Golf IV peilien -ja takalasin lämmitys ei toimi.-Nyt Toimii-
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV peilien -ja takalasin lämmitys ei toimi.-Nyt Toimii-
Kiroilin tuossa aikani kun tuonti golffissa ei ole peilin lämmittimiä.
Rupesin selvittämään mitä tuollaisten jälkiasennus tulisi kustantamaan.
Harri ties alustanumeron perusteella kertoa, että autossa sellaiset pitäis olla ja neuvoi vielä miten pitäis toimia. Edellinen kuljetin ku oli passatti jossa peilit lämpenivät säätönupin ollessa keskellä. Golffissa pitäis lämmetä takalasin kanssa samassa.
Tänään sitten tuossa liikkeellä ollessani testailin josko ne lämpeis, eivät lämmenneet.
Huomasin myös ettei takalasin lämmittimessä ole eloa. Odottelin emäntää viitisen minuuttia pihalla autossa ja takalasi huurtui. Lähdin liikkeelle ja 15min kun oli lämmitin ollut päällä ei yksikään raita ollut alkanut "poistamaan huurua".
Takalasinlämppärin napin valo palaa jatkuvasti keltaisena, kun kytkee päälle, valo kirkastuu.
Muistelisin. että jossain ajamassani golffissa palaisi "standby"-asennossa punaisena kuten muutkin valot kabiinissa?
Takalasinlämmittimen sulake ok, samoin peilien lämppärin sulake. ( Ohjekirjan mukaan ovat nro:t. 26= TLL ja 1= PL)
Löytyykö kokemusta? Vinkkejä?
Rupesin selvittämään mitä tuollaisten jälkiasennus tulisi kustantamaan.
Harri ties alustanumeron perusteella kertoa, että autossa sellaiset pitäis olla ja neuvoi vielä miten pitäis toimia. Edellinen kuljetin ku oli passatti jossa peilit lämpenivät säätönupin ollessa keskellä. Golffissa pitäis lämmetä takalasin kanssa samassa.
Tänään sitten tuossa liikkeellä ollessani testailin josko ne lämpeis, eivät lämmenneet.
Huomasin myös ettei takalasin lämmittimessä ole eloa. Odottelin emäntää viitisen minuuttia pihalla autossa ja takalasi huurtui. Lähdin liikkeelle ja 15min kun oli lämmitin ollut päällä ei yksikään raita ollut alkanut "poistamaan huurua".
Takalasinlämppärin napin valo palaa jatkuvasti keltaisena, kun kytkee päälle, valo kirkastuu.
Muistelisin. että jossain ajamassani golffissa palaisi "standby"-asennossa punaisena kuten muutkin valot kabiinissa?
Takalasinlämmittimen sulake ok, samoin peilien lämppärin sulake. ( Ohjekirjan mukaan ovat nro:t. 26= TLL ja 1= PL)
Löytyykö kokemusta? Vinkkejä?
Viimeksi muokannut dr_ink, 12.11.2008 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko S. kirjoitti:Mulla ainakin palaa normisti punaisena ja kun on päällä niin keltaisena.
Okei, tälläistä tiesivät kertoa myös pari muuta golffin omistajaa.
Olisko kenelläkään vinkkejä mistä lähteä vikaa hakemaan?
Edit. Tuli sellainen mieleen kun autosta oli peilinlasi rikki kun sen ostin, uusi lasi oli mukana.
Jos nyt jostain kummansyystä olen onnistunut lämmityksen piuhat saamaan väärinpäin, vaikuttaako se mahdollisesti kytkimen valoon ja sitä kautta lamauttaa koko järjestelmän.
Lisäksi tuli mieleeni se monesta kulkineesta surullisen kuuluisa takakontin piuhasarja.
Noniin. Ongelma ratkaistu.
Testasin toisen golffarin autosta kytkintä-> Sama homma
Testattii mun kytkintä toisen golffarin autossa -> OK (vika ei kytkimessä)
Mittailin peileille tulevat jännitteet ja peilien vastukset -> OK
Mittasin takalasinlämmittimelle tulevan jännitteen -> 0v
Raotin takakontin johtosarjan kumisuojaa -> Piuha poikki.
Kolvasin ~5cm uutta piuhaa tilalle -> OK
Eli nyt toimii.
Takalasi lämpenee hienosti, peileistä saattaa juuri ja juuri huomata, että pientä lämpenemistä on havaittavissa. Peilinlämmityksen teho lähinnä naurettava.
Samalla huomasin, että kun peilien säätövivun kääntää "L" asentoon ja säätää peiliä kääntyilee molemmat peilit. Keskiasennossa ei tapahdu mitään ja "R" asennossa säätyy vain oikean puoleinen peili. Sama vika/ominaisuus myös toisessa golfautossa.
Testasin toisen golffarin autosta kytkintä-> Sama homma
Testattii mun kytkintä toisen golffarin autossa -> OK (vika ei kytkimessä)
Mittailin peileille tulevat jännitteet ja peilien vastukset -> OK
Mittasin takalasinlämmittimelle tulevan jännitteen -> 0v
Raotin takakontin johtosarjan kumisuojaa -> Piuha poikki.
Kolvasin ~5cm uutta piuhaa tilalle -> OK
Eli nyt toimii.
Takalasi lämpenee hienosti, peileistä saattaa juuri ja juuri huomata, että pientä lämpenemistä on havaittavissa. Peilinlämmityksen teho lähinnä naurettava.
Samalla huomasin, että kun peilien säätövivun kääntää "L" asentoon ja säätää peiliä kääntyilee molemmat peilit. Keskiasennossa ei tapahdu mitään ja "R" asennossa säätyy vain oikean puoleinen peili. Sama vika/ominaisuus myös toisessa golfautossa.
Se on ihan tarkoin harkittu ominaisuus, joka selviää myös ohjekirjaan tutustumalla.. Esimerkiksi kuljettajan vaihtuessa saattaa riittää pelkkä pystysuuntainen säätö, jolloin L-asennolla saa molemmat kohdilleen.
Ja kyllä niiden peilien lämmitys normaalisti on ainakin minun mielestä vähän liiankin tehokas.
Ja kyllä niiden peilien lämmitys normaalisti on ainakin minun mielestä vähän liiankin tehokas.
Una kirjoitti:Se on ihan tarkoin harkittu ominaisuus, joka selviää myös ohjekirjaan tutustumalla..
Eikös ensin kysellä foorumilla, sitten soitellaan maahantuojalle ja huoltoihin ja haukutaan kaikki. Lopuksi sitten katsotaan ohjekirjasta ;)
Katsoin kyllä ohjekirjasta muttei osunut silmään. Kiitos infosta.
Una kirjoitti:Ja kyllä niiden peilien lämmitys normaalisti on ainakin minun mielestä vähän liiankin tehokas.
Mulla ne lämpes 20minutissa sen verran, ettei paksunahkaisempi olisi edes huomannut eroa.
Onko toi peilinlämmitys yhteydessä ulkolämpötila-anturiin, eli ei +8 asteessa vielä ala tosissaan lämmittämään?
-
- -
Mulla kans peilien lämpenemisen kanssa ongelmaa. Äsken kävin vielä peilien säätökatkaisijan avaamassa, ja katoin että vaan neljä johtoa tulee katkaisijalle. Alfamerin kirjan mukaan pitäisi tulla kuusi johtoa (kaksi kpl. peilien lämmitykset). Eli tossa 2003 saksasta tuodussa borassa ei sit ole peilien lämmitystä? :-/
-
- -
^Ja lisättäköön tähän että muistaakseni vanhempieni loppuvuodesta -03 käyttöönotetussa variant golffissa lämpenee peilit peilinsäätönapin asennosta riippuen. Olisko ollut niin että 0-asennossa lämmitys päällä ja L/R asennoissa ei ole. Kuulostaa kyllä vähän hassulta, mutta niin muistaisin ainakin automyyjän kertoneen. Vai meneeköhän sittenkin näin takalasinlämmityksen ollessa päällä ja muuten ei lämpene.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”