mukaa ole mitään pienempiä pajoja, jotka tekisivät samat hommat vähintään yhtä hyvällä ammattitaidolla ja paremmalla huolella?
??
Terve,
Jäin kelaamaan tuota hommaa kun olit vantaan volkkarilla käynyt niin olisiko tämän hepun joka olisi tuosta laskelmasta hintaa ottanut nimeä tai jotain pistää vaikka privaan ihan mielenkiinnosta?
Vantaalla tuon toisen golfin oven häivytys epäonnistui! Ja kun kävin tätä autoa siellä nyt näyttämässä niin äijä olis 50e ottanut siitä rahaa, että olis tehnyt mulle laskelman vakuutusyhtiötä varten. Aikasemmin aina saanut nämä laskelmat ilmaiseksi!
Jäin kelaamaan tuota hommaa kun olit vantaan volkkarilla käynyt niin olisiko tämän hepun joka olisi tuosta laskelmasta hintaa ottanut nimeä tai jotain pistää vaikka privaan ihan mielenkiinnosta?
Vantaalla tuon toisen golfin oven häivytys epäonnistui! Ja kun kävin tätä autoa siellä nyt näyttämässä niin äijä olis 50e ottanut siitä rahaa, että olis tehnyt mulle laskelman vakuutusyhtiötä varten. Aikasemmin aina saanut nämä laskelmat ilmaiseksi!
Käytin muistaakseni 2003 silloista Golffiani Vantaalla (VW liike Kiitoradantiellä).
Silloin jo niillä oli se periaate, että tarkastus maksaa (muistaakseni 50€), mutta jos korjataa heillä, niin ei maksa.
Oisin halunnut tietää paljonko olisi maksanut auton korjaus merkkiliikkeessä.
Ei onnistunut tuolla, niin oli sitten "pakko" viedä Pohjolan omille tarkastajille...huonoin seurakusin.
Sen jälkeen vaihtui vakuutusfirma, koska eivät ruvenneet oikein korvaamaan.
Silloin jo niillä oli se periaate, että tarkastus maksaa (muistaakseni 50€), mutta jos korjataa heillä, niin ei maksa.
Oisin halunnut tietää paljonko olisi maksanut auton korjaus merkkiliikkeessä.
Ei onnistunut tuolla, niin oli sitten "pakko" viedä Pohjolan omille tarkastajille...huonoin seurakusin.
Sen jälkeen vaihtui vakuutusfirma, koska eivät ruvenneet oikein korvaamaan.
Eli taas meni sitten suoraan sanottuna mettään!
Takalokari oltiin nyt maalattu kokonaan ja klommo kitattu! Mutta maalauksessa oltiin oikaastu eli heitetty vain märkää märällä eikä ollenkaan hiomaväriä pohjalle. No kaikki tietää mitä tästä seuraa eli kittiläiskä paisti sieltä kilometrin päähän ja samalla tuntee kädellä ihan selvät reunat.
Myös toi ovi nyt menee paremmin kiinni/aukeaa mutta kattelin että vieläkään ei ihan kohdalla ole, koska kun ovi on kiinni niin se oven pystylista jää joku 2-3mm ulos oven linjasta eli näyttää, että ovi olisi auki vaikka se on kiinni.
Myös puskurin korjaus ei ollut ihan vahvasti mennyt. Asiallisesti halkeama oltiin korjattu, mutta oltiin sumulla häivytetty niin aika selvästä tuntuu/näkyy tuo häivytys raja. Tuon kyllä varmasti saisi myllyllä siistiksi, mutta eipä ole mun homma. Pitää käydä vielä pesemässä tuo auto ja näyttää kaverille joka maalari, että mitä on mieltä!
Otin auto nyt kuitenkin ajoon ja sovittiin, että uusi aika varataaan ja korjataan noi viat! Alkaa varmaan asentajillakin keittämään kun koko ajan tulee auto pumerangina takasin. Voi vaikuttaa, että valitan tyyliin jokaisesta maalauksesta tulleesta roskasta, mutta näin ei kyllä ole.
Takalokari oltiin nyt maalattu kokonaan ja klommo kitattu! Mutta maalauksessa oltiin oikaastu eli heitetty vain märkää märällä eikä ollenkaan hiomaväriä pohjalle. No kaikki tietää mitä tästä seuraa eli kittiläiskä paisti sieltä kilometrin päähän ja samalla tuntee kädellä ihan selvät reunat.
Myös toi ovi nyt menee paremmin kiinni/aukeaa mutta kattelin että vieläkään ei ihan kohdalla ole, koska kun ovi on kiinni niin se oven pystylista jää joku 2-3mm ulos oven linjasta eli näyttää, että ovi olisi auki vaikka se on kiinni.
Myös puskurin korjaus ei ollut ihan vahvasti mennyt. Asiallisesti halkeama oltiin korjattu, mutta oltiin sumulla häivytetty niin aika selvästä tuntuu/näkyy tuo häivytys raja. Tuon kyllä varmasti saisi myllyllä siistiksi, mutta eipä ole mun homma. Pitää käydä vielä pesemässä tuo auto ja näyttää kaverille joka maalari, että mitä on mieltä!
Otin auto nyt kuitenkin ajoon ja sovittiin, että uusi aika varataaan ja korjataan noi viat! Alkaa varmaan asentajillakin keittämään kun koko ajan tulee auto pumerangina takasin. Voi vaikuttaa, että valitan tyyliin jokaisesta maalauksesta tulleesta roskasta, mutta näin ei kyllä ole.
Voi vaikuttaa, että valitan tyyliin jokaisesta maalauksesta tulleesta roskasta, mutta näin ei kyllä ole.
Ite en ainakaa usko, että olisit tommone jonninjoutava pilkunnussija. Mutta mitä väliä vaikka olisitki?
Neon kovalla rahalla palkattuja ammattilaisia (?) ja uudesta autosta pitää tulla korjauksen jälkeen uutta vastaava.
Pidä ittes lujana, eläkä maksa turhista. Suotta sitä lepsuilemaan, jos työn jälki ei miellytä.
On muute komiaa kalustoa sulla =)
Tuota autoa nyt pari kaveria (maalaria) ihmetteli, että miten voi tuollaista edes yrittää tyrkyttää asiakkaalle. Varsinkin kun kyseessä kuitenkin "uusi" auto.
Onhan tuo koko takasiipikin ihan erisävynen kuin koko muu auto ja aivan hillittömät myllytys jäljet näkyy siinä siivessä vedetty vain jollain karkealla tahnalla.
Todennäköisesti tämä auto tehty vaan silleen ohimennen äkkiä, koska nuo korjaukset menivät talon piikkiin niin ei tietenkään saa maksaa mitään.
No hyvänä puolena tästä voi vain todeta sen, että onneksi mulla on seisontaturva niin tulee se 34e/päivä kun siellä töpeksivät tuon kanssa.
Pitääpä ottaa oikein kuvia teille metroauton työnjäjestä!
Onhan tuo koko takasiipikin ihan erisävynen kuin koko muu auto ja aivan hillittömät myllytys jäljet näkyy siinä siivessä vedetty vain jollain karkealla tahnalla.
Todennäköisesti tämä auto tehty vaan silleen ohimennen äkkiä, koska nuo korjaukset menivät talon piikkiin niin ei tietenkään saa maksaa mitään.
No hyvänä puolena tästä voi vain todeta sen, että onneksi mulla on seisontaturva niin tulee se 34e/päivä kun siellä töpeksivät tuon kanssa.
Pitääpä ottaa oikein kuvia teille metroauton työnjäjestä!
Terve,
Jäin kelaamaan tuota hommaa kun olit vantaan volkkarilla käynyt niin olisiko tämän hepun joka olisi tuosta laskelmasta hintaa ottanut nimeä tai jotain pistää vaikka privaan ihan mielenkiinnosta?
Vantaalla tuon toisen golfin oven häivytys epäonnistui! Ja kun kävin tätä autoa siellä nyt näyttämässä niin äijä olis 50e ottanut siitä rahaa, että olis tehnyt mulle laskelman vakuutusyhtiötä varten. Aikasemmin aina saanut nämä laskelmat ilmaiseksi!
Eipä sillä hepun nimellä taida olla mitään väliä, on nimittäin ihan normi käytäntö VV-autolla. Monessa toimipisteessä olen nähnyt ihan lapun ovessa/tiskillä missä tuo asia mainitaan.
nyt ei voi enään kuin nauraa. Eli auto ollut frendillä lainassa niin huomasin, että tuulilasin vaihdonkin ryssineet eli toinen pyyhin vääntynyt tai jotain ei mene enään yntä alas kuin toinen.
ja apparin ikkunassa on musta sormenjälki eli maalari on kai sitten merkannut tekeleensä.
ja apparin ikkunassa on musta sormenjälki eli maalari on kai sitten merkannut tekeleensä.
Viimeksi muokannut ABT, 26.3.2011 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvää kuuluu tällä viikolla pitäis ottaa kuvat tuning.fi lehteen!
Tosiaan kiireiden takia jäänyt tämä projekti kertomus pahasti vaiheeseen auto kyllä muuttunut. No uppailen tuossa illalla kuvat nettiin ja päivittelen taas tarinaa. Eli hifit rokkaa ja vanteetkin vaihtuneet matkan varrella.
Tosiaan saatiin vihdoin auto kuntoon tuolla metroautossa tosin sai sitten taistella seisontakorvausten kanssa kun auto siellä 3-4viikkoa seiso ja hyvittivät viikosta. Älkää ikinä ottako samaan syssyyn huoltoa. Vakuutusyhtiö vetosi tuohon huoltoon joka suoritettu samaan aikaan eli autoon muka vaihdettiin öljyjä 3viikkoa? No seuraavasta huollosta mulla on tuonne "tuntuva" alennus.
Tuossa kuvat miltä auto näyttää nyt:
http://www.minunauto.com/auto/20334
Tosiaan kiireiden takia jäänyt tämä projekti kertomus pahasti vaiheeseen auto kyllä muuttunut. No uppailen tuossa illalla kuvat nettiin ja päivittelen taas tarinaa. Eli hifit rokkaa ja vanteetkin vaihtuneet matkan varrella.
Tosiaan saatiin vihdoin auto kuntoon tuolla metroautossa tosin sai sitten taistella seisontakorvausten kanssa kun auto siellä 3-4viikkoa seiso ja hyvittivät viikosta. Älkää ikinä ottako samaan syssyyn huoltoa. Vakuutusyhtiö vetosi tuohon huoltoon joka suoritettu samaan aikaan eli autoon muka vaihdettiin öljyjä 3viikkoa? No seuraavasta huollosta mulla on tuonne "tuntuva" alennus.
Tuossa kuvat miltä auto näyttää nyt:
http://www.minunauto.com/auto/20334
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa