GTI magazine
Valvoja: ffp jäsenet
GTI magazine
päivää. tuossa kun olen nuita kaikkia jutusteluja lukenut niin on tullut selväksi että moni ei pidä gti lehdestä tai että sitä ainakin sanotaan joksikin spoileripulkkaxenonpuskurisiipilaskuituledivalotuninkilippa-lehdeksi. onko lehdessä jotain vikaa? itse voin kertoa että on tilattu sitä jo monet vuodet ja taas tilasin vuodeksi lisää. mitähän porukka tästä lehdestä oikeen aattelee?
eipä muuta. olen avautunut.
eipä muuta. olen avautunut.
Itsellekin tuo kyseinen lehti tuli parin vuoden ajan aikanaan. Jossain vaiheessa huomasin et ei enää ihan niin kauheasti ollut itselle lukemista kyseisessä lehdessä, tosin aina silloin tällöin on myös kiinnostavia kohteita ollut mukana ja silloin tulee nykyään ostettua irtonumero. Vaihdoin kyseisen lehden tilauksen Spinneri lehteen jossa taas on ollut paljon enemmän luettavaa. Itselleni tulee myös V8 ja ASTM.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Useasti kyseisessä lehdessä olevat autot on ilman minkäänlaista tyylitajua rakennettuja lasikuituhirviöitä.. Jokaiselle henkilöllä on oma maku, mutta tämä on oma mielipiteeni lehdestä. Onhan siellä hienoja ja mielenkiintoisia pelejä seassa, mutta useasti myös noita edellä mainittuja tapauksia. Lisäksi välillä on sellaisia autoja, joiden kohdalla en edes ymmärrä, että mitä ne tuossa lehdessä tekee..
Tällä foorumilla tuntuu olevan vallalla retro/rotta/cleanlook -valtakausi, joten sen takia noista kyseisen lehden autoista käytetään noita mainitsemiasi nimityksiä.
Tällä foorumilla tuntuu olevan vallalla retro/rotta/cleanlook -valtakausi, joten sen takia noista kyseisen lehden autoista käytetään noita mainitsemiasi nimityksiä.
Täytyy tunnustaa, että mulla on GTI:n jokainen numero eli aina kesästä 2000 asti. Lisäksi tulee PVW ja Spinnerit ym. lehdet tulee melko säännöllisesti ostettua.
Muistan vielä kun teinikorollan 19 vuotiaana omistajana tuli silloiselle tyttökaverille esiteltyä lehdestä kieli pitkällä merkittömiä maskeja ja isoja aluvanteita, ja harmiteltua kun AE92 corollaan ei suoraan oikein löytynyt mitään "tuning-osaa" kuten vaikkapa korisarjoja :D
Vuosien saatossa lehti on muuttunut ammattimaisemmaksi, mutta samalla kun itelle on karttunut ikää, niin kiinnostuksen kohteet autoharrastuksessa on alkanu painottumaan yhä kauemmas siitä supparit ja lasikuitu -kaavasta. Suoraan sanottuna ei kyllä vittuakaan kiinnosta lukea juttuja jostain 1.6 primerasta jossa on yliampuva korisarja, ihmemaalaus ja koko auto on b-pilarista taaksepäin pelkkiä subbareita.
Mutta onhan GTI:ssä myös tekniikkapainotteisesti tai muuten eri tyyliin rakennettuja autoja. Esim. viime kuun numerossa oli se melkoinen tee-se-itse-miehen vanha eskortti, ja hienoa skylineähän tuo esittelee tämänkin kuun numero. Erityisesti minua miellyttää selvästi vanhempien, yli 20 vuotta vanhojen "vanhan liiton" vehkeiden esittely, kuten oli se musta B-ascona taannoin ja turbotetut pystylamppucarinat ym.
Itse en ole kovin merkkirajoittunut - vaikkakin painotus on VW-puolella - ja siten ehkä Spinneri on mulle mielekkäin näistä kotimaisista autolehdistä kun siinä jutut on niin laajalla skaalalla.
Nuo 18v jätkät jotka on jossain firmassa tuunauttaneet omat uudenkarheat bemarinsa, vitutti silloin ku olin ite köyhä opiskelija eikä tavis sellunkeittäjäisä halunnut/voinut ostaa mulle muuta kuin corollan ja kakkiksen, saatikka että itellä olis pelkkien kesätöiden varassa ollut saumaa pistää kymppitonneja autoiluun. Nyt työssäkäyvänä ja hieman vanhempana ei enää kiinnosta muut kuin omat raha-asiat, halukkaathan saa rahaa pankista jos sitä ei omasta takaa ole jne., jokainen eläkööt miten haluaa.
Muistan vielä kun teinikorollan 19 vuotiaana omistajana tuli silloiselle tyttökaverille esiteltyä lehdestä kieli pitkällä merkittömiä maskeja ja isoja aluvanteita, ja harmiteltua kun AE92 corollaan ei suoraan oikein löytynyt mitään "tuning-osaa" kuten vaikkapa korisarjoja :D
Vuosien saatossa lehti on muuttunut ammattimaisemmaksi, mutta samalla kun itelle on karttunut ikää, niin kiinnostuksen kohteet autoharrastuksessa on alkanu painottumaan yhä kauemmas siitä supparit ja lasikuitu -kaavasta. Suoraan sanottuna ei kyllä vittuakaan kiinnosta lukea juttuja jostain 1.6 primerasta jossa on yliampuva korisarja, ihmemaalaus ja koko auto on b-pilarista taaksepäin pelkkiä subbareita.
Mutta onhan GTI:ssä myös tekniikkapainotteisesti tai muuten eri tyyliin rakennettuja autoja. Esim. viime kuun numerossa oli se melkoinen tee-se-itse-miehen vanha eskortti, ja hienoa skylineähän tuo esittelee tämänkin kuun numero. Erityisesti minua miellyttää selvästi vanhempien, yli 20 vuotta vanhojen "vanhan liiton" vehkeiden esittely, kuten oli se musta B-ascona taannoin ja turbotetut pystylamppucarinat ym.
Itse en ole kovin merkkirajoittunut - vaikkakin painotus on VW-puolella - ja siten ehkä Spinneri on mulle mielekkäin näistä kotimaisista autolehdistä kun siinä jutut on niin laajalla skaalalla.
Nuo 18v jätkät jotka on jossain firmassa tuunauttaneet omat uudenkarheat bemarinsa, vitutti silloin ku olin ite köyhä opiskelija eikä tavis sellunkeittäjäisä halunnut/voinut ostaa mulle muuta kuin corollan ja kakkiksen, saatikka että itellä olis pelkkien kesätöiden varassa ollut saumaa pistää kymppitonneja autoiluun. Nyt työssäkäyvänä ja hieman vanhempana ei enää kiinnosta muut kuin omat raha-asiat, halukkaathan saa rahaa pankista jos sitä ei omasta takaa ole jne., jokainen eläkööt miten haluaa.
itsellä menny maku kyseiseen lehteen juurikin noiden yliampuvien tuuninkipirssien takia ja näiden mihin on suunnilleen lyöty valmis korisarja, maalipintaan ja joku subi kontissa ja sillä on päästy lehteen.
tosin nyt alkanu vaikuttaan että joko toimitus on huomannu että autoja voidaan rakentaa muutenki kuin lasikuidulla :)
tosin nyt alkanu vaikuttaan että joko toimitus on huomannu että autoja voidaan rakentaa muutenki kuin lasikuidulla :)
Onhan se myös niin, että se on lehti valtavirralle. Niitä supparin asentajia ja lasikuituhaaveilijoita on kuitenki suurin osa lehden potentiaalisesta asiakaskunnasta, joka on varmaan 15-30v autonrakentelusta kiinnostuneet miehet.
Jotain PVW:n kaltaista vain tiettyyn automerkkiin ja varsinkaan vain sen tiettyyn rakentelusuuntaan tai vastaavaan alakulttuuriin keskittyvää lehteä on täysin kannattamaton Suomessa tehdä.
Jotain PVW:n kaltaista vain tiettyyn automerkkiin ja varsinkaan vain sen tiettyyn rakentelusuuntaan tai vastaavaan alakulttuuriin keskittyvää lehteä on täysin kannattamaton Suomessa tehdä.
On kyl mennyt niin maku koko lehdestä että riittää ku lehtihyllyllä selaa läpyskän läpi nykyisin. Ennen riitti mitä enemmän oli kuttaperkkaa kotteroon laitettu ja joku suppari liimattu peräkontin kanteen tai joku korisarja liimattu sinnepäin niin nyt mennään pappa maksaa linjalla, tai ainakin viime numerossa oli se mersu. Jep jep, hyvähän se köyhän on täällä huudella.
meikäläinen on aika pitkälti samaa mieltä jarkon kanssa, noista lehistä ainut asia mikä kiinnostaa on projektikertomukset ja nekin vain silloin kun ne on kunnolla tehty, eli runsaasti kuvia, ja hyvin kerrottu miten homma toteutettu. Toinen mille on riittänyt kiinnostusta on nuo ainakin Tuning.fi-lehdessä olleet artikkelit moottoritekniikkaan perehdyttämisesta ja muut "tee-se-itse-"ohjeet. Valmiit kuvat jostain yliampuvasta opelista jonka tekniikkaa ei ole edes huollettu ei kiinnosta mua. Eli onko Spinneri mitä foorumilaiset mulle suosittelee? onko siinä enemmän/useammin oppaita ja projektikertomuksia?
Jotenki oon kasvanu noista lehdistä ulos. Tuntuu että ne lehtien kirjoittajat on niin täysii amiksii ettei mitää rajaa. Tyyliin "mopo lähti käsistä ja sitte tuunaattiin" yms typerää juttua. Gti magasine tuli mulle kolmisen vuotta, lopetin sen tämän tilauskauden loppuun joka taitaapi olla käsillä juuri nyt. Samoin pistin tuning.fi paikkaan mailia että peruutan tilauksen jo maksetun kauden loppuun. Ei sillä ihan hienoja pelejä niissä on, mutta itse en hae yhtä radikaalia muutosta autoon. Tällä hetkellä tulee joku 6kk tarjous tuulilasista ja 4kk tilaus tekniikanmaailmasta.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 21.9.2007 17:48
- Viesti:
Kuten jo aiemmin sanottu, Gti:ssä esiteltävistä autoista on aivan liian suuri osa näitä lasikuituhirviöitä 1.3 koneella mihin on hyvällä säkällä se kartiosuodatin lyöty kylkeen. Ei vaan kiinnosta katella kun auto on tuunattu näyttämään avaruusalukselta ja takakontista löytyy puoli tonnia hifipainoa. Kavereilla noita tulee selailtua ja täytyy sanoa, että toisinaan sieltä jotain kivaa löytyykin. Ei vaan huvita maksaa niistä kahdesta sattumasta yhdessä tilausjaksossa. Toiset tykkää, minä en, sen takia aikoinaan loppu mun tilaus.
Klassikot on mun lehti :) .
Klassikot on mun lehti :) .
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Itse olen kanssa kyseistä lehteä jo useita vuosia tilannut. Viime keväänä vaihdoin sen tuning.fi lehteen joka on mielestäni parempi juurikin siksi että siellä on paljon noita tee-se-itse ohjeita ja tapahtumista kuvia runsaammin. Vaikka lehedet onkin aika samalla kaavalla tehtyjä. Kai se on lähinnä vaihtelu mikä virkistää, lisäksi tuning.fi oli huomattavasti halvempi.
Itse tilasin lehteä sen ensimmäisen tilausjakson verran, kun sitä uuden lehden kunniaksi kaupattiin silloini erittäin halvalla ja taisi olla heti ensimmäinen lehti mistä jäi päällimmäisenä mieleen joku 80-luvun Escort, mihin ei ollut muistaakseni tehty oikeastaan muuta kuin maalattu sähkön siniseksi ja yksityiskohtana oli lähikuvaankin päässyt hopeiseksi maalattu tankinkorkki, joka sekin oli rikki.
Tuli kyllä heti vaikutelma, että tällaisia rautalankaviritys biltema-tuunattuja autojako tämä lehti esittelee, joita löytyy jokaisen oppilaitoksen parkkipaikalta vähintään parikymmentä kappaletta.
Toinen ärsyttävä asia oli tekstien seassa viljeltävät "englanninkieliset" heitot tyyliin "kuul thyyning beibi".
Joskus töissä tuli lueskeltua lehden uudempia numeroita, ja täytyy kyllä myöntää että ehkä jotain parannusta lehteen oli saatu.
Tuli kyllä heti vaikutelma, että tällaisia rautalankaviritys biltema-tuunattuja autojako tämä lehti esittelee, joita löytyy jokaisen oppilaitoksen parkkipaikalta vähintään parikymmentä kappaletta.
Toinen ärsyttävä asia oli tekstien seassa viljeltävät "englanninkieliset" heitot tyyliin "kuul thyyning beibi".
Joskus töissä tuli lueskeltua lehden uudempia numeroita, ja täytyy kyllä myöntää että ehkä jotain parannusta lehteen oli saatu.
Itse tilailin lehteä alusta saakka tähän vuoteen ja nyt lopetin tilauksen ihan siitä syystä että ei vaan enää tämä tuning-maailma niin hirveästi kiinnosta. Ihan asiallinen lehti varmasti niille ketä korisarjat ja hifiasennukset nappaa. Turhaahan se on kiukutella että lehti on täynnä lasikuituhärveleitä, enhän itsekään lue esim kauneimmat käsityöt lehteä kun ne ei minua kiinnosta:) Ja siksi toisekseen jos nyt joku haluaa "tuunata" autonsa isin rahoilla niin eipä sekään ole minulta mitään pois. Saattaahan joku saada jotain ideoita näistäkin "valmiiksi" tuunatuista autoista. Ja otetaanpa huomioon ettei kaikilla ole edes paikkaa/mahdollisuutta/taitoa rakentaa omaa autoaan alusta loppuun joten jos on rahaa laittaa muut sen rakentamaan niin mitä sekään on keneltäkään pois? Turhan vakavaksi mennyt tämä auton rakentaminen kun kaikesta aina pitää kaivaa se negatiivinen puoli ja läpi paistaa hyvin usein se perussuomalainen kateus..
Juuri viimeviikolla lopetin tilaamisen, koska ei ole niin paljon kiinnostavaa luettavaa, että maksaisin siitä 64€/vuosi.
Kuten on jo todettu, ei minuakaan kiinnosta nuo lasikuituhirviöt kauhean rumilla maalauksilla, spoilereilla ja subbareilla. Ei sen puoleen, on siellä ollut paljon hienojakin poppisasennuksia...
Hyvä esimerkki oli uusimmassa ollut rellu... ei morjes...aika karsea. Kaikinpuolin.
Tuning.fi lehteä tulee osteltua sillointällöin irtonumeroita, jos on kiinnostavia projekteja. Esimerkkinä se numero, jossa oli se coupe passat.
Voin jatkossa ostaa getarin irtonumeroita, jos on kiinnostavia juttuja.
Kuten on jo todettu, ei minuakaan kiinnosta nuo lasikuituhirviöt kauhean rumilla maalauksilla, spoilereilla ja subbareilla. Ei sen puoleen, on siellä ollut paljon hienojakin poppisasennuksia...
Hyvä esimerkki oli uusimmassa ollut rellu... ei morjes...aika karsea. Kaikinpuolin.
Tuning.fi lehteä tulee osteltua sillointällöin irtonumeroita, jos on kiinnostavia projekteja. Esimerkkinä se numero, jossa oli se coupe passat.
Voin jatkossa ostaa getarin irtonumeroita, jos on kiinnostavia juttuja.
Minä kans peruin viime viikolla tilauksen. Irtonumeron ajattelin tästä eteenpäin ostaa, jos on jotain mielenkiintosta. Autolehdistä yleensä on tuo Redline mennyt huimasti eteenpäin. Aiemmin esittelyssä oli pelkästään lippaläppä ja poppilaiteautoja. Nykyään tulee ostettua melkein joka irtonro, koska lehti on painottanut valtavasti voimamoottoriautoihin ja mukavasti tyylikkäitä VAG tuotteita. Suosittelen.
Kirjoitin ekan vastauksen aiemmin mutta poistin sen kun arvelin notta saa vaan mutinaa niskaansa mutta suurin osa taitaakin olla samaa mieltä että auto joka on maksanut xxxxx K€ ja siihen osat xxxxxK€ ja paja joka asensi ne hintaan xxxxx K€ ei olekkaan sen 19v opiskelijan itse tuunaama...
Niin, Mobilisti on tullut jo vuosia samoin kun sen pappaversio Mobilisti Senior ja ihme kumma puhelinkauppias sai myytyä mulle sen Klassikot lehdenkin..
Niin, Mobilisti on tullut jo vuosia samoin kun sen pappaversio Mobilisti Senior ja ihme kumma puhelinkauppias sai myytyä mulle sen Klassikot lehdenkin..
oikeastaan muuta kuin maalattu sähkön siniseksi ja yksityiskohtana oli lähikuvaankin päässyt hopeiseksi maalattu tankinkorkki, joka sekin oli rikki.
Viime viikonloppuna ku kävin vanhempien luona, niin "retroilin" lukemalla juurikin nuita alkuaikojen GTI-lehtiä, ja kattelin sitä samaa eskorttia jossa oli illusion korisarja, hopeiseksi maalattu rikkinäinen tankinkortti ja kesken olevat tummennukset (taisi olla toinen takasivulasi ja takalasi tummentamatta vaikka etulasit oli tummat) :D
Muita legendaarisiahan oli se laatikkomallin punainen sunny jossa oli aidot ralliauton keltaiset kuraläpät, jotka oli kuulemma jäykemmät ku normaalisti henkilöautoissa :D
Mulla vituttaa lehdessä just nuo englanninkieliset sutkaukset, ja kaikenmaailman örrit, tsöget, juzat ym. sisäpiirityypit. Enkä tarkoita sitä, että autoesittelyssä tai näyttelyreportaasissa täytyisi olla kaikkien kuvissa esiintyvien henkilöiden kokonimet ja sosiaaliturvatunnukset, vaan lähinnä sitä, että esim. uusimmassa lehdessä vouhotettiin jostain peli-illasta, jossa voi jähdä GTI:n sivuilta tuttuja naamoja.
Toiset toimittajat on hyviä kirjoittajia, toiset taas sukeltaa liian syvälle ontuviin kielikuviin ym. jaaritteluihin.
Semmonen ei kans kiinnosta että joku salkkarityyppi vie upouuden autonsa liikkeeseen tuunattavaksi. Ihailen rakennetuissa autoissa tyyliä, asennetta, rakentajan työtä, tekniikkaa, "ymmärrystä" kyseisen mallin päälle ym. Se voi olla yhtä hyvin kallis tai halpa, mutta setelien heittely ei ole mulle hienossa autossa se "juttu".
Mobilistikin tulee luettua kirjastossa, ja Klassikot on parin irtonumeron verran tullut ostettua, ja tuning.ti.. Aikalailla on alan lukemisto lisääntynyt, ku vertaa vaikka siihen mitä 10 vuotta sitten oli kauppojen lehtihyllyissä.
itsekkin tätä kyseistä lehteä muutaman vuoden tilanneena voin sanoa että mielessä on käynyt tilauksen peruuttaminen. Ensinnäkin ei hirveästi huvittaisi lukea mistään sisäpiirin ryyppyreissusta jossain näyttelyssä.. mutta kuka tykkää mistäkin.
Ja luulisin että näyttelyistä löytyisi muitakin autoja kuvattavaksi raportteihin kuin edellisissä numeroissa esiintyviä autoja,en tiedä onko muut tätä huomanneet? Tuning.fi lehteä on tullut muutama irtonumero ostettua ja mielessä on käynyt sen tilaaminen,ja halvempikin on,kuten oli jo mainittu.
Ja luulisin että näyttelyistä löytyisi muitakin autoja kuvattavaksi raportteihin kuin edellisissä numeroissa esiintyviä autoja,en tiedä onko muut tätä huomanneet? Tuning.fi lehteä on tullut muutama irtonumero ostettua ja mielessä on käynyt sen tilaaminen,ja halvempikin on,kuten oli jo mainittu.
Piirit on pienet. Nyt kun noita lehtiä on kaksi, Gti ja Tuning, on sellainen osunut silmään että samat autot esitellään suurinpiirtein peräkkäisissä numeroissa. Toinen on että autot vaihtuu mutta omistajat ei. Samoja kavereita vuodesta toiseen.
Toisaalta on turha urputtaa että miksi siellä esitellään kaikenlaisia lasikuitukötöstyksiä. Jokainen varmaan voi tarjota sitä omaa OEM-katiskaansa esiteltäväksi. Tietysti joku foordimieshän saattaa huomata että antenni on kolme astetta vinossa. Ja eihän kaikki halua autoaan esille.
Silti itsekin toivoisin vähän normaalimpia autoja ja normaalimpia hifiasennuksia edes jompaankumpaan lehteen.
Toisaalta on turha urputtaa että miksi siellä esitellään kaikenlaisia lasikuitukötöstyksiä. Jokainen varmaan voi tarjota sitä omaa OEM-katiskaansa esiteltäväksi. Tietysti joku foordimieshän saattaa huomata että antenni on kolme astetta vinossa. Ja eihän kaikki halua autoaan esille.
Silti itsekin toivoisin vähän normaalimpia autoja ja normaalimpia hifiasennuksia edes jompaankumpaan lehteen.
laatikkomallin punainen sunny jossa oli aidot ralliauton keltaiset kuraläpät
Nyt kyllä nauratti oikeasti kun muistin tuon sunnyn. :D
Eikö siinä artikkelin lopussa olevassa "speksilaatikossa" ollut oikein ilmoitettu tuon keltaisen kuramaton järjetön neliöhintakin.
No, meneehän ne ainakin talvella helpommin rikki, kun ovat jäykemmät..
"minulla-on-spoileri"-lehden tasojhan parani huomattavasti kun Salokangas heivattiin pihalle. Muutenkin taso on vuosien myötä parantunut mutta enpä jatkanut määräaikaista tilausta.
toiseksi viimeisessä numerossa oli ihan asiallisia laitteita 200sx ja se B-Ascona. Kusilaituhärpäkkeet kieltämättä on tällä iällä jo evvk.
- Jutuista jäi väliin ihmettelemään oliko aamulääkkeet otettu illalla vai jääny ottamatta kokonaan :)
Onkohan kellään tallessa kuvaa itsetehdystä gti:n kannesta jossa jutut mallia 15"subbarilla tasainen taajuusvaste jne. Lisäksi joltakin varmaan löytyy kuva ffp:n vastineesta salokankaan legendaariselle "puoliviralliselle" omppuprojektille. Oranssi passat kynäteline "tuunattu" foliopaperilla jne ja joku porkkatähti pitää sitä kädessäämn tampereen showssa oikean ompun edessä :)
toiseksi viimeisessä numerossa oli ihan asiallisia laitteita 200sx ja se B-Ascona. Kusilaituhärpäkkeet kieltämättä on tällä iällä jo evvk.
- Jutuista jäi väliin ihmettelemään oliko aamulääkkeet otettu illalla vai jääny ottamatta kokonaan :)
Onkohan kellään tallessa kuvaa itsetehdystä gti:n kannesta jossa jutut mallia 15"subbarilla tasainen taajuusvaste jne. Lisäksi joltakin varmaan löytyy kuva ffp:n vastineesta salokankaan legendaariselle "puoliviralliselle" omppuprojektille. Oranssi passat kynäteline "tuunattu" foliopaperilla jne ja joku porkkatähti pitää sitä kädessäämn tampereen showssa oikean ompun edessä :)
marspatukka kirjoitti:Klassikot on mun lehti :)
Ensimmäistä Klassikot-lehteä selatessani, pistin merkille että toimittajina, avustajina jne. on Tuuning- ja GTI-lehdistä tuttuja nimiä...
Tämä uusi kotimainen harrasteajoneuvo-lehti taitaa mennä johonkin Mobiilistin, V8:n ja Spinnerin välimaastoon.
Itse tilasin GTi lehteä ensimmäisen vuoden kun se julkaistiin tosin silloin ajelin itsekkin vielä Civicillä lippis vinossa ja koko tuning oli uutta ja hienoa. Yksinkertaisesti kauheaa luettavaa ne projektikertomukset, tekstiä josta yritettiin tehdä jotenkin väkisin coolia.
Suomalaisista auto lehdistä oikeastaan vain Autobild (ei sekään ihan suomalainen ole) ja Moottori joita jaksaa selailla. Noissa kahdessa kun jaksetaan koeajaa myös autot joissa on 17" vanteet ja ylikova alusta :)
Täytyy myöntää että hieman ärsyttää myös että toisinaan tuossa PVW:ssä sorrutaan samaan, tosin englantia mutta näin suomi tankerollakin niitä cooleja sanoja ei jaksa lukea montaa kertaa. PVW:ssä on vaan se että joka lehdessä on hyviä juttuja joita jaksaa hämmästellä moneen kertaan ja kaivaa sen vanhankin lehden kaapin pohjalta uudelleen luettavaksi. Yksinkertaisesti ihan ykkös lehti jos rakennelluista vesi-volkkareista tykkää.
Suomalaisista auto lehdistä oikeastaan vain Autobild (ei sekään ihan suomalainen ole) ja Moottori joita jaksaa selailla. Noissa kahdessa kun jaksetaan koeajaa myös autot joissa on 17" vanteet ja ylikova alusta :)
Täytyy myöntää että hieman ärsyttää myös että toisinaan tuossa PVW:ssä sorrutaan samaan, tosin englantia mutta näin suomi tankerollakin niitä cooleja sanoja ei jaksa lukea montaa kertaa. PVW:ssä on vaan se että joka lehdessä on hyviä juttuja joita jaksaa hämmästellä moneen kertaan ja kaivaa sen vanhankin lehden kaapin pohjalta uudelleen luettavaksi. Yksinkertaisesti ihan ykkös lehti jos rakennelluista vesi-volkkareista tykkää.
Löytyisiköhän tuo surullisen kuuluisa saniteetti jostain arkistoista?
Tuo on näköjään myynnissäkin. Tuo siipi on kyllä piste i:n päälle. :D http://www.nettiauto.com/2210983
No eihän tuo nyt aivan hirveä ole, törkeempiäkin on nähty. Siipikin on sopivan pyöreämuotoinen eikä mikään leikkuusirppi tai lankku, kylkiin ei ole liimattu niitä vauhdissa heitetyn yrjön tyylisiä teippauksia.
Sisältä nyt on sen ajan tuuninkia mutta ei onneksi ole sitä pinkkiä karvaa liimattu ovipahveihin ja on sentään jätetty pois ne antilan yleiserikoistarvikepenkinpäälliset.
Helmalevikkeetkin sopivat hyvin eikä ole ns väkisin siihen just nyt liimatut ja kierot kun korkkiruuvit.
Takapuskuri sopivan kliini ilman mitään tingltangeleita.
Sisältä nyt on sen ajan tuuninkia mutta ei onneksi ole sitä pinkkiä karvaa liimattu ovipahveihin ja on sentään jätetty pois ne antilan yleiserikoistarvikepenkinpäälliset.
Helmalevikkeetkin sopivat hyvin eikä ole ns väkisin siihen just nyt liimatut ja kierot kun korkkiruuvit.
Takapuskuri sopivan kliini ilman mitään tingltangeleita.
Sam79: Porkele...tuohan on kuin kauhuleffojen jatko-osasta jos salokangas kirjoittaa taas juttuja: juuri kun luulit päässeesi pahasta se iskee kahta kauheammin takaisin.
salokankaan hirvein verbaali-iloittelu minun mielestäni oli juttu jostain pornstar-Hondasta. Siitä on paha pistää paremmaksi/pahemmaksi ;)
salokankaan hirvein verbaali-iloittelu minun mielestäni oli juttu jostain pornstar-Hondasta. Siitä on paha pistää paremmaksi/pahemmaksi ;)
Lehti tullut vuodesta 2003, ja aina mielenkiinnolla sen lukenut.
Tosiaan tällä foorumilla tuntuu olevan valta tässä retro,old skuul jutuilla, jotka eivät taas itseään voisi vähempää kiinnostaa..
Gti-lehdessä suurin osa autoista, jotka on rakennettu lasikuidulla sun muilla spoilereilla on mielestäni ihan hyvällä maulla tehtyjä, ja niissä näkyy oman käden jälki. Toisin kuin kuka vaan voi käydä merkkiliikkeessä tms. pilipalimestassa pienen rahatukun kanssa tilaamassa 1.6litraseen golffiin vr6 lipan ja über leveät LIPPA vanteet KIILLOTETULLA reunuksella ja laskea auton tonttiin. Liekkö kohta enää vastaan tuleekaan kunnolla rakennettuja vehkeitä kun kaikki laittaa vr6 lipan ja vanteet alle, joku sitä vielä sanoo tuuningiksi :D
Ei sillä etteikö tälläiset vehkeet voisi olla hienoja, onhan ne mutta pointti oli siinä, että kuka vaan voi tehdä samanlaisen kun latoo tarpeeksi rahaa tiskiin.
Minä arvostan niitä jotka ovat lasikuidun käryä nuuskineet yötä päivää ja hioneet sormet rakoilla niitä osia jotka itse ovat valmistaneet!
Välillä tällaista teksiä......
Tosiaan tällä foorumilla tuntuu olevan valta tässä retro,old skuul jutuilla, jotka eivät taas itseään voisi vähempää kiinnostaa..
Gti-lehdessä suurin osa autoista, jotka on rakennettu lasikuidulla sun muilla spoilereilla on mielestäni ihan hyvällä maulla tehtyjä, ja niissä näkyy oman käden jälki. Toisin kuin kuka vaan voi käydä merkkiliikkeessä tms. pilipalimestassa pienen rahatukun kanssa tilaamassa 1.6litraseen golffiin vr6 lipan ja über leveät LIPPA vanteet KIILLOTETULLA reunuksella ja laskea auton tonttiin. Liekkö kohta enää vastaan tuleekaan kunnolla rakennettuja vehkeitä kun kaikki laittaa vr6 lipan ja vanteet alle, joku sitä vielä sanoo tuuningiksi :D
Ei sillä etteikö tälläiset vehkeet voisi olla hienoja, onhan ne mutta pointti oli siinä, että kuka vaan voi tehdä samanlaisen kun latoo tarpeeksi rahaa tiskiin.
Minä arvostan niitä jotka ovat lasikuidun käryä nuuskineet yötä päivää ja hioneet sormet rakoilla niitä osia jotka itse ovat valmistaneet!
Välillä tällaista teksiä......
Tuota minä en ole koskaan ymmärtänyt. Jos ei osaa tehdä itse ja autosta tulee susiruma (melkeinpä kaikki näistä itsetehdyistä on aivan järkyttäviä) niin sekö on parempi kuin ajella hienolla autolla johon on pitänyt laittaa vähän rahaa. Jos ei osaa niin ei osaa, silloin pitää hakea kaupasta.
Se siitä ja sitten asiaan.
Mulla loppui GTI:n tilaaminen abaut viisi vuotta sitten, syystä että ei huvittanut katsella 1.4 litrasia sivikkejä kungfu-korisarjoilla ja 6X19" vanteilla. Sitkeimmät myyjät yrittää vieläkin kaupitella jatkotilausta.
Se siitä ja sitten asiaan.
Mulla loppui GTI:n tilaaminen abaut viisi vuotta sitten, syystä että ei huvittanut katsella 1.4 litrasia sivikkejä kungfu-korisarjoilla ja 6X19" vanteilla. Sitkeimmät myyjät yrittää vieläkin kaupitella jatkotilausta.
-
- -
- Viestit: 274
- Liittynyt: 18.6.2004 4:29
Välillä itseä häiritsee noiden kirjoittajien asiantuntemattomuus ilmamäärä- ja massamittarit menee sekaisin,joka autossa öljynlauhdutin(mikä v*ttu se edes on),ja uusimmassa siinä lantikassa oli hydrauliikkavinssi,jos nyt kuitenkin mekaaninen ku kaverilla oli täysin samanlainen vinssi.
Tuning.fi on todellakin paremmat tee.se.itse ohjeet,GTissä ne on pajalta otettuja kuvia ja kaikki saadaan näyttämään helpolta ja vaivattomalta.
EDIT:Taitaapa lantikassa sittenkin olla hyd vinssi,näytti niin samalta päällepäin kuin mekaaninen.
Tuning.fi on todellakin paremmat tee.se.itse ohjeet,GTissä ne on pajalta otettuja kuvia ja kaikki saadaan näyttämään helpolta ja vaivattomalta.
EDIT:Taitaapa lantikassa sittenkin olla hyd vinssi,näytti niin samalta päällepäin kuin mekaaninen.
Itelle on tuo kyseinen lehti tullut alusta asti. Alussahan olikin mielenkiintosia vehkeitä esillä, komeita mk3 golffeja ja muutenkin muutamia FFp laitteita, joitten ansiosta joskus kauan kauan sitten tännekkin reggasin.
Tammikuussa peruin GTi-lehden lopulta vuosien uhkailun jälkeen, ku kaikenmaailman naurettavat lasikuitupakkeliviritykset alko olla sitä suositumpaa. Näyttöä perkele peräkonttiin ja vaikka mihin. Soitti ryökäle sen verran mukavan olonen lehtikauppias, ei tyrkyttäny eikä mitään, sano vaan että "vanhoille tilaajille ois tarjolla 45e:lla lehti vuodeksi jos kiinnostaa."
Legendaarisimpia oli just nuo "dump valve, eli suomeksi hukkaportti" jne :D Ei siinä tarvi ihmetellä että miksi esson baarin porukka lippikset ojossa puhuu aivan paskaa ku päivät kyttäävät amiksen pukuhuoneessa jotain miinaa johon on laitettu lasikuitua.
Ei mua silti kaikki kuituviritelmät okseta! On hienojakin! Mutta siihen vedän rajan jos autossa on yli kahta eri väriä käytetty maalauksessa. Ja vanteet on niin isot että matalimmallakin säädettävällä alustalla maavara on yli 15cm.
Tammikuussa peruin GTi-lehden lopulta vuosien uhkailun jälkeen, ku kaikenmaailman naurettavat lasikuitupakkeliviritykset alko olla sitä suositumpaa. Näyttöä perkele peräkonttiin ja vaikka mihin. Soitti ryökäle sen verran mukavan olonen lehtikauppias, ei tyrkyttäny eikä mitään, sano vaan että "vanhoille tilaajille ois tarjolla 45e:lla lehti vuodeksi jos kiinnostaa."
Legendaarisimpia oli just nuo "dump valve, eli suomeksi hukkaportti" jne :D Ei siinä tarvi ihmetellä että miksi esson baarin porukka lippikset ojossa puhuu aivan paskaa ku päivät kyttäävät amiksen pukuhuoneessa jotain miinaa johon on laitettu lasikuitua.
Ei mua silti kaikki kuituviritelmät okseta! On hienojakin! Mutta siihen vedän rajan jos autossa on yli kahta eri väriä käytetty maalauksessa. Ja vanteet on niin isot että matalimmallakin säädettävällä alustalla maavara on yli 15cm.
Itse olen ollut Gti:n tilaajana muutaman vuoden ja sitä ennen on tullut ostettua irtonumeroita. Omasta mielestäni lehti on kuitenkin ihan asiallinen, vaikka en tosin kaikista lehdessä esitellyistä autoista henkilökohtaisesti pidäkkään. Mielestäni lehdessä saa/pitääkin olla näitä korisarjoilla/subbareilla/isoilla vanteilla varustettuja autoja, koska kyseessä on kuitenkin tuning-lehti. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa lukea vanhoista klassikoista ja lähes alkuperäiskuntoisista kulkupeleistä tuning- lehden sivuilta. Niille on omat lehtensä. Mielestäni niiden, jotka eivät pidä tuning- autoista, ei kannattaisi ko. lehteä silloin lukea/tilata, vaan siirtyä muihin lehtiin eikä valittaa sitä että tuning-alan lehdessä oli tuunattu auto isoine vanteineen ja subbareineen, kyynel sentään. Ugh, olen puhunut. Eikä sitten herneitä.
-
- -
- Viestit: 54
- Liittynyt: 23.7.2008 19:38
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa