Corrado G60 päästöt
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60 päästöt
Eli ei mennyt päästöistä läpi. Omat veikkaukset pakosarjan vuoto, lamda tai katalysaattori pasana. Mutta mitenkä päästöihin vaikuttaa tuo remmi. Jos sen ottaa pois käytöstä niin hyppääkö päästöt mihinkään suuntaan?
Mulla taas kun hajos lambda, niin auto vei 35l/100km normaalissa ajossa. Että aika yksilökohtaista taitaa olla tuo. Mustaa tuli putkesta tyhjäkäynnilläkin, eli ei 100varmasti olisi päästöistäkään mennyt läpi.
Pakosarjan halkeama ei vaikuttanut ainakaan mulla niin paljoa päästöarvoihin, etteikö olisi leimasta läpi saanut.
Katalysaattorikin on herkästi hajoava osa, etenkin vanhoissa vehkeissä. Hajonnut katti -> melkovarma hylsy leimalla.
Ahtimen käytöstä poistaminen ei vaikuta tyhjäkäynnin päästöihin, joten sen voi unohtaa.
Pistäppä ne päästöarvot näkyviin (O2, HC ja CO), niistä voi päätellä hieman, että mistä sitä vikaa lähtee metsästämään.
Pakosarjan halkeama ei vaikuttanut ainakaan mulla niin paljoa päästöarvoihin, etteikö olisi leimasta läpi saanut.
Katalysaattorikin on herkästi hajoava osa, etenkin vanhoissa vehkeissä. Hajonnut katti -> melkovarma hylsy leimalla.
Ahtimen käytöstä poistaminen ei vaikuta tyhjäkäynnin päästöihin, joten sen voi unohtaa.
Pistäppä ne päästöarvot näkyviin (O2, HC ja CO), niistä voi päätellä hieman, että mistä sitä vikaa lähtee metsästämään.
Pakosarja nyt ainakin vuotaa jostain kohdin. Koska pakokaasua puskee hyttiin jostain vielä vähän. Pakoputki on kahdesta kohtaa paikattu, mutta katalysaattorin kunto epäilyttää. Myös tuo lamda mietityttää, kun näyttää aika huonosti asennetulle. Tosin selkeästi lamda on vaihdettu vähän aikaa sitten.
Arvot:
Rpm /joutok./korotettu
co /0.43 /1.1
HC /81 /110
Co2 /12.6 /13.9
O2 /3.32 /1.16
Mitä nyt noista voisi päätellä?
Arvot:
Rpm /joutok./korotettu
co /0.43 /1.1
HC /81 /110
Co2 /12.6 /13.9