huollon nollaus VAG-COM:lla
Valvoja: ffp jäsenet
huollon nollaus VAG-COM:lla
Miten saa nollattua service-kehoitukset joko VAG-COM:lla tai muuten. Entä miten kielen saa muutettua Saksasta englanniksi? Onkohan jossain jotain listaa tai manuaalin tapaista noista toiminnoista?
Kyseessä VW Passat TDI -01
Kyseessä VW Passat TDI -01
tässä ois kans nollaus joka toimi -98 audi A4:ssa
Pidä nopeusmittarin vieressä olevaa nollausnuppia pohjaan painettuna ja kytke samalla sytytysvirta päälle. Vapauta nollausnappi virran kykemisen jälkeen, ellei näytöllä näy se huolto jonka haluat nollata ("service OIL tai service INSP"), paina nollaus nappia uudestaan (kytkemättä virtoja välillä pois). Kierrä kierroslukumittarin vieressä olevaa sijaitsevaa digitalikellon asetusnuppia myötäpäivään, jolloin näyttöön tulee "Service ---". Jos autossa on analoginen eli osoitinnäyttöinen kello, täytyy kellon asetusnuppia vetää ulos. Katkaise sytytysvirta. Huoltovälin osoitin on nyt nollattu.
Merkkiliikkeessä vaihtavat kielen ;) ja tuskin ottavat mitään lisähintaakaan jos vie jonkun muun huollon yhteydessä ja kysyy asiasta.
Nollaus '03 Cordoba.. pidä kellonappulaa painettuna, kytke virta, odota kunnes huolto (INSP / OIL) vaihtuu ----, päästä nuppi.. toista jos huoltoja enemmän kuin yksi.
Eikös näitä juttuja kirjoitetakaan kuin harvoille ja valituille siihen auton mukana tulleeseen OHJEKIRJAAN? :)
Nollaus '03 Cordoba.. pidä kellonappulaa painettuna, kytke virta, odota kunnes huolto (INSP / OIL) vaihtuu ----, päästä nuppi.. toista jos huoltoja enemmän kuin yksi.
Eikös näitä juttuja kirjoitetakaan kuin harvoille ja valituille siihen auton mukana tulleeseen OHJEKIRJAAN? :)
Itsellä jo viikkoja vilkkunut teksti "oil" trippimittarin kohdalla auton käynnistämisen jälkeen ja eilen vaihdettuani öljyt koitin nollata muistia siinä kuitenkaan onnistumatta.
Eli kun laitan virrat päälle teksti "oil" vilkkuu trippimittarissa piti tripin nollausnappia virran kytkemisen aikana tai ei ja tämän jälkeen kellon nupin vetämisellä ei mitään vaikutusta. Olen myös koittanut laittaa auton käyntiin asti, kun joku kirjoitti toisessa topikissa sen auttaneen, mutta ei auttanut sekään.
Kenelläkään tietoa onko muuta keinoa kuin käyttää autoa huollossa, että tekstin saa häipymään?
Eli kun laitan virrat päälle teksti "oil" vilkkuu trippimittarissa piti tripin nollausnappia virran kytkemisen aikana tai ei ja tämän jälkeen kellon nupin vetämisellä ei mitään vaikutusta. Olen myös koittanut laittaa auton käyntiin asti, kun joku kirjoitti toisessa topikissa sen auttaneen, mutta ei auttanut sekään.
Kenelläkään tietoa onko muuta keinoa kuin käyttää autoa huollossa, että tekstin saa häipymään?
Tutkin ohjeistusta Ross:in sivuilla:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html
Kertokaa kokeneemmat täytyykö longlife autoa nollattaessa syöttää nuo taulukon arvot kaikkiin kanaviin 43, 44 ja 45 vai ainoastaan esim. tuo 45?
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html
Kertokaa kokeneemmat täytyykö longlife autoa nollattaessa syöttää nuo taulukon arvot kaikkiin kanaviin 43, 44 ja 45 vai ainoastaan esim. tuo 45?
Huollon nollaus
Huollon nollaus ongelmana täälläkin!
Ensimmäisenä probleemana oli trippimittarin nollauspainikkeen toimimattomuus eli trippimittaria ei saa nollattua vaikka painelee kuinka. Tästä seuraa ettei huoltoa saa nollattua mittariston kautta. Kokeiltu on jo kaikkea: mittariston liittimet irti ja takaisin kiinni. Ei vaikutusta.
Seuraavaksi hommasin Vag-comin. Mutta shareware-versiolla ei saakaan nollattua huoltovälia. Vai onko näin?
Olisiko kellään ideoita, mitä seuraavaksi? Voihan sitä käydä merkkiliikkeessä tai vastaavassa nollaamassa huollon, mutta ei sekään pitemmän päälle kiinnosta (kerran jo näin tehneenä). Onko moni hommannut virallisen lisenssin Ross-Techilta? Kokemuksia?
Ensimmäisenä probleemana oli trippimittarin nollauspainikkeen toimimattomuus eli trippimittaria ei saa nollattua vaikka painelee kuinka. Tästä seuraa ettei huoltoa saa nollattua mittariston kautta. Kokeiltu on jo kaikkea: mittariston liittimet irti ja takaisin kiinni. Ei vaikutusta.
Seuraavaksi hommasin Vag-comin. Mutta shareware-versiolla ei saakaan nollattua huoltovälia. Vai onko näin?
Olisiko kellään ideoita, mitä seuraavaksi? Voihan sitä käydä merkkiliikkeessä tai vastaavassa nollaamassa huollon, mutta ei sekään pitemmän päälle kiinnosta (kerran jo näin tehneenä). Onko moni hommannut virallisen lisenssin Ross-Techilta? Kokemuksia?
Koitetaanko tässä nyt nollata trippimittaria painamalla vaiko napista kiertämällä?
Uusimmassa 7xx versiossa on tuolle nollaukselle tehty oma toimintonsa joka lukee ja
'nollaa' nuo kanavat oikeassa järjestyksessä.
Virallinen lisenssi on tullut hommattua ja hyötyä siitä on jatkuvasti kun oman firman VAGineita 'laittelee'. Lainausmerkeissä siksi, että enhän minä mitään osaa, mutta yritys on kova ja välillä onnistuukin ;)
Uusimmassa 7xx versiossa on tuolle nollaukselle tehty oma toimintonsa joka lukee ja
'nollaa' nuo kanavat oikeassa järjestyksessä.
Virallinen lisenssi on tullut hommattua ja hyötyä siitä on jatkuvasti kun oman firman VAGineita 'laittelee'. Lainausmerkeissä siksi, että enhän minä mitään osaa, mutta yritys on kova ja välillä onnistuukin ;)
Longlife A4 B6:
Ei noita 43-45 kanavia tarvitse muttaa, niihin kirjoitetaan käytetään kuinka
pitkä on huoltoväli ajallisesti ja matkallisesti, sekä kerrotaan onko longlife-
öljy vai ei.
Riittää että asettaa kanavan 002 arvoon 000. Testasin juuri, ja kaikki toimi
kuten piti, LL-arvot (kanavissa 43-45) eivät muuttuneet ja huoltovälinäyttö
mittaristossa näyttää nyt --- ja ---- (laskee ensin 100km, ja vasta sitten
alkaa näyttämään jotain).
Eli
17 - Instrument Cluster
- Adaptation
02 kanava, muuta arvoon 0. Save.
Tämän joutuu siis tekemään mikäli käytössä on vanhempi VAG-COM, kuten
311.2 tjms. Uudemmissa on sitten automagia-nappi valmiina.
Ei noita 43-45 kanavia tarvitse muttaa, niihin kirjoitetaan käytetään kuinka
pitkä on huoltoväli ajallisesti ja matkallisesti, sekä kerrotaan onko longlife-
öljy vai ei.
Riittää että asettaa kanavan 002 arvoon 000. Testasin juuri, ja kaikki toimi
kuten piti, LL-arvot (kanavissa 43-45) eivät muuttuneet ja huoltovälinäyttö
mittaristossa näyttää nyt --- ja ---- (laskee ensin 100km, ja vasta sitten
alkaa näyttämään jotain).
Eli
17 - Instrument Cluster
- Adaptation
02 kanava, muuta arvoon 0. Save.
Tämän joutuu siis tekemään mikäli käytössä on vanhempi VAG-COM, kuten
311.2 tjms. Uudemmissa on sitten automagia-nappi valmiina.
Juuri näin, riittää kun kanavan 02 arvon muuttaa nollaksi ja tallettaa..
Ja tosiaan kertauksena vielä.. mittaristosta nollaaminen muuttaa Longlife-huoltovälin kiinteäksi 15tkm väliksi. Lisäksi jossain ensimmäisistä longlife-järjestelmän automalleista muutos on peruuttamaton, en nyt vaan millään muista että missä.
Ja tosiaan kertauksena vielä.. mittaristosta nollaaminen muuttaa Longlife-huoltovälin kiinteäksi 15tkm väliksi. Lisäksi jossain ensimmäisistä longlife-järjestelmän automalleista muutos on peruuttamaton, en nyt vaan millään muista että missä.
Jos ihan surutta menee räpeltämään recode- tai adaptation-valikoihin, niin varmasti voi onnistuakin vahingoittamaan / poistamaan jotain toimintoja. Kun pysyt fault codes- ja measuring blocks-valikoissa ja selvität asioita etukäteen, niin aika hyvin onnistuu alkajallakin. Softan käyttö onnistuu, jos on vähääkään kokemusta pc-ohjelmista ja hitusen yleisjärkeä.
Osta HEX-CAN+USB kaapeli ja lisenssi tuolta ross-techin sivuilta, niin toimii sitten seuraavassakin autossa. Toki VCDS:n saa rekisteröityä myös muiden valmistajien kaapeleiden kanssa toimivaksi, hintaa noin $90. Rekisteröidyllä VCDS:n versiolla saa myös esim. vwvortex.com:in foorumilla ja muutamalla muulla foorumilla apuja ongelmiin auton vikakoodeihin liittyen suoraan ross-techin porukalta.
Osta HEX-CAN+USB kaapeli ja lisenssi tuolta ross-techin sivuilta, niin toimii sitten seuraavassakin autossa. Toki VCDS:n saa rekisteröityä myös muiden valmistajien kaapeleiden kanssa toimivaksi, hintaa noin $90. Rekisteröidyllä VCDS:n versiolla saa myös esim. vwvortex.com:in foorumilla ja muutamalla muulla foorumilla apuja ongelmiin auton vikakoodeihin liittyen suoraan ross-techin porukalta.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10.5.2019 15:28
Re: huollon nollaus VAG-COM:lla
Seat Ibiza 2014 vuosimallissa (ja varmaankin uudemmissa myös?) huoltonäytön nollaus toimii huoltokirjan ohjeiden mukaan, mikäli pitää nollata "OIL"-ilmoitus, mutta jos kyseessä on INSPEC_ -ilmoitus, HÄTÄVILKUT PITÄÄ KYTKEÄ PÄÄLLE KOKO NOLLAUKSEN AJAKSI.
Eli:
1. Sammuta virta
2. Kytke hätävilkut päälle
3. Paina "0/0 Set" -näppäin pohjaan
4. Kytke virta päälle
5. Vapauta "0/0 Set" -näppäin
6. Paina sen viereistä näppäintä 20 sekunnin kuluessa niin jakoavain ja INSPEC_ -teksti katoavat
Eli:
1. Sammuta virta
2. Kytke hätävilkut päälle
3. Paina "0/0 Set" -näppäin pohjaan
4. Kytke virta päälle
5. Vapauta "0/0 Set" -näppäin
6. Paina sen viereistä näppäintä 20 sekunnin kuluessa niin jakoavain ja INSPEC_ -teksti katoavat
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa