Auto (1.8t 1997 PASSAT) alkoi lämpöisenä pätkimään ja oma aavistus kääntyi heti puolien suuntaan.
Parin päivän päästä (ei tässä välissä ajeltu..) läksin aamusta töihin, josta sitten päivän aikana testeriin. Aamusta töihin, sekä päivällä töistä testeriin toimi täysin kuten pitää.
Vikakoodeissa ei ollut sen suurempia, mutta nollattiin ja oletus oli, että kerran herjattu lambda vika olisi voinnut olla syypää tähän.
Heti korjaamolta lähdön jälkeen alkoikin pätkiä, joten saman tien takaisin ja katsomaan koodeja. Ei mitään.
Oskiloskoopilla pääsi mittaamaan puolia ja yksi jää kokonaan pimeäksi -> vaihdetaan ristiin -> sama sylinteri jää edelleen sytyttämättä, joten puola vika sinällään on poissa laskuista.
Seuraavaksi perse edellä puuhun, eli seuraamaan mihin käsky jää.
Pääteasteelta ei lähde käskyä puolalle, mutta toisaalta ei sille myöskään käskyä tule -> Jäljelle jää ohjainboksi tai katkennut johto tuolla välillä.
Tällä hetkellä auto odottaa hieman kuivempaa keliä, jotta viitsii ulkona avata ohjainboksin ja alkaa sieltä mittailla oskiloskoopilla, jotta näkee lähteekö käsky sieltäkään eteenpäin.
Mutta, mutta onko kukaan muu paininut saman asian kanssa, eli vinkkejä ja tietoa (ja arvauksia) otetaan vastaan. Ja AEB-koneisen (1.8t 1997) ohjainbokseja jos on ylimääräisenä, niin vinkkejä niistä. Tuohon taitaa olla kahta eri mallia tarjolla, mutta tuon tarkennuksen pyrin selvittämään viellä.
1.8t jättää yhden sytyttämättä, ei kuitenkaan puola vika.
Valvoja: ffp jäsenet
Joo itsellä 98 golfissa ihan sama vika, moottori AGU.. Eilen laakkosella käytin, ei selvinnyt vikaa kun ei pätkinyt koeajolla. Illalla alkoi taas pätkimään kuten tänä aamunakin. Itse epäilen myös sitä sytytyksenvahvistinta, kuten muutama korjaamokin.. Itselle vaihdettu alkuperäinen noin vuosi sitten, Sillon oli entisellä omistajalla samaa vikaa.. Pitää viedä takaisin Laakkoselle joku päivä tässä kohan kerkeää. Pitäs vielä mennä takuuseen..
Tänään jäi aikaa, niin otin sytysvahvistimen käteen ja mittailin sitä irrallaan. 2:s pytyn transistori on mykkä, jotenka hyvin suurella toden näköisyydellä tuo ainakin on rikki. Tätä puoltaa myös muiden kokemukset, sekä se, että uusia bokseja ei ole myyty juuri koskaan, mutta sytysvahvistia on taasen mennyt kaupaksi.
Oskiloskoopilla mitattuna jää tosiaan tulematta käsky, mutta toisaalta se jääkin (vahvistimen ollessa rikki), kun katsoo hieman enemmän ajatuksella piirikaavioita..
Oskiloskoopilla mitattuna jää tosiaan tulematta käsky, mutta toisaalta se jääkin (vahvistimen ollessa rikki), kun katsoo hieman enemmän ajatuksella piirikaavioita..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 47 vierailijaa