Audi Fox Gti -78 (B1) "museoprojekti"
Valvoja: ffp jäsenet
Audi Fox Gti -78 (B1) "museoprojekti"
8/2008
10/2007
Alotellaan tähän nyt aihetta kun tuli tollanen peli jo yli kuukausi sitten ostettua.
Eli kulkupeli on Audi Fox Gti -78 joka on jenkkimalli täällä myynnissä olleesta Audi 80 Gte:stä. Auton kori jakaa samoja peltejä ykköskoppasen passatin kanssa mutta perä on omanlaisensa. Mallimerkintä on typ82.(Edit)
Auton varustelista on erittäin harvinainen eli lisävarustelistalta on ruksittu mm. ilmastointi, kattoluukku, recaron penkit, takaturvavyöt, aluvanteet ja Blaupunkt mankka
Gti-varusteina on 3-puolainen ratti, kierroslukumittari ja keskikonsolissa lisämittarit, jarrutehostin, avattavat ovien pikkuikkunat, lattia-/kattoverhoilut on mustia, edessä on spoilerit, pelleissä gti-teippaukset ja moottorina 1.6 k-jet ruiskutekniikka. Usa-varusteina on turvapuskurit, äärivalot, erilainen etumaski ja lisäilmasuuttimet kojelaudan keskellä.
Lisäksi Kalifornia-varusteina on saastelaitteet eli myös katalysaattori.
Auto on ollut suomalaisnaisen omistuksessa uudesta asti ja se on tuotu muuttoautona suomeen 1998. Auto käväisi hänen tyttären kautta kesällä yhdellä omistajalla välissä jolta se kulkeutui mulle. Tällä hetkellä mittarissa on 63000 mailia joka pitänee paikkansa. Talviajoa on tiettävästi ollut vain yhtenä talvena.
Auto on ikäisekseen hyvässä kunnossa mutta vaatii pientä ehostamista. Auto ei ole mistään tämän hetkisen tutkailun mukaan mätä, mutta pintaruostetta on jonkinverran. Tarkoituksena olis käydä tuo pikkuhiljaa läpi ja tavoitteena on museoleima.
Tästä lähdettiin
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773072.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773073.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773074.jpg
Ja tähän pyritään eli tässä esitteestä kuva.
http://img.auctiva.com/imgdata/6/4/8/2/ ... 099_tp.jpg
Tässä pestynä
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773079.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773078.jpg
Puutelistaa/ostoslistaa: Vinkatkaa jos tiedätte mistä vois löytyä.
- Maski (jos löytäisi täysin ehjän niin olis hyvä)
- Lisävarusteita (tarjotkaa jos on jotain 70-lukusta mikä vois mennä museoinnista läpi)
myös 70-80-luvun vaihteen kuvastot tai kopiot niistä kiinnostaa, vanne, lisävaruste yms.
- Tankin luukku, suora (ykköskoppasen passatinkin varmaan käy)
- Kotelo ratin vasemmalle puolelle kojelautaan, musta ja ehjä
- Lasinpesunestesäiliön korkki, punanen
- Sadeveden ohjausmuovi konehuoneeseen pellin reikien kohdalle, ehjä, (uudemmasta 80:stä käy)
- Originaalit matot jalkatilaan
- Pisteosia varalle
Nämä on jo löytynyt:
- Ehjä kumi vaihdekepin ympärille (oiskohan jossain uudemmassa mallissa samanlainen?) (Polossa oli vastaava)
- Fox-merkki kuskinpuolen lokasuojaan. (löytyi suomesta!)
- Ohjekirja (suomenkielinen)
- Varaosa-auto
10/2007
Alotellaan tähän nyt aihetta kun tuli tollanen peli jo yli kuukausi sitten ostettua.
Eli kulkupeli on Audi Fox Gti -78 joka on jenkkimalli täällä myynnissä olleesta Audi 80 Gte:stä. Auton kori jakaa samoja peltejä ykköskoppasen passatin kanssa mutta perä on omanlaisensa. Mallimerkintä on typ82.(Edit)
Auton varustelista on erittäin harvinainen eli lisävarustelistalta on ruksittu mm. ilmastointi, kattoluukku, recaron penkit, takaturvavyöt, aluvanteet ja Blaupunkt mankka
Gti-varusteina on 3-puolainen ratti, kierroslukumittari ja keskikonsolissa lisämittarit, jarrutehostin, avattavat ovien pikkuikkunat, lattia-/kattoverhoilut on mustia, edessä on spoilerit, pelleissä gti-teippaukset ja moottorina 1.6 k-jet ruiskutekniikka. Usa-varusteina on turvapuskurit, äärivalot, erilainen etumaski ja lisäilmasuuttimet kojelaudan keskellä.
Lisäksi Kalifornia-varusteina on saastelaitteet eli myös katalysaattori.
Auto on ollut suomalaisnaisen omistuksessa uudesta asti ja se on tuotu muuttoautona suomeen 1998. Auto käväisi hänen tyttären kautta kesällä yhdellä omistajalla välissä jolta se kulkeutui mulle. Tällä hetkellä mittarissa on 63000 mailia joka pitänee paikkansa. Talviajoa on tiettävästi ollut vain yhtenä talvena.
Auto on ikäisekseen hyvässä kunnossa mutta vaatii pientä ehostamista. Auto ei ole mistään tämän hetkisen tutkailun mukaan mätä, mutta pintaruostetta on jonkinverran. Tarkoituksena olis käydä tuo pikkuhiljaa läpi ja tavoitteena on museoleima.
Tästä lähdettiin
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773072.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773073.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773074.jpg
Ja tähän pyritään eli tässä esitteestä kuva.
http://img.auctiva.com/imgdata/6/4/8/2/ ... 099_tp.jpg
Tässä pestynä
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773079.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img773078.jpg
Puutelistaa/ostoslistaa: Vinkatkaa jos tiedätte mistä vois löytyä.
- Maski (jos löytäisi täysin ehjän niin olis hyvä)
- Lisävarusteita (tarjotkaa jos on jotain 70-lukusta mikä vois mennä museoinnista läpi)
myös 70-80-luvun vaihteen kuvastot tai kopiot niistä kiinnostaa, vanne, lisävaruste yms.
- Tankin luukku, suora (ykköskoppasen passatinkin varmaan käy)
- Kotelo ratin vasemmalle puolelle kojelautaan, musta ja ehjä
- Lasinpesunestesäiliön korkki, punanen
- Sadeveden ohjausmuovi konehuoneeseen pellin reikien kohdalle, ehjä, (uudemmasta 80:stä käy)
- Originaalit matot jalkatilaan
- Pisteosia varalle
Nämä on jo löytynyt:
- Ehjä kumi vaihdekepin ympärille (oiskohan jossain uudemmassa mallissa samanlainen?) (Polossa oli vastaava)
- Fox-merkki kuskinpuolen lokasuojaan. (löytyi suomesta!)
- Ohjekirja (suomenkielinen)
- Varaosa-auto
Viimeksi muokannut golf gtd, 29.12.2010 22:22. Yhteensä muokattu 17 kertaa.
Hieno projekti. :) Tätä voisi jo väittää jonkin sortin harvinaisuudeksi, ainakin Suomessa. Uskallan väittää että korityyppi on epäloogisesti Typ 82, sillä 81 oli seuraava korimalli. Käy tutkimassa www.typ82.info , sieltä löytyy tietoa Fox-mallista, ja mm. kauppa josta voit ostaa Fox-paidan ja laukun. :)
Joo ei taida olla maalimassa noita paljon jäljellä eikä uutenakaan ollut mikään myyntilistojen ykkönen. En oo ainakaan ite löytänyt mistään netistä vielä kuvaa vastaavasta laitteesta. Euromallista löytyy sentään muutamia kuvia ja oikeen saksalainen merkkikerhokin.
Jep mutta projekti starttailee pikkuhiljaa ja tällä hetkellä on jo hieman keulaa purettu. Tarkoituksena olisi tehdä talven aikana yleissilmäys auton kuntoon ja kaikki ruosteet pitäisi saada pois ja laittaa suojaukset kuntoon. Samalla putsataan/kiillotellaan osat mitä irrotellaan javaihdetaan ruuvit/tiivisteet uusiin jos tarvetta.
Sen verran piti kokeilla että pitihän alle laittaa 15" BBS:t (3 golf gtd:n alkup) joilla ens kesänä varmaan ajellan. Museoinnin jälkeenhän niitä ei varmaan enää saa käyttää mutta se on sen ajan murheita sitten.
Jep mutta projekti starttailee pikkuhiljaa ja tällä hetkellä on jo hieman keulaa purettu. Tarkoituksena olisi tehdä talven aikana yleissilmäys auton kuntoon ja kaikki ruosteet pitäisi saada pois ja laittaa suojaukset kuntoon. Samalla putsataan/kiillotellaan osat mitä irrotellaan javaihdetaan ruuvit/tiivisteet uusiin jos tarvetta.
Sen verran piti kokeilla että pitihän alle laittaa 15" BBS:t (3 golf gtd:n alkup) joilla ens kesänä varmaan ajellan. Museoinnin jälkeenhän niitä ei varmaan enää saa käyttää mutta se on sen ajan murheita sitten.
Viimeksi muokannut golf gtd, 18.6.2008 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielenkiintoinen auto. Itse olen nykyään lämmennyt VAG-konsernin tuotteissa lähinnä näihin yli 25 vuotta vanhoihin vesijäähdytteisiin.
Tuo Audi taitaa tosiaankin olla keulasta b-pilariin asti Passatin kanssa melkein sama auto, tai ainakin sillä tapaa että osat ovat keskenään vaihtokelpoisia. Multa löytyy mm. Passat TS:n ratti joka on samanlainen kuin tuossa Audissa, samoin keskikonsoli.
Hienoa että tällainen kapistus museoidaan. Jos sulta löytyy jotain osia (lähinnä kori / sisusta) joita olet valmis myymään, niin ilmoittele...
Tuo Audi taitaa tosiaankin olla keulasta b-pilariin asti Passatin kanssa melkein sama auto, tai ainakin sillä tapaa että osat ovat keskenään vaihtokelpoisia. Multa löytyy mm. Passat TS:n ratti joka on samanlainen kuin tuossa Audissa, samoin keskikonsoli.
Hienoa että tällainen kapistus museoidaan. Jos sulta löytyy jotain osia (lähinnä kori / sisusta) joita olet valmis myymään, niin ilmoittele...
On kyllä hieno peli itekkin olen noihin jotenkin ihastunut. Jos tämä auto päätyy museorekisteriin niin ite yrittäisin käyttää sitä aikakauden viritysosa pykälää hyväkseen, jotta siitä saisi todella asiallisen näköisen.
Pari norjalaista:
Audi 80 GT -75
Passat TS
Pari norjalaista:
Audi 80 GT -75
Passat TS
Jos tämä auto päätyy museorekisteriin niin ite yrittäisin käyttää sitä aikakauden viritysosa pykälää hyväkseen, jotta siitä saisi todella asiallisen näköisen.
Hmm, siis mikä pykälä?? Nyt alko todella kiinnostaa. Mitä osia saa vaihtaa ja saako tekniikkaakin virittää?
Ilmeisemmin sama auto seisoskeli Viikissä vuos, puoltoista sitten
Joo Hesassa päin se on tainnu olla viime kesään asti.
Tuo Audi taitaa tosiaankin olla keulasta b-pilariin asti Passatin kanssa melkein sama auto, tai ainakin sillä tapaa että osat ovat keskenään vaihtokelpoisia. Multa löytyy mm. Passat TS:n ratti joka on samanlainen kuin tuossa Audissa, samoin keskikonsoli.
Hienoa että tällainen kapistus museoidaan. Jos sulta löytyy jotain osia (lähinnä kori / sisusta) joita olet valmis myymään, niin ilmoittele...
Näyttäis että keskikonsolissa on jotain eroa? Mutta tarvii ilmotella jos jotain ylimäärästä tulee. Mulla on kans nyt varaosien haalintavaihe menossa.
Oman aikakauden lisävarusteita saa olla asennettuna, eikai se tässä muuta tarkoita. Melkoisia henkimaailman asioita tuntuu olevan museoinnit, kaikki vaikuttaa kuun asennosta lähtien. MR-leimalle tyrkytettävän auton yleisyys ja tarkastajan vaimon mielialat =P
Ota suoraan yhteyttä oman alueesi tarkastajaan, ainahan sitä voi käydä käydä näyttämässä ja kyselemässä.
Ota suoraan yhteyttä oman alueesi tarkastajaan, ainahan sitä voi käydä käydä näyttämässä ja kyselemässä.
Helpoiten tuo viritysosa asia menee niin, että sulla on sen aikakauden virityspalikka kataloogi mistä voit näyttää jotain palikoita löytyneen. Tekniikkaakin saa virittää jos on vaikka ollut tarjolla joku viri paketti. Mineissä ainankin on tuommoisia leimattu jonkin verran.
Se että miten sitten mielletään 70 luvun 13" vanteet mille nyt laiteaan 175/50 kumipäälle on kysymys erikseen.
Se että miten sitten mielletään 70 luvun 13" vanteet mille nyt laiteaan 175/50 kumipäälle on kysymys erikseen.
Lisäsin tuonne ekaan viestiin tämänhetkisen puute/ostoslistan. Päivittelen sitä kun jotain löytyy. Ilmotelkaahan jos on tietoa kyseisistä osista.
Puutelistaa/ostoslistaa: Vinkatkaa jos tiedätte mistä vois löytyä.
- Ehjä kumi vaihdekepin ympärille (oiskohan jossain uudemmassa mallissa samanlainen?)
- Fox-merkki kuskinpuolen lokasuojaan. (kuvissa näkyy malli)
- Ohjekirja (suomenkielinen Audi 80)
- Maski (jos löytäisi täysin ehjän niin olis hyvä)
- Lisävarusteita (tarjotkaa jos on jotain 70-lukusta mikä vois mennä museoinnista läpi)
- Tankin luukku, suora (ykköskoppasen passatinkin varmaan käy)
- Kotelo ratin vasemmalle puolelle kojelautaan, musta ja ehjä
- Lasinpesunestesäiliön korkki, punanen
- Sadeveden ohjausmuovi konehuoneeseen pellin reikien kohdalle, ehjä
- Originaalit matot jalkatilaan
- Varaosa-auto
- Pisteosia varalle
Melkoisia henkimaailman asioita tuntuu olevan museoinnit,
Hieno auto on hieno on se museoleimattu tai ei. Museoleima sen sijaan ei takaa yhtään mitään. Jopa hävyttömän huonokuntosia miinoja näkee joskus museoleimattuna.
Auton voi entisöidä museoleimaamattakin. Ei ne museoleiman hyödyt niin merkittäviä ole. Silloin voi autosta tehdä sellaisen kuin itse tykkää, eikä tartte miettiä mitä mieltä joku museotarkastaja on siitä.
Tuo Audi on hieno, ja olisi todella sääli jos joku sen totaalisesti pilaisi. Mutta onko se niin harvinainen, että kukaan tulisi hirttämään vaikka sitä ei aivan orjallisesti entisöisikään. Mä luulen että ottaisin riskin ja ...... Pieni madallus, sopivat retrovanteet, yms..... NAM.
Tuo Audi on hieno, ja olisi todella sääli jos joku sen totaalisesti pilaisi. Mutta onko se niin harvinainen, että kukaan tulisi hirttämään vaikka sitä ei aivan orjallisesti entisöisikään. Mä luulen että ottaisin riskin ja ...... Pieni madallus, sopivat retrovanteet, yms..... NAM.
Juu no lisävarusteena on saanu myös bilsteinin alustaa joten sellanen saattais olla tuohon hyvä. Ja kai sitä 70-luvullaki on ollu yli 13 tuumasia vanteita. Tosin tarvii nyt ensin käydä kuitenkin tarkastajan kanssa juttelemassa mitä mieltä se tuosta vekottimesta on. Ainakin nyt vielä on museointi mielessä mutta katotaan tuleeko tyrmäys idealle.
Viimeksi muokannut golf gtd, 23.11.2007 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo K kirjoitti:Museoleima sen sijaan ei takaa yhtään mitään. Jopa hävyttömän huonokuntosia miinoja näkee joskus museoleimattuna.
No eihän se museoleima valitettavasti mitään takaa, varsinkin jos autoa on menty muuttamaan museorekisteröinnin jälkeen. Nuo M-alkuiset kilvet saisi kyllä imho ottaa vuosikatsastuksessa surutta pois, jos tulee selkeästi muutettuja kiesejä näytille. Eräskin jossain autolehdessä esitelty M-rekkarein varustettu vanha Mersu kompressoriahdetulla jenkkiveekasilla pisti kyllä allekirjoittaneen näkemään punaista.
Alusta- ja vannemuutokset ei mielestäni ole vielä raiskausta, varsinkaan jos vannevalinnan tekee auton henkeen sopivasti. Autonhan voi vielä palauttaa ennalleen helposti. Itsekin ajattelin säästää kaikki aluperäiset osat ja haussa on mm. toinen sisusta verhoiltavaksi, jotta alkuperäinen säilyy. Tuohon Foxiin verrattuna ykköskoppanen passatti on tosin jopa yleinen auto, ja kun täällä Kemissäkin on yks reilu 40tkm ajettu '73 passatti niin en ainakaan itse koe pilaavani mitään kansallisaarretta pienellä "retrotuunauksella" ;)
^Mulla on tollaset ATS Classicit, ilmeisesti vielä aidot 70 tai 80 lukulaiset (koska niitä nyt on alunperin tehty?), ei uustuotantoa. Takavanteet 8" leveät, kuten tuossa kuvassakin ;-) Tulee vaan takavanne melkolailla ulos ja tuossa Norjalaisen passatissa onkin mk1 golffin kaaret takana.
Linkki vanteisiin.
Linkki vanteisiin.
Kyllä, passattiin tulevat sitten aikanaan nuo vanteet.
Audi 80/Fox ja passat typ32 harrastajille pari linkkiä, varmasti on apua ja mielenkiintoista materiaalia:
http://www.dog.mp3equipped.com/ - hyvä foorumi, myös quantum ja Audi 4000. Kannattaa ehdottomasti rekisteröityä!
http://www.passatclassic.de/ - foorumi typ32 ja 32B passateille, Saksaksi :(
http://www.audi80gtgteclub.de/ - Saksaa, myös linkeistä löytyy monenlaista
http://www.hpdopassat.com.br/ - Brasilialainen passattisivu. Brasiliassa tuota Passatin typ32-koppaa on tehty 80-luvun lopulle asti, mutta alkupään mallit ovat melko samanlaisia kuin täällä euroopassa.
Onhan nuita sivuja, mutta tässä nyt aluksi.
Audi 80/Fox ja passat typ32 harrastajille pari linkkiä, varmasti on apua ja mielenkiintoista materiaalia:
http://www.dog.mp3equipped.com/ - hyvä foorumi, myös quantum ja Audi 4000. Kannattaa ehdottomasti rekisteröityä!
http://www.passatclassic.de/ - foorumi typ32 ja 32B passateille, Saksaksi :(
http://www.audi80gtgteclub.de/ - Saksaa, myös linkeistä löytyy monenlaista
http://www.hpdopassat.com.br/ - Brasilialainen passattisivu. Brasiliassa tuota Passatin typ32-koppaa on tehty 80-luvun lopulle asti, mutta alkupään mallit ovat melko samanlaisia kuin täällä euroopassa.
Onhan nuita sivuja, mutta tässä nyt aluksi.
Auto seisoo kiireitten takia tallilla mutta sen verran on edistytty että historiaa on otettu jonkin verran selville. Tuo Gti malli on näemmä ollut 4000 kappaleen erikoiserä joka siis on vain jenkeissä ollut myynnissä. Sekin selvisi että auto on ostettu Rusnak nimisestä liikkeestä Californian Pasadenasta ja liike on edelleen olemassa.
Kaivoin myös lehtiarkistoja josta löytyi useita juttuja Audin 80:stä
http://kuvablogi.com/nayta/784970/
Tiedoksi 80:stä kiinnostuneille niin juttuja löytyy ainakin seuraavia:
TM 13/1972 Audi 80 ensikoeajo
TM 1/1973 Audi 80 S koeajo
TM 4/1976 Germaanisporttitesti, Golf Gti, 80 Gte, Escort RS 2000 ja Kadett Gt/e
TM 24/1976 Audi 80 GLS
Tuulilasi 12/1976 Audi 80 GLS
Mobilisti 2/2007 Audi 80 ja Passat ykköskopat (edit)
Löysin myös testin, originaalit esitteet ja korjausoppaan jenkkilästä ja yllättävän nopeasti ne postin kautta tulee. http://kuvablogi.com/nayta/784971/
Ja toinenkin samanlainen projekti löyty kun käyttikin googlen sijaan altavistaa. Kuvissa on seassa muitakin kuvia mutta onhan sentään muitakin Gti-Foxeja säilyny.
http://pictureposter.audiworld.com/users/61281.phtml
Ja muutama muu hyvä linkki:
http://www.gpab.net/jerrys_audi/ Tietoa Foxeista
http://forums.vwvortex.com/zerothread?i ... amp;page=1 Turbo Fox
http://www.kaleu-koch.de/4579.html Audi historiaa
http://www.audistory.24max.de/old1/html/eb1.htm Audi historiaa
http://www.futrellautowerks.com/crxfox.htm 1975 Fox entisöintiä
Kaivoin myös lehtiarkistoja josta löytyi useita juttuja Audin 80:stä
http://kuvablogi.com/nayta/784970/
Tiedoksi 80:stä kiinnostuneille niin juttuja löytyy ainakin seuraavia:
TM 13/1972 Audi 80 ensikoeajo
TM 1/1973 Audi 80 S koeajo
TM 4/1976 Germaanisporttitesti, Golf Gti, 80 Gte, Escort RS 2000 ja Kadett Gt/e
TM 24/1976 Audi 80 GLS
Tuulilasi 12/1976 Audi 80 GLS
Mobilisti 2/2007 Audi 80 ja Passat ykköskopat (edit)
Löysin myös testin, originaalit esitteet ja korjausoppaan jenkkilästä ja yllättävän nopeasti ne postin kautta tulee. http://kuvablogi.com/nayta/784971/
Ja toinenkin samanlainen projekti löyty kun käyttikin googlen sijaan altavistaa. Kuvissa on seassa muitakin kuvia mutta onhan sentään muitakin Gti-Foxeja säilyny.
http://pictureposter.audiworld.com/users/61281.phtml
Ja muutama muu hyvä linkki:
http://www.gpab.net/jerrys_audi/ Tietoa Foxeista
http://forums.vwvortex.com/zerothread?i ... amp;page=1 Turbo Fox
http://www.kaleu-koch.de/4579.html Audi historiaa
http://www.audistory.24max.de/old1/html/eb1.htm Audi historiaa
http://www.futrellautowerks.com/crxfox.htm 1975 Fox entisöintiä
Viimeksi muokannut golf gtd, 29.11.2007 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mobilistissa 2/2007 on juttu Audi 80:stä / Passatista, kannattaa tutustua.
Lähetin kerran Audille tiedustelun jos ne vaikka tietäisi jotain tuon oman satasen alkuvaiheista, ja muustakin aiheeseen liittyvästä. Ei tullut vastausta. Pitäisi joskus vaikka soittaa ja kysellä. Saksassa oli joku harrastaja saanut kyselyihinsä tiedot auton valmistusajankohdasta, määränpäästä, yms ja nivaskan alkuperäisiä esitteitä.
Ite tilasin tuolta Audi Classic Partsin kautta jotkut alatukivarret mitä ei meinannut muualta löytyä. Maksu etukäteen ja kaikki meni ok.
Sekin selvisi että auto on ostettu Rusnak nimisestä liikkeestä Californian Pasadenasta ja liike on edelleen olemassa.
Lähetin kerran Audille tiedustelun jos ne vaikka tietäisi jotain tuon oman satasen alkuvaiheista, ja muustakin aiheeseen liittyvästä. Ei tullut vastausta. Pitäisi joskus vaikka soittaa ja kysellä. Saksassa oli joku harrastaja saanut kyselyihinsä tiedot auton valmistusajankohdasta, määränpäästä, yms ja nivaskan alkuperäisiä esitteitä.
Ite tilasin tuolta Audi Classic Partsin kautta jotkut alatukivarret mitä ei meinannut muualta löytyä. Maksu etukäteen ja kaikki meni ok.
Lähetin kerran Audille tiedustelun jos ne vaikka tietäisi jotain tuon oman satasen alkuvaiheista
Haa!! Täytyypä kirjotella enklantia tonne Californiaan jos siellä olis jotain tietoja autosta. Tulipa hyvä että tuli ostettua jenkkimalli nimittäin pakostakin paranee huono englannin osaaminen ku ebaytä ja muita juttuja lueskelee.
Antoisia hetkiä auton parissa...
Kiitoksia. Mukava pistää autoa kuntoon kun saa positiivista palautetta.
Nyt on lokasuojatkin purettu ja konehuone pesty. Aika paljonhan sieltä löyty ruostetta mutta ei yhtään mätää. Pelkkää pintaruostetta mutta sitä oli sitäkin enemmän. Ai että ku ton ois suolakylpyyn pistäny ajoo ni ei ois kopasta kohta mitään jälellä. Mutta pistän kuvia myöhemmin.
Viimeksi muokannut golf gtd, 1.12.2007 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin eli homma etenee pikkuhiljaa.Lokarit on purettu ja pintaruostetta riittää. Mitenkähän noita kannattaa lähteä korjailemaan niin että tulos olisi "ikuinen". Eli mätää noissa tosiaan ei oo mutta pintaruosteta riittä. Pitääkö nuo puhaltaa vai onko muita ideoita? Jotain kuulin että jollain fosforihapolla tms vois pintaruosteet saada helposti pois mutta mitä suosittelette? Niin ja tuossa lokarissa ei oo sitten mitään ruosteenestoainetta vaikka siltä näyttää vaan se on ihan ruosteenruskea...
http://kuvablogi.com/nayta/789261/
http://kuvablogi.com/nayta/789262/
http://kuvablogi.com/nayta/789265/
Ja konehuone tuli pestyä, varmaan eka kerta kun tämä tapahtu.
http://kuvablogi.com/nayta/789263/
Lasinpesunesteenä on myös käytetty vettä, ainakin mähmän määrästä päätellen. Ja kuvassa ei oo sitten läheskään kaikki.
http://kuvablogi.com/nayta/789267/
Ja tässä kuva takapenkeistä kun ei oo aikasemmin tullu laitettua.
http://kuvablogi.com/nayta/789269/
Mutta tärkeemmät asiat eli autosta löytyi tuommoinen osa, mikähän se on?
http://kuvablogi.com/nayta/789268/
Ja tällaiset osat ehjinä ovat mm. hakusessa, eli pesunestekorkki
http://kuvablogi.com/nayta/789264/
vedenohjausmuovi
http://kuvablogi.com/nayta/789270/
ja maskin vasen laita
http://kuvablogi.com/nayta/789266/
http://kuvablogi.com/nayta/789261/
http://kuvablogi.com/nayta/789262/
http://kuvablogi.com/nayta/789265/
Ja konehuone tuli pestyä, varmaan eka kerta kun tämä tapahtu.
http://kuvablogi.com/nayta/789263/
Lasinpesunesteenä on myös käytetty vettä, ainakin mähmän määrästä päätellen. Ja kuvassa ei oo sitten läheskään kaikki.
http://kuvablogi.com/nayta/789267/
Ja tässä kuva takapenkeistä kun ei oo aikasemmin tullu laitettua.
http://kuvablogi.com/nayta/789269/
Mutta tärkeemmät asiat eli autosta löytyi tuommoinen osa, mikähän se on?
http://kuvablogi.com/nayta/789268/
Ja tällaiset osat ehjinä ovat mm. hakusessa, eli pesunestekorkki
http://kuvablogi.com/nayta/789264/
vedenohjausmuovi
http://kuvablogi.com/nayta/789270/
ja maskin vasen laita
http://kuvablogi.com/nayta/789266/
Lokasuojaa ei missään nimessä kannata hiekkapuhaltaa. Puhdasta kyllä tulee, mutta muodotkin häviää samalla... Itsellä on samanlainen homma edessä Plymouthin lokasuojan kanssa, pintaruostetta on riittävästi molemmilla puolilla. Fosforihappo vaikuttaa pätevälle konstille, jättää jonkinlaisen suojankin jälkeensä.
Tuo läppä tulee vänkärin puolelle maskin taakse, ompi jonkinlainen talviasento ilmanotolle.
Tuo läppä tulee vänkärin puolelle maskin taakse, ompi jonkinlainen talviasento ilmanotolle.
Juu ilmanoton talviasento on, huomasin itsekin omasta passatista vasta kun irroitin maskin. Se on sitä "Vorsprung durch technik" :)
Historia on merkittävä osa tämän ikäistä autoa, itsellänikin on passatista iso nippu dokumentteja aina 70-luvun öljynvaihtokuiteista alkuperäisiä ostokuitteja ym. myöten, lisäksi "myynninedistämismateriaali" joka on tarkoitettu vain Volkswagenwerk AG:n sisäiseen käyttöön. Sisältää kolme itseopiskeluvihkoa passatin tekniikasta, passatin kilpailijat teknisine tietoineen ja heikouksineen/vahvuuksineen (mm. taunuksessa jalalla pumpattava ikkunanpesin), postikortteja ym.
Historia on merkittävä osa tämän ikäistä autoa, itsellänikin on passatista iso nippu dokumentteja aina 70-luvun öljynvaihtokuiteista alkuperäisiä ostokuitteja ym. myöten, lisäksi "myynninedistämismateriaali" joka on tarkoitettu vain Volkswagenwerk AG:n sisäiseen käyttöön. Sisältää kolme itseopiskeluvihkoa passatin tekniikasta, passatin kilpailijat teknisine tietoineen ja heikouksineen/vahvuuksineen (mm. taunuksessa jalalla pumpattava ikkunanpesin), postikortteja ym.
On tarkoitus olla siellä myös kesällä. Tuo läppä on sellainen että sen voi liu'uttaa ilmanoton eteen talveksi, ja kesäksi vetää sen toiseen reunaan siten että nuo kaksi läppää on tavallaan päällekäin eivätkä siten vie kovin isoa tilaa. Suora lainaus ohjekirjasta:
Moottoritilan raitisilmaluisti
Moottoritilassa - ajosuuntaan nähden auton oikealla puolella - on jäähdyttimen säleikössä raitisilmaluisti, joka liikkuu vaakasuorassa edestakaisin. Kun ilmansuodattimen imuletkun asentoa vuodenajan mukaan muutetaan, säädetään myös raitisilmaluisti.
Talviasento - Luisti oikealla (valonheittimen puolella)
Kesäasento - Luisti vasemmalla (jäähdyttimen puolella)
No niin, sain pelastettua paalikuormasta varaosa-autoksi vuosimallin 1974 Audi 80 Gt:n. Saa nyt nähä mitä sille sitten loppujen lopuksi käy mutta saa nyt ainakin luvan seistä toistaseks tallin pihassa. Auto on suht kovia kokenut ja käväissyt peltoautonakin mutta saattaisi olla vielä mahdollisuus pistää ajokuntoon toisella tekniikalla niin ei nyt passaa purkaa palasiks sitä. Autossa on käynyt myös joskus varkaita ja osa gt:n pisteosista puuttuu. Alla pari huonoa kuvaa. Keulakuvassa näkyy myös paikallaan sellainen ilmanoton talviasentolätkä mistä ylempänä on juttua.
http://kuvablogi.com/nayta/811611/
http://kuvablogi.com/nayta/811612/
http://kuvablogi.com/nayta/811613/
http://kuvablogi.com/nayta/811614/
Löysin Biltemasta sitä fosforihappoa, mutta kun avasin purkin niin sehän olikin jotain hyytelöä, happoa n.10%. Eipä se nyt ihan niin hyvin toiminu ku kuvittelin, tosin purkissa lukee että teho heikentyy selvästi alle 15 asteessa ja en sitte tiiä paljonko tallilla loppujen lopuks on lämmintä. Alla on kuitenkin kuva pakoputken pätkästä jossa oli happoa n.24 tuntia vaikuttamassa yhdellä kohdalla. On siinä sentään jotain tapahtunut.
Tässä happo on vaikuttanut 24 h http://kuvablogi.com/nayta/811642/
Tässä sama pestynä ja kuivattuna http://kuvablogi.com/nayta/811643/
Aloittelin myös rusteen poistoa rungosta lokasuojien alta ihan teräsharja/lasta/meisseli-vehkeillä ja kyllähän sieltä alta ihan peltiä löytyy. Tarvii varmaan kokeilla viimeistelyä vielä sillä hapolla sitten.
http://kuvablogi.com/nayta/811647/
http://kuvablogi.com/nayta/811648/
http://kuvablogi.com/nayta/811649/
Ja sitten jos on tietoa mistä autosta löytäisin Foxiin sopivan penkin kallistuspyörän niin olisi hienoa. Jos jollain on myytävänä tai vinkkiä niin kertokaahan ihmeessä.
Eli tällaisen tai vaikka kaks tartteisin http://kuvablogi.com/nayta/811650/
Ja tähän se kuuluu http://kuvablogi.com/nayta/811651/
Sama juttu vaihdekepin kumin kanssa. Onkohan jossain uudemmassa vastaavaa. Osanumeroa en löytänyt.
http://kuvablogi.com/nayta/811653/
http://kuvablogi.com/nayta/811654/
http://kuvablogi.com/nayta/811611/
http://kuvablogi.com/nayta/811612/
http://kuvablogi.com/nayta/811613/
http://kuvablogi.com/nayta/811614/
Löysin Biltemasta sitä fosforihappoa, mutta kun avasin purkin niin sehän olikin jotain hyytelöä, happoa n.10%. Eipä se nyt ihan niin hyvin toiminu ku kuvittelin, tosin purkissa lukee että teho heikentyy selvästi alle 15 asteessa ja en sitte tiiä paljonko tallilla loppujen lopuks on lämmintä. Alla on kuitenkin kuva pakoputken pätkästä jossa oli happoa n.24 tuntia vaikuttamassa yhdellä kohdalla. On siinä sentään jotain tapahtunut.
Tässä happo on vaikuttanut 24 h http://kuvablogi.com/nayta/811642/
Tässä sama pestynä ja kuivattuna http://kuvablogi.com/nayta/811643/
Aloittelin myös rusteen poistoa rungosta lokasuojien alta ihan teräsharja/lasta/meisseli-vehkeillä ja kyllähän sieltä alta ihan peltiä löytyy. Tarvii varmaan kokeilla viimeistelyä vielä sillä hapolla sitten.
http://kuvablogi.com/nayta/811647/
http://kuvablogi.com/nayta/811648/
http://kuvablogi.com/nayta/811649/
Ja sitten jos on tietoa mistä autosta löytäisin Foxiin sopivan penkin kallistuspyörän niin olisi hienoa. Jos jollain on myytävänä tai vinkkiä niin kertokaahan ihmeessä.
Eli tällaisen tai vaikka kaks tartteisin http://kuvablogi.com/nayta/811650/
Ja tähän se kuuluu http://kuvablogi.com/nayta/811651/
Sama juttu vaihdekepin kumin kanssa. Onkohan jossain uudemmassa vastaavaa. Osanumeroa en löytänyt.
http://kuvablogi.com/nayta/811653/
http://kuvablogi.com/nayta/811654/
Jaa sepä olis kyllä hyvä. Oiskohan Passateiden penkeissä samanlaiset sivumuovitkin kun Audissa. Eli se mikä on siinä kallistuspyörän alla ja vastaava toisella puolella penkkiä? Sellaiset myös kiinnostaa varaosiks koska näyttää aika hepposilta ja kuskin puolelta se on poikki.
Auto on suht kovia kokenut ja käväissyt peltoautonakin mutta saattaisi olla vielä mahdollisuus pistää ajokuntoon toisella tekniikalla niin ei nyt passaa purkaa palasiks sitä.
Tämä menee nyt vähän ehkä OT:ksi mutta kuola alkoi valumaan kun näin tuon 80 GT:n, eli kannatan kyllä ehdottomasti sitä että sekin saatetaan takaisin ajokuntoon. Ja muutenkin seuraan mielenkiinnolla topikkia eli laitapa mahdollisimman paljon kuvia siitä miten 'Foksi' edistyy!
Olisko tuo sulake/relerasian kansi mahdollisesti myytävänä? Olis semmoiselle tarve omassa rojektissa....
En viitsi valitettavasti vielä myydä sitä. Tutkin näillä näkymin kesällä tuon GT:n kopan kunnon ja päätän sitten mikä sen tuomio on. Foxiin se kansi ei käy joten siihen projektiin en sitä tarvitse.
Toi kallistuspyörä näyttää muistikuvieni mukan samanlaiselta kun C2 100:ssa. En tosin pääse nyt sitä tarkistamaan. Eri väreissähän niitäkin sitten on, mutta tarvittaessa mustaksi on helppo maalata.
Ok. Eli siis luulisi löytyvän jostain 80-luvun vag-kulkineesta.
Tämä menee nyt vähän ehkä OT:ksi mutta kuola alkoi valumaan kun näin tuon 80 GT:n, eli kannatan kyllä ehdottomasti sitä että sekin saatetaan takaisin ajokuntoon. Ja muutenkin seuraan mielenkiinnolla topikkia eli laitapa mahdollisimman paljon kuvia siitä miten 'Foksi' edistyy!
Joo kyl mä oon kans sitä mieltä että toi pre-facelift gt on ehkä vielä foxia hienompi ja sen takia se oliskin hieno saada ajoon. Kyllähän siitä on villejä suunnitelmia käyny mielessä kun se on siinä kunnossa että museointiin olis älytön homma niin siitä vois tämmönen museohenkinenkin rakentaa oldschool tyyppisen härnäysvehkeen. Aikaa ja tallitilaa on kuitenki rajallisesti että tehään ny kuitenki yhtä kerrallaan ja tekemistä sen kanssa kyllä olis aika paljon. Näyttää noissa kuvissa paremmalta mitä oikeesti on.
OT: Saiskohan siihen muuten lain mukaan pistää 1.8 T tekniikan jos sen lastuttais siihen maksimitehoon mitä saa olla tai kävisköhän "heittämällä" paikalleen? 1588 on nykyset kuutiot ja 100 hv alunperin
Toi on vaan ihan sairaan makee toi norjalainen
Ja tässä Saksalainen 1.8 turbo
Kyllähän siitä on villejä suunnitelmia käyny mielessä kun se on siinä kunnossa että museointiin olis älytön homma niin siitä vois tämmönen museohenkinenkin rakentaa oldschool tyyppisen härnäysvehkeen.
Toi kuulostas kyä hyvältä. Rehti rottalaite jollain moternilla tekniikalla.
Saiskohan siihen muuten lain mukaan pistää 1.8 T tekniikan jos sen lastuttais siihen maksimitehoon mitä saa olla tai kävisköhän "heittämällä" paikalleen? 1588 on nykyset kuutiot ja 100 hv alunperin
Ei aiheuta tilanteita, eikä leimaan saaminen ole mikään ameriikan temppu. Tusailes ny vaa toi museolaite tallista kadulle, ni pääset toteuttamaan tota. Siinä sivussa voit pistää noi 1.8T rojut jo hankintaan. Tosin eihän sitäkään kannata millään orggis mandariiniahtimella tärvätä, vaan samantien isompaa ilmanpuristinta hankintaan pakosarjaainesten kera ;)
Tusailes ny vaa toi museolaite tallista kadulle, ni pääset toteuttamaan tota. Siinä sivussa voit pistää noi 1.8T rojut jo hankintaan.
Noni :)
Otetaa ny yks projekti kerrallaa.
Kävin tänää hakemassa eurokankaasta vähän vakosamettia että sais kuluman korjattua kuskin penkistä. No Eurokankaassa suositeltiin jotain ihme mattokankaita ku ei kuulemma kestä toi vakosametti siistinä. Ei meinannu mennä millää jakeluun että se on vähän niinku siitä tehtävä jos meinaa museokilvet saada...
Sinänsä aika jännä valinta kyllä audin insinööreiltä toi vakosametti ku eihän se voi kestää siistinä jos vaikka farkkuja käyttää. Ja aikakin on tehny siitä kyllä suht haperoa.
No mutta oliskos vinkkejä miten saan mustasta vakosametista haalistuneen näkösen. Ei ollu meinaa haalistunutta mustaa värivalikoimassa. :) Tarvii kyl vielä käyä jostain muualtaki kattomassa mutta vielä en oo sellasta hailakkaan vihreetä löytäny.
Onkohan mitään aineita olemassa. UV-valo taitaa olla hankala toteuttaa riittävässä määrin ja pestäkin saa kyllä varmaan monta kertaa. Mitenkähän esim kloriitti vaikuttais jos siinä jonkin aikaa käyttäis? Voipi kyllä olla että tää on väärä paikka kysellä mutta ainahan sitä voi yrittää ja otin kyllä semmosen palan että tarvii testailla eri systeemejä ensin.
Kloriitti voi olla liiankin valkaiseva. Mites fyysinen kulutus esim. jollain harjalla?
Joo niin mä vähän kans ounastelisin et saattaa kloriitilla mennä värit vaa valkosen suuntaan.
Ongelma on siis se että penkit on väriä lukuunottamatta lähes uutta vastaavassa kunnossa, mutta kuskin puolen selkänojan laidassa on reikä. Eli se kankaan pala pitäisi vaihtaa siistiin uuteen palaan. Fyysiselle kulutukselle ei ole tarvetta. Ongelma on löytää oikea sävy koska tuo sisusta ei oikein enää tunne väriä musta.
yks vaihtoehto mikä tuli mieleen että kiertelis kirpputoreja jos löytäis haalistuneet vakosamettihousut mutta se on vähän työläämpi homma. :)
No joo oishan sekin yks vaihtoehto. Kangas on vaan sen verran haurastunut että värjääminen esim pesukoneessa kuluttais varmaan kangasta aika lailla. Ainakin yritän kuitenkin vielä tehdä korjaukset niin että ajan patina näkyy ja mahdollisimman paljon alkuperäistä säilyttäen. Voishan sitä kyllä koittaa värjätä jotain vaaleampaa vakosamettia tuon sisustan nykyisen värityksen mukaan. Tarvii käyä joku päivä tutkimassa mistä värejä saa ja minkälaisia.
Noniin! Tämä projekti vähän joutui seisomaan muiden takia, mutta nyt saatiin taas homma käyntiin. Ruosteen poisto jatkui viikonloppuna lokasuojista, sekä niiden alta.
Kylkilistat ja muutkin listat on ollu tällaisilla kiinnikkeillä ja tuntuvat olevan aika heiveröisiä. Oliskos tietoa onko noita käytetty jossain uudemmassa vag-kulkineessa että vois käydä marmoritiskiltä hakemassa.
Minkälainen olis mielipide, että voiko tällaisen pinnan päälle maalata jollain happovärillä, vai saako nuo jämäruosteet jotenkin helposti pois? Sitruunahappoa mulla olis ja sitä tarvii varmaan kokeilla. Bilteman "fosforihappo" ei oikein pelannu ainakaan ku talvella kokeilin.
Kylkilistat ja muutkin listat on ollu tällaisilla kiinnikkeillä ja tuntuvat olevan aika heiveröisiä. Oliskos tietoa onko noita käytetty jossain uudemmassa vag-kulkineessa että vois käydä marmoritiskiltä hakemassa.
Minkälainen olis mielipide, että voiko tällaisen pinnan päälle maalata jollain happovärillä, vai saako nuo jämäruosteet jotenkin helposti pois? Sitruunahappoa mulla olis ja sitä tarvii varmaan kokeilla. Bilteman "fosforihappo" ei oikein pelannu ainakaan ku talvella kokeilin.
Viimeksi muokannut golf gtd, 18.6.2008 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olkaa huolellisia nuiden kiinnikkeiden ostamisen kans, niitä oli minun mielestä ainakin kahta, mahdollisesti jopa kolmea eri kokoa kun tuon keltaisen passatin kromilistoja purin. Mutta tuo oli mullekki positiivinen uutinen että nuita saa pussitolkulla suoraan Motonetistä.
Viimeksi muokannut Petri R., 16.6.2008 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olkaa huolellisia nuiden kiinnikkeiden ostamisen kans, niitä oli minun mielestä ainakin kahta, mahdollisesti jopa kolmea eri kokoa kun tuon keltaisen passatin kromilistoja purin. Mutta tuo oli mullekki ositiivinen uutinen että nuita saa pussitolkulla suoraan Motonetistä.
Joo se olis tietty hyvä ettei listat putoilis matkalle :) Mulla oli kans ainakin kahta eri kokoa ja isompi oli väriltään punanen ja tuo valkonen oli pienempi.
Mutta tuo oli mullekki positiivinen uutinen että nuita saa pussitolkulla suoraan Motonetistä.
Kävin hakemassa äsken pari pussillista noita kiinnikkeitä motonetista ja niitten numero on 47-1608. Olivat ihan samannäköisiä, kuin alkuperäiset ja niissä oli jopa pieni tiivisterengaskin mukana, jottei se hankaa maalia puhki. Hinta oli 6,50 € / 25 kpl pussi. Niin ja sieltä löytyi samasta hyllystä myös paljon muita kiinnikepusseja.
Samalla hommasin myös tulpat, suodattimet, jakohihnan, vesipumpun jne. Yllätys oli että hinnat on tosi halpoja. Toivottavasti ei tarkota sitä, että siellä on varaston tyhjennys menossa.
Minkälainen olis mielipide, että voiko tällaisen pinnan päälle maalata jollain happovärillä, vai saako nuo jämäruosteet jotenkin helposti pois?
Hyvä kysymys. Itse en kyllä uskaltais vetää mitään maalia tuohon ruosteen päälle. Jotain tolle olis tehtävä. Sähköinen elektrolyysiin perustuva ruosteen poisto/muunnin olis ainakin hellävarainen, mutta työläs ja hidas. Hiekkapuhallus olis nopee, mutta vähemmän hellävarainen. Varovasti tehtynä kyllä mahdollinen. Haposta ei ole kokemusta, mutta ehkäpä joku sitä kokeillut osaa kertoa siitä. Käsittääkseni siinä on tarkkaa, jotta saa kaiken hapon pestyä käsittelyn jälkeen pois. Vai ??
Sitruunahappo, hellävarainen ja luontoystävällinen. Toimii hyvin.
Kuinkas nopeasti tuo toimii ja vahingoittaako se maalia? Tarkoitus olisi toistaseksi tehdä vain lokasuojan sisäpuolelle käsittely, koska ulkopuoli on kohtuuhyvässä kunnossa ja auto on tarkoitus maalata ulkopuolelta vasta myöhemmin. Pitäis saada vaan pikaisesti ajokuntoon:).
Upotuskäsittelystä oon nähny ohjeita, mutta tässä tapauksessa se ei oikein taida toimia, saako siis mitään aikaan jos rätillä pitää jonkin aikaa osaa märkänä. Tarvinnee kuitenkin kokeilla.
Kävin kasailemassa auton sisustaa kesän ajoja varten. Autosta löytyi myös uusi varuste, nimittäin hanskalokerosta jo ostohetkellä löytyneelle releelle löytyi paikka ja kuten arvasin, niin se oli turvavyömuistuttimen rele. Yllärinä mukana tuli myös summeri joka soi jos ovi on auki ja avaimet on virtalukossa. Näppärää. Löysin myös ehjän vaihdekepin kumin ja se kävi suoraan paikalleen. En tiedä onko Polosta, vai mistä mutta se istui tosi hyvin.
Aloittelin myös huoltoa, ja vaihdoin tulpat. Siinä jäikin sitten tulpanhattu käteen, ja näköjään johdot on biltemasta... Poistin ruosteet ja laitoin hatun takasin, mutta tuo merkki häviää kyllä kokonaan tuosta autosta. Vaihdoin myös jännitteen säätäjän laturiin, joka myös vaihtui biltemalaisesta boschiin. Ilmanputsarin alta löytyi myös joku letku,joka oli irronnut putsarin kotelosta. Näillä toimilla auto kuitenkin tuntui käyvän vähän paremmin. En tiedä vielä mikä letku se on mutta kai sillä jokin virka on, olisko arvauksia? Se menee johonkin painekelloon, jonka alla on musta isohko metallisäiliö.Painekellolta menee letkut virranjakajalle ja ruiskulle.
Tästä letku oli irti
Tässä paikallaan
Letkun toinen pää
Toisesta kulmasta
Kokeilinpa uudestaan sitä bilteman ruosteenpoistajaa, joka on siis jotain geelimäistä 10% fosforihappoa. Se ei talvella toiminut tallilla, vaikka lämmittelin aluetta, mutta nyt testipalikkaan tuli lupaavanpi tulos, joten testailin sitä myös lokasuojiin. No juuri mitään se ei sitten saanu aikaan. Aine oli kuitenkin paikallaan n. 1,5 tuntia ja hieroin sitä koko ajan, vaikka ohjeessa sanottiin maksimiajaks tunti. Tiiä sit johtuko taas lämpötilasta, mutta paljon sitä meni ja vaan ihan olematon pintaruoste liukeni. Voihan sitäkin ominaisuutta tietysti johonkin käyttää. Maalia se ei vahingoita, että se on hyvä. Veikkaanpa, että öljyän nuo lokasuojat nyt ja ajelen kesän. Mietin sitten syksymmällä mitä niille pitäis tehä. Varmaan hiekkapuhaltaa.
Lokasuoja enne käsittelyä
Tässä aineet siveltynä
Käsittelyn jälkeen
Aloittelin myös huoltoa, ja vaihdoin tulpat. Siinä jäikin sitten tulpanhattu käteen, ja näköjään johdot on biltemasta... Poistin ruosteet ja laitoin hatun takasin, mutta tuo merkki häviää kyllä kokonaan tuosta autosta. Vaihdoin myös jännitteen säätäjän laturiin, joka myös vaihtui biltemalaisesta boschiin. Ilmanputsarin alta löytyi myös joku letku,joka oli irronnut putsarin kotelosta. Näillä toimilla auto kuitenkin tuntui käyvän vähän paremmin. En tiedä vielä mikä letku se on mutta kai sillä jokin virka on, olisko arvauksia? Se menee johonkin painekelloon, jonka alla on musta isohko metallisäiliö.Painekellolta menee letkut virranjakajalle ja ruiskulle.
Tästä letku oli irti
Tässä paikallaan
Letkun toinen pää
Toisesta kulmasta
Kokeilinpa uudestaan sitä bilteman ruosteenpoistajaa, joka on siis jotain geelimäistä 10% fosforihappoa. Se ei talvella toiminut tallilla, vaikka lämmittelin aluetta, mutta nyt testipalikkaan tuli lupaavanpi tulos, joten testailin sitä myös lokasuojiin. No juuri mitään se ei sitten saanu aikaan. Aine oli kuitenkin paikallaan n. 1,5 tuntia ja hieroin sitä koko ajan, vaikka ohjeessa sanottiin maksimiajaks tunti. Tiiä sit johtuko taas lämpötilasta, mutta paljon sitä meni ja vaan ihan olematon pintaruoste liukeni. Voihan sitäkin ominaisuutta tietysti johonkin käyttää. Maalia se ei vahingoita, että se on hyvä. Veikkaanpa, että öljyän nuo lokasuojat nyt ja ajelen kesän. Mietin sitten syksymmällä mitä niille pitäis tehä. Varmaan hiekkapuhaltaa.
Lokasuoja enne käsittelyä
Tässä aineet siveltynä
Käsittelyn jälkeen
Oon joskus johonkin toisarvoiseen kohteeseen pahimman pintaruosteen puhdistuksen jälkeen vetänyt mustaa mömmöä nimeltä Noverox. Ruoste on pysynyt kurissa sen alla melko hyvin. Suorastaan yllättävän hyvin. En kuitenkaan mitenkään haluu liputtaa ko. tuotetta ratkaisuna kaikkiin ruosteongelmiin, mutta ehkäpä sitä tässä voisi suositella ainakin väliaikaisena ratkaisuna ennen myöhemmin tapahtuvaa lopullista puhdistusta.
Öljyä en käyttäisi. Se ei välttämättä pysy siellä pitkään. Toisaalta, se saatta imeytyä huokosiin, josta sen saanti pois myöhemmin ennen maalausta taas saattaa olla painajainen. Toki, tää varmaan riippuu öljystä...
Öljyä en käyttäisi. Se ei välttämättä pysy siellä pitkään. Toisaalta, se saatta imeytyä huokosiin, josta sen saanti pois myöhemmin ennen maalausta taas saattaa olla painajainen. Toki, tää varmaan riippuu öljystä...
Tänään Audi sai uuden jakohihnan. Samalla huomasin että virranjakajaa pyörittävä ratas oli pykälän pielessä, kuvassa olevat merkit pitää olla kohdakkain. Se korjattiin, mutta ajoitukset on vielä tietysti säädettävä. Irrotin myös vesipumpun, joka olikin aikamoinen operaatio. Operaation jälkeen koko lattia oli auton alta märkä ja pumpun takia piti ottaa myös laturi pois tieltä. Myös syyläri oli tiellä, joten siirsin myös sitä, mutta ensin piti löysätä myös ilmastoinnin kennon kiinnitys. Kuulostaa pikkujutuilta, mutta kiinnijumiutuneet ruuvit on joksenkin hankalia availla tilassa johon työkalut ei mahdu. No, mutta huomenna taas jatketaan ropaamista.
Pumppu ei liikkunu oikein mihinkään suuntaan
Kiitti vinkistä. Tarviipa tutkia mömmö.
Pumppu ei liikkunu oikein mihinkään suuntaan
Oon joskus johonkin toisarvoiseen kohteeseen pahimman pintaruosteen puhdistuksen jälkeen vetänyt mustaa mömmöä nimeltä Noverox. Ruoste on pysynyt kurissa sen alla melko hyvin
Kiitti vinkistä. Tarviipa tutkia mömmö.
Älä vaan puhalluta lokasuojia hiekalla. Menevät piloille. Tollainen pintaruoste vaan pois mekaanisesti ja päälle esim. teollisuudessa käytetty ruostepohjamaali. Ja päälle pintamaali. Kestää kesäkäytössä varmasti niin pitkään kuin bensaa on yleisesti saatavilla.
Joo taidanpa käyttää aikaa niiden hiontaan vielä. Sain työmaan metallimiehiltä vinkkiä, että sinkkiepoksin voi pistää pienen ruosteen päälle ja siihen vielä pintamaali. Tuo sinkkiepoksi vastaa melkein galvanointia, joten luulis kestävän. Ferrex on kuulemma kanssa yleisesti käytetty maali, mutta se on ykskomponenttimaali.
Motonetissä on myynnissä CRC:n ruosteenpoistajaa jossa oli muistaakseni jotain lähes 40% fosforihappoa. Eri laimennussuhteet erilaisille ruosteille. Kaveri kokeili sitä ja sanoi toimivaksi aineeksi...
Jaa. Ostin sieltä Annitrol-merkkisen pullon. Sen pitäis olla vahvempaa, mutta täytyy kokeilla sitä nyt seuraavaks. Kattellaan CRC-hylly sit sen jälkee :)
Eikös se pysäytä sen ja syövytä tavallaan pois ja muodostaa pintaan fosfaattikerroksen johon käsittääkseni voi suoraan vetää pohjamaalin pintaan. Ruoste muuttuu mustaksi.
Kyllä sen pitäisi liuottaa se ruoste kokonaan irti. Tuolla on aineesta speksejä. Toivottavasti pelaa.
http://www.sealco.fi/arch/Tekniset/Dini ... nitrol.pdf
Hetki on menny taas päivittelyistä, joten päivitellään taas vähän.
Löysin ajan henkeen sopivaa "tuning-kamaa" sillä sukulaismiehen kätköistä löytyi ”subbari” vuosimallia 6/77. Tomivuutta en vielä tiedä, mutta pakkohan se on asentaa Audiin.Mukana oli 50 gr painava "vahvistinosa", asennusohjeet ja Hi-Tec paperikartiokaiutin. Käytännössä sillä kaiuttimella ei varmaan tee mitään, mutta niitähän saa kaupasta uusia. Sain myös vinkkiä SAHK:n foorumin kautta Fox-merkistä lokasuojaan, alkuperäisistä avainaihioista ja mahdollisesti alkuperäsistä jenkki-sivuvaloista varalle. Tarvii käydä joku päivä katsomassa.
Putsasin vesipumpun kotelon suurinpiirtein ja asensin uuden pumppuosan. Sain myös ensimmäisen pultin katkeamaan. Hyväksi konstiksi avaamiseen osoittautui ylikokoisen mutterin hitsaaminen jäljelle jääneen pultinpätkän päähän. Vaihdoin tiivisteet ja pultit uusiin. Kasailin moottoria ja sain sen myös käyntiin. Vaihdoin kaikki lemmarit ja pultit uusiin ja samalla vaihtui myös laturin hihna. Käytin koneen kuumaksi, niin sehän vuoti tietysti nestettä. Onneksi oli vain vesipumpun kyljestä letkun klemmari löysällä.
Tänään oli vuorossa sytkän ajoituksen säätöä. Vauhtipyörässä oli erilaiset merkit, mitä neljän eri korkausoppaan mukaan pitäis olla, joten homma vähän venyi, tai oikeastaan tyssäsi. Koneesta löytyi Punainen läiskä, joka vaihtui välissä keltaiseksi (Alla). Korjausoppaan mukaan sieltä pitäisi löytyä numeroita ja viivoja. Mieleen tulee kaks asiaa, että ajotuksen pitäisi olla värien välissä kohdallaan, tai sitten se heittää nyt paljon, kun hammaspyörä oli pykälän pielessä ennen jakohihnan vaihtoa. Osaisko joku neuvoa?? Auto käy mielestäni normaalisti.
Löysin ajan henkeen sopivaa "tuning-kamaa" sillä sukulaismiehen kätköistä löytyi ”subbari” vuosimallia 6/77. Tomivuutta en vielä tiedä, mutta pakkohan se on asentaa Audiin.Mukana oli 50 gr painava "vahvistinosa", asennusohjeet ja Hi-Tec paperikartiokaiutin. Käytännössä sillä kaiuttimella ei varmaan tee mitään, mutta niitähän saa kaupasta uusia. Sain myös vinkkiä SAHK:n foorumin kautta Fox-merkistä lokasuojaan, alkuperäisistä avainaihioista ja mahdollisesti alkuperäsistä jenkki-sivuvaloista varalle. Tarvii käydä joku päivä katsomassa.
Putsasin vesipumpun kotelon suurinpiirtein ja asensin uuden pumppuosan. Sain myös ensimmäisen pultin katkeamaan. Hyväksi konstiksi avaamiseen osoittautui ylikokoisen mutterin hitsaaminen jäljelle jääneen pultinpätkän päähän. Vaihdoin tiivisteet ja pultit uusiin. Kasailin moottoria ja sain sen myös käyntiin. Vaihdoin kaikki lemmarit ja pultit uusiin ja samalla vaihtui myös laturin hihna. Käytin koneen kuumaksi, niin sehän vuoti tietysti nestettä. Onneksi oli vain vesipumpun kyljestä letkun klemmari löysällä.
Tänään oli vuorossa sytkän ajoituksen säätöä. Vauhtipyörässä oli erilaiset merkit, mitä neljän eri korkausoppaan mukaan pitäis olla, joten homma vähän venyi, tai oikeastaan tyssäsi. Koneesta löytyi Punainen läiskä, joka vaihtui välissä keltaiseksi (Alla). Korjausoppaan mukaan sieltä pitäisi löytyä numeroita ja viivoja. Mieleen tulee kaks asiaa, että ajotuksen pitäisi olla värien välissä kohdallaan, tai sitten se heittää nyt paljon, kun hammaspyörä oli pykälän pielessä ennen jakohihnan vaihtoa. Osaisko joku neuvoa?? Auto käy mielestäni normaalisti.
Kertokaas mitä ruosteelle tapahtuu tuon Annitrolin tai vastaavan sivelyn jälkeen. Estääkö se ruosteen leviämisen sen jälkeen? Tuleeko sen päälle sitten pohjamaali jne jne...
Saattaa olla että itsellekin tulee tarve tuolle kun A3:n ruostuvaa oven alareunaa täytyy alkaa tutkimaan.
Tänään kokeilin sitä Annitrol-ruosteenpoistoainetta lokasuojiin ja se osoittautui ihan hyväksi aineeksi. Pintaruoste lähtee pyyhkäisemällä ja kun antaa pitempään (n. 2-4h) vaikuttaa ja hankailee välillä, niin se irtoaa pikkuhiljaa ja pellin saa ihan paljaaksi. Levittelin sitä pensselillä niin että pidin pellin koko ajan märkänä. Ruoste tavallaan liukenee siihen aineeseen ja sen voi sitten pestä vedellä pois. 3/4 litra meni, mutta paljon helpommin se käy kun hinkkaamalla. Pistän kuvia kun kerkeen.
Nostalgisen Lucas-audio vahvistimen muistan itsekin nähneeni veljeni autossa. Ei kuitenkaan välttämättä mitään OEM-kamaa, noilla buustereillahan lähinnä sai sen aikaisen vaatimattoman tehoisen (mutta suhteellisen puhtaan) radion äänen kuulostamaan kovaääniseltä möykältä.
Tuo on oikeastaan aika odotettavaa, ettei se ihan nykyvehkeitten tasoa ole. :) Mutta tarkotus onkin pitää vekotin ajan hengen mukaisena. Tarvii kuitenkin kokeilla sitä tässä joku päivä. Ees toimivuudesta ei oo vielä tietoa.
Juu, siihen aikaan ei ollut niin väliä äänenlaadulla, kunhan sitä tuli riittävästi. Fysiikan lait olivat kovasti vastaan, kun tuon ajan autoihin viriteltiin äänentoistoa. Kyllä tuossa lucasissa ajan henki tosiaankin ruumiillistuu mitä suurimmassa määrin, taitaa jopa olla ihan ensimmäisiä ns. boostereita. Tuon jälkeen tulivat boosterien mukaan monialueiset taajuuskorjaimet, mm. Knutsson.
Tällainen auto oliskin helppo "pilata" jollain uudella joulukuusisoittimella. Hienoja nuo vanhat laitteet, mulla on kans kaks alkuperäistä soitinta passattiin joista toinen pelkkä monoradio ja toisessa on kasettisoitin. Ajattelin sitten joskus äänittää kasetille 70-luvun hittejä :)
Nuo erilliset taajuuskorjaimet oli arkipäivää vielä minunki teiniautoiluvuosina vajaa 10 vuotta takaperin, joskaan ne ei ollu aivan nuin nostalgisen näkösiä.
Nuo erilliset taajuuskorjaimet oli arkipäivää vielä minunki teiniautoiluvuosina vajaa 10 vuotta takaperin, joskaan ne ei ollu aivan nuin nostalgisen näkösiä.
Tänään kokeilin sitä Annitrol-ruosteenpoistoainetta lokasuojiin ja se osoittautui ihan hyväksi aineeksi. Pintaruoste lähtee pyyhkäisemällä ja kun antaa pitempään (n. 2-4h) vaikuttaa ja hankailee välillä, niin se irtoaa pikkuhiljaa ja pellin saa ihan paljaaksi. Levittelin sitä pensselillä niin että pidin pellin koko ajan märkänä. Ruoste tavallaan liukenee siihen aineeseen ja sen voi sitten pestä vedellä pois. 3/4 litra meni, mutta paljon helpommin se käy kun hinkkaamalla. Pistän kuvia kun kerkeen.
Eikös tuolla Annitrolilla pitäs just jättää se tummuva pinta siihen peltiin? Se on käsittääkseni se fosfaattipinta joka siis paremmin estää uudelleen ruostumisen ja sen päälle voi suoraan maalata jos en väärin muista...?
Ajattelin sitten joskus äänittää kasetille 70-luvun hittejä :)
Löysin muuten samaiselta sukulaiselta miltä löytyi tuo boosteri, myös hittikokoelmakasetteja vuodelta 1978. Niitä on sitten kiva kuunnella kun saa bassot "jytäämään" :)
Eikös tuolla Annitrolilla pitäs just jättää se tummuva pinta siihen peltiin? Se on käsittääkseni se fosfaattipinta joka siis paremmin estää uudelleen ruostumisen ja sen päälle voi suoraan maalata jos en väärin muista...?
Ohjeissa lukee jotain että liuottaa ruosteen tms. En tiiä olisko voinu jättää, mutta kun se lähti puhtaallekin pellille, niin uskoisin että siihen on helpompi maalata kestävä suoja.
Tässä siis oli lähtökohta , joihin uitin pensselillä Annitrolia. Toinen lokasuoja lähti kevyemmän ruosteen takia paljon nopeammin puhtaaksi . Tuo on siis nyt täysin ruosteeton ja jäljellä on vain vanhaa pohjamaalia osittain. Annitrol ei siis liuottanut maalia, vaan se on lähtenyt pois hiomisen ja ruostumisen takia. Toinen lokasuoja muuttui ruosteeltaan pikkuhiljaa mustaksi Hieroin lokasuojaa samalla vähän teräsharjalla porakoneen kanssa ja musta tavara lähti huomattavasti paremmin irti, kuin ruoste. Tässä siis toinen lokasuoja tällä hetkellä. Vähän vielä jäi, mutta ei mee enää kauaa, kun tuo on puhdas. Aine vaikutti molemmissa yhteensä neljä tuntia. Pesin ne parin tunnin jälkeen puhtaiksi ja annoin uudestaan vaikuttaa pari tuntia.
Tässä vielä siis kuva täysin putsaantuneesta lokasuojasta:
Hienot stereot oot löytäny, kyllä toi buusteri on piste iin päällä. Koitas jos löydät kasiraita mankan jostain..
Uusista Becker Mexico on ainut mikä ei pilaa tunnelmaa vanhemmassakaan autossa.
Uusista Becker Mexico on ainut mikä ei pilaa tunnelmaa vanhemmassakaan autossa.
Ajovalmius kohenee pikkuhiljaa ja tänään oli annitroli vaikuttamassa toiseen lokasuojaan samalla, kun korjasin murroksen kumin kiinnityksen ja vaihdoin jarrunesteet. Kumi oli kiinnitetty nippusiteillä, joten ei ihme että ne vähän vuosi vaseliiniä. Onnistuin myös päästämään koko jarrunestesäiliön tyhjäks nesteen vaihdossa, joten ilmaamisesta tuli aika palkon normaalia surempi homma. No onnistui se kai kuitenkin.
Stereot on kai alkuperäset, mutta tuo buusteri siis ei. Ihan tyylikäs on juu tuo uus Beckeri, olishan siinä oikeen cd-soitinki. Mikäs se kasiraitanauhuri on? Onkos sellasia ollu -78?
Hienot stereot oot löytäny, kyllä toi buusteri on piste iin päällä. Koitas jos löydät kasiraita mankan jostain..
Uusista Becker Mexico on ainut mikä ei pilaa tunnelmaa vanhemmassakaan autossa.
Stereot on kai alkuperäset, mutta tuo buusteri siis ei. Ihan tyylikäs on juu tuo uus Beckeri, olishan siinä oikeen cd-soitinki. Mikäs se kasiraitanauhuri on? Onkos sellasia ollu -78?
Kasiraitasoittimet olivat muistaakseni aika harvinaisia jo tuohon aikaan, kun useimmilla oli c-kasettivehkeet. Vain kerran olen sellaisen nähnyt autossa vuosikymmenen alkupuolella, kaseteilla oli ainakin Lea Lavenia ja Ossi Ahlapuroa.
Tekniikkaa
Tekniikkaa
Nuita kasiraitanauhureita oon jonkun kappaleen nähny vanhojen volkkareiden kojelaudoissa PVW:ssä, mutta harvinaisia ne kyllä on.
Mulla oli keltaisessa passatissa joku clarionin vanha kaiutin hattuhyllyllä, pistin talteen. jotku pienet pinta-asennettavat 70/80-lukujen laatikot ois kyllä hienot. Aikoinaan yhellä kaverilla oli hieno alkuperäiskuntoinen Datsun 120AFII, jossa oli edessä pienet clarionin kaiuttimet hopeisissa muovipöntöissään "kromisella" suojaritilällä :) Tuommosia aarteita vois saada varmaan ilmaiseksi jonkun autotallin kätköistä kun vaan sattus löytämään.
Minä olen kyllä lämmennyt täysin näihin "retroautoihin", niiden harrastaminen kun ei ole yleensä edes rahakysymys ja tyylihän on muutenkin ilmaista. Yks pervous mikä taatusti tulee vielä suosioon näissä hommissa, on aidot "huoraportaat" eli takalasin ritilät.
Mulla oli keltaisessa passatissa joku clarionin vanha kaiutin hattuhyllyllä, pistin talteen. jotku pienet pinta-asennettavat 70/80-lukujen laatikot ois kyllä hienot. Aikoinaan yhellä kaverilla oli hieno alkuperäiskuntoinen Datsun 120AFII, jossa oli edessä pienet clarionin kaiuttimet hopeisissa muovipöntöissään "kromisella" suojaritilällä :) Tuommosia aarteita vois saada varmaan ilmaiseksi jonkun autotallin kätköistä kun vaan sattus löytämään.
Minä olen kyllä lämmennyt täysin näihin "retroautoihin", niiden harrastaminen kun ei ole yleensä edes rahakysymys ja tyylihän on muutenkin ilmaista. Yks pervous mikä taatusti tulee vielä suosioon näissä hommissa, on aidot "huoraportaat" eli takalasin ritilät.
Tämä ilta kului auton alla. Tarkoitus oli vaihtaa vaihteistoöljy, mutta täyttökorkki oli niin kiinni etten saanu sitä auki. Tarvii koittaa jossain montulla seuraavaks. Onneks yritin ensin avata sen täyttökorkin ni on sentään öljyt vielä laatikossa. Samalla oli tietysti myös annitroli vaikuttamassa toiseen lokasuojaa niin lähtipä se taas puhtaammaks.
Taitaa olla täällä samaa tautia
Minä olen kyllä lämmennyt täysin näihin "retroautoihin", niiden harrastaminen kun ei ole yleensä edes rahakysymys ja tyylihän on muutenkin ilmaista.
Taitaa olla täällä samaa tautia
Taas meni pari iltaa tallilla ja Annitroli oli vaikuttamassa lokariin ja nyt sain toisenkin lokasuojan lähes ruosteettomaksi. Maalailin ne maalikaupan ohjeiden mukaan ohjeiden mukaan, eli ensin Wurthin super sinkkispray, sen päälle pohjamaali ja sen päälle pintamaali. En tiedä sitten tuliko tehtyä virhe, mutta luotin ammattilaiseen ja nyt siinä on ainakin sellanen suoja joka kestää tämän kesän ajot, toivottavasti vähän pitempäänkin. Kokeilin kuitenkin, että jos maali ei pelaakaan, niin sen saa maalinpoistoaineella irti. Huomasin myös että jostain syystä nestettä on kadonnut moottorista. Onneksi syyksi paljastui huonosti kiristetyt pumpun ruuvit...
Vielä puuttuu vähän, että saa auton kasaan ja tien päälle, mutta yritys on kova päästä loppuviikosta.
Tällanen tuli lokasuojan sisäpinnasta
Vielä puuttuu vähän, että saa auton kasaan ja tien päälle, mutta yritys on kova päästä loppuviikosta.
Tällanen tuli lokasuojan sisäpinnasta
Nyt on auto ajossa ja ekan lenkin ajelin Hattulaan, josta löysin toisen Fox-logon lokasuojaan. Hänellä oli myös oranssit äärivalot, joten asentelen ne varmaan taakse punaisten ylimaalattujen paikalle. Hyvin toimi, mutta originaalikesärenkaat piti hirveetä meteliä. No rengaskauppaan olin kyllä muutenkin menossa.
Viimeksi muokannut golf gtd, 1.2.2009 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hienoltahan se näytti, kun katselin sitä tuossa pihan parkkiksella. Jostain vielä sopivat vanteet alle, niin eipä tuo muuta kaipaa. Ei muuta kuin Pynsälle näyttämään harvinaisuutta.
No niin. Nyt on vaihdettu isommat vanteet alle. Tähän asti joutu ajelemaan alkuperäsillä 13" peltivanteilla kun noissa 15" oli talvirenkaat alla.
Tässä toinen kuva. Tarvii sinne Pyntsälle kyllä vielä suunnata, mutta ei oo nyt oikein ehtiny vielä.
Postissa tuli läjä korjauspeltejä. Halvalla kun sai ni piti ostaa, vaikka tarvetta ei nyt ookkaan. Tiiä sitten vaikka joskus kunnostais sen varaosa-auton.
Kävin myös vahailemassa auton. Vedin konepellin ja lokasuojat ensin cleanerillä. Muuten vedin koko auton Korrekin teflon vahalla. Maskin käsittelin korrekin mustalla muovivahalla ja kävin luukkujen tiivisteet läpi elvytysaineella. Asensin myös taakse oranssit äärivalot. Paikallaan olevista punaisista oli suomeen rekisteröitäessä poistettu onneksi vain polttimot, joten oranssit toimivat ilman mitään sähköhommia.
Aikakauden vanteet täydentävät kokonaisuutta, mikäs noiden merkki on? Keskikupit täydentäisivät kokonaisuuden.
Onko tuo lokasuoja-antenni miten alkuperäinen?
Nuo vanteet on itseasiassa vuodelta -94, mutta sopii kyllä kaiketi kohtalaisesti kuitenkin tuohon kulkineeseen. Ne on gtd golfin alkuperäset BBS:t ja keskikupit näkyy tuolla
Ja antenni on kyllä alkuperänen, mutta kuvassa näkyvä oranssi juuri ei kuulu vakiovarustukseen, vaan se on teippiä joka varmistaa piiskan kiinnityksen.
Vaatii tontitusta ja leveitä vanteita alle.
Jep jep:) Tohon on saanu alkuperäsenä bilstenin alustaa, joten jotain on mahdollista tehä myös museointimielessä. Täytyy ottaa vaan paremmin selvää ennenku haalii osia.
Lokasuojista taisi tulla varsin siistit. Meinasin vähän lähden 30. päivä Kangasalalle Syys-Restaurantaan Audia ulkoiluttamaan. Jos oot Tampereelta niin lähde messiin, ihmetellään vehkeitämme ;)
Lokasuojat on joo sisäpuolelta ny hyvät. Ulkopuoli täytyy kyllä vielä käydä läpi samalla kun käy muun kopan. Piru kun en oo viikonloppuna Tampereella. Olis kyllä hauska nähdä tuo sun kulkine ja sulta varmaa sais vinkkiä museointiinkin.
Tämän suhteen eteneminen on ollut jäissä, koska auto oli ajossa, mutta nyt se on taas hetken ollut jo tallissa ja odottelee ens talven projekteja. Tarkoitus olisi näillä näkymin laittaa ainakin moottoritila siistiksi. Sitä varten onnistuin löytämään samalla koneella olevan typ81:n varaosiksi, joten molemmista moottoreista parhaat osat löytänee tiensä tohon Foxiin. Kiitos "quattrolle". Juuaan kauppakahvit vaikka sit jossain tapahtumassa, voin tarjota:)
Nyt oon saanu paikannettua jo ainakin 4 muuta -78 gti foxia. Ainoa tuo omani ei siis onneksi ole, mutta vähiin ovat kuitenkin käyneet. Tuo -78 oli ainut vuosi milloin sitä vietiin jenkkeihin joten saattanee vaikuttaa jotenkin. Myös -79 vietiin, mutta se oli silloin vähän erinäköinen. Mistähän muualta noita voisi kaivella, kuin googlesta?
Tässä oikein videon kera, ei tosin enää originaalimoottorilla, Oklahoma USA:
http://www.youtube.com/watch?v=TE92v5DS3Dg
Tässä saman auton projektikuvia ja joukossa näkyy kuvia myös toisesta Foxista:
http://pictureposter.audiworld.com/users/61281.phtml
Tässä vähän huonompikuntoinen, mutta lähes originaali (Paljon kuvia), Littleton Colorado USA:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3987401
Tuolla mainitaan, että samalla kaverilla on -78 fox Hollannissa
http://typ82.info/fotos/tomgls.html
Tässä oikein videon kera, ei tosin enää originaalimoottorilla, Oklahoma USA:
http://www.youtube.com/watch?v=TE92v5DS3Dg
Tässä saman auton projektikuvia ja joukossa näkyy kuvia myös toisesta Foxista:
http://pictureposter.audiworld.com/users/61281.phtml
Tässä vähän huonompikuntoinen, mutta lähes originaali (Paljon kuvia), Littleton Colorado USA:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3987401
Tuolla mainitaan, että samalla kaverilla on -78 fox Hollannissa
http://typ82.info/fotos/tomgls.html
Tänään tuli postissa uudet merkit konti perään. Eipä vanhoissakaan oo vikaa, mutta kun tuo jossain vaiheessa menee maalaukseen niin ei oo kyllä mitään taetta, että nuo nykyset lähtis irti täysin ehjänä. Ne on joskus irrotettu ja ovat nykyisin liimattu kiinni.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1539876.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1539876.jpg
Onhan niitä. Tässä esim yksi projekti: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92425
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa