Passat 3BG ABS ECU?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG ABS ECU?
Terve,
Olen searchilla ihmetellyt tuota abs ohjainyksikön ongelmaa ja olenkin jo käyttänyt boksin Vaasassa Vekatronicsilla, mutta eivät löytäneet mitään vikaa. VW huollossa sanottiin että ilmoittaa väärää koodia eikä anna koodata uudelleen. Lainasin kaverilta V-Checkerin ja sainkin seuraavia koodeja:
Engine electronics puolelta: -18057.P1649 Data bus powertrain: Missing message
from ABS ECO.
Brake electronics puolelta: -00778. Steering angle sender -G85.
-01044. Control unit incorrectly coded.
No sitten kuittasin vikakoodit ja kaikki muut hävisi hetkeksi paitsi 01044. Hetken päästä siis nuo koodit palasivat.
Löysin myös kohdan: Code module--> 1. ECU CODE <=127
2. ECU CODE <=32000
Mitähän näihin pitää laittaa, vai onnistuuko tuota kautta edes?
ABS boksi antaa tiedot: 4B0614517G ABS/ESP Front 1728
ECU coding 00000
Serve code 00000
Module masterin mukaan tuo on Boch 5.7, tietääkö joku varaosanumeroa tuolle kun en (hölmö) älynnyt sitä katsoa kun boksi oli irti?
Onko ainoa vaihtoehto tilata uusi boksi tuolta motarway.comista?(Volkkarilta en osta prkl ku maksaa hunajata)
Kiitos kaikesta avusta!
Edit: Unohtu laittaa että abs ja esp valot syttyivät kun oli akku irti jonkin aikaa, eli aikaisemmin ei valot palaneet. Huollossa sanoivat että vika on todennäköisesti ollut jo jonkin aikaa, mutta tuli esille vasta kun virrat olivat autosta pois.
Olen searchilla ihmetellyt tuota abs ohjainyksikön ongelmaa ja olenkin jo käyttänyt boksin Vaasassa Vekatronicsilla, mutta eivät löytäneet mitään vikaa. VW huollossa sanottiin että ilmoittaa väärää koodia eikä anna koodata uudelleen. Lainasin kaverilta V-Checkerin ja sainkin seuraavia koodeja:
Engine electronics puolelta: -18057.P1649 Data bus powertrain: Missing message
from ABS ECO.
Brake electronics puolelta: -00778. Steering angle sender -G85.
-01044. Control unit incorrectly coded.
No sitten kuittasin vikakoodit ja kaikki muut hävisi hetkeksi paitsi 01044. Hetken päästä siis nuo koodit palasivat.
Löysin myös kohdan: Code module--> 1. ECU CODE <=127
2. ECU CODE <=32000
Mitähän näihin pitää laittaa, vai onnistuuko tuota kautta edes?
ABS boksi antaa tiedot: 4B0614517G ABS/ESP Front 1728
ECU coding 00000
Serve code 00000
Module masterin mukaan tuo on Boch 5.7, tietääkö joku varaosanumeroa tuolle kun en (hölmö) älynnyt sitä katsoa kun boksi oli irti?
Onko ainoa vaihtoehto tilata uusi boksi tuolta motarway.comista?(Volkkarilta en osta prkl ku maksaa hunajata)
Kiitos kaikesta avusta!
Edit: Unohtu laittaa että abs ja esp valot syttyivät kun oli akku irti jonkin aikaa, eli aikaisemmin ei valot palaneet. Huollossa sanoivat että vika on todennäköisesti ollut jo jonkin aikaa, mutta tuli esille vasta kun virrat olivat autosta pois.
just laitettiin vakkari uudempaan audiin, tuli uus ohjainyksikkö rattiakselin työ ja siinä piti sen jälkeen koodailla ohjauskulma-anturi uudelleen... etis a4 ~2004 vakkarin asennus ohjeita jos niillä ohjeilla luonais, pitäs ainakin toi yks vikakoodi lähtee, ei tallenna niitä asetuksia jos ei tee just ohjeitten mukaan, absien puoleltakin piti koodailla hiukkasen
Edistystä?
Noniin nyt on sen verran edetty, että V-Checkerillä sain kait kalibroitua steerin sensorin ja koodattua tuon ecu code<=32000 kautta sen abs boksin. Kaikki vikakoodit hävisivät. Mutta mutta koodi pysyi sisällä tasan niin kauan nunnes laittoi uudelleen virrat päälle ja koodi oli taas 00000, sekä samat vikakoodit antoi. Engine electronics puoleltakin tuo "missin message" vikakoodi oli hävinnyt kun sen eilen kuittasin.
Olisko kellään käryä asiasta vai tartteeko tilata uusi boksi?
Olisko kellään käryä asiasta vai tartteeko tilata uusi boksi?
http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_ ... sch_5.7%29
Ton mukaan tein tosin en tiä menikö ihan oikein se sensorin kalibrointi. Piääköhän auton olla silloin käynnissä vai ei(olen ymmärtänyt että ei saisi olla kun chekkeri on kiinni)? Toki jos joku tässä Vantaan (tai viikonloppuisin Lahden) lähistölla omaa vag-comin niin apu ois tervetullutta(tietysti sopivaa korvausta vastaan)!
Mielestäni kun tein tuon ohjeen mukaan niin kaikki vikakoodit hävis mutta olivat taas tulleet kun laittoi seuraavan kerran virrat päälle.
Kiitos kaikista tähänastisista neuvoista!!
Ton mukaan tein tosin en tiä menikö ihan oikein se sensorin kalibrointi. Piääköhän auton olla silloin käynnissä vai ei(olen ymmärtänyt että ei saisi olla kun chekkeri on kiinni)? Toki jos joku tässä Vantaan (tai viikonloppuisin Lahden) lähistölla omaa vag-comin niin apu ois tervetullutta(tietysti sopivaa korvausta vastaan)!
Mielestäni kun tein tuon ohjeen mukaan niin kaikki vikakoodit hävis mutta olivat taas tulleet kun laittoi seuraavan kerran virrat päälle.
Kiitos kaikista tähänastisista neuvoista!!
Taas kyselen tyhmiä.
Tuossa kalibroinnissa kun olen kirjautunut sisään koodilla 40168, niin kun menee basic settings ja laittaa siihen 001 ni tulee "comp.st.c<down>sn". Mitähän tuo nyt sitten meinaa? ei voi v-checkerillä painaa kuin cancelia kun muista ei tapahdu mitään. chekkerin ohjeissa oli että joko group 001 tai 060, 060 sanoo että functio ei käytössä.
Tuo modulin koodaus kyllä onnistuu tosin koodi ei pysy sisällä jos ottaa virrat pois. Mistähän tämä johtuu? Voiko tuo ohjelmallisesti edes niin mennä rikki ettei ota koodia?
Audi foorumilta olen lueskellut ohjeita ja kaikki on noilla ohjeilla saaneet kuntoon joten vastaavaa tilannetta en sieltä löytänyt.
Auttakkee hölömöä mäjessä!
Tuossa kalibroinnissa kun olen kirjautunut sisään koodilla 40168, niin kun menee basic settings ja laittaa siihen 001 ni tulee "comp.st.c<down>sn". Mitähän tuo nyt sitten meinaa? ei voi v-checkerillä painaa kuin cancelia kun muista ei tapahdu mitään. chekkerin ohjeissa oli että joko group 001 tai 060, 060 sanoo että functio ei käytössä.
Tuo modulin koodaus kyllä onnistuu tosin koodi ei pysy sisällä jos ottaa virrat pois. Mistähän tämä johtuu? Voiko tuo ohjelmallisesti edes niin mennä rikki ettei ota koodia?
Audi foorumilta olen lueskellut ohjeita ja kaikki on noilla ohjeilla saaneet kuntoon joten vastaavaa tilannetta en sieltä löytänyt.
Auttakkee hölömöä mäjessä!
meneekö tolla keinolla ?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=#324863
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=#324863
Tarvii huomenna kokeilla.
ainoo vaa mikä ihmetyttää ku tos on toi
[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 ° Näytti kyllä ihan jotain muuta meillä, taisi olla tuo 5.0°
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]
ni kun mul on ratti suoras ni näyttää jotai -107 astetta?
Onko kuin herkkä toi asentosensori jos vaikka olis hajonnu kun oli irti?
kiitos taas sulle!!
ainoo vaa mikä ihmetyttää ku tos on toi
[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 ° Näytti kyllä ihan jotain muuta meillä, taisi olla tuo 5.0°
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]
ni kun mul on ratti suoras ni näyttää jotai -107 astetta?
Onko kuin herkkä toi asentosensori jos vaikka olis hajonnu kun oli irti?
kiitos taas sulle!!
Korjattu:
Vika oli siinä kun asentotunnistin oli karannu kieroksella pieleen. Koodaus onnistu kun käänsi ratin ihan pieleen mutta kuitenkin niin että asentotunnistin oli nollilla.
Kun koodaus ok ja asetukset muistissa niin
-Renkaat suoraan
-Akku irti
-Ratti irti
-Virrat päälle (Bägistä tulee vikakoodi joka sittemmin poisteltiin)
-Vag-com päälle ja asentotunnistin kohilleen 0.0 °
-Ratti paikalleen ja vielä asento tunnistin tarkastetaan että ok
-Akku irti
-Bägi paikalleen
-Valmista ja ei tarvinnut enää koodata uudelleen.
Eli tuo ei antanut koodata/ei pitänyt asetuksia jos tuo asentotunnistin ei ollut toleranssin sisällä eli Tolerance (when straight): ±5.0 °
Vika oli siinä kun asentotunnistin oli karannu kieroksella pieleen. Koodaus onnistu kun käänsi ratin ihan pieleen mutta kuitenkin niin että asentotunnistin oli nollilla.
Kun koodaus ok ja asetukset muistissa niin
-Renkaat suoraan
-Akku irti
-Ratti irti
-Virrat päälle (Bägistä tulee vikakoodi joka sittemmin poisteltiin)
-Vag-com päälle ja asentotunnistin kohilleen 0.0 °
-Ratti paikalleen ja vielä asento tunnistin tarkastetaan että ok
-Akku irti
-Bägi paikalleen
-Valmista ja ei tarvinnut enää koodata uudelleen.
Eli tuo ei antanut koodata/ei pitänyt asetuksia jos tuo asentotunnistin ei ollut toleranssin sisällä eli Tolerance (when straight): ±5.0 °
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep kiitosta vaan Kozelille!!
Nyt pelaa ku buick. Tiedoks muillekki että v-chekkeri näytti pyörät suorana -107astetta ja VAG-COM näytti jotai -360 eli oli tosiaan viiksen vaihdon yhteydessä pyörähtänyt kierroksen vikaan. Kannattaa siis sekin merkata eikä pelkästään rattia. En siis täyttä 100 pojoa voi v-chekkerille antaa.
Luulenpa että tuo koodi on nollaantunut VW:n huollossa kun eivät siellä saaneet sitä koodattua, yrittivät vaan saada laitatettua uuden abs boksin sinne, jossa ei mitään vikaa ollutkaan (eivät puhuneet mitään rattianturista, "osaavaa" porukkaa siellä!).
Kiitos kaikille auttajille!!
Nyt pelaa ku buick. Tiedoks muillekki että v-chekkeri näytti pyörät suorana -107astetta ja VAG-COM näytti jotai -360 eli oli tosiaan viiksen vaihdon yhteydessä pyörähtänyt kierroksen vikaan. Kannattaa siis sekin merkata eikä pelkästään rattia. En siis täyttä 100 pojoa voi v-chekkerille antaa.
Luulenpa että tuo koodi on nollaantunut VW:n huollossa kun eivät siellä saaneet sitä koodattua, yrittivät vaan saada laitatettua uuden abs boksin sinne, jossa ei mitään vikaa ollutkaan (eivät puhuneet mitään rattianturista, "osaavaa" porukkaa siellä!).
Kiitos kaikille auttajille!!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa