Vw golf mk1 vm.-83

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

Vw golf mk1 vm.-83

ViestiKirjoittaja Cristobell » 9.10.2008 19:14

Dodii.

Rekistöröidyin tossa joku aika takaperin kun heräs mielenkiinto kyseiseen foorumiin, tuntuu pätevää ja asiantuntevaa porukkaa löytyvän sen verran hyvin. Ajattelin nyt sit yrittää pitää jonkun näköistä projektipäiväkirjaa täällä tosta toissa päivänä talliin tulleesta ykköskoppasen golffin rakentelusta.

Elikkäs GOLF on vuosimallia 83 ja ikäisekseen pelleiltään loistavassa kunnossa.
Puutteita ei paljoa löytynyt: vain etulokasuojat ja konepelti (hyvä vaan niin ei tuu mitään mielihaluja korjata vanhoja kakkoja kun hakee suosiolla uudet :D )

Paljoa ei oo vielä ehtinyt tekemään, sellasen suurinpiirteisen pesun, Sit sisustan riisuin tänään: Pienintäkään ruostetta ei pohjasta löytynyt, ainoat korjattavat paikat taitaa olla takaluukun alareunassa ja tankinkorkin alla. Vasempaan takakulmaan joku sankari on joskus varmaan potkassut (tai muuta sellaista) kun on sellanen siisti lommo, mutta se kyllä sieltä pulpahtaa ulos varmaankin.

Moottorin virkaa kyseisessä kärryssä palvelee 1.3 vakio bensa. Myyjän mukaan se oli sytytysvikainen eikä siksi käynyt, mutta pienen räpläilyn jälkeen kun oli sytytys säädetty ja bensa saanti varmistettu niin alkoi se kehrätä kuin uusi.

Kuvia en saa jostain syystä näkymään niin tuolla nyt pari kuvaa kyseisestä autosta: http://www.pixbox.fi/alb_show_id926832_page0.html

Tarkoituksena olis siis siistiä ja maalailla kori, madaltaa, laittaa koneeseen tehoa, mahdollisesti GTI tekniikka (kuka tietää :)?), vanteet, sisusta tyylikkääksi yms. Sen näkee sit miten etenee. Mutta yritän parhaani mukaan tänne päivitellä sit :).

Rohkeasti mielipidettä ja vinkkejä sit vaan.

PS: Voisko joku laittaa vinkkiä miten noi kuvat sais toimiin tossa tekstin yhteydes ?

http://www.pixbox.fi/alb_show_id926832_page0.html
Viimeksi muokannut Cristobell, 22.10.2008 12:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Polognese
-
Viestit: 13
Liittynyt: 14.4.2008 0:30

ViestiKirjoittaja Polognese » 9.10.2008 19:33

Kuva

[img]kuvan%20url%20tähän[/img]

piti poistaa kaks merkkiä tuosta osotteen lopusta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.10.2008 8:07

GTI:n tekniikka on melkein se ainoa oikea noihin, mutta aika paljon osaa joutuu vaihtamaan alakertaan moottorin lisäksi.

Ei sitten mielellään upoteta pikselikooltaan noin isoja kuvia sivulle, koska jos niitä alkaa olla kymmeniä per sivu, alkaa viimeisten viestien lataaminen olla tuskaa. Mieluummin linkkinä tai pikkukuva+linkki

Kuva
Koodina näyttää viestiä kirjoitettaessa tältä, kuvan osoitteen voi kopioida esim. Firefoxissa hiiren oikealla napilla "copy image location"

Koodi: Valitse kaikki

[url=http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_24/24050000-24059999/640x480/24054233.jpg]
[img]http://archive8.pixbox.se/arkivet/synligt_24/24050000-24059999/60x60/24054233.jpg[/img][/url]

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 10.10.2008 14:25

juu, sitä vähän selvittelinkin jo kun sellainen kone tuolta sattui löytymään. Katsoo nyt sit mitä keksii. Hei minkälaisia madallus sarjoja ootte noihin laittanut?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 10.10.2008 14:32

Hei minkälaisia madallus sarjoja ootte noihin laittanut?


Kw variante3

henkkasavosta
-
Viestit: 319
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 10.10.2008 14:43

Joskus pienenä poikana H&R (luetaan henkkasavosta&Rälläkkä).

Katsotaan uuteen rojektiin sitten myöhemmin jotain muuta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.10.2008 14:52

Ykkösissä ollut Weitekkiä, Bilsteiniä ja Cobraa (jotka tosin vakiokaasuilla), ja tämä viimeksi mainittu setti oli ainoa jota pystyi kehumaan ajomukavuudesta. Se olisi muuten myynnissäkin ;)

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 10.10.2008 20:09

mitäs kyseinen sarja sit kustantais ? :) pistä yv:tä vaikkapa

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 11.10.2008 18:58

Hei neuvokaas joku noiden jarrujen kans vähän. Mitä noille etulevyille kannattais tehdä et niistä sais vähän enemmän irti kun jos tehoakin tulee lisää? Niin ja onks GTI samat jarrut vaiko vahvemmat?

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 22.10.2008 12:40

No niin. Jonkun verran on projektissa edistytty:
Nyt rupee oleen kaikki korin tarpeet tiedos ja nyt on hyvä lähteä etsiin osia ja muutenkin laitteleen eteenpäin. Vähän isompia kittailuja on jo tehty ja kukkivat kohdat paikkailtu suurinpiirtein.

Kyllä niitä ruostevaurioita tästäkin sit vihdoin löytyi:
Kuva
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/24290000-24299999/640x480/24294074.jpg?

Ja työläin kohta tässä projektissa tulee oleen perän vaihto:
Kuva
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/24290000-24299999/640x480/24294075.jpg

Onneks puolitutulta löyty ykköskoppasen peräpää, mikä on loistavassa kunnossa (katkastu siis etuovien takaa ja keula käytetty johonkin muuhun).
Siitä olis sit tarkoitus taiteilla toi koko takapää kokonaan vaihtoon.

No mut ei siinä mitään, kaikki ajallaan : D. Motonetin reissun ja hitsailujen jälkeen pääsee kunnol sit tekeen taas kun pääsee laittaan koria nippuun ja tekeen pohjia niin eiköhän siitä sit lähde etenemään.

Vinkkejä vaan tulemaan !

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 23.10.2008 20:05

Mitä noille etulevyille kannattais tehdä et niistä sais vähän enemmän



Kakkakopan 10-tuumaiset levyt ja Audi GT:n satulat kannakkeineen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.10.2008 8:09

Kädissäni oli orkkissatulat (taitaa olla samaa kaliiberia kakkosmallin kanssa) ja GTI:n jäähdytetyt levyt, jotka sopivat suoraan paikoilleen ohuitten palojen kanssa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 24.10.2008 17:47

Jos siellä edessä on se paksumpi jäähdyttämätön levy, sillon on satula sama kuin gti:ssä, tällöin saa gti:n jarrut palat ja levyt vaihtamalla, näin siis ainakin omassa -83 mallisessa.

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 24.10.2008 23:10

Kiitos avuista noiden jarrujen kans.
Täytyy katsoa nyt sit millasia osia löytynee :).

No niin, taas on vähän edetty projektissa:

Tänään saatiin toi elimenluovuttaja golffi kotiin:
Kuva
http://www.pixbox.fi/pic_show_id24331607.html


Ennen kun tuota päästiin silpomaan avarrettiin mailmaa tuon projektin takapään osalta:
Kuva
http://www.pixbox.fi/pic_show_id24331608.html

Nyt on sinisestäkin sit perä leikelty ja soviteltu tuohon projektin takapäähän, pistän huomen kuvaa kun saadaan se heppailtua paremmin kiinni..
Posiitivinen lisä on nyt se että tuli noi pienet takavalot aivan kuin vahingossa :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.10.2008 10:07

Näemmä Swallowtail-peräpää myös, joten oossomeita luvassa :)

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 27.10.2008 20:20

No niin. Taas on hieman päästy eteneen. Swallowtail perää ei oo viel päästy kiinnittään, paikalleen se on kyllä sovitettu ja muotoiltu jo,tänään saatiin takakulma vaihdettua ja huomen olisi lokarinkaaren vuoro. Tuli vähän takapakkia kun huomasin et oikea takakulma on joskus saanut kipeetä, niinpä kun toi elinluovuttaja omas ehjät osat niin päätettiin sit et hyvä sekin on korjailla, niin on sit hyvä mieli jossei muuta. Edelliset omistajat olikin kyllä taitavasti peitelleet jäljet (kitillä, silikoonilla yms.). No mut hiljaa hyvä tulee ja kun aikaakin on ensi kesäkuuhun auto saada kasaan niin mikäs siinä. Jos viikonlopuks sais sen peränkin jo kiinni niin sit pääsis periaatteessa pohjia tekemään.
Tarjoilkaa kaikkea kamaa ykköskoppaseen, jonkun sortin ilmoituskin löytyy:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=620443#620443

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 29.10.2008 16:18

Jos siellä edessä on se paksumpi jäähdyttämätön levy, sillon on satula sama kuin gti:ssä, tällöin saa gti:n jarrut palat ja levyt vaihtamalla, näin siis ainakin omassa -83 mallisessa



9,4" levyn muuttaminen toiseen 9,4" levyyn ei juurikaan jarrutehoa muuta.

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 29.10.2008 20:00

mietin vähän samaa kans :D. Mutta kertokaas joku miten ne kakkoskoppasen levyt saa taakse?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.10.2008 20:17

No, on se GTI:n 239x20 jäähdytetty levy kuitenkin kaksi kertaa paksumpi kuin pikkukoneisen. Normaaliajossa varmaan sekin riittää, kuten myös rumpujarru, joka on pidemmän päälle monin verroin helpompi huollettava kuin levyjarru.

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 1.11.2008 14:43

Noi, nyt on sit perä saatu swallowtail perä saatu kiinni ilman isompia probleemia. Vielä pieniä hitsailuja ja siistimistä niin pääsee tekeen pohjat loppuun. Sit ei enää hirveitä hommia ole pohjiin saamisen kanssa, jouluks jos sen sais väriin. Mitä mieltä ootte pitäiskö ne llstat kylkiin laittaa vai tulisko silottamalla siisti? :)

Kuva
http://www.pixbox.fi/pic_show_id24462154.html

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 1.11.2008 14:55

Parempi vetää ne reijät umpeen ja poistaa listat, niin ei ole vedellä kymmeniä reikiä kyljessä mistä mennä sisään ja tehdä tuhojaan.

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 3.11.2008 18:47

hei kertokaas kumman mallin etulokarit kannattaa tilata motonetistä: Noi peltipuskureille vai muovipuskureille. Autoon tarkoitus olis pikku kromipuskurit?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.11.2008 19:49

peltipuskureille, ei ole niitä muovipuskurin reikiä

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 9.11.2008 21:05

Taas on vähän edistytty, eli hitsailut rupee oleen tehty ja nyt siistimisiä vaan. Puskureita nyt etsiskelen että mailia vaan jos ylimääräisiä kromipuskureita löytyy, myös maskia kromilistoilla saa kaupata, alkaa oleen pieni hoppu löytää ne :) ! No mutta kuvia tulee kun kerkiän laitteleen.

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 4.1.2009 20:52

Hiljasta on ollut, aika tahtoo mennä kaikkeen muuhun. Mutta nyt on kaikki peltiosat hommailtu ja kori rupee oleen pikku siistimisiä vaille valmis. Nyt sit vaan armotonta osien haalimista et pääsee eteenpäin. Kuvia koitan huomen ehtiä laittamaan :)

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 5.1.2009 19:19

noi. nyt on kuvia :)

Takapää:
[url]http://www.pixbox.fi/pic_show_id25536977.html][/url]
Kuva

Etupää
http://www.pixbox.fi/pic_show_id25537084.html
Kuva

Konehuone
http://www.pixbox.fi/pic_show_id25536979.html
Kuva

Ja uusi tankinkorkkikin tuli
http://www.pixbox.fi/pic_show_id25536976.html
Kuva

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.1.2009 20:45

Käykö tuo korkin kehys suoraan alkuperäisiin ruuveihin ja tiivistääkö tuo korkki täyttöaukon?

Cristobell
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.9.2008 23:20

ViestiKirjoittaja Cristobell » 6.1.2009 11:12

Kyllä sen pitäis käydä, joo, korkki lukittuu suoraan päin letkua.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa