miks ei auto mene kaupaksi
Valvoja: ffp jäsenet
miks ei auto mene kaupaksi
tuntuu ettei ole kiinnostusta http://www.nettiauto.com/2244638 kilometrit huomioitu hinnassa, huolletttu ja katsastettu, vaihtomahdollisuus...mikä mättää? kuvittelin että pitäisi olla helppo tapaus myydä/vaihtaa...
Viimeksi muokannut jalu78, 15.11.2008 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samaa mieltä albanzon kanssa. Itse en ostaisi Octaviaa 1.6 koneella ja siksi varmaan tuokin jäisi hakukoneen suotimeen. Ja mitä tuohon ilmoitukseen tulee, niin kuvat sisustasta olisi hyvä juttu. Siellä sisällähän sitä autoa käytetään. Ja kun kyseessä on Octavia eikä mikään Ferrari, niin enemmän itselle merkitsee sisustan kunto, millaisella kuosilla ja mitä materiaalia, löytyykö kyynärnoja, millaset penkit, millanen ratti, mukiteline sun muut tärkeydet. Kaikille ei nuo Ambientet sano mitään. Eikä niitä kuvia jaksa aina ruveta erikseen pyytelemään jos myyjä ei niitä viitsi itse laittaa ilmoitukseen, ellei nyt sitten rupea todella paljon kiinnostamaan.
Tuohon hintaan osuu silmä jos tekee vertailua: jos laittaa sun pyyntiin reilun tonnin lisää niin saa autoliikkeestä 76tkm ajetun, tai oho, 2000e hintaa lisää, niin saa 39tkm ajetun... http://tinyurl.com/6jqyjc . Eli jos tuohon hintaan saa noin vähän ajetun, niin paljonko olisi valmis maksamaan melkein 4xenemmän ajetusta, jos itse olisit ostamassa? Noin niin kuin pikaista vertailua 3min tehneenä. Ajokm painaa, vaikka onkin uusi auto ja ns. edullinen.
Tuon hintaluokan autoa en lähtisi ostamaan yksityiseltä ellei sen saa erityisen halvalla. Autoliikkeestä ostettaessa saa kuitenkin 6kk kuluttajansuojan.
Lisäksi tuossa alkaa olla liikaa sähköllä toimivia (lue:kalliita) härpättimiä, joiden vikaantuessa alkaa lompakko kuihtumaan. Käytettyä ostaessa ainakin itse etsin autoa, jossa EI ole :
- ilmastointia
- vakionopeudensäädintä
- sähköikkunoita
- hälytintä
- sähköpeilejä
- luistonestoa
- abs-jarruja
Eli perusmalli keskuslukituksella varustettuna on riittävä. Kaikki muu on ylellisyyttä jota ilmankin pärjää vallan mainiosti.
Joo, mutta autoja on vaan liian paljon myynnissä, vaihtoehtoja riittää mutta ostajia ei.
Lisäksi tuossa alkaa olla liikaa sähköllä toimivia (lue:kalliita) härpättimiä, joiden vikaantuessa alkaa lompakko kuihtumaan. Käytettyä ostaessa ainakin itse etsin autoa, jossa EI ole :
- ilmastointia
- vakionopeudensäädintä
- sähköikkunoita
- hälytintä
- sähköpeilejä
- luistonestoa
- abs-jarruja
Eli perusmalli keskuslukituksella varustettuna on riittävä. Kaikki muu on ylellisyyttä jota ilmankin pärjää vallan mainiosti.
Joo, mutta autoja on vaan liian paljon myynnissä, vaihtoehtoja riittää mutta ostajia ei.
Ohoh, aika mielenkiintonen lähestymiskanta käytetyn auton ostoon.
Itse yleensä etsin just noita mitä listalta löytyy, kuitenkin kaikki noista on sen verran "vanhaa" ja koettua tekniikkaa, että melko toimintavarmoja ovat yleensä.
Oikeastaan yhdessäkään autossani ei tuolla listalla olevissa varusteissa vikaa ole ollut.
Itse yleensä etsin just noita mitä listalta löytyy, kuitenkin kaikki noista on sen verran "vanhaa" ja koettua tekniikkaa, että melko toimintavarmoja ovat yleensä.
Oikeastaan yhdessäkään autossani ei tuolla listalla olevissa varusteissa vikaa ole ollut.
Lisäksi tuossa alkaa olla liikaa sähköllä toimivia (lue:kalliita) härpättimiä, joiden vikaantuessa alkaa lompakko kuihtumaan.
Mikset samantien osta autoa missä ei oo moottoria? Sekin on kallis korjata kun se menee rikki. Koska kaikenhan saa rikki kun oikein yrittää ja saattaa se sun ainoa varuste, eli keskuslukkokin mennä rikki... ;)
Huoh... Hienoa kuulua poliisien jälkeen pilkatuimpaan ammattikuntaan.Pentti Perusinsinööreistä
Mutta asiaan.
Itse en maksais kymmentätuhatta euroa punaisesta perusautosta jossa ei ole moottoria. Eli veikkaan siis, että potentiaalinen ostaja tuolle on joku vastaavan mutta halvemman kehonsiirtimen omistaja, joka on budjetoinut homman siten että saa vaihdossa entisestä kulkineestaan tietyn rahasumman. Oletan että ykskuutosen skodan ostajat arvostavat autossaan huolettomia kilometrejä eivätkä ole perehtyneet autoihin sen vertaa, että uskaltaisivat sellaista kovin helpolla ostaa yksityiseltä. Vaihtoehdoksi jää siis hakea tuommonen liikkeestä sillä 6kk virhevastuulla tai jollain nimellisellä takuulla ja pistää vanha auto vaihdossa samalla kertaa.
Ei kai tuossa koneessakaan varsinaisesti vikaa ole. Kyllä kai tuollekin koneelle on olemassa kohderyhmänsä. Esim. vanhemmat ihmiset jotka kyllä sinne kauppaan, lasten ja lastenlasten luo sekä mökille ehtii tuollakin koneella. Tai muuten vaan ihmiset joille kyllä riittää ihan hyvin tuonkin kokoinen kone. (naiset...) Mutta olisiko nyt niin että se kohderyhmä on sitä mikä ostaa autonsa liikkeestä vieden sinne vaihdokin mukanaan eikä niinkään yksityisiltä markkinoilta etsi/uskalla ostaa sitä kulkinetta.
Ne on niitä ammatinvalintakysymyksiä ;)
Huoh... Hienoa kuulua poliisien jälkeen pilkatuimpaan ammattikuntaan.
Ne on niitä ammatinvalintakysymyksiä ;)
Viimeksi muokannut Eemeli, 15.11.2008 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pentti Perusinsinööreistä
Huoh... Hienoa kuulua poliisien jälkeen pilkatuimpaan ammattikuntaan.
Sorii..:P Lähinnä meinasin näitä Tauno Taviksia, joille se auto on puhdas liikkumaväline ja romun säilytyspaikka. Jotka ressaa sitä, ettei naapuri vedä hernettä nenään jos omassa pihassa liian kallis kulkine. Punainen Skeida sopis muuten johonkin Vasemmistolähiöönkin..
Tuo 6kk virhevastuu on minusta koominen. Ei yhtään kannata ihmetellä että liikkeiden on pakko saada autoistaan enempi rahaa.
Auton kuin auton myyminen on vaikeaa jollei se satu olemaan nettiauton halvin ja vähitenajettu ;)
Tuossa skodillacissa ahdistaa 2 asiaa:
- väri, olisi edes musta tai valkoinen
- varustetaso: Miksi ottaa ambiente kun eleganceja on pilvin pimein tarjolla
- tuo 1.6/102 heppaa on itseasiassa ihan ok peruskone. Perstuntumalla ei mitään eroa 115 heppaseen ja kelpuuttaa 95:sta tankkiin toisin kuin FSI
Pikkusäästö autoedun verotusarvosta kosahtaa nyt omaan nilkkaan, metallihohtovärinen elgance olisi paljon helpompi tapaus myydä. Itselläkin kun autokuume on pahasti kohoamassa ja octaviaa etsimässä niin ainoat varusteluversiot jotka kiinnostaa octaviasta on elegance ja sport. Elegancenkin pitää olla dynamic packillä
Tuossa skodillacissa ahdistaa 2 asiaa:
- väri, olisi edes musta tai valkoinen
- varustetaso: Miksi ottaa ambiente kun eleganceja on pilvin pimein tarjolla
- tuo 1.6/102 heppaa on itseasiassa ihan ok peruskone. Perstuntumalla ei mitään eroa 115 heppaseen ja kelpuuttaa 95:sta tankkiin toisin kuin FSI
Pikkusäästö autoedun verotusarvosta kosahtaa nyt omaan nilkkaan, metallihohtovärinen elgance olisi paljon helpompi tapaus myydä. Itselläkin kun autokuume on pahasti kohoamassa ja octaviaa etsimässä niin ainoat varusteluversiot jotka kiinnostaa octaviasta on elegance ja sport. Elegancenkin pitää olla dynamic packillä
Mielestäni tuo ei ole edes kaukaa kierrettävä..=) Auto on ehkä vanhemman kansan käyttopeliks kaikki kriteerit täyttävä ja luulis niitä ostajia olevan. Pistä paikallislehteen ilmotus koska siltä katsoo toppahousu kansa jolla on sukanvarressa tuohta mut eivät ole syventyneet intternetin syövereihin...
Itse oon vaihtanu autoa n.3-5 auton vuosia tahtia jotkut on menny nopeesti kaupaks ja jotkut ei.
Nyt on muutenkin aika heikko tilanne kaupata autoa kun autoliikkeet on täynnä autoja ja pyrkivät myymään niitä edullisesti että saisivat jotain kauppaa tehtyä.
Itse oon vaihtanu autoa n.3-5 auton vuosia tahtia jotkut on menny nopeesti kaupaks ja jotkut ei.
Nyt on muutenkin aika heikko tilanne kaupata autoa kun autoliikkeet on täynnä autoja ja pyrkivät myymään niitä edullisesti että saisivat jotain kauppaa tehtyä.
kyllä tuolla nettiautossa on aika totista välillä myydä autoja... oli ne sitten mitä merkkejä tahansa.
itse aikast helposti kyllästyn autoihin ja niitä tulee vaihdettua pahimmillaan kerran viikossa.... toki itse en muuta merkkiä kelpuuta kun vag tuotteet,mutta on tossa tullut myytyä velipojan ja ukkon autoja vähän kaiken merkkistä autoa... tosiaan noi edulliset vw:t tuntuu menevän nopeasti kaupaksi(100-8000 euroa)..
itse aikast helposti kyllästyn autoihin ja niitä tulee vaihdettua pahimmillaan kerran viikossa.... toki itse en muuta merkkiä kelpuuta kun vag tuotteet,mutta on tossa tullut myytyä velipojan ja ukkon autoja vähän kaiken merkkistä autoa... tosiaan noi edulliset vw:t tuntuu menevän nopeasti kaupaksi(100-8000 euroa)..
joo eipä ole väreihin ja varusteisiin päässyt vaikuttamaan, meidän firman autot ovat meillä "rivimiehillä" mallisarjan halvimpia eli karvalakkimalleja. nooh rintajouppi lupasi autosta 10000€ pitää vielä sitä miettiä...ja mielellään vaihtaisivat halvempaanki saishan sillä kuitenki kaks 5000€:n käyttöautoa joissa sitte ois se liikkeen 6kk takuu.
Kyllä mulle kelpais tuo skeida, ei sentään ole vehriä (kolmonen jo kolmas vihreä auto mulla) heppoja enemmän kun kolmosessa ja en varusteista piittaa, manuaalivehkeet toimii varmiten.
Hinta vaan yli budjetin, 1000e autolla jaa samat ajot kun 5000e autolla ja velaksi en mitään osta (paitsi talo, lottovoittoa odotellen).
Hinta vaan yli budjetin, 1000e autolla jaa samat ajot kun 5000e autolla ja velaksi en mitään osta (paitsi talo, lottovoittoa odotellen).
Viimeksi muokannut -jarkko-, 15.11.2008 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän tuokin auto menis tosiaan kaupaksi jos ostajakunnan tavoittaisi paremmin. Ite olen laittanut "karvalakki" autot aina paikalliseen lehteen erilliseen ilmotukseen kuvan kanssa, jeh maksaahan se sen 150€... mutta 90% auton ostajista on ollu yli 50 vuotta ja bonganneet auton siis ko. lehti-ilmoituksesta. Tottakai samalla autot ollu netissä ja lehtien ostaa/myy/vaihtaa viikottaisella palstalla menemättä kaupaksi... potkijoita on piisannut.
Ja alkaahan se porukkakin tajuamaan jo mitä tommonen elegance maksaa saksassa tai ruotsissa ja siihen verot päälle 2,5 tonnia niin... Itseasias jopa vaikee löytää noin paljon ajettuja.
Ja alkaahan se porukkakin tajuamaan jo mitä tommonen elegance maksaa saksassa tai ruotsissa ja siihen verot päälle 2,5 tonnia niin... Itseasias jopa vaikee löytää noin paljon ajettuja.
Siis 6kk takuuta tuskin autolle saat. Kyse on lakiin perustuvasta virhevastuusta, joka kattaa sen että esim. 100k ajetusta autosta poikii aski. Normaaliin kulumiseen kuuluvat asiat eivät kuulu tuon virhevastuun piiriin.
Siis pyydät autosta 10900eur? Ja Rinta-Juipilta saisit 10 000eur handyyn heti?! - Ota ihmeessa nyt hyvämies rahat käteen.
Siis pyydät autosta 10900eur? Ja Rinta-Juipilta saisit 10 000eur handyyn heti?! - Ota ihmeessa nyt hyvämies rahat käteen.
Lisäksi tuossa alkaa olla liikaa sähköllä toimivia (lue:kalliita) härpättimiä, joiden vikaantuessa alkaa lompakko kuihtumaan.
Mikset samantien osta autoa missä ei oo moottoria? Sekin on kallis korjata kun se menee rikki. Koska kaikenhan saa rikki kun oikein yrittää ja saattaa se sun ainoa varuste, eli keskuslukkokin mennä rikki... ;)
Noh, en mä mitään tiedä, mutta ihan omaan ja kaveripiirin kokemuksiin perustuen mitä enemmän on sähköhärpäkettä sen kalliimpia ne on korjata ja sitä enemmän on ongelmia mitä enemmän on ns. turhaa mitä ilmankin pärjää...
Jollain toisella voi olla tietty eri kokemukset ja luo omat käsityksensä sitten niiden pohjalta..
Tuo riippuu täysin autosta mitä myydään, joillekkin merkeille on kysyntää, esim kaveri myi leimaamattoman -89 ruiskukorollan nettiautossa vuorokaudessa, 30 puhelua ja ostaja ajoi Jyväskylästä Vaasaan hakemaan.
Tuollaiset helpolla leimatut käyttöautot on kysyttyjä nyt, kalliimmat 5000-10 000e autot voi olla hankalampia myydä koska tarjontaa on enemmän.
Tuollaiset helpolla leimatut käyttöautot on kysyttyjä nyt, kalliimmat 5000-10 000e autot voi olla hankalampia myydä koska tarjontaa on enemmän.
Ei oikein tuo Golffikaan mennyt kaupaksi. Tuo oli useamman kuukauden myynnissä, ja lopussa hintaa oli enää 1450€. Eikä kelvannut vieläkään, kaikinpuolin kunnossa oleva siistikuntonen auto ja remonttia tehty jo parilla tonnilla.
No onhan se 2-ovinen teinimalli, ja ajettukkin yli 300tkm. Siinäpä ne syytkin taisi olla =(
No onhan se 2-ovinen teinimalli, ja ajettukkin yli 300tkm. Siinäpä ne syytkin taisi olla =(
Joskus nopea hinnan tiputtaminen on antaa kuvan et myyjä on todellakin nopeasti pääsyllä autosta ja herättää negatiivisen kuvan ostajalle,taas nettiauto on pullollaan kamuja joilla sukanvarret pursuaa riihikuivaa ja käyttää tämmöstä tilannetta hyväksi=)
Se on vaan nyt niin et veneet,autot yms on tiukassa myydä kun immeiset pelkää tämän hetkistä maaliman tilannetta.
Se on vaan nyt niin et veneet,autot yms on tiukassa myydä kun immeiset pelkää tämän hetkistä maaliman tilannetta.
Tuo riippuu täysin autosta mitä myydään, joillekkin merkeille on kysyntää, esim kaveri myi leimaamattoman -89 ruiskukorollan nettiautossa vuorokaudessa, 30 puhelua ja ostaja ajoi Jyväskylästä Vaasaan hakemaan.
Taisi Corollakin olla pikkasen halvemmassa hintaluokassa.Tuon perusteella hinta oli liian halpa ? Aika vaikea määrittää mikä on halpa ja mikä ei, tosiasia on että riittävästi kun hintaa lasketaan niin aina menee kaupaksi. Onko siinä sitten järkeä ei pysty sanomaan.
Paljon vaikuttaa myös missäpäin auto on myynnissä, näillä bensanhinnoilla ei monikaan viitsi ajaa satoja kilometrejä käytetyn auton vuoksi.
Isommilla autoliikeketjuilla on palvelu, jolla saadaan jossain muussa toimipisteessä oleva auto koeajettavaksi johonkin lähellä olevaan liikkeeseen.
Määrätyillä merkeillä on kysyntää, tuo corolla oli halpa, olisin ostanut, leimannut ja myynyt eteenpäin jos olisin tiennyt myynnistä.
Velipojan corilla meni viikossa, 200e piti tiputtaa pyynnistä vaikka oli nettiauton vähiten ajettu.
En itsekkään lähtisi kovin kauas autokauppaa tekemään ja yhdestä japsista yritin kauppaa mutta olis pitänyt maksaa väliä vaikka olin vaihtamassa vanhempaan ja enemmän ajettuun.
Velipojan corilla meni viikossa, 200e piti tiputtaa pyynnistä vaikka oli nettiauton vähiten ajettu.
En itsekkään lähtisi kovin kauas autokauppaa tekemään ja yhdestä japsista yritin kauppaa mutta olis pitänyt maksaa väliä vaikka olin vaihtamassa vanhempaan ja enemmän ajettuun.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 16.11.2008 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
parisen viikkoa...taitaa vaan olla yksinkertaisesti tuon hintainen auto hitaampi myydä...tonnin corollat kyllä viedään samana päivänä...katellaanhan kaikessa rauhassa ei tuon kans kiirettä oo mut tottunu tosiaan vähä nopeampitempoiseen autokauppaan. ja kun sitä kuitenkin joku kohta kysyy niin olen ollut fixarina oulussa isoille autoliikkeille niin niitää halpoja autoja on sen puolesta ollut paljon tarjolla...
Tässä on nyt jotain mitä en oikein ymmärrä. Kirjoitit aiemmin:
Eli onko firma pakottanut sinut ostamaan Octavian ruohonleikkurin koneella, paloautonpunaisena ja karvalakkimallina?
joo eipä ole väreihin ja varusteisiin päässyt vaikuttamaan, meidän firman autot ovat meillä "rivimiehillä" mallisarjan halvimpia eli karvalakkimalleja.
Eli onko firma pakottanut sinut ostamaan Octavian ruohonleikkurin koneella, paloautonpunaisena ja karvalakkimallina?
Vai ihmetellään täällä kun auto on ollut myynnissä kaks viikkoa ja ei oo mennyt kaupaks :).Omaa koslaani oon myynyt nyt jo lähes 3 kuukautta ja hiljasta on.Hinnan pitäisi olla suht kohillaan mutta tällä hetkellä on vaan hlevetin vaikea myydä autoa
Viimeksi muokannut VeeKuus, 16.11.2008 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eli minun työnantaja ostaa työntekijöille autot ja näillä sitten ajetaan ja maksetaan autoetua. ja meidän firma ostaa mallisarjan halvimman version, tässä tapauksessa perusväri, 1,6MPI ja Ambiente. nyt sitten kun minulla loppui autoetu niin minulla oli omaan entiseen autooni etuostooikeus. ei kukaan minua ole pakottanut autoa ostamaan omaksi. nyt kun tuli tarvis kahdelle autolle niin skoda myyntiin ja loppu on historiaa...
Joo ja 10k händyyn ASAP ei kelpaa?
Kyllä varmaan se suurin ongelma on se, että ihmiset kuulee saavansa rehellisen TAKUUN liikkeestä vanhalle autolle, ja kaikki yksityisen myyvät ovat paskoja jotka laukeavat heti. Ja tosiaan, pitäähän se osari nyt aina olla, vaikka kyse olisi parin satkunkin vessasta.
Maailma muuttuu. Käteinen on peikko. Nykyisin pitää saada osarilla melkein jo se maitolitrakin..
Kyllä varmaan se suurin ongelma on se, että ihmiset kuulee saavansa rehellisen TAKUUN liikkeestä vanhalle autolle, ja kaikki yksityisen myyvät ovat paskoja jotka laukeavat heti. Ja tosiaan, pitäähän se osari nyt aina olla, vaikka kyse olisi parin satkunkin vessasta.
Maailma muuttuu. Käteinen on peikko. Nykyisin pitää saada osarilla melkein jo se maitolitrakin..
Mutta ostit kuitenkin sen itsellesi? No nyt kuitenkin tiedät tulevaisuutta varten, että punainen, isohko auto, pienellä koneella, karvalakkina, peltivanteilla ja paljon ajettuna on ehkä se vaikein myytävä auto. :)
En tiedä miten muut autoja ostavat, mutta jos olisin hakemassa 2005 mallista Octaviaa niin tuosta sinun autostasi puuttuu lähes kaikki haluamani ominaisuudet. Ehkä olen vaativa, mutta en minä sentään laita yli 10 000€ autoon, jossa on 1.6 kone.
Ja mitä myyntiaikaan tulee, niin kun viimeksi etsin itselle autoa niin siihen meni 3 kk ja samat vessat roikkui nettiautossa koko tuon ajan, että tuo sinun 2 viikkoa on vasta alkusoittoa.
edit:lisätty yksi hymiö ettei mene liian totiseksi.
En tiedä miten muut autoja ostavat, mutta jos olisin hakemassa 2005 mallista Octaviaa niin tuosta sinun autostasi puuttuu lähes kaikki haluamani ominaisuudet. Ehkä olen vaativa, mutta en minä sentään laita yli 10 000€ autoon, jossa on 1.6 kone.
Ja mitä myyntiaikaan tulee, niin kun viimeksi etsin itselle autoa niin siihen meni 3 kk ja samat vessat roikkui nettiautossa koko tuon ajan, että tuo sinun 2 viikkoa on vasta alkusoittoa.
edit:lisätty yksi hymiö ettei mene liian totiseksi.
Viimeksi muokannut Babar, 16.11.2008 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viesti:
Mitä ihmettä minä nyt olen vittuillut tai mikä ei ole ollut asiallista? Sinä kysyit syitä miksi auto ei mene kaupaksi ja minä kerroin miksi itse en tuota ostaisi, josta voi varmaan vetää johtopäätökset, että joku muukin niin saattaa ajatella ja sekin on tullut tässä esille. Kyllä tuo sinun autosi on varmaan ihan hyvä käyttöpeli ja sille on varmaan ottajansa, mutta kuten huomattu, helppoa sen myyminen ei ole.
On se sun autosta pyytämä hinta tuohon nähden kohdillaan :
www.avk.fi ja numero 110129
vm.2007, ajettu 140tkm
Vauriokuvaus ETUPÄÄ
Myyntitapa EHDOLLINEN KORJAUS
Valvontaehdot ALUSTAMITTAUS, NELIPYÖRÄSUUNTAUS, TURVALAITTEET, TURVATYYNY OIK ETU, TURVATYYNY VASEN ETU, TURVAVYÖ O.ETU, TURVAVYÖ V.ETU, VALVONTAEHDOT SIIRRETTY AKE:EN
HINTA 9600e!!
www.avk.fi ja numero 110129
vm.2007, ajettu 140tkm
Vauriokuvaus ETUPÄÄ
Myyntitapa EHDOLLINEN KORJAUS
Valvontaehdot ALUSTAMITTAUS, NELIPYÖRÄSUUNTAUS, TURVALAITTEET, TURVATYYNY OIK ETU, TURVATYYNY VASEN ETU, TURVAVYÖ O.ETU, TURVAVYÖ V.ETU, VALVONTAEHDOT SIIRRETTY AKE:EN
HINTA 9600e!!
Ja kyllähän tosiaan ihmiset katsoo myytävistä autoista ekana hinnan, sitten kilometrit.
+140tkm rullattu '05 ei vaan ole se kaikista halutuin malli, etenkin kun vähän lisää laittamalla saa samanikäistä 100tkm vähemmän ajettua, tai vaikkapa pari vuotta vanhempaa, 50tkm vähemmän ajettua RS:ää. Ja nuo perusmallitkin ovat vielä sillä paljon mainostetulla isommalla koneella, joko sitten bensana tai dieselinä, joista kumpikin kuulostaa monen korvaan paremmalta vaihtoehdolta, kuin 1.6 bensa. Ja velaksi kun ostetaan, niin eikai sillä ole niin väliä, maksaako se auto 11ke vai 15ke.
Väri on makuasia, itse kyllä tykkään punaisesta, varusteetkin tuossa on varsin riittävät käyttöautoksi. Tuo on vaan tosiasia, että nuo kilsat ja 1.6 bensakone karsii suuren osan ostajaehdokkaista. Diesel jos olisi, niin menisi varmasti 100 kertaa helpommin kaupaksi...
Ja ihan oikeasti, jos auto on ollut 2 viikkoa kaupan, ei ehkä kannata hätäillä. Nykyään moni myy autoaan tosiaan kuukausikaupalla. Ja suoralla kaupalla on melkein turha kuvitellakaan saada mitään kaupaksi. Edellistä autoani kaupittelin 3 kuukautta, hinta oli kohdallaan ja kyselijöitäkin riitti, mutta aina olisi pitänyt ottaa jotain aivan käsittämätöntä p*skaa vaihdossa! Lopulta sitten kiikutin Corradon vaihtoon ja otin tuon profiilin kipon tilalle. Niin ja silloinkin 1.4- ja 1.6-koneiset jäivät hakukoneen suotimiin... ;)
+140tkm rullattu '05 ei vaan ole se kaikista halutuin malli, etenkin kun vähän lisää laittamalla saa samanikäistä 100tkm vähemmän ajettua, tai vaikkapa pari vuotta vanhempaa, 50tkm vähemmän ajettua RS:ää. Ja nuo perusmallitkin ovat vielä sillä paljon mainostetulla isommalla koneella, joko sitten bensana tai dieselinä, joista kumpikin kuulostaa monen korvaan paremmalta vaihtoehdolta, kuin 1.6 bensa. Ja velaksi kun ostetaan, niin eikai sillä ole niin väliä, maksaako se auto 11ke vai 15ke.
Väri on makuasia, itse kyllä tykkään punaisesta, varusteetkin tuossa on varsin riittävät käyttöautoksi. Tuo on vaan tosiasia, että nuo kilsat ja 1.6 bensakone karsii suuren osan ostajaehdokkaista. Diesel jos olisi, niin menisi varmasti 100 kertaa helpommin kaupaksi...
Ja ihan oikeasti, jos auto on ollut 2 viikkoa kaupan, ei ehkä kannata hätäillä. Nykyään moni myy autoaan tosiaan kuukausikaupalla. Ja suoralla kaupalla on melkein turha kuvitellakaan saada mitään kaupaksi. Edellistä autoani kaupittelin 3 kuukautta, hinta oli kohdallaan ja kyselijöitäkin riitti, mutta aina olisi pitänyt ottaa jotain aivan käsittämätöntä p*skaa vaihdossa! Lopulta sitten kiikutin Corradon vaihtoon ja otin tuon profiilin kipon tilalle. Niin ja silloinkin 1.4- ja 1.6-koneiset jäivät hakukoneen suotimiin... ;)
Tuo jäi itselläni mainitsematta, että ns. perusauton ostajaa kiinnostaa kilometrit enemmän kuin vähänkään erikoisemman auton ostajaa. Jos varusteet, väri tai varsinkaan moottori ei kiinnosta niin kilometrit on hinnan ohella ainoa jonka mukaan autot rankataan nettiautossa.
Kannattaa ehkä kokeilla myös jotain sanomalehteä tms. foorumia, nettiautossa kun valinnanvaraa on niin paljon niin ostajan on helppo sivuuttaa se joka on esim. hieman enemmän ajettu kuin toinen. Jostain sanomalehdestä saattaa joku pappa lukea että "voe mahoton, nollavitonen kooda kympillä!!!" ja ostaa pois :)
Minä möin aikoinaan yhtä audia (100 2.6 avant '93) kuukausikaupalla. Se oli kans sillä tapaa hankala välimalli, että oli sillä pienemmällä kuutoskonella, ilman ilmastointia ja vajaavetoinen, joten hintaa täytyi höylätä tehdäkseen selvän eron nelivetoisiin ilmastoituihin 2.8 mallisisariin. Lopuksi piti ottaa ooppeli vaihdossa että pääsi eroon. Kyselijöitä oli aina Virolaiseen hoonosoomi-kusettajaan asti, mutta ensimmäinen paikalle saapunut teki kaupat.
Kannattaa ehkä kokeilla myös jotain sanomalehteä tms. foorumia, nettiautossa kun valinnanvaraa on niin paljon niin ostajan on helppo sivuuttaa se joka on esim. hieman enemmän ajettu kuin toinen. Jostain sanomalehdestä saattaa joku pappa lukea että "voe mahoton, nollavitonen kooda kympillä!!!" ja ostaa pois :)
Minä möin aikoinaan yhtä audia (100 2.6 avant '93) kuukausikaupalla. Se oli kans sillä tapaa hankala välimalli, että oli sillä pienemmällä kuutoskonella, ilman ilmastointia ja vajaavetoinen, joten hintaa täytyi höylätä tehdäkseen selvän eron nelivetoisiin ilmastoituihin 2.8 mallisisariin. Lopuksi piti ottaa ooppeli vaihdossa että pääsi eroon. Kyselijöitä oli aina Virolaiseen hoonosoomi-kusettajaan asti, mutta ensimmäinen paikalle saapunut teki kaupat.
-
- -
Malttia jalu, malttia! :)
Mulla on kokemusta Ford Orionin ja B Omega 2.5v6:n kauppaamisesta nettiautossa. Ja voin kertoa että olihan työn ja tuskan takana saada kaupaks! Orionilla oli ajettu 105tkm, eikä meinannu kelvata! Ja hinta oli kyllä ihan maltillinen. Omega taas oli paljon ajettu, mutta halpa! Eikä silti oikeen kiinnostanu ketään.
Mää rohkenen väittää, että sun Skoda menee kyllä helpommin kaupaks nuo mun katiskat! ;) Nuo mun autot tais olla molemmat yli kaks kuukautta myynnissä!
Mulla on kokemusta Ford Orionin ja B Omega 2.5v6:n kauppaamisesta nettiautossa. Ja voin kertoa että olihan työn ja tuskan takana saada kaupaks! Orionilla oli ajettu 105tkm, eikä meinannu kelvata! Ja hinta oli kyllä ihan maltillinen. Omega taas oli paljon ajettu, mutta halpa! Eikä silti oikeen kiinnostanu ketään.
Mää rohkenen väittää, että sun Skoda menee kyllä helpommin kaupaks nuo mun katiskat! ;) Nuo mun autot tais olla molemmat yli kaks kuukautta myynnissä!
Tuon hintaluokan autoa en lähtisi ostamaan yksityiseltä ellei sen saa erityisen halvalla. Autoliikkeestä ostettaessa saa kuitenkin 6kk kuluttajansuojan.
- ilmastointia
- vakionopeudensäädintä
- sähköikkunoita
- hälytintä
- sähköpeilejä
- luistonestoa
- abs-jarruja
Epäilen, että noilla ehdollaisi ei ole kovin kattavaa 6kk kuluttajansuojaa autoliikkeestä ostettaessa :(
Jos löydät sellaisen auton, jossa ei ole noita luettelemiasia asioita, niin auto on kyllä VANHA! Sellaisen auton kanssa kun kinataan myyjäliikkeenkanssa ja huudetaan apuun kuluttaja-asiamiestä, niin veikkaan että auto todetaan niin vanhaksi ettei sen kuulukkaan kestää 200tkm.
Lisäksi ilmastoimaton ~2000 luvun +-10ke auto ei kyllä kelpaa tai hinta on ilmastoituun versioon verrattuna 2ke halvempi.
Alkuperäiselle myyjälle suosittelisin kärsivällisyyttä. Ei tuossa mitään erityistä vikaa ole, mutta jos etsisin autoa, niin 04 malliksi sillä on mielestäni aikapaljon ajettu.
Ehkä olen vaativa, mutta en minä sentään laita yli 10 000€ autoon, jossa on 1.6 kone
Eipä ihme että autokaupoissa täyttyy vaihtoautovarastot:
Autotalli.comissa myynnissä 39516 ajoneuvoa, joista alle 1600 cc ja hinnaltaan yli 11000€ 7046 kpl (18%) eli lähes viidennes myynnissä olevista autoista ei kelpaa vaativille asiakkaille. (kääntäen, joka viidennessä autokaupassa myyjä joutuu ottamaan vastaan tuotteen jolle ei ole markkinoita vaativien asiakkaiden keskuudessa)
Eipä ihme että autokaupoissa täyttyy vaihtoautovarastot:
Autotalli.comissa myynnissä 39516 ajoneuvoa, joista alle 1600 cc ja hinnaltaan yli 11000€ 7046 kpl (18%) eli lähes viidennes myynnissä olevista autoista ei kelpaa vaativille asiakkaille. (kääntäen, joka viidennessä autokaupassa myyjä joutuu ottamaan vastaan tuotteen jolle ei ole markkinoita vaativien asiakkaiden keskuudessa
Mutuilua...mutta ehkäpä ne menee sitten kaupaksi, kun tulee uusi verotussysteemi parin vuoden päästä. Tai en tiedä onko noissa 1.6:ssa kovin paljon alemmat päästöt kuin 2.0:ssa...?...Tai sitten parin vuoden päästä kaikilla merkeillä on 1.3-1.4 tuplaturboja mallistossa.
-
- -
En oikein ymmärrä tuota,että tuossa olisi pieni moottori,onhan noita 1.4:lla koneellakin.
Eikös tuo 1.6 ole kaikkein yleisin noissa octavioissa ja golffeissa.Ei voi olla niin kiire,etteikö 100 heppaa riitä,ne on noi kilometrit,jotka tuossa kummittelee mahd.ostajia.
Mulla polossa 64 heppaa ja ehdin silläkin ajamaan kymmeniä tuhansia vuodessa,enkä muista olisinko tuossa koskaan kaasua tarvinnut pohjaan asti painaa.
Eikös tuo 1.6 ole kaikkein yleisin noissa octavioissa ja golffeissa.Ei voi olla niin kiire,etteikö 100 heppaa riitä,ne on noi kilometrit,jotka tuossa kummittelee mahd.ostajia.
Mulla polossa 64 heppaa ja ehdin silläkin ajamaan kymmeniä tuhansia vuodessa,enkä muista olisinko tuossa koskaan kaasua tarvinnut pohjaan asti painaa.
^Varmasti näin, jos autolta ei odota muuta kuin kehonsiirtoa. Tehokkaammassa moottorissa autoon tulee ajamisen helppoutta ja "luonnetta". Tämä foorumi on enemmän tai vähemmän tunteella autoiluun suhtautuvien vag-painotteinen foorumi, ja siksi mielipiteet 1.6 koneesta on tätä linjaa.
nimim. Moottori tekee auton ;)
nimim. Moottori tekee auton ;)
Enpä minä ole koskaan ajatellut, että isompi kone = pääsee kovempaa vaan, että sillä on mukavempi ajella, vie motarilla saman ellei vähemmän, turvallisempi sekä sillä voi vetää muutakin kuin pulkkaa.
Ja minulla ei ole mitään pikkumoottorisia kulkineita vastaan. Onhan minulla tuo 1.4 bensakrematorio Golffissa ja ihan hyvin silläkin liikkuu.
Jos löydät sellaisen auton, jossa ei ole noita luettelemiasia asioita, niin auto on kyllä VANHA! Sellaisen auton kanssa kun kinataan myyjäliikkeenkanssa ja huudetaan apuun kuluttaja-asiamiestä, niin veikkaan että auto todetaan niin vanhaksi ettei sen kuulukkaan kestää 200tkm.
Nojoo, ehkä olen väärä ihminen kommentoimaan kun tuskin koskaan ostan yli 3000e autoa. Vanhemmillakin pärjää vallan mainiosti.
Mutuilua...mutta ehkäpä ne menee sitten kaupaksi, kun tulee uusi verotussysteemi parin vuoden päästä. Tai en tiedä onko noissa 1.6:ssa kovin paljon alemmat päästöt kuin 2.0:ssa...?...Tai sitten parin vuoden päästä kaikilla merkeillä on 1.3-1.4 tuplaturboja mallistossa.
Ihan oikeesti, vaikuttaako se autoa valittaessa että 1,6 :esta maksaa käyttömaksua vaikka 100e vuodessa vähemmän kuin 2.0L mallista ? Epäilen
Ei se koneen koosta ole taatusti kiinni, käytettävästä polttoaineesta ehkä. Näkisin tuossa autossa vain kolme puutetta jotta se olisi normaalia perheautoa hakeville mieleinen.
1. Kilometrit.
2. Se ei ole farmari. Perheautoon halutaan vaivattomat tilat.
3. Se ei ole diesel. Kyllä, yllättävän moni arvioi tarpeensa aivan väärin ja ostaa dieselin. Diesel halutaan vaikkei maksettua polttoaineveroa saada katettua kilometreillä, saati sitten että ollaan valmiita laittamaan pari tonnia hankintahinnassakin extraa. Älä kysy minulta miksi, en osaa antaa tähän muuta selitystä kuin sen että ihmiset ovat vain niin typeriä. Voisiko sitä alkaa nimittää TDI-sokeudeksi? Kuvitellaan että se on halpa ja vieläpä tehokas.
Kyllä tuo tuolla 10.9k pyynnillä menee taatusti kaupaksi, enempää tuskin kannattaa hinnassa polkea.
1. Kilometrit.
2. Se ei ole farmari. Perheautoon halutaan vaivattomat tilat.
3. Se ei ole diesel. Kyllä, yllättävän moni arvioi tarpeensa aivan väärin ja ostaa dieselin. Diesel halutaan vaikkei maksettua polttoaineveroa saada katettua kilometreillä, saati sitten että ollaan valmiita laittamaan pari tonnia hankintahinnassakin extraa. Älä kysy minulta miksi, en osaa antaa tähän muuta selitystä kuin sen että ihmiset ovat vain niin typeriä. Voisiko sitä alkaa nimittää TDI-sokeudeksi? Kuvitellaan että se on halpa ja vieläpä tehokas.
Kyllä tuo tuolla 10.9k pyynnillä menee taatusti kaupaksi, enempää tuskin kannattaa hinnassa polkea.
^Meneepi vähän offtopiciksi, mutta mielestäni TDI:llä liikkuminen on vaivattomampaa ja miellyttävämpää kuin 1,6 koneen ulvottaminen 4000 kierroksella. Ehkä se on yksi syy TDI"sokeuteen".
Ei se pienempitehoinen TDi ole mitenkään tehokas, 130hp Golffissa/Borassa on tavallisessa käytössä miellyttävä, muttei sekään nyt mikään "tykki" ole. Siinä olet kyllä oikeassa.
Ei se pienempitehoinen TDi ole mitenkään tehokas, 130hp Golffissa/Borassa on tavallisessa käytössä miellyttävä, muttei sekään nyt mikään "tykki" ole. Siinä olet kyllä oikeassa.
Kyllä, yllättävän moni arvioi tarpeensa aivan väärin ja ostaa dieselin. Diesel halutaan vaikkei maksettua polttoaineveroa saada katettua kilometreillä, saati sitten että ollaan valmiita laittamaan pari tonnia hankintahinnassakin extraa.
Eli mielestäsi dieselin voi hankkia ainoastaan silloin, kun tietty kilometrimäärä täyttyy vuodessa. Minä kun luulin, että se olisi nyky-yhteiskunnassa enää lähinnä makukysymys eikä äo-juttuja millä ajaa ja mitä sinne tankkaa. Eikös tuolla periaatteella sitten kaikki varustetasotkin ole turhia, kun sillä Firstlinelläkin pärjää...
Samaa ongelmaa täälläkin kun "uudenkarhea" menopeli ei kiinnosta sitten yhtään ketään vaikka varustelut ja hinnat ja huolenpidot on kohdillaan...
http://www.nettiauto.com/2044891
http://www.nettiauto.com/2044891
Samaa ongelmaa täälläkin kun "uudenkarhea" menopeli ei kiinnosta sitten yhtään ketään vaikka varustelut ja hinnat ja huolenpidot on kohdillaan...
Anteeksi, mutta mikä tuossa autossa pitäisi kiinnostaa? Tarkoitan siis, että kuka edes ajattelee ostavansa käytetyn, liki 50 000 km ajetun Skoda Fabian, joka maksa yli 18 500€? Ehkäpä joku, mutta ostajia voi olla todella vähän. Sinulla vaan on käsissäsi sellainen auto jota on vaikea myydä kun tuolla rahalla saa jo paljon muutakin kuin kauppakassin.
Eikä nyt taas mitään herneitä nenään ja itkuraivareita. Mielipide tämä vain on.
Tuo on taas ihan kiinni siitä mitä haluaa. Kaikki ei välttämättä ole hakemassa passattia tai muuta isompaa autoa, vaan ihan vaan kauppakassia. Mutta se porukka taas saattaa etsiä enimmäkseen silti halvempia autoja ja saahan tuolla samalla rahalla myös saman kokoisia autoja aika mukavilla bensakoneilla (Polo GTI, Ibiza FR/Cupra).
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”