A3 alapallonivelien vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
A3 alapallonivelien vaihto
Pitäis -98 A3:een vaihtaa alapallonivelet.
Ei mitään erikoisempia työkaluja tarvi? Normi nivelenirrotin ja 12-kulmainen hylsy vetarin päähän? Ulosvetäjää korjausmanuaali tarjoaa vetarin irroitukseen, mutta pärjääkö kuminuijalla koputtelemalla?
Mikäköhän koko se hylsy on ja onko vaikeakin löytää sellaista jolla tuon auki saa?
Mitäs muuta huomioon otettavaa tulee mieleen?
Ei mitään erikoisempia työkaluja tarvi? Normi nivelenirrotin ja 12-kulmainen hylsy vetarin päähän? Ulosvetäjää korjausmanuaali tarjoaa vetarin irroitukseen, mutta pärjääkö kuminuijalla koputtelemalla?
Mikäköhän koko se hylsy on ja onko vaikeakin löytää sellaista jolla tuon auki saa?
Mitäs muuta huomioon otettavaa tulee mieleen?
Tarjotaanpa auttavaa kättä kun kerta kokemusta löytyy =) Itse vaihdoin tuossa pari kuukautta sitten molemmat alapallot. Yläpää on kiinni 19mm mutterilla. Nivelirrotin oli ainakin minulla pakollinen varuste, ilman ei pallo olisi lähtenyt pois. Oli meinaan aika kovasti pureutunut kiinni.
Minä onnistuin vaihtamaan nivelet ilman vetarin irroitusta (en tiedä onko sitten helpompi vai vaikeampi). Piti vain katkaista se yläpään mutteri pois tieltä, että mahtui nivelirroitin alapallon päälle.
Minä onnistuin vaihtamaan nivelet ilman vetarin irroitusta (en tiedä onko sitten helpompi vai vaikeampi). Piti vain katkaista se yläpään mutteri pois tieltä, että mahtui nivelirroitin alapallon päälle.
-
- -
- Viesti:
Perhealbumi sanoo mutterin kooksi M20X1.5 12-kulmainen, eli siis avain 32mm
Itse kun tuohon profiilin mukaiseen laitokseen vaihdoin vetarin, niin 32mm , 12-kulmainen hylsy löytyi Isojoen konehallilta, jolla on myyntipiste myös Tampereella
Hylsyn tuotenumero on XD04432
Itse kun tuohon profiilin mukaiseen laitokseen vaihdoin vetarin, niin 32mm , 12-kulmainen hylsy löytyi Isojoen konehallilta, jolla on myyntipiste myös Tampereella
Hylsyn tuotenumero on XD04432
Ei tarvii vetareita irroitella. Ensin alapallosta "iso" mutteri auki. Koiranluu ja raidetanko irti. Pikkasen vasaraa olka-akseliin pallon pultin viereen niin pitäis irtoilla melkein kun itsestään.
Sitten alatukivarresta kolme pulttia auki ja pallo pitäis olla kädessä.
Kannattaa ihan aluksi nostaa keula ylös, renkaat irti ja reilusti crc:tä pultteihin.
Suosittelen myös varaamaan uudet alapallon lukkolevyt, ei montaa euroa maksa.
Sitten alatukivarresta kolme pulttia auki ja pallo pitäis olla kädessä.
Kannattaa ihan aluksi nostaa keula ylös, renkaat irti ja reilusti crc:tä pultteihin.
Suosittelen myös varaamaan uudet alapallon lukkolevyt, ei montaa euroa maksa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti: