Moottoritilan peseminen.
Valvoja: ffp jäsenet
Moottoritilan peseminen.
Terve,
Nyt olis edessä Corradon moottoritilan peseminen. Lähtökohtana on sellainen moottoritila, mikä ei ole koko elinikänään nähny pesuainetta. Lika, öljy ja kaikki muu moska pinttynyt lujasti kiinni, Eli mikä avuksi? Painepesuri löytyy taloudesta, mutta kunnon aineet on hankkimatta. Moottori on tällä hetkellä koneistamossa, niin sillä välin aattelin kiillottaa tuon kuntoon.
Viikonloppuna pitäis projekti alottaa ja kiitos etukäteen neuvoista.
Nyt olis edessä Corradon moottoritilan peseminen. Lähtökohtana on sellainen moottoritila, mikä ei ole koko elinikänään nähny pesuainetta. Lika, öljy ja kaikki muu moska pinttynyt lujasti kiinni, Eli mikä avuksi? Painepesuri löytyy taloudesta, mutta kunnon aineet on hankkimatta. Moottori on tällä hetkellä koneistamossa, niin sillä välin aattelin kiillottaa tuon kuntoon.
Viikonloppuna pitäis projekti alottaa ja kiitos etukäteen neuvoista.
Wurth Pineline tehopesua 5 litran pönttö, teet jonkun 1:5 seoksen painepulloon ja avuksi vanha tiskiharja tms.
Kuivaan moottoritilaan vetäiset vaikkapa tuon Pineline seoksen (1:4 tai 1:5) ja antaa muutaman minuutin vaikuttaa, sitten huuhtaisee painepesurilla. Ei välttämättä tartte kuurata harjan kanssa.
Ehkä Pinelineä tehokkaampi aine olisi NOX VAX merkkinen kirkaslitku. Sillä on useampi moottoritila saatu säihkyvän puhtaaksi ilman kuuraamista. 5min liuotuksen jälkeen lika suorastaan juossut karkuun kun vähänkään painepesuria edes osoittanut sinne suuntaan.
Ehkä Pinelineä tehokkaampi aine olisi NOX VAX merkkinen kirkaslitku. Sillä on useampi moottoritila saatu säihkyvän puhtaaksi ilman kuuraamista. 5min liuotuksen jälkeen lika suorastaan juossut karkuun kun vähänkään painepesuria edes osoittanut sinne suuntaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joku hyvä liuotin, esim. WÜRTH ja sit
-Kone ei sais olla kuuma ku pesu aloitetaan, vähän lämmin on hyvä
-Ensin voi suojata laturia sun muuta herkempää muovipussilla tai rätilla....jos haluaa. Sit vähän liuotinta joka paikkaan ja sit annetaan jonku aikaa vaikuttaa(PIDEMPÄÄN JOS ERITTÄIN LIKAINEN)
-Sit voi laittaa sellasen vesisumun, jos liutonta ei ole laitettu paljoa. Eli toisinsanoen konehuone märäksi ja sienellä pesemään "helpoimmat kohdat"
-Kun käyty sienellä kaikki pahin lika läpi, sit vaan painepesurilla vettä perään. Mutta paineen säätelemisessä pitää käyttää järkeä
-Huuhdellaan kaikki paikat huolella hieman varoen tiettyjä osia, esim. laturi.
-Aloitetaan kuivaus; Säämiskällä, paperilla tai esim. paineilmalla on hyvä hoitaa enimmät vedet pois
-Sit jos halutaan viimeisen päälle siisti konehuone, sumutetaan sinne jotain "suojaavaa hoitoainetta", kumille ja muille vastaaville osille tarkoitettua ja annetaan olla jonkin aikaa ennen ajoon lähtöä
-Kone ei sais olla kuuma ku pesu aloitetaan, vähän lämmin on hyvä
-Ensin voi suojata laturia sun muuta herkempää muovipussilla tai rätilla....jos haluaa. Sit vähän liuotinta joka paikkaan ja sit annetaan jonku aikaa vaikuttaa(PIDEMPÄÄN JOS ERITTÄIN LIKAINEN)
-Sit voi laittaa sellasen vesisumun, jos liutonta ei ole laitettu paljoa. Eli toisinsanoen konehuone märäksi ja sienellä pesemään "helpoimmat kohdat"
-Kun käyty sienellä kaikki pahin lika läpi, sit vaan painepesurilla vettä perään. Mutta paineen säätelemisessä pitää käyttää järkeä
-Huuhdellaan kaikki paikat huolella hieman varoen tiettyjä osia, esim. laturi.
-Aloitetaan kuivaus; Säämiskällä, paperilla tai esim. paineilmalla on hyvä hoitaa enimmät vedet pois
-Sit jos halutaan viimeisen päälle siisti konehuone, sumutetaan sinne jotain "suojaavaa hoitoainetta", kumille ja muille vastaaville osille tarkoitettua ja annetaan olla jonkin aikaa ennen ajoon lähtöä
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 58 vierailijaa