Ohjaustehostimen pumpun vaihto G3/Vento 1.9td

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

Ohjaustehostimen pumpun vaihto G3/Vento 1.9td

ViestiKirjoittaja Janne_P » 3.11.2008 8:34

Ventosta sano tehostimen pumppu poks ja öljyt tuli pihalle. Tarvis siis vaihtaa uusi. Tuosta vaihtotyöstä kysyisin, että meneekö homma ihan simppelisti, vanha pumppu irti ja uusi tilalle, fluidia säiliöön ja kovaa ajoa ? Vai onko asentamisessa/ilmaamisessa jotain huomioinarvoista "kikka kolmosta" ?

Söörtsillä etsien löysin mainintaa, että Motonetin pumppuun ei välttis kannata luottaa, vaikka uusi ja edullinen olisikin. Mites marmoritiski, kenelläkään tietoa, mitä pumppu siellä maksaa ?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.11.2008 10:46

Marmoritiskin hinnasta en tiedä mutta osta käytetty, noita paukkuu ihan missä kilometrimäärissä vaan.
Öljy pitäis kuulemma olla oikein ohjaustehostinöljyä, automaattiöljy jota mm mersuissa käytetään, ei kuulemma sovellu vagineisiin.
Itellä oli tehostajan letku irti tiivisteen vaihtoa varten eli öljyt vaihdettiin samalla enkä tehnyt muuta kun tavarat purkkiin ja ajoa,muutaman kerran kun käänteli ratin laidasta laitaan että ilmaantui.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 3.11.2008 11:41

Onpa hyvä kun joku otti tämän asian esille, itsellänikin nimittäin tänään pumpun vaihto edessä...:)Paljonkos sitä öjjyä tuonne menee, jos koko järjestelmän tyhjentää ja vaihtaa öljyt...?Mikäs se oikea öljy on sitten tuohoh järjestelmään..?Käykö esim. Shellin ATF-öljy?

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 3.11.2008 12:16

Tuo ATF on nimeenomaan automaattivaihteistoöljyä eli ei kannata sitä tunkea välttämättä. Meillä kakkoskopassa on valurautainen runko pumpussa ja siihen olen kyllä laittanut atf:ää mut esim caddyssä alumiinirunkoinen ja siellä volkkarin omaa ohjaustehostinöljyä.
Eikä vielä ainakaan ollu mitään ongelmia.

NeonFry
-
Viestit: 136
Liittynyt: 31.3.2004 20:07

ViestiKirjoittaja NeonFry » 3.11.2008 19:26

Itse volkkarissa käytin Febin öljyjä (vihreä tölkki, käsittääkseni samaa tavaraa mitä VW:n purkissa). ATF-öljyjä ei kannata edes kokeilla laittaa. Itsellä pumppu huusi kuin syötävä, Febien vaihdon jälkeen hiljeni kummasti.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 4.11.2008 11:22

Itsekkin olen ostellu ihan VW:n tiskiltä tehostajaan öljyt. Sitä on tarvikekaupoissakin myyjät suositellu ja ei ole ollu mitään ongelmia tehostajan pumppujen kanssa vaikka 200-350tkm välillä on mittarissa ollu ventossa ja golffeissa.. Ei edes vuotoja tai muutenkaan hävitä mihinkään ko. öljyä.. Maksaakohan jotain 15-20e purkki ja sillä ainakin noissa MK3:ssa saa järjestelmän täyteen..

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 4.11.2008 21:42

Jeps, nyt on uusi pumppu paikallaan ja Febin öljyt sisässä...osasi tarvikeliikkeen myyjä heti neuvoa ottamaan kyseisen öljyn, eikä edes tyrkyttänyt muuta kun kerroin mihin autoon tulee...Juuri ja juuri riitti se litran purkki täyttämään järjestelmän...Hintaa purkilla 15€...

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 10.11.2008 8:04

Iteltä nyt ilmeisesti myös pumppu leiponut. Ainakin kaikki tehostimen öljyt hävinnyt ja pumpun hihnapyörä liikkuu sivuttaissuunnassa useamman sentin kun kone käy. Kai tuolla nyt uskaltaa ajella sen aikaa, että ehjän pumpun jostain löytää?

Ja missä muissa malleissa olisi sama pumppu? Auto siis -97 aaz koneinen vento.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa