Golf 5 poppiautoksi?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 5 poppiautoksi?
moi!
en ole vielä tähän ikään mennessä päässyt popitusharratuksesta eroon ja seuraava auto valitaan pitkälti sen mukaan,ensimmäinen auto oli golf 3 gti niin voisiko seuraava olla golf 5 gti?
askarruttaa seuraavat asiat:
onko tuossa vitos korimallissa miten hyvät lähtökohdat alkaa rakentelemaan kovemman luokan poppeja? onko kori kuinka jämäkkä peltinen/hiljainen alkuperäisenä,bitumit nyt jokatapauksessa tulisi laittaa..
kuinka etuovien asennus paikat millaiset elementit sattuu suoraan ja onko ne kiinni pellissä vai pahvissa?
myös kontin tilavuus kiinnostaa, kyseinen subi kun vaatii n.80litraisen refleksi kotelon niin meneekö koko kontti siihen? meneekö 70mm2 kaapeli kuinka helposti keulalta konttiin jne..
en ole vielä tähän ikään mennessä päässyt popitusharratuksesta eroon ja seuraava auto valitaan pitkälti sen mukaan,ensimmäinen auto oli golf 3 gti niin voisiko seuraava olla golf 5 gti?
askarruttaa seuraavat asiat:
onko tuossa vitos korimallissa miten hyvät lähtökohdat alkaa rakentelemaan kovemman luokan poppeja? onko kori kuinka jämäkkä peltinen/hiljainen alkuperäisenä,bitumit nyt jokatapauksessa tulisi laittaa..
kuinka etuovien asennus paikat millaiset elementit sattuu suoraan ja onko ne kiinni pellissä vai pahvissa?
myös kontin tilavuus kiinnostaa, kyseinen subi kun vaatii n.80litraisen refleksi kotelon niin meneekö koko kontti siihen? meneekö 70mm2 kaapeli kuinka helposti keulalta konttiin jne..
Pahin puute hifejä ajatellen on midien paikka etuovien takaosassa kun suotavaa olisi että olisivat reilusti kuuntelupisteen etupuolella. Seat Leon on ainoa tuolle alustalle rakennettu malli jossa kaiutin on oikealla paikalla.
Kiinnityksen saa kyllä tukevasti peltiin mutta tuo sijoitus on perseestä, kirjaimellisesti. Subbarikotelosta päätellen sillä ei taida kuitenkaan olla suurta merkitystä. Kuulostaa enemmän painehommilta...
Kiinnityksen saa kyllä tukevasti peltiin mutta tuo sijoitus on perseestä, kirjaimellisesti. Subbarikotelosta päätellen sillä ei taida kuitenkaan olla suurta merkitystä. Kuulostaa enemmän painehommilta...
niin kyllä painetta on tarkoitus saada kunnolla 15" ground zero nuclearin voimalla ja jollain +2kw päätteellä.
Mutta se ei poista sitä seikkaa että myös etupää pitää olla kunnossa.. olin kaavaillut kahta erillissarjaa etuoviin tai sitten tuplamideillä olevan yhden sarjan.. se ei tietenkään enään onnistuisi vakiopaikalle vaan pitäisi kuidulla rakentaa paikat juurikin ovien etukulmiin..
Mutta se ei poista sitä seikkaa että myös etupää pitää olla kunnossa.. olin kaavaillut kahta erillissarjaa etuoviin tai sitten tuplamideillä olevan yhden sarjan.. se ei tietenkään enään onnistuisi vakiopaikalle vaan pitäisi kuidulla rakentaa paikat juurikin ovien etukulmiin..
sigun?
mulla on nykyään alla 300hv nelikko japsi..
kyllä tuo vaan pirusti houkuttelee, etenkin kun kirjoitin googleen golf 5 gti..
niin löytyi
http://i224.photobucket.com/albums/dd27 ... _v_gti.jpg
jos tuollaisen pirssin vaihdan niin lambo ovet on ihan ehdottoman =)
kuinka on kun kuulit että alkuperäinen soitin on kytkettynä ajotietokoneeseen,pitääkö paikkansa?
niin miten onnistuu vaihtaa mieluinen soitin tilalle? vai jääkö joitain ominaisuuksia sitten uupumaan?
mulla on nykyään alla 300hv nelikko japsi..
kyllä tuo vaan pirusti houkuttelee, etenkin kun kirjoitin googleen golf 5 gti..
niin löytyi
http://i224.photobucket.com/albums/dd27 ... _v_gti.jpg
jos tuollaisen pirssin vaihdan niin lambo ovet on ihan ehdottoman =)
kuinka on kun kuulit että alkuperäinen soitin on kytkettynä ajotietokoneeseen,pitääkö paikkansa?
niin miten onnistuu vaihtaa mieluinen soitin tilalle? vai jääkö joitain ominaisuuksia sitten uupumaan?
Alkuperäiseen soittimeen tulee CAN-väylä, jonka läpi tulee mm. herätekomento ja ohjauspyörän painiketoiminnot soittimelle ja lisäksi soittimelta lähtevät viestit, kuten radioasematiedot mittariston näytölle (maxi-dot-näyttö, vai mikä se oli), sekä radion diagnostiikkatiedot.
Mikäliesoittimesta jää siis uupumaan herätevirta, joka pitää nykiä jostain ja lisäksi lisävarusteet (rattipainikkeet ja näyttö) jäävät tyhjän pantiksi.
Yksi vaihtoehto on hankkia VAG-yhteensopiva soitin, kuten esimerkiksi Zenec ZE-MC2000, joka ymmärtää suurimmilta osin volkkarin CAN-murretta (käynnistys ja rattipainikkeet toimivat, näyttö ei).
Mikäliesoittimesta jää siis uupumaan herätevirta, joka pitää nykiä jostain ja lisäksi lisävarusteet (rattipainikkeet ja näyttö) jäävät tyhjän pantiksi.
Yksi vaihtoehto on hankkia VAG-yhteensopiva soitin, kuten esimerkiksi Zenec ZE-MC2000, joka ymmärtää suurimmilta osin volkkarin CAN-murretta (käynnistys ja rattipainikkeet toimivat, näyttö ei).
slokarin poika on tehnyt viitosesta siistin ja soivan:
http://dls.se/econtent/278/luka_slokar_-_vw_golf.html
tosin samantasoisen asennuksen tekeminen ei ole ihan kusella käydessä-hommia :)
http://dls.se/econtent/278/luka_slokar_-_vw_golf.html
tosin samantasoisen asennuksen tekeminen ei ole ihan kusella käydessä-hommia :)
Täällä jotain vinkkejä ovikaiutinpaikkojen parantelemiseen/rekonstruktioon.
http://www.diymobileaudio.com/forum/sho ... hp?t=47312
http://www.diymobileaudio.com/forum/sho ... hp?t=47312
Miten ois toinen akku sinne takaloosterin akkulootaan?
-Se kun on omassa tyhjillään, sitä vois hyödyntää vaikka mihin.
Vai onko se vain 4motion malleissa?
Kuva: http://tos.pp.fi/ffp/isotkuvat/DSC02999.JPG alareunassa musta kansi
-Se kun on omassa tyhjillään, sitä vois hyödyntää vaikka mihin.
Vai onko se vain 4motion malleissa?
Kuva: http://tos.pp.fi/ffp/isotkuvat/DSC02999.JPG alareunassa musta kansi
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa