Vaihdoin laturin, valot räpsyy
Valvoja: ffp jäsenet
Vaihdoin laturin, valot räpsyy
Vaihdoin tuohon kakkikseen laturin. Latausjännite 14voltin paikkeilla. Kojelaudan valot alkoivat palamaan epätasaisesti, eli silmällä huomaa kirkkauden vaihtuvan koko ajan. Löysäsin hieman laturinhihnaa, kun se oli liian kireällä-> vika ei parantunut. Mikö vikana, oliko laturi viallinen vai?
Akun ja laturin väliset johdot uusisin tuossa juuri pari viikkoa sitten.
Eiköhän tuo maata saa runkonsa kautta.
Ehjänä ostettu, joten eiköhän siitä säädinkin löydy.
Sinähän sen IFA myit minulle tuossa kk aikaa EHJÄNÄ.
Eiköhän tuo maata saa runkonsa kautta.
Ehjänä ostettu, joten eiköhän siitä säädinkin löydy.
Sinähän sen IFA myit minulle tuossa kk aikaa EHJÄNÄ.
Viimeksi muokannut ahu, 14.10.2008 8:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LAINATAANPA TOPICCIA:
Vähän samaa oiretta mulla audissa. Latausjännite ei myöskään nouse yli 14 voltin kuin ilman sähkölaitteita. Kun valot tai puhaltimen laittaa päälle niin jännite putoaa n. 12 volttiin. Mikähän sen aiheuttaa?? Vaihdoin jo jännitteensäätimen. Voikos jotain muuta olla hajalla laturissa, vai voikos vikaa olla jossain muualla päin?
Vähän samaa oiretta mulla audissa. Latausjännite ei myöskään nouse yli 14 voltin kuin ilman sähkölaitteita. Kun valot tai puhaltimen laittaa päälle niin jännite putoaa n. 12 volttiin. Mikähän sen aiheuttaa?? Vaihdoin jo jännitteensäätimen. Voikos jotain muuta olla hajalla laturissa, vai voikos vikaa olla jossain muualla päin?
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Se on siinä jännitteensäätimen nurkilla. Laturin runkoa vähän pienempi rengasmainen levy jossa kuusi diodia johdoilla.Mistäs tämä löytyy?Tasasuuntaajassa voi olla vikaa.
Se vaatii laturin purkamista ja kannattaa herkita maksaako autosähkömiehelle että katsoo (noin minuutissa) oskilloskoopilla ensin että onko siinä vika.
Jos sulla on toimiva laturi josta saa varaosiks em. diodisillan niin sit vaan askartelemaan...
Quote:
Quote:
Tasasuuntaajassa voi olla vikaa.
Mistäs tämä löytyy?
Se on siinä jännitteensäätimen nurkilla. Laturin runkoa vähän pienempi rengasmainen levy jossa kuusi diodia johdoilla.
Se vaatii laturin purkamista ja kannattaa herkita maksaako autosähkömiehelle että katsoo (noin minuutissa) oskilloskoopilla ensin että onko siinä vika.
Jos sulla on toimiva laturi josta saa varaosiks em. diodisillan niin sit vaan askartelemaan...
Thanks. Täytyy tutkia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”