Corrado-kuume, puhukaa järkeä ennenkuin on myöhäistä..
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado-kuume, puhukaa järkeä ennenkuin on myöhäistä..
Nykyinen kakkoskulkine -92 Vento (2.0) on ehtinyt olla jo puolisen vuotta käytössä, ja suht mieleiseksi rakennettu.. mutta sitten iski kuume vaihtaa tuo tehokkaampaan G60 Corradoon.
Hintaluokka asettuu siten, että käytännössä tuo Corrado tulisi olemaan 80-luvun lopusta. Järkisyin tuollainen vaihto ei ole mitenkään perusteltavissa, kun nykyinen ajokki on täysin toimiva, suht vähän ajettu ja webastolla varustettuna tämän hetkiseen toimenkuvaan nähden täydellinen. Mutta silti haluttais vaihtaa, kun Corrado on a) hyvän näköinen, b) tehokas ja c) siinä on silti vielä virityspotentiaalia :)
Tällä hetkellä tietämäni ainoa huono puoli on ettei sitä saa neliovisena (muksut joutuu tunkemaan taittopenkkien kautta takapenkille aamuisin hoitoon viedessä..)
Miksi kannattaisi jättää vaihtamatta? Ja toisaalta, mitä kannattaa ottaa huomioon KUN menen kuitenkin katsomaan Corradoja..? Millaisia vikoja niissä on (lähinnä piilevät ja huonosti silmällä havaittavat)?
Hintaluokka asettuu siten, että käytännössä tuo Corrado tulisi olemaan 80-luvun lopusta. Järkisyin tuollainen vaihto ei ole mitenkään perusteltavissa, kun nykyinen ajokki on täysin toimiva, suht vähän ajettu ja webastolla varustettuna tämän hetkiseen toimenkuvaan nähden täydellinen. Mutta silti haluttais vaihtaa, kun Corrado on a) hyvän näköinen, b) tehokas ja c) siinä on silti vielä virityspotentiaalia :)
Tällä hetkellä tietämäni ainoa huono puoli on ettei sitä saa neliovisena (muksut joutuu tunkemaan taittopenkkien kautta takapenkille aamuisin hoitoon viedessä..)
Miksi kannattaisi jättää vaihtamatta? Ja toisaalta, mitä kannattaa ottaa huomioon KUN menen kuitenkin katsomaan Corradoja..? Millaisia vikoja niissä on (lähinnä piilevät ja huonosti silmällä havaittavat)?
Kun toinen omista Corroista on nyt myynnissä, niin eipä kai sitä Kauhen huonoja neuvoja voi antaa ;) Corroissa ei yleensä ole kyllä kauheasti piileviä vikoja, jos ahdin toimii, tämän tietysti huomaa jo kulkupuolesta. Tekniikaltaanhan ovat lähellä ventoa, joten samat ongelmat näissäkin:
puslat veltostuu, moottorin kumityynyt veltostuu/kovettuu ja repeilee, moottorin muoviosat kovettuu ja halkeilee (esim letkulähdöt), Johdot ja letkut kovettuu & haurastuu ja halkeilee yms.
Mutta nämä ovat hyvin pieniä juttuja ja eivät kaikissa yksilöissä ole vikana.. Mätiä nämä eivät useinkaan ole, tietysti ikä jo pintaruostetta näihinkin väkisin tuo. Hyviä vehkeitähän nämä kun itsellänikin niitä nyt kolme on ollut :D Mutta jos auton haluat niin ota yhteyttä niin viilataan hinta ja varusteet kohdilleen :)
puslat veltostuu, moottorin kumityynyt veltostuu/kovettuu ja repeilee, moottorin muoviosat kovettuu ja halkeilee (esim letkulähdöt), Johdot ja letkut kovettuu & haurastuu ja halkeilee yms.
Mutta nämä ovat hyvin pieniä juttuja ja eivät kaikissa yksilöissä ole vikana.. Mätiä nämä eivät useinkaan ole, tietysti ikä jo pintaruostetta näihinkin väkisin tuo. Hyviä vehkeitähän nämä kun itsellänikin niitä nyt kolme on ollut :D Mutta jos auton haluat niin ota yhteyttä niin viilataan hinta ja varusteet kohdilleen :)
Takapenkin tilat on ihan naurettavat, ja ahdin niistä on kuitenkin rikki, kattoluukku ei toimi ja ei se niin tehokas oikeasti ole vaikka se ahdin ehjä olisikin. Sitten kun olet siihen vaihtanut 20vT tekniikan, niin sillä alkaa jo johonkin ehtiäkin.
Viimeksi muokannut Heikki J., 9.10.2008 9:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anna mennä! ;D
sori ihan pakko oli, omia kokemuksia vastaavista tilanteista: kun sydän käskee, järki ei kuuntele. Vitutus alkaa yleensä vasta sitten seuraavana aamuna oston jälkeen.
sori ihan pakko oli, omia kokemuksia vastaavista tilanteista: kun sydän käskee, järki ei kuuntele. Vitutus alkaa yleensä vasta sitten seuraavana aamuna oston jälkeen.
Ota järki käteen.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=106447
Tässä on perheelliselle Gee kuumeiselle kulkine.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=106447
Tässä on perheelliselle Gee kuumeiselle kulkine.
Kyllä ne muksut sinne takapenkille mahtuu kunhan eivät vielä ole kovin isoiksi vaan kasvaneet. On mulla ollut siellä kaksi raavasta miestäkin joskus, Eivätkä edes kauheasti valittaneet vaikka matkaa oli n. 100km :D
Ja eipähän tarvitse pitää takaovia lapsilukossa...
Tuosta ei muuten sitten ole enää paluuta :)
Itsellenikin kun kuume iski ja kävin yhtä koeajamassa niin ei siitä tainnut montaa viikkoa mennä kun nimi oli Corradon rekisteriotteessa.
Osta pois vaan, on se sen verran mukava peli.
Ei auton hankinnassa ennenkään ole järkisyyt painaneet, tunteella siinä mennään.
Jos itse alkaisin järjellä ajattelemaan niin eiköhän tuota fillarillakin pärjäisi.
Ja eipähän tarvitse pitää takaovia lapsilukossa...
Ja toisaalta, mitä kannattaa ottaa huomioon KUN menen kuitenkin katsomaan Corradoja..?
Tuosta ei muuten sitten ole enää paluuta :)
Itsellenikin kun kuume iski ja kävin yhtä koeajamassa niin ei siitä tainnut montaa viikkoa mennä kun nimi oli Corradon rekisteriotteessa.
Osta pois vaan, on se sen verran mukava peli.
Järkisyin tuollainen vaihto ei ole mitenkään perusteltavissa, kun nykyinen ajokki on täysin toimiva, suht vähän ajettu ja webastolla varustettuna tämän hetkiseen toimenkuvaan nähden täydellinen.
Ei auton hankinnassa ennenkään ole järkisyyt painaneet, tunteella siinä mennään.
Jos itse alkaisin järjellä ajattelemaan niin eiköhän tuota fillarillakin pärjäisi.
Tällä hetkellä tietämäni ainoa huono puoli on ettei sitä saa neliovisena (muksut joutuu tunkemaan taittopenkkien kautta takapenkille aamuisin hoitoon viedessä..)
Mutta takapenkissä on se hyvä puoli,että kun lapset ovat pieniä,sopii turvaistuin juuri siihen penkin koloon tukevasti. Ja kun lapset kasvaa ne sopii istumaan siellä kolossa tukevasti. Sitten kun eivät enää sovi,niin niillä on jo oma auto ja ajokortti.
No tätä mie vähän pelkäsinkin (odotinkin!)..
Muksut on 2 ja 5, eli päiväkotiin suunnataan aamusin. 5 vuotias poika on ollut jo pitkään samaa mieltä vaihdon suhteen ;), mut emäntä toimii vielä jarruna. Ulkona on jo pirun kylmä nukkua, muuten ei haittais.
Pitää kai tästä alkaa soittelemaan parille myyjälle ja laitella Vento myyntiin kaikessa hiljaisuudessa.. :)
Muksut on 2 ja 5, eli päiväkotiin suunnataan aamusin. 5 vuotias poika on ollut jo pitkään samaa mieltä vaihdon suhteen ;), mut emäntä toimii vielä jarruna. Ulkona on jo pirun kylmä nukkua, muuten ei haittais.
Pitää kai tästä alkaa soittelemaan parille myyjälle ja laitella Vento myyntiin kaikessa hiljaisuudessa.. :)
hyvä isännän kauppakassi corro on. Vaimo saa ajella farkulla.
2vkoa sitten lapin reisulta kun käytiin ruottin puolella jäi corrado käteen... kiva ajella yli 800km sitä kotio. Löyty kaikki viat. Eikä vielä ainakaan oo sapettanu. Odotan vaan että saan talliin tilaa niin fiksaus alkaa ja keväällä kilpiin.
Ja vikaa näissä kaikissa on vw/audi/skoda. Kaikkia jo ollut useampi kappale ja jokasen kanssa kirottu.
2vkoa sitten lapin reisulta kun käytiin ruottin puolella jäi corrado käteen... kiva ajella yli 800km sitä kotio. Löyty kaikki viat. Eikä vielä ainakaan oo sapettanu. Odotan vaan että saan talliin tilaa niin fiksaus alkaa ja keväällä kilpiin.
Ja vikaa näissä kaikissa on vw/audi/skoda. Kaikkia jo ollut useampi kappale ja jokasen kanssa kirottu.
Muutenkin aika itse tuhoista pyytää vw foorumilla puhumaan järkeä Corrado kuumeen iskettyä... tietäähän sen miten tässä käy. Corradohan on ihanan epäkäytännöllinen ja järjetön kapistus silti sellaisen itsekkin tahtoisin. Itse en ainakaan kykene enää ajattelemaan mitään auto hankintoja järkisyillä nyky aikana.
^Sä se kyllä olet jaksanut joka paikassa mainostaa kuinka paska ja kestämätön Corrado on...
En kyllä keneltäkään muulta ole moista tilitystä kuullut ja itsellänikin on nyt 1.5v aikana ihan erilaisia kokemuksia.
Sä olet vaan valinnut/sulle on sattunut paska yksilö mitä ei ole lainkaan pidetty kunnossa. (tosin kaikenhan saa myös rikkomalla paskaksi).
Tai sitten sua vaan vituttaa armottomasti kun olet moisen helmen mennyt myymään pois ja siitä johtuu tuo armoton tilitys.
Tosin kannattaa myös muistaa että ei melkein 20v vanha auto voi olla uusi. Turha odottaa etteikö jotain korjaamista aina löytyisi.
Ei se Corrado ole yhtään vika herkempi kuin mikään muukaan saman aikakauden kulkine.
Täytyy nyt koputtaa puuta, jotta tuohon omaan ei nyt ala mitään isompia vikoja tulemaan. Se riski kun tän ikäisissä autoissa kuitenkin on.
Mutta mitään järkisyytähän tuon vekottimen hankinnassa ei ole, eikä sitä kyllä tarvitakaan. Kyllä se ihan tunne pohjalta hankitaan jos niikseen on. Joku Nissan Micra varmaan olisi paljon käytännöllisempi kulkine mullekin, vaan ei saatana sellaisella paskalla kyllä viitsisi edes yhtä kauppareissua tehdä. Ihan rehellisesti sanottuna mua hävettäisi ajaa sillä.
Corradossa on risteytetty Volkswagenin B3 ja A2 alustoja, etuosa on A2 tekniikalla tehty toisen sukupolven Volkswagen Golfin ja Volkswagen Jettan tavoin, kun perän tekniikka taas on Volkswagen Passatin B3:sta.
En kyllä keneltäkään muulta ole moista tilitystä kuullut ja itsellänikin on nyt 1.5v aikana ihan erilaisia kokemuksia.
Sä olet vaan valinnut/sulle on sattunut paska yksilö mitä ei ole lainkaan pidetty kunnossa. (tosin kaikenhan saa myös rikkomalla paskaksi).
Tai sitten sua vaan vituttaa armottomasti kun olet moisen helmen mennyt myymään pois ja siitä johtuu tuo armoton tilitys.
Tosin kannattaa myös muistaa että ei melkein 20v vanha auto voi olla uusi. Turha odottaa etteikö jotain korjaamista aina löytyisi.
Ei se Corrado ole yhtään vika herkempi kuin mikään muukaan saman aikakauden kulkine.
Täytyy nyt koputtaa puuta, jotta tuohon omaan ei nyt ala mitään isompia vikoja tulemaan. Se riski kun tän ikäisissä autoissa kuitenkin on.
Mutta mitään järkisyytähän tuon vekottimen hankinnassa ei ole, eikä sitä kyllä tarvitakaan. Kyllä se ihan tunne pohjalta hankitaan jos niikseen on. Joku Nissan Micra varmaan olisi paljon käytännöllisempi kulkine mullekin, vaan ei saatana sellaisella paskalla kyllä viitsisi edes yhtä kauppareissua tehdä. Ihan rehellisesti sanottuna mua hävettäisi ajaa sillä.
perustuuko COrradon kori muuten kakkiksen pohjalle?
Corradossa on risteytetty Volkswagenin B3 ja A2 alustoja, etuosa on A2 tekniikalla tehty toisen sukupolven Volkswagen Golfin ja Volkswagen Jettan tavoin, kun perän tekniikka taas on Volkswagen Passatin B3:sta.
Viimeksi muokannut Eemeli, 2.11.2008 13:55. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Corradokuume parani. Se on ny pihassa. :)
Ei niitä nyt niin PALJON tarvii kuskata, 3-4 kertaa viikossa pari kilometriä suuntaansa.
Työpaikan vaihtamisen myötä vuosikilometrit putoaa murto-osaan entisestään, joten ei haittaa vaikka auto joutuisikin seisomaan pajalla/tallissa välillä.. tosin talvella voi vituttaa pyöräillä räntäsateessa 15cm loskassa 9 km töihin ;-)
Hetihän tuota pääsee duunailemaan. Kaikki mittarin valot pimeenä, maalipinta huutaa myllytystä.. ahtimen huolto on ollut ilmeisen vieras käsite edellisille omistajille.. ja mikä pahinta (parasta..?) pääsee ens keväänä katselemaan uusia kesävanteita ja -renkaita, kun mukana tuli vaan nastakumit.
Jotenkin tuntuu oudolle,että jos kerran joudut paljon muksuja kuskaamaan,niin olet vaihtamassa pienempään ja iällisesti turvattomampaan autoon
Ei niitä nyt niin PALJON tarvii kuskata, 3-4 kertaa viikossa pari kilometriä suuntaansa.
Työpaikan vaihtamisen myötä vuosikilometrit putoaa murto-osaan entisestään, joten ei haittaa vaikka auto joutuisikin seisomaan pajalla/tallissa välillä.. tosin talvella voi vituttaa pyöräillä räntäsateessa 15cm loskassa 9 km töihin ;-)
Hetihän tuota pääsee duunailemaan. Kaikki mittarin valot pimeenä, maalipinta huutaa myllytystä.. ahtimen huolto on ollut ilmeisen vieras käsite edellisille omistajille.. ja mikä pahinta (parasta..?) pääsee ens keväänä katselemaan uusia kesävanteita ja -renkaita, kun mukana tuli vaan nastakumit.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa