1.8t jättää yhden sytyttämättä, ei kuitenkaan puola vika.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

1.8t jättää yhden sytyttämättä, ei kuitenkaan puola vika.

ViestiKirjoittaja pt. » 22.10.2008 7:51

Auto (1.8t 1997 PASSAT) alkoi lämpöisenä pätkimään ja oma aavistus kääntyi heti puolien suuntaan.

Parin päivän päästä (ei tässä välissä ajeltu..) läksin aamusta töihin, josta sitten päivän aikana testeriin. Aamusta töihin, sekä päivällä töistä testeriin toimi täysin kuten pitää.

Vikakoodeissa ei ollut sen suurempia, mutta nollattiin ja oletus oli, että kerran herjattu lambda vika olisi voinnut olla syypää tähän.

Heti korjaamolta lähdön jälkeen alkoikin pätkiä, joten saman tien takaisin ja katsomaan koodeja. Ei mitään.

Oskiloskoopilla pääsi mittaamaan puolia ja yksi jää kokonaan pimeäksi -> vaihdetaan ristiin -> sama sylinteri jää edelleen sytyttämättä, joten puola vika sinällään on poissa laskuista.

Seuraavaksi perse edellä puuhun, eli seuraamaan mihin käsky jää.

Pääteasteelta ei lähde käskyä puolalle, mutta toisaalta ei sille myöskään käskyä tule -> Jäljelle jää ohjainboksi tai katkennut johto tuolla välillä.

Tällä hetkellä auto odottaa hieman kuivempaa keliä, jotta viitsii ulkona avata ohjainboksin ja alkaa sieltä mittailla oskiloskoopilla, jotta näkee lähteekö käsky sieltäkään eteenpäin.

Mutta, mutta onko kukaan muu paininut saman asian kanssa, eli vinkkejä ja tietoa (ja arvauksia) otetaan vastaan. Ja AEB-koneisen (1.8t 1997) ohjainbokseja jos on ylimääräisenä, niin vinkkejä niistä. Tuohon taitaa olla kahta eri mallia tarjolla, mutta tuon tarkennuksen pyrin selvittämään viellä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.10.2008 9:46

Sen kummemmin tarkemmin miettimättä heitetäänpä vaihtoehdoksi vikaan sytytyksenvahvistin.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 23.10.2008 6:22

Juu vaihda se sytkävahvistin ennen kun rupeat boksia availeen.

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

ViestiKirjoittaja pt. » 23.10.2008 7:16

Noin nopeasti ajatellen sytkäboksi <=> päätevahvistin?

Sijaitseeko tämä tarkoittamanne laite ilmanpuhdistimen päällä?

Wesku86
-
Viestit: 53
Liittynyt: 24.11.2005 21:27

ViestiKirjoittaja Wesku86 » 23.10.2008 8:46

Joo itsellä 98 golfissa ihan sama vika, moottori AGU.. Eilen laakkosella käytin, ei selvinnyt vikaa kun ei pätkinyt koeajolla. Illalla alkoi taas pätkimään kuten tänä aamunakin. Itse epäilen myös sitä sytytyksenvahvistinta, kuten muutama korjaamokin.. Itselle vaihdettu alkuperäinen noin vuosi sitten, Sillon oli entisellä omistajalla samaa vikaa.. Pitää viedä takaisin Laakkoselle joku päivä tässä kohan kerkeää. Pitäs vielä mennä takuuseen..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.10.2008 10:08

Sijaitseeko tämä tarkoittamanne laite ilmanpuhdistimen päällä?


Juurikin se.

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

ViestiKirjoittaja pt. » 29.10.2008 14:23

Tänään jäi aikaa, niin otin sytysvahvistimen käteen ja mittailin sitä irrallaan. 2:s pytyn transistori on mykkä, jotenka hyvin suurella toden näköisyydellä tuo ainakin on rikki. Tätä puoltaa myös muiden kokemukset, sekä se, että uusia bokseja ei ole myyty juuri koskaan, mutta sytysvahvistia on taasen mennyt kaupaksi.

Oskiloskoopilla mitattuna jää tosiaan tulematta käsky, mutta toisaalta se jääkin (vahvistimen ollessa rikki), kun katsoo hieman enemmän ajatuksella piirikaavioita..

pt.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.10.2006 17:47

ViestiKirjoittaja pt. » 4.11.2008 18:06

Uudella sytytysvahvistimella alkoi homma taas toimia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 47 vierailijaa